Fastighetsbyrån Kumla

Köpmangatan 11, 692 30 Kumla — Visa karta

Välkommen till Kumla, en växande kommun i Örebro län!

Vi på Fastighetsbyrån i Kumla tycker om det vi gör, är engagerade i varje affär och är lyhörda för dina önskemål. Kumla är en stad som passar barnfamiljer och det finns många skolor och förskolor. Dessutom finns många parker och naturområden för motion, rekreation och fritidsaktiviteter.

Vår kunskap, erfarenhet och stora kontaktnät gör att du kan känna dig trygg och säker med oss som mäklare. Att vi dessutom har ett nära samarbete med Swedbank gör det enkelt och smidigt för dig när det kommer till ekonomiska frågor.

Har du frågor eller funderingar om bostad och boende i Kumla? Kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 457 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kumla

• 2020-10-28

Majviol B skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Gustav är kompetent, förklarar bra och är mycket trevlig. Jag kan varmt rekommendera honom till mina vänner vid försäljning. Majviol Bergman Läs mer
    2020-10-28 Gustaf S svarar Majviol B
    Hej Maj!

Tack så mycket för de fina raderna! Det glädjer mig att du upplevt försäljningen och mitt arbete på ett bra sätt och att du har valt att rekommendera mig vidare.

Vi ses närmare tillträdet!

• 2020-10-26

Sven Cennet C skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Inför försäljning av vår fastighet, Rågen 7 Kumla, fick vi kontakt med Jessica vid en lägenhetsvisning, där vi presenterade vår avsikt. Jessica fick vårt uppdrag att sälja och har från första kontakt, på ett ypperligt sätt bemött oss( mig och min hustru), stått till förfogande för alla våra frågeställningar och varit mycket uppmuntrande. Våra förväntningar har uppfyllts med råge. Vi är mycket tacksamma för hennes insats och kommer att varmt rekommendera henne.
    Cennet o Solveg Colliander Läs mer
    2020-10-27 Jessica B svarar Sven Cennet C
    Stort tack för er fina recension och för förtroendet att sälja ert fina hus!
  • 2020-10-21

Sandra A skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi sålde en bostadsrätt. Erika är den bästa mäklaren vi har haft. Både jag och min sambo tycker att hon har varit oerhört kompetent och tydlig under processen. Hon gav oss mer än vad vi förväntade oss och vi gillade att hon alltid höll oss uppdaterade när det hade hänt något nytt samtidigt som hon inte hörde av sig så mycket när det var lite lugnare men att hon hade en plan för hur hon skulle jobba för att få in fler intressenter, som hon delade med sig till oss av. Samt att när buden kom in så argumenterade hon bra för vår sak från start och var tydlig mot kunden vad vi ville ha, men även här alltid inkluderade oss i diskussionen.
    Vi tycker det var grymt bra jobbat. Tack Erika! Läs mer
  • 2020-10-19

Lea W skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har köpt en fastighet, korrekt bemött av mäklaren, affärsmässig och korrekt hantering av mäklaren. Det gick smidigt till när vi avslutade affären. Läs mer
    2020-10-19 Gustaf S svarar Lea W
    Hej Lea!

Tack så mycket för att du valt att utvärdera mitt arbete med ert fastighetsköp. Det glädjer mig att höra att ni upplevde bemötandet som korrekt, affärsmässigt och smidigt.

• 2020-10-19

Per L skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag tycker det är underligt att ni tillåter dolda bud när en öppen budgivning har startat. Vi upplever att Gustav inte var smidig i att kommunicera detta till oss. Vi tycker även att han kunde ha hanterat denna situation bättre. Läs mer
    2020-10-19 Gustaf S svarar Per L
    Hej Per,

Tack så mycket för att ni tagit er tid att utvärdera vårt arbete med försäljningsprocessen. Tackar för feedbacken dels i detta forum och i våra dialoger sedan tidigare. Bara så det inte uppstår något missförstånd, så är det inte vi som mäklare som avgör huruvida det förekommer dolda bud eller inte. Vi på Fastighetsbyrån rekommenderar inte våra kunder och budgivningsdeltagare att använda detta tillvägagångssättet. Men förekommer det ett dolt bud, har vi en skyldighet att framföra det till säljaren, så får säljaren ta ställning till budets villkor och omfattning samt hur man vill agera därefter. Jag tar med mig din feedback och vi ska se över hur vi på ett annat sätt kan hantera liknande situationer, på ett bättre sätt.

• 2020-10-16

Fredrik G skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Köpte en fastighet i Askersund med Gustaf som mäklare. Mycket bra bemötande av honom, snabb att återkomma med svar på frågor osv. Gick igenom affären på ett bra sätt. Läs mer
    2020-10-16 Gustaf S svarar Fredrik G
    Hej Fredrik!

Tack så mycket för utvärdering av mitt arbete gällande ert husköp! Det känns glädjande att ni är nöjda med affären.

• 2020-10-09

Ann-marie C skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Min svärmors bostadsrätt (villa) på landet. Gustaf har varit bra , tydlig och enkel att diskutera med hela vägen. Vi är riktigt nöjda. Med vänlig hälsning, Fredrik Läs mer
    2020-10-12 Gustaf S svarar Ann-marie C
    Hej Fredrik & Ann-Marie,

Tack så mycket för att ni valt att rekommendera mig vidare. Det glädjer mig att höra att ni tycker att det fungerat på ett bra sätt under försäljningsprocessen.

• 2020-10-08

Michaela S skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Köpt ett radhus, fick väldigt bra bemötande. Hon hade bra kommunikation och man kunde alltid höra av sig om det var något. Väldigt trevlig. Läs mer
  • 2020-10-07

Paul R skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vid försäljning av bostadsrättslägenhet var gav Jessica saklig och noggrann information. Hela processen gick smidigt och jag fick löpande information från Jessica och på Fastighetsbyråns web-sida. Läs mer
    2020-10-08 Jessica B svarar Paul R
    Vad bra att du tyckte att det gick smidigt, tack för din reco Paul!
  • 2020-10-07

Gabriella G skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag sålde en etta på solhemsgatan 8C. Jessica är väldigt trevlig. En superbra mäklare Läs mer
    2020-10-07 Jessica B svarar Gabriella G
    Tack så mycket Gabriella och stort lycka till med nya boendet!
  • 2020-10-06

Anna-karin B skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag har köpt villa , bra bemötandet , får svar på sina frågor Alltid tillgänglighet Läs mer
  • 2020-10-04

Eva-britt F skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Köpt villa av Erika, proffsigt bemötande från visning till slutförande av köpet Läs mer
  • 2020-10-03

Susanna G skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har sålt vårt hus i Östansjö.
    Gustaf har överträffat alla våra förväntningar, han är lyhörd, lättillgänglig och tydlig i sin kommunikation. Vi skulle verkligen rekommendera Gustaf som mäklare och skulle vi anlita en mäklare igen i framtiden så är det givet vem vi kontaktar! Läs mer
    2020-10-05 Gustaf S svarar Susanna G
    Hej Susanna!

Vad glad jag blir! Tack så jättemycket för de fina orden, det känns riktigt kul att ni är såpass nöjda att ni vill rekommendera mig vidare. Jag ser framemot våra framtida kontakter.

• 2020-10-03

Mathias P skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har sålt en bostadsrätt med hjälp av Gustaf.
    Vi blev väl bemötta som säljare och tycker att köparna också blev det. En smidig affär när det väl kom till avslut.

Vi är nöjda med Gustaf och Fastighetsbyrån! Läs mer
    2020-10-05 Gustaf S svarar Mathias P
    Hej Mathias!

Tack så mycket för att du tog dig tiden att utvärdera mitt arbete kring försäljningen. Det glädjer mig att höra att du tyckte bemötandet var bra och att affären genomfördes på ett smidigt sätt.

Vi hörs närmare inflyttningsdagen!

• 2020-10-01

Ingrid B skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Hon var mycket engagerad under hela processen. Läs mer
    2020-10-02 Jessica B svarar Ingrid B
    Tack så mycket för din reco Ingrid!
  • 2020-09-23

Tomas O skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Mycket bra jobb av Erika! Rekomenderas.. Läs mer
  • 2020-09-22

STEFAN P skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Professionell och kunnig i hela processen. Snabb med återkoppling och råd.
    Bra bemötande och ingav fötroende. Läs mer
    2020-09-23 Jessica B svarar STEFAN P
    Tusen tack för din reco Stefan! Det är viktigt för mig att ni är nöjda. Lycka till med flytten!

Kajsa T skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag har köpt en villa där Erika var mäklaren. Hon återkopplade alltid i god tid, var tillgänglig och väl påläst. Jag skulle varmt rekommendera Erika som mäklare. Läs mer

Lars J skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Villa i Åsbro
    Väldigt bra bemötande
    Vi hadde inte så stora men första intrycket var väldigt gott.

Väldig trevlig Glad person o proffsig i sitt sätt ta emot kunderna. Läs mer
    2020-09-22 Gustaf S svarar Lars J
    Hej Lars!

Tack så mycket för att du tog dig tiden att recensera! Vad glad jag blir att höra att ni är nöjda med bostadsköpet.

Hoppas ni ska trivas väl!

Staffan N skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Gustaf har skött sitt jobb med elegans
    Bra kontakt
    Bra uppföljning o sanabba svar vid frågor vi undrat över
    Gustaf är ett föredömme för mäklarkåren Läs mer
    2020-09-21 Gustaf S svarar Staffan N
    Hej Staffan!

Tack så mycket för er rekommendation! Det glädjer mig att höra att ni är nöjda med min hantering av er bostadsköp. Stort lycka till med renoveringarna så hörs vi framledes!

• 2020-09-10

Karl Arne E skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har sålt vårt fritidshus och Gustaf hade goda referenser från en tidigare kund som vi kände. Gustaf stod upp till våra höga förväntningar på att sälja vårt fina hus. Gustaf inger förtroende och lugn. Är saklig i sin framställan hur det skall gå till med försäljningen Läs mer
    2020-09-10 Gustaf S svarar Karl Arne E
    Hej Kalle!

Tack så mycket för att ni tog tillfälle att utvärdera mitt arbete med försäljningen av ert hus. Det glädjer mig att höra att ni är nöjda och era förväntningar infriades.

• 2020-09-07

Anne-ly H skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Har sålt en villa som är byggd -66, tegelvilla i ett lugnt villa område. Mäklaren har varit inlyssnande och saklig i sina förklaringar. Rak och tydlig vad det är som gäller vid försäljning.Har ej givit falska förhoppningar om ett överpris på villan. Det som varit jobbigt det är alla visningar vi haft samt med förberedelserna innan visning. Förövrigt så har försäljningen gått bra. Läs mer
  • 2020-09-05

Sofia L skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Köpt hus av Jessica. Hon är mycket kompetens och kunnig. Lätta att ha att göra med och trevlig. Vi är supernöjda med Jessica! Läs mer
    2020-09-07 Jessica B svarar Sofia L
    Vad glad jag blir av att höra att ni är nöjda med mitt arbete, tack så mycket för din reco Sofia!
  • 2020-09-03

Andreas L skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Professionell och korrekt. Jätteduktig! Läs mer
    2020-09-03 Jessica B svarar Andreas L
    Tack så mycket Andreas och lycka till med ert fina hus!
  • 2020-09-02

Ingrid B skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Det har fungerat mycket bra från början till slut när Erika hjälpte oss att sälja vårat hus. Läs mer
  • 2020-08-18

Monica E skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag har sålt en bostadsrätt i Kumla.
    Erika var alltid trevlig och svarar på mail, telefon, sms när som helst. Upplever det som positivt.
    I en säljprocess är man ju alltid ivrig och tycker att det går långsamt men det har inget med Erika att göra utan det är snarare mitt eget problem.
    Utfallet för min försäljning blev ju bra så jag är nöjd med Erika och övriga delar. Läs mer
  • 2020-08-14

Johannes L skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag har sålt en bostadsrätt. Jag har blivit mycket bra bemött av Erika. Hon har varit mycket behjälplig och mycket proffesionell.

Jag är mycket nöjd med Erika. Läs mer
  • 2020-08-13

Henryka Stanislawa S skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    har sålt hus tycker hon är bra jag och min make är nöjda Läs mer
  • 2020-08-11

Anders N skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    erika har hjälpt mig att sälja min villa och hon har skött sig så som jag kan tänka mig att en mäklare ska.

jordnära tjej som går bra att prata med . man känner sig inte i underläge utan mer som någon viktig person Läs mer
  • 2020-08-10

Henrik G skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Noggrann och tydlig i de möten och förarbete som varit inför signering. Läs mer
    2020-08-10 Gustaf S svarar Henrik G
    Hej Henrik!

Tack så mycket för du valt att rekommendera mig vidare efter ditt fritidshusköp. Det glädjer mig!

• 2020-08-02

Christiane Gisela G skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Naturlig öppet tilltalande lyhörd engagerad sympatisk fackunnig samarbete som ledde till snabb resultat
    all över the base ! Läs mer
    2020-08-10 Jessica B svarar Christiane Gisela G
    Tack så mycket för de fina orden. Jag önskar er all lycka till framöver!
  • 2020-07-28

Åsa Kristina J skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag har varit delaktig i ett köp av en fastighet.
    Tyvärr stämde inte produktbeskrivningen, det saknades en toalett i ena badrummet. Ingen stor sak men lite konstigt att inte kontrollera det.
    ibland har det dröjt med svar då vi kommunicerar via sms/mail, som köpare är man ju angelägen att få svar på frågor och då är det viktigt att mäklaren är tillgänglig.
    Sammanfattningsvis har det varit en bra resa och ett mycket trevligt/proffsigt bemötande vid sista mötet då vi träffades för första gången. Läs mer
  • 2020-07-24

Emma H skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Gustaf har hjälp mig och mina sambo att sälja vår bostadsrätt i Kumla centrum. Vi har blivit väldigt bra bemötta och Gustaf har levt upp till våra förväntningar. Han är en trevlig mäklare som får jobbet gjort. Läs mer
    2020-07-24 Gustaf S svarar Emma H
    Hej Emma!

Det glädjer mig att höra att mitt arbete med er lägenhetsförsäljning låg i linje med er förväntan. Hoppas ni ska trivas väl i er nya bostad!

Vi ses i samband med nyckelöverlämningen.

• 2020-07-23

Erika K skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vill gärna lämna mitt omdöme, när överlåtelse/ tillträde är klart så här långt är det bara positivt, över förväntan i alla delar, jag ser fram emot 29 Sep. och vill så gärna då ämna ytterligare ett omdöme på min mäklare Jessica Bergsten
    Gården som Jessica Bergsten hjälpt mig sälja är en liten Hästgård. Läs mer
    2020-08-10 Jessica B svarar Erika K
    Det är kul att se att du är nöjd än så länge, tack Erika!
  • 2020-07-21

Ingrid B skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Engagerad och seriös under hela säljprocessen. Väldigt lätt att få kontakt med vid funderingar. Rekommenderas starkt från vår sida. Läs mer
    2020-07-21 Gustaf S svarar Ingrid B
    Hej Ingrid & Magnus!

Tack så mycket för att ni tog er tiden att utvärdera vårt samarbete gällande försäljningen. Det glädjer mig att läsa att ni är nöjda med min hantering av affären.

Vi ses i samband med tillträdet!

• 2020-07-20

Josefine N skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Sålde min etta i Kumla med hjälp utav Jessica.
    Jag bor på annan ort så mycket har skötts via telefon och mail, och det har fungerat väldigt bra. Snabb och smidig affär, kändes som om Jessica hade bra koll på läget och marknaden.
    Mycket nöjd! Läs mer
    2020-08-10 Jessica B svarar Josefine N
    Vad roligt att se att du är nöjd, tack så mycket för din reco Josefine!
  • 2020-07-16

Adam S skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Sålde vårat hus. Bemötandet var vänligt och proffsigt eftersom de var första gången vi sålde hus så visste vi inte vad vi skulle förvänta oss men vi kände oss trygga med Gustav hela vägen. Läs mer
    2020-07-16 Gustaf S svarar Adam S
    Hej Adam,

Tack så mycket för de fina orden! Det glädjer mig att höra att ni upplevde försäljningsprocessen av ert hus som trygg och att bemötandet var vänligt och professionellt.

Jag ser framemot att träffa er igen för tillträde!

• 2020-07-15

Jan-erik P skrev om Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    En villa ifrån dödsbo samt en egen sommarstuga.
    proffsigt samt trevligt bemötande. Läs mer
    2020-07-15 Gustaf S svarar Jan-erik P
    Hej Janne!

Tack så mycket för att du tog dig tiden att utvärdera mitt och mina kollegor arbete med bägge försäljningsuppdragen. Det känns riktigt roligt att höra att du är nöjd.

Tack!

• 2020-07-07

Jessica O skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Köpt en bostadsrätt och har hela tiden haft ett bra och tydlig kommunikation med mäklaren! Varit väldigt tydlig med alla steg och information som uppskattas av en förstagångsköpare. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-07-05

Karin Maria D skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Proffsig och trevlig mäklare när vi köpte hus. Läs mer
  • 2020-07-02

SVEN-OLOF A skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Positiv och engagerad, lätt att komma i kontakt med, återkopplar snabbt, lyhörd, kunnig samt inger förtroende. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-07-02 Jessica B svarar SVEN-OLOF A
    Stort tack för den rekommendationen Sven-Olof!
  • 2020-07-01

Andreas M skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi köpte en villa i Kumla. Mäklare Erika Ekström bemötte oss på ett professionellt sätt och hjälpte oss genom köpet. Vi upplevde att vi fick bra stöd av Erika under processen och känner oss nöjda. Läs mer
  • 2020-07-01

Karin W skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Alla vi har mött på Fastighetsbyrån inklusive Erika har varit trevliga. Sen är det väldigt dyra priser, att betala 60 000 kr i mäklararvode när man säljer ett fritidshus på 200 000- 270 000. Nu kunde vi lösa det med att själva ta foton och lägga ut annons på blocket men vi skulle fortfarande betala 15 000 kr för ett kontrakt som inte tar särskilt mycket tid för er att ta fram och ha ett möte för underskrift. Det känns dock tryggt att använda en mäklare och det var bra i budgivningen att mäklaren var mellanhanden. Läs mer

David L skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Sålt en villa i Kumla. Erika hjälpte oss genom affären på ett mycket bra sätt. Vid sista visningen, budgivningen och kontraktsskrivningen hade Erika semester. Då fick vi bra hjälp av hennes kollega Jessica istället. Läs mer

Linda E skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har sålt bostadsrätt.
    Jessica Bergsten har haft trevligt bemötande hela tiden och varit till stor hjälp med affären. Jessica har visat stort intresse och engagemang.
    Har inte erfarenhet av mäklare tidigare och har därmed inte haft så stora förväntningar, men nu vet vi att vi har och jämföra med när det blir dags!
    Helhetsbilden är superbra! Läs mer
    2020-06-29 Jessica B svarar Linda E
    Tusen tack Linda! Vad glad jag blir av att läsa detta. Jag önskar er stort lycka till med flytten!

Pedro E skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Trevlig, kunnig, noggrann, omtänksam Läs mer
    2020-06-29 Jessica B svarar Pedro E
    Tack för de fina orden Pedro! Hoppas du ska få en härlig sommar i nya stugan. Lycka till med allt!
  • 2020-06-26

Claes E skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Vi har sålt vår bostadsrätt i Kumla. Jessica Bergsten visade från början stort engagemang, med fokus på våra intressen i affären. Vi hade hela tiden en god dialog om hur vi skulle gå tillväga och vi hade aldrig skäl att tvivla på hennes kunnande i branschen.
    Det finns säkert andra som gör ett lika gott arbete, men vi har inte haft några skäl att ångra vårt val av Jessica Bergsten som vår mäklare. Läs mer
    2020-06-29 Jessica B svarar Claes E
    Tack så mycket för din reco Claes och stort lycka till med flytten!
  • Wioletta P

2020-06-25

Wioletta P skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Jag är jätte nöjd ac Jessicas jobb, vi är från annan land, men hon hade visat förståelse och pratat sakta. Det var inte problem med det. Vi hade köpt ett gammalt hus i Kumla. Jag vet att jag kan ringa till henne om jag har frågor. Hon är toppen!!! Läs mer
    2020-06-25 Jessica B svarar Wioletta P
    Absolut, det är bara att ni hör av er! Vi hörs igen när ni är klara med renoveringen, stort lycka till!
  • 2020-06-24

Joakim L skrev om Erika Ekström en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Hjälpsam och proffsig.
    Förberedd inför första mötet Läs mer
  • 2020-06-18

Marlene L skrev om Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    Toppen
    Jag har känt mig trygg från starten på denna resa
    Jag har frågat på
    Och snabbt fått svar från Jessica
    Jag är så nöjd 🌞 Läs mer
    2020-06-18 Jessica B svarar Marlene L
    Vad kul att se att du är nöjd Marlene, stort tack för din reco!

Köpmangatan 11, 692 30 Kumla