Alla kategorier Mäklare Stockholms län Ekerö Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Ekerö

Fastighetsbyrån Ekerö

Mälarö Torg 2-4, 178 24 Ekerö — Visa karta

Här på Ekerö bor du nära city, men med känslan av att vara på landet. Med sagolikt vacker natur året om, mängder av sevärdheter och ett rikt kultur- och fritidsliv har Ekerö något för alla.

Funderar du på att flytta ut hit till Ekerö har du säkert mängder av frågor och funderingar. Vi på Fastighetsbyrån har koll på smidigaste vägen till jobbet, var skolorna i området ligger och hur de härligaste promenadstråken går.

För dig som vill byta bostad här i området, eller helt enkelt sälja, kan vi på Fastighetsbyrån ge dig råd och tips inför visning, vi vet vilka köpare som kan vara aktuella och vi hjälper dig gärna med en värdering av din fastighet.

Välkommen till Fastighetsbyrån på Ekerö!

Läs vad 167 kunder tycker om Fastighetsbyrån Ekerö

• Karin W
    Karin W skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mäklaren var proffsig och personlig på samma gång. Hon var väl insatt i den lokala marknaden och väldigt noggran vilket är en trygghet. Läs mer
  • Anneli P
    Anneli P skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    God kännedom av fastigheten
    Bra bemötande , trevlig.
    Sandra fick en att känna sig bekväm å tillit för försäljning Läs mer
    2018-02-05 Sandra S svarar Anneli P
    Tack så jättemycket Anneli för rekommendationen!
  • Lotta R
    Lotta R skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag fick det bemötande jag förväntat mig
    proffsigt
    strukturerat
    förtroendeingivande
    personligt
    glatt Läs mer
    2018-02-02 Sandra S svarar Lotta R
    Tack så jättemycket för de fina orden!
  • Tobias
    Tobias skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi är nöjda Per-Martins arbete och kan varmt rekomendera honom. Läs mer
    2017-12-27 Per-Martin N svarar Tobias
    Tack för er rekommendation Tobias och det glädjer mig att höra att ni är nöjda med min insats.
  • Lars C
    Lars C skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Fick en väldigt bra kontakt med Mindy och förståelse för hur hon arbetar som mäklare vilket gav en trygghet för oss som köpare. Tydlig och öppen dialog, lösningorienterad. Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mindy var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Kunnig och koll på det som förväntades.
    Hon skulle kunna vara mer drivande och våga utmana köparen mer i budgivningsprocessen, detta är en uppfattning som jag fick
    men i det stora hela mycket bra. Läs mer
  • Jesper O
    Jesper O skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin är säljarnas mäklare. Som köpare bör man säkerställa och kontrollera att man fått all information och samtidigt se över att man faktiskt gått igenom det man skriver under att man gjort. En del missar som var väsentliga som jag anser att man bör ha koll på som mäklare. Socialt duktig vilket tyvärr ibland används till att prata bort saker som ifrågasätts. Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Jesper O
    Hej Jesper,

Det är precis av den här anledningen vi även frågar våra köpare hur de upplever processen då det är viktigt för mig att även mina köpare blir nöjda.

Jag tar till mig det du skriver och min plan är att inför 2018 ta fram bättre rutiner samt dokument för kunna säkerställa att våra säljare inte missar att fylla i viktigt och väsentlig information inför en försäljning.

Hoppas allt gått bra med flytten och jag vill passa på att önska er en God Jul i nya huset.
  • Gustav W
    Gustav W skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Tydligt och professionellt bemötande. Utmärkt mäklare helt enkelt! Läs mer
  • Hanna-karin G
    Hanna-karin G skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mindy är trevlig och rar på alla sätt och vis. Men om hon varit ansvarig för att sälja min bostad hade jag önskat att hon hade kunnat svara på följande om fastigheten och processen:

* Översiktsplaner och detaljplaner för området
    * Trafiksituation
    * Information om dagis/skolor i området
    * Frågor gällande fastigheten i allmänhet - när olika renoveringar skett, orsak till skador och så vidare.
    * Nämnt något om det skalskydd som finns (vilket hade varit en USP för oss om vi känt till det)
    * Enklare juridiska frågor kring säljprocessen. T.ex. hur det juridiska ansvaret såg ut om det skulle visa sig finnas skador i obesiktigade områden.

En bra mäklare läser på ordentligt om fastigheten de ska sälja, anser jag. Med bättre svar på våra frågor är det inte omöjligt att vi som köpare hade erbjudit ett högre pris än vad vi nu gjorde. Läs mer
  • Mohanna A
    Mohanna A skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, glad, påläst. Lätt att ha och göra med. Läs mer
  • Marléne H
    Marléne H skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig men samtidigt osäkert intryck och i det här sammanhanget med att sälja och vi vår tur som husspekulanter blir det inte så bra, eftersom det är en så stor investering man gör och då vill man gärna ha någon som verkligen vet vad hon/han pratar om, en som man får förtroende för och tyvärr var det inte så i det här fallet. Läs mer
    2017-11-15 Sandra S svarar Marléne H
    Det var tråkigt att höra Marléne att du fick ett sådant intryck av mig! Men jag hoppas ni trivs i bostaden!
  • Janina L
    Janina L skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Grym mäklare från start till avslut! Läs mer
  • Sonya A
    Sonya A skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Hon är trevlig och korrekt. Det har varit roligt att ha kontakt med henne.
    Jag önskar henne Lycka till! Läs mer
  • Björn U
    Björn U skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mindy var proffsig och strukturerad. Vi hade hela tiden bra kontakt så vi visste vad som var på gång.
    Hon uppskattade också försäljningspriset bra.
    Vi fick t.o.m lite mer som slutpris. Läs mer
    2017-11-15 Mindy v svarar Björn U
    Tusen tack för förtroendet och de fina orden Björn. Det var ett nöje att jobba med er och jättekul att höra att ni var nöjda med slutpriset. Ta hand om er!
  • Lena L
    Lena L skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag har fått ett bra bemötande, är nöjd med Sandra. Läs mer
    2017-11-08 Sandra S svarar Lena L
    Tack så jättemycket Lena för rekommendationen!
  • Fredrick W
    Fredrick W skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Sandra är engagerad, duktig och alltid på gott humör. Kan varmt rekommendera Sandra!! Läs mer
    2017-11-06 Sandra S svarar Fredrick W
    Tack själv Fredrik för att jag fick den stora äran och sälja er bostad! Jag önskar er ett stort lycka till med nya bostaden!
  • Östen L
    Östen L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag anser Per-Martin vara en seriös och erfaren mäklare.
    Trevligt bemötande samt kunnig och ärlig i sin beskrivning av objektet.
    Jag är glad att det var han som hanterade objektet som jag och min fru fastnade för. Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Östen L
    Hej Östen, tack för de fina orden och hoppas att ni landat bra i nya huset, vi hörs av framöver.
  • Robin K
    Robin K skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Väl genomfört uppdrag. Nöjda säljare och köpare.
    Rekomenderas Läs mer
    2017-12-21 Per-Martin N svarar Robin K
    Tack för ett gott samarbete Robin, hoppas ni trivs i era nya boenden så hörs vi under nästa år när det är dags för deklaration :)
  • Ludwig T
    Ludwig T skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Duktig och väldigt kundfokuserad. Väldigt lätt att ha och göra med. Snabb återkoppling vid mail och samtal.
    Har inget dåligt att säga om henne eller vår affär. Läs mer
    2017-11-06 Sandra S svarar Ludwig T
    Tack så mycket för din fina rekomendation! Vi syns snart!
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, lugn, seriös och förtroendeingivande. Har bara gott att säga. Läs mer
    2017-11-02 Sandra S svarar Hanna S
    Tack så jättemycket Hanna för de fina orden!
  • Elise P
    Elise P skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Sandra var toppen att ha och göra med, kollade upp saker vi undrade, återkom snabbt och svarade alltid. Tack för hjälpen! Läs mer
    2017-05-22 Sandra S svarar Elise P
    Tack så mycket för din fina rekomendation! Jag önskar er all lycka till med er nya bostad!
  • Anne H
    Anne H skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Duktig mäklare med stort engagemang! Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Hej,

Mindy gjorde ett mycket bra jobb för oss. Hon sydde snabbt ihop affären och var professionell och duktig. Hon får givetvis högsta betyg från oss. Läs mer
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin var en toppen mäkare, avslappnad, naturlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Med ett mycket vänligt bemötande och professionellt utfört arbete kan jag varmt rekommendera Per-Martin att ta hand om försäljningen av din fastighet. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Eva O
    Tack för de vänliga orden samt din rekommendation Eva, det har varit ett rent nöje att hjälpa er med försäljningen av radhuset.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Lyhörd, sympatisk, trevlig, ärlig, snabb med återkoppling och positiv. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Cecilia S
    Tack för de vänliga orden Cecilia, sommaren är runt hörnet och snart kan ni njuta av ert nya fina fritidshus.
  • Hans S
    Hans S skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag uppfattade Per-Martin som kunnig och seriös. Läs mer
    2017-04-11 Per-Martin N svarar Hans S
    Tack för ett bra samarbete Hans, det är alltid lika kul att sälja fritidshus på en Ö i Mälaren.
  • Malgorzata Z
    Malgorzata Z skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Vi är jätte glada, att vi för mycket bra hjälp! Läs mer
    2017-04-03 Sandra S svarar Malgorzata Z
    Tack själv för att jag fick äran att hjälpa er! Vi syns snart!
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, kunnig och förtroende ingivande mäklare med bra koll på marknaden. Läs mer
    2017-04-03 Per-Martin N svarar Dennis E
    Tack för ett gott samarbete Dennis, hoppas allt gått bra med flytten och att ni trivs bra i nya hemmet.
  • Sonja L
    Sonja L skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    trevligt bemötande och väldigt kompetent, Läs mer
    2017-01-17 Sandra S svarar Sonja L
    Tack så mycket Sonja! Lycka till med husletandet!
  • Anna O
    Anna O skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Hej. Sandra får det högsta betyget av oss , hon är inte bara en samvetsgrann , ihärdig och duktig mäklare utan också en mycket behaglig person . Man kände
    aldrig att man var till besvär när man än ringde , fick alltid raka svar och hela
    processen med försäljningen skötte hon perfekt .
    Med vänlig hälsning, Torbjörn Ekström och Laila Odelmalm som sålde
    vår mor Anna Ekström's lägenhet på Ekerö Läs mer
    2017-01-17 Sandra S svarar Anna O
    Tack så hemskt mycket Torbjörn och Laila för dessa varma ord! Lycka till med allt i framtiden!
  • Anette L
    Anette L skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Sandra är en trevlig mäklare som alltid svarade eller återkom snabbt när man sökte kontakt.
    Hon är påläst och proffesionell.

Rekommenderas! Läs mer
    2017-01-10 Sandra S svarar Anette L
    Tack så jättemycket Anette för dina fina ord! Vi ses på tillträdet om några veckor.
  • Jan R
    Jan R skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag tycker Sandra hade ett trevlig bemötande och var professionell. Hon kom med bra förslag och var även lyhörd för våra önskemål. Det var första gången jag hade erfarenheten att sälja ett hus så jag hade inte så stora förväntningar men jag tyckte att Sandra och Fastighetsbyrån hade ett bra upplägg. Jag är mycket nöjd. Läs mer
    2017-01-10 Sandra S svarar Jan R
    Tack själv Jan för en riktigt trevlig försäljning! Vi hörs förhoppningsvis snart igen för lite hjälp med deklarationen.
  • Fanny N
    Fanny N skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Ansvarsfull,välinformerad vaken person. Läs mer
    2017-01-10 Sandra S svarar Fanny N
    Tack Fanny för den fina rekommendationen! Jag hoppas att ni fortfarande trivs superbra i bostaden.
  • Kate-helen E
    Kate-helen E skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Mycket bra bemötande! Saklig, bra information och kommunikation. Kan verkligen rekommendera Sandra Selander. Läs mer
    2017-01-10 Sandra S svarar Kate-helen E
    Det var ett sant nöje att få hjälpa till med din försäljning på ett snabbt och smidigt sätt tack vare vårat spekulantregister! Lycka till med allt i framtiden!
  • Michael G
    Michael G skrev om Sandra Selander en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Uppmärksam, tålmodig och snabb Läs mer
    2017-01-10 Sandra S svarar Michael G
    Tack Michael! Hoppas ni fortfarande trivs superbra i er fina bostad. Det är bara att höra av er om det är någonting ni undrar över i framtiden.
  • Imre-barna L
    Imre-barna L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Per-Martin hjälpte oss med köpet av vårt nya hus på Ekerö. Han var väldigt hjälpsam, lyhörd och återkopplade snabbt när vi hade frågor. Han tog sig också tid att beråtta om Ekerö samt avslöjade några av sina smultronställen. Jag upplevde honom som proffsig och kan absolut tänka mig att anlita honom på nytt. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Imre-barna L
    Tack för er fina rekommendation och vänliga ord. Det är alltid lika kul att få hjälpa en ny familj till Ekerö där jag utgår mycket från mina egna erfarenheter när jag letade hus här på Ekerö. Hoppas att ni kommer att trivas i nya huset, nu är det bara ett par månader kvar till inflyttning :)
  • Ingvar B
    Ingvar B skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Har både köpt och sålt genom Mindy, mycket nöjd. Lyhörd och flexibel, alltid snabb återkoppling. Jag kan verkligen rekommendera henne! Läs mer
    2016-12-22 Mindy v svarar Ingvar B
    Kul att du gillar mitt sätt att jobba Ingvar! Tack så mycket för de vänliga orden, det uppskattas att höra!
  • Elin F
    Elin F skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag tyckte Per-Martin var enkel att jobba med och förklarade bra hur hela processen skulle gå till. Han var trevlig, proffesionell, lyhörd, flexibel och ödmjuk. Det enda negativa var att det kunde vara svårt att få tag på honom. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Elin F
    Tack Elin, det har varit kul att få hjälpa er med ert första husköp och jag hoppas att ni trivs i ert nya hem. Jag har under hösten även framgångsrikt arbetat fram en metod för att kunna vara mer tillgänglig under de första och ofta viktiga dagarna på arbetsveckan där spekulanter behöver få kontakt med mig
  • Natalia P
    Natalia P skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevligt bemötande! Alltid positiv! Kännde att jag alltid kunde ring honom vid frågor. Bra service! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Natalia P
    Tack Natalia, det har varit ett rent nöje att få hjälpa er med försäljningen av ert hus, vi hörs efter årsskiftet när det är dags att deklarera försäljningen.
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Trevlig, snabb på återkoppling, flexibel Läs mer
    2018-01-31 Fastighetsbyrån Ekerö svarar Emelie R
    Tack så jättemycket för de fina orden Emelie! Vi ses i början på nästa år :)
  • Malin L
    Malin L skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mindy har varit mycket hjälpsam och proffsig.
    Trots motgångar under försäljning så har Mindy ordnat upp allt tillslut.
    Jag kan rekommendera Mindy till andra kunder. Läs mer
    2016-12-22 Mindy v svarar Malin L
    Det värmer att höra Malin! Tusen tack för att ni gett mig förtroende att hjälpa er av försäljningen av fastigheten och att ni är nöjda med mitt arbete trots lite motvind. Vi ses i början av det nya året! :)
  • Nathalie E
    Nathalie E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra. Proffsigt och förtroendefullt Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Nathalie E
    Tack Nathalie, dessa tre ord är precis så jag vill uppfattas av mina säljare och köpare :)
  • Malin J
    Malin J skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Permartin såg till alla parters bästa, man kunde fråga honom i princip vad som helst och han svarade på ett professionellt och mänskligt sätt. Han var väldigt personlig och agerade inte i mitt tycke som en säljare utan som en medmänniska. Riktigt bra mäklare och kille! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Malin J
    Tack för de vänliga orden Malin och att ni är nöjda med mitt arbete när ni köpt hus. Hoppas att ni trivs i ert nya hem :)
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Jag fick ett mycket gott bemötande, Mindy var trevlig, intresserad av mitt hus och verkade ha god erfarenhet av att arbeta som mäklare. Hon ingav ett bra förtroende.
    Vi hade ett mycket bra samarbete intill försäljningen var avklarad med mycket gott resultat dvs mycket nöjd kund. Läs mer
    2016-12-22 Mindy v svarar Kerstin B
    Jättekul att du uppskattar mitt arbete! Tusen tack för alla de fina orden och för ett bra samarbete, vi ses på tillträdesdagen! :)
  • Anna A
    Anna A skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra, engagerad, driven och professionell! Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Anna A
    Tack Anna, det har varit kul att få hjälpa er med både husköp samt försäljning. Hoppas att ni trivs i nya fina huset så hörs vi av under 2017 när det är dags för deklaration.
  • Marie P
    Marie P skrev om Fastighetsbyrån Ekerö
    Mycket proffsig, vi fick bra kontakt från början och försäljningen gick väldigt fort utan några komplikationer Läs mer
    2018-01-31 Fastighetsbyrån Ekerö svarar Marie P
    Tusen tack för att jag fick ert förtroende att sälja fastigheten och jättekul att höra att ni känner er nöjda!
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Bra, kunnig, rak och ärlig. Kan definitivt rekommendera honom. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Fredrik E
    Tack Fredrik för din fina rekommendation och ett perfekt samarbete under försäljningen av huset.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Han har en positiv inställning med en lagom säljaratityd, som snarare ger en skjuts åt affären än skrämmer köparen.
    Vid annonseringen ville vi ändra annonsen han informerade att vi avvek från normen men samtidigt hörsammade han vårt önskemål, det gör honom till en lyhörd säljare.

Sist men inte minst så var han den mäklaren från Ekerös alla mäklarfirmor som hade den mest verklighetsförankrade värderingen och som såg ljusast på framtiden. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Tobias L
    Tack för de fina orden Tobias, det glädjer mig att höra att mitt arbetsmetod är uppskattad där det är viktigt för mig att både köpare och säljare känner sig trygga i alla led.
  • Filip L
    Filip L skrev om Per-Martin Nesselsten en del av Fastighetsbyrån Ekerö
    Professionell, flexibel, involverande och engagerad. Läs mer
    2016-12-22 Per-Martin N svarar Filip L
    Tack för de värmande orden Filip, det var kul att hjälpa dig med din försäljningen och att konceptet "på gång" gav ett riktigt bra slutresultat.

Mälarö Torg 2-4, 178 24 Ekerö