Zink Grill

4.2

13 omdömen om Zink Grill

Nikola T
Skrev om Zink Grill

Maten är god men servicen har varit väldigt ojämn. Blivit snorkigt bemött ett par gånger vilket tyvärr drar ned helhetsintrycket..

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8054 omdömen 4.3 av 8054 omdömen

Adam W

Helt ok...........................................

AMANDA F
Skrev om Zink Grill

Blev bjuden på Zink grill en speciell dag i februari. Maten och servicen motsvarade mina förväntningar som var mycket höga, det enda jag ser som ett minus är den mindre charmiga placeringen på restaurangen.

Jakob D gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Bitte S
Skrev om Zink Grill

Inte för att jag är något fan av Biblioteksgatan men där finns en underbar restaurang av lite fransk bistrotyp, Zink. Mysigt inomhus, men att sitta på uteserveringen är riktigt skönt. Bäst av allt är deras formidabla Charkblock med ett överdåd av olika kött-charkvaror, ljuvlig pata negra, olika salami med mycket mera plus diverse goda tillbehör. Ah! Lasagnen är också av toppklass!

Tobias B
Skrev om Zink Grill

Zink Grill sticker ut i Stockholms krogdjungel. Biblioteksgatan är en mysig gata med många turistfällor, det gäller dock inte Zink Grill. De har riktigt bra personal och ännu bättre mat. Jag beställde deras förrätt med löjrom och valde givetvis deras personalrätt till varmrätt. Det är så genialt att döpa motsvarande dagens rätt till dagens personalrätt, vilket genast gör mig till en av dem. Att den dessutom är galet god gör knappast saken sämre. För dig som inte har varit här innan är Zink en bistro med enkla men...

Jakob D gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sara S
Skrev om Zink Grill

Zink Grill levererar bra mat och bra service till rimliga priser. Trevlig uteservering och skön inredning. Stort utbud av goda rätter. Råbiffen som annars alltid är en favorit va dock en besvikelse trots att den va gjord på kalvfärs.

Nicky B
Skrev om Zink Grill

Suverän restaurang för Sthlm, skulle (nästan) platsa in i Paris!!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Crille N
Skrev om Zink Grill

En av Stockholms bästa hamburgare. Detta kombinerat med härlig inredning, vänlig och effektiv personal med glimten i ögat och i övrigt en bra meny gör detta till en av mina favoriter. Bistrokänslan från Paris och vimmelkänsla från NY... Värt varenda krona för allt är toppen! Ostbrickan var det enda vi inte tyckte var super förra gången vi var där. Inte dålig, bara inte fantastisk... Däremot älskar man svaret på frågan "Vad är det för grejer på charkblocket? Hon: "vad gillar du för kallskuret" och sen fick vi en väl...

Nikke L gillar detta
Ulrika H
Skrev om Zink Grill

Grymt bra bistro mitt i city med känsla av Fransk bistro och var beredd på att det alltid är mycket gäster. Trevligt bemötande av personalen som ofta lyckas trolla fram ett bord. Här äter du något kött, deras lövtunnt skivade Pata Negra och kronärtskockor. Första gången på länge som jag fick en Bellini som inte var för söt. Ett steg i dörren och 3 trappsteg till borden bredvid köket. Det finns några bord i första delen av lokalen och då behöver du bara ta dig upp för ett trappsteg i entrédörren.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Johan R
Skrev om Zink Grill

Guldfisk (fast det är köttet som är riktigt bra)

Jennifer H
Skrev om Zink Grill

Vi fick bord i köket eller i alla fall utmed den stora zinkdisken utmed köket varifrån man kan observera hur kockarna hanterar maten. Maten som förövrigt var toppengod. För en vegetarian är kanske inte Zink grill det ultimata valet men jag plockade ihop en middag bestående av Pomme Zink (en liten potatistkaka), mozarella (såklart), mixsallad och kronärtsskockor. Snodde även lite spenat från min bordsherre. Lokalen påminner starkt om dom små bistros/brasserier som jag varit på i Frankrike. Menyupplägget känns igen från...

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4121 omdömen 4.0 av 4121 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Karin A
Skrev om Zink Grill

Ett väldigt bra ställe, god mat, härlig atomsfär och ett perfekt ställe om man bara vill ta ett glas vin!!

Karl
Skrev om Zink Grill

Fyller upp ett tommrum ibland sveriges restauranger, mycket snyggt gjort trevlig personal bra mat goda drinkar. Mycket bra