Fastighetsbyrån Falun

Åsgatan 25, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Falun!

Här har vi funnits sedan 1960-talet och tack vare vår mångåriga erfarenhet, det lokala nätverk vi byggt upp och vårt samarbete med banken kan vi ge dig goda förutsättningar till en lyckad och trygg bostadsaffär.

Falun är en idyllisk småstad med mycket historia. Här finns också många sjöar och för den som älskar att vara ute i den svenska naturen finns mycket att tillgå. Med bra vägar samt järnväg tar du dig enkelt både till fjäll och storstaden på bara ett par timmar härifrån.

Vi hoppas att du ska känna förtroende för oss och höra av dig när du undrar något kring boende i Falun. Välkommen!

Läs vad 232 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falun

• 2019-11-12

Emma L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jg har köpt ett hus tillsammans med min sambo. Vårt första! Mäklaren var mycket tillmötesgående, vi kände oss väl omhändertagna och som att hon verkligen ville hitta "vårat" hus till oss.
    Jag tycker att mäklaren levde upp till förväntningarna. Hon var lätt att få konatkt med, höll sig till det hon sade, hade trevligt bemötande och kändes personlig och professionell.
    En mycket god upplevelse. Skulle vi köpa hus igen alt sälja i framtiden skulle vi nog vilja anlite denne mäklare. Läs mer
  • 2019-11-02

Anna Tynell S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Snabb, smidig och flexibel service i samband med vår försäljning. Vi är mycket nöjda med vår helhetsupplevelse och skulle rekommendera även till andra säljare. Läs mer
  • 2019-10-21

Joakim K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    trött mäklare, kommer inte sälja med fastighetsbyrån, dock är de bra att köpa av, Läs mer
  • 2019-10-08

Kaj M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätts lgh bra Helt ok lite förvirrad Godkänd Läs mer
  • 2019-10-07

Ingela Birgitta N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Engagemang, positiv, seriös. Läs mer
  • 2019-10-05

Sven Roger N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt ett hus smidigt och snabbt Läs mer
  • 2019-10-03

Thomas S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag köpte en villa. Mäklaren var väldig vänlig, tillmötesgående och hjälpsam.
    Alla frågor blev svarade och även efter försäljningen fanns hon tillgänglig och hjälpte mig!
    Väldig trevlig upplevelse! Läs mer
  • 2019-09-28

Fredrik P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt min bostad pch Mattias Augusston har varit väldigt trevlig och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-09-13

Markus W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande och hjälpsam när vi sålde vårat hus vi är väldigt nöjda! Hoppas på ett fortsatt bra samarbete nästa gång det behövs! Läs mer
  • 2019-08-29

BASSAM S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Er mäklare Mattias Augustsson borde nog ha valt ett annat yrke. Jag har både anlitat han när jag velat sälja och kontaktat han för att köpa ett av hans objekt. Personen har verkligen inget driv alls. Ett tag funderade jag allvarligt på att hyra in en privat livscoach som såg till att höja inspirationen och motivationen hos Mattias dock insåg jag att det inte skulle hjälpa då Mattias saknar framför allt kunskapen om fastigheter.( Exempelvis fukt under en tvättmaskin i källaren tyde på att huset behövde dränering. Avloppslukt från en äldre brun i ett förrådsrum tyde på att den isolerad vinden var anledningen till lukten ) Jag tycker att det är riktigt bedrövlig hur en mäklare kan besitta sån okunskap.

Dagen då jag är intresserad utav ett objekt och kan tänka mig att betala ett pris som är betydligt högre än det som efterfrågas ber han mig att lägga ett skriftligt bud innan han tar sig tiden att ordna en visning. Jag gör det tydligt för han att jag måste givetvis se bostaden innan jag slänger ur mig ett bud men det verkar inte falla in för Mattias tyvärr. Tydligen skall man köpa en bostad utan visning tycker han.

Så har du planer på att sälja ? Ja anlita Mattias så får ni avgöra själv. Läs mer
  • 2019-08-16

Robert N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt ett renoveringsobjekt.
    Mäklaren har på det hela taget sköt sig bra.
    3 av 5 i betyg Läs mer
  • 2019-08-16

Fanny B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande. Lättåtgänglig. Trevlig. Informerar bra för en "ny" köpare. Koll på läget. Läs mer
  • 2019-08-09

Ulla R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi köpte en bostadsrätt, mäklaren var trevlig, lättillgänglig, noggrann. Han borde bara haft lite mera kunskaper om, tex om lägenheten hade fiber, parkering, när köket hade byts ut. I stort sett är vi ändå mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-08-07

Hong Y skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Trevlig, hjälpsam, duktig, lättare att prata Läs mer
  • 2019-08-01

Karin K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Hej, Jag är mycket nöjd med min mäklare, Ann-Marie Eglund. Sålde bostadsrätt mycket snabbt.
    Mycket vänligt bemötande. Läs mer
  • Bengt Johnny H

2019-07-29

Bengt Johnny H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt en villa i Falun.
    Jag och min hustru har blivit vänligt och korrekt bemötta av mäklaren, och fått ta del av dennes djupa sakkunskap.

Som säljare har våra förväntningar på affärens genomförande vida överträffats.

Tillförlitlighet, ansvar och fingertoppskänsla är begrepp som beskriver hur processen skötts. Läs mer
  • 2019-07-20

Ditte L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en villa. Mäklaren kunde väldigt lite om fastigheten, han kändes oprofessionell och man fick känslan av att vi var till besvär. Han sa att han skulle ordna saker som senare inte blivit gjort eller bara delvis gjorda. Läs mer
  • 2019-07-07

Anna Elin E skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi fick hjälp av Eva att sälja vår villa. Helt fantastisk, var alltid trevlig och gjorde sitt bästa. Skulle verkligen anlita Eva igen vid en försäljning. Läs mer
  • Daniel H

2019-07-04

Daniel H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    •Sålde våran lägenhet.
    •Ett kanon bemötande
    •Levde upp till våra förväntningar
    •Skulle välja samma mäklare igen Läs mer
  • 2019-07-02

Malin J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har både köpt nytt hus och sålt vårat hus med hjälp av Eva Morenius. Så proffsig!! Hon hjälpte oss att sälja vårat hus snabbt och smidigt, precis vad vi behövde. Hon förstod vårat behov och löste allt med egna initiativ. Vi hittade verkligen rätt mäklare :) Läs mer
  • 2019-06-28

Anders Z skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Enkel å trevlig. Smidig å snabb försäljning av min lgh. Läs mer
  • 2019-06-18

Kari J skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt en villa i Linghed. Snabb återkoppling, verkade ha koll på marknaden. Satte ett ganska lågt utgångspris, vilket jag ( o många fler) reagerade på. Å andra sidan lockade det många köpare o priset blev högt. Snabb affär. Läs mer
  • Martin B

2019-06-17

Martin B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Mattias var väldigt tillmötesgående och vi hade en bra dialog under hela affären av lägenheten.
    Jag har inte kunnat få tag i en bättre mäklare Läs mer
  • 2019-06-10

Bel K skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag är nöjd med min mäklaren .ochk hun är best Läs mer
  • 2019-06-07

Ann Å skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra visning bra info. Bra Hjälp, råd och tipps. Läs mer
  • 2019-05-27

Leif Mikael P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi har sålt vårt radhus och vår mäklare Mattias har varit mycket trevlig Läs mer
  • 2019-05-27

Erik N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en villa av en positiv mäklare, som alltid fixade fram svar på frågor snabbt, oavsett om hon hade svaren redan eller behövde ta reda på dem.
    Mycket trevligt bemötande, både på plats under visningar, möten på byrån eller på telefon! Läs mer
  • 2019-05-24

Anna R skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag sålde lägenhet. Mäklare har varit jättebra. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-05-11

Ingemar Å skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt en 3:a i Falun genom Mattias Augustsson. Hade förväntan att det skulle gå snabbt. Hur svårt kande va att sälja en lgh i Falun. Men de visa sej att så inte var fallet. Mattias jobba på och skicka SMS till kunder han hade och på så vis löste han affären till slut. Bra jobbat för vi slets mellan hopp o förtvivlan om de skulle bli av. Vi vill lämna honom våra bästa rekommendationer
    Ingemar o Lena Läs mer
  • 2019-05-09

Mikael S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra bemötande och bra råd inför försäljning som sedan avlöpte smidigt. Läs mer
  • TOMAS S

2019-04-27

TOMAS S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren fanns alltid till hands och såg till att snabbt svara på frågor som uppstod för mig som köpare. Läs mer
  • 2019-04-23

Jesper H skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt, fick ett trevligt och avslappnat bemötande av mäklaren. Affären gick smidigt och vi hade god kontakt via samtal, Mail och sms Läs mer
  • PER F

2019-03-09

PER F skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Vi blev bemötta mycket professionellt när vi tog kontakt med Fastighetsbyrån i Falun för att sälja vår villa. Vi ville ha handlingskraftig och pålitlig mäklare till vår hjälp. Mäklare Mattias handledde oss kunnigt och med engagemang genom hela processen ända tills allt var slutfört. Vi kan med säkerhet säga att vi är nöjda med vårt val! Läs mer
  • 2019-03-04

Alexander L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Professionell och trevlig mäklare som gjorde ett mycket bra jobb för att sälja lägenheten. Läs mer

Tyra Bjuhr d skrev om Fastighetsbyrån Falun
    En erfaren o bra mäklare, fint bemötande o bra setvice👍 Läs mer

Ove Sören L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt friliggande 1 1/2 plans hus. Läs mer

Tommy P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har sålt en lägenhet. Fastighetsbyrån i Falun skötte affären utmärkt. Läs mer

Siv Maria P skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Sålt bostad via Mattias, han var proffsig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-02-17

Lars B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt villa utanför Falun och sålt villa i Falun.
    jag har bara positivt att säga om vår unga mäklare.
    Han har trots sin unga ålder visat stort engagemang och
    förtroende. Läs mer
  • 2019-01-30

Sonja B skrev om Fastighetsbyrån Falun
    pålitlig och profesionell

------------------------------------------------------------------------------------- Läs mer

Christian L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt bostadsrätt och det har fungerat som ett rinnande vatten från start till mål. Läs mer

Mari C skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Jag har förvärvat en nyproducerad BR

Bemötandet av första mäklaren var utmärkt och bemötandet av efterträdande mäklare som jag haft mest och längst kontakt med, var också utmärkt med plus

Mina förväntningar var att få bra bemötande, hög tillgänglighet och svar på frågor. Önskemålen har tillgodosetts utöver förväntan med snabba svar och professionellt bemötande.

Min helhetsupplevelser av mäklaren är utmärkt i alla avseenden och kan varmt rekommenderas andra. Läs mer

Annika Mari W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bra upplevelse. Verkar lite oerfaren, behöver samla mer info om bostaden för att kunna presentera fakta. Men allt som allt duktig. Läs mer
  • 2018-11-29

Inga N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Baggärdet 13 79015 Sundborn. Jag har ingenting att klaga på, allt är till belåtenhet. Läs mer
  • 2018-11-27

Sven Olov W skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Bostadsrätt försäljning.

Bra bemötande och enkel hantering. Läs mer
  • 2018-11-27

Lena M skrev om Fastighetsbyrån Falun
    verkade sakna kunskap om att gift person inte kan sälja utan skriftligt medgivande av make. en av fastigheterna är såld. den mäklaren var ok men inför nästa försäljning ber den nya mäklaren mig svara på frågor från ev köpare och även visa fastigheten. Det sista är inte ok.
    jag hade förväntningar på en mera aktiv försäljning genom att mäklaren skulle vara mera aktiv. Läs mer

Henry viktor L skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har köpt skogsmark på några ha i Falu kommun.
    Jag blev bra bemött av mäklaren.
    De förväntningar jag hade infriades i stort.
    Vissa fakta jag behövde fick jag själv inhämta eller begära. T.ex. skogsbruksplan. Den fanns, det var plus för säljaren. Marken var samtaxerad med annan mark, så taxeringsvärdet stämde inte. Fick hjälp att söka lagfart, men det fastnade, blev vilande då nödvändiga medgivanden saknades från säljarnas makar. Jag fick själv påpeka detta, efter kontroll hos inskrivningsmyndigheten i Mora, då ansökan gått i stå. Nu går det väl framåt hoppas jag. Har ej fått lagfart ännu, efter 7 veckor, men det kommer väl. Fick själv ta reda på om det fanns krav om förvärvstillstånd, framgick ej av prospektet. Blev uppmanad att själv ta reda på detta, EFTER, köpekontraktets påskrift. Kunde enkelt själv se på Länsstyrelsens hemsida att krav på förvärvstillstånd ej krävs i detta fall, varför jag sparade in denna avgift på 3700:- . Upplevelsen av Fastighetsbyrån var mest positiv och trevligt bemötande. Efter köpet fick jag automat-mail om lyckat till med nya boendet, vilket var en aning malplacerat. Fastighetsbyrån var välvillig, men verkar sakna erfarenhet att sälja skogsegendomar, utan mest bostadsrätter. Mest positiv upplevelse trots allt. Läs mer

Helena S skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Köpt 1 rok. Bra bemötande. Vi hade inte planerat att köpa en lägenhet just nu men tillfälle bjöds och vi tog möjligheten. Hade därför inte några förväntningar men allt gick superbra! Läs mer

Pernilla Ö skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Har sålt lägenheten. Mäklaren var väldigt proffsig Läs mer
  • 2018-11-14

Mats Jerry N skrev om Fastighetsbyrån Falun
    Professionellt bemötande av ytterst kunnig personal. Tillmötesgående och engagerade! Läs mer

Åsgatan 25, 791 71 Falun