Vapiano

Vapiano

Ring 08-662 20 11 www.vapiano.se
3.4

Vapiano är ett serveringskoncept som vi kallar "Fresh & fast casual"; Konceptet är egentligen enkelt strukturerat: vi har varken hållit tillbaka på läge eller inredning och atmosfär – och självklart inte på kvaliteten på mat och dryck eller personalen.

46 omdömen om Vapiano

Magnus F
Skrev om Vapiano

Riktigt dåligt, de har aldrig vetat hur man gör en karbonara, men förut smakade den i alla fall gott. Nu har de tappat det helt, de andra vid bordet åt andra rätter och i det var inte bättre. Servicen är OK, men de borde skaffa sig kockar som vet vad matlagning är för något. Det här var mitt sista besök...

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
kosmopolit g

Var bra i början men nu Personal med lönebidrag från förorten som inte lärts upp alls och som snackade skit och tog salladen med handen. pastan var sämsta på länge och nu har de börjat hänvisa kontantkunder till andra matställen då de ENDAST TAR KORT. Tvingade mig lära mig göra pasta hemma vilket var ganska enkelt å gott. Vapiano Tack å hej för alltid.

Jonas L
Skrev om Vapiano

Riktigt dåligt den här gången. Beställer pasta med pesto basiliico (två ingredienser pesto och pinjenötter). Fick inga pinjenötter?! Klagade i kassan. Hon sa att ”ja, de är slut”, dessutom på ett mindre trevligt sätt. Om alla visste att nötterna var slut kanske ni kan säga det när man beställer...? Till saken hör att jag ätit ett 100+ ggr där och oftast varit nöjd. Men de senaste gånger har det faktiskt varit sämre. Skärpning!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Emelie T
Skrev om Vapiano

Kan bara tacka för lunchen som var himla god och dessutom gratis denna gång. Tack kära vän hälsningar EA

Patrik R
Skrev om Vapiano

Ett säkert kort, bra mat och barnvagnsvänligt. Enda negativa är att köerna till pastan är långa ibland.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Frederick Edwin Okumbusho B

Bra ställe om man vill snåla..."lets go dutch" är nog det perfekta beskrivningen. Annars skön stämning och bra priser. konstigt kontrast med skit bra service och personal till jätte buttra ansikten. ibland super god mat till inget gott alls. Bon apetito

Mikael
Skrev om Vapiano

Helt okej . kan rekommendera deras Carbonara(med lite chili) ätit flera gånger. Dock väldigt långa köer och priset är lite väl högt, fast alltid färska varor vilket är ett stort plus.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Emma V
Skrev om Vapiano

Super trevlig personal, bra mat och en skön atmosfär. Ett perfekt middags-ställe oavsett dag i veckan.

Björn W
Skrev om Vapiano

Stabilt ställe, lite osigt...men det får man ta. Jag gillar verkligen pizzan på vapiano, tunn, fina råvaror och välbakad! Lite dryg kö ibland, men på det hela taget klart godkänt. En något svag 4:a

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
ÅSA W
Skrev om Vapiano

Sämst av alla. Dålig personal, snorkiga besökare, stängda barer och sjukt långa köer!!! Maten smakade illa, så pass illa att vi lämnade den...

John H gillar detta
Pavas M
Skrev om Vapiano

Den bästa Vapiano i stan. Varierar dock för mycket beroende på kocken!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Robert
Skrev om Vapiano

Stabil och fräsch mat som smakar bättre än de flesta andra italienare i samma prisklass. Kan man ta den udda "skolmatsalskänslan" vid beställningen så är det mesta andra positivt inkl priset.

AMANDA F
Skrev om Vapiano

Vapiano har kanske inte stans bästa pasta och pizza men är ett grymt matställe för en spontanrunda med 15 stycken hungriga studenter. Du kan utan krångel beställa det du vill ha på ditt eget kort utan att behöva krångla med notan. Maten kanske inte är för en finsmakare men ett smidigt sätt att träffas och äta en bit mat med kompisar!

Andreas H
Skrev om Vapiano

Vapiano är alltid fantastiskt! Maten är inte bara god, utan snarare fantastisk! Trots "självservicekonceptet" så är det helt klart värt de dollars man lägger på kvällen/damen! Missa inte att smaka av de små efterrätterna med jordgubbar... Sen ligger ju Humlegården alldeles bredvid om kvällen ska fortsätta i romantikens tecken.....

Peter H
Skrev om Vapiano

Kul koncept. Hyfsad mat till rimliga priser. Trevlig miljö och bra sittmiljö. Urusel barservice. Borde skämmas. Ointresserat, långsamt och surmulet. Vad hände med service with a smile? Skulle välja Vapiano för avslappnad representation eller kompisar, inte för viktiga kunder eller en dejt.

ANDREAS I
Skrev om Vapiano

Vapiano är en franchise som kör italiensk mat. Om du vill ha ett säkert kort som inte kostar skjortan så är det bra. På minussidan är att det är sånt liv där hela tiden som gör att man ibland har svårt att få ro. Bäst på stället är deras piazzor.

E L
Skrev om Vapiano

Helt ok. Coolt att maten lagas framför en :)

anna d
Skrev om Vapiano

Mycket god mat, kul att man får se maten tillredas, dock bildas väldigt långa köer och därmed är väntetiden lite för lång.

Niklas N
Skrev om Vapiano

Funkar fantastikt bra om man som barnfamilj vill hitta ett enklare alternativ till pizza/hamburgare med lite upplevelse inbyggt.

Fritjof A
Skrev om Vapiano

Gå hit om du vill ha riktigt god pasta och har _riktigt_ gott om tid på dig för köerna är långa. Jag undrar hur fräsch basilikan som står över allt är egentligen...

Sim V gillar detta
Magnus B

Caroline N
Skrev om Vapiano

Alltid ett säkert kort om man är sugen på något enkelt för en billig peng!

Hanna B
Skrev om Vapiano

Helt okej ställe. Lite stort och opersonligt för min smak och pastan smakar inte så jätte mycket. Man får helt enkelt salta och peppra själv om man får tag i ett saltkar som fungerar. Dock är atmosfären trevlig och personalen tillmötesgående.

Art V
Skrev om Vapiano

Helt underbar restaurang, men fantastisk atmosfär, ljuvlig mat, mycket prisvärt! Passar i alla lägen, jobblunch och romantisk middag. Föredrar restaurangen vid humlegården framför den i gamla stan.

Lina K
Skrev om Vapiano

Gillar Vapianos koncept och det är en mycket bra och prisvärd restaurang att ta med sig kidsen till.

Daniel N
Skrev om Vapiano

God mat, riktigt sjusst service! Bästa är att man kan köpa hem färsk pasta som t.o.m är billigare än en vanlig affär. 10 kr lådan är nice price!

Emma K
Skrev om Vapiano

Provade Vapiano för första gången nu, efter att ha läst så mycket här. Gott och så enkelt men effektivt sätt att få mig att må bra = Den färska basilikan på bordet. Fint & gott! Pastan var god men ganska tung, kändes nästan inte färdigkokt. Kan varit en engångshändelse dock. Går gärna dit igen. (eftersom min stackars karl inte var helt bekväm med att jag sländge upp mobilen och fotade runt om kring mig, blev det ingen bild på det färdiga resultatet, det kanske någon annan kan bistå med? :))

JOHAN H gillar detta
Rickard L
Skrev om Vapiano

hej hej man känner sig välkomen direkt när man kommer innaför dörren varm o skön inredning

Emma K

möt Italien på Vapiano! Gott, prisvärt och härlig atmosfär

Gerd B
Skrev om Vapiano

Mycket god italiensk mat, fräscht eftersom det verkligen är nylagat! Mycket prisvärt och trevligt även när man har bråttom!

Alexandra N

Underbart koncept och oslagbart god mat till mkt humana priser! MUMS!

Marcus L
Skrev om Vapiano

En jätte trevlig restaurang med god mat och trevlig personal. Den ligger perfekt och man kan både avnjutaen god lunch middag som att ta några öl på kvällen.

Johan Fredrik L

Pastan är riktigt god men skulle vara godare om den vore färskare än den är idag, bra starkt kryddat men pizzorna är bara sådär, kul koncept med en mysig restaurang inredning som får lite sämre betyg av mig då köerna tar för lång tid och "kockarna" är av blandad kvalitet, ibland trevliga och glada men oftast sura och virriga troligen av stressen..

Soleilx
Skrev om Vapiano

Det perfekta serveringssättet! Här slipper servitörerna svassa och passa upp, istället gör man själv jobbet som gäst när man hämtar sin mat. Kockarna har alltid varit väldigt trevliga och drivna när jag varit där, känner inte igen mig i beskrivningen av nybörjare med recept i handen. Helt okej mat som känns fräsch, låga priser, bra vegetariskt utbud, och mysig lokal. Dock något bullrigt, så det är inget ställe för lugna mysmiddagar direkt.

Sara J
Skrev om Vapiano

Mycket överskattat ställe! Konceptet - att köa med plastkort för att se en sur nybörjarkock med ett printat recept i handen tillaga en pasta vars huvudingrediens visar sig vara något så "italienskt" som sweet chili-sås - tilltalar inte mig. Vad är grejen?

Tobias B gillar detta
Wille
Skrev om Vapiano

Grym pasta och Carpaccio. Inte så munter personla men priset man betalar får man iaf god mat för. Pasta ca 80 kr. Mysig lokal, snabbt!

Alexandra L

Väldigt mysig restaurangt trots sitt stora utbud på mat och drinkar! Jag tycer ofta annars att kedjor som denna brukar kännas omysiga... Personalen varierar från trevlig till "jag-är-en-skitcool-bartender"-attityd. Tips: prisvärd moijto plus att ingen maträtt har hittills gjort mig besviken. Varning: man samlar notan på ett kort och betalar när man går ut...

Jonathan R
Skrev om Vapiano

Vapiano är lite överskattat tycker jag. Deras kösystem funkar inte riktigt när det är mycket folk. McDonalds klarar att ha vanliga kösystem för där kan burgarna ligga klara men på Vapiano skall dem laga varje rätt, därför är det inte ovanligt att man får stå länge i kö innan man kan beställa. God mat dock om man har tid att vänta.

Anna W
Skrev om Vapiano

Roligt koncept på restaurang! Känns inte så stelt, men ändå fräscht och trevligt! Mycket folk i rörelse och ett ganska högt tempo. Jag åt pizza, bara det att den var klar på fyra minuter var imponerande. Helt klart prisvärt tycker jag. Man bestämmer själv vad man vill dricka, det kan ju funka lika bra med vatten. De i mitt sällskap tog pasta och den var väldigt god och fräsch! Jag kommer definitivt gå tillbaka någon mer gång!

Johanna B
Skrev om Vapiano

Roligt koncept! Välj vad du vill, se på när de tillagar och ät där eller ta med. Mysig miljö och trevlig personal. Skitbra!

Annika T
Skrev om Vapiano

Jag gick hit med ett stort sällskap på en fredag "afterwork". Jag och en annan tjej beställde 2 olika sorts sallader. Och ingen av oss blev så speciellt imponerade och tyckte inte alls att det ens var prisvärt. Personalen som stod och tog emot beställningen var jättetrevliga men personalen som stod i kassan var inte alls trevliga. Trevlig miljö, salladen och otrevliga kassörskan drar ned betyget tyvärr!!

Kim K
Skrev om Vapiano

Den godaste pasta som jag någonsin ätit vilket jag tror beror på att jag blev så förvånad. Snabbt tillagad på ett intressant vis där man själv får se hela tillagningsprocessen och själv bestäma precis vad man vill ha i sin pasta. Klar på nolltid. Fruktansvärt trevlig personal. En speciell restaurang som definitivt är värd att besöka över en lunch. Dock inte under lunchstressen då stället blivit väldigt populärt och ofta är fullproppat med långa köer. En solklar 4:a från mig som kommer att besöka denna restaurang snart igen!

Jasmine E gillar detta
Tobias B
Skrev om Vapiano

Efter att ha läst alla recos om Vapiano tog jag en extra lång lunchrast och pallrade mig ner till det glättiga svampen-området. Vapiano har verkligen ansträngt sig på snygga material, feta golvplankor i ek och Vola-blandare i badrummet. Men efter det första intrycket möts jag av kön till maten. Likt en alp-lift en strålande vårdag står folk och trängs i sina varma ytterkläder och det tar tid. Väl framme vid disken beställer vi våra pastarätter som lagas till på ett snabbt och hyfsat intressant sätt. Tyvärr stärker det inte...

NOEL H gillar detta
Erik  J
Skrev om Vapiano

Bra priser, en skön stämning och god mat ger en klar 4:a. Jag är nära att ge en 5:a, men det tar i bland väldigt lång tid att få maten (om man inte beställer pizza) och det kan vara lite störande om eftersom att man måste stå och vänta. Riktigt goda efterrätter och gott kaffe! Rekommenderas starkt (kanske inte för en stressig lunch)

Emma K gillar detta
Nicolas E
Skrev om Vapiano

Tyvärr kan jag bara ge en trea till detta egentligen superhäftiga och kontinentalt sköna ställe. Idén är god med kredikort och egenhämtad mat. Men matlagningen tar på tok för lång tid. Det behövs fler som lagar och det behövs fler alternativ. Stod i pastakön i nästan 30 minuter (för mat till 2). Står man några stycken är det ok, men om man har klunsat om vem som ska hämta mat suger det.

Jenny R
Skrev om Vapiano

Ett stenkast från Stureplan ligger denna otroligt häftiga restaurang! När man går in får du ett "kreditkort" på det registrerar du allt du förtär. Du får riktig mat på snabbmatstid och priser. Pasta och pizza för 70-90 kr, och det smakar super gott! Det som också är roligt att se är att dom kostymklädda cheferna plockar mer disk från borden än servitriserna, plus poäng! Så ta dina McDonalds pengar och gå till Vapiano så får du utsökt italiensk mat på rekordtid! Färska kryddor runt och på borden för allmän förtäring är extra trevligt! Mitt favorit hak numera!

Erik P gillar detta