Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Mariestad Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mariestad

Fastighetsbyrån Mariestad

Nygatan 14, 542 30 Mariestad — Visa karta

Här i Mariestad och Gullspång är vi på Fastighetsbyrån marknadsledande! Om du söker bostad kan vi med säkerhet guida dig rätt på marknaden, vad du än letar efter. För oss är varje affär personlig. Vi har ett stort engagemang och jobbar alltid för att hela processen ska gå så tryggt till som möjligt.

Du hittar vårt kontor och våra duktiga mäklare på Nygatan 14 och Nya Torget mitt i Mariestad. Har du några planer du vill dela med dig av? Då är du varmt välkommen in på ett besök eller att slå oss en signal.

Läs vad 421 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mariestad

• 2019-04-17

Sami K skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt nybyggd bostadsrätt.

Mäklaren var väldigt lyhörd och service inriktad igenom hela processen.
    Vi hade även ett mäklarbyte pga föräldra ledighet men servicen fortsatte på samma höga nivå även om vi bytte under processen.

Höga förväntningar på service, lösninghastighet och anpassning vilket också infriades.

Bra från start till mål.
    Väldigt informativt och känslan inger trygghet Läs mer
  • 2019-04-16

Anna B skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Har ej träffat aktuell mäklare då vi bytt under vår köpprocess men min man är nöjd. Läs mer
  • 2019-04-15

Jan E skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Allt har fungerat bra. Från början till slut Läs mer
  • 2019-04-09

Erik J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Radhus på sjölyckan i Mariestad, enkel och smidig affär. Läs mer
  • 2019-04-07

Elisabeth H skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Lyhörd mäklare.
    Mycket nöjd.
    Rekommenderar honom till andra Läs mer
  • Magnus J

2019-04-07

Magnus J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Kunnig, trevlig och engagerad :) Läs mer
  • 2019-04-07

Carola S skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt en bostadsrätt . Är helt nöjd, trevlig mäklare som var tillmötes gående angående mina önskemål. Har inget att klaga på. Läs mer
  • 2019-03-30

Linda V skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jag har bara gott att säga beträffande mäklaren samt alla detaljer kring köpet utav min bostadsrätt. Jag hade specifika krav som jag fick tillgodosedda och jag kände mig trygg genom hela affären. Jag fick bra vägledning genom alla bitar. Läs mer
  • 2019-03-26

Eva � skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Vidförsäljning av jordbruksfastighet.Vi är så nöjda med mäklaren,proffsig med mycket trevligt bemötande,bra på återkoppling.Tack för en bra försäljning Läs mer
  • 2019-03-26

Johannes Sjouke V skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Har sålt en villa med hjälp av fastighetsbyrån Mariestad. Utmärkt service och kommunikation. Huset blev såld inom en vecka till ett jättebra pris. Läs mer
  • 2019-03-21

Susanne G skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt villa. Nöjd med försäljningen. Har varit bra kontakt med mäklaren, snabb återkoppling under gången. Bra, trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-03-20

Andreas H skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålde en villa och är mkt nöjd med mäklaren.
    Proffsig och engagerad.
    Priset är helt galet men det är inte unikt för Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-03-20

Anna H skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt radhus med bostadsrätt och köpt lgh med bostadsrät.
    Mäklaren gjorde allt smidigt Läs mer
  • 2019-03-19

Lars-Gunnar N skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köp bostadsrätt tillsammans med son.
    Bra bemötande och ordning och reda vid kontraktsskrivning och tillträde.
    Bra mäklat. Läs mer
  • 2019-03-14

Jeanette K skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jag köpte radhuset med hjälp av Fastighetsbyrån och var nöjd med det, så när det var dags att sälja valde jag samma mäklare. Nu skulle hon vara ledig några månader precis under aktuell tid, så hon rekommenderade sin kollega. Jag är lika nöjd med hennes arbete. Det känns tryggt, kompetent, lätt tillgängliga, enkelt. Trevligt. Läs mer
  • 2019-03-13

Anders J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Vi har köpt huset, Stamparegatan 17 i Gullspång. Kan inte säga annat än mycket hög service av mäklaren. Påläst och mycket tillmötergående!

Håller på just nu med försäjningen av mitt "gamla" hus på Lillgatan 4, Skagersvik. Har samma mäkare i denna affären också. Victoria Ericsson gör ett mycket bra jobb, stor eloge !! Läs mer
  • 2019-03-11

Anders J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Mycket bra men saknade ordningregler från föreningen Läs mer
  • 2019-03-09

Sture P skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Trevligt bemötande och proffsiga Läs mer
  • 2019-03-07

Marjut F skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Har sålt mitt hus och fått hjälp av en trevlig, proffsig person som stöttade mig hela vägen till försäljningen.

. Läs mer
  • 2019-03-03

Maud K skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt en bostadsrätt, mycket bra bemötande, proffsigt, tydligt, informativt, överträffat förväntningarna. MVG! Läs mer
  • 2019-02-20

Niclas E skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt en bostadsrätt... blev bemött väldigt trevligt.
    Det var proffsigt arbete rakt igenom.

Totalt har jag absolut inget att klaga på. Tvärtom. Läs mer
  • 2019-02-20

Lennart Åke J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Allt till bästa belåtenhet.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • 2019-02-19

Anita K skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Trevlig säljare som gjorde affären av min villa snabb och smidig. Läs mer
  • 2019-02-19

Malin J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jag sålde men hjälp av Maria en lägenhet i Mariestad. Hon har underlättat för mig och jag är jättenöjd med hennes insatts. Läs mer
  • Britt T

2019-02-19

Britt T skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jag har sålt min villa Boställsgatan 10, Mariestad
    Jag har köpt lägenhet Strandvägen 5, våning 3

Både Maria och Viktoria är trevliga, tillmötesgående och kunniga.
    Jag känner mig nöjd med deras arbete. Läs mer
  • Eva J

2019-02-18

Eva J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jag sålde min lgh i Gullspång. Bra kontakt, bra info under processen och bra service när köparen inte dök upp. Läs mer

Per I skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Bra bemötande och prospekt. lätt att få kontakt med mäklaren och återkopplingar. Dock en hel del strul vid påskrifter mm när man som jag bor 40 mil bort. Läs mer

Patrik A skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Väldigt bra att ha att göra med. Är nöjd med försäljningen av min lägenhet Läs mer

Robert H skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Fristående villa. Engagerad och personlig.
    Kändes tryggt och trevligt. Läs mer
  • 2019-02-15

Per N skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Vi har fått kanon hjälp av mäklare avv köpa och sälja allt har funkat toppen! Läs mer
  • 2019-02-14

Tommy H skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt en bostadsrätt, 49 kvm, sålt bostadsrätt 71 kvm genom Fastighetsbyrån i Mariestad. Båda mäklarna som skött köp och försäljning har skött sitt uppdrag på ett mycket bra och trevligt sätt. Jag fick stort förtroende för båda i samband med köp och försäljning. Jag förväntade mig ett korrekt bemötande och båda mäklarna Johan Persson och Victoria Ericsson har skött sina uppdrag på ett klanderfritt sätt. De har under processen varit lättillgängliga och informerat om allt på ett bra sätt. Jag är mycket nöjd med hur allt har skötts från mäklarnas sida och kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Mariestad. Läs mer
  • 2019-01-25

Biyarslan A skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Mäklaren utförde ett mycket bra arbete, vi är jätte nöjda. Läs mer
  • 2019-01-14

Filip A skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt en 3a.
    Fantastisk bemötande och genomgång. Läs mer
  • 2018-12-23

Per D skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Jättebra.................................... Läs mer
  • 2018-12-15

Kjell-Åke N skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Vi har sålt en bostadsrätt lägenhet.
    Mäklaren bemötte oss på ett trevligt och proffesionellt sätt vilket jag förväntade mig. När budgivningen väl kom igång fungerade det bra och vi fick till försäljnings avtalet snabbt och bra efter bud givningens slut.
    Bra jobb från mäklare tycker jag , kanske vore bra om att vara lite mer på under hela försäljnings processen. Läs mer
  • 2018-11-30

Elisabeth J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt hus.
    Mkt bra bemötande tyckte vi båda.
    Inga speciella förväntningar mer än att få huset sålt.
    Här inget mera att skriva än ovanstående. Läs mer
  • 2018-11-28

Therese B skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Perfekt bemötande, mäklaren levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • Eva Olofsdotter A

2018-11-27

Eva Olofsdotter A skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Mäklarens bemötande var så härligt. Vi kom med frågor och han svarade så att vi förstod om inte förklarade han på ett annat sätt. Han hjälpte oss med att ta kontakt med sådana som var intresserade av den typen av bostad vi ville sälja. Det fungerade mer än bra. Han hjälpte oss så att vårt hus såldes efter 10 dagar. Läs mer
  • Ann-Chatrin M

2018-11-27

Ann-Chatrin M skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt villa
    Mäklaren var kunnig fixade allt i tid
    Följde upp och höll bra kontakt
    Mycket bra och kändes tryggt Läs mer
  • Tommy I

2018-11-22

Tommy I skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Försäljningen avser byggnad på arrendemark.
    Mäklare: Victoria Ericsson, Fastighetsbyrån Mariestad.

Mäklaren saknade kunskap om de speciella regler som gäller enligt jordabalken vid denna typ av försäljning. Som säljare förväntar man sig inte det.
    Brister i dokument och dokument som inte speglade den faktiska affären förelåg.
    Mäklarens dokument upprättades utifrån att ett villkorat köpekontrakt upprättats.
    Så var inte fallet. Markägaren utnyttjade sin rätt att återta arrendestället. Alltså har ingen extern försäljningsprocess existerat. Mäklaren föreföll i första skedet helt ovetande – liksom vi som säljare - om denna markägarens rättighet vid arrende. Mäklarens arvode sattes utifrån en traditionell extern försäljningssituation, vilket aldrig varit för handen. Att utifrån denna säljsituation ta ut fullt arvode är enligt vår mening fullständigt orimligt. Bristen på kunskap om vilka dokument som ar relevanta i denna försäljningssituation föranledde oss också att anlita advokat för att reda ordning i detta.
    Sammantaget är mäklaren insats undermålig och arvodet inte alls i proportion insatsen.
    Vi kommer att avråda våra vänner och bekanta i Mariestadsregionen från att anlita Fastighetsbyrån.

Tommy Isgren (tommy.h.isgren@gmail.com; 070-2996506)
    Claes Isgren (claes.isgren@gmail.com); 070-5701984) Läs mer
  • 2018-11-21

Johan T skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Vi sålde ett parhus/kedjehus. Maria lade upp försäljningen helt efter, och var mycket lyhörd för, våra önskemål. Hon var snabb och rak i sin kommunikation och återkopplade till oss i god tid. Maria hade god kontroll på allt i vår försäljning och ordnade med alla kontakter som fotograf och besiktning vilket gjorde försäljningen lätt för oss. Jag känner förtroende och var mycket trygg genom försäljningen. Läs mer
  • 2018-11-21

Angela T skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Sålt ett kedjehus. Maria var professionell och noggrann. Hon gav bra tips och råd men var också lyhörd för hur vi ville ha det. Lätt att komma i kontakt med och gav snabb återkoppling. Vi fick huset sålt i precis den takt vi önskade och slapp onödig väntan. Maria ordnade med alla externa kontakter (fotograf, besiktning) mycket snabbt och klanderfritt. Läs mer
  • 2018-11-20

Ali G skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Allt var det perfekt och tydligt.
    🤗🤗🤗 Läs mer
  • Maija E

2018-11-18

Maija E skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Blev väldigt trevligt bemött av min mäklare, fick genast ett fint förtroende för henne och kände att hon sköte allt på bästa sätt, som jag ville. Högsta betyg till Maria. Trygg och väldigt förtroendeingivande. Läs mer
  • 2018-11-09

Yvonne J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    En etta såldes
    Jag blev bra bemött, lugn, proffesionell
    Kanske väl optimistisk om priset, mycket högre än jag förväntade mig men det var också bra eftersom lägenheten såldes för mer än jag förväntat mig, dock under utgångspris.
    Tillgänglig på sms och Mail. Mäklaren gjorde mer än jag visste, innan jag kontaktade henne, vilket då klart var positivt.
    Bra kännedom om området.
    Rekommenderas Läs mer
  • Thomas T

2018-11-08

Thomas T skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    En liten lägenhet med låg månadskostnad perfekt som sommarboende. Och slipper ha en stuga som måste skötas och hållas varm på vintern. Fjärrvärme i en liten lägenhet med badkar och köksdel. Läs mer
  • 2018-11-08

Weronica L skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Köpt en sommarstuga och har aldrig använt en mäklarbyrån förut. Jag har bara positiva saker att säga från första mötet med mäklaren till sista påskrivande av kontraktet. Proffsigt bemötande och tydligt förklarat från början till slut. Läs mer
  • 2018-11-07

Fredrik F skrev om Fastighetsbyrån Mariestad
    Snabb affär. Är nöjd med resultatet och med mäklaren. Har inget direkt att klaga på. Är nöjd med allt. Läs mer
  • 2018-11-01

Jan-Erik J skrev om Fastighetsbyrån Mariestad