Fastighetsbyrån Falun

Fastighetsbyrån Falun

Välkommen till Fastighetsbyrån i Falun!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och tack vare vår mångåriga erfarenhet, det lokala nätverk vi byggt upp och vårt samarbete med banken kan vi ge dig goda förutsättningar till en lyckad och trygg bostadsaffär.

Falun är en idyllisk småstad med mycket historia. Här finns också många sjöar och för den som älskar att vara ute i den svenska naturen finns mycket att tillgå. Med bra vägar samt järnväg tar du dig enkelt både till fjäll och storstaden på bara ett par timmar härifrån.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och höra av dig när du undrar något kring boende i Falun. Välkommen!

Läs vad 414 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falun 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Anel Motovac en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-28
    Mycket bra kommunikation, smidigt alltihopa till 100%
    • Haraldsbo
    2021-07-27
    Vänlig, ringer alltid upp när man söker henne.
    • Kårarvet
    2021-07-25
    Mycket bra bemötande, bra uppföljning och en mycket bra säljare.
    • Haraldsbo
    2021-07-24
    Vi var köpare och hade i stort sett inget med mäklaren att göra. Det enda som skedde var kontraktskrivning som ej skedde med Monica då hon gick på semester. Men kontraktskrivningen gick smidigt och vi fick all info vi behövde för att känna oss trygga!
    • Hälsinggården
    2021-07-20
    Vi har blev bemötande på bra och respekt
  • sålde sitt hus med hjälp av Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-19
    Bra i alla led- Trevlig och kunnig
    2021-07-12
    Väldigt trevligt bemötande och vi kan varmt rekommendera henne.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anel Motovac en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-12
    Väldigt engagerad och lätt att ha och göra med, har han inte svar på frågor finner han ett svar förvånansvärt snabbt. Rekommenderar starkt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anel Motovac en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-12
    Anel är en trevlig, engagerad och tydlig mäklare. Mina förväntningar inför lägenhetsförsäljningen införlivades och Anel skötte kommuniceringen med mig galant. En bra och ”sanningsenlig” mäklare som inte förminskade eller förstorade brister/förtjänster under försäljningen.
    2021-07-11
    Bra mäklare, kunnig och trevlig
    2021-07-09
    Vi blev väldigt bra bemötta av Monica från första stund. Lättsam och trevlig, mycket kunnig. Man kände direkt att man kunde ställa alla slags frågor, och även under budgivning och när köpet var klart kunde man ringa och få svar på vettiga men även dumma frågor som man annars kanske inte törs ställa. Man fick ett mycket bra förtroende för Monica
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-07
    Mattias har agerat på ett utmärkt sätt vid försäljningen av mitt fritidshus Klockarnäs 306.
    Lätt att nå, alltid tillgänglig och återkom alltid inom kort om vi inte fick kontakt direkt. Enkelt, smidigt och tryggt med Mattias.
    När försäljningen drog ut på tiden utifrån min förväntan så agerade Mattias och fick igång en budgivning som resulterade i en försäljning. Det enda lilla är att jag inte var helt nöjd med bilderna som fanns med i presentationen av objektet.

Men överlag, är jag mkt nöjd med Mattias som min mäklare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-07-05
    -Mycket proffsigt och trevligt

-Våra förväntningar infriades mer än väl.

-Personligt engagemang som ingav trygghet
    2021-07-05
    Vi upplevde honom som trevlig och flexibel.
    2021-07-01
    Väldigt nöjd med Mattias. Bra bemötande och flexibel vid affär.
    2021-06-30
    Monica var verkligen trevlig och omtänksam på alla vis och proffsig på så sätt att vi kände att hon tänkte lika mycket på vår situation som på säljarens.
  • köpte sitt hus med hjälp av Robin Karlsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    • Sågmyra
    2021-06-30
    Robin är väldigt trevlig, rak och ärlig.
  • skrev om Anel Motovac en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-06-28
    Mäklaren var engagerad och trevlig. Allt gick över förväntan 👍🏻.
    Höll mig informerad om allt som skedde, bud m.m. Försäljningen gick smidigt.
    • Herrhagen
    2021-06-21
    Jag blev väl bemött av mäklaren. Han svarade tålmodigt på mina frågor, även om jag säkert ställde samma fråga flera gånger. Det gick smidigt att boka in de fåtal förhandsvisningar som det kom in förfrågningar om och genom dem kunde jag sälja utan öppen visning.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    • Galgberget
    2021-06-16
    Mattias är en mäklare som uppfyllt dom förväntningar vi haft på hur en mäklare skall vara! Tillgänglig, tydlig, stöttande och coachande. Vi är väldigt nöjda med försäljningen!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    • Galgberget
    2021-06-14
    Mattias har alltid ett trevligt bemötande, är saklig och återkoppla snabbt.
    • Östanfors
    2021-06-13
    Gott och professionellt bemötande. Hade höga förväntningar och Monica levde upp till dem.
    • Lustigknopp
    2021-06-13
    Monica var pålitlig och tillmötesgående. Uppriktig och trevlig. I vår stad finns det knappt en handfull mäklare jag skulle rekommendera. Och Monica tillhör topp 2. Så skall man sälja eller köpa, vänd er till Monica.
    • Östra Främby
    2021-06-12
    Gav oss bra info, hade en bra kommunikation med oss när säljarna krånglade
    2021-06-11
    Proffsig och höll en nära kontakt under hela köpet. Tydlig och strukturerad samtidigt som han var lyhörd för våra önskemål. Flexibel och bra
    • Vika
    2021-06-10
    Trevlig och informativ vid husvisningen. Snabb och enkel affär när vi väl budade. Hon uppfyllde våran önskan och var snabb att svara vid kontakt. Har inte heller varit några konstigheter när vi kontaktat henne innan tillträdet. Rekommenderar!
    • Högbo
    2021-06-10
    Riktigt bra bemötande från start, hjälpsam genom hela processens alla steg. Mattias upplevdes som en riktig trygghet som mäklare att ha med sig igenom hela affären då han uppvisar en stor kunnighet inom området och är duktig på att bemöta och försöka uppfylla båda parternas önskemål.
    2021-06-10
    Han bemött mig så bra, han var så trevligt och tydligt med allt och jag fick allt hjälp som jag behövde ha från han.
  • Kia S
    köpte sitt hus med hjälp av Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-06-10
    Den bästa mäklare jag har träffat! Jättetrevlig, lätt att få kontakt med, kunnig och social!
    Hej!
    Jag har haft kontakt med många mäklare genom åren. Mattias får högsta betyg. Återkopplar mycket snabbt. Ringer och frågar om allt känns bra efter vi hade skrivit. Snyggt!
    Mycket påläst på objektet. Kunde svara på alla våra frågor.

//Mats
    2021-06-09
    Bra pch hjälpsamsom svarar på alla frågor och tar reda på allt vi ville veta.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Monica Sahlin en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-06-08
    Jag har sålt en etta centralt i Falun. Mäklaren Monica har bemött oss professionellt, serviceinriktat och trevligt. Jag upplevde ett gott förtroende för henne och är mycket nöjd med samarbetet.
    2021-06-07
    Serviceminded och snabb på återkoppling. God kännedom om lokalområdet.
    2021-06-07
    Köpt fritidshus
    Ganska ok bemötande
    Hade inte förväntat mig av en mäklare att när man som köpare vill genomföra en besiktning av huset få svaret ” då kanske säljaren väljer den som inte begär besiktning”!
    • Hökviken
    2021-06-05
    Jag har sålt ett fritidshus. Monica har ett stort personligt engagemang och tänker även på de små detaljerna. Dessutom är hon trevlig.
    Jag kan rekommendera henne.
    • Grycksbo
    2021-06-04
    Proffsigt bemötande, men ändå rakt och enkelt.
    2021-06-04
    Köpte fritidshus.
    Vi blev väldigt bra bemötta. Han var jordnära, trevlig och engagerad på ett personligt vis (inte som en säljare som oftast är för på). Berättade kunnigt i alla de steg som togs så av vi hela tiden visste vad som hände. Vi kände oss hela tiden trygga i affären.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    • Lustigknopp
    2021-06-02
    Jag köpte en bostadsrätt, en tvåa på 55 kvadratmeter i Falun.
    Allting fungerade väldigt bra och min son som också kommer att bo där träffade honom. Vi blev trevligt bemötta av honom och vi har ingenting att klaga på.
    2021-06-01
    Mattias har skött försäljningen av vår lägenhet på Vallmansgatan 5A i Falun på ett föredömligt sätt med ett mycket bra bemötande och varit väldigt serviceminded.
  • köpte en tomt med hjälp av Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-05-31
    Köpt en tomt .... super service ..... klockren information ....smidigt 🤗👍😁
    2021-05-28
    Köpte radhus i slätta/ Falun.
    Bra bemötande, ville göra snabb affär vilket Monica löste, vi fick förhandsvisning dock tillsammans med fler andra. Monica Uppfyllde mina förväntningar och gav ett förtroendeingivande intryck
    2021-05-25
    Vi sålde via Monica och allt gick väldigt smidigt och bra genom hela processen. Tydligt och bra förfarande och ett bra slutresultat.
    • Daglöstäkten
    2021-05-24
    Hela processen har varit enkel ,vi bor i Australian som gör saken lite mer komplicerad.
    2021-05-23
    Vi fick hjälp av Monica med att sälja vårt fritidshus. Hon har ett glatt, trevligt och professionellt sätt. Vi tycker att de förväntningar vi hade infriades på ett bra sätt. Sammanfattningsvis vill vi gärna rekommendera Monica och Fastighetsbyrån i Falun.
    Tack och lycka till i fortsättningen!
    2021-05-18
    Sålt bostadsrätt, smidig behandling från första träffen till kontraktskrivningen.
    Därför kan jag rekommendera mäklaren.
  • Janna M
    köpte sitt hus med hjälp av Monica Sahlin en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-05-12
    Jag har köpt en gård utanför Enviken. En smidig affär med bra kommunikation.
    2021-05-07
    Tillgänglig. Inga problem att lösa olika saker. Trevligt bemötande.
    2021-05-05
    Vi har sålt en lägenhet på 33kvm. Hade ingen speciell förväntning på mäklaren mer än att så smidigt som möjlig sälja lägenheten , vilket Mattias skötte exemplariskt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mattias Jonsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    2021-05-04
    Sålde fritidsbostad. Lugn och avslappnad mäklare. Jag kanske skulle stått på mig och låtit fastigheten gått till budgivning trots ett bra bud från köparna.
    • Hosjö
    2021-05-04
    Finns ingenting negativt att säga om detta köp, eller säljaren heller för övrigt.