Blåbär Cafe

Blåbär Cafe

Ring 08-32 54 75 www.blabarcafe.gastrogate.com
3.9

Välj bland våra många olika sallader, mixa upp till fyra sorter på en tallrik. Vi har även varma smörgåsar, lasagne, kycklingspett m.m. En valfri sallad ingår, likaså blåbärsaft, bröd och smör.

21 omdömen om Blåbär Cafe

Susanne H
Skrev om Blåbär Cafe

Går ofta hit. God mat, bra pris och fantastiskt trevligt personal! Goda kakor och kaffe också! Rekommenderas varmt !

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Ercan Ö
Skrev om Blåbär Cafe

Mycket mat, och mycket att välja på! Väldigt gott!!

Emelie L
Skrev om Blåbär Cafe

LOVE THIS PLACE! Mycket mat och göttans!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8056 omdömen 4.3 av 8056 omdömen

Niklas L
Skrev om Blåbär Cafe

Tycker det är gott. Kunde minska till kanske 10 goda sallader istället för 20 konstiga blandsallader. Men väldigt goda mackor!

drom p
Skrev om Blåbär Cafe

Kul utbud med många sallader men tyvärr smakar de inte speciellt mycket o jag brukar ångra mig nä jag varit där.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Robert
Skrev om Blåbär Cafe

Stabil och bra utan några större överaskningar. Relativt stora portioner och man blir garanterat mätt. Bättre än de flesta andra lunchcaféerna med liknande utbud. Mycket olika sallader att välja på.

Samuel C
Skrev om Blåbär Cafe

Härligt ställe med billig, god och nyttig sallad! Lite bullrig lokal, men annars mysig.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4121 omdömen 4.0 av 4121 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Therese J
Skrev om Blåbär Cafe

Dom har tre av mina favoritsallader! Verkligen värt ett besök. De gånger jag varit där så har det varit tjejer som jobbat och man får lagom mycket sallad för pengarna. Sist jag var där arbetade dock två män och dom snålade verkligen med skedarna och man fick inte med så mycket "mumsigt", mest bara isbergsallad, plus att han la ett lager med bara plane isberg underst för att fylla ut! =o( Var inte nöjd den gången.

Annika T
Skrev om Blåbär Cafe

Helt okej men många av salladerna är samma, samma, jag blir mätt för stunden men måste äta mer under dagen om jag tar lunch där och jag är normalt ingen stor-ätare. Gott men inte så mättande. Jättegod saft dock! :)

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Johan I
Skrev om Blåbär Cafe

Härliga sallader och riktigt goda varma smörgåsar=) blåbär är absolut värt ett besök!

Ida V
Skrev om Blåbär Cafe

Kombinera ihop din egen lunch med färska sallader och dessingar. Kul koncept och god mat!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Alexandra N
Skrev om Blåbär Cafe

Här kan du själv komponera ihop en god, matig och prisvärd "sallads-lunch". Kan bli väldigt hög ljudnivå i lokalen och det finns aningens för få sittplatser, ändock väldigt mysigt!

anina l
Skrev om Blåbär Cafe

Jättebra sallader, mättande och prisvärt. Stort utbud av varierande mat, även varm mat finns. Ett stort plus för att man får gratis tsatsiki och blåbärssaft till all mat!

Soleilx
Skrev om Blåbär Cafe

Otroligt prisvärt, två personer kan utan problem dela på en mixad lunchsallad och bli mätta. Gott och mysigt, bra latte också. Kanske lite stökigt och stimmigt runt lunch, men bortsett från det ett jättebra ställe.

Sandra  S
Skrev om Blåbär Cafe

Ett mysigt litet café med blåbär i det mesta. Trevligt bemötande med perfekta lokaler i hjärtat av Stockholm.

Marie B
Skrev om Blåbär Cafe

Underbara blandsallader, och där man för en gångs skull dämpar hunger, släcker törst, OCH täcker koffeinbehovet för ett helt ok pris om man ser till smakupplevelsen. Dessutom finns en hel del goda vegetariska alternativ. Trevlig personal och god blåbärssaft! Det negativa skulle möjligtvis kunna vara att mycket vill ha mer, och att man gärna vill blanda fler än fyra sallader.

Annika T
Skrev om Blåbär Cafe

En gång i tiden jobbade jag i Odenplan och gick jämt till Blåbär när jag skulle handla min lunch. Fantastiskt att man kan blanda olika sallader till ett helt ok pris!

Ronny M
Skrev om Blåbär Cafe

Är du en smoothie-fantast ska du definitvit gå till Blåbär cafe. Var precis förbi och svalkade mig med en smoothie gjord på Cocosmjölk och Mango. Utan tvekan den bästa smoothie jag druckit både till konsistens och smak.

Kim K
Skrev om Blåbär Cafe

Ett trevligt och litet fik som även lämpar sig bra som lunchrestaurang. Det är väldigt god mat och ett stort utbud för salladsälskaren. Sist jag var där avnjöt jag en förstklassig kycklingfilé stoppad med haloumiost. Dock är fiket väldigt litet och det kan vara svårt att få plats om man kommer i ett något större sällskap. Har man dessutom datorväska eller dylikt med sig blir det ännu mer trångt. Är man ute efter en snabblunch kanske man skall söka sig någon annan stans. Personalen är i vilket fall trevlig och det är kul att få dricka blåbärsdricka till maten. En klar 3:a i betyg.

Amanda E
Skrev om Blåbär Cafe

Blåbär är ett mysigt litet café mitt I Vasastan, ett stenkast från Odenplan. Allra kändast är de nog för att de serverar blåbärsdryck till maten, men jag tycker även att man ska gå hit för den goda lunchen. Det finns alltid en massa olika pastasallader att välja mellan, och om man vill får man smaka på alla. Trevlig personal och bra priser.

Camilla
Skrev om Blåbär Cafe

Blåbär är ett populärt litet fik med ljus inredning och stora fönster mot gatan. Det som är speciellt med det här cafet är dels att de serverar blåbärsdricka, dels deras stora glasdisk som är välfylld av tio-talet olika sallader - pastasallad, bulghursallad, potatissallad, linssallad - you name it! Blåbärs sallader är underbart goda (och prisvärda) och det är alltid lika svårt att välja vilka olika sorter man vill blanda. Deras varma mackor och övriga mat är också den välsmakande. Personalen är alltid trevlig här.