Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Wirströms Pub

Wirströms Pub

Stora Nygatan 13, 111 27 Stockholm — Visa karta

Welcome to Wirströms Pub & Live Music Cellar. Anno 1600
Food & beverages served all day. 26 Tap beers 100 sorts whiskeys. Alkohol free
Free entrance, Live Music Tue- Sat from 21.00
International sports on large screens.
Catering for groups.
Nybrogatan 42, 11440, Stockholm
Spanjorskan
Maja N:
Tyckte de var helt fantastiskt. Trevlig personal och bra mat

Restauranger nära Wirströms Pub:

Stora Nygatan 19, STOCKHOLM
Birgit L:
Härligt på alla vis. Underbar och spännande mat. Likaså med vinerna. Första gången med naturviner. Annorlunda gott och häftigt.

Storkyrkobrinken 16, STOCKHOLM
Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan! Läs mer ›
Tobias L:
Trevlig och bra personal. Känns som att komma hem till Italien. Har ätit på båda restaurangerna och kan varmt rekommendera detta ställe vida...

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Christian C:
Trevlig miljö och bra personal. Menyn tunnare nu än tidigare men lika kraftigt prissatt som tidigare. Det egna mjödet är bra men inget att "...

Västerlånggatan 68, STOCKHOLM
Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, mal... Läs mer ›
Dan S:
Trevligt bemötande och bra service God mat

Läs vad 6 kunder tycker om Wirströms Pub

• Mikkel Ø
    Mikkel Ø skrev om Wirströms Pub
    Vi var fyra som tog en öl på Wirströms Pub lördagen d.4/1 2014. Tyvärr gjorde vi misstaget att beställa mat på stället också.

Två beställde hamburgare med pommes frites m/ aioli. Enligt menykartan skulle brödet vara nylagat från en bagare i närheten. Så var absolut INTE fallet. Det var den tristaste köpe-sorten, kall, ljus i mitten och bränd i kanterna. Den påstådde aiolin var kall gräddfil med vitlök i (det var vi alla 4 överens om!). Biffen var stenhård och trist. Ovanpå låg den tristaste baconskiva i mannaminne, svart och torr.

En annan beställde kycklingfile. Mittendelen av den kycklingfilen lämnades kvar, den gick helt enkelt inte att skära i med kniven. Vi prövade alla fyra, det var den torraste kycklingbiten jag någonsin har varit med om.

Ett måltid på Wirströms kostar mellan 130 och 170 kronor. Det är fullkomligt vansinnigt överpris! Samvetslöst och skamligt!

Här ska du INTE äta mat, tydligare kan det inte sägas!
  • Robert S
    Robert S skrev om Wirströms Pub
    En helt fantastisk pub med trevlig personal och utrymmen som ger möjlighet till gos och mys för personer som hellre vill pussas och kramas med varandra än att dricka öl....fint jobbat Wirströms ;)
  • Nino B
    Nino B skrev om Wirströms Pub
    Bra ställe att umgås på, bra utbud, bra personal.
  • Michael N
    Michael N skrev om Wirströms Pub
    Riktigt bra ställe! De har god öl på fat, men hade dock hoppats på att de skulle ha lite mer annorlunda ölsorter dock. Annars är det riktigt bra!
  • Kim B
    Kim B skrev om Wirströms Pub
    När jag tänker på Wirströms så får jag goda accossiationer med IRLAND -Cork, Gavin O Driscoll, "Cave me the faulitier", "Hows the farm?".

Jag spenderade som singel i början av 2000-talet, otaliga kvällar på Wirströms (The loft, The Dubliner) med att titta på irländsk rugby, cricket andra sporter.

Dessa kvällar avnjöts i goda vänners lag, med mina indiska, engelska, svenska och sist men inte minst mina irländska vänner.

Vi beställda många goda chicken wings, oftast deras då grymma club sandwich (som tyvärr på senare år har blivit mindre) & oräkneliga Guiness, men min favorit från tappen är den obeskrivliga Caffreys! =)

Stället är så genuint att du eller Ni måste ge det en chans att besöka. På helgerna finns där liveband. Passa på att utforska deras "katakomber" nere i källaren, stället är betydligt större än ett hål i väggen.

När stämningen är på topp så är det exceptionellt och värt en 5 i betyg, men eftersom maten idag serveras i ngt mindre portioner så får det bli en 4:a!

/Sloignhters (Don´t know how it spells... ;))
    Janne J gillar detta
  • Annalisa W
    Annalisa W skrev om Wirströms Pub
    Mysig pub i fina lokaler i Gamla stan som serverar riktiga hamburgare av olika typer. Stort utbud av olika ölsorter, precis så det ska vara på en engelsk pub. Sport visas på storbild-TV, men möjligheterna att sätta sig i en lugn vrå och äta, är också stor. Trevlig personal, även om det inte riktigt framgår hur och var beställning ska ske.

Stora Nygatan 13, 111 27 Stockholm