Fastighetsbyrån Lysekil

Rosviksgatan 5, 453 23 Lysekil — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Lysekil!

Här finner du fastighetsmäklare med ett brett kontaktnät och stor erfarenhet av bostadsmarknaden i området. Vi ser att varje affär, köpare och säljare är unik och därför anpassar vi våra tjänster efter dig och dina behov i bostadsaffären. Målet är alltid att alla parter ska bli så nöjda som möjligt med resultatet.

Lysekils unika skärgårdsmiljö kan du som gillar att vara aktiv utomhus njuta av året om och kommunen strävar efter att kultur- och föreningsliv ska blomstra på orten. Har du funderingar kring boende i Lysekil? Kom in på vårt kontor så svarar vi gladeligen på dina frågor!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 699 kunder tycker om Fastighetsbyrån Lysekil

• 2020-10-26

Emma K skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Josefine hjälpte oss att sälja en lägenhet.
    Hon var stöttande och informativ under hela processen. Vi är väldigt nöjda med försäljningen och kan rekommendera Josefine till andra som önskar sälja sin bostad. Läs mer
  • 2020-10-23

Matias C skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Professionell, följde processen och var bra med både köpare och säjlare. Läs mer
  • 2020-10-21

Elisabeth C skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi har köpt en sommarstuga på Västkusten. Josefin var mycket korrekt och professionell. Lyssnade på vad vi behövde och såg till att vi fick den stöttning och information som krävdes. Väldigt kompetent, trevlig och lyhörd för både säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-10-06

Camilla B skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Jag har köpt ett hus och sålt en lägenhet. Mäklaren har varit väldigt professionell och påläst om båda fastigheterna och har varit väldigt hjälpsam med båda affärerna. Hon har svarat på alla frågor som dykt upp och allt har varit väldigt smidigt. Min upplevelse av Josefine är mycket positiv. Läs mer
  • 2020-10-03

Anette S skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sammanfattningsvis har Phillip Loewen tillsammans med sina medarbetare på Fastighetsbyrån Lysekil arbetat mycket professionellt i samband med vårt husköp. De har dessutom varit både trevliga och effektiva samt kunnat bemöta våra specifika önskemål under hela processen. Läs mer
  • 2020-10-02

Michaela J skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Jag är väldigt nöjd med Phililip med hur vår affär gick till när vi köpte vårt sommarhus på skaftö. Läs mer
  • 2020-10-02

Torbjörn J skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Hon är korrekt mot båda parter. Trevlig,ambitiös,kunnig! Läs mer
  • 2020-09-21

Ellen H skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi uppskattar Josefines noggrannhet, tydlighet, snabba återkoppling och vänliga bemötande. Läs mer
  • 2020-09-20

Elisabeth B skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köpt fritidshus. Upplevde mäklaren som ärlig, tillgänglig och förtroendeingivande. Skapade en god atmosfär i våra möten och trygghet genom processen. På tillträdet kändes det som att hon hade full kontroll vilket gjorde oss avslappnade. Vi blev positivt överraskade över alla små detaljer (nyckelring, bubbel, fika) som tillsammans skapade en positiv helhet. Läs mer
  • 2020-09-08

Inger Anita E skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Har sålt mitt älskade sommar/året runt hus och Åsa o jag klickade från första stund. Åsa har stöttat och hjälpt mig med saker jag varit osäker på och jag är så tacksam för det, känner mig nöjd med allt. Läs mer
  • Patrik A

2020-09-06

Patrik A skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Åsa är glad, fylld med positiv energi och väl påläst. Hon gav bra tips vid köp av bostad, rekommenderar henne varmt. Läs mer

Anders Tore G skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vänligt bemötande. Snabba återkopplingar. Följde upp offert snabbt. Alltid kontaktbar. Inte påträngande som vissa mäklare kan vara. Kunnig och verkar ha god kunskap inom sitt yrke. Bra lokalkännedom. Erfarenhet från tidigare försäljningar i området.
    Uppdraget fullföljdes på ett genomgående proffesionellt sätt. Läs mer

Lilian T skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Jag har sålt en bostadsrätt och Åsa har varit tillmötesgående och lyhörd på alla sätt. Hon förstod hur jag tänkte och stöttade mig i mitt beslut. Läs mer

Ursula G skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    I maj 2020 köpte vi vårt drömfritidshus på Åbyfjorden.
    Med tanken på den svår situationen under corona utbrottet hade vi stor tur att hitta Phillip som mäklaren.
    Han möte oss vid varje tidpunkt högst professionell och mycket hjälpsam på alla sätt! (video genomgång i och runt om huset , översätta köpebrevet vid telefon på flytande engelska osv)
    Från första kontakten, budgivningen och tillåtelsen av huset i vår frånvaro var vi alltid
    100% nöjd med honom. Även efter köpet fick vi viktiga informationer och hjälp från honom.
    Hela förloppet var transparent
    på varje steg och Phillip var alltid tillgänglig och tålmodig med oss.

Han är så professionellt, pålitlig, hjälpsam och vänlig man kan önska sig.
    Vi kände oss alltid att vara i bästa händer.
    Stor tack, till Phillip, för sin särskild snäll och alltid ärligt umgänge med oss.

Vänliga hälsningar
    Ursula & Ralf
    Tyskland Läs mer
  • 2020-09-01

Lars P skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Jag har köpt en BRF lägenhet. Mäklaren har varit väldigt tillmötesgående under själva köpet. Samt löst själva affärsuppgörelsen på ett bra sätt. Dock saknar jag återkoppling på fråga till säljaren efter att tillträdet skett. Läs mer
  • 2020-08-11

Sigrid Elisabeth H skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Jag är supernöjd med alla tjänster jag fått genom Philip Loewen. Professionellt vänligt bemötande, kunnig, inkännande och hjälpsam . Skall med nöje rekommendera honom till den, som ber mig om tips på en bra mäklare.
    Allt gott åt honom i fortsättningen! Mitt betyg UTMÄRKT! Läs mer
  • 2020-08-09

Lars R skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köpt bostadsrätt.
    Informerade om objektet på ett sakligt sätt var lugn o sansad. Vi hade bra kontakt under hela övertagandeprocessen. Allt flöt på precis som man förväntar sig. Läs mer
  • 2020-08-07

Inger F skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Snabbt korrekt och vänligt. Har köpt villa. Läs mer
  • 2020-08-03

Bror Owe J skrev om Jörgen Hammargren en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi var spekulanter på en lgh och Jörgen var vår mäklare.
    Vi tycker han förmedlade lägenheten på ett mycket professionellt sätt.
    Som person lättsam och korrekt Läs mer
  • 2020-08-03

Maj-lis B skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sålt bostadsrätt i Lysekil.
    Phillip är mycket proffsig. trevlig och behaglig person.
    Vi hade inte några speciella förväntningar - men han levererade till 100%.
    Vi har ett mycket positivt intryck av Fastighetsbyrån i stort. Läs mer
  • 2020-08-01

Bo-Göran D skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi har köpt ett kedjehus i ett nytt bostadsområde intill vattentornet i Lysekil. Phillip visat oss ett trevligt bemötande. Han har svarat på alla våra frågor och varit hjälpsam med våra bankkontakter. Han har också givit tips om saker som rör huset. Läs mer
  • 2020-08-01

Eva Kristina Maria B skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Då vi planerade att flytta till Lysekil har både Philip Loewen och Jörgen Hamnargren varit till stor hjälp att hitta intressanta objekt. Köpet av det hus vi valde gick otroligt smidigt tack vare Philips lyhördhet och kompetens. Läs mer
  • 2020-07-27

Alexander A skrev om Philip Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Philip skötte sig suveränt under hela köpet, kunde inte begärt bättre! Läs mer
    Philip S gillar detta
  • 2020-07-19

Lena Elisabet C skrev om Philip Samuelsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Trevlig, social och intresserad av att sälja. Läs mer
    Philip S gillar detta
  • 2020-07-18

Doris Camilla L skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Tydlig och lätt att få kontakt med. Läs mer
  • 2020-07-16

Jan Roberth L skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    En toppenkille att luta sig mot. Läs mer
  • 2020-07-16

Jan Olof H skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sålt en lantbruksfastighet 6 ha.
    Josefine är trevlig,kunnig,innkännande både mot säljare o köpare,
    hon har utfört allt hon lovat.
    Mycket bra mäklare, kan rekomenderas. Läs mer
  • 2020-07-15

Anna Karin R skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi sålde en liten gård . Min erfarenhet av Josefin är väldigt bra . Proffsig , snabb och hjälpsam . Vi är jättenöjda med henne. Läs mer
  • 2020-07-12

Karen F skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi köpte en sommarstuga på Skaftö med hjälp av Phillip. Han var väldigt bra, balanserad, lyhörd och trovärdig. Vi är väldigt nöjda med den hjälp vi fick av Phillip. Läs mer
  • 2020-07-12

Niklas B skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Proffsigt o trevligt bemötande! Kändes tryggt o bra. Läs mer
  • Ann J

2020-07-10

Ann J skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Har köpt och sålt bostäder runt om i Sverige och måste säga att det varma, glada och proffsiga sättet som Åsa tar hand om sina kunder är väldigt unikt.
    Av mig får hon högsta betyg.
    Vi har köpt villa Sågvägen 3 och säljer bostadsrätt på Sågvägen 4b i Brastad. Läs mer
  • 2020-07-07

Martin G skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Bra bemötande, bra tillgänglighet och stöttade genom processen. Läs mer
  • 2020-07-06

Elin Margareta Elisabeth F skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Upplever Åsa som kunnig med stor erfarenhet inom sitt yrkesområde. Hon är glad, positiv och inger förtroende. Mycket nöjda Läs mer
  • 2020-06-28

Cecilia H skrev om Josefine Franzén en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Lugn trygg mäklare som jag kände förtroende för när jag löpte mitt hus. Enkel att få kontakt i och proffsig. Skulle absolut anlita henne om jag skulle vilja sälja i framtiden. Läs mer
  • 2020-06-21

Andreas H skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Kunnig, proffsig men ändå personlig på ett väl avvägt sätt Läs mer
  • 2020-06-19

Viggo B skrev om Jörgen Hammargren en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sålde lägenhet och köpte hus i en rykande fart och det var snabbt och enkelt.

Bra utfört uppdrag 😊 Läs mer
  • 2020-06-15

Annika M skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi köpte en villa i Lysekil och mötte Philip på en rad olika visningar. Philip är lätt kommunicera med och svarar snabbt vid frågor. Vi kände oss väldigt trygga genom hela processen. Läs mer
  • 2020-06-12

Anna Caroline W skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köpt en bostadsrätt i Lysekil. Allt gick snabbt och visning/ återkoppling direkt då vi var i ett brådskande läge. Otrolig kunskap av mäklaren Åsa Larsson.
    Hon är proffsig och kan sin sak. Trevlig och jordnära. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-06-10

Carl Björn Tommy L skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Fritidshus på Islandsberg
    Trevlig och proffsig mäklare. Lugn och tålamod är en viktig egenskap som även Phillip hade. Läs mer
  • 2020-06-09

Hannah C skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Vi har letat och köpt sommarhus och stött på Phillip på flera visningar. Han har alltid varit mycket trevlig och tillmötesgående och engagerat sig i vårt letande Läs mer
  • 2020-06-08

Daniel C skrev om Jörgen Hammargren en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Har köpt ett fritidshus. Ett rakt bemötande med korrekt återgivning av alla fakta. Full uppföljning av alla frågor gör att alla förväntningarna infriades. Läs mer
  • 2020-06-08

Helena C skrev om Jörgen Hammargren en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sommarstuga i Lysekil.

Mäklaren var saklig, trovärdig och utan "säljfloskler".

Summering: helnöjd! Läs mer
  • 2020-06-07

Lars-peder L skrev om Phillip Loewen en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köp andelslägenhet HSB.

Phillip Är en alldeles förträfflig person.

Se ovan.

Vet inte vad/hur jag skall beskriva personalen på detta kontor.
    Alla har väldigt tillmötesgående, men eftersom Ni frågar så skötte sig Phillip alldeles mönstergilt. Läs mer
  • 2020-06-04

Peter E skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köpt ett Sommarhus.
    Åsa har agerat mycket vänligt och profesionellt, ordning och reda
    samt lätt att ha och göra med, tydliga besked och punktlig.

Peter Läs mer
  • 2020-06-03

Anders Stefan W skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Köpet var en bostadsrätt! Bemötandet var väl godkänt... finns alltid ett leende hos Åsa och svar på frågor hos Åsa! Visste redan innan vad jag hade att förvänta mig så.. Läs mer
  • 2020-06-03

Rekommenderar Jörgen Läs mer
  • 2020-06-01

Fredrik A skrev om Jörgen Hammargren en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    sålt fritidshus.
    Vi har fått ett mycket bra och professionelt bemötande.
    Mäklaren gav balanserad och korrekt information om förväntningar på värde och process. Läs mer
  • 2020-06-01

Moa L skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Första gången som vi har köpt bostad. Mycket nöjda med servicen och hur smidigt hela processen gick.
    När vi hade frågor var det lätt att få tag i mäklaren och omhändertagandet kändes väldigt personligt. Läs mer
  • 2020-05-28

Inger Kristina L skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Har haft Åsa Larsson som mäklare vid försäljningen av en villa. Jag är mycket nöjd med det sätt som försäljningen genomförts på, där Åsa har varit lyhörd för mina önskemål under försäljningsprocessen samt gett ärliga och konstruktiva svar på mina frågor.
    Inger L Läs mer
  • 2020-05-26

Gunilla K skrev om Åsa Larsson en del av Fastighetsbyrån Lysekil
    Sålt villavagnen.Har känt mig trygg med Åsa. Hon har lyssnat in och haft många visningar.Åsa har ett trevligt sätt och hjälpte oss med transport av grejer som skulle bort. Blev verkligen glad för det. Åsa har ett trevligt bemötande och är tydlig. Läs mer

Rosviksgatan 5, 453 23 Lysekil