Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm A Home 4 U

Scheelegatan 1, Stockholm — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om A Home 4 U

• oz z
    oz z skrev om A Home 4 U
    Jag skulle starkt rekommendera människor tänka noga innan de ens tänka väger att anställa Ahome4U att sälja sin egendom. Den kvinnliga mäklaren är en mycket slug person. När jag först tog henne till min egendom för att göra en bedömning av värdet hon kom tillbaka till mig med ett mycket högt värde för fastigheten, det var faktiskt ungefär 500.000 till 800.000 högre än 3 andra företag som jag hade tagit att göra en värdering av min egendom. Hon upprepade flera gånger att hon hade en lista med köpare som söker extra speciella platser att leva som inte var din vanliga platta men med lyxiga uppgraderingar som man normalt inte skulle hitta i en vanlig lägenhet. Jag skulle säga att hon lurade mig att underteckna ett kontrakt med henne som hennes värdering var falskt och när jag gjorde så jag var fast med sina tjänster trots att lagen säger att jag kan skjuta henne med 10 dagars varsel, insisterade hon att hon hade ensamrätt för hela den tid av kontraktet som var en lögn så att jag inte skulle skjuta henne. När detta avtal undertecknades hon visade sin apati och hur oseriös hon kan vara. Istället för att förbereda allt för försäljning, gick hon på semester. Hennes skicklighet som mäklare är severly saknas, i själva verket skulle jag kalla henne inkompetent. När hon noterat min egendom på Hemnet, hon listat det som fel storlek, (fel antal rum), plockade hon fel bilder för förhandsgranskningssidan (inte visar hela lägenheten men flera bilder på bara vardagsrum) och värst av allt Hon satte priset på vad som var en absurt hög värdering som har en mycket negativ effekt när folk märker din bostad för första gången. Som är typiska med en FÖRSÄLJNING [av denna mäklare], börjar priset högt och säljaren har höga förväntningar, men i slutet av dagen den platta säljer för lägre än det genomsnittliga marknadsvärdet för området med säljaren förlorar en massa pengar och hon fortfarande får betalt sin provision trots att hon inte förtjänar det. Från vår utgångspunkt pris jag sålde så småningom fastigheten för 20% under !! Och detta var 8 till 10 procent lägre än genomsnittet för alla andra mäklare som kom att värdera min lägenhet. Hon följde inte de grundläggande reglerna för hur en mäklare ska slutföra en försäljning: hon hade inte klart för oss att underteckna ett mäklarjournal, hon gav inte pappersarbete under nyckelöverföring, var hon tvungen att skicka ut de mäklarjournal 3 gånger eftersom hon gjort misstag i de tidigare versionerna men aldrig erkänt detta när omsändning endast att de var "korrigerade versioner". Sammantaget är detta den ultimata värsta upplevelsen i mitt liv. Jag satt med i månader medan övriga fastigheter inom 200 m av mina säljs för mer per KVM sedan gruvan såldes för under samma tid som inte var så trevlig och väl inredda. Hon misshandlade psykiskt mig och påstod att jag var en hård kund att arbeta med när i slutet av dagen jag var den stora förloraren i hela den här affären. Jag skulle aldrig någonsin under några omständigheter rekommenderar henne sälja någons egendom. Det var lägga sten på börda när jag diskuterade denna situation med andra mäklare i området och de berättade för mig hur hon hade "känt" på Kungsholmen. Jag antar att du kan se hur bra hennes företag gör om du går till Företag Upplyssning och se hur hennes företag omsättning minskar med en enorm summa varje år.
    oz z gillar detta
  • Stefan M
    Stefan M skrev om A Home 4 U
    Har anlitat Lena på A Home 4 U vid 3 olika försäljningar på olika delar av kungsholmen.(Den sista i Fredhäll)

Har vid alla dessa 3 tillfällen ihop med min sambo varit oerhört nöjd med engagemanget samt arbetet som lagts ner kring försäljningen.

Framförallt har vi varit bekväma med de beslut som tagits kring prissättning/genomarbetade presentationer samt research om föreningen.

Alla försäljningar har blivit lyckade. Trots att en försäljning ägde rum vid en liten "downperiod" på marknaden samt att de olika objekten har varit av olika storlek.
    Vi har gått in i det nya boendet efter försäljning med en bekväm affär bakom oss.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om A Home 4 U
    Vid försäljning av vår bostadsrätt på Kungsholmen i Stockholm anlitade vi Lena Reistam som mäklare. Vi träffade flera olika innan vi bestämde oss men Reistam kändes målmedveten, proffsig och mycket engagerad.
    Detta fick vi helt bekräftat när hon sålde bostaden "All time high" för perioden och stadsdelen.
  • Emmy
    Emmy skrev om A Home 4 U
    Jag skulle vilja varna alla som funderar på att anlita Lena på A Home 4 U! Vi valde att försöka sälja vår lägenhet med dem och det var ett stort misstag! Så fort vi skrev på uppdragskontraktet, tappade vår mäklare helt motivationen att samarbeta med oss.

Det började med att vi som säljare skulle godkänna bilderna och lägenhetsbeskrivningen som skulle upp på hemnet. Mäklaren skickade en text som var full med stavfel och grammatiska fel och hon hade uppenbarligen tänkt lägga upp en lägenhetsannons utan att ha läst igenom den innan. Vi som säljare borde kunna slappna av och lita på att mäklaren gör sitt jobb, inte att vi gör det åt henne. Det tog inte lång tid innan hon visade sin oseriösa sida igen. Hon meddelade oss om att det var visning en söndag, varav vi höll oss borta från lägenheten hela den dagen. Flera dagar senare berättade hon att det aldrig hade varit en visning. Med andra ord fick hon fick oss att hålla oss borta från lägenheten en hel dag och påstod att hon aldrig hade sagt att det skulle vara en visning den dagen, trots att hon hade meddelat oss skriftligt, så det var ingen idé att ljuga om det. Under hela kontraktstiden gav hon oss aldrig någon lägesuppdatering. De enda gångerna som hon hörde av sig var när hon ville att vi skulle sänka priset. Hon gick även så långt att hon började säga att vi ”måste” sänka priset. Vi skrev ett kontrakt på ett specifikt pris, ändå ville hon ännu en gång bryta kontraktet och tvinga oss att göra något som vi inte hade kommit överens om. Dagen då kontraktet gick ut försvann hon spårlöst med våra nycklar. Vi ringde, SMS:ade och mejlade henne utan att få svar. Det tog närmare en vecka för oss att få tillbaka nycklarna.

Av andra säljare som har jobbat med detta företag har vi nu fått reda på att de inte har så gott rykte, men det märkte vi efter det att vi redan hade skrivit kontrakt med mäklaren. Hon är nu till och med på en lista över ”varnade mäklare” vilket egentligen säger sitt. Vi hittade dock inget omdöme på nätet om henne innan vi skrev kontraktet med henne och därför skriver jag detta, för att ingen annan ska göra det misstaget som vi gjorde.

Scheelegatan 1, Stockholm