ERA Fastighetsförmedling Täby

ERA Fastighetsförmedling Täby

Vi på ERA Ditt Hem Fastighetsförmedling i Täby ser saker andra inte ser. Vi är nyfikna och har en kunskapstörst och därför passar mäklaryrket oss perfekt. Här får vi ständigt möta nya människor, bostäder och miljöer där varje enskilt fall är unikt och kretsar kring ett hem. Vår förmåga att förstå människors olika behov, vår kunskap och erfarenhet samt vår kreativitet är avgörande för att göra lyckade bostadsaffärer.

I varje affär sätter vi vårt namn och varumärke på spel. Därför är det självklart för oss att ta ansvar, leverera det vi lovat och överträffa dina förväntningar! Detta gäller inte bara pris, utan också i all marknadsföring, kommunikation, juridisk och finansiell rådgivning och annan information. Vi hittar den bästa vägen till bästa möjliga resultat, utifrån de unika förutsättningarna i varje fall.

Vi ser, lyssnar och hittar lösningar. Välkommen till oss på ERA i Täby!

Läs vad 192 kunder tycker om ERA Fastighetsförmedling Täby 2

• köpte sitt hus med hjälp av Mattias Arnkvist en del av ERA Fastighetsförmedling Täby
    • 114.0 m²
    • Ljusterö-Kulla
    2021-04-12
    Mattias är duktig, flexibel och smidig att göra affärer med!
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Arnkvist en del av ERA Fastighetsförmedling Täby
    • 114.0 m²
    • Ljusterö-Kulla
    2021-04-11
    Jag har sålt fritidshus på ljusterö mycket bra allt var klart på 14 dagar och jag Fick bra betalt för stugan
  • Danupon N
    • 2.5:a
    • 66.5 m²
    2021-04-05
    I have sold an apartment with Mattias. His offer that includes the stylist is very good. The communication has been clear and transparent throughout the process. He didn't set our expectation too high, although in the end we sold the apartment at the price higher than we expected :)

The apartment transfer has not been completely done yet. But so far things went very well.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Arnkvist en del av ERA Fastighetsförmedling Täby
    • 41.5 m²
    2021-03-28
    Mattias har varit väldigt tydlig, tillmötesgående och hjälpsam i mitt köp av lägenhet. Allt man kan önska av en mäklare, en väldigt positiv upplevelse.
    • 95.0 m²
    2021-03-27
    En ödmjuk, trevlig och tillförlig mäklare som ställer upp när man behöver hans hjälp.
    • 2.5:a
    • 66.5 m²
    2021-03-19
    ++++++++++++++++++++++++++++++
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Arnkvist en del av ERA Fastighetsförmedling Täby
    2021-03-19
    Jag köpte min första lägenhet av Mattias och har nu sålt den med hjälp av Mattias också. Vi ska även köpa vårt första hus genom Mattias. Bara positiv respons rakt igenom, väldigt proffsig och kunnig. Vi har uppskattat hans ärlighet och rutin och därför valt att alltid anlita Mattias som mäklare.

Den absolut bästa mäklaren vi har varit i kontakt med!
    2021-03-18
    Kunnig, seriös och trevlig. Täbys bästa mäklare!
    Det är kundkontakter som med dig och Lina som gör jobbet som mäklare så oerhört roligt. Stort tack för affär nummer två ihop och snart är det dags för den tredje. Mattias Arnkvist
    2021-03-18
    Trevlig och genuin mäklare, inget att klaga på
    Precis de egenskaper jag vill att en köpare ska känna efter en affär med mig. Ärlighet vara alltid längst. Så kul att ha fått hjälpa till med köpet av din första bostadsrätt. Tack för betyget Mattias Arnkvist
    2021-03-12
    Trevlig och lättsam som person. Bra på att "självgående" berätta bra info och tips.
    Kan bara säga detsamma, skön stämning och väldigt transparent dialog från första stund. Big like från mig. Ska bli riktigt kul att avsluta affären med nyckelöverlämning inom kort. Tack för fint betyg! Mattias Arnkvist
    2021-03-11
    Mattias hjälpte mig att sälja min lägenhet. Vi hade en bra dialog från början och han visade verkligen att han är en seriös mäklare som vill säljaren det bästa!
    Riktigt kul att vi fattade rätt beslut hela vägen, hade tålamod och fick ett kanonpris på försäljningen. Tack för det fina betyget! Mattias Arnkvist
    2021-02-19
    Mattias är den bästa mäklaren jag haft att göra med. Jag trodde det skulle bli lika jobbigt att sälja första lägenhet som att köpa den. Men så blev det inte tack vare Mattias!
    Han fantastiskt flexibel, förklarade allt jag behövde veta som förstagångssäljare och fick till en snabb och bra affär som jag är nöjd med! Jag kommer helt klart att ha Mattias som mäklare igen och rekommenderar honom varmt till alla.
    Tack så jättemycket för dessa varma ord Naomi. Vi fick en bra connection direkt och det har varit en väldigt lättsam och trevlig kommunikation. Du är alltid välkommen till mig med bostadsrelaterade frågor i framtiden! Mattias Arnkvist
    • 129.0 m²
    2021-02-01
    Vi var i stort behov av att köpa en bostad och Mattias hjälpte oss från dag ett att hitta den bästa bostaden för oss. Otroligt duktig mäklare som är lyhörd och verkligen är där för kunden från dag ett. Kan starkt rekommendera Mattias. Tack ännu en gång för allt.
    Stort Tack Ramin för dessa rader. Så himla kul att vi till slut fick ihop det och att det blev så bra. Lycka till i nya fina radhuset så ses vi när det är dags för flytt igen. Mattias Arnkvist
    • 81.0 m²
    2021-01-25
    Mattias is really honest and helpful person.
    Thank you so much for this recommendation. And again, welcome to Hägernäs! Mattias Arnkvist
    • 81.0 m²
    2020-12-24
    Jag ger Mattias bästa möjliga betyg. Det är andra gången jag svarar på detta mail. God Jul
    Tack igen! Hoppas att ni trivs fint i den nya fina bostaden. Ser fram emot att få komma och se den sen. Mattias Arnkvist
  • Lasse E
    • 127.0 m²
    2020-11-30
    Mattias Arnkvist hjälpte till att sälja vårt parhus i Täby. Trygg och smidig process från första mötet till sign med köpare. Mattias agerade professionellt med lyhördhet för våra önskemål och funderingar. Hela tiden lätt att få kontakt med, utrustad med ett trevligt bemötande.
    Sammanfattningsvis mer än nöjda med försäljningen och resultatet av den
    Stort tack igen Lasse. Tillsammans såg vi till att ge oss bästa möjliga förutsättningar för ett bra slutpris genom noggrann planering och förberedelse. Det gav resultat. Ett sant nöje. Mattias Arnkvist
    • 58.0 m²
    2020-11-20
    Vi har sålt en lägenhet.
    Bra och professionellt och samtid personligt bemötande.
    Bra information innan påbörjad försäljning om mäklartjänsten avtal , fortlöpande information under försäljning och i samband med genomförandet, påskrift köp/försäljningen.
    Tack för din fina rekommendation. Ni vet vart jag finns och jag hjälper er gladeligen i framtiden med frågor som rör boendet oavsett om det är Täby eller någon annanstans. Mattias Arnkvist
    • 57.5 m²
    2020-11-19
    Mattias Arnkvist ska ha en eloge både som person och mäklare. Lugn, saklig och sansad.

Vi har köpt nyproduktion och hade ett tight fönster mellan försäljning och inflytt.

Mitt i en växande pandemi ska tilläggas.

Innan bläcket på fotografens bilder hann torka var en förhandsvisning och ett överlåtelseavtal avklarat.

Det här var våran första bostadsförsäljning och vi träffade "på pricken" rätt när Mattias fick förtroendeuppdraget.

Stort tack Mattias!
    Tack själv Johan. Var ett rent nöje från första mötet. Så enkel att samarbeta med, det gör mitt jobb mycket enklare och då ökar chansen till bra betalt. God Jul och Gott Nytt År, lycka till sen när det är dags att flytta in i nya fina bostaden! Mattias Arnkvist
    • 57.5 m²
    2020-11-19
    Väldigt kompetent och engagerad mäklare som utgav en trygg känsla.
    Mattias gav väldigt mycket bra tips och råd vilket var riktigt behövligt då det var mitt första köp av bostad. Många mäklare nu för tiden är väldigt spralliga och känns oseriösa men inte denna mäklare som var otroligt lugn och professionell. Rekommenderar starkt för både köpare och säljare!
    Stort tack Julia för din rekommendation. Dina ord gör mig superglad då det är en stor del av vad jag vill utstråla. Hoppas verkligen att du har kommit i ordning fint i lägenheten och trivs bra. När du behöver mig så vet du var du hittar mig! Mattias Arnkvist
    • 35.0 m²
    2020-11-03
    Sålt lägenhet; kanonbemötande, trevlig, snabb på att svara, saklig och effektiv.

Rekommenderar varmt Mattias till nya uppdrag!
    Tack Joel. Ser redan fram emot nästa affär! Mattias Arnkvist
    • 35.0 m²
    2020-11-03
    Professionellt bemötande och svarar bra på frågor och följer upp utmärkt. Köp av lgh i täby
    Tack för din rekommendation Kian. Upplevde att vi fick en bra och ärlig kontakt från start. Hoppas det går bra med lägenheten! Mattias Arnkvist
    • 83.5 m²
    2020-10-20
    Professionell och personlig. Att ha Mattias som mäklare har gjort det enkelt för mig att sälja min pappas lägenhet. Jag har känt mig väldigt trygg under hela processen.
    Vad glad jag blir. För mig är det jätteviktigt att man hittar en tillit, då känner jag att jag har lyckats. Hoppas ni får en fin avslutning på året, God Jul och Gott Nytt År! Mattias Arnkvist
    • 94.6 m²
    2020-10-14
    Riktigt bra bemötande och väldigt proffsig
    Stort tack. Önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år också! Mattias Arnkvist
    • 55.0 m²
    2020-10-04
    Tycker Mattias ger ett sympatiskt och seriöst intryck.
    Trots visst ”bankstrul” från vår sida (köpare)har han varit förstående och engagerad.
    Tack Leif. Ja vilken resa det blev vad gäller bank och lånelöfte. Lyckligt slut blev det. Hoppas att ni trivs bra med lägenheten. Har ni frågor i framtiden är det bara att slå en signal. Ha det fint! Mattias Arnkvist
    2020-07-13
    När vi köpte vår första bostad så var det via Mattias. Vi var så nöjda med upplevelsen att det var självklart att vända oss till Mattias sedan när det var vi som skulle sälja. Samma visa blir det när det är dags igen. Rakt igenom bra upplevelser.
    Blir väldigt glad av denna fantastiska rekommendation. Stort tack! Mattias Arnkvist
    2020-07-12
    Hej,

Jag har gjort många hus och BR affärer under åren och även om jag aldrig träffat Mattias " Face to Face" så skulle jag med nöje göra ytterligare köp med Mattias som mäklare

Med vänlig hälsning,
    Håkan H.
    Hej Håkan och tack för de orden. Vilken fantastisk värld vi lever i där det digitala underlättar vardagen att vi faktiskt inte ens behövde träffas för att göra denna affär. Detta gör kommunikationen väldigt viktig. Trevlig sommar! Mattias Arnkvist
  • Fredrik L
    2020-07-11
    Anlitade Mattias Arnkvist då han var mäklare åt personen jag köpte min första lägenhet av, är helt nöjd med den tjänst jag betalade för.

Alltid trevligt och professionellt bemötande, sköter allt åt en utan krångel och väldigt tillmötesgående.

Kan säga att jag är 100% nöjd med mitt val av mäklare!
    Tack Fredrik! Var en riktigt trevlig resa. Hoppas verkligen på att få förtroende igen nästa gång det är dags. Ha en fin sommar så ses vi. Mattias Arnkvist
    • 129.0 m²
    2020-07-10
    Trevlig, kunnig, tillgänglig. Ger ett bra och seriöst intryck.
    2020-07-10
    Köpt radhus. Bra kontakt, vänligt bemötande. Levde upp till förväntningarna, löste problem som uppstod på vägen. Bra betyg!
    Stort tack för rekommendationen. Ha det fint! Mattias Arnkvist
    • 78.0 m²
    Hej,
    Jag har sålt min 3:a i Täby.
    Väldigt nöjd med Mattias bemötande och service.
    Affären gick smidigt och både säljare och köpare var nöjda.
    Tack för rekommendationen Axel. Så här i efterhand var tajmingen på försäljningen bättre än vad vi trodde. Ha en fin sommar så ses vi efter semestern! Mattias Arnkvist
    • 58.5 m²
    2020-07-10
    köpte en bostadsrätt i näsby park, bra hantering rakt igenom.
    Tack Johan det värmer. Har ni frågor framöver så slår du bara en signal. Trevlig sommar! Mattias Arnkvist
    2020-07-10
    Tusen tack för hjälpen och bra jobbat. Ha en underbar sommarsemester
    Stort tack själva och för denna fina rekommendation! Mattias Arnkvist
    2020-07-06
    We signed up for a new row house in Täby. Mattias was very friendly approachable and spend a lot of time with us going through small details. We were very pleased with the experience and the support.
    • 56.0 m²
    2020-07-02
    Mattias hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Snabbt, smidigt och professionellt.
    Var riktigt kul att det gick bättre än vad jag (vågade) värdera er lägenhet till. Så kul att ni även lyckades få det radhus ni tittade på så länge. Ha en fin sommar så hörs vi närmare tillträde! Mattias Arnkvist
    • 56.0 m²
    2020-06-27
    Köpt 2 rok i Hägernäs. Snabb och bra affär. Extra visning då jag var bortrest på visningsdagarna.
    Mäklaren var kunnig och kunde sitt objekt. Lugn och trevlig förklarande alla handlingar på ett bra sätt vid kontrakts skrivning.
    Superstort tack Birgitta för din rekommendation! Var viktigt för mig att du i lugn och ro fick titta på bostaden innan köpet. Som mäklare representerar jag även dig som köpare. Hoppas du får en skön sommar. Mattias Arnkvist
    • 90.0 m²
    2020-06-11
    Köpt och sålt radhus m samma mäklare
    Bra o proffsigt bemötande !
    Kan varmt rekommendera honom
    • 68.2 m²
    2020-06-09
    Toppen mäklare som är påläst på sina objekt och har en extremt bra kundservice. Bemöter alla spekulanter och egna kunder som säljes sina bostäder på bästa utmärkta sätt.

Sålt min lilla 1a som under Pandemin inte är helt enkelt men med lite järnvilja så lyckades man med allt oavsett om pris inte var den betydande faktorn i slutändan så höll min nöjdhet till mäklaren på topp hela vägen.

Topp om the topp !
    • 55.0 m²
    2020-05-20
    Otroligt proffsig och bra!
    Gav en trygghet i försäljningen, från start till mål.

Rekommenderas!
    Stort tack! Känns riktigt kul att det gick så pass smidigt. Trevlig sommar! Mattias Arnkvist
    • 62.0 m²
    2020-05-20
    Affären gjordes lätt och rätt. Mattias var jättetrevlig. Mycket bra på alla sätt.
    Vad glad jag blir av din rekommendation. Önskar en fantastiskt fin sommar, Hägernäs Strand är ett paradis så här års, njut av det! Mattias Arnkvist
    • 80.5 m²
    2020-05-18
    Köpt lägenhet. Jättebra mäklare!
    Tack Susanne. Hoppas att flytten gick bra och ni är välkomna in till mig nere på torget när ni har frågor. Trevlig sommar! Mattias Arnkvist
    • 62.0 m²
    2020-05-18
    Trevlig, kunnig o inkännande. Given vid nästa försäljning!
    Stort tack Hans. Nöjet helt på min sida. Hoppas renoveringen av nya gått bra, blir spännande att se i framtiden. Trevlig sommar! Mattias Arnkvist
    2020-04-01
    We bought a new production with Mattias and we are very happy with it.
    Mattias is very professional and our experience with him was amazing. We definitely recommend him!
    Raffaella
    Thank you so much! I really enjoyed our contact and I wish your fantastic family all the best in your new house. Mattias Arnkvist
    • 95.0 m²
    2020-03-05
    Mattias är en proffesionellt mäklare , effektivt, tillgängligt och levererar fakta.
    Vad kan man säga mer än det!?
    Stort tack Boban! Ser fram emot nästa affär tillsammans. Mattias Arnkvist
    • 53.0 m²
    2019-12-17
    Mattias och ERA Fastighetsförmedling har hjälpt mig att sälja min bostad. Mattias har varit väldigt behjälplig och proffsig genom hela försäljningen och har överträffat mina förväntningar på alla sätt och vis.

Kan varmt rekommendera Mattias och kommer ta hjälp av honom igen i framtiden!
    Enormt tack för rekommendationen! Blir kul att få komma och se nya lägenheten sen när renoveringen blir klar. Ta hand om dig! Mattias Arnkvist
    • 47.0 m²
    2019-12-17
    En super bra och ärlig mäklare, vi har använt honom flera gånger 👍🏻🤩
    Tack igen Emma! Ser fram emot nästa gång jag får träffa Hugo. Ha det bäst så ses vi. Mattias Arnkvist
    • 80.5 m²
    2019-12-15
    Please contact my wife who speaks Swedish for any questionnaire.
    Thanks Husameldin, your wife recieved the same e-mail. Wish you the best! Mattias Arnkvist
    2019-12-15
    Vi köpte en nyproduktion, ett radhus och mötte Matias på visningen. Han var väldigt vänlig, informativ och hjälpsam, även flexibel genom hela processen.
    Alla dom orden är superviktiga egenskaper för mig som mäklare så det känns jättehärligt att höra att ni upplevde mig så. Ni vet hur ni får tag i mig i framtiden om ni har frågor, varmt välkomna och tack för rekommendationen! Mattias Arnkvist
    • 71.6 m²
    2019-12-12
    Väldigt nöjd med Mattias som mäklare vid köp av vår lägenhet, rekommenderas!

Vi hade en spännande start pga en lägenhetsförsäljning som inte gick som beräknat där garanterat tålamodet testades från alla håll...
    Öppna kort, berättade vad vi var ute efter och fick rekommendation om en annan lägenhet vilket resulterade i ett köp.

Trevlig, kunnig, upplevdes ärlig och neutral mellan säljare och oss köpare samt höll sig till sak.

Har lovat Mattias en försäljning av lägenheten i framtiden, än så länge 4/5 i betyg. Efter försäljningen får vi se om det blir 5/5 eller fortsatt 4/5 🙂.
    Tack för rekommendationen. Då blir det alltså en 5/5 när det är dags för er att sälja, ser redan fram emot det :D Nöjet helt på min sida! Mattias Arnkvist
    • 25.5 m²
    2019-12-12
    Jag har köpt min första lägenhet 1 :a i Täby. Mattias är bra, kunnig och trygg och det kändes bra hela tiden. Det är mycket bra att han har kontoret här på radarvägen och hans rykte är mycket gott bland alla som bor här. Mina föräldrar och min syster har varsin lägenhet i området och kommer att vända sig till Mattias när det blir dags att sälja då han också får ut bra försäljningspriset.
    Hoppas att inflyttningen har gått bra. Det är bara att höra av dig den dagen du har frågor. Hälsa familjen så ses vi säkerligen på torget framöver! Mattias Arnkvist
    • 88.0 m²
    2019-12-12
    Vi sålde en bostadsrättslägenhet och köpte ett radhus. Då radhuset var nyproduktion köpte vi före vi sålde lägenheten. Mattias var mäklaren som skötte försäljningen/ köpet av radhuset och då vi uppfattade honom som en ärlig och rak person fick han även förtroendet att sköta försäljningen av vår lägenhet.

Som köpare uppskattade vi att Mattias inte var för ”på” utan lät bostaden tala mycket för sig själv och vi upplevde som sagt att han var rak och ärlig när han besvarade våra frågor. Som säljare hade vi däremot gärna sett att han inte var lika passiv, utan mer aktiv i att sälja vår bostad.

Sammanfattningsvis tycker vi att hela upplevelsen med både köpet och försäljningen har varit bra och positiv och vi rekommenderar Mattias till andra.
    Alltid kul att hjälpa några med både köp och sälj i samma veva, blir båda sidorna av myntet. Tack för er rekommendation och god fortsättning på året! Mattias Arnkvist