Vapiano

Kungsbron 15, 111 22 Stockholm — Visa karta

Vapiano är ett serveringskoncept som vi kallar "Fresh & fast casual"; Konceptet är egentligen enkelt strukturerat: vi har varken hållit tillbaka på läge eller inredning och atmosfär – och självklart inte på kvaliteten på mat och dryck eller personalen.
Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Sofia M:
Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Restauranger nära Vapiano:

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Läs vad 12 kunder tycker om Vapiano

• Björn W
    Björn W skrev om Vapiano
    Gillar konceptet även om det tenderar att bli lite osigt i lokalen och man ibland får vänta en stund i "matkön". Bra pasta, bra pizza och riktigt fina lokaler. Lite plus och minus, men på det hela taget klart godkänt. En styrka är att det alltid är jämn kvalitet - man vet vad man får. Rätt trevligt kvällshäng med, har visserligen bara varit i gamla stan på kvällen.
  • erik a
    erik a skrev om Vapiano
    Med tanke på att 3 av fyra i sällskapet blev matförgiftade (i mitt fall allvarligt med flera dagars kräkningar och diarre) så kan jag knappast rekomendera Vapiano.

Allmänt nonchalant och ointresserad personal drar också ner betyget.

Frugan bad om en pizza utan padano-ost för att bli serverad en pizza täckt av halvsmält padano-ost... då hon påtalar det tar man tillbaks pizzan och utlovar en ny.
    Efter en kvarts väntan kan vi konstatera att hon fått in samma pizza igen, uppvärmd och med osten nödtorftigt bortplockad.

Vapiano är som jag ser det ett ställe som bara kan överleva i en stad som Stockholm där förväntningarna på kvalitet och service i det här prissegmentet är väldigt, väldigt låga.

Stället har ett "koncept" och en logotyp,.. det verkar räcka i Stockholm.
  • Amy
    Amy skrev om Vapiano
    Jag var där med en väninna i våras för första gången, jag beställde en pizza och hon beställde en pastarätt. Min pizza var klar på knappt 20min medan vi nästan fick vänta 1,5h på min vänninas pasta. Det var inte roligt för mig att sitta ensam vid bordet i väntan på min vännina. Jag blev ju tvungen att börja äta innan min pizza kallnade. Inget ställe jag kommer gå tillbaka till såvida inte jag och mitt sällskap väljer samma rätt som tar lika lång tid! Pizzan var för övrigt inte märkvärdig alls.
  • Pavas M
    Pavas M skrev om Vapiano
    Varierar för mycket beroende på kocken!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Vapiano
    Vapiano är alltid fantastiskt!
    Maten är inte bara god, utan snarare fantastisk!
    Trots "självservicekonceptet" så är det helt klart värt de dollars man lägger på kvällen/damen! Missa inte att smaka av de små efterrätterna med jordgubbar...

Gillar dock Stureplans-Vapiano mer. Inte för stekandes skull, utan för närheten till naturen...och gångavstånd hem!
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Vapiano
    Jag gillar maten och stället men jag gillar inte att stå i kö i 30 minuter för att komma fram till kocken. Den här gången var jag på Vapiano Kungsbron men det är inte första gången som jag blivit irriterad för att det tar för lång tid.

Tyvärr så känns tillagningen som flaskhalsen i ett väldigt bra koncept. Vapiano måste komma ett sätt att snabba upp processen annars kommer folk att tröttna.
  • Evelina A
    Evelina A skrev om Vapiano
    Mitt första besök på Vapiano Kungsbron slutade inte så bra. Åt deras tonfisksallad och blev illamående så fort vi lämnade restaurangen. Sen var jag helt utslagen i matförgiftning. När jag berättade om detta fick jag dessutom höra från vänner och bekanta att fler råkat ut för detta på Vapianos restauranger runt om i Sthlm under hösten/vintern. Men det verkar inte bara vara tonfisksalladen som är boven i dramat utan även kycklingsalladen. Behöver jag säga att jag inte tänker äta på Vapiano igen?
  • Elisa N
    Elisa N skrev om Vapiano
    Del av mitt sällskap hade oturen att komma mitt i middagsruschen en torsdag och fick därmed vänta i baren 45 min på ett bord. (Slår dock inte en bekants väntetid på 4 timmar). När alla i sällskapet var på plats och vi väl skulle beställa mat fick vi även där vänta lite över en halvtimme trots att det bara fanns 3 före i ena pastakön. Har man tid att vänta på bord och inte dör av hunger är Vapiano på Kungsbron värt det. Trots mycket folk är det en mysig stämning och det känns aldrig trångt. Personalen har ett trevligt bemötande och kockarna är lyhörda för om man vill ha någon ändring i sin maträtt.
  • Anders S
    Anders S skrev om Vapiano
    Jag gillar verkligen konceptet som Vapiano har, enkelt och gott. Lägg dessutom till att maten är fräsch och alltid tillagad i princip medan man väntar. Prisbilden är helt okay.

Pastan är bäst, pizzan hyfsad men inte mer.
    Nikke L gillar detta
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Vapiano
    Gå hit om du vill ha riktigt god pasta och har _riktigt_ gott om tid på dig för köerna är långa.

Jag undrar hur fräsch basilikan som står över allt är egentligen...
    Sim V gillar detta
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Vapiano
    Det finns en Vaipiano i Gamla Stan. Kommer man dit innan eller efter lunch funkar det rätt bra. Under lunch får man köa bort sin surt avtalsförhandlade paustimme.
    Rätterna kunde vara större – inget för en karl som hugger timmer hela dagarna framför sin MacBook.
    Själva idéen med kort som hela notan hamnar på känns kundorienterad och modern – sånt gillar vi.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Vapiano
    Vapiano på Kungsbron är det senaste tillskottet i den stockholmska Vapiano-familjen. Jag gillar konceptet, jag gillar enkelheten och jag gillar denm blandade publiken.

Till Vaipano går man lika gärna om man är ett kompisgäng som ska ta några öl efter jobbet som om man är en familj som vill käka middag ute utan att ruinera sig.

Jag har besökt Vapiano på Kungsbron inte mindre än tre gånger den senaste månaden. Två gånger med kollegor/kompisar och en gång med familjen och jag börjar faktiskt tro att det som gör att konceptet vinner är det faktum att man har sitt personliga kort för notan.

Det fungerar som så att alla får ett personligt kort när man kommer in. Det gör att 11-åringen törs gå till baren och beställa en cola och det gör det superenkelt att bjuda på en omgång öl i baren utan att för den skull behöva stå för hela notan. Men vill man betala för hela gänget så funkar det också bra genom att man samlar ihop allas kort när man går.

Maten är OK. Pastarätterna kunde vara större men salladerna är väl tilltagna och antipastin är precis lagom.

Jag kommer att fortsätta att gå hit för prestigelösa möten där umgänget står i centrum.
    Agnetha L, Niclas B gillar detta

Kungsbron 15, 111 22 Stockholm