Fastighetsbyrån Falun

Åsgatan 25, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Falun!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och tack vare vår mångåriga erfarenhet, det lokala nätverk vi byggt upp och vårt samarbete med banken kan vi ge dig goda förutsättningar till en lyckad och trygg bostadsaffär.

Falun är en idyllisk småstad med mycket historia. Här finns också många sjöar och för den som älskar att vara ute i den svenska naturen finns mycket att tillgå. Med bra vägar samt järnväg tar du dig enkelt både till fjäll och storstaden på bara ett par timmar härifrån.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och höra av dig när du undrar något kring boende i Falun. Välkommen!

Läs vad 261 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falun

• 2020-07-25

jonas a skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Eva var proffsig och driven.
    Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-06-26

Sven Johan Anders J skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Villan såldes snabbt och till bra pris! Mycket bra bemötande från mäklaren! Läs mer
  • 2020-06-25

Marie S skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Överträffade mina förväntningar, proffsigt och tryggt bemötande. Läs mer
  • 2020-06-15

Britt Karin Margareta H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande bra att hålla kontakt och trevliga. Läs mer
  • 2020-06-13

Hans Lennart L skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Vi köpte en bostadsrätt i Falun. Allt fungerade perfekt med kontakterna med mäklaren.
    Vi är helnöjda med lägenheten och tillvägagångssättet vid försäljningen. Läs mer
  • 2020-05-28

Lena B skrev om Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    Sålt en bostadsrätt. Jag ordnade själv med köpare så min mäklare har inte behövt göra så mkt. Men Hon var väldigt kunnig och saklig och jag fick genast förtroende. =)
    Superbra! Läs mer
  • 2020-05-26

Eric Olof Joacim L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Allt gick smidigt. Bra bemötande, men framför allt en kunnig framtoning. Läs mer
  • 2020-05-19

Rikard N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt villa och blev väldigt bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • 2020-05-16

Cecilia R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Försäljning av bostadsrätt i centrala Falun, 2 RoK
    Professionellt och vänligt bemötande av mäklare.
    Professionella och vackra bilder till annonsen.
    Processen från första möte till försäljning motsvarar till fullo mina förväntningar i alla delar: första kontakt, fotografering, avstämning före annons, annonsering, visningar och uppföljningar.

Jag rekommenderar varmt Fastighetsbyrån Falun och mäklare Ann-Marie Eglund. Läs mer
  • 2020-05-13

Andreas B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har köpt en Lägenhet . Jag har blivit väldigt bra bemött av min mäklare och utav säljaren. Väldigt god kommunikation och jag tycker att säljaren har definitiv gjort hen ska göra!
    Detta var mitt första köp, då jag inte hade några förväntningar tyckte jag att mäklaren hjälpte mig på ett mycket bra sätt.

Händelsen har gått i min mening gått nästan felfritt och jag har kontaktat mäklaren med de funderingar jag har haft. Läs mer
  • 2020-05-12

Britt Elisabeth S skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    jag har sålt mitt hus. Mäklaren var ett stöd under hela processen.
    kan rekommendera mäklaren till andra. Läs mer
  • 2020-05-05

Lars Olov Erik J skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Hej

Jo vi har sålt vår villa med hjälp av Fastighetsbyråns mäklare Eva Morenius. Hon var väldigt bra i alla steg, inklusive snabb och
    "hungrig" att få till ett bra pris.

Med vänlig hälsning
    Lars Johansson Läs mer
  • 2020-04-28

Lars Pär-ove L skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt å sålt flera fastigheter under åren med olika mäklare, den här affären var nog enklast av dem alla. Läs mer
  • 2020-04-03

Birgitta Chatarina A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt en stor villa. Har blivit utmärkt bemött av mäklaren som hjälpt till med det mesta. Mäklaren levde upp till det jag förväntat mig och har samordnat allt med köparen. Läs mer
  • 2020-03-20

Siv Inger S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Snabb och bra försäljning av mitt hus. Läs mer
  • 2020-03-14

Roger S skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Köpte bostadsrätt och fick ett mycket gått intryck av mäklaren. Kunnig och med ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Linus L

2020-03-10

Linus L skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Köpte hus och sålde en lägenhet!
    Mycket nöjd med bemötande och försäljning!! Läs mer
  • 2020-03-05

Sofia L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Fantastiskt bra mäklare som gjorde allt han kunde för mig som säljare. Sålde fastighet på Sandviksvägen 42. Läs mer
  • 2020-02-25

Anders Christoffer P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålde en bostad. Bra bemött av mäklaren Läs mer
  • 2020-02-12

Emelie Jennie H skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Jag sålde mitt hus/villa, Björklunden 12. Jag träffade olika mäklare från olika firmor och tyckte att ni var klart bäst. Mattias hade ett trevligt bemötande, bra upplägg, var driven och intresserad. Det gjorde det hela mycket bättre , allt gick smidigt och bättre än jag tänkt mig. Skulle absolut rekommendera honom ! Skulle jag sälja igen så är det honom jag ringer. Läs mer
  • 2020-02-11

Thomas Andreas A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Fritidshus som ingick i dödsboet efter vår far. Mäklaren var väldigt tillgänglig och kommunikativ. Bemötandet var väldigt trevligt och lösningsfokuserat. Mäklaren hade ett större engagemang än vad jag personligen förväntat mig. Läs mer
  • Nancy K

2020-02-09

Nancy K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Allt gick som planerad,Johan hade plan o våran önskemål..väldigt trevligt han va proffsig talande på alla möter och vet vad han talar om,ge information o tipps till oss.
    Ska rekommendera till flera säljare.
    Tack Johan på fastighetsbyrån i Falun.för allt.
    Mvh Nancy o Bo Läs mer
  • 2020-01-26

Maria B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Tillmötesgående mäklare som försökte möta våra krav hela tiden. Läs mer
  • Cecilia H

2020-01-24

Cecilia H skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt en tvåa i centrala Falun. Mattias Augustsson har lagt ner sin själ i att hjälpa till med fotografering, rådgivning kring stort och smått, ringt upp intressenter, ordnat visningar snabbt, möten och avtal. Hans engagemang och kunskap var mer än jag förväntat mig. På 1,5 vecka från det vi ringde var den såld. Jag rekommenderar verkligen denna mäklare :) Läs mer
  • 2019-12-10

Yngve Ragnvald N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Villa.
    En trevlig och kunnig mäklare
    Vi fick ut det mesta som det gick för stunden. Läs mer
  • 2019-12-10

Susan T skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mäklaren ordnade en "privat visning" där säljaren tog emot oss. Ytterligare intressent var då med. Därefter sköttes all kontakt med mäklaren via telefon. Det var först vid överlämnades jag träffade henne. Helt ok hanterat. Läs mer
  • 2019-12-08

Britt P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vänlig, proffsighet och kunnighet genomsyrade hela försäljningsprocessen av bostadsrätten. Läs mer
  • 2019-12-04

Mattias W skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Vi har nyligen sålt vår bostadsrätt i Sundborn, och Eva på Fastigetsbyrån var mycket professionell och bra att ha att göra med. Sälja pch köpa bostad är stressigt, men med Eva så vart den stressen i alla fall reducerad så mycket som det bara går. Vi skulle definitivt anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-11-27

Anna N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt, 2 rok 80 kva. Bra bemötande från mäklare, inget som utmärkte sig. Läs mer
  • 2019-11-24

Sandy Y skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag sålde lägenhet
    Vi blev bemöta på ett bra och trevligt sätt, mäklaren var trevlig och duktig.
    Vi hade inga förväntningar alls, men allt gick utmärkt och snabbt. Läs mer
  • 2019-11-12

Emma L skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Jg har köpt ett hus tillsammans med min sambo. Vårt första! Mäklaren var mycket tillmötesgående, vi kände oss väl omhändertagna och som att hon verkligen ville hitta "vårat" hus till oss.
    Jag tycker att mäklaren levde upp till förväntningarna. Hon var lätt att få konatkt med, höll sig till det hon sade, hade trevligt bemötande och kändes personlig och professionell.
    En mycket god upplevelse. Skulle vi köpa hus igen alt sälja i framtiden skulle vi nog vilja anlite denne mäklare. Läs mer
  • 2019-11-02

Anna Tynell S skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Snabb, smidig och flexibel service i samband med vår försäljning. Vi är mycket nöjda med vår helhetsupplevelse och skulle rekommendera även till andra säljare. Läs mer
  • 2019-10-21

Joakim K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    trött mäklare, kommer inte sälja med fastighetsbyrån, dock är de bra att köpa av, Läs mer
  • 2019-10-08

Kaj M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätts lgh bra Helt ok lite förvirrad Godkänd Läs mer
  • 2019-10-07

Ingela Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Engagemang, positiv, seriös. Läs mer
  • 2019-10-05

Sven Roger N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt ett hus smidigt och snabbt Läs mer
  • 2019-10-03

Thomas S skrev om Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    Jag köpte en villa. Mäklaren var väldig vänlig, tillmötesgående och hjälpsam.
    Alla frågor blev svarade och även efter försäljningen fanns hon tillgänglig och hjälpte mig!
    Väldig trevlig upplevelse! Läs mer
  • 2019-09-28

Fredrik P skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt min bostad pch Mattias Augusston har varit väldigt trevlig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-09-13

Markus W skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande och hjälpsam när vi sålde vårat hus vi är väldigt nöjda! Hoppas på ett fortsatt bra samarbete nästa gång det behövs! Läs mer
  • 2019-08-29

Bassam S skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Er mäklare Mattias Augustsson borde nog ha valt ett annat yrke. Jag har både anlitat han när jag velat sälja och kontaktat han för att köpa ett av hans objekt. Personen har verkligen inget driv alls. Ett tag funderade jag allvarligt på att hyra in en privat livscoach som såg till att höja inspirationen och motivationen hos Mattias dock insåg jag att det inte skulle hjälpa då Mattias saknar framför allt kunskapen om fastigheter.( Exempelvis fukt under en tvättmaskin i källaren tyde på att huset behövde dränering. Avloppslukt från en äldre brun i ett förrådsrum tyde på att den isolerad vinden var anledningen till lukten ) Jag tycker att det är riktigt bedrövlig hur en mäklare kan besitta sån okunskap.

Dagen då jag är intresserad utav ett objekt och kan tänka mig att betala ett pris som är betydligt högre än det som efterfrågas ber han mig att lägga ett skriftligt bud innan han tar sig tiden att ordna en visning. Jag gör det tydligt för han att jag måste givetvis se bostaden innan jag slänger ur mig ett bud men det verkar inte falla in för Mattias tyvärr. Tydligen skall man köpa en bostad utan visning tycker han.

Så har du planer på att sälja ? Ja anlita Mattias så får ni avgöra själv. Läs mer
  • 2019-08-16

Robert N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt ett renoveringsobjekt.
    Mäklaren har på det hela taget sköt sig bra.
    3 av 5 i betyg Läs mer
  • 2019-08-16

Fanny B skrev om Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande. Lättåtgänglig. Trevlig. Informerar bra för en "ny" köpare. Koll på läget. Läs mer
  • 2019-08-09

Ulla R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi köpte en bostadsrätt, mäklaren var trevlig, lättillgänglig, noggrann. Han borde bara haft lite mera kunskaper om, tex om lägenheten hade fiber, parkering, när köket hade byts ut. I stort sett är vi ändå mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-07

Hong Y skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    Trevlig, hjälpsam, duktig, lättare att prata Läs mer
  • 2019-08-01

Karin K skrev om Ann-Marie Eglund en del av Fastighetsbyrån Falun
    Hej, Jag är mycket nöjd med min mäklare, Ann-Marie Eglund. Sålde bostadsrätt mycket snabbt.
    Mycket vänligt bemötande. Läs mer
  • Bengt Johnny H

2019-07-29

Bengt Johnny H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt en villa i Falun.
    Jag och min hustru har blivit vänligt och korrekt bemötta av mäklaren, och fått ta del av dennes djupa sakkunskap.

Som säljare har våra förväntningar på affärens genomförande vida överträffats.

Tillförlitlighet, ansvar och fingertoppskänsla är begrepp som beskriver hur processen skötts. Läs mer
  • 2019-07-20

Ditte L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en villa. Mäklaren kunde väldigt lite om fastigheten, han kändes oprofessionell och man fick känslan av att vi var till besvär. Han sa att han skulle ordna saker som senare inte blivit gjort eller bara delvis gjorda. Läs mer
  • 2019-07-07

Anna Elin E skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Vi fick hjälp av Eva att sälja vår villa. Helt fantastisk, var alltid trevlig och gjorde sitt bästa. Skulle verkligen anlita Eva igen vid en försäljning. Läs mer
  • Daniel H

2019-07-04

Daniel H skrev om Mattias Augustsson en del av Fastighetsbyrån Falun
    •Sålde våran lägenhet.
    •Ett kanon bemötande
    •Levde upp till våra förväntningar
    •Skulle välja samma mäklare igen Läs mer
  • 2019-07-02

Malin J skrev om Eva Morenius en del av Fastighetsbyrån Falun
    Har både köpt nytt hus och sålt vårat hus med hjälp av Eva Morenius. Så proffsig!! Hon hjälpte oss att sälja vårat hus snabbt och smidigt, precis vad vi behövde. Hon förstod vårat behov och löste allt med egna initiativ. Vi hittade verkligen rätt mäklare :) Läs mer

Åsgatan 25, 791 71 Falun