Mats Andersson
Registrerad mäklare sedan 2005-07-08
Aktiv på Reco.se sedan 2015-02-04
2019-08 - 2020-07

Läs vad 96 Läs vad Mats Andersson

• Marie-louise J sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-06-22

VIKINGSTAD
    Vi har sålt vårat hus.
    Trevlig.
    Fick reda på vad vi ville veta. Läs mer
  • Sture L sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-06-08

LJUNGSBRO
    Jag har sålt ett kedjehus i Ljungsbro. Mina upplevelser av säljprocessen gäller inte mäklaren Mats Andersson utan hela förloppet eftersom Mats Andersson avlöste Sofia Ramsfors (bytte arbete under tiden) som min mäklare. Det personliga bemötandet och intresset har varit bra.
    Det jag är lite besviken på är att intresset på På Gång, Hemnet, annons och visning (16 besökande sällskap) inte resulterade i någon konkurrerande budgivning med den påverkan på försäljningspriset en sådan kan ha. Jag är medveten om det faktum att det finns ett behov av underhåll som naturligtvis påverkar potentiella spekulanter. Eftersom säljprocessen pågått i ett år och det funnits tid kunde jag ha fått mer råd rörande hur hantera detta.
    En omständighet som blev klar för mig när en spekulant inte fick ihop ekonomin, med hänsyn till förbättringar, är finansieringsfrågan när den till största delen baseras på lån. Efter vad jag förstår kan man låna upp till 85% av köpeskillingen och får ordna resten (inklusive kostnaden för förbättringar) på annat sätt. Med förbättringar (som omläggning av tak) utförda och inkluderade i köpeskillingen skulle de 85% bli ett större belopp. Jag skulle gärna sett försäljningsråd som inkluderar sådana aspekter. Läs mer
  • Magnus E sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-06-04

MALMSLÄTT/BJÖRKLIDEN
    Lugn och trevlig! +++++++++++++++++++ Läs mer
  • Gunilla K sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-05-12

LJUNGSBRO
    Jag har sålt en villa i Ljungsbro.

I Coronatider hjälpte Mats mig både med goda råd och att jag som 70+ inte behövde träffa så många.

Gunilla Läs mer
  • Hans Åke E sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-05-04

BANKEKIND
    Sålt ett hus.
    Engagerad och trevlig mäklare.
    Lite trögt att nå ett avslut, men mäklaren gjorde allt man kan begära, och lite till! Läs mer
  • Jakob F köpte sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-04-13

BERGA
    Talade om att säljaren bodde i Skåne. Därför var det en sluten visning och ingen tid för besiktning efter köp. Vilket visade sig inte alls stämma.
    Så det sänkte helhetsintrycket.
    Annars var han saklig vilket var bra.
    Man fick känslan av att det var en småaffär utan större betydelse för honom vilket det kan ha varit men då behöver man inte uppträda som det. Läs mer
  • Hans S sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-03-26

TANNEFORS
    Lugn, kunnig , intresserad av att sälja vårt parhus till en bred kundkrets. Läs mer
  • Bo H sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-03-25

TALLBODA
    Bättre mäklare finns nog inte.

Bosse & Eva Läs mer
  • Irene H sålde sitt hus med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-03-03

BERGA
    Har precis sålt en enplansvilla på ca 110 m2.

Blev bemött av en kunnig, lugn & trevlig mäklare vid namn Mats.

Han uppfyllde gott & väl förväntningarna :-)!!!

MVH
    Johannes Läs mer
  • Anders S sålde sin lägenhet med hjälp av Mats Andersson en del av Fastighetsbyrån Linköping

2020-02-20

3:a
    EKHOLMEN
    Köp av kedjehus. Bra bemötande. Lugn och kunnig. Höll bra kontakt under budgivningen. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Linköping

Philip Stråkander