Fastighetsbyrån Idre

Fastighetsbyrån Idre

Vi är engagerade och målinriktade mäklare som arbetar i hela Norra Älvdalens kommun där bl.a. Idre Fjäll, Fjätervålen, Grövelsjöfjällen och Särna ingår. Fastighetsbyrån har funnits i området sedan 1970-talet och vi har under åren som gått byggt upp ett starkt kontaktnät och mycket kunskap om våra områden.

Låter du oss ta hand om marknadsföringen vid din försäljning sker den i flera kanaler och på bästa skyltläge. Du som vill köpa får tillgång till ett brett utbud genom oss och vi kan hjälpa dig finna drömhuset i Idre! Oavsett om du vill köpa, sälja eller båda svarar vi gärna på frågor och bidrar med vår kunskap.

Kom förbi kontoret och berätta vad du funderar på kring boende i Idre!

Läs vad 117 kunder tycker om Fastighetsbyrån Idre 2

• Idre Gammelsätervallen
    2021-06-15
    Mycket bra beötande av vår mäklare
    2021-06-14
    Bra service, bemötande och tillgänglighet
    • Särna - Östomsjön
    2021-06-11
    Mycket bra bemötande överlag av mäklaren! Över förväntan.
    2021-06-11
    Bemötandet har varit super! Hjälpsamma o svarat på alla våra undringar. Vi är mer än nöjda med dem
    2021-06-10
    Hej! Jag är riktigt nöjd med fastighetsbyrån i Idre.
    Första kontakten hade vi med mäklarassistent Anna-Lena Persson som visat oss några hus tidigare och har alltid gjort ett gott intryck på oss!

Kerstin Romelin tog sedan vid och ledde oss genom budgivning och kontrakt skrivning även det fungerade utmärkt och även där har vi bara positivt att säga. Allt enligt våra förväntningar och nu ser vi framemot tillträdet 18 juni.
    Med vänlig hälsning Christin och Johan Pehrson
    2021-06-10
    Bra bemötande och lätt att hålla kontakt. Trevlig mäklare.
    • Grövelsjön-Björnliden
    2021-06-04
    Väldigt kunnig och trevlig mäklare vid husvisningen, som svarade på alla våra frågor om fastigheten. Då vi beslutat oss att köpa fastigheten har vi fått all information hur allt går till med köpet, mäklaren har återkopplat snabbt vid all kontakt. Vi är väldigt nöjda med allt kring pågående husköp genom Fastighetsbyrån Idre.
    Tack för era fina ord och för respons på vårt arbete. Vi önskar er all lycka i husköpet och hoppas att ni kommer att trivas i området som ni längtat så till! Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-06-04
    Vi sålde ett fritidshus, Fastighetsbyrån uppfyllde alla våra förväntningar
    Stort tack för respons och ert fina omdöme. Vi blir glada över att höra att ni är nöjda med försäljningen. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-06-03
    Mycket bra förberedelser, har svar p frågor och är pågång med flera steg i processen samtidig
    2021-04-05
    Köpte tomt. Mäklaren var hjälpsam för frågor och tillgänglig vilket är viktigt.
    Stort tack för ert fina omdöme. Vi önskar er lycka till i ert kommande husbygge! Fastighetsbyrån Idre
    2021-04-03
    Vi köpte ett fritidshus som erbjöds via detta mäklarkontor.
    Kommunikation och support under hela köpet var mycket bra. Alla anställda var alltid mycket snabba på att svara på alla frågor och lösa problem.
    Tack för detta mycket bra samarbete.
    Stort tack för era fina ord, vad roligt att ni är nöjda. Vi önskar er all lycka i ert nya fritidsboende och hoppas ni kommer att trivas! Fastighetsbyrån Idre
  • Sandrine F
    köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2021-03-29
    Great service and contact! We have been really satisfied by this estate agency!
    Cédric and Sandrine from France
    Thank you for your kind words. We wish you good luck. All the best, Fastighetsbyran Fastighetsbyrån Idre
    2021-02-25
    Professionell och trevligt bemötande.
    Tack för din feedback Stellan! Mycket värdefullt för oss i vårt nuvarande och framtida arbete. Vi blir superglada över betyget och dina kommentarer. Hoppas ni får härliga veckor på Idre fjäll. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-02-18
    Har köpt tomt. Upplever processen som smidig och enkel. Bra bemötande. En positiv känsla.
    Hej Peter och tack för din feedback på vårt arbete. Vi uppskattar det och är superglada över att du är nöjd. Önskar dig lycka till med kommande projekt - vi hjälper gärna till framledes om det är något vi kan bistå med. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-02-18
    Vi har köpt en tomt i Grövelsjön. Eftersom vi bor i Halland och dessutom. Inte bor ihop så skulle det kunna bli lite krångligt men Nina och Anita gjorde det superenkwöt för oss. De var tydliga, hjälpsamma och snabba med att ge oss svar på det vi undrar. Är som helhet mer än nöjd med vår kontakt.
    Hej Karolina! Tusen tack för omdömet. Vi blev mycket glada av betyget och den fina kommentaren. Härligt att höra att ni är nöjda och att ni uppskattade våra lösningar. Vi hjälper mer än gärna till framledes om det är något vi kan bistå med i ert kommande projekt. Fastighetsbyrån Idre
    • Foskros
    2021-01-28
    Har sålt vår fritidshus i foskros idre. Proffsigt bemött av mäklaren vid försäljningen, Helt nöjd med affären.
    Hej och tack för den fina responsen på vårt arbete. Det har verkligen vart ett nöje att för hjälpa er och så kul att höra att ni är nöjda. Må så gott och hör av er till oss om vi kan hjälpa till med något i framtiden. //Fastighetsbyrån Idre Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-26
    Köpt en stuga i Idre fjäll
    Bra bemätande av mäklaren och bra information under köpeprocessen.
    Professionellt hanterande. (Lite speciellt då säljarna bor i Danmark och inte fick komma till Sverige i samband med affären och övertagandet).
    Vi fick personlig visning enligt önskemål och mycket snabb handläggning efter visningen.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda kunder.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. NI är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Vi hoppas att ni ska trivas bra i er nya fritidsbostad. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Grövelsjön
    2021-01-25
    Bra bemötande, svarar på frågor och hjälper till så som man tycker mäklare bör.
    Enkla att prata med, trevliga och kontaktbara.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-25
    Vid köp av ett litet fritidshus fick vi bästa möjliga, och personliga, hjälp med allt från att hantera dokument på distans till att efter tillträdet få hjälp med tillsyn av stugans värmesystem. Mycket uppskattat och definitivt över vår förväntan. Tusen tack för service i högsta klass!
    2021-01-22
    Köpt litet fritidshus, flexibla, snabba svar, mycket hjälpsamma, även efter tillträdesdagen. Fantastiskt team tillsammans.

//Anders Nygren
    2021-01-06
    Vi köpte en lägenhet och mäklaren gjorde ett bra jobb i att hålla kontakten, vi var hela tiden uppdaterade om vad nästa steg skulle vara. Korrekt och tydligt, vi är supernöjda!
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter & vi hoppas ni ska trivas bra i lägenheten på fjället, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Drevdagen
    2020-12-21
    Har köpt ett Fritidshus och har i alla delar fått ett mycket gott bemötande av både mäklare och mäklarassistent. Det var ett professionellt och vänligt hanterande av visning, budgivning och genomförande av köp. Så vi är i alla delar nöjda med våra mäklarkontakter och med vårt köp.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter & vi hoppas ni ska trivas bra i fritidshuset, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • Ulrika M
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-12-18
    Engagemang, hög kompetens och positivt bemötande. Vi sålde vårt fritidshus i Idre.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • Mark Och Hus I Tungelsta Ab M
    sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-12-05
    Mycket nöjd med mäklaren vid försäljningen av vår fastighet.De lyssnade på oss och genomförde affären efter våra önskemål. .
    2020-11-09
    Vi köpte vår Fjälltomt och är nöjda med hela processen.
    Hej! Tack för den fina rekommendationen, det värmer att höra att ni är nöjda! Vi hoppas ni ska trivas riktigt bra i fjällen. Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden och ha en fortsatt fin höst & vinter! //Fastighetsbyrån Idre Fastighetsbyrån Idre
    2020-10-08
    Fritidshus på Idre Fjäll. Bra bemötande från både mäklare och övriga inblandade på Fastighetsbyrån. Om man ska hitta något negativt var det just det; att det kan ha varit lite för många involverade från Fastighetsbyråns sida, en för nyckel och visning, en för kontrakt och skickande av det, en för bankdetaljer. Och mäklaren. Lite svårt att hålla koll :). Men för övrigt en väldigt bra upplevelse.
    Hej & tack för ert fina omdöme! Och framförallt bra feedback, som vi naturligtvis tar till oss. Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi öskar er en fortsatt fin höst & vinter. Må så gott, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • Fredrik S
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-10-04
    Mycket trevligt bemötande och stor hjälp till för att få ett så smidigt köp av fritidsboende som möjligt.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Må så gott! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-10-02
    Köpt en tomt i Idre, Fjällbäcken. Det car mäklarassist AnnaLena som visade oss några hus på Idre fjäll. Hon snappade upp och var lyhörd för våra önskemål vilket ledde till att vi köpte tomt med plan på att bygga ett eget hus som passar oss till fullo.
    Jättebra och trevlig! Tacksam för all hjälp vi fick i samband med köpet.
    Bostadsrätt, fritidshus.
    Bra bemötande! Trevligt och vänligt. Informativa och proffsiga.
    Hej! Tack, kul att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Må så gott! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    Fritidshus.
    Jättetrevligt och personligt bemötande!!!
    Hej! Tack, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Ha en fin höst & vinter, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-08-17
    Riktigt proffsigt bemötande från början till slut. Det tog bara fyra dagar att sälja vår tomt.
    2020-07-24
    Vi Har sålt en fjällstuga i Idre. Fick förtroende vid första mötet i vårt hus. Mäklare och mäklarassistent uppträdde både trevligt och professionellt. Bra rapportering och underhandsinformation. Kommunikation är viktig, sköttes bra. Vi var mycket nöjda med Nina som vår mäklare som vi tyckte gjorde ett
    bra jobb.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Ha en fin höst, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-07-18
    Fritidshus
    Utmärkt
    Att allt skulle fungera utan krångel och resultera i ett bra avslut. Blev som jag förväntat mig.
    Hej! Vad kul att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Ha en fin höst, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-07-13
    Fritidshus,
    Bra bemötande,
    Jag överlämnade uppdraget till mäklaren och de fick utan vår inblandning fram köpare,
    Jag är nöjd med bemötandet och kontakterna har varit bra.
    2020-04-01
    Köpt lägenhet i Idrefjäll, mycket fint skött! Allt bara bra på distans.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Vi hoppas att ni ska trivas bra i er nya fritidsbostad. Trevlig helg, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-03-05
    Mycket bra och trevligt bemötande. Enkla och snabba svar utan krångel!
    2020-02-19
    Sålt en tomt. Servicen från mäklaren utmärkt.
    Hej! Stort tack, kul att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Må så gott! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-02-11
    Proffsigt och flexibelt bemötande i hela processen.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Trevlig helg, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2020-01-23
    Tog en evighet att få tillträde. Eller iaf 5mån.
    Hej & tack för din feedback. På den tomtfastigheten krävdes ett förvärvstillstånd & den handläggningstiden kan vi tyvärr ej påverka & dessvärre tar sådant lite tid. Allt gott, Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Idre
    • Sörsjön
    2020-01-23
    Sålt tomt
    Alt fungerede mycket bra
    Hej! Vad kul att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Trevlig helg, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Lemmsjövallen
    2020-01-21
    Köpte fritidshus.
    Väldigt trevlig mäklarassistent trots att de glömde nyckel vid visning.
    Men vi är helnöjda ändå.
    Hej & tack för ert omdöme & feedback, som vi naturligtvis tar till oss. Vi hoppas ni ska trivas bra i ert fritidshus & varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi öskar er en fortsatt fin vinter i fjällen. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Lemmsjövallen
    2020-01-06
    Fick bra hjälp och information vid försäljning av fritidsstuga i Särna området. Bra beskrivning av hela processen vid första mötet med mäklaren var utförlig

Under hela annonsperioden har vi fått fortlöpande information från mäklaren om status. Speciellt inför budgivning och avslut har det varit bra med information.

Annonseringen i media var utmärkt med fina bilder av omgivning och interiören av stugan.

Mäklaren skall även bistå med information och hjälp när försäljningen är klar och redovisning av ev. vinst skall deklareras.

Fastighetsbyrån Idre kan verkligen rekommenderas vid köp eller försäljning av bostad i det området.
    2019-12-27
    Sålt fritidshus i norra dalarna.

Helt okej jobb utfört av mäklarna men inte alls med den effektivitet jag förväntat mig. Sålde samtidigt en villa i mälardalen och såg därför tydligt skillnaden i engagemang. Huset blev dock sålt till slut och det är ju det viktigaste.
    Hej & tack för ert omdöme & feedback, som vi naturligtvis tar till oss. Välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Allt gott, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-12-22
    Mycket Proffessionellt, positivt, och vänligt bemötande! .
    Varmt tack för ett fantastiskt jobb och gott samarbete, tack särskilt till Nina och Anita.

Lena och Sören i ludvika
    Hej Lena & Sören! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid hjärtligt välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Må så gott! /Nina, Anita & gänget på Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-12-06
    Vi köpte ett fritidshus. Ganska svårt att få kontakt med mäklaren. Hon kändes oengagerad i försäljningen. Positivt att hon kunde fixa en visning då vi kunde (vi bor 50mil bort).
    Trevlig men oengagerad!!
    Hej & tack för ert omdöme & feedback, som vi naturligtvis tar till oss. Vi hoppas ni ska trivas bra i ert fritidshus & varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi öskar er en riktigt god jul & ett gott nytt år! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-11-11
    Vi köpte en tomt och hade kontakt med en annan mäklare än den på pappret pga barnafödande. Allt ok
    Hej & tack så mycket för omdömet, God jul & gott nytt år! Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-11-09
    Seriös och kunnig, med koll på marknaden vilket inte vi hade. Vi är mer än nöjda.
    Hej! Stort tack, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Vi önskar dig en riktigt god jul & ett fortsatt gott nytt år! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-11-08
    Solgt en Hytte / Stuga fra Norge via Fastighetsbyrån. Bra service, fatt oppdateringer, hadde oversikt. Sånn skal det være.
    Hej! Varmt tack, det gläder oss att höra att du är nöjd. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Vi önskar dig en god jul & ett gott nytt år! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-10-28
    Trygg och smidig samt seriös handläggning av fastighetsaffären. Bra!
    Jag skulle rekommendera Fastighetsbyrån i Idre till andra, alla dagar i veckan.
    Hej! Varmt tack, vad roligt att höra att du är nöjd. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Vi hoppas ni ska trivas bra i ert fritidshus Ha en fin vinter i fjällen! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2019-10-20
    Köp av tomt. Mycket trevligt bemötande. Alltid hjälpsamma med att svara på frågor. Hjälpte även till med detaljer som de inte hade behövt göra. Snabba på att återkoppla/svara. De överträffade förväntningarna mer än väl.
    Hej! Stort tack, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Må så gott & ha en fortsatt fin höst & vinter i fjällen! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre