Fastighetsbyrån Kumla

Fastighetsbyrån Kumla

Välkommen till Kumla, en växande kommun i Örebro län!

Vi på Fastighetsbyrån i Kumla tycker om det vi gör, är engagerade i varje affär och är lyhörda för dina önskemål. Kumla är en stad som passar barnfamiljer och det finns många skolor och förskolor. Dessutom finns många parker och naturområden för motion, rekreation och fritidsaktiviteter.

Vår kunskap, erfarenhet och stora kontaktnät gör att du kan känna dig trygg och säker med oss som mäklare. Att vi dessutom har ett nära samarbete med Swedbank gör det enkelt och smidigt för dig när det kommer till ekonomiska frågor.

Har du frågor eller funderingar om bostad och boende i Kumla? Kontakta oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 532 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kumla 2

2021-05-05
    Erika har sålt min villa, en snabb och smidig affär. Hon förklarade hela processen på ett bra och ingående sätt.
    En mycket glad, positivt och professionell mäklare, som jag verkligen kan rekommendera.
    Jens Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-05-04
    Köpte en bostadsrätt och fick ett väldigt proffsigt bemötande! Snabb på att svara, även obekväma tider, vilket var väldigt uppskattat. Kändes som att det fanns ett genuint intresse för att både köpare och säljare skulle känna sig nöjda. 10/10 👍
    Hej Sofia! Tack så mycket för att du tog dig tiden att utvärdera vårt samarbete kring ert bostadsrättsköp. Det känns väldigt roligt och glädjande att ni tyckte att samarbetet gick bra. Stort lycka till med lägenheten! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    2021-05-04
    Erika har hjälpt oss att sälja vår villa i Hallsberg. Erika är en mäklare vi varmt kommer rekommendera, hon är otroligt engagerad och professionell. Våran försäljning överträffade alla våra förväntningar. Om det någon gång i framtiden blir aktuellt att sälja våran kommande bostad och naturligtvis om Erika jobbar kvar är hon den mäklare vi kommer anlita.
    Hej Jonas. Stort tack för den fina rekommendationen och för förtroendet att hjälpa er med förmedlingen av ert hus. Vi ses på tillträdet. Hälsa Annika! Med vänlig hälsning Erika Erika Ekström
    2021-05-04
    Jag är inte nöjd med vad hon gjorde när jag säljer min hus. Ingen bra värdering på min hus.
    Hej Jing. Tack för din feedback. Det är väldigt tråkigt att höra att ni inte är nöjda med mitt arbete. Min ambition är alltid att både säljare och köpare är nöjda med affären har utförts. Beträffade värderingen så är ju den alltid baserad på vad som tidigare har sålts i området. Utgångspriset bestäms alltid utifrån både värdering samt egna önskemål, vilket vi också resonerade om. Likaså är det ju alltid ni som säljare som bestämmer vilket pris ni vill sälja för. Återigen, min ambition är att alla ska vara nöjda med hur affären har genomförts. Jag tar med mig din feedback för att fortsätta utveckla mitt arbete. Med vänlig hälsning Erika Erika Ekström
    • Hällabrottet
    2021-05-03
    Lugn och tydlig mäklare.
    Försöker att få med båda partnerna i ärendets gång så att båda är informerade.
    Så sätt väldigt proffsigt.
    Hej Ida! Tack så mycket för utvärderingen av vårt samarbete. Det känns glädjande att du är nöjd med hur försäljningen gick till. Jag ser framemot att träffas på tillträdet! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    • Viby
    2021-04-19
    Sålde fastighet.

Väldigt tydlig och pedagogisk i alla steg som företas i processen.

Tydligt att vår mäklare var mån om att det skulle bli bra för oss som säljare och för köparna samt att allt skulle vara så tydligt som möjligt för alla parter.

Mycket flexibel och tillmötesgående i vårt ärende (som var något mer komplicerat än gemene mans ärenden). Mäklaren gjorde verkligen en insats utöver det vanliga, vilket underlättade för oss som sålde på distans. Mycket nöjd med Jessica!
    Stort tack för den fina recensionen! Jessica Bergsten
    • Hjortkvarn
    2021-04-15
    Erika sålde ett sommarhus till oss. Trevligt och kompetent bemötande, snabba svar och proffsig hantering rakt igenom.
    Hej Johanna. Stort tack för att du tagit dig tid att recensera mitt arbete. Det gläder mig oerhört mycket att ni är nöjda med mitt arbete. Stort lycka till i ert sommarhus!! Med vänlig hälsning Erika Ekström Erika Ekström
  • Anders M
    sålde sitt hus med hjälp av Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-04-12
    Vi har sålt våran charmiga villa i Hagaområdet.
    Våra möten med Jessika har varit enkla. Lätt att förstå dom olika turerna som hon hanterarat i våran försäljning.
    Alla våra förväntningar uppfylldes, en snabb försäljning precis som vi ville ha det.
    Vi kan med stora ord rekommendera Jessika.
    Stort tack för den fina rekommendationen och för förtroendet att hjälpa er med förmedlingen av ert vackra hus! Jessica Bergsten
    2021-04-11
    Gustaf svarade snabbt på alla våra frågor och ombesörjde visning på vårat önskemål.

Vi har nu på ganska kort tid genomfört köpet av den bostad vi önskade. Mycket tack vara Gustaf snabba återkopplingar på önskemål och frågor.

Vi rekommenderar gärna Fastighetsbyrån Kumla och Gustaf Sundkvist som mäklare.
    Hej Michael! Tack så mycket för de fina orden! Det glädjer mig att ni är tillräckligt nöjda för att rekommendera mig vidare. Stort lycka till med huset! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån Gustaf Sundkvist
    • Vretstorp
    2021-04-06
    Bra Kundbemötande och proffsigt hanterade av försäljningen
    Överlag nöjd med Erikas insats
    Hej Stefan. Tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen och för att du recenserat mitt arbete. Vi ses på tillträdesdagen! Med vänlig hälsning Erika Erika Ekström
    2021-03-31
    Köpt hus med lada på landet. Gustaf var trevlig och fick oss att känna oss väl omhändertagna både vid visningen och budgivningen.
    Imponerad av effektiviteten med köpet och Gustaf var professionell genom hela processen.
    Vi är väldigt nöjda med Gustaf och skulle inte tveka att anlita honom om vi skulle sälja i framtiden.
    Hej Annika! Tack så mycket för att ni tog er tiden att utvärdera mitt arbete gällande ert bostadsköp. Det känns glädjande att ni är nöjda med hur ni blivit bemötta, det är väldigt viktigt för oss. Stort lycka till med er nya bostad! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
  • Agneta R
    sålde sin lägenhet med hjälp av Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-03-25
    Försäljning av bostadsrätt centralt i Hallsberg, 4 rok. Har bara gott att säga om Gustaf Sundkvist, upplevde honom. som en kunnig mäklare. Trevligt bemötande, blev kontinuerligt uppdaterad om hur försäljningen fortskred. Fotograferingen av lägenheten var utmärkt.
    Hej Agneta! Tack så mycket för rekommendationen! Det glädjer mig att du upplevde våra kontakter på ett positivt sätt & roligt att du var nöjd med bilderna. Vi ses på tillträdet! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    • Hjortkvarn
    2021-03-24
    I köpte vår fastighet via nätet och hafr ingen kontakt förrän vid kontraktskrivningen och kan inte ge nåt annat betyg.
    Hej Susanne. Tack för din reco. Lycka till i ert nya hus! Varma hälsningar Erika Erika Ekström
    2021-03-22
    Gustaf gjorde ett utmärkt arbete när han sålde mitt hus, han lyckades sälja mitt hus till ett bra pris där andra mäklare inte lyckades.Han är superproffsig, trevlig och engagerad. Jag känner stort förtroende för honom.Superproffsig genom hela processen och han har koll på allt. Vill ge min absolut starkaste rekommendation till honom( Gustaf)och fastighetsbyrån i Kumla.
    Hej Darian! Tack så mycket för de fina orden. Det glädjer mig att du är nöjd med vårt samarbete kring din fastighetsförsäljning och att du väljer att rekommendera mig vidare. Vi ses på tillträdet! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    2021-03-18
    Proffsigt bemötande från dagen vi var på visning till dagen vi hade nycklarna i handen.
    Hej Rasmus! Tack för att du tagit dig tid att recensera mitt arbete. Det är väldigt glädjande att ni är nöjda med mitt och Fastighetsbyråns arbete. Stort lycka till i ert nya hus! Erika Ekström
    • Askersund
    2021-03-15
    Sålde min bostadsrätt i Askersund med hjälp av Jessica, fungerade klockrent och jag är mer än nöjd.
    Tack för din rekommendation och för ett trevligt samarbete! Jessica Bergsten
    • Åbytorp
    2021-03-14
    Köpt en villa I Åbytorp
    Snabb och smidig affär. Erika bemötte både oss som köpare och säljaren på ett fint och tryggt sätt. Erika uppfyllde alla våra förväntningar, hon svarar snabbt och har en tydlig och bra kommunikation. Vi rekommenderar verkligen Erika som mäklare.
    Hej Susanna. Det är oerhört glädjande att ni är nöjda med mitt arbete. Önskar er stort lycka till i ert nya hus! / Erika Erika Ekström
    2021-03-09
    Köpt villa. Trevligt bemötande.
    Hej Jenny! Tack så mycket för rekommendationen! Det glädjer mig att du upplevde bemötande i samband med fastighetsköpet som positivt. Stort lycka till med det nya huset! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    • Centralt Kumla
    2021-03-08
    Jag har köpt en lägenhet i Kumla. Jessicas bemöttande var jättebra, hon hade förbrett sig med papper och all information som man behövde veta om lägenheten. När jag var där och kolla på den första gången. Sen hade vi bra sms kontakt hela vägen till slutet av affären, och hon var alltid lätt att få tag på om jag hade frågor osv. Så om jag sammanfattar hela affären, så rekomenderar jag Jessica till andra som vill köpa eller sälja sin bostad
    Tack så mycket för din rekommendation Henric och stort lycka till med din nya bostad! Jessica Bergsten
    2021-03-05
    Hej
    Har köpt villa med Gustavs hjälp. Han är trevlig och har skött alla kontakter på ett utmärkt sätt. Just i vårt fall hade det varit bra om han kollat detaljplanen då vi uttryckligen frågade om vad som gällde byggnation på tomten. Det visade sig att stora delar av tomten hade prickad mark och att det enligt detaljplanen inte fick byggas garage/uthus vilket såklart påverkar fastighetsvärdet.
    I övrigt har han varit snabb på återkoppling och haft ordning på alla handlingar.
    Hej Otto! Tack för att du valt att utvärdera vårt samarbete kring ditt fastighetsköp. Inledningsvis vill jag tacka för vår goda dialog och kontakter kring köpet. Sedan är det väldigt viktigt för min del att alltid sträva efter att förbättra och utveckla mitt arbete så jag är väldig tacksam för din feedback och tar till mig din det och undersöker hur man framgent kan motverka att något liknande händer igen. Tack! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    2021-03-04
    Köpt ett radhus med min sambo🥳. Erika har varit kanon! Tydlig, noggrann och har mycket kunskap! Dessutom glad och trevlig alltid! ☺️ Jag och sambon är supernöjda! Vet även att dem som vi köpt huset av tycker desamma! 👏🏼🤗
    2021-03-02
    Sålt en bostadsrätt, 4rok.
    Jessica var mycket väl förberedd och gav ett professionellt intryck.
    Efter den värdering som hon gjorde hade jag stora förväntningar men som fick minskas allt efter som tiden gick. Kanske Coronas fel eller fel årstid.
    Tack för att du tog dig tid att skriva på reco Ulla och stort lycka till med flytten! Jessica Bergsten
  • Esa R
    sålde sitt hus med hjälp av Gustaf Sundkvist en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-03-01
    Duktig. Visste vad han höll på med.
    Hej Esa, Vad glad jag blir! Tack så mycket för att du valde att utvärdera mitt arbete med husförsäljningen. Jag ser framemot att träffas igen för nyckelöverlämning. Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
  • Ömer C
    • Kumla Kommun
    2021-03-01
    Köpte en bosdatsrätt.
    Jag blev mycket vänligt bemött av mäklaren Gustav Sundkvist
    och fick svar till alla mina frågor och det känns det så bra
    han är verkligen en trevlig och ärlig person som man kan lita på %100.
    Hej Ömer! Tack så mycket för att du tog dig tiden att utvärdera din upplevelse av lägenhetsköpet. Det glädjer mig att läsa att du är nöjd med hur jag hanterade affären. Jag önskar dig stort lycka till med bostadsrätten så hörs vi vidare! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-02-25
    Vi sålde våran bostadsrätt i centrala kumla. Allt har gått smidigt och vi har kunnat haft bra dialog om hur vi ska gå till väga. Vi är jättenöjda med Jessica och hennes insats.
    Stort tack för din reco Marcus! Jessica Bergsten
    • Östansjö
    2021-02-23
    Köp en villa. Det var första gången som vi är imblandad i den typer av affär, ok det var ok.
    Hej Carlos! Tack så mycket för att du tog dig tiden att recensera mitt arbete gällande ert husköp. Hoppas ni ska trivas väl i huset! Med vänliga hälsningar Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    • Åsbro
    2021-02-22
    Alltid trevlig och tillmötesgående.
    2021-02-22
    Erika var väldigt trevligt och hjälpsam och ett mycket bra bemötande.
    2021-02-20
    Som förstagångsköpare kände jag mig inte trygg under husköpet. Det fanns saker som jag undrade över i början av köpet som inte togs på allvar. Jag upplevde det som att säljaren var viktigare än köparen.
    Det var mycket tråkigt att läsa detta. Tack för att du tog dig tid att skriva, jag kommer att ta till mig av din feedback och tänka på det framöver. Lycka till med huset! Jessica Bergsten
    2021-02-05
    Köpte en 70-tals villa. Det var första husköpet i Sverige och Jessica kunde inte ha varit mer hjälpsam. Hon svarade på alla de många frågorna vi hade och fanns alltid tillgänglig att prata.
    Hon var vänlig och professionell.
    Stort tack för den fina recensionen Christina! Jessica Bergsten
    • Ryttartorpet
    2021-02-04
    Sålde mitt radhus.
    Erika hade bra koll på marknaden och vilka möjliga kundgrupper som fanns i Kumla/Örebro.
    • Pålsboda
    2021-02-03
    Supernöjd med att vi hade Erika som mäklare. Vi har känt oss trygga med henne under hela förloppet, och fått förklaringar och genomgångar steg för steg på allt som ska göras inför köpet så att man vet vad som ska hända tills tillträdesdagen.
    Rekommenderar henne verkligen!
    • Smedstorp
    2021-02-02
    Service inriktad, kunnig och ärlig
    2021-02-01
    Fick hjälp att sälja min villa.
    Mycket bra hjälp både inför, under o efter försäljning.
    Lyssnade in och tipsade om lösningar.
    Kändes som Gustaf var väldigt aktiv under försäljningen.
    Hej Margit & Camilla, Tack så mycket för att ni har valt att utvärdera vårt samarbete kring husförsäljningen. Det känns glädjande att läsa er recension och jag ser framemot att träffas igen för nyckelöverlämning. Allt gott! Med vänliga hälsning Gustaf Sundkvist, Fastighetsbyrån. Gustaf Sundkvist
    2021-01-30
    Sålt ett hus . Mäklaren var proffsig o lyhörd på våra önskemål som vi hade angående försäljningen. Och informativ.
    Det ända som var lite svårt att förstå var mäklarens arvode ett fast pris + procent på buden. Klart att det kostar att anlita en duktig mäklare.
    Hjälp dygnet runt i olika tänk inför visning och väldigt ansvarstagande.
    Positiv upplevelse!
    Mvh Sally-Ann Olsson & Kent.
    Tack så mycket för att ni tog er tid att gå in och svara på reco. Kul att se att ni hade en positiv upplevelse! Arvodet är framtaget efter önskemål om att kostnaden ska vara lika för den tjänst som kunden väljer, oavsett vilket pris som bostaden har. Det finns alltid två alternativ, fast + procent över utgångspriset eller en helt fast summa. Jessica Bergsten
    2021-01-28
    Jessica var tillgänglig och återkopplade så fort vi sökte henne. Det är ett stort plus i dessa tider. Vi bedömde att hon lyssnade och tog in våra förväntningar.
    Bra jobbat:)
    Tack så mycket Morgan för din reco och tack för förtroendet att ta hand om förmedlingen av er fina bostad! Jessica Bergsten
    2021-01-28
    Vi har sålt en bostadsrätt. Försäljningen gick snabbt och smidigt till. Vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren och är tacksamma för all hennes engagemang och hjälp, utan det minsta krångel. Jag kommer varmt rekommendera henne för andra, att anlita henne som mäklare vid både köp och försäljning.
    Stort tack för de fina orden Carina! Jessica Bergsten
    2021-01-24
    Bra mäklare, kan rekommendera Erika bra på pappersjobbet.
    2021-01-21
    Vi köpte en lägenhet i Kumla, det var bråttom med inflyttning och vi fick nyckla rna inom en månad, så det flöt på bra med allt, Erika skötte allt galant och vi fick ett trevligt o bra bemötande av henne o hennes team.
    Mvh Eva Goffe
  • PO A
    sålde sitt hus med hjälp av Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    • Kumla
    2021-01-20
    Sålt ett parhus i Kumla .
    Jessicas sätt sköta den här försäljningen har gått klart över förväntan kan inte vara mer än nöjd med henne proffsig enkel i sitt sätt att förklara . Fastigthetsbyrån Kumla ska vara mer än stolta med en sådan medarbetare .
    Stort tack för det fina omdömet P-O, kul att se att du är nöjd. Tack för förtroendet att ta hand om förmedlingen av ert vackra hus! Jessica Bergsten
  • köpte en tomt med hjälp av Jessica Bergsten en del av Fastighetsbyrån Kumla
    2021-01-20
    Tydlig, professionell och kunnig.
    Tack så mycket Micaela. Lycka till med tomten! Jessica Bergsten
    2021-01-13
    Hon var bra och duktig. Men när vi skulle ta över nycklarna till huset och avsluta uppdraget så var hon ej där. Känns inte riktigt som att hon avslutade sitt uppdrag med oss, och har varken hört av sig efteråt. Med vänlig hälsning, Belma och Isak Kljaic
    Hej! Vad glädjande att ni i stort är nöjda med mitt arbete. Jag hoppas ni ska trivas i er nya bostad. Jag är oerhört tacksam för att ni framför er respons på mitt arbete. Jag har full förståelse för att ni tycker det känns tråkigt att jag inte hade möjlighet att närvara när affären avslutades. I och med att ert tillträde skedde under min julledighet så fick ni hjälp av min kollega. Jag kom nyss tillbaka från julledigheten och därför har jag ännu inte haft möjlighet att återkoppla till er. Återigen - varmt tack för att ni har tagit er tid att recensera mitt arbete. Erika Ekström
    2021-01-04
    Vi har köpt en bostadsrätt i kumla. Tycker att Erika är väldigt trevlig, lätt att prata med. Har svarat på frågor man ställt.

Sammanfattningsvis en trevlig mäklare.
    • Centralt Kumla
    2020-12-27
    Erika var ättetbra , tidligt , hade kontakt hela vägen till flytt.
    2020-12-26
    It was a pleasure to work with Jessica Bergsten in the process of buying a Villa in Kumla.
    Jessica assisted us very effieciently in the entire process and was very prompt in getting back to us to all our querries. Her proffessional approach as well as her personnel reachout towards us as buyers was very helpful. We wish all the best to her.
    Thank you so much Jaspreet for your nice ords. I wish you all the best! Jessica Bergsten
    2020-12-26
    Jessica hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt i Kumla. Vi uppskattade Jessicas entusiasm och uppdatering under hela processen. Hennes bemötande mot potentiella köpare upplevdes professionellt. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med försäljningen och val av mäklare.
    Stort tack Gustav! Vad kul att se att ni är nöjda. Jag önskar er all lycka till med flytten! Jessica Bergsten
    2020-12-25
    Köpt bostadsrätt i Kumla och är mycket nöjd med Erika som mäklare. Trevlig och tillmötesgående och kommer absolut att rekommendera henne vidare.
    2020-12-22
    Köpte ett hus som skulle ut på försäljning, sen skulle vi sälja vårat hus som hon hjälpte oss med.

Jag tycker hennes bemötande var alldeles utmärkt. Professionell och väldigt lugn i bemötandet.

Hade inga direkta förväntningar utan blev bara glatt överraskad hur Professionell hon var.

Tyckte allt gick smidigt till trots att bankerna krångla.
    Tack snälla för din fina reco! Stort lycka till renoveringen nu. Jessica Bergsten
    2020-12-22
    Trevlig, tydlig, lätt att prata med, man känner sig trygg med att ställa alla frågor man har. VI fick alltid svar samma dag om vi undra över något. Vi är supernöjda.
    Stort tack Natalie, vad fint att ni är nöjda! Jessica Bergsten
    2020-12-20
    Sålt villa i mindre f.d. bruksort.

Erika skötte sitt uppdrag professionellt, sakkunnigt och var lyhörd för mina inspel kring försäljningen samt kom med goda råd.