Zink Grill

Biblioteksgatan 5, 111 46 Stockholm — Visa karta

Folkungagatan 110, 11630, STOCKHOLM

Restauranger nära Zink Grill:

Kungsgatan 29, STOCKHOLM
Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, n... Läs mer ›
Fullersta L:
Har gjort denna bokning i drygt 10 år och alltid varit nöjd så även denna gång. Trevligt bemötande god mat och en härlig föreställning

Regeringsgatan 70, Stockholm
Andreas B:
Trevligt mottagande, snabb och bra service, god mat.

Hamngatan 37, Stockholm
Välkommen till Ristorante Il Molo i Gallerian! Vi serverar både lunch och middag... Läs mer ›
Marisa A:
Fantastiskt bemötande och excellent service. Åt pizza och risotto. Så god! Rekommenderas! Kommer att komma tillbaka.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Karin O:
Supertrevlig restaurang, bra priser och trevlig personal samt en välkomponerad meny för alla smaker.

Läs vad 13 kunder tycker om Zink Grill

• Nikola T
    Nikola T skrev om Zink Grill
    Maten är god men servicen har varit väldigt ojämn. Blivit snorkigt bemött ett par gånger vilket tyvärr drar ned helhetsintrycket.. Läs mer
  • Adam W
    Adam W skrev om Zink Grill
    Helt ok........................................... Läs mer
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Zink Grill
    Blev bjuden på Zink grill en speciell dag i februari. Maten och servicen motsvarade mina förväntningar som var mycket höga, det enda jag ser som ett minus är den mindre charmiga placeringen på restaurangen. Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Bitte S
    Bitte S skrev om Zink Grill
    Inte för att jag är något fan av Biblioteksgatan men där finns en underbar restaurang av lite fransk bistrotyp, Zink. Mysigt inomhus, men att sitta på uteserveringen är riktigt skönt. Bäst av allt är deras formidabla Charkblock med ett överdåd av olika kött-charkvaror, ljuvlig pata negra, olika salami med mycket mera plus diverse goda tillbehör. Ah!
    Lasagnen är också av toppklass! Läs mer
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Zink Grill
    Zink Grill sticker ut i Stockholms krogdjungel. Biblioteksgatan är en mysig gata med många turistfällor, det gäller dock inte Zink Grill. De har riktigt bra personal och ännu bättre mat. Jag beställde deras förrätt med löjrom och valde givetvis deras personalrätt till varmrätt.

Det är så genialt att döpa motsvarande dagens rätt till dagens personalrätt, vilket genast gör mig till en av dem. Att den dessutom är galet god gör knappast saken sämre.

För dig som inte har varit här innan är Zink en bistro med enkla men mycket vällagade rätter till ett bra pris - givet råvarorna. Zink Grill är min rekommendation om du ska välja en restaurang när du är nere i city. Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Sara S
    Sara S skrev om Zink Grill
    Zink Grill levererar bra mat och bra service till rimliga priser. Trevlig uteservering och skön inredning. Stort utbud av goda rätter. Råbiffen som annars alltid är en favorit va dock en besvikelse trots att den va gjord på kalvfärs. Läs mer
  • Nicky B
    Nicky B skrev om Zink Grill
    Suverän restaurang för Sthlm, skulle (nästan) platsa in i Paris!! Läs mer
  • Crille N
    Crille N skrev om Zink Grill
    En av Stockholms bästa hamburgare. Detta kombinerat med härlig inredning, vänlig och effektiv personal med glimten i ögat och i övrigt en bra meny gör detta till en av mina favoriter. Bistrokänslan från Paris och vimmelkänsla från NY... Värt varenda krona för allt är toppen!

Ostbrickan var det enda vi inte tyckte var super förra gången vi var där. Inte dålig, bara inte fantastisk...
    Däremot älskar man svaret på frågan "Vad är det för grejer på charkblocket? Hon: "vad gillar du för kallskuret" och sen fick vi en väl balanserad charkblandning men med lite övervägande av våra favoriter... Lysande! Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Zink Grill
    Grymt bra bistro mitt i city med känsla av Fransk bistro och var beredd på att det alltid är mycket gäster. Trevligt bemötande av personalen som ofta lyckas trolla fram ett bord. Här äter du något kött, deras lövtunnt skivade Pata Negra och kronärtskockor. Första gången på länge som jag fick en Bellini som inte var för söt.
    Ett steg i dörren och 3 trappsteg till borden bredvid köket. Det finns några bord i första delen av lokalen och då behöver du bara ta dig upp för ett trappsteg i entrédörren. Läs mer
  • Johan R
    Johan R skrev om Zink Grill
    Guldfisk (fast det är köttet som är riktigt bra) Läs mer
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Zink Grill
    Vi fick bord i köket eller i alla fall utmed den stora zinkdisken utmed köket varifrån man kan observera hur kockarna hanterar maten.
    Maten som förövrigt var toppengod. För en vegetarian är kanske inte Zink grill det ultimata valet men jag plockade ihop en middag bestående av Pomme Zink (en liten potatistkaka), mozarella (såklart), mixsallad och kronärtsskockor. Snodde även lite spenat från min bordsherre.

Lokalen påminner starkt om dom små bistros/brasserier som jag varit på i Frankrike. Menyupplägget känns igen från sköningar som tex Mäster Anders och Grill Ruby.

På Zink kan du äta både frukost, lunch, middag och supé. Jag är skitnöjd. Hit går jag tillbaka fler gånger. Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Zink Grill
    Ett väldigt bra ställe, god mat, härlig atomsfär och ett perfekt ställe om man bara vill ta ett glas vin!! Läs mer
  • Karl
    Karl skrev om Zink Grill
    Fyller upp ett tommrum ibland sveriges restauranger, mycket snyggt gjort trevlig personal bra mat goda drinkar. Mycket bra Läs mer

Biblioteksgatan 5, 111 46 Stockholm