Energikomfort Sverige AB

Energikomfort Sverige AB, sid 2

Energikomfort erbjuder lösningar inom värme och kyla i Stockholm. Vi är en av Sveriges största återförsäljare av IVT värmepumpar och vår kunniga personal har lång erfarenhet av värmepumparnas reglercentraler och funktioner, för att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats.

Våra tjänster inkluderar bland annat:
- Service av värmepumpar
- Byten av befintliga värmepumpsanläggningar
- Nyinstallation och projektering av värmepumpar

Energikomfort är ett väl etablerat varumärke i stora delar av Stockholm, framförallt i Norrort.
Vårt kontor finner du på Tillverkarvägen 16 i Täby.

Välkommen!

Läs vad 250 kunder tycker om Energikomfort Sverige AB 2

2020-04-22
    Köpte en IVT Nordic Inverter. Bra och trevligt bemötande.
  • Lina A
    2020-04-07
    Trevlig och kunnig säljare som återkopplande snabbt på mina frågor. En och samma kontaktperson från början till slut vilket underlättade mycket. Bytet gick snabbt och smidigt, utan avbrott och helt enligt avtal. Kan varmt rekommendera Energikomfort Sverige AB vid byte av frånluftsvärmepump.
    2020-03-26
    Energikomfort i Täby skötte försäljning och installation av ny frånluftsvärmepump från IVT på ett föredömligt sätt. Allt gick fort och smidigt. Kan rekommendera Energikomfort/IVT till grannar och vänner.
    2020-03-12
    1. Inköp och installation av bergvärmepump
    2.Alldeles utmärkt med en som jag uppfattade mycket kunnig försäljare
    3. Ja, det tycker jag. Leverans och installation skedde på exakt det sätt och tog så lång tid som man hade förutsagt.
    4. Allt ok från början till slut. Kan varmt rekommendera företaget
    2020-03-10
    Bra kommunikation, snabbt och inget krångel. Korta Ledtider och bra service.
    2020-02-20
    Hej
    Jag bytte min drygt sjutton år gamlavärmepump bytet gick smidigt och bra samt mycket proffsig personal
    MVH Janne Fridlund..
    2020-02-19
    En värmepump med installation. Allt Fungerade toppen, bra installatör också
    2020-01-24
    Mycket trevlig installatör, det gick fort och det fungerar utmärkt.
    2020-01-16
    Mycket trevligt och professionellt bemötande
    2020-01-13
    Lufvärmepump, installationen gjordes snabbt och med bra lösningar.
  • Isaac K
    2019-11-15
    Bra från början till slut! Duktiga säljare och fantastiska samt trevliga servicetekniker. Kan varmt rekommenderas.
    2019-11-12
    Köpte en Vent 302. Jag är mycket nöjd med leverans, installation och bemötande.
    2019-11-09
    Luftvärmepump. Lätta att ha att göra med, prisvärt och en bra installation.
  • Matts B
    2019-11-08
    köpte en ivt airx 405 Installationen gick smidigt
    och bra nu hoppas vi att vi kommer spara mycket el
    2019-10-22
    Mycket bra bemötande
    Vi köpte en värmepump
    Fick mer hjälp än jag förväntat och dem var jätte trevliga .
    2019-10-18
    Jag köpte en IVT Vent 302 som installeras och ersatta en befintlig frånluftsvärmepump i ett friliggande hus på cirka 200 kvadratmeter. Företaget var snabba och enkla att ha att göra med i samband med beställning. Installationen utförs enligt överenskommelse och gick smidigt.

Jag kan rekommendera dem!
    2019-10-17
    värmepump
    bemötande OK
    OK

Montage kostnaden åt helvete för hög!
    2019-10-17
    Snabb och bra genomförd installation. Trevligt bemötande. Bra pris
  • Raisa S
    2019-10-15
    Super nöjd! Ger högsta betyg! Trevliga, snabba, ansvarsfulla personal som kan verkligen sitt arbete jobbar på Energikomfort AB.
    2019-10-15
    Kom i tid. Gick fort. Funkar bra.
    2019-09-29
    Det flöt bra o ni var trevliga.
    2019-09-28
    vi bytte värmepumpen som slutat fungera. energikomfort AB var flexibla och tillmötesgående samt lät oss låna en varmvattenberedare i perioden från att den gamla togs bort och under tiden vi renoverade tvättstugan. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    2019-09-28
    Helt nöjd med installationen av ny värmepanna!
    2019-09-14
    Frånluftsvärmepump. Det fungerade bra alllihopa
    2019-09-13
    Överraskande snabb leverans samt snabb och proffsig installation!
    2019-09-04
    Värmepump med installation
    Energikomfort har levererat och installerat helt enligt tidplanering och inga extra kostnader har tillkommit mycket proffsigt.
    2019-09-03
    Luft/vatten värme.
    Proffsig säljare som gav ett mycket trovärdigt intryck och en känsla av kunskap.
    Två mycket proffsiga hantverkare som gjorde en snabb och mycket proffsig installation.
    Sammanfattning: Kunniga, Trevliga, Trovärdiga.
    2019-08-30
    IVT 302

Bytt frånluftsvärmepump Nibe p310 från 2002 till IVT 302.
    - Trevligt och ärligt med bemötande från marknadsansvarig.
    - Tekniskt kunnig säljare. Beskrev ärligt uppdateringar och fixar som gjorts av IVT 302.
    - Bra planering vid installation. I tid och trevlig och kunnig personal under installation.

/Jonas
    2019-08-29
    Supertrevliga. Snabba. Kom i tid. Höll rent och städade efter sig.
    2019-08-22
    Snabbt och prisvärt helt utan krångel
    2019-08-21
    Mycket bra sörvis o mycket bra återkoppling av beställning o håller tid o dag .
    2019-08-19
    Konkurrensmässig offert. Vi är mycket nöjda hittills. Trevliga, duktiga och imponerande snabba installatörer! Trots en knepig rördragning på förra trasiga pumpen så hade de kopplat ur och transporterat bort den gamla pumpen och installerat den nya pumpen på en halv dag. Nu får vi väl hoppas att allt bara fortsätter bara funka lika bra! 😃 Krånglar något blir det väl det verkliga testet på servicen antar jag.
    2019-07-19
    Installation av luftvärmepump
    Jag var inte på plats under installationen men vi hade telefonkontakt ett par gånger och det funkade bra.
    Allt ser bra ut so far
    /Paul
    2019-07-17
    Köpte IVT luft/luft för att använda primärt som AC. SENS Energikomfort AB var snabbt på plats för att kontrollera förutsättningarna för installation. Sedan proffsig installation vid leveransen.
    2019-07-15
    Luft/luft värmepump IVT L/L NI PRN AA sv
    Både offertförförfarandet och installationen sköttes både snabbt och effektivt trots att vi har sommarställe på en ö i Mälaren. Dessutom mycket trevligt bemötande av både säljare och installatör.
  • Mårten T
    2019-07-11
    Vi är mycket nöjda med bår installation och den luft/luftpump vi valt efter ingående diskussion med SENS i Täby. Initialt blev det lite strul för varan de offererat som vi accepoterat fanns inte men detta löstes om än att det tog lite längre tid (p g a att inomhus-fläkten/delen inte fanns på lager). Men vi kom till slut fram till en lösning med SENS hjälp och efter derasa rekommendation av vad som bara kan beskrivas som en lösningsorienterad och duktig leverantör. Full pott hade de fåt om de hade lyckats lista ut och offerera/välja rätt produkt från början.
    Hej Mårten! Jag minns detta projekt och att det blev lite strul med leveranstiden från materialleverantören som ställde till det lite för oss. Vi försökte, som du skriver, hitta en bra lösning så snabbt som möjligt och det verkar ha gett intryck på dig. Tack för recension och ha en trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Antonio Cimini Marknadsansvarig SENS Energikomfort AB Installation
  • Eirik S
    2019-07-11
    Mycket bra och snabb service. Produkten är också helt utan anmärkning och gör sitt jobb. Mycket nöjd.
    Köpte luft/luftvärmepump.
    Bra bemötande, höll tider och plockade undan skräp efter färdigställd installation. Lätt att få gehör för egna förslag på installation. Bra utförande.
    2019-07-10
    Vi fick snabbt en tid (inom ca en vecka) och allt blev rätt, både pris och vara.
    2019-07-10
    Snabbt, smidigt och proffsigt. Stötte på smärre problem med eldragning, men installatören löste det väldigt kvickt.
    2019-07-07
    Installation av ny värmekälla. Mycket trevligt bemötande och snabb leverans utan problem.
    2019-07-06
    Köpte värmepump + installation. Bra leverans men ett misstag vid installationen förstörde delar av vårt elskåp. Åtgärdades fort och bra men drar tyvärr ner betyget från 5 till 4. I övrigt snabbt, bra och proffsigt skött.
    2019-03-27
    Göran Ohman var här och lagade min värmepump som andra inte kunde. Göran är profissionell, nogrann, trevlig och mycket kunnig.
    Samt projektledare Björn Tollerz som är ansvartagande, noggrann och mycket trevlig.
    2019-03-16
    Snabb service svarade på alla frågor. Installationen gick snabbt de kom 8:40 och var klara vid 13:30.
    2019-03-14
    Min värmepanna har pajat mitt i kylan och jag har blivit kontaktat av några försäljare för att installera bergvärme. Bland annat av Sten U. från Energikomfort. Han verkade vara trävlig och kunnig. Men skenet bedrar.

Efter besöket under vilket har han noggrant noterad alla monteringsforutsättningar fick jag offerten redan nästa dag. Jag tyckte att priset var lite bättre än de andras och efter en vecka, tackade jag nej till de och kontaktade Sten. Jag ville bara bekräfta alla hittills muntligt avtalade detaljer. Då visade sig att han missat att jag ska ha 2 klimatkretsar vilket har vi pratat tydligt under besöket. Han lade då på 10000 kr trots att shunt gruppen kostar i butiken 5000 och arbete schablonmässigt är bara 35% på (dvs ca 2000 kr). Några stora mängder av extra komponenter varit det inte frågan om eftersom det ändå skulle har kopplas samman de kretsana enligt offerten.

Jag har föreslagit ett rymligare pris för det och lagt brun i golvet för 3500 och efter en vecka kom vi till det att slutliga priset skulle höjas med 10500 före ROT. Då upptäckte jag att slutprisset var höjd inte bara de 10 500 men även ytterligare med över 8000.

Då beklagade Sten att i det urspungliga offerten har han beräkand av misstag felaktigt ROT med fel på 8500 kr.

De 2 felen skulle kostat mig över 15 000 vilket tyckte jag att det var bara ett skum metod för att vinna budgivning och lägga på slutet extra summor till räkningen.

Jag tror inte ett dugg att Sten , som påstår vara erfaren bergvärme säljare, såg inte, i det ursprungliga offerten, ROT felet på ca 8500 kr. Han skriver sådana offert offta och han måste har insätt att summan stämmer inte.

Däremot han vet att kunderna upptäcker inte felet och nappar på slutprisset.

Jag är övertygat att detta var bara en av hans fulla knäpp för att fuska sig fram till försäljning och att kunden i nöd efter 2 veckor blir tillräckligt uppgiven för att acceptera förklaringar och godta de extra kostnader.

Jag tycker att offererar man fel i budgivningen då ska man ta ansvaret för sina misstag. Annars det kan bara betraktas som ett brottsligt skam. Jak förväntar mig att Energikomfort tar ställning till detta missbruk.
    Hej Janusz, Tack för recension. Detta verkar i högsta grad som att du inte kommer överens med en av våra säljare och att det snarare ligger på en personlig nivå när du skriver att han skulle "fuska sig fram till försäljning" och lura till sig affärer. Vi jobbar inte på det sättet. Jag är en del av säljteamet och har nära kontakt med våra säljare. Jag vet att de håller en professionell nivå. Sten har råkat använda fel procentsats för ROT-avdraget vilket är ett mänskligt fel, som Sten bad om ursäkt för. Att använda Reco för att försöka vinkla villkoren för en affär kommer inte att fungera. Då är det bättre att vi går skilda vägar. Har du vidare funderingar får du gärna kontakta oss direkt via info@energikomfort.se. Med vänlig hälsning, Antonio Cimini Marknadsansvarig SENS Energikomfort AB Energikomfort Sverige AB
    2019-03-13
    Behövde byta en gammal IVT IVT 490 värmepanna med återvinning på utluften. Fick bra bemötande och tydlig offert, samt ett bra utbyte till en moderna ITV 302 värmepanna
    2019-03-07
    Vi köpte en IVT frånluftspump. Är supernöjd med allt från första bemötande till installation. Proffsiga, trevliga och snabba. Vilket verkligen räddade oss då vi stod utan varmvatten.

Rekommenderar SENS varmt!
  • David L
    2019-02-20
    1. Byte av varmvattenberedare.

2. Boende blev inte proffsigt bemött. Mkt suck ock stön för att den satt på övervåningen vilket dom visste om.

3. Förvänta mig en snabb o smärtfri process. Boende ringde o va orolig för hon upplevde ena montören va negativ.

4. Den (väl uppe) monterades utan problem och den gamla kasserades. Snygg o proffsig slutprodukt.
    Vi som förening har tidigare bara goda erfarenheter av energikomfort.

Ser den dålig attityden som att nån hade en dålig dag.

Kommer att anlita dom igen.
    Hej David, Tack för recension. Självklart ska våra kunder bemötas väl och proffsigt, i alla lägen. Vi har alla tagit del av kritiken och jag försöker se till att detta undviks framöver. Tack för att du har överseende och väljer oss nästa gång igen. Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning, Antonio Cimini Marknadsansvarig SENS Energikomfort AB Installation
    2019-02-19
    Luftvärmepump.
    Snabb leverans! Jättebra
    2019-02-18
    Bra o såvi jag kan bedöma snabbt o professionellt handlagt. Föredömligt bemötande.