Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Östermalm Villaggio Grill Italiano

Villaggio Grill Italiano

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av Östermalm, blott ett stenkast från Strandvägen, hittar du Restaurant Villaggio. En stilren italiensk restaurang i modern avkopplande rustik miljö bjuder på en unik upplevelse av det bästa som det italienska köket kan erbjuda.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 5 kunder tycker om Villaggio Grill Italiano

• nenne
    nenne skrev om Villaggio Grill Italiano
    Riktigt bra italiensk kvarterskrog! Har ätit här ett dussin gånger och aldrig varit besviken. Gillar't!! :)
  • Noel H
    Noel H skrev om Villaggio Grill Italiano
    Har velat äta på Villagio flera gånger men av olika anledningar har det aldrig blivit av, i lördags kom jag i alla fall dit. Lokalen är fräsch och trevlig men det som gör Villagio bra är den fantastiska maten. Jag åt en kalvkotlett med rödvinssås till, det var suveränt gott! De andra i sällskapet åt Linguine à la vongole och lamm, även de var riktigt nöjda. Maten är värd en femma men av någon anledning saknade jag det riktigt genuint italienska i lokalen och bitvis även personalen. I vilket fall kan jag varmt rekommendera Villagio! Måste testa lunchen någon dag också...
    Nikke L, Tobias B, Jakob J gillar detta
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om Villaggio Grill Italiano
    Villaggios mat är gudomlig! Alla i sällskapet provade olika rätter, såväl fisk som kött smakade som en liten del av himmlen.

Priserna är helt okej, det jag möjligen saknade vad gäller deras röding/havsabbore/scampi rätt var någon form av puré till. Det fanns en liten men naggande god sallad till fisken och vi beställde in lite tilltugg men jag saknade något som passat bättre till fisken än potatisgratäng eller pommes. Personalen var närvarande utan att vara påträngande. Lokalen utformad så att det inte kändes som att man satt i knät på nästa sällskap vilket var en farhåga efter att ha kollat på restaurangens hemsida. Vi gick alla mätta och belåtna från Villaggio med ett leende på läpparna, det här kommer att bli ett nytt stammis ställe.
  • Per W
    Per W skrev om Villaggio Grill Italiano
    Jag är snart sextio, min kamrat som var med på en sen lunch häromdagen femtio - vi uppskattade inte att servitrisen hälsade oss med "Tjenare killar". När maten kom upplyste hon om att "bestick och en massa annat hittar ni där borta". Det är helt ok för mig att hämta bestick och sallad men jag skulle uppskatta om jag fick reda på det vid beställningen så jag kunde börja äta när maten serveras. På min fråga om den beställda drycken också skulle hämtas "där borta" fick jag svaret "oj!". När dycken kom saknades det glas ... Hamburgaren var ok även om köttet kändes något svampaktigt. Efter att ungefär halva burgaren var uppäten kom servitrisen med senap och ketchup, charmigt förpackade i plastflaskor. Sammanlagt en trist upplevelse både gällande mat och service.
    Lawrence H gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Villaggio Grill Italiano
    Villagio har dykt upp på fashionabla och bitvis stela Östermalm. Det är en pärla bland många trista restauranger, utifrån sett är det en snygg och hyfsad påkostad restaurang men väl på plats möttes vi av en avväpnande charm och hängivenhet som är svårfunnen i området. Inredningen är snygg men inte vräkig och den rimmar bra med den serviceinriktade personalen på Villagio.

Goda rekommendationer gällande mat och dryck och när förrätten dök upp anade jag att det här skulle bli min första femma på väldigt länge. De serverar en Carpaccio som jag önskar var tillgänglig i lösvikt närmare vår lägenhet, då skulle jag äntligen kunna lägga ner godispåsen för alltid. Galet gott!

Varmrätten, pastaknyten med hummer, var minst lika bra och alla i sällskapet, inklusive barnen nickade gillande när hovmästaren ödmjuklt frågade hur det smakade.

Kort och gott är Villagio en ny favorit. Italiensk mat är åter på min personliga topp tre, och där är Villagio ett bra tips.
    Björn W gillar detta

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm