Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg

Sturegatan 33, 172 31 Sundbyberg — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg!

Letar du bostad eller går i säljtankar? Låt då någon av våra duktiga mäklare hjälpa dig på vägen mot din drömbostad.
Med ett starkt varumärke i ryggen och en gedigen erfarenhet av bostadsmarknaden i Sundbyberg kan vi hjälpa dig på bästa sätt vid en försäljning av din bostad.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg har den kunskap, erfarenhet och omtanke som behövs för att göra en riktigt bra bostadsaffär och få bäst betalt!

Varmt välkommen in till vår bobutik på Sturegatan 33 i Sundbyberg.

Läs vad 222 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg

• 2020-11-24

Samantha G skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Vi hade letat efter lägenhet länge och la till sist ett förhandsbud som säljaren uttryckligen sagt att de var villiga att sälja för. Tyvärr blev det inget av den affären då säljaren drog tillbaka lägenheten. Efter samtal med Alexander där han beklagade det som hänt så sa han att han skulle hålla utkik efter en liknande 3:a i området. Vi fick veta efteråt att Alexander ringt runt till potentiella säljare och satt upp lappar i husen där han specade vad vi var ute efter: en 3:a på våning tre eller över. Inte långt därefter fick vi komma på en visning i samma trapp. Från visning till kontraktsskrivning var det endast fem dagar.

Alexander överraskade positivt med sin ihärdighet och gjorde saker vi absolut inte förväntat oss som köpare. Han var väldigt förstående, tillmötesgående och tillgänglig under hela processen. Tack för en väldigt smidig affär! Läs mer
  • 2020-11-23

Anna A skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag har sålt en trea på 77 kvm i Sundbyberg. Jag blev mycket bra bemött av mäklaren. Det enda jag har att anmärka på är mäklararvodet. Det var en mycket smidig försäljning med bara
    en visning utan fotografering och styling. Han utgick också
    från en konkurrerande mäklares arvodesförslag. Jag tycker att det kunde vara 5000 kr lägre. I övrigt var det trevligt och mycket
    bra skött. Läs mer
  • GASHAW MOHSIN A

2020-11-14

GASHAW MOHSIN A skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Under ca 5 månader gick jag på olika visningar i Solna och Sundbyberg där jag kom i kontakt samt reflekterade med många mäklare gällande mitt första bostadsköp. Min första visning ( några till) och sista visning hade Alexander. Han är väldigt kunnig, klok, ärlig, pålitlig, hederlig, tillmötesgående och serviceinriktad som ser till att både säljare och köpare blir nöjda. Jag är jättenöjd med mitt köp och Alexander har varit extremt hjälpsam och tillgänglig under hela processen. Det har känts tryggt att bolla tankar med honom. Han har lagt ned enormt engagemang och tid. Det allra bästa och hederliga kundbemötandet har jag fått av Alexander under 5 månader i mäklarbranschen. Utifrån min egen och andra som jag känner är vi övertygade att han är den pålitligaste och hederligaste mäklaren på marknaden. Läs mer
  • 2020-11-14

ATHENA S skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Genom åren har vi sålt och köpt ett flertal gånger och haft olika mäklare. Inför vår husförsäljning träffade vi flera mäklare och fick bäst erfarenhet av Alexander. Alexander gav ett professionellt, moget intryck och var väldigt kunnig och verklighetsförankrad gällande marknaden och vad vi kunde förvänta oss. Han var dessutom väldigt ödmjuk och hans mäklararvode var helt rimligt. Alexander var väldigt engagerad och tillgänglig och sålde vårt hus inom en vecka innan vi ens hunnit ta kort och lägga ut det för försäljning. Vi fick mer för huset än vad vi hade förväntat oss men valde i slutändan att behålla huset. Alexander var professionell och hjälpsam under hela den här processen. Trots att vi ångrade oss valde Alexander att inte debitera oss för mäklararvodet trots all tid och engagemang han hade lagt ner. När min syster skulle köpa lägenhet i Sundbyberg bad vi henne att köpa av Alexander då han är pålitlig, hederlig och utmärker sig verkligen bland andra mäklare på marknaden. Min syster köpte nyligen en lägenhet av Alexander. Skulle vi sälja eller köpa kommer vi känna oss trygga med att välja Alexander Wall och vi kommer utan tvekan välja honom igen. Jag rekommenderar även honom till grannar, vänner och bekanta. Här har ni en kunnig, professionell, mogen och framförallt pålitlig och hederlig mäklare som nuförtiden är få. Läs mer
  • 2020-11-13

Caroline O skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Vi tog kontakt med Alexander som sålde vår lägenhet snabbt och enkelt. Kontakten med honom var bra under processen och kan starkt rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2020-10-15

Homa E skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Sålde vår bostad via Alexander Wall. En duktig mäklare som älskar sitt jobb och sitt område! Lyhörd, engagerad och professionell. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-10-15

Ann-britt H skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Kan varmt rekommendera Lisa, proffsig och hjälpsam, ett stort plus då vi bor på annan ort än lägenheten vi skulle sälja. Läs mer
  • 2020-10-11

Charlotte H skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Lisa är en kompetent mäklare som hade en tydlig beskrivning av lägenheten vi köpte på Hamngatan 31 B Sundbyberg Läs mer
  • 2020-10-10

Elvira C skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Allt var jättebra!!! xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xx xxxx xxxx xxxx xxxx Läs mer
  • 2020-10-08

Cecilia S skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Trevligt och professionellt bemötande! Hjälpsam! Läs mer
  • 2020-10-06

Linda T skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Vi köpte en lägenhet i nya området Annedal och blev väl bemötta av Alexander. Han hjälpte oss även att komma överens med säljarna innan den öppna visningen så vi fick köpa vårt nya drömhem. Läs mer
  • 2020-10-01

Nils O skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Mycket duktig. Hon kunde allt om området och denna sortens lägenheter. Läs mer
  • 2020-09-28

Aline E skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag och min kille köpte en bostad i Sundbyberg genom Alexander och han har varit helt fantastisk. Så himla duktig och hjälpsam! Läs mer
  • 2020-09-28

Hampus H skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Vi har köpt en lägenhet i Sundbyberg

Vi fick ett väldigt varmt, personligt och proffsigt bemötande av Alexander. Han har hjälp oss väldigt mycket genom hela köpet, allt ifrån kontakt med flera banker till att medla mellan oss och säljare.

En mäklare som verkligen lägger sin tid hos hans klienter för att få fram ett så bra resultat för båda parterna som möjligt. Läs mer
  • Visar L

2020-09-27

Visar L skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag tog hjälp av Alexander inför försäljning av min tvåa i Sundbyberg. Alexander var väldigt lyhörd för mina önskemål och tog sig tid för att svara på mina frågor och funderingar, oavsett tid på dygnet.

Alexander har överträffat mina förväntningar och jag känner mig väldigt nöjd med vårt samarbete och affären i sin helhet, jag kan varmt rekommendera Alexander om du går i säljtankar! Läs mer
  • 2020-09-25

Johanna N skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Sålde vår lägenhet i september 2020. Vi är mycket nöjda med Alexander som varit proffsig, tillmötesgående, tillgänglig och mycket bra att ha att göra med genom processen! Läs mer
  • 2020-09-17

Catarina E skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Som person är Lisa Simu är jordnära, lyhörd och empatisk, vilket underlättar både för säljare och köpare att samarbeta med henne. Som mäklare är hon mycket kompetent och påläst vad gäller avtal, prisbild i området etc.
    Hon gör också det lita extra, för såväl säljare och köpare.

Sammantaget är det varmt, enkelt och professionellt att samarbetar med Lisa. Vi kan varmt rekommendera henne.

Catarina Enholm
    Säljare av min mammas lägenhet i ett + 55 boende i Sundberg Läs mer
  • 2020-09-09

Karin E skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Sålde min tvåa nyligen. Mycket nöjd med Alexander som mäklare. Bra bemötande och det kändes lugnt och tryggt! Läs mer
  • 2020-08-24

Marzena C skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Kan varmt rekommendera Alexander som mäklare, kommunikativ, proffsig och trevlig. Vi är väldigt nöjda!"
    Sålde min lägenhet nyligen och är jättenöjd med bemötandet och hjälpen jag fått.
    Högsta betyg för Alexander Wall. Läs mer
  • 2020-08-24

Carin P skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Lisa är kunnig, erfaren och noga med att återkoppla och följa upp alla potentiella intressenter. Vi kände oss mycket trygga med att hon gjorde allt för att få vår bostad såld till bästa pris. Läs mer
  • 2020-08-14

Emma J skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag har köpt en bostad och blev bemött på ett bra sätt. På visningen visade mäklaren ett gott intresse i att bemöta samtliga spekulanter på ett professionellt vis. Mäklaren var bra på att svara i telefon och även erbjuda sig med att vara tillgänglig på telefon vilket jag tycker är viktigt. För allra högsta betyg hade jag önskat en snabbare budgivning. Budgivningen tog nästan två veckor vilket gjorde att jag som köpare var nära på att tröttna och backa ur. Läs mer
  • 2020-08-11

Christian K skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Alexander har ett utmärkt kund bemötande. Rutinerad och exemplariskt. Skulle jag sälja en lägenheten igen hade jag valt Alexander Wall som min mäklare.
    Mvh super nöjd kund 😉. Läs mer
  • 2020-08-11

Christina E skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Hej
    Vi har sålt vår lägenhet med hjälp av en fantastisk mäklare. Snabbt och bra på alla sätt. Mycket professionellt!! Läs mer
  • 2020-08-10

Wilfried K skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag fick en lägenhet såld. Det gick snabbt och smidigt. Mäklaren överträffade förväntningarna och levererade. Mitt tips är välj Alex. 10/10
    Han är driven, bra på återkoppla, flexibel, tillgänglig, hjälpsam, väldigt kunnig, ärlig, trygg i sin roll som mäklare. Grym säljare! Läs mer
  • 2020-08-10

Isabelle B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Mycket nöjd med Alexanders insats, det kändes tryggt för mig som köpare hela vägen. Läs mer
  • 2020-08-04

Joel J skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jättetrevlig, superkunnig och alltid redo att svara på mina frågor. Rekommenderar väldigt starkt! Läs mer
  • 2020-07-29

Christian S skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Lisa är noggrann, lyhörd och mycket kunnig. Hon jobbade hårt för att få till en så bra affär som möjligt – och hon lyckades. Läs mer
  • 2020-07-25

christoffer b skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Träffade ett flertal mäklare och valde Alexander för att sälja lägenheten, har inte ångrat mitt val. Läs mer
  • 2020-07-23

Anna J skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Lisa har varit väldigt kunnig, proffsig och enkel att ha att göra med vid försäljningen av tidigare hyresrätt i vår förening. Trots semestertider och sjukdom hos oss säljare ordnade hon en smidig och snabb försäljning som vi är jättenöjda med! Läs mer
  • 2020-07-22

Leif L skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    En mäklare som är engagerad och ärlig. Lisa lyssnade på mina tankar och förde en diskussion med mig genom hela försäljningen, vilket jag värderar högt. Hon är kunnig i många områden och jag kände mig trygg i att jag fick de bästa förutsättningarna. Läs mer
  • Linus Å

2020-07-13

Linus Å skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Hittade en trea som såg intressant ut och från första mejlet med Alexander så kändes det både bra och tryggt. Respektfull, vänlig, professionell, kunnig och låter en ställa alla frågor utan att se förbi någon av dem. Nu sitter jag efter genomförd affär och det känns fortfarande lika tryggt och bra. Läs mer
  • 2020-07-01

Emma M skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Alexander var mycket tillgänglig och tillmötesgående under hela processen och tog sig tid att svara på alla våra frågor och funderingar. Vilket fick oss att känna oss trygga vid köpet av vår första lägenhet! Alexander är professionell, kunnig och väldigt lätt att kommunicera med. Vill verkligen rekommendera honom till alla! Läs mer
  • 2020-06-28

Pia B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Väldigt tillgänglig och hjälpsam efter köpet Läs mer
  • 2020-06-27

Gustav L skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Bra återkoppling till såväl köpare som säljare. Hela tiden ett pådrivande initiativ i processen. Dessutom egna idéer om taktik kopplat till när och hur objektet ska presenteras Läs mer
  • 2020-06-26

Hanna E skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Bra upplevelse. Alexander har visat god kunskap och driv vilket vi uppskattat. Läs mer
  • 2020-06-18

Jennifer J skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag sålde min 2a på 32kvm + 5kvm via Alexander som är en väldigt trygg och proffsig mäklare. Trots att slutpriset inte blev det jag tänkt mig så är jag ändå nöjd med försäljningen. Skulle verkligen rekommendera honom om du vill ha en mäklare som är lyhörd och engagerad Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar Jennifer J
    Tack Jennifer för det fina omdömet! Hoppas du får en underbar sommar!
  • 2020-06-16

Christine F skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Alexander upplevdes som gedigen, lyhörd och kunnig under de första mötena och visade att han kunde området perfekt samt visade min bostads bästa sidor på ett bra sätt för spekulanterna. Jag blev väldigt nöjd med försäljningen och rekommenderar starkt Alexander Wall som mäklare! Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar Christine F
    Väldigt snällt att du tog dig tid att skriva fina omdömet! Tack!
  • 2020-06-16

Ingrid J skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Köpte en tvåa i sundbyberg. Alexander var snabb, professionell och informativ Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar Ingrid J
    Tack Ingrid för fina omdömet hoppas du kommer trivas i nya fina lägenheten.
  • METTE P

2020-06-12

METTE P skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag har både köpt och såld med hjälp av Alexander. Alexander är lugn och tålmodig, saklig och extremt hjälpsam. Alexander var mycket noga med att hålla mig uppdaterad vid försäljningen. Alexander var alltid tillgänglig för mig under processen. En toppen mäklare som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar METTE P
    Tack Mette jättesnällt att du tagit dig tid och dina ord värmer!
  • NADJA B

2020-06-11

NADJA B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Super trevlig o professionell mäklare. Dessutom väldigt flexibel. Jag kan varmt rekommendera Alexander Wall Läs mer
  • MAGNUS H

2020-06-09

MAGNUS H skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag gick på många visningar och träffade minst 10 olika mäklare.

Dom flesta mäklare verkade antingen oseriösa eller okunniga.
    Var t. o. m en mäklare som ljög om en annan mäklares objekt.

Jag hade gett upp att hitta en bra mäklare i Stockholm.

Sen fick jag kontakt med Alexander på svensk fastighets förmedling då jag lämnade intresse på en annan lägenhet

I telefon samtalet med Alexander kom det fram att den lägenheten inte uppfyllde mina krav men istället för att ge upp så funderade Alexander fram en annan lägenhet som han trodde skulle motsvara mina krav.

Jag åkte och tittade på lägenheten och det visade sig att Alexander hade rätt, den var perfekt för mig så där visade Alexander stor kunnighet.

Alexander visade sen att han har en stor känsla för affärer då han lyckades få fram en snabb affär som både säljare och köpare kunde vara nöjd med.

Alexander har sen med både kontakt med mig och min bank visat på en mycket stor service känsla.

Jag rekommenderar verkligen Alexander till alla säljare och köpsre Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar MAGNUS H
    Väldigt kul att läsa och tack så mycket för att du har tagit dig tid att skriva ihop ett sånt fint omdöme! Ses snart på tillträdet :)
  • 2020-06-09

Magnus H skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Jag hade gått på många visningar och träffat många olika mäklare.. De flesta uppfattade jag som antingen okunniga eller oseriösa.

Jag fick sedan kontakt med Alexander på Svensk fastighets förmedling.
    Först bjöd Alexander ut en lägenhet till mig som jag tyckte inte uppfyllde mina krav men istället för att ge upp så funderade Alexander på mina behov och kom sen med ett förslag på en riktigt fin lägenhet i fint område.

Lägenheten motsvarade mina krav perfekt så där visade Alexander en stor kunnighet.

Vid själva affären så visade Alexander en stor känsla för affärer då han ordnade en snabb affär som både säljare och köpare kan vara nöjd med.

Även vid min och bankens kontakt med Alexander har han visat en stor service känsla och kunnande.

Jag rekommenderar verkligen Alexander till andra säljare och köpare. Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar Magnus H
    Tack Magnus! Det värmer att läsa ditt fina omdöme!
  • 2020-05-24

Yvonne A skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Bostadsrätt på Tulegatan i Sundbyberg.
    Mäklaren var väldigt lätt att prata med, höll oss informerade hela tiden om vad som skulle hända och vad som hände under hela försäljningen. Har ingen tidigare erfarenhet av mäklare och försäljning men tycker att allt sköttes väldigt bra. Är mycket nöjd! Läs mer
    2020-06-22 Alexander W svarar Yvonne A
    Tack Yvonne för fina omdömet!
  • 2020-05-10

Christian R skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Köpt en 2a på Tulegatan, Sundbyberg. Alexander gav ett lugnt intryck, tog sig tid att berätta om bostaden och var tålmodig i att svara på frågor även efter visning.
    Jag fick även en extra privat visning för att kunna mäta i lugn och ro. Mäklaren levde mycket väl upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-05-01

Sertac B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Alexander visade upp en stor engagemang och professionellitet. Läs mer
  • 2020-05-01

Ruhat B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Allt gick jätte bra och smidigt. Väldigt professionell bemötande.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-04-30

Kristina Ö skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Engagerande mäklare vid vår försäljning av bostadsrätt.
    Vi blev hela tiden uppdaterade med vad som hände i budgivningen och det var väldigt bra för oss. Läs mer
    2020-04-30 Alexander W svarar Kristina Ö
    Tack så jättemycket Kristina, uppskattas väldigt mycket!
  • 2020-04-28

Geza B skrev om Alexander Wall en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Fantastisk mäklare. Lyhörd och vill åstadkomma det absolut bästa för sina kunder, dag och natt. Alexander finns alltid där vid frågor och funderingar. Full pott för Alexander Wall! Läs mer
    2020-04-30 Alexander W svarar Geza B
    Tack så jättemycket för fina ord! Tack för att jag fått hjälpa till och jag är glad att resultatet blev bra!
  • 2020-04-20

Edvin Å skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Lisa är en kunnig och tillmötesgående mäklare! Läs mer
  • 2020-04-19

Stefan P skrev om Lisa Simu en del av Svensk Fastighetsförmedling Sundbyberg
    Köp av en lägenhet.

Vi blev bemötta sakligt även om budgivningen bedrevs lite långsamt i vårt tycke. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte