Alla kategorier Mäklare Dalarna Falun Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Falun

Fastighetsbyrån Falun

Åsgatan 25, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Falun!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och tack vare vår mångåriga erfarenhet, det lokala nätverk vi byggt upp och vårt samarbete med banken kan vi ge dig goda förutsättningar till en lyckad och trygg bostadsaffär.

Falun är en idyllisk småstad med mycket historia. Här finns också många sjöar och för den som älskar att vara ute i den svenska naturen finns mycket att tillgå. Med bra vägar samt järnväg tar du dig enkelt både till fjäll och storstaden på bara ett par timmar härifrån.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och höra av dig när du undrar något kring boende i Falun. Välkommen!

Läs vad 192 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falun

• Christian L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt och det har fungerat som ett rinnande vatten från start till mål. Läs mer
  • Mari C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har förvärvat en nyproducerad BR

Bemötandet av första mäklaren var utmärkt och bemötandet av efterträdande mäklare som jag haft mest och längst kontakt med, var också utmärkt med plus

Mina förväntningar var att få bra bemötande, hög tillgänglighet och svar på frågor. Önskemålen har tillgodosetts utöver förväntan med snabba svar och professionellt bemötande.

Min helhetsupplevelser av mäklaren är utmärkt i alla avseenden och kan varmt rekommenderas andra. Läs mer
  • Annika Mari W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra upplevelse. Verkar lite oerfaren, behöver samla mer info om bostaden för att kunna presentera fakta. Men allt som allt duktig. Läs mer
  • Inga N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Baggärdet 13 79015 Sundborn. Jag har ingenting att klaga på, allt är till belåtenhet. Läs mer
  • Sven Olov W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bostadsrätt försäljning.

Bra bemötande och enkel hantering. Läs mer
  • Lena M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    verkade sakna kunskap om att gift person inte kan sälja utan skriftligt medgivande av make. en av fastigheterna är såld. den mäklaren var ok men inför nästa försäljning ber den nya mäklaren mig svara på frågor från ev köpare och även visa fastigheten. Det sista är inte ok.
    jag hade förväntningar på en mera aktiv försäljning genom att mäklaren skulle vara mera aktiv. Läs mer
  • Henry viktor L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt skogsmark på några ha i Falu kommun.
    Jag blev bra bemött av mäklaren.
    De förväntningar jag hade infriades i stort.
    Vissa fakta jag behövde fick jag själv inhämta eller begära. T.ex. skogsbruksplan. Den fanns, det var plus för säljaren. Marken var samtaxerad med annan mark, så taxeringsvärdet stämde inte. Fick hjälp att söka lagfart, men det fastnade, blev vilande då nödvändiga medgivanden saknades från säljarnas makar. Jag fick själv påpeka detta, efter kontroll hos inskrivningsmyndigheten i Mora, då ansökan gått i stå. Nu går det väl framåt hoppas jag. Har ej fått lagfart ännu, efter 7 veckor, men det kommer väl. Fick själv ta reda på om det fanns krav om förvärvstillstånd, framgick ej av prospektet. Blev uppmanad att själv ta reda på detta, EFTER, köpekontraktets påskrift. Kunde enkelt själv se på Länsstyrelsens hemsida att krav på förvärvstillstånd ej krävs i detta fall, varför jag sparade in denna avgift på 3700:- . Upplevelsen av Fastighetsbyrån var mest positiv och trevligt bemötande. Efter köpet fick jag automat-mail om lyckat till med nya boendet, vilket var en aning malplacerat. Fastighetsbyrån var välvillig, men verkar sakna erfarenhet att sälja skogsegendomar, utan mest bostadsrätter. Mest positiv upplevelse trots allt. Läs mer
  • Helena S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt 1 rok. Bra bemötande. Vi hade inte planerat att köpa en lägenhet just nu men tillfälle bjöds och vi tog möjligheten. Hade därför inte några förväntningar men allt gick superbra! Läs mer
  • Pernilla Ö skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt lägenheten. Mäklaren var väldigt proffsig Läs mer
  • Mats Jerry N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Professionellt bemötande av ytterst kunnig personal. Tillmötesgående och engagerade! Läs mer
  • Christer M
    Christer M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi ville sälja en lägenhet snabbt och det tog åtta dagar från att den kom ut till att papperen var påskrivna av nya ägare.

Mao jävligt bra👍 Läs mer
  • Ana Maria C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi har såld ett fritidshus. Christer vår mäklare, var lyhörd med bra yrkesmässiga input och engagerad. Läs mer
  • Kent Åke L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köp av småhus! Bra bemötande! Helt Ok! Läs mer
  • Britt-Inger Ö skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren hade ett väldigt bra bemötande hon var personlig men ändå proffsig . Hon var enkel att ha att göra med . Enda nackdelen var att vi fick tillgång till lägenheten för tidigt så vi han inte bli godkänd av föreningen
    Förening är inte så nöjd . Det innebar att den förre ägaren stod fortfarande för lägenheten och försäkring och el och allt. Nu har vi blivit god känna och allt är frid och fröjd.
    Jag kan varmt rekommendera henne till mina vänner. Läs mer
  • Eva T skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt min bostadsrätt och tog kontakt med mäklaren och blev mycket positivt bemött. Mäklaren visade intresse och engagemang. Mycket nöjd med hela affären Läs mer
  • Sandra A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt ett hus. Mäklaren var bra. Läs mer
  • Riho S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte en villa.
    Mäklaren var var trevlig och duktig på sitt jobb. Hade man några frågor så fick man svar ganska fort .
    De blev en snabb och enkel affär för mig som köpare. Läs mer
  • Jan M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    vi köpte ett radhus I Falun I ett närliggande område till där vår villa ligger, fick bra kontakt med mäklaren som ordnade extra visning då vi missat de första visningarna.

Genom mäklarens agerande och vägledning kunde vi få till stånd ett köp.Det var ett proaktivt agerande där vi upplevde att mäklaren tog till vara bade säljarens och köparens intresse av att få till en affär. Mäklaren följde upp visningen och tog kontakt med oss.

radhuset var besiktigat och genom att vi kunde tala direkt med besiktningsmannen så fick vi ytterligare information om vad som gällde för fastigheten och vårt köp blev på så sätt än tryggare.

om alla mäklare agerar som Robin så blir fastighetsaffärer trygga transaktioner för alla parter. Läs mer
  • Kia R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    köpt villa och fick en bra kontakt med mäklaren. hade inga förväntningar men blev glad över att allt pappersarbete gjordes av mäklaren, behövde bara kontakta min bank själv. jag/vi kommer att sälja vår nuvarande bostad nästa år (inte den vi köpte i år) och vi kommer då att vända oss till samma mäklare Läs mer
  • Elin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte hus med uthus. Bra bemötande. Snabba svar på funderingar Läs mer
  • Ingrid L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Proffsig, alltid tillgänglig, underbar med hanteringen av gamla mamma
    som att i lägenheten. Läs mer
  • Benny E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mycket bra bemötande under en något utdragen affär Läs mer
  • Cecilia C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte äldre hus med min sambo I Dalarna! Trevlig mäklare. Snabb affär och inflytt. Tacksam och nöjd! Läs mer
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt radhus samt köp och sålt bostadsrätt sista 2 åren och blivit mkt professionellt bemött. Kunnig, inkännande och trevlig. Utmärkt mäklare. Läs mer
  • Malin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt en bostadsrätt en fyra några kilometer från Falu centrum.
    Ann Marie är en lugn och lyhörd mäklare, jag hade fullt förtroende för henne. Läs mer
  • Sune G skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt som uppfyllde mina förväntningar och fick proffsig o bra hjälp av mäklaren Läs mer
  • Simon M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mycket trevlig och förtroendeingivande mäklare! Alltid tillgänglig för frågor och kommer med snabba svar! Läs mer
  • Linnea S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bästa mäklaren vi haft! Omtänksam och kunnig. Läs mer
  • Ludwig L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt lägenhet. Blev bra bemött. Trevlig och lätt att ha kontakt med. Hjälpte till med mycket utöver vad jag förväntat mig.
    Jättenöjd! Läs mer
  • Göran B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt en brf, bra annonsering, bra budgivning, nöjd med betalningen, mycket kunnig/erfaren mäklare Läs mer
  • Ann B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Försäljningen har känts trygg och säker från början till slut! Läs mer
  • Lena S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Personliga och mycket trevliga mäklare - även receptionspersonal. Varmt och öppet mottagande. Kunniga och samarbetsvilliga Läs mer
  • Daniel N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Fick väldigt bra bemötande första dag från mäklare. Det syntes mäklare är bra på detta vilket det kändes tryggheten direkten i min upplevelse. Läs mer
  • Karin Estrid Marianne E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Inlyssnande, effektivt, kunnigt och proffsigt Läs mer
  • Olof Stefan J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    man kände sig trygg och mäklaren var proffsig. Läs mer
  • Jeanette A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Fick ett väldigt bra bemötande och han visade mig mycket respekt för min vilja som kund. Läs mer
  • Carl H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Ung, alert. Bra på att hålla kontakt med oss hela tiden. Var noga med att gå igenom besiktningen. Orsaker, troliga åtgärder m m. Ställ frågor till besiktningsman så så rätt info som möjligt kan ges till intresserade köpare. Betyg 3 +. Läs mer
  • Unni K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag er mycket nøyd med Robin! Han er trevlig og serviceinriktad. Läs mer
  • Catharina E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vänlig och inte alls kaxig som jag hade förväntat mig (fördom).
    Tog sig tid att lyssna på min gamla mor som skulle sälja. Han var ytterst vänlig. Läs mer
  • Mattias E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Robin är ett av branchens verkliga proffs. Trevlig, kunnig, hjälpsam och enkel att rekommendera till alla man känner. Läs mer
  • Agneta B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra mäklare, lätt att få kontakt med svarar på telefon och mail. Som kund hos Swedbank var det lätt att förhandla om arvodet. Kan varmt rekommendera Robin. Läs mer
  • Daniel G skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Trevlig och tillmötesgående. Utförde det arbete som förväntades av oss som köpare. Läs mer
  • Matts L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Hej! Jag är mycket nöjd med Robin Örnklints bemötande som fastighetsmäklare i samband med försäljning av min mors lägenhet i Falun. Trevlig profesionell och synnerligen serviceinriktad. Nu återstår hjälp med deklaration vilket ingick i arvodet. Läs mer
  • Lars F skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra och seriös mäklare som var lätt att komma i kontakt med Läs mer
  • Chris W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mycket bra bemötande. Korrekt och proffesionellt utfört uppdrag, med uppmuntran, lugn och tålamod trots vissa oförutsedda problem. Läs mer
  • Björn L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Trevlig och samarbetsvillig. Goda råd. Professionell. Tillgänglig. Läs mer
  • Anna T
    Anna T skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Kunnig. Saklig. Behaglig. Smidig. Läs mer
  • Ninni W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Han har ett seriöst, icke påfluget förhållningssätt. Han visar stor kompetens. Han skulle aldrig få en roll i TV-serien "Mäklarna". Läs mer
  • Kerstin Å skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag kom i kontakt med Jimmy Örnklint genom en annons om lägenheter till salu i en nyproduktion som Fastighetsbyrån administrerade. Det föll sig naturligt att då lämna uppdraget att sälja min villa genom Fastighetsbyrån, och Jimmy Örnklint blev min mäklare. Försäljningen är nu genomförd och Jimmy har redovisat. Under hela processen har Jimmy varit tryggheten själv, korrekt, kunnig, ordhållig och lyhörd. Jag har hållits underrättad genom de olika faserna och kunnat följa de råd han gett när jag bett om dem, inte förr.
    Jag kan reservationslöst rekommendera Jimmy Örnklint! - För övrigt kan jag inkludera de övriga som jag kommit i kontakt med på kontoret.
    Kerstin Åstrand Läs mer
  • Lars T
    Lars T skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Lugn sansad proffesionellt utförande av jobbet
    Trevligt bemötande Läs mer

Åsgatan 25, 791 71 Falun