Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm White Stork

White Stork

Kammakargatan 29, 111 60 Stockholm — Visa karta

ÅbergNilsson, här avnjuter du vällagad mat i en härlig miljö. Du möts av en engagerad personal som ser till att du går därifrån mätt och belåten om det så är efter en lunch mitt i veckan eller en härlig frukost på helgen.
ÅbergNilsson har vällagad mat som är lagad från grunden med glädje och hjärta.
I december utökar ÅberNilsson sina öppettider då de börjar servera middagar så håll utkik.
Årstavägen 49, 12054, Årsta
Två Små Svin
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Restauranger nära White Stork:

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Yasemin B:
Vi har precis haft våran bröllopsfest hos Två Grabbar och Kök, och vi är supernöjda med allt. Från början till slut så har Christian hjälpt ...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Husse S:
mycket bra lunch och bra salladsbuffe!!! Men bäst av allt är AW där speciellt Ons-Fre så har dom en fin tilltuggs buffe som man gillar nå...

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Ebba J:
Fantastiska smaker, helt klart den bästa sushin jag har ätit!

Regeringsgatan 70, Stockholm
Anna J:
Hade valt avsmakningsmeny nr 1 och det var väldigt gott. Rätterna kom in i bra tid så man hann äta dem alla i lugn och ro. Menyn levde upp t...
Lör-Sön: 09:00-13:00

Läs vad 10 kunder tycker om White Stork

• Sara S
    Sara S skrev om White Stork
    Åbergs är ett bra lunchställe med mat lagad från grunden, inget halvfabrikat. Nybakat bröd och fiskrätter som ofta håller hög klass. Lagom stora portioner till ett pris som ligger i linje med vad en lunch kostar i Stockholm. Väl värt ett besök.
    Noel H, Jakob J gillar detta
  • Noel H
    Noel H skrev om White Stork
    Som de flesta har skrivit nedan är lokalen ganska liten men trevlig. Även bemötandet är trevligt och personligt. Maten är fräsch och känns genuint gjord från grunden med bra råvaror. Det går fort att få maten vilket gör det till ett riktigt bra lunchställe som inte heller är överprissatt. Rekommenderas!
    Jakob J gillar detta
  • Katarina
    Katarina skrev om White Stork
    Riktigt god sallad! Åbergs Mat & Catering är duktiga på att ge bra och snabb service även fast det ofta är mycket folk. Dock inte så stort så blir ofta fullt, perfekt för take away!
  • Niklas D
    Niklas D skrev om White Stork
    Riktigt bra mat och snabb service! Cesarsalladen är grym. Synd bara att det är ont om sittplatser.
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om White Stork
    Inte helt lätt att hitta eller få plats på Åbergs då lokalen är rätt liten men när man väl satt sig och attackerar maten känner man att det var värt besväret. Lätta, goda luncher med bröd och sallad till är helt i min smak.
    Plus i kanten för bra och snabb service, Stark trea!
  • christer W
    christer W skrev om White Stork
    Jättebra ställe ! Gå dit !
  • Tobias H
    Tobias H skrev om White Stork
    Mycket goda luncher med en lätt karaktär (inte så mycket smör och grädde). Gott bakat bröd! Ett tips vore att variera menyerna lite mer.

----

Nu har jag (på rekommendation) också haft glädjen att anlita Åbergs för catering. Bemötandet/tillmötesgåendet och genomförandet var helt oklanderligt - helt enkelt är Åbergs den typen av företag man vill göra affärer med.

Maten vi beställde var mycket väl tilltagen. Vi beställde till 16 personer men det hade gott och väl gjort 20 personer mätta.

Matkvaliteten då? Vi valde "Kallskuren lammrostbiff med örtolja, rostade rotsaker i timjan & honung, vitlökskräm, myntagurka & sötpotatisaîoli" ... och kan konstatera att allt, både upplägg och råvaror/smaker, höll mycket hög kvalitet (lammköttet var fenomenalt) och uppskattades av våra gäster. För egen del tycker jag kanske att rotsakerna blev en aning för söta och hade gärna bytt hälften av palsternackorna mot någon mindre söt rotfrukt ... som kanske småpotatisar. Jag tror det hela hade smakat snäppet ännu bättre då. Trots denna bagatell är jag supernöjd.
    2008-12-04 Representant för Åbergs Mat & Ca svarar Tobias H
    Tack Tobias, det gläder oss att ni var nöjda! Vi tar till oss ditt tips att blanda upp rotsakssalladen med lite mer potatis. Tar tacksamt emot önskemål på luncher!
    Björn W, Emma K gillar detta
  • Martin S
    Martin S skrev om White Stork
    Tack!! En grymt mysig och trevligt litet lunchhak med väldigt vällagad mat. Man kan bara komma hit för det nybakta brödet!!
    Kan dock hålla med om vad Tobias skriver ang variationen på menyn. Det gör att de bara får en stark 4:a!

/Martin

SVAR TILL ÅBERGS SVAR:

Tack för ert svar! Jag ska absolut försöka komma med lite förslag:)

PS. Ställ gärna en marshall utanför på lunchen. Det ser nästan stängt ut på håll. DS.

/Martin
    2008-12-04 Representant för Åbergs Mat & Ca svarar Martin S
    Tack Martin! Vi försöker och vill gärna tillgodose våra kunders önskemål, så kom gärna med tips på lunchrätter du gärna vill se på vår meny
  • Silvia H
    Silvia H skrev om White Stork
    Såååååå god lunch! Fin-mat mitt på dagen mums! Finns inget bättre lunchställe på Kungsholmen! Ibland är det tyvärr fullt.
    2008-12-04 Representant för Åbergs Mat & Ca svarar Silvia H
    Tack Silvia!
    Ring gärna och boka bord nästa gång... vi tar emot bordsbokningar 11.30 och 12.30
  • Emma K
    Emma K skrev om White Stork
    En riktigt trevlig lunchrestaurang. Vi har olika favoriter på jobbet, själv är jag ett stort fan av Fårbiffarna med tzaziki och tomatsås med tacokrydda ala grekisk stil. Lokalen är relativt liten och ofta full men hittills har det alltid gått att få plats, en lunch ligger runt 80kr. Helt klart värt att smita av 2min från stress-ståken Fleminggatan och St Eriksgatan!

Kammakargatan 29, 111 60 Stockholm