Acape AB

Hötorget T Bana, 111 57 Stockholm — Visa karta

Kungsgatan 79, 11227, STOCKHOLM
Elin N:
Mycket kompetent gäng och härlig stämning, man vill komma tillbaka. Har fått rådgivning om allt från hudkrämer till smink och gjort olika ty...

Skönhetssalonger nära Acape AB:

Kungsgatan 79, STOCKHOLM
Vi skräddarsyr behandlingen för att ge dig bästa möjliga förutsättningar. Tillsa... Läs mer ›
Elin N:

Rindögatan 28, STOCKHOLM
Lindas Hårstudio är en hemtrevlig och ljus salong på Östermalm som erbjuder klip... Läs mer ›
Gustav:
Jag har klippt mig många år hos Linda. Trots att jag själv har flyttat ut från staden så har jag valt att åka till Linda för att klippa mig ...

Porjusvägen 19-21, STOCKHOLM
Välkomna till Irradia Kliniken! Läs mer ›
Lotta V:
Suverän service!!! Går alltid därifrån med en upprymd känsla av vardagslyx och välmående kropp och sinne👍🏻

Liljeholmstorget 2 A, Stockholm
LH Klippotek på Liljeholmen älskar att ge kunder tips och idéer på vad som passa... Läs mer ›
Gosia P:
Trevlig stämning, man känner sig verkligen välkommen. Dianas kreativitet och arbete är fantastiska. Det var längesen jag var så nöjd med båd...

Läs vad 14 kunder tycker om Acape AB

• Wilhelm K
    Wilhelm K skrev om Acape AB
    Jag har haft ett par födelsemärken jag stört mig på länge, Blev tipsad av en tjejkompis att gå till Acape på Kungsgatan. Dom fixade det vid 2 tillfällen. Totalt gick det på 1700kr #supernöjd
  • Geir S
    Geir S skrev om Acape AB
    Jag och ett par håriga polare har varit där och vi kan numera hänga utanför vassen utan att skrämma slag på damerna och ungarna. Rekommenderar dom starkt! Proffsiga & lätta att ha att göra med.
  • Josefin G
    Josefin G skrev om Acape AB
    Jag kontaktade acape då jag var orolig över en leverfläck som förändrat utseende. Jag fick en tid rätt snabbt för att kolla upp den hos deras läkare. Det var som tur var inget farligt märke, men de sa att jag kunde ta bort det med kirurgisk laser om jag ville. Jag gjorde det och det blev väldigt fint! Rekommenderas verkligen!
  • Matilda
    Matilda skrev om Acape AB
    Ett riktigt toppenställe! Hit har jag både gått själv och tillsammans med min dotter på flera behandlingar.
    Fick en helt fantastisk ansiktsbehandling inför mitt bröllop.
    Väldigt tillmötesgående och omhändertagande personal som jag varmt kan rekommendera. Det ligger också väldigt fint, i trevliga lokaler vid Hötorget.
  • Lena N
    Lena N skrev om Acape AB
    Jag kontaktade acape, då jag kände att jag ville göra någonting åt min lite hängande käklinje. Jag var säker på att jag inte ville göra ett ansiktslyft, då jag inte gillar tanken att någon ska skära i min hud. Jag fick först boka en tid för gratis rådgivning. När jag kom dit, så pratade vi och doktorn, som hette Nuria Civill kände på min hud i ansiktet och förklarade hur en behandling gick till. Jag tyckte de var trevliga och seriösa, så jag bestämde mig för att göra en V soft lift behandling. Det var sex månader sedan och nu ser jag resultatet. Mitt häng på käklinjen är helt borta, min hud är mycket fastare. jag är så himla glad att jag gjorde detta! Jag hade en bedövningssalva på innan och det kändes nästan ingenting. Doktor Nuria är jätteduktig och de är trevliga och proffsiga där på acape! Jag går gärna dit igen
  • Denise
    Denise skrev om Acape AB
    Har gjort hårborttagning med alexandrit laser på 2 ställen tidigare men valde att prova Acape då de hade rimligare priser än andra. Tyvärr så förstår jag nu varför de har lägre priser än andra kliniker med alexandrit laser för att Acapes lasermaskin som kommer från märket Irradia, inte alls är lika effektiv som T.ex Candela gentlelase. Jag gjorde 1 behandling på hela överkroppen men va tvungen att ringa tillbaka och klaga när nästan allt hår va kvar efter 2 veckor när allt hår egentligen ska ramla av. Fick komma tillbaka och fixa till det samtidigt som jag ändå skulle göra laser på benen ca 3 veckor senare, men trots det så är allt hår kvar. Jag klagade på att det inte kändes något under behandlingen och frågade om vi kunde höja styrkan men det vägrade hon göra, trots att jag är riktigt blek med grova mörka hårstrån. Jag tycker det verkar hel skummt eftersom på andra ställen jag gjort laser har de alltid sagt att ju högre styrka man kan ha desto bättre resultat blir det, och vi hade garanterat kunnat höja styrkan. Har tröttnat på att det finna så många oseriösa företag som låtsas vara professionella. När man betalar över 5000kr per behandling förväntar man sig bättre service och bättre behandling. Jag kommer inte gå tillbaka, det är inte bara pga maskinen även pga Stinas kundbemötande som är väldigt nonchalant och spydig. Dottern Daniella som även jobbar där är däremot jätte trevlig och positiv till att hjälpa till att göra kunder nöjda. Jag kommer inte rekomendera detta till någon. synd. ......... Nu har det gått ca 3 månader sedan jag skrev dehär inlägget och man kan ändra det man skrivit. Har fått mycket mera hår på kroppen efter behandlingarna på Acape, och jag har pratat med andra laserterapeuter som erkänner att använder man får låg energi/styrka när man gör laser behandling med hårborttagning så finns set risk att stimulera hårväxten så att det växer ut mer hår istället, och det är precis vad som hänt. det är som att jag gjort alla mina 11 behandlingar helt i onödan för nu har det till och med kommit hår på ställen jag aldrig haft hår på tex axlar sidan av magen osv. Detta är helt sjukt hur ni kan lura folk på dehär sättet, för att man ska behöva komma tillbaka på flera behandlingar så ni kan tjäna mer pengar. det är faktiskt folk som jag som mår riktigt psykiskt dåligt pga min generade hårväxt och betalat över 100 000 för att få bort det och ändå ska man behöva vara mer än missnöjd :( blir så jävla ledsen!
  • Eva J
    Eva J skrev om Acape AB
    Rekommenderar verkligen Acape. Var där på "prickdag" för att kolla alla mina leverfläckar (äntligen...). Läkaren var mycket förtroendeingivande och han tog sig tid att förklara precis vad han letade efter. Hittade som tur var inget alarmerande. Men jag frågade om det var lämpligt att ta bort ett märke på kinden (som stod ut en del). Javisst, sa han, vill du göra det nu? Jag som hade lite bråttom (var där på lunchen) tänkte att det kanske skulle ta lite för lång tid. Men terapeuten gjorde det direkt med en laser efter lite bedövning. Kändes inte mycket alls.

Blev sedan en liten sårskorpa som föll bort efter några dagar. Nu är det helt slätt. Glad att jag tog mig tid. Känns som att sådan service skulle man ju aldrig få om jag gått till en vanlig vårdcentral, så det vill jag verkligen tacka Acape för!
  • Jimmy L
    Jimmy L skrev om Acape AB
    Kan starkt rekommendera denna klinik. Jag har varit hos Acape på hårborttagning med laser vid ett par tillfällen och är väldigt nöjd med resultatet. Sista hårborttagningsbehandlingen jag var på, så frågade jag terapeuten om man kunde behandla mina acneärr på kinderna och det sa hon gick bra. Jag gjorde behandlingen för ca 3 månader sen och nu ser jag ett mycket jämnare resultat, än hur det var innan. Kompetenta och väl bemötande terapeuter!
  • Susan M
    Susan M skrev om Acape AB
    Rekommenderar inte acape! Var där och tog bort ytliga blodkärl på mina näsvingar. Mina blodkärl är mer synliga än någonsin, det känns som om jag kastat pengarna i sjön. Känns dessutom lite oseriöst, kliniken ligger vid spärrarna på tunnelbaneplan.
  • ulrika h
    ulrika h skrev om Acape AB
    Gedigen kompetens i kombination med vänligt och varmt bemötande gör att jag alltid väljer Acape för behandlingar. Och rekommenderar Acape till mina vänner.
  • Filippa
    Filippa skrev om Acape AB
    Blev väldigt trevligt bemött på Acape och kan varmt rekommendera dem. Har aldrig tidigare gjort någon skönhetsbehandling men tog steget att bli av med ett antal röda märken på kinden ("ytliga blodkärl") en gång för alla. Det gjorde inte så ont som jag trott och nu är märkena borta.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Acape AB
    Jag har gått på Acape laser regelbundet i flera år. Har gjort allt från hårborttagningsbehandlingar och acnebehandling till bryn och fransfärgning. Jag är supernöjd med mina behandlingar och får ett trevligt bemötande.Jag kan varmt rekomendera dem.
  • Daniela L
    Daniela L skrev om Acape AB
  • nadya
    nadya skrev om Acape AB
    I slutet av augusti 2009 var jag på Acape för att behandla mina ytliga acneärr som jag hade på mina tinningar, med CO2-laser. Under behandlingen fick vi avbryta då jag hade fruktansvärt ont och hudterapeuten hämtade en stesolidtablett mot smärtan, detta utan att det överhuvudtaget fanns en läkare på kliniken som föreskrivit detta. Det visade sig efteråt att Acape inte ens hade någon läkare på kliniken under en 4 månaders period och jag vill påpeka att stesolid klassas som lätt narkotika.

Hursomhelst fick jag kraftig ärrbildning efter denna behandling och som givit mig ett stort psykiskt lidande. Jag har mått fruktansvärt dåligt över detta. Det värsta av allt är att Acape vill varken kompensera mig för den summan jag betalade för laserbehandlingen, likväl vill dom ej kompensera mig för de behandlingar som jag nu genomgår på Akademikliniken för att åtgärda dessa hemska och fula ärr som jag fått där. Dom menar att de inte alls försämrat min hudstruktur och även tagit hjälp av en "laserexpert". Laserexperten säger också att laserbehandlingarna inte varit felaktiga och att dom inte försämrat mina acneärr. Det är så hemskt med tanke på att den här laserexperten inte ens sett hur jag såg ut innan i ansiktet. Hur kan han då egentligen uttala sig om att hudterapeuten inte alls givit mig några ärr efter behandlingen? Och varför skulle jag gå och hitta på en sån här allvarlig sak?

Det är verkligen hemskt att det finns människor som inte kan ta sitt ansvar när något går riktigt fel. Är man inte som skönhetsklinik mån om sitt rykte och om sina kunder? Det är sorgligt att kliniken försöker släta ut hela händelsen.

Jag har även gjort en anmälan till Socialstyrelsen och Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, men då Acape eller rättare sagt hudterapeuten inte ingår under hälso- och sjukvårdspersonal, kan de inte behandla mitt ärende. Det är verkligen hemsk att det inte finns lagar som styr laser-/hudterapeuters verksamhet här i Sverige och jag uppmanar verkligen alla att vara försiktiga vart man vänder sig till och kollar upp kliniken ifråga noga innan man bestämmer sig för att göra ett "ingrepp". Annars kan det gå som i mitt fall och hade kliniken varit måna om sina kunder hade dom tagit sitt ansvar för detta som inträffat och försökt att hjälpa mig och kompensera mig för de skador och det lidande som denna behandling givit mig.
    Martin L gillar detta

Hötorget T Bana, 111 57 Stockholm