BoLiving Mäklare Stockholm AB

Läs vad 23 kunder tycker om BoLiving Mäklare Stockholm AB

• Dan Hilding T

2020-05-26

Dan Hilding T skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Stor varning för det här företaget, iallafall en av dess ägare och medarbetare. Vid en visning i maj 2020 kom mäklaren sent till den bokade tiden, sa inte hej vid ankomst utan snäste nåt ironiskt och gick rakt förbi mig som väntade. När jag kikat på huset så gick jag ut till mäklaren som stod utanför och sa att jag har några frågor. "Jaså, jaha ja dessa frågor" svarade hon surt. "Du kan väl läsa i prospektet?" En fantastisk början. Jag påpekade lite försynt att prospektet inte var tydligt på några punkter. "Du får väl ringa till kommunen" blev svaret på första frågan. "Du får väl ringa Stockholm vatten" blev svaret på nästa. När jag strax efter frågade om när man kan bedöma att bygglov kan bli aktuellt blev svaret "Se dig omkring!" Jag såg mig omkring och undrade lite vad hon menade. "Ja det står nybyggda hus här" fortsatte mäklaren. "Vad är problemet menar du? Det är väl bara att söka bygglov" (vilket inte ger nån information, bygglov kan man alltid söka förstås men de behandlas ofta inte alls innan V/A är framdraget). Sammanfattningsvis: vill du ha inkompletta och missvisande mäklarprospekt som inte ens visar de grundläggande kostnaderna du lär behöva hantera i samband med ett tomtköp, och om du vill bli riktigt illa bemött (har faktiskt aldrig varit med om något liknande), så anlita gärna Annelie på BoLiving. Kanske Sveriges otrevligaste mäklare? Läs mer
    Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    4.8 / 5 i betyg — 2021 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Allt gick galant med Gustav! Han är både kunnig och vänlig. Rekommenderar gärna honom!"
  • Georg H

2019-01-07

Georg H skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Kan inte göra något annat än att rekommendera BoLiving och Anneli! Ett väldigt bra bemötande och ett servicetänk som slår allt. Vi hade en knepig situation där jag behövde mäklarhjälp på kort varsel, det fick jag, med råge. Kan inte nog understryka av hur imponerad jag är av dom. Kommer aldrig någonsin söka mäklartjänst av någon annan. Exceptionellt är ordet! Läs mer
  • Niklas E

2018-10-04

Niklas E skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Anneli och gänget på BoLiving gjorde försäljningen av min lägenhet strömlinjeformad och friktionsfri. Ett glatt och trevligt gäng som på alla sätt var tillmötesgående och lojala inför uppdraget. Jag blev till-och-med upphämtat vid tunnelbanan när min resväg strulade, det är service utöver vad man kan förvänta sig!

Från ax till limpa en varm rekommendation kring BoLiving! Läs mer
    HusmanHagberg Sollentuna
    4.6 / 5 i betyg — 182 omdömen
    Badge2020
    "Ludwig Brundin lyckades sälja vår lägenhet på toppen av Edsberg inom några dagar efter annonseringen för ett pris som var väl över utgångspr"
  • 2018-10-03

Åsa skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Jag är så fantastiskt nöjd med att jag anlitade Anneli på boliving när jag skulle sälja mitt hus. Anneli var väldigt engagerad genom hela processen, vilket kändes skönt för mig som säljare och jag skulle absolut anlita henne igen. Tack boliving och framförallt Anneli för ett strålande jobb! Läs mer
  • 2018-10-03

Tim E skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Väldigt seriösa och duktiga, rekommenderar starkt vidare. Läs mer
    MOHV Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 418 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi tog hjälp av Susanne för att sälja vår bostad, men vi fick så mycket mer än bara det! Vi anlitade Susanne vid första mötet, det fanns ing"
    Jennifer H
  • Jessica V

2018-10-03

Jessica V skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Rekommenderar BoLivings mäklare till alla som jag känner! Engagerade, flexibla och lyssnar otroligt bra! Stort tack! Läs mer
  • 2018-10-02

Rebecca H skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Extremt nöjd med vår mäklares insats, så engagerad och duktig! Vi blev så nöjda och hoppas fler använder sig utav Boliving!
    Varmt att rekommendera, ni kommer inte bli besvikna. Läs mer
    HusmanHagberg Södermalm & Gamla Stan
    4.9 / 5 i betyg — 1112 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Sålde en 1:a på söder! Josefine var outstanding genom hela processen. Hon var lättsam, ärlig, effektiv och en fröjd att jobba med. Ett sant"
  • Sara N

2018-09-20

Sara N skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Superhärliga medarbetare som gör allt för sina kunder! Så kul att få jobba här :D Läs mer
  • Fredrik N

2017-12-25

Fredrik N skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Anlitade Linda Gustavsson då jag sålde min bostadsrätt. Mycket nöjd med hennes insats då marknaden var sval och det behövdes flera visningar och det engagemang och enträgenhet som Linda presterar. Även nöjd med stylingen och hjälpen med att få bra bilder till annons och konkreta tips till visningen. Läs mer
    Fastighetsbyrån Upplands Väsby
    4.6 / 5 i betyg — 664 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Min upplevelse av Orhan var att han var mycket professionell och kunnig om det objekt han skulle förmedla. Jag fick svar på de frågor jag ha"
    Joakim Ö
  • 2017-11-22

Tobias H skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Mäklare: Angelica Hertzman
    Väldigt bra insats trots en tuff marknad. Kämpade in i det sista och höll ett gott mod. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2017-08-03

Kjell H skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Jag är mycket nöjda med Anneli som mäklare och BoLiving. Anneli är en engagerad mäklare och gav oss tydlig information och fin service genom hel processen. Presentationen av vår lägenhet med fina bilder och texter. Vi är mycket nöjda med hur vår bostad presenterats och slutpriset. Rekommenderar Anneli Nilsson varmt vidare !

mvh Jenny o Kjell Läs mer
    Fastighetsbyrån Norra Botkyrka
    4.8 / 5 i betyg — 523 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag köpte en väldigt fin, stor lägenhet i Hallunda nära till Tunnelbana och mäklaren var Emanuel. Han är otroligt duktig, vänlig, trevlig, l"
    Emmanda Z
  • 2017-07-04

Nermin S skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Upplevde mäklaren Anneli Nilsson som en person som kan prata vänligt och vara snäll tills försäljning sker. Ingen Sanning i dem flesta information som ges bl.a. om dolda fel försäkring och behov för besiktning. alltid mot argument med information som har inget att göra med sanning. Om du har ingen erfarenhet då är du bra fång för massor av information som ges bara för att försäljning ska bli klart. nu efter några månader av båda köp och försäljning via henne känner man sig som dum eller väldigt lurad. väldigt missnöjd. Läs mer
  • 2017-06-28

Christian S skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Annelie var mycket engagerad från start, jag fick kännedom om Annelie via rekommendationer och jag kan bara rekommendera henne vidare. Annelie får högsta betyg för sin insats! Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 742 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi sålde vår villa i Bromma Kyrka under Coronatid och där Tobias med sin positiva inställning smittade av sig både på oss som säljare och up"
  • Sofia S

2017-06-14

Sofia S skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Boliving sålde vårt hus i tullinge. Vi är jätte nöjda med Lindas fantastiska service och engagemang! Läs mer
  • 2017-06-05

Annie skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Anneli var tydlig och klar redan från början. Återkopplade under försäljningsprocessen. Driven och inlyssnande mot kunden, dvs mig som säljare. Inger trygghet och proffessionalitet. Kan varmt rekommendera mäklaren med kunskaper, kompetens och skicklighet inom sitt yrkesområde. Levererade och vi är så nöjda. Kan varmt rekommendera Anneli Nilsson vidare! Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Vasastan
    4.9 / 5 i betyg — 190 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Genom hela processen var Emma otroligt behjälplig och gav oss bra tips och råd. Efter bara någon dag på Hemnet lyckades Emma ordna en förhan"
    MIKAEL LENNART M
  • Nisse B

2017-06-02

Nisse B skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Vi hade hört mycket gott om Linda Gustafsson från våra vänner/familjemedlemmar som hade anlitat Linda innan! Vi tänkte först att hon inte kan vara så bra som de säger, men vi hade fel, Linda är nog en av Stockholms bästa mäklare! Linda hjälpte båda oss hitta vårt nya hem och sälja vår nuvarande lägenhet. Lyhörd, flexibel och professionell mäklare. Mycket engagerad och lätt att få kontakt med. Allt gick smidigt och bekvämt. Vi hade ingen stress under tiden då vi visste att Linda gör exakt det hon lovat oss! Hon är numera en familjemäklare! Rekommenderar henne stark till vänner, familj och bekanta! Du kommer inte att ångra dig om du anlitar Linda, det står jag för. Läs mer
  • 2017-05-29

Anna L skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Nu i veckan sålde jag min bostad, där mitt val av mäklare var Linda Gustafsson. Jag vill helt enkelt bara framföra mina upplevelser av Linda då jag är ofantligt nöjd med henne som engagerad fastighetsmäklare. Jag arbetar själv som stylist och har genom åren haft många samarbeten med andra byråer där min roll alltid befunnit sig på byråsidan i försäljningsprocessen. Som mäklare ska du ju givetvis ha koll på juridik, lagar och avtal vilket Linda Gustafsson har. Men hon har så många andra kvalitéer. Hon är i grunden lugn och förtroendegivande, men vet också exakt när hon behöver trycka på och driva processen framåt utan att det upplevs forcerat på ett oskönt sätt. En riktigt duktig människokännare. Jag upplevde henne även som en mycket bra lyssnare och hon var otroligt lyhörd inför mina behov som kund. Ingenting kändes som en omöjlighet och hon var otroligt flexibel under hela försäljningsprocessen, med en mycket hög servicekänsla. Där struktur kändes som ett starkt ledord i hela hennes arbete. Jag vill helt enkelt lyfta fram Linda, jag rekommenderar henne starkt till nya kunder som är ute efter att välja rätt mäklare! Läs mer
    Nisse B gillar detta
  • Marija S

2017-05-23

Marija S skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Linda Gustafsson är en fantastik mäklare och jag rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2017-05-18

Olof B skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Jag är jättenöjd med Lindas arbete! Hon är en engagerad mäklare som jag rekommenderar varmt

- Olof Läs mer
    Olof B gillar detta
  • 2017-04-26

Verifierad kundrelation
    Mats Roger S skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Hade ett möte med Boliving som gav ett väldigt oprofessionellt intryck, arroganta och överlägsna och försvann iväg och svarade i mobilen flera gånger mitt i mötet. Noll servicekänsla och dom verkade i det närmaste ointresserade. Kommer inte anlita Boliving då det inte känns som en seriös mäklarfirma. Läs mer
  • Emma A

2017-04-10

Emma A skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Upplevde mäklare Linda Gustafsson som oengagerad så fort försäljningen drog igång. Varje samtal handlade om att argumentera emot mitt objekt och att jag hade betalt ett överpris när jag hade köpt den. Lite ironiskt då det var hon som sålde den till mig. Vidare var återkopplingen undermålig. Hörde inte av sig under ett dygn mitt i budgivningen. Även att budgivningen tog en dag innan den kommunicerades på nätet var något jag påtalade. Hennes respons på min framförda kritik och min upplevelse var minst sagt märklig. Hon hade en otrevlig underton i sitt A4 långa svar där hon argumenterade genom att säga att andra minsann gett henne bra omdöme. Innan försäljningen drog igång ville hon helst ha visningen en vecka senare än vad jag ville. Nu efteråt blir min slutsats att hennes två andra försäljningar som pågick samtidigt gjorde att min försäljning nedprioriterades och hon ville stänga affären snabbt och därför upplevde jag henne som oengagerad. Mycket tråkigt upplevelse på en, iallafall för mig, stor affär. Läs mer
  • Assem A

2017-04-07

Verifierad kundrelation
    Assem A skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Denna mäklarfirma är Inte att rekommendera då Linda inte kan ta någon feedback. Hon hörde inte av sig på ett dygn under brinnande budgivning och rekomenderade oss att avsluta budgivningen vid tillfällen. Det kändes inte bra, vi höll oss kvar och fick 2 bud till som mötte våra förväntningar. Inte tack vare Boliving eller Linda. -10 får denna mäklare. Läs mer
  • 2017-03-25

Elinor skrev om BoLiving Mäklare Stockholm AB
    Köpte lägenhet genom Anneli Nilsson på BoLiving. Otroligt oprofessionellt och stundvis rent av otrevligt bemötande, från visning till tillträde. Blev snabbt irriterad/otrevlig då jag frågade/ifrågasatte något. Övervägde att dra mig ur affären då hela situationen kändes mycket olustig. Nu, fyra månader efter tillträdet, fick jag ett mail om att en nyckel till min bostad fanns på mäklarens kontor, och att jag skulle höra av mig ”om jag var intresserad” av att få tillbaka den. Har varken fått en ursäkt eller förklaring av hur det kunde ske. Det här är ett helt oacceptabelt beteende från en mäklare som hanterar affärer för miljontals kronor. Jag har aldrig blivit bemött med sådan arrogans och respektlöshet från en person i ett ”serviceyrke” tidigare. Läs mer

Bästa Mäklarna nära BoLiving Mäklare Stockholm AB:

Marcus K Marcus K tycker:
“Klar tydlig process, kundskap ...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte