Fastighetsbyrån City & Country Homes

4.3

23 omdömen om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Sten Rolf Mikael D
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Trevligt bemötande och allt flöt bra på vid försäljningen av vår villa

Bostadsagenten
4.7/5 i betyg av 568 omdömen 4.7 av 568 omdömen
Badge2023

Annika Rosenberg är en skicklig och professionell mäklare som verkligen levde upp till mina förväntningar. Vi hade en bra kontakt genom hela

Lydia Maria Natali K
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Jag vill ge min varmaste rekommendation till Peter Hassel som har hanterat försäljningsprocessen med bravur! Jag som säljare har känt mig oerhört trygg med Peter som mäklare som har varit så professionell, pedagogisk och tydlig, och bidragit till en trygg försäljning. Stort tack till dig Peter för att du lyckades sälja min lägenhet i Sigtuna i Stockholm, trots dagens tuffa marknadsläge med stigande räntor.

Monica G
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Tack Peter för fin hjälp och goda råd till oss när vi köpte vårt hus i Italien. Uppskattar din snabba återkoppling när vi haft frågor. Mycket nöjda med att vi valde City&Country Homes. Monica och Göran Gustafsson

Hallonqvist fastighetsbyrå AB
4.8/5 i betyg av 442 omdömen 4.8 av 442 omdömen

The best thing about Jennie is the way she connects you. She brings that special personal touch in the conversations while explaining the pr

Sachin Ghalappa B Sachin Ghalappa B
Per kent eugen K
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Tack Peter för en lyckad försäljning och all hjälp vi har fått.rekommenderar varmt denna fastighetsmäklare vårt du än bor i vårt avlånga land i Sverige. Tack Peter än en gång. Vi har sålt 2 hus genom peter

MATS K
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Tack för all hjälp med husköpet i Portugal. Allt fungerade bra, alla kontakter med lokala mäklare och den planering som resulterade i ett husköp i Portugal!

Fastighetsbyrån Helsingborg
4.8/5 i betyg av 2277 omdömen 4.8 av 2277 omdömen

Jätte snäll och duktig hanterade försäljning galant

NIKLAS L
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Otroligt feg som skyller på andra, ljög om storlek på tomt och hus. Nu svarar han inte på varken mail eller telefon, kommer att anmäla honom till Mäklarsamfundet.

NIKLAS L gillar detta
Svar från Fastighetsbyrån City & Country Homes

Angående köparen Niklas L köp av ett litet byhus i provinsen Lucca i Italien, Jag förklarade före köp att de uppgifter som fanns i annonsen var uppskattade värdena på tomt och boarea, då säljaren var ett dödsbo och att de korrekta värdena skulle framgå i själva köpsprocessen. Detta accepterade Niklas L både på telefon och på e-Mail. Jag har inte skyllt på s k andra utan jag besökte på plats i Italien den notarie som Niklas L hade för köpet och han bekräftar och visade med arkiverade foton som han berättat för köparen Niklas...

Inez Elisabeth Gunilla A
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Peter var en ovärderlig resurs när vi köpte vår fina lägenhet i Italien. Han har gedigen kompetens och är extremt pålitlig. Vi är supernöjda!

Bengt S
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Peter Hassel har hjälpt oss på ett utmärkt sätt genom att ta fram bildmaterial på lägenheter i Sorasota Florida.Hans kontakter i Florida har varit till stor hjälp att genomföra vårt lägenhetsköp i Sarasota.Särskilt har Filitsa Sterner i Sarasota området varit till stor hjälp för oss då hon pratar svenska.👍👍👍

Branka N
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Vi har fått mycket bra och professionell hjälp av Peter Hassel.Hela försäljningen gick snabbt och smidigt.Det är bara beröm om honom och jag kan rekommendera honom och hans mäklarfirma varmt.

Lillemor E
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Nu har vi både köpt och sålt vår lägenhet i Florida, Palm Springs, med hjälp av Peter Hassel samt hans mäklarkollega på plats i Florida. För att vara privatpersoner har vi relativt stor erfarenhet av mäklare i både köp- och säljsammanhang och jag kan jag med handen på hjärtat säga att Peter och hans kollega tillhör de absolut bästa vi stött på. Mkt snabb återkoppling, kloka och rimliga råd och lösningsorienterad. Vi ger Peter Hassel våra absolut bästa rekommendationer.

Rita L
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Känner stor trygghet och har fått mycket bra och professionell hjälp av Peter och hans kontakter med sina italienska kollegor och har nu köpt en bostad i vackra Italien. Så fort något varit oklart, har Peter hjälpt oss med alla möjliga frågor och svarar mycket snabbt på mailen. Kan varmt rekommendera Peter och City & Country Homes!

Titti U
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Rekommenderas varmt. Köp och försäljning sker på ett bekymmersfritt sätt. Stöd och hjälp i hela processen och snabb återkoppling. Vi återkommer

Ylva L
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Vi hade kontakt med Peter innan vi åkte ner för att titta på diverse objekt. Väl nere på plats så hade Peter satt oss i kontakt med lokala mäklare som genomförde visningar av lägenheterna men också lite hur det såg ut runt omkring. Vi bestämde oss för att köpa när vi hittat vår drömlägenhet och tittat på den igen. Från allra första stund har vi fått väldigt god service från Peter och hans kollegor. Vi har under hela processen kring köpet känt oss trygga och vi har alltid kunnat ställa frågor "mellan himmel och jord" - det...

Mile P
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Jag har haft mycket gott samarbete med mäklare Peter Hassel i många år. Han har sålt flera objekt åt mig genom åren både från denna mäklarbyrå och även tidigare från annan där han varit verksam. Det är inte en slump att jag väljer honom gång efter gång. De som är missnöjda med honom (har sett några sådana fall här) borde tänka vad de har för ansvar och vad de gjort för fel om något inte funkat. Peter är mest noga mäklare jag träffat på som gör allt enligt regelverk och lite till. Jag kan skriva mycket beröm om honom och...

Mile P gillar detta
ingemar g
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Tack Peter, vi är mkt nöjda med vårt samarbete vid försäljningen av vårt fina sommarhus på Österlen i okt 2015. Du har lagt ner mkt tid och möda på försäljningen och har bistått oss mycket på ett trevligt och vänligt sätt.

Peter V
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Hej Patrik J, Madelene F och Sven L Har talat med Peter H om det ni skriver om och han har inte ens haft kontakt med er, så detta är rent påhitt och ett allvarligt påhopp, som kan göra stor skada för honom med oroliga kunder. Har ni inget bättre för er än att göra skit för andra på nätet? Oerhört låg nivå.

Ann S
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Mycket nöjd med bemötandet ifrån Peter Hassel som både var engagerad och kunnig långt utöver det vanliga. En mäklarfirma som jag rekommenderar starkt!

Ulla
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Är mycket nöjd med Peter Hassel. Han är mycket kompetent och kommunikativ. Har blivit uppdaterad under hela försäljningen om "senaste nytt". Peter har svarat på alla frågor på ett trevligt sätt. Kommer att anlita honom igen om det skulle bli aktuellt.

Ingemar J
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Noggran och kunnig mäklare. Ställde upp i alla lägen i säljprocessen. Ingemar Johansson Säljare av fritidshus i Mellbystrand

Patrik J
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Se upp för denna mäklarbyrå! Denna mäklar byrå är inget vi rekommenderar!. Skyller ifrån sig om saker inte fungerar. Mäklare som går in i bostaden utan bokade visningar. Bara bokade visningar trots dåligt intresse från marknaden. Märkligt man inte har öppna visningar. Redosvisar inte vilka som varit och tittat. All kontakt sker via sms, svarar sällan eller aldrig i telefon när man ringer. Rekommenderar andra bostäder då spekulanter ringer för att fråga om objektet. Visar som inget helst engagemang att vilja sälja ens bostad....

Madelene F
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Peter Hassel är mäklare. Han svarar alldrig i telefonen. Svår att få tag i.

Sven L
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

En skojare av riktigt hög klass ta på sig märkliga uppdrag.Lita aldrig på den firman.

Annette P
Skrev om Fastighetsbyrån City & Country Homes

Rekommeras varmt. Vi har fått proffsig och imformativ hjälp i samband med vårt köp av vår bostad i Hua Hin, Thailand. Annette och Stefan/Furulund