Anticimex Stockholm

Årstaängsvägen 21B, 117 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Anticimex Stockholm

• Ali  M
    Ali M skrev om Anticimex Stockholm
    Dålig service! Dåligt bolag! Struntar i att svara på e-mail! Fick göra försäkringsbesiktning på mitt hus och den tekniker som utförde besiktningen skrev anmärkningar som inte stämmer överens med verkligheten och jag kontaktade dem både via mail och telefon men fick inget hjälp än trots att det har gått en månad. Det är dummt av dem och jag själv skulle aldrig låta dem gå in i mitt hus igen även om det handlar om försäkringsbesiktning. Skitdåligt bolag! Läs mer
  • Daniela C
    Daniela C skrev om Anticimex Stockholm
    Usch säger jag bara. Sedan jag fått vägglöss i lägenheten har jag endast negativa erfarenheter av Anticimex. Skulle ALDRIG välja er om jag fick välja saneringsfirma. Ni kan knappt svara på frågor kring sanering av vägglöss, ni hade missat att boka in min tid, och jag väntade den dagen i onödan på att ni skulle komma. Mejl får man svar på efter 1,5 vecka. Lite väl segt när man måste ha svar gällande förberedelser inför sin sanering. Det mesta jag kan om vägglöss har jag fått läsa mig till på nätet för ni vet ju ingenting, eller så struntar ni i att informera. Och det bästa av allt, idag kom en kille för att behandla hela lägenheten för vägglöss. Tror ni han gjorde det? Vissa rum/väggar var obehandlade, och han ljög mig rakt upp i ansiktet.Jag fick strö kiselpulver efteråt själv efter bästa förmåga. Ett är då säkert, ni skiter i kunderna. Dagens fuskjobb kommer att rapporteras till min hyresvärd. Läs mer
  • Per B skrev om Anticimex Stockholm
    Hej. Igår blev jag utsatt för något ganska besynnerligt. Min telefon ringer på vägen hem och jag svarar! Den inspelade i luren meddelar att nu kommer ett inspelat meddelande från Anticimex att läsas upp för mig! rösten (ja, jag blev uppringd av en robot)
    Jag lägger givetvis på genast och tänker, kan Anticimex inte ens bemöda sig med att låta en säljare ringa upp mig utan låter en robot sköta jobbet? Genast efter det att jag lagt på kommer ett SMS som säger att det var ju synd att jag inte kunde lyssna på meddelandet som gällde en förfallen faktura! Whaat! tänkte jag, jag har ju inte beställt något från Anticimex och det här är ju ett ganska bryskt meddelande om att jag nu kan komma att vänta mig både straffavgift och inkasso. Jag ringer alltså upp kundtjänst och frågar vad detta rör sig om! Det visar sig att de skickat ut ett erbjudande om att förlänga mitt avtal med dem som ingick i dealen när jag bytte försäkringsbolag, detta erbjudande kom aldrig mig tillgodo!

Jag kan ju tycka att det hade varit bättre om de kontaktat mig och påpekat att de inte hört något om det erbjudande de skickat ut till mig! Men istället skickar de mig ett hot om att fakturan förfallit! Undrar hur många som i ren rädsla eller rent av i panik betalar fakturan för att slippa påföljder. Det som förbryllar mig mest är att ett företag som Anticimex som säljer trygghet till villaägare väljer att spela på rädsla och hot! Läs mer
  • Per B skrev om Anticimex Stockholm

• Henrik I
    Henrik I skrev om Anticimex Stockholm
    Vi har haft problem med getingar i vår villa och beställde sanering av Anticimex. De skickade ut en tekniker som sprutade in något medel i det hål där getingarna flyger in och ut. Effekten av detta blev att antalet getingar inne i huset ökade markant. Jag fick plocka mellan 30 och 60 levande och halvdöda getingar på vår övervåning, varje dag!

Missnöjd med resultatet så väntade jag den vecka som Anticimex hade sagt att jag skulle vänta och beställde en ny sanering via deras hemsida. De kunde åka förbi och sanera även om vi inte var hemma, jättebra. Men hur ska jag veta om de hade varit där? Ingen lapp i brevlådan eller annan bekräftelse fick jag. Ringde därför deras kundservice och efter lång väntan i telefonkö så kunde de inte ens se min beställning och än mindre om någon tekniker hade varit på plats. Webbeställningar skickades direkt till tekniker för åtgärd, fick jag lära mig. Lite moment 22 när man inte kan se om eller när de varit där.

Försökte i alla fall boka en ny sanering så att de även skulle kunna kolla invändigt och fick möjlighet att välja tid mellan 08-12 eller 13-16. Vad är det för jäkla alternativ? Inte kan jag sitta hemma och vänta på en tekniker en hel förmiddag. Att boka in den första tiden 08.00 gick inte heller. Fick nu lära mig att Anticimex "aldrig, under inga omständigheter" arbetar med bokade tider.

Sammanfattningsvis:

MINUS
    * Usel service
    * Uselt resultat

* Saneringarna går på försäkringen och är därmed kostnadsfri hur många gånger dom än kommer Läs mer
  • Henrik L skrev om Anticimex Stockholm
    Anticimex borde hålla sig till sitt kärnområde, dvs jaga kackerlackor och råttor!Överlåtelsebesiktning av villor är inget de ska pyssla med. I vårt fastighetsköp har de missat golvbrunn i badrummet som är högsta punkt istället för lägsta punkten vilket orsakat vattenskada, pågående fuktskada genom vägg i badrum, hål i fasaden som det regnar in igenom m m. Allt fullständigt besiktningsbart. De har tagit rejält betalt av både köpare och säljare för en s k "stor överlåtelsebesiktning" som inte visar sig vara värd papperet den är skriven på. Vid reklamation av ärendet slingrar de sig i det längsta så att vi tvingas inleda en juridisk process mot företaget. Varning! Bara för att man har ett känt namn behöver det inte betyda att man är seriös! Var även försiktig med att anlita den firma som mäklaren har avtal med. I det här fallet Bjurfors. Deras Trumfmärkning av huset betydde ingenting... Läs mer

Bästa lokalvårdarna i Stockholm:

Bergkällavägen 34, 19279, SOLLENTUNA