Vapiano

Sturegatan 12, 114 36 Stockholm — Visa karta

Vapiano är ett serveringskoncept som vi kallar "Fresh & fast casual"; Konceptet är egentligen enkelt strukturerat: vi har varken hållit tillbaka på läge eller inredning och atmosfär – och självklart inte på kvaliteten på mat och dryck eller personalen.

Läs vad 43 kunder tycker om Vapiano

• Emelie T
    Emelie T skrev om Vapiano
    Kan bara tacka för lunchen som var himla god och dessutom gratis denna gång. Tack kära vän

hälsningar EA
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Vapiano
    Ett säkert kort, bra mat och barnvagnsvänligt. Enda negativa är att köerna till pastan är långa ibland.
  • Frederick B
    Frederick B skrev om Vapiano
    Bra ställe om man vill snåla..."lets go dutch" är nog det perfekta beskrivningen. Annars skön stämning och bra priser. konstigt kontrast med skit bra service och personal till jätte buttra ansikten. ibland super god mat till inget gott alls.

Bon apetito
  • Mikael
    Mikael skrev om Vapiano
    Helt okej . kan rekommendera deras Carbonara(med lite chili) ätit flera gånger.
    Dock väldigt långa köer och priset är lite väl högt, fast alltid färska varor vilket är ett stort plus.
  • Emma V
    Emma V skrev om Vapiano
    Super trevlig personal, bra mat och en skön atmosfär.
    Ett perfekt middags-ställe oavsett dag i veckan.
  • Björn W
    Björn W skrev om Vapiano
    Stabilt ställe, lite osigt...men det får man ta. Jag gillar verkligen pizzan på vapiano, tunn, fina råvaror och välbakad! Lite dryg kö ibland, men på det hela taget klart godkänt. En något svag 4:a
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Vapiano
    Sämst av alla. Dålig personal, snorkiga besökare, stängda barer och sjukt långa köer!!! Maten smakade illa, så pass illa att vi lämnade den...
    John B gillar detta
  • Pavas M
    Pavas M skrev om Vapiano
    Den bästa Vapiano i stan.
    Varierar dock för mycket beroende på kocken!
  • Robert
    Robert skrev om Vapiano
    Stabil och fräsch mat som smakar bättre än de flesta andra italienare i samma prisklass. Kan man ta den udda "skolmatsalskänslan" vid beställningen så är det mesta andra positivt inkl priset.
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Vapiano
    Vapiano har kanske inte stans bästa pasta och pizza men är ett grymt matställe för en spontanrunda med 15 stycken hungriga studenter. Du kan utan krångel beställa det du vill ha på ditt eget kort utan att behöva krångla med notan. Maten kanske inte är för en finsmakare men ett smidigt sätt att träffas och äta en bit mat med kompisar!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Vapiano
    Vapiano är alltid fantastiskt!
    Maten är inte bara god, utan snarare fantastisk!
    Trots "självservicekonceptet" så är det helt klart värt de dollars man lägger på kvällen/damen! Missa inte att smaka av de små efterrätterna med jordgubbar...

Sen ligger ju Humlegården alldeles bredvid om kvällen ska fortsätta i romantikens tecken.....
  • Peter H
    Peter H skrev om Vapiano
    Kul koncept. Hyfsad mat till rimliga priser. Trevlig miljö och bra sittmiljö. Urusel barservice. Borde skämmas. Ointresserat, långsamt och surmulet. Vad hände med service with a smile? Skulle välja Vapiano för avslappnad representation eller kompisar, inte för viktiga kunder eller en dejt.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Vapiano
    Vapiano är en franchise som kör italiensk mat. Om du vill ha ett säkert kort som inte kostar skjortan så är det bra. På minussidan är att det är sånt liv där hela tiden som gör att man ibland har svårt att få ro. Bäst på stället är deras piazzor.
  • E l
    E l skrev om Vapiano
    Helt ok. Coolt att maten lagas framför en :)
  • anna d
    anna d skrev om Vapiano
    Mycket god mat, kul att man får se maten tillredas, dock bildas väldigt långa köer och därmed är väntetiden lite för lång.
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Vapiano
    Funkar fantastikt bra om man som barnfamilj vill hitta ett enklare alternativ till pizza/hamburgare med lite upplevelse inbyggt.
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Vapiano
    Gå hit om du vill ha riktigt god pasta och har _riktigt_ gott om tid på dig för köerna är långa.

Jag undrar hur fräsch basilikan som står över allt är egentligen...
    Sim V gillar detta
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Vapiano
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Vapiano
    Alltid ett säkert kort om man är sugen på något enkelt för en billig peng!
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Vapiano
    Helt okej ställe. Lite stort och opersonligt för min smak och pastan smakar inte så jätte mycket. Man får helt enkelt salta och peppra själv om man får tag i ett saltkar som fungerar. Dock är atmosfären trevlig och personalen tillmötesgående.
  • Art V
    Art V skrev om Vapiano
    Helt underbar restaurang, men fantastisk atmosfär, ljuvlig mat, mycket prisvärt!

Passar i alla lägen, jobblunch och romantisk middag.

Föredrar restaurangen vid humlegården framför den i gamla stan.
  • Lina K
    Lina K skrev om Vapiano
    Gillar Vapianos koncept och det är en mycket bra och prisvärd restaurang att ta med sig kidsen till.
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Vapiano
    God mat, riktigt sjusst service! Bästa är att man kan köpa hem färsk pasta som t.o.m är billigare än en vanlig affär. 10 kr lådan är nice price!
  • Emma K
    Emma K skrev om Vapiano
    Provade Vapiano för första gången nu, efter att ha läst så mycket här. Gott och så enkelt men effektivt sätt att få mig att må bra = Den färska basilikan på bordet. Fint & gott!
    Pastan var god men ganska tung, kändes nästan inte färdigkokt. Kan varit en engångshändelse dock. Går gärna dit igen.
    (eftersom min stackars karl inte var helt bekväm med att jag sländge upp mobilen och fotade runt om kring mig, blev det ingen bild på det färdiga resultatet, det kanske någon annan kan bistå med? :))
    Fredrik E gillar detta
  • Rickard L
    Rickard L skrev om Vapiano
    hej hej man känner sig välkomen direkt när man kommer innaför dörren varm o skön inredning
  • Emma K
    Emma K skrev om Vapiano
    möt Italien på Vapiano!
    Gott, prisvärt och härlig atmosfär
  • Gerd B
    Gerd B skrev om Vapiano
    Mycket god italiensk mat, fräscht eftersom det verkligen är nylagat! Mycket prisvärt och trevligt även när man har bråttom!
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om Vapiano
    Underbart koncept och oslagbart god mat till mkt humana priser! MUMS!
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Vapiano
    En jätte trevlig restaurang med god mat och trevlig personal. Den ligger perfekt och man kan både avnjutaen god lunch middag som att ta några öl på kvällen.
  • Johan l
    Johan l skrev om Vapiano
    Pastan är riktigt god men skulle vara godare om den vore färskare än den är idag, bra starkt kryddat men pizzorna är bara sådär, kul koncept med en mysig restaurang inredning som får lite sämre betyg av mig då köerna tar för lång tid och "kockarna" är av blandad kvalitet, ibland trevliga och glada men oftast sura och virriga troligen av stressen..
  • Soleilx
    Soleilx skrev om Vapiano
    Det perfekta serveringssättet! Här slipper servitörerna svassa och passa upp, istället gör man själv jobbet som gäst när man hämtar sin mat. Kockarna har alltid varit väldigt trevliga och drivna när jag varit där, känner inte igen mig i beskrivningen av nybörjare med recept i handen. Helt okej mat som känns fräsch, låga priser, bra vegetariskt utbud, och mysig lokal. Dock något bullrigt, så det är inget ställe för lugna mysmiddagar direkt.
  • Sara J
    Sara J skrev om Vapiano
    Mycket överskattat ställe! Konceptet - att köa med plastkort för att se en sur nybörjarkock med ett printat recept i handen tillaga en pasta vars huvudingrediens visar sig vara något så "italienskt" som sweet chili-sås - tilltalar inte mig. Vad är grejen?
    Tobias B gillar detta
  • Wille
    Wille skrev om Vapiano
    Grym pasta och Carpaccio. Inte så munter personla men priset man betalar får man iaf god mat för. Pasta ca 80 kr.
    Mysig lokal, snabbt!
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Vapiano
    Väldigt mysig restaurangt trots sitt stora utbud på mat och drinkar! Jag tycer ofta annars att kedjor som denna brukar kännas omysiga... Personalen varierar från trevlig till "jag-är-en-skitcool-bartender"-attityd. Tips: prisvärd moijto plus att ingen maträtt har hittills gjort mig besviken. Varning: man samlar notan på ett kort och betalar när man går ut...
  • Jonathan R
    Jonathan R skrev om Vapiano
    Vapiano är lite överskattat tycker jag. Deras kösystem funkar inte riktigt när det är mycket folk. McDonalds klarar att ha vanliga kösystem för där kan burgarna ligga klara men på Vapiano skall dem laga varje rätt, därför är det inte ovanligt att man får stå länge i kö innan man kan beställa. God mat dock om man har tid att vänta.
  • Anna W
    Anna W skrev om Vapiano
    Roligt koncept på restaurang! Känns inte så stelt, men ändå fräscht och trevligt! Mycket folk i rörelse och ett ganska högt tempo. Jag åt pizza, bara det att den var klar på fyra minuter var imponerande. Helt klart prisvärt tycker jag. Man bestämmer själv vad man vill dricka, det kan ju funka lika bra med vatten. De i mitt sällskap tog pasta och den var väldigt god och fräsch! Jag kommer definitivt gå tillbaka någon mer gång!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Vapiano
    Roligt koncept! Välj vad du vill, se på när de tillagar och ät där eller ta med. Mysig miljö och trevlig personal. Skitbra!
  • Annika T
    Annika T skrev om Vapiano
    Jag gick hit med ett stort sällskap på en fredag "afterwork". Jag och en annan tjej beställde 2 olika sorts sallader. Och ingen av oss blev så speciellt imponerade och tyckte inte alls att det ens var prisvärt. Personalen som stod och tog emot beställningen var jättetrevliga men personalen som stod i kassan var inte alls trevliga. Trevlig miljö, salladen och otrevliga kassörskan drar ned betyget tyvärr!!
  • Kim K
    Kim K skrev om Vapiano
    Den godaste pasta som jag någonsin ätit vilket jag tror beror på att jag blev så förvånad. Snabbt tillagad på ett intressant vis där man själv får se hela tillagningsprocessen och själv bestäma precis vad man vill ha i sin pasta. Klar på nolltid. Fruktansvärt trevlig personal. En speciell restaurang som definitivt är värd att besöka över en lunch. Dock inte under lunchstressen då stället blivit väldigt populärt och ofta är fullproppat med långa köer. En solklar 4:a från mig som kommer att besöka denna restaurang snart igen!
    Jasmine E gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Vapiano
    Efter att ha läst alla recos om Vapiano tog jag en extra lång lunchrast och pallrade mig ner till det glättiga svampen-området. Vapiano har verkligen ansträngt sig på snygga material, feta golvplankor i ek och Vola-blandare i badrummet. Men efter det första intrycket möts jag av kön till maten. Likt en alp-lift en strålande vårdag står folk och trängs i sina varma ytterkläder och det tar tid. Väl framme vid disken beställer vi våra pastarätter som lagas till på ett snabbt och hyfsat intressant sätt. Tyvärr stärker det inte upplevelesen, även fast kvinnan som lagar maten är mycket trevlig. Maten smakar underbart gott, precis som kaffet. När jag slutligen ska betala och lämna lokalerna möts jag av en riktigt trött tjej. Hon verkar tro att om man jobbar på Stureplan måste man vara ointresserad och trött. Trist, det drar ner betyget.
    Noel H gillar detta
  • Erik  J
    Erik J skrev om Vapiano
    Bra priser, en skön stämning och god mat ger en klar 4:a. Jag är nära att ge en 5:a, men det tar i bland väldigt lång tid att få maten (om man inte beställer pizza) och det kan vara lite störande om eftersom att man måste stå och vänta. Riktigt goda efterrätter och gott kaffe! Rekommenderas starkt (kanske inte för en stressig lunch)
    Emma K gillar detta
  • Nicolas E
    Nicolas E skrev om Vapiano
    Tyvärr kan jag bara ge en trea till detta egentligen superhäftiga och kontinentalt sköna ställe. Idén är god med kredikort och egenhämtad mat. Men matlagningen tar på tok för lång tid. Det behövs fler som lagar och det behövs fler alternativ. Stod i pastakön i nästan 30 minuter (för mat till 2). Står man några stycken är det ok, men om man har klunsat om vem som ska hämta mat suger det.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Vapiano
    Ett stenkast från Stureplan ligger denna otroligt häftiga restaurang! När man går in får du ett "kreditkort" på det registrerar du allt du förtär. Du får riktig mat på snabbmatstid och priser. Pasta och pizza för 70-90 kr, och det smakar super gott! Det som också är roligt att se är att dom kostymklädda cheferna plockar mer disk från borden än servitriserna, plus poäng! Så ta dina McDonalds pengar och gå till Vapiano så får du utsökt italiensk mat på rekordtid! Färska kryddor runt och på borden för allmän förtäring är extra trevligt! Mitt favorit hak numera!
    Erik P gillar detta

Sturegatan 12, 114 36 Stockholm