Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Blåbär Cafe

Blåbär Cafe

Upplandsgatan 54, 113 28 Stockholm — Visa karta

Välj bland våra många olika sallader, mixa upp till fyra sorter på en tallrik.
Vi har även varma smörgåsar, lasagne, kycklingspett m.m. En valfri sallad ingår, likaså blåbärsaft, bröd och smör.
Västra Järnvägsgatan 11, 11164, STOCKHOLM
Restaurang Clou
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Restauranger nära Blåbär Cafe:

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...
Mån-Sön: 10:00-20:00

Läs vad 20 kunder tycker om Blåbär Cafe

• Ercan Ö
    Ercan Ö skrev om Blåbär Cafe
    Mycket mat, och mycket att välja på! Väldigt gott!!
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Blåbär Cafe
    LOVE THIS PLACE!

Mycket mat och göttans!
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Blåbär Cafe
    Tycker det är gott. Kunde minska till kanske 10 goda sallader istället för 20 konstiga blandsallader. Men väldigt goda mackor!
  • drom p
    drom p skrev om Blåbär Cafe
    Kul utbud med många sallader men tyvärr smakar de inte speciellt mycket o jag brukar ångra mig nä jag varit där.
  • Robert
    Robert skrev om Blåbär Cafe
    Stabil och bra utan några större överaskningar. Relativt stora portioner och man blir garanterat mätt. Bättre än de flesta andra lunchcaféerna med liknande utbud. Mycket olika sallader att välja på.
  • Samuel C
    Samuel C skrev om Blåbär Cafe
    Härligt ställe med billig, god och nyttig sallad! Lite bullrig lokal, men annars mysig.
  • Therese J
    Therese J skrev om Blåbär Cafe
    Dom har tre av mina favoritsallader! Verkligen värt ett besök.
    De gånger jag varit där så har det varit tjejer som jobbat och man får lagom mycket sallad för pengarna. Sist jag var där arbetade dock två män och dom snålade verkligen med skedarna och man fick inte med så mycket "mumsigt", mest bara isbergsallad, plus att han la ett lager med bara plane isberg underst för att fylla ut! =o( Var inte nöjd den gången.
  • Annika T
    Annika T skrev om Blåbär Cafe
    Helt okej men många av salladerna är samma, samma, jag blir mätt för stunden men måste äta mer under dagen om jag tar lunch där och jag är normalt ingen stor-ätare. Gott men inte så mättande. Jättegod saft dock! :)
  • Johan I
    Johan I skrev om Blåbär Cafe
    Härliga sallader och riktigt goda varma smörgåsar=) blåbär är absolut värt ett besök!
  • Ida V
    Ida V skrev om Blåbär Cafe
    Kombinera ihop din egen lunch med färska sallader och dessingar. Kul koncept och god mat!
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om Blåbär Cafe
    Här kan du själv komponera ihop en god, matig och prisvärd "sallads-lunch". Kan bli väldigt hög ljudnivå i lokalen och det finns aningens för få sittplatser, ändock väldigt mysigt!
  • anina l
    anina l skrev om Blåbär Cafe
    Jättebra sallader, mättande och prisvärt. Stort utbud av varierande mat, även varm mat finns. Ett stort plus för att man får gratis tsatsiki och blåbärssaft till all mat!
  • Soleilx
    Soleilx skrev om Blåbär Cafe
    Otroligt prisvärt, två personer kan utan problem dela på en mixad lunchsallad och bli mätta. Gott och mysigt, bra latte också. Kanske lite stökigt och stimmigt runt lunch, men bortsett från det ett jättebra ställe.
  • Sandra  S
    Sandra S skrev om Blåbär Cafe
    Ett mysigt litet café med blåbär i det mesta. Trevligt bemötande med perfekta lokaler i hjärtat av Stockholm.
  • Marie B
    Marie B skrev om Blåbär Cafe
    Underbara blandsallader, och där man för en gångs skull dämpar hunger, släcker törst, OCH täcker koffeinbehovet för ett helt ok pris om man ser till smakupplevelsen. Dessutom finns en hel del goda vegetariska alternativ. Trevlig personal och god blåbärssaft! Det negativa skulle möjligtvis kunna vara att mycket vill ha mer, och att man gärna vill blanda fler än fyra sallader.
  • Annika T
    Annika T skrev om Blåbär Cafe
    En gång i tiden jobbade jag i Odenplan och gick jämt till Blåbär när jag skulle handla min lunch. Fantastiskt att man kan blanda olika sallader till ett helt ok pris!
  • Ronny M
    Ronny M skrev om Blåbär Cafe
    Är du en smoothie-fantast ska du definitvit gå till Blåbär cafe. Var precis förbi och svalkade mig med en smoothie gjord på Cocosmjölk och Mango.
    Utan tvekan den bästa smoothie jag druckit både till konsistens och smak.
  • Kim K
    Kim K skrev om Blåbär Cafe
    Ett trevligt och litet fik som även lämpar sig bra som lunchrestaurang. Det är väldigt god mat och ett stort utbud för salladsälskaren. Sist jag var där avnjöt jag en förstklassig kycklingfilé stoppad med haloumiost. Dock är fiket väldigt litet och det kan vara svårt att få plats om man kommer i ett något större sällskap. Har man dessutom datorväska eller dylikt med sig blir det ännu mer trångt. Är man ute efter en snabblunch kanske man skall söka sig någon annan stans. Personalen är i vilket fall trevlig och det är kul att få dricka blåbärsdricka till maten. En klar 3:a i betyg.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Blåbär Cafe
    Blåbär är ett mysigt litet café mitt I Vasastan, ett stenkast från Odenplan. Allra kändast är de nog för att de serverar blåbärsdryck till maten, men jag tycker även att man ska gå hit för den goda lunchen. Det finns alltid en massa olika pastasallader att välja mellan, och om man vill får man smaka på alla. Trevlig personal och bra priser.
  • Camilla
    Camilla skrev om Blåbär Cafe
    Blåbär är ett populärt litet fik med ljus inredning och stora fönster mot gatan. Det som är speciellt med det här cafet är dels att de serverar blåbärsdricka, dels deras stora glasdisk som är välfylld av tio-talet olika sallader - pastasallad, bulghursallad, potatissallad, linssallad - you name it! Blåbärs sallader är underbart goda (och prisvärda) och det är alltid lika svårt att välja vilka olika sorter man vill blanda. Deras varma mackor och övriga mat är också den välsmakande. Personalen är alltid trevlig här.

Upplandsgatan 54, 113 28 Stockholm