Fastighetsbyrån Idre

Vi är engagerade och målinriktade mäklare som arbetar i hela Norra Älvdalens kommun där bl.a. Idre Fjäll, Fjätervålen, Grövelsjöfjällen och Särna ingår. Fastighetsbyrån har funnits i området sedan 1970-talet och vi har under åren som gått byggt upp ett starkt kontaktnät och mycket kunskap om våra områden.

Låter du oss ta hand om marknadsföringen vid din försäljning sker den i flera kanaler och på bästa skyltläge. Du som vill köpa får tillgång till ett brett utbud genom oss och vi kan hjälpa dig finna drömhuset i Idre! Oavsett om du vill köpa, sälja eller båda svarar vi gärna på frågor och bidrar med vår kunskap.

Kom förbi kontoret och berätta vad du funderar på kring boende i Idre!

Läs vad 142 kunder tycker om Fastighetsbyrån Idre 2

2022-05-30 Verifierad kund
    Bra bemötande av mäklaren som gav oss tid att i lugn och ro titta på lägenheten. Bra stöd under hela köpprocessen!
    Vilket fint omdöme - vad glada vi blir! Vi hoppas ni ska trivas bra i er nya fritidsbostad. Varmt välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden. Ha en fortsatt härlig sommar! Fastighetsbyrån Idre
    • Idre Fjällbäcken
    2022-05-14 Verifierad kund
    Blev trevligt bemött och fick bra information.
    Stort tack - Kul att höra att ni är nöjda, varmt välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden. Önskar er en fin sommar! Fastighetsbyrån Idre
    2022-05-05 Verifierad kund
    Mycket duktig mäklare som engagerade sig i husaffären.
    Kom upp till objekt på en Lördag utan tvekan.
    Stort tack för ert fina omdöme, det gläder oss att höra. Och vi ser det som en bra och självklar service att vi visar våra bostäder 7 dagar i veckan, så tack vad trevligt att det uppskattades. Må så gott! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2022-04-30 Verifierad kund
    Bra kommunikation och bra bemötande. Allt har känts bra och tryggt från start till mål
    Varmt tack för fint omdöme - vad glada vi blir! Välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2022-04-16 Verifierad kund
    Mycket nöjda.
    Hela försäljningsprocessen kändes toppen med tydlig, trygg och trevlig kommunikation både muntlig och genom dokumentation.
    Hej & tack för sådant fint omdöme, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vår! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2022-04-10 Verifierad kund
    Glad och positiv mäklare. Resultat bättre än mina förväntningar.
    Stort tack för ert fina omdöme, det gläder oss att höra. Må så gott! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Fjätervålen
    2021-11-22 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande , försäljningen gick över förväntan trots lite oväntade händelser, vi är supernöjda med vår mäklare Kerstin Romelin. vi vill också tacka Anna - Karin på kontoret i Idre för att hon är en så positiv och peppande person. Mvh Inga och Bengt Dalripstigen 7
    Stort tack för ert fina omdöme. Kul att höra att ni är nöjda och skönt att allting löste sig bra trots de oväntade händelserna. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    • Fjätervålen
    2021-11-21 Verifierad kund
    Upplevde Mäklaren som påläst och kunnig om objektet. Hjälpsam och tillmötesgående.
    Stort tack för era fina ord. Önskar er all lycka i ert nya fritidsboende. Fastighetsbyrån Idre
    2021-11-14 Verifierad kund
    Glatt o positiv

Tydlig kontakt, enkelt
    Tack för ert fina omdöme. Lycka till mer ert nya boende. Fastighetsbyrån Idre
    • Grövelsjön - Lövåsen
    2021-10-27 Verifierad kund
    Toppen på alla sätt och vis, snabba , effektiva , serviceminded öppet och ärligt
    Vilket fint omdöme, varmt tack för det - vad glada vi blir! Välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-22 Verifierad kund
    Bra bemötande, informerande och kunniga.
    Stort tack för så fina ord, varmt välkommen åter. Ha en fortsatt fin höst & vinter! Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-21 Verifierad kund
    Fungerar alltid lika bra med Fastighetsbyrån. Nöjd från början till slut.
    Fantastiskt kul att få höra, vad glada vi blir - stort tack! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-19 Verifierad kund
    snabb och bra återkoppling, kunniga och bra lokal kännedom
    Tack för ert fina omdöme! Lycka till med kommande byggnation. Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-16 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande. Mina förväntningar uppfylldes med råge trots vissa problem på vägen.
    Stort tack för ert fina omdöme! Gott att höra, tack för bra samarbete. Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-16 Verifierad kund
    Tack för ett bra bemötande av en kunnig mäklare, tack igen för ett smidigt köp
    Tack för ert fina omdöme. Önskar er lycka till med ert nya boende! Fastighetsbyrån Idre
    2021-10-05 Verifierad kund
    Kerstin Romelin mycket bra. Effektiv och kunnig. Lagom distans.
    Tycker dock att Säljcoachen var lite överambitiös och tungarbetad.
    Stort tack för ert fina omdöme! Bra kämpat med säljcoachen. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-09-26 Verifierad kund
    Bra tillgänglighet. Trevligt bemötande.
    Hej & tack, kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin höst! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-09-25 Verifierad kund
    Trevliga, serviceinriktade- tagit reda på saker och återkopplat. Gett tips och idéer med lokal anknytning.
    Hej & tack för sådant fint omdöme, superroligt att höra att ni är nöjda. Vi hoppas att ni ska trivas bra i ert nya hus. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden, eller behöver fler tips & idéer :) Ha en fortsatt fin höst! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-09-25 Verifierad kund
    Mycket proffsigt bemötande bra
    Hej, Vad kul att höra att ni är nöjda med att anlita oss. Vi hälsar er varmt välkomna åter om ni behöver hjälp med något annat i framtiden /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-09-06 Verifierad kund
    Proffsigt, smidigt och med en vänligt bemötande.
    Hej & tack för sådant fint omdöme, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin höst! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-08-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, väldigt snälla men framför allt mycket välorganiserade och noggranna, snabba att svara och informera. Försäljningen gick långt över våra förväntningar. Kanske lite dyrt, men i det här fallet "you get what you pay for".
    Högt rekommenderad.
    Hej, Vad kul att höra att ni är nöjda med att anlita oss. Vi tackar för sådan fin, fin respons och ni är varmt välkomna åter om ni behöver hjälp med något annat i framtiden 😊 /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-07-26 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda, men vårt köp och mäklaren responstid och bemötande, och kommer därför anlita dem till försäljning av vårt andra hus.
    Hej! Tack för fint omdöme, det värmer att höra att ni är nöjda. Det är väldigt roligt att få fortsätta samarbeta med er. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Grövelsjön - Lövåsen
    2021-07-23 Verifierad kund
    Alltid snabba och korrekta svar. Mycket kundvänliga med bästa service.
    2021-07-12 Verifierad kund
    Vi fick förtroende för Kerstin från första stund, lungn och saklig! Vi ville ha hjälp med försäljningen från dag ett till överlämnandet och de’ fick vi till 100%! Hade vi frågor, så var de’ bara att slå en signal till antingen Kerstin eller Anna-Lena( inte att förglömma), och blev alltid vänligt och proffsigt bemött. Vi är så nöjda, kan verkligen rekommendera Er!
    Hej! Tack för fint omdöme, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Drevdagen
    2021-06-27 Verifierad kund
    Excellent experience, good personal contact, fantastic online system. Makläre knows the neighbourhood and the market. Professional!
    Hi,
    Thank you for the very kind words!
    We are very happy to hear that.
    All the best,
    Fastighetsbyrån
    • Idre Gammelsätervallen
    2021-06-15 Verifierad kund
    Mycket bra beötande av vår mäklare
    Stort tack för ert fina omdöme. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-06-14 Verifierad kund
    Bra service, bemötande och tillgänglighet
    Varmt tack för ert fina omdöme. Ha en fin sommar! Fastighetsbyrån Idre
    • Särna - Östomsjön
    2021-06-11 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande överlag av mäklaren! Över förväntan.
    Hej,
    Tack för den fina recensionen. Alltid lika kul att kunna göra det lilla extra, med nöjda köpare som resultat. Hoppas att ni fortsatt kommer att trivas bra i ert nya hus och stort lycka till. Ni är alltid välkomna att återkomma om vi kan hjälpa till med något i framtiden.
    2021-06-11 Verifierad kund
    Bemötandet har varit super! Hjälpsamma o svarat på alla våra undringar. Vi är mer än nöjda med dem
    Hej,
    Stort tack för ert fina omdöme, det värmer. Ha en superfin sommar!
    2021-06-10 Verifierad kund
    Hej! Jag är riktigt nöjd med fastighetsbyrån i Idre.
    Första kontakten hade vi med mäklarassistent Anna-Lena Persson som visat oss några hus tidigare och har alltid gjort ett gott intryck på oss!

Kerstin Romelin tog sedan vid och ledde oss genom budgivning och kontrakt skrivning även det fungerade utmärkt och även där har vi bara positivt att säga. Allt enligt våra förväntningar och nu ser vi framemot tillträdet 18 juni.
    Med vänlig hälsning Christin och Johan Pehrson
    Hej,
    Vad kul att höra att ni är nöjda med köpet.
    Vi tackar för sådan fin, fin respons och hoppas ni hör av er om ni behöver hjälp med något annat i framtiden 😊 /Fastighetsbyrån Norra Dalarna
    2021-06-10 Verifierad kund
    Bra bemötande och lätt att hålla kontakt. Trevlig mäklare.
    Varmt tack för ert fina omdöme. Ha en fin sommar Fastighetsbyrån Idre
    • Grövelsjön-Björnliden
    2021-06-04 Verifierad kund
    Väldigt kunnig och trevlig mäklare vid husvisningen, som svarade på alla våra frågor om fastigheten. Då vi beslutat oss att köpa fastigheten har vi fått all information hur allt går till med köpet, mäklaren har återkopplat snabbt vid all kontakt. Vi är väldigt nöjda med allt kring pågående husköp genom Fastighetsbyrån Idre.
    Tack för era fina ord och för respons på vårt arbete. Vi önskar er all lycka i husköpet och hoppas att ni kommer att trivas i området som ni längtat så till! Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-06-04 Verifierad kund
    Vi sålde ett fritidshus, Fastighetsbyrån uppfyllde alla våra förväntningar
    Stort tack för respons och ert fina omdöme. Vi blir glada över att höra att ni är nöjda med försäljningen. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-06-03 Verifierad kund
    Mycket bra förberedelser, har svar p frågor och är pågång med flera steg i processen samtidig
    2021-04-05 Verifierad kund
    Köpte tomt. Mäklaren var hjälpsam för frågor och tillgänglig vilket är viktigt.
    Stort tack för ert fina omdöme. Vi önskar er lycka till i ert kommande husbygge! Fastighetsbyrån Idre
    2021-04-03 Verifierad kund
    Vi köpte ett fritidshus som erbjöds via detta mäklarkontor.
    Kommunikation och support under hela köpet var mycket bra. Alla anställda var alltid mycket snabba på att svara på alla frågor och lösa problem.
    Tack för detta mycket bra samarbete.
    Stort tack för era fina ord, vad roligt att ni är nöjda. Vi önskar er all lycka i ert nya fritidsboende och hoppas ni kommer att trivas! Fastighetsbyrån Idre
  • Sandrine F
    köpte en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2021-03-29 Verifierad kund
    Great service and contact! We have been really satisfied by this estate agency!
    Cédric and Sandrine from France
    Thank you for your kind words. We wish you good luck.
    All the best, Fastighetsbyran
    2021-02-25 Verifierad kund
    Professionell och trevligt bemötande.
    Tack för din feedback Stellan! Mycket värdefullt för oss i vårt nuvarande och framtida arbete. Vi blir superglada över betyget och dina kommentarer. Hoppas ni får härliga veckor på Idre fjäll. Allt gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-02-18 Verifierad kund
    Har köpt tomt. Upplever processen som smidig och enkel. Bra bemötande. En positiv känsla.
    Hej Peter och tack för din feedback på vårt arbete. Vi uppskattar det och är superglada över att du är nöjd. Önskar dig lycka till med kommande projekt - vi hjälper gärna till framledes om det är något vi kan bistå med. Må så gott! Fastighetsbyrån Idre
    2021-02-18 Verifierad kund
    Vi har köpt en tomt i Grövelsjön. Eftersom vi bor i Halland och dessutom. Inte bor ihop så skulle det kunna bli lite krångligt men Nina och Anita gjorde det superenkwöt för oss. De var tydliga, hjälpsamma och snabba med att ge oss svar på det vi undrar. Är som helhet mer än nöjd med vår kontakt.
    Hej Karolina! Tusen tack för omdömet. Vi blev mycket glada av betyget och den fina kommentaren. Härligt att höra att ni är nöjda och att ni uppskattade våra lösningar. Vi hjälper mer än gärna till framledes om det är något vi kan bistå med i ert kommande projekt. Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-28 Verifierad kund
    Har sålt vår fritidshus i foskros idre. Proffsigt bemött av mäklaren vid försäljningen, Helt nöjd med affären.
    Hej och tack för den fina responsen på vårt arbete. Det har verkligen vart ett nöje att för hjälpa er och så kul att höra att ni är nöjda. Må så gott och hör av er till oss om vi kan hjälpa till med något i framtiden. //Fastighetsbyrån Idre Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-26 Verifierad kund
    Köpt en stuga i Idre fjäll
    Bra bemätande av mäklaren och bra information under köpeprocessen.
    Professionellt hanterande. (Lite speciellt då säljarna bor i Danmark och inte fick komma till Sverige i samband med affären och övertagandet).
    Vi fick personlig visning enligt önskemål och mycket snabb handläggning efter visningen.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda kunder.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. NI är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Vi hoppas att ni ska trivas bra i er nya fritidsbostad. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-25 Verifierad kund
    Bra bemötande, svarar på frågor och hjälper till så som man tycker mäklare bör.
    Enkla att prata med, trevliga och kontaktbara.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    2021-01-25 Verifierad kund
    Vid köp av ett litet fritidshus fick vi bästa möjliga, och personliga, hjälp med allt från att hantera dokument på distans till att efter tillträdet få hjälp med tillsyn av stugans värmesystem. Mycket uppskattat och definitivt över vår förväntan. Tusen tack för service i högsta klass!
    2021-01-22 Verifierad kund
    Köpt litet fritidshus, flexibla, snabba svar, mycket hjälpsamma, även efter tillträdesdagen. Fantastiskt team tillsammans.

//Anders Nygren
    2021-01-06 Verifierad kund
    Vi köpte en lägenhet och mäklaren gjorde ett bra jobb i att hålla kontakten, vi var hela tiden uppdaterade om vad nästa steg skulle vara. Korrekt och tydligt, vi är supernöjda!
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter & vi hoppas ni ska trivas bra i lägenheten på fjället, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
    • Drevdagen
    2020-12-21 Verifierad kund
    Har köpt ett Fritidshus och har i alla delar fått ett mycket gott bemötande av både mäklare och mäklarassistent. Det var ett professionellt och vänligt hanterande av visning, budgivning och genomförande av köp. Så vi är i alla delar nöjda med våra mäklarkontakter och med vårt köp.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter & vi hoppas ni ska trivas bra i fritidshuset, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • Ulrika M
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-12-18 Verifierad kund
    Engagemang, hög kompetens och positivt bemötande. Vi sålde vårt fritidshus i Idre.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Idre
  • Mark Och Hus I Tungelsta Ab M
    sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Idre
    2020-12-05 Verifierad kund
    Mycket nöjd med mäklaren vid försäljningen av vår fastighet.De lyssnade på oss och genomförde affären efter våra önskemål. .
    2020-11-09 Verifierad kund
    Vi köpte vår Fjälltomt och är nöjda med hela processen.
    Hej!
    Tack för den fina rekommendationen, det värmer att höra att ni är nöjda!
    Vi hoppas ni ska trivas riktigt bra i fjällen.
    Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden och ha en fortsatt fin höst & vinter!
    //Fastighetsbyrån Idre