Blåbär Cafe

Upplandsgatan 54, 113 28 Stockholm — Visa karta

3.9 i betyg av av 21 omdömen
Välj bland våra många olika sallader, mixa upp till fyra sorter på en tallrik.
Vi har även varma smörgåsar, lasagne, kycklingspett m.m. En valfri sallad ingår, likaså blåbärsaft, bröd och smör.
Mån-Sön: 10:00-20:00

Läs vad 21 kunder tycker om Blåbär Cafe

• Susanne H

2019-03-01

Susanne H skrev om Blåbär Cafe
    Går ofta hit. God mat, bra pris och fantastiskt trevligt personal! Goda kakor och kaffe också! Rekommenderas varmt ! Läs mer
    Bockholmen Hav & Restaurang
    4.3 / 5 i betyg — 6273 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi åt en supergod brunch hela familjen!"
  • 2015-08-20

Ercan Ö skrev om Blåbär Cafe
    Mycket mat, och mycket att välja på! Väldigt gott!! Läs mer
  • 2015-06-16

Emelie L skrev om Blåbär Cafe
    LOVE THIS PLACE!

Mycket mat och göttans! Läs mer
    Paraden
    4.2 / 5 i betyg — 3139 omdömen
    Badge2020
    "God, vällagad lunch & bra service."
  • 2013-02-05

Niklas L skrev om Blåbär Cafe
    Tycker det är gott. Kunde minska till kanske 10 goda sallader istället för 20 konstiga blandsallader. Men väldigt goda mackor! Läs mer
  • 2012-07-27

drom p skrev om Blåbär Cafe
    Kul utbud med många sallader men tyvärr smakar de inte speciellt mycket o jag brukar ångra mig nä jag varit där. Läs mer
    Tabbouli Kungsholmen
    4.5 / 5 i betyg — 1452 omdömen
    fiveYearsBadge
    "God mat i mysig lokal med perfekt service! Inget problem att en i sällskapet var glutenintolerant heller."
    Maria Helena Å
  • Robert

2011-06-19

Robert skrev om Blåbär Cafe
    Stabil och bra utan några större överaskningar. Relativt stora portioner och man blir garanterat mätt. Bättre än de flesta andra lunchcaféerna med liknande utbud. Mycket olika sallader att välja på. Läs mer
  • Samuel C

2010-10-11

Samuel C skrev om Blåbär Cafe
    Härligt ställe med billig, god och nyttig sallad! Lite bullrig lokal, men annars mysig. Läs mer
    Tabbouli City
    4.5 / 5 i betyg — 1878 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck också snabb service, tre"
    Pernilla G
  • Therese J

2009-10-15

Therese J skrev om Blåbär Cafe
    Dom har tre av mina favoritsallader! Verkligen värt ett besök.
    De gånger jag varit där så har det varit tjejer som jobbat och man får lagom mycket sallad för pengarna. Sist jag var där arbetade dock två män och dom snålade verkligen med skedarna och man fick inte med så mycket "mumsigt", mest bara isbergsallad, plus att han la ett lager med bara plane isberg underst för att fylla ut! =o( Var inte nöjd den gången. Läs mer
  • 2009-06-12

Annika T skrev om Blåbär Cafe
    Helt okej men många av salladerna är samma, samma, jag blir mätt för stunden men måste äta mer under dagen om jag tar lunch där och jag är normalt ingen stor-ätare. Gott men inte så mättande. Jättegod saft dock! :) Läs mer
  • Sponsor
    Två Små Svin
    4.6 / 5 i betyg — 756 omdömen
    Badge2018
    "Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö"
  • Johan I

2009-03-21

Johan I skrev om Blåbär Cafe
    Härliga sallader och riktigt goda varma smörgåsar=) blåbär är absolut värt ett besök! Läs mer
  • Ida V

2009-03-21

Ida V skrev om Blåbär Cafe
    Kombinera ihop din egen lunch med färska sallader och dessingar. Kul koncept och god mat! Läs mer
    Djurgårdsbrunn
    4.1 / 5 i betyg — 6188 omdömen
    Badge2019
    "The staff were very kind and attentive. They explained nicely about what we asked for. The food were also satisfied. I wanna visit again"
    Jeehyun C
  • 2009-03-19

Alexandra N skrev om Blåbär Cafe
    Här kan du själv komponera ihop en god, matig och prisvärd "sallads-lunch". Kan bli väldigt hög ljudnivå i lokalen och det finns aningens för få sittplatser, ändock väldigt mysigt! Läs mer
  • 2008-12-13

anina l skrev om Blåbär Cafe
    Jättebra sallader, mättande och prisvärt. Stort utbud av varierande mat, även varm mat finns. Ett stort plus för att man får gratis tsatsiki och blåbärssaft till all mat! Läs mer
    Tabbouli Södermalm
    4.6 / 5 i betyg — 2865 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Suuupertrevlig personal, helt fantastisk mat, jättemysigt ställe!"
  • Soleilx

2008-12-12

Soleilx skrev om Blåbär Cafe
    Otroligt prisvärt, två personer kan utan problem dela på en mixad lunchsallad och bli mätta. Gott och mysigt, bra latte också. Kanske lite stökigt och stimmigt runt lunch, men bortsett från det ett jättebra ställe. Läs mer
  • 2008-08-17

Sandra S skrev om Blåbär Cafe
    Ett mysigt litet café med blåbär i det mesta. Trevligt bemötande med perfekta lokaler i hjärtat av Stockholm. Läs mer
    Nytorget 6
    4.2 / 5 i betyg — 6074 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra service och god mat. Bra kontakt innan. Fin lokal."
  • 2008-07-26

Marie B skrev om Blåbär Cafe
    Underbara blandsallader, och där man för en gångs skull dämpar hunger, släcker törst, OCH täcker koffeinbehovet för ett helt ok pris om man ser till smakupplevelsen. Dessutom finns en hel del goda vegetariska alternativ. Trevlig personal och god blåbärssaft! Det negativa skulle möjligtvis kunna vara att mycket vill ha mer, och att man gärna vill blanda fler än fyra sallader. Läs mer
  • Annika T

2008-05-23

Annika T skrev om Blåbär Cafe
    En gång i tiden jobbade jag i Odenplan och gick jämt till Blåbär när jag skulle handla min lunch. Fantastiskt att man kan blanda olika sallader till ett helt ok pris! Läs mer
    Österlånggatan 17
    4.0 / 5 i betyg — 3055 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bästa söndags brunchstället och andra Middags/ lunch upplevelser för den delen. Lugn och fantastisk atmosfär i anrik miljö Service är"
  • Ronny M

2008-05-23

Ronny M skrev om Blåbär Cafe
    Är du en smoothie-fantast ska du definitvit gå till Blåbär cafe. Var precis förbi och svalkade mig med en smoothie gjord på Cocosmjölk och Mango.
    Utan tvekan den bästa smoothie jag druckit både till konsistens och smak. Läs mer
  • Kim K

2008-02-27

Kim K skrev om Blåbär Cafe
    Ett trevligt och litet fik som även lämpar sig bra som lunchrestaurang. Det är väldigt god mat och ett stort utbud för salladsälskaren. Sist jag var där avnjöt jag en förstklassig kycklingfilé stoppad med haloumiost. Dock är fiket väldigt litet och det kan vara svårt att få plats om man kommer i ett något större sällskap. Har man dessutom datorväska eller dylikt med sig blir det ännu mer trångt. Är man ute efter en snabblunch kanske man skall söka sig någon annan stans. Personalen är i vilket fall trevlig och det är kul att få dricka blåbärsdricka till maten. En klar 3:a i betyg. Läs mer
    Spanjorskan
    4.0 / 5 i betyg — 2194 omdömen
    Badge2020
    "Allt trevligt och framförallt bra mat."
  • Amanda E

2008-02-15

Amanda E skrev om Blåbär Cafe
    Blåbär är ett mysigt litet café mitt I Vasastan, ett stenkast från Odenplan. Allra kändast är de nog för att de serverar blåbärsdryck till maten, men jag tycker även att man ska gå hit för den goda lunchen. Det finns alltid en massa olika pastasallader att välja mellan, och om man vill får man smaka på alla. Trevlig personal och bra priser. Läs mer
  • Camilla

2008-01-17

Camilla skrev om Blåbär Cafe
    Blåbär är ett populärt litet fik med ljus inredning och stora fönster mot gatan. Det som är speciellt med det här cafet är dels att de serverar blåbärsdricka, dels deras stora glasdisk som är välfylld av tio-talet olika sallader - pastasallad, bulghursallad, potatissallad, linssallad - you name it! Blåbärs sallader är underbart goda (och prisvärda) och det är alltid lika svårt att välja vilka olika sorter man vill blanda. Deras varma mackor och övriga mat är också den välsmakande. Personalen är alltid trevlig här. Läs mer
    Nybrogatan 38
    4.2 / 5 i betyg — 5762 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde dagens rätt, pannbiff, löksky, lingon, pressgurka potatis. Tyvärr var potatisen mer eller mindre kokt, stenhård. Servitrisen kom,"

Bästa Restaurangerna nära Blåbär Cafe :

Materiet (539m)