El Diablo

Norra Agnegatan 43, 112 29 Stockholm — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om El Diablo

• Josefine G
    Josefine G skrev om El Diablo
    Först tyckte vi att vi fick lokalens sämsta bord, vi blev nämligen placerade bakom ytterdörren i en liten vrå. Det visade sig dock snabbt att det snarare var det bästa bordet: lokalen blev snabbt full (man avvisade gäster som inte beställt bord hela tiden) och ljudvolymen steg för varje minut. Vårt lilla hörn agerade som en härlig oas dit kaoset inte nådde fram.

Personalen var ojämn. Killen som först mötte oss var trevlig, effektiv och duktig. Killen som blev vår servitör var rörig, hade ingen koll och var långsam. Att säga att han var dålig är för starkt, men han hade kunnat skärpa till sig.

Vi gick dit främst för tequilan. Tyvärr hade stället som, åtminstone när det kom, lanserades som “Tequilaställe” och “Stockholms främsta Tequilabar” ingen tequilalista. Jag väntade mig en lista, minst lika seriös som en vinlista, med alla olika tequilasorter. Både för att dricka rent (och nej, tequila ska inte shotas!) och för att få drinkar av. Nu fick vi istället bli de jobbiga kunderna som frågade om allt. Och trots att vi förklarade vad vi var ute efter hade vi när vi gick hem bara fått testa tre olika sorter (på sju eller åtta tillfällen)!

Istället var det maten som stod i fokus. Och maten var god. Men alldeles för tillkrånglad för min smak. Varför ha “Chokladterrine serverad med päronsorbet, mintmousse, pärongelè och karameliserade pinjenötter” när man kan få det minst lika gott med bara choklad och päronsorbet? (Ja, det var min dessert, och chokladterrinen var fantastisk och päronsorbeten god. Resten var bara konstigt).

Sambon var dock riktigt nöjd med sin mat och som sagt - allt var gott, det är bara jag som vill ha det lite renare.

Till maten drack jag margeritas och sambon testade en margerita, några rena tequilas och en Mexican Coffee (typ Irish men med tequila = roligare än gott tydligen).

Sammanfattning:
    Bra mat, bra dryck. Men katastrof att man inte har en tequilalista! Det drar ned betyget från 4 till 3. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om El Diablo
    En extremt bra restaurang med en prisvärd meny. otroligt roliga rätter och extremt trevlig personal. Är man ute efter tequila så är detta stället att gå till.

huvudrätterna ligger vanligtvis mellan 200-300 kronor. Läs mer
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om El Diablo
    En gourmetrestaurang i kvarterskrogskostym. Mysigt och surrigt - härlig atmosfär med helt fantastisk mat. Personalen är trevlig, tillmötesgående och personlig. Vill man inte dricka tequila till maten så erbjuds bra viner och goda drinkar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Harry B
    Harry B skrev om El Diablo
    Åt avsmakningsmenyn med min hustru.Möte mina högt ställda förväntningar. Mycket bra. Rekommenderas. Läs mer
  • Viktoria E
    Viktoria E skrev om El Diablo
    En ganska liten men mysig restaurang som har tequila som specialitet. Personalen som är mycket trevlig och professionell presenterar och rekommenderar gärna olika lagrade tequila till de olika rätterna, alltså inte en tequila som dricks med salt och citron.

Maten var mycket god och vällagad, bra utbud av vegetariskt och deras margueritas rekommenderas. Prisvärt och mycket trevligt!

Boka bord i tid, då det kan vara svårt att få plats. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Caroline Å Caroline Å tycker:
“Råbiffen var jättegod, och per...” Läs mer
4.6 i betyg av 2065 omdömen

Brunnsgränd 4, 11130, STOCKHOLM