Fastighetsbyrån Mora

Fastighetsbyrån Mora

• BadgeEightYears
Ring 0250-178 80 Dela

Fastighetsbyrån har funnits i norra Dalarna sedan 1970-talet och tack vare vår långa erfarenhet i området har en stark lokal förankring och ett stadigt nätverk utvecklats här i Mora, Älvdalens kommuner och Orsa. Vi jobbar alltid med marknadsföring på våra och Swedbanks kontor i närområdet samt i flera andra kanaler för att...

397 omdömen om Fastighetsbyrån Mora

Sedan starten hos Reco 2013

Andreas David J
Färnäs

Tydliga besked genom hela processen. Bra kommunikation.

Marlene C
Tomtebo

Grymt bra mäklare speciellt 2 personer som har varit helt suveräna . STORT TACK Robert och Nina 🌷

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för det fina omdömet Marlene :) Robert och Nina hälsar så gott!

Stellan J
Grönklitt

Bemötande mycket bra. Mäklaren levde upp till våra förväntningar. Allt har fungerat bra och komplikationsfritt så här långt. .

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för ditt fina omdöme :)

Malin J
Mora Centrum

Mäklaren har lyssnat på mig samtidigt som han gett goda råd och bidragit med ”smarta moves” byggda på erfarenhet. Jag är otroligt nöjd, fick lägenheten såld under ”på gång” för utgångspriset.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för det fina omdömet Malin. Glad Påsk :)

Kajsa Märta G
Skrev om Fastighetsbyrån Mora

Riktigt proffsig hantering av mäklare Robert, direkt från första kontakten. Uppskattade tydligt informerande på både visning och vid signering av kontrakt. Bra kontakt genom hela processen, stor tack :)

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för den fina feedbacken, Robert hälsar och tackar! Glad Påsk!

Lena Kristina L
Stackmora

Mycket hjälpsam och professionell. Allt gick smidigt.många tack till Fredrik

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för fin feedback, vi önskar en fin vår :)

Inger J
Morkarlby

Bra fint mottagande och trevligt möten

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för de fina orden, vi önskar en fin vår :)

Hiroko N
Vattnäs

Mäklaren är schysst och förklarade om huset tydligt, så vi hann kolla upp synliga saker som vi behövde. Han lyckades med att göra oss fascinera det här huset riktigt bra, tycker jag.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för det fina omdömet, Oscar hälsar och tackar :)

Åsa B
Morkarlby

Har inget att klaga på. Har fått svar på frågor som vi hade, alltid lätttillgänglig och mäklaren hade ett vänligt bemötande

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för de fina orden Åsa, önskar dig en fin vår :)

Tommos Inger Maria S
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Bra och trevligt bemötande, bra förklaring av avtal osv.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för de fina orden, vi önskar en fin vår :)

Anders A
Grönklitt

I avtalet skrevs att flyttstädning inte skulle ingå vid köpet. Detta borde mäklaren informerat om innan. Annars har jag inga synpunkter

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Hej Anders, tack för din feedback! Avtalen går alltid ut för granskning innan samt genomgång vid kontraktsskrivning. Jag tar med mig att vara ännu tydligare med liknande information framöver! Hoppas ni kommer trivas i ert nya fritidsboende! Allt gott, Johan Hinders, Fastighetsbyrån

Alexander E
Grönklitt

Mycket bra! Kunnigt och personligt.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för din fina feedback Alexander :)

Mattias E
Broåkern

Mycket engagerad mäklare som skötte allt helt perfekt mot både oss som säljare och köpare. Kan varmt rekommenderas .

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Riktigt roligt att höra, tack för fin feedback!

Olof M
Morkarlby

Toppen bemötande från mäklare. Smidigt och tryggt. Mer kan man inte önska vid köp av bostad.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för de fina orden Olof :)

Irene L
Mora Centrum

Tillmötesgående och kunnig, man får svar snabbt när man hör av sig via Mail eller telefon.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för fin feedback Irene :)

Anita A
Öna

Finns bara en mäklarfirma, är den bästa!

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för de fina orden Anita! Vi önskar dig en fin vinter.

Marina S
Utmeland

Ninni H
Orsa Centrum

Oscar har varit toppen, vi är jättenöjda både vad gäller försäljning och köp hittills. Försäljningen är tyvärr inte klar ännu, men det känns tryggt att ha Oscar med i processen.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för ditt fina omdöme Ninni, Oscar hälsar och tackar för de fina orden :)

Maria Elisabeth M
Färnäs

Har köpt och sålt nu med samma mäklare. Skulle ha varit en längre process va de bestämt med en period på 8månader pga skolgång men de intensivt och jobbigt. Nu när de är sålt så är vi ändå Nöjda med Johan Hinders som mäklare. Trevlig, lugn och tålmodig.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för de fina orden, ha en fin vinter.

Åsa O
Mora Centrum

Bra bemötande och trevlig. Lyssnade in vad man sa. Snabb handläggning. Vid kontraktsskrivningen, tog sig tid och förklarade vad som stod i dokumentet och vad de innebar både för säljaren och köparen som innebar när man skrev under köpekontraktet.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för fin feedback, ha en fin vinter.

Jonas E
Skogsbacken - Hånåkni

Allting gick supersmidigt. Bostaden blev såld till ett bra pris innan den kom ut på marknaden.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Härligt att höra Jonas. Vi hoppas du får en fin vinter :)

Charlotte T
Skogsbacken - Hånåkni

Allt gick så smidigt med vår försäljning tack vare Madelene.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Härligt att höra, tack för de fina orden, Madelene hälsar :)

Kjell P
Köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Jag är jätte nöid med all kontakt med fastighetsbyrån mora

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för de fina orden, vi önskar dig en fin vinter :)

Mikael Pontus W
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Avgörande marknadskontakter. Professionell och inkännande dialog med stöd av moderna rutiner och system.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för din fina feedback Mikael, vi önskar dig en fin vinter.

Jeanette S
Köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Trevlig och bra kommunikation oss i mellan.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Härligt att höra, Tack för de fina orden, vi önskar dig en fin vinter.

Per M
Noret

Ett mycket bra bemötande från mäklaren. Bemötte frågor och funderingar på ett mycket bra och proffsigt sätt. Tog sig tid och lyssnade på våra förslag och synpunkter. Vid visning och under själva budandet. Vid kontraktsskrivning så var det även där mycket bra och tydligt gällande avtalet och genomgången av detta. På helheten otroligt nöjd med Fastighetsbyrån och mäklaren!

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack, vi är mycket glada att höra att du är nöjd med din upplevelse under bostadsaffären. Ha en fin vinter.

Gun Britt B
Mora Centrum

Har blivit bemött o hjälpt av.Johan Hinders på bästa möjliga sätt. Köpt bostadsrätt Samt håller på att sälja nuvarande. Prismässigt/ekonomiskt resultat Vet jag inte förrän i efterhand. Nöjd kund.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för de fina orden Gun Britt, ha en fin vinter.

Birgit Gerda S
Köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

As foreigners, we bought a summer house in Sweden through Fastighetsbyrån Mora. The agent answered all of our questions about the property and the purchase process very patiently and completely. In addition, even after the purchase negotiation, he helped us as a contact person with contact addresses and tips for life in Mora. This was a thoroughly pleasant and positive experience for us.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Thank you very much for your feedback, we are glad you are satisfied.

Tommy A
Finnsnäs

Bra bemötande och vi är nöjda på alla sätt och vis.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Härligt att höra Tommy, tack för de fina orden.

Tomas G
Gesunda

Mäklaren tog sig verkligen tid och uppskattar särskilt att mäklaren även lyssnade till oss som köpare.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för de fina orden Tomas. Vi önskar dig en fin vinter.

Anna-Lena B
Gesunda

Positivt och proffsigt bemötande och bra genomfört arbete.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tusen tack för de fin orden :) Vi önskar dig en fin vinter.

Johan E
Gesunda

mycket bra helhet och hjälp under hela försäljningen och vi är väldigt nöjda med resultatet

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för din feedback. Vi önskar dig en fin vinter.

Karin Inger Elisabet T
Venjan

Bra bemötandeoch god information.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för de fina omdömet. Vi önskar dig en fin vinter.

Göran L
Gesunda

Bemötandet var lättsamt, personligt och engagerat. Vi såg fram emot att vår lägenhet skulle bli såld på ett smidigt och okomplicerat sätt. Vår mäklare var tydlig och pedagogisk och höll oss informerade om utvecklingen. Resultatet blev att lägenheten såldes snabbare än vi förväntat oss. Vår mäklare var professionell, intresserad , tillmötesgående och trevlig.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för sådan fin respons Göran, jättekul att höra tycker vi! Vi önskar dig en härlig höst.

Joachim E
Skattungbyn

Its hard for foreign customer to get all informations only in Swedisch Bi- Lingua Swedisch and English would be better. The Mora Team works very good!

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Hi Joachim! Thanks for your feedback, we will evaluate the missing information in english so we can be even better

Anders C
Oljonsbyn

Vänligt bemötande, kompetent och kunnig personal, effektiv hantering av handlingar.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för den fina responsen Anders, vi önskar dig en härlig höst :)

Ingela W
Vattnäs

Vi är i stort sätt nöjda än så länge. Kontakt mellan bank och fastighetsmäklaren har fungerat bra. De har varit trevliga att prata med.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Hej Ingela! Tack för din feedback, vi är glada att ni är nöjda :)

Kjell G
Vattnäs

Påverkades negativt av trafiksituationen o Mora, men det är inte mäklarens fel. Saknar en del dokumentation och förteckning över budgivningen, vilket brukar vara normalt. Annars motsvarade bemötandet vad man kan förvänta sig. Mäklaren gav ett seriöst intryck och var vänlig och trevlig.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för din feedback Kjell, härligt att du är nöjd med köpupplevelsen. All dokumentation, budgivningsprotokoll och journal överlämnas vid tillträdet till samtliga parter :) Återkom om det finns något mer vi kan göra för dig :)

Lars Ingemar G
Sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Mora
Kråkberg

Bra bemötande av samtliga tre mäklare som varit inblandae

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för fin respons! Må så gott & ha en fortsatt fin sommar & höst! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden :)

Kristina E
Köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Nina tog sig god tid vid vårat möte med henne och under visningen, insatt i husets funktioner och visste allt. Vi är mycket nöjda med Nina.

Elford Hans Martin E
Höglunda

Vi är nöjda med fastighetsbyrån i Orsa/Mora. Bra bemötande och professionellt agerande. Mycket trevlig personal, som alltid fanns till hands för att svara på frågor och reda ut eventuella problem.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack så mycket för sådan fin respons, så roligt att höra! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi önskar er en fortsatt härlig sommar & höst!

Bram H
Köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Hey, we got great help from Johan even tho we are not done yet with the finance, both Johan and Helen helped nicely and showed us around well

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Thanks you so much - we are so happy to hear! :) See you, take care!

Roger T
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mora

Min kontakt med Nina Petersson har rakt igenom arbetet med min bostadsförsäljning varit väldigt bra. Hon har varit tydlig och berättat hur hon tänker och vad jag som säljare behöver tänka på och informerat mig på bästa sätt. Hon har överträffat alla mina förväntningar i hanteringen av bostadsaffären som jag är väldigt nöjd med.

Britt-Mari H
Mora Centrum

Mäklaren var trevlig, proffsig, hjälpsam och kommunicerade bra med mig. Försäljningen tog rätt lång tid men det har förstås också med marknaden att göra. Jag har egentligen inget att klaga på.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för fin respons! Må så gott & ha en fin sommar! Vi ses :)

Dennis F
Noret

Seriöst. Påläst. Pålitliga och en känsla och förståelse att köpare oh säljare genomgår en stor process i livet. Känns som genuinet intresserade att båda parter ska vara nöjd med dealen. Ändå " låg dom på bra" när avtalet skulle skrivas. Bra så man kom till skott. Har ingen feedback som kunde förbättrat upplevelsen. Möjligtvis lite mer upplysning om övriga adtigheten från besikningsmannen

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack så mycket för sådan fin respons, vad roligt att höra! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi önskar er en härlig sommar!

Mås Nils Håkan P
Grönklitt

Trevligt och proffsigt bemötande.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för fint omdöme & vi önskar dig en härlig sommar!

Bi B

Trevlig kunnig hjälpsam personal

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack så mycket - så roligt att höra! :) Det värmer verkligen! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. Ha en fin sommar, vi ses!

Bjorn H
Grönklitt

Vi är mycket nöjda med det trevliga och proffsiga sätt vi har blivit bemötta. Känts bra både per telefon och vid vårt enda möte. Högt betyg från oss

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack så mycket för sådan fin respons, så roligt att höra! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för er i framtiden. Vi önskar er en härlig sommar!

Erik Johan S
Färnäs

Bra. Mäklaren Alva är mycket duktig och tillgänglig.

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Tack för sådan fin respons - jättekul att höra! Må så gott & ha en fin sommar! Vi ses :)

Pär Sune S
Färnäs

Mycket trevligt bemötande, enkla att få kontakt med. Svarar snabbt på "dumma frågor" - detta var första gången för mig=viktigt med svar! Förväntningarna var låga på "lyckat resultat" MEN det blev riktigt bra - kul och bra Jag är mycket nöjd med helheten, kommer rekommendera mäklaren till övriga grannar!

Svar från Fastighetsbyrån Mora

Stort tack för sådan fin respons, jättekul att höra tycker vi! Vi önskar dig en härlig sommar!