Alla kategorier Mäklare Dalarna Falun Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Falun

Fastighetsbyrån Falun

Åsgatan 25, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Falun!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och tack vare vår mångåriga erfarenhet, det lokala nätverk vi byggt upp och vårt samarbete med banken kan vi ge dig goda förutsättningar till en lyckad och trygg bostadsaffär.

Falun är en idyllisk småstad med mycket historia. Här finns också många sjöar och för den som älskar att vara ute i den svenska naturen finns mycket att tillgå. Med bra vägar samt järnväg tar du dig enkelt både till fjäll och storstaden på bara ett par timmar härifrån.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och höra av dig när du undrar något kring boende i Falun. Välkommen!

Läs vad 217 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falun

• 2019-07-20

Ditte L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en villa. Mäklaren kunde väldigt lite om fastigheten, han kändes oprofessionell och man fick känslan av att vi var till besvär. Han sa att han skulle ordna saker som senare inte blivit gjort eller bara delvis gjorda. Läs mer
  • MAKSYM S

2019-07-20

MAKSYM S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Test om verifierings kund på reco
    Konstigt att man kan lämna omdöme om var inte kund hos företag, det inte rimligt
    Gärna radera den och kontakta med mig, förklara den situationen varför det möjligt lämna omdöme om du inte använd er tjänst och inte er kund? Läs mer
  • 2019-07-07

Anna Elin E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi fick hjälp av Eva att sälja vår villa. Helt fantastisk, var alltid trevlig och gjorde sitt bästa. Skulle verkligen anlita Eva igen vid en försäljning. Läs mer
  • Daniel H

2019-07-04

Daniel H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    •Sålde våran lägenhet.
    •Ett kanon bemötande
    •Levde upp till våra förväntningar
    •Skulle välja samma mäklare igen Läs mer
  • 2019-07-02

Malin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har både köpt nytt hus och sålt vårat hus med hjälp av Eva Morenius. Så proffsig!! Hon hjälpte oss att sälja vårat hus snabbt och smidigt, precis vad vi behövde. Hon förstod vårat behov och löste allt med egna initiativ. Vi hittade verkligen rätt mäklare :) Läs mer
  • 2019-06-28

Anders Z skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Enkel å trevlig. Smidig å snabb försäljning av min lgh. Läs mer
  • 2019-06-18

Kari J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt en villa i Linghed. Snabb återkoppling, verkade ha koll på marknaden. Satte ett ganska lågt utgångspris, vilket jag ( o många fler) reagerade på. Å andra sidan lockade det många köpare o priset blev högt. Snabb affär. Läs mer
  • Martin B

2019-06-17

Martin B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mattias var väldigt tillmötesgående och vi hade en bra dialog under hela affären av lägenheten.
    Jag har inte kunnat få tag i en bättre mäklare Läs mer
  • 2019-06-10

Bel K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag är nöjd med min mäklaren .ochk hun är best Läs mer
  • 2019-06-07

Ann Å skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra visning bra info. Bra Hjälp, råd och tipps. Läs mer
  • 2019-05-27

Leif Mikael P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi har sålt vårt radhus och vår mäklare Mattias har varit mycket trevlig Läs mer
  • 2019-05-27

Erik N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en villa av en positiv mäklare, som alltid fixade fram svar på frågor snabbt, oavsett om hon hade svaren redan eller behövde ta reda på dem.
    Mycket trevligt bemötande, både på plats under visningar, möten på byrån eller på telefon! Läs mer
  • 2019-05-24

Anna R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag sålde lägenhet. Mäklare har varit jättebra. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-11

Ingemar Å skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt en 3:a i Falun genom Mattias Augustsson. Hade förväntan att det skulle gå snabbt. Hur svårt kande va att sälja en lgh i Falun. Men de visa sej att så inte var fallet. Mattias jobba på och skicka SMS till kunder han hade och på så vis löste han affären till slut. Bra jobbat för vi slets mellan hopp o förtvivlan om de skulle bli av. Vi vill lämna honom våra bästa rekommendationer
    Ingemar o Lena Läs mer
  • 2019-05-09

Mikael S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande och bra råd inför försäljning som sedan avlöpte smidigt. Läs mer
  • TOMAS S

2019-04-27

TOMAS S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren fanns alltid till hands och såg till att snabbt svara på frågor som uppstod för mig som köpare. Läs mer
  • 2019-04-23

Jesper H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt, fick ett trevligt och avslappnat bemötande av mäklaren. Affären gick smidigt och vi hade god kontakt via samtal, Mail och sms Läs mer
  • 2019-03-09

Per F skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi blev bemötta mycket professionellt när vi tog kontakt med Fastighetsbyrån i Falun för att sälja vår villa. Vi ville ha handlingskraftig och pålitlig mäklare till vår hjälp. Mäklare Mattias handledde oss kunnigt och med engagemang genom hela processen ända tills allt var slutfört. Vi kan med säkerhet säga att vi är nöjda med vårt val! Läs mer
  • 2019-03-04

Alexander L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Professionell och trevlig mäklare som gjorde ett mycket bra jobb för att sälja lägenheten. Läs mer

Tyra Bjuhr d skrev om Fastighetsbyrån Falun
    En erfaren o bra mäklare, fint bemötande o bra setvice👍 Läs mer

Ove Sören L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt friliggande 1 1/2 plans hus. Läs mer

Tommy P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt en lägenhet. Fastighetsbyrån i Falun skötte affären utmärkt. Läs mer

Siv Maria P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt bostad via Mattias, han var proffsig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-02-17

Lars B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt villa utanför Falun och sålt villa i Falun.
    jag har bara positivt att säga om vår unga mäklare.
    Han har trots sin unga ålder visat stort engagemang och
    förtroende. Läs mer
  • 2019-01-30

Sonja B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    pålitlig och profesionell

------------------------------------------------------------------------------------- Läs mer

Christian L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt och det har fungerat som ett rinnande vatten från start till mål. Läs mer

Mari C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har förvärvat en nyproducerad BR

Bemötandet av första mäklaren var utmärkt och bemötandet av efterträdande mäklare som jag haft mest och längst kontakt med, var också utmärkt med plus

Mina förväntningar var att få bra bemötande, hög tillgänglighet och svar på frågor. Önskemålen har tillgodosetts utöver förväntan med snabba svar och professionellt bemötande.

Min helhetsupplevelser av mäklaren är utmärkt i alla avseenden och kan varmt rekommenderas andra. Läs mer

Annika Mari W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra upplevelse. Verkar lite oerfaren, behöver samla mer info om bostaden för att kunna presentera fakta. Men allt som allt duktig. Läs mer
  • 2018-11-29

Inga N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Baggärdet 13 79015 Sundborn. Jag har ingenting att klaga på, allt är till belåtenhet. Läs mer
  • 2018-11-27

Sven Olov W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bostadsrätt försäljning.

Bra bemötande och enkel hantering. Läs mer
  • 2018-11-27

Lena M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    verkade sakna kunskap om att gift person inte kan sälja utan skriftligt medgivande av make. en av fastigheterna är såld. den mäklaren var ok men inför nästa försäljning ber den nya mäklaren mig svara på frågor från ev köpare och även visa fastigheten. Det sista är inte ok.
    jag hade förväntningar på en mera aktiv försäljning genom att mäklaren skulle vara mera aktiv. Läs mer

Henry viktor L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt skogsmark på några ha i Falu kommun.
    Jag blev bra bemött av mäklaren.
    De förväntningar jag hade infriades i stort.
    Vissa fakta jag behövde fick jag själv inhämta eller begära. T.ex. skogsbruksplan. Den fanns, det var plus för säljaren. Marken var samtaxerad med annan mark, så taxeringsvärdet stämde inte. Fick hjälp att söka lagfart, men det fastnade, blev vilande då nödvändiga medgivanden saknades från säljarnas makar. Jag fick själv påpeka detta, efter kontroll hos inskrivningsmyndigheten i Mora, då ansökan gått i stå. Nu går det väl framåt hoppas jag. Har ej fått lagfart ännu, efter 7 veckor, men det kommer väl. Fick själv ta reda på om det fanns krav om förvärvstillstånd, framgick ej av prospektet. Blev uppmanad att själv ta reda på detta, EFTER, köpekontraktets påskrift. Kunde enkelt själv se på Länsstyrelsens hemsida att krav på förvärvstillstånd ej krävs i detta fall, varför jag sparade in denna avgift på 3700:- . Upplevelsen av Fastighetsbyrån var mest positiv och trevligt bemötande. Efter köpet fick jag automat-mail om lyckat till med nya boendet, vilket var en aning malplacerat. Fastighetsbyrån var välvillig, men verkar sakna erfarenhet att sälja skogsegendomar, utan mest bostadsrätter. Mest positiv upplevelse trots allt. Läs mer

Helena S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt 1 rok. Bra bemötande. Vi hade inte planerat att köpa en lägenhet just nu men tillfälle bjöds och vi tog möjligheten. Hade därför inte några förväntningar men allt gick superbra! Läs mer

Pernilla Ö skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt lägenheten. Mäklaren var väldigt proffsig Läs mer
  • 2018-11-14

Mats Jerry N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Professionellt bemötande av ytterst kunnig personal. Tillmötesgående och engagerade! Läs mer
  • Christer M

2018-11-02

Christer M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi ville sälja en lägenhet snabbt och det tog åtta dagar från att den kom ut till att papperen var påskrivna av nya ägare.

Mao jävligt bra👍 Läs mer
  • 2018-10-28

Ana Maria C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi har såld ett fritidshus. Christer vår mäklare, var lyhörd med bra yrkesmässiga input och engagerad. Läs mer
  • 2018-10-22

Kent Åke L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köp av småhus! Bra bemötande! Helt Ok! Läs mer
  • 2018-10-15

Britt-Inger Ö skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren hade ett väldigt bra bemötande hon var personlig men ändå proffsig . Hon var enkel att ha att göra med . Enda nackdelen var att vi fick tillgång till lägenheten för tidigt så vi han inte bli godkänd av föreningen
    Förening är inte så nöjd . Det innebar att den förre ägaren stod fortfarande för lägenheten och försäkring och el och allt. Nu har vi blivit god känna och allt är frid och fröjd.
    Jag kan varmt rekommendera henne till mina vänner. Läs mer
  • 2018-09-24

Eva T skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt min bostadsrätt och tog kontakt med mäklaren och blev mycket positivt bemött. Mäklaren visade intresse och engagemang. Mycket nöjd med hela affären Läs mer
  • 2018-09-19

Sandra A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt ett hus. Mäklaren var bra. Läs mer

Riho S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte en villa.
    Mäklaren var var trevlig och duktig på sitt jobb. Hade man några frågor så fick man svar ganska fort .
    De blev en snabb och enkel affär för mig som köpare. Läs mer

Jan M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    vi köpte ett radhus I Falun I ett närliggande område till där vår villa ligger, fick bra kontakt med mäklaren som ordnade extra visning då vi missat de första visningarna.

Genom mäklarens agerande och vägledning kunde vi få till stånd ett köp.Det var ett proaktivt agerande där vi upplevde att mäklaren tog till vara bade säljarens och köparens intresse av att få till en affär. Mäklaren följde upp visningen och tog kontakt med oss.

radhuset var besiktigat och genom att vi kunde tala direkt med besiktningsmannen så fick vi ytterligare information om vad som gällde för fastigheten och vårt köp blev på så sätt än tryggare.

om alla mäklare agerar som Robin så blir fastighetsaffärer trygga transaktioner för alla parter. Läs mer

Kia R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    köpt villa och fick en bra kontakt med mäklaren. hade inga förväntningar men blev glad över att allt pappersarbete gjordes av mäklaren, behövde bara kontakta min bank själv. jag/vi kommer att sälja vår nuvarande bostad nästa år (inte den vi köpte i år) och vi kommer då att vända oss till samma mäklare Läs mer
  • 2018-09-17

Elin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte hus med uthus. Bra bemötande. Snabba svar på funderingar Läs mer
  • 2018-08-06

Ingrid L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Proffsig, alltid tillgänglig, underbar med hanteringen av gamla mamma
    som att i lägenheten. Läs mer
  • 2018-07-17

Benny E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mycket bra bemötande under en något utdragen affär Läs mer
  • 2018-07-04

Cecilia C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpte äldre hus med min sambo I Dalarna! Trevlig mäklare. Snabb affär och inflytt. Tacksam och nöjd! Läs mer
  • Ingrid A

2018-06-20

Ingrid A skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt radhus samt köp och sålt bostadsrätt sista 2 åren och blivit mkt professionellt bemött. Kunnig, inkännande och trevlig. Utmärkt mäklare. Läs mer
  • 2018-06-05

Malin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt en bostadsrätt en fyra några kilometer från Falu centrum.
    Ann Marie är en lugn och lyhörd mäklare, jag hade fullt förtroende för henne. Läs mer

Åsgatan 25, 791 71 Falun