Fastighetsbyrån Mora

Fastighetsbyrån Mora

Fastighetsbyrån har funnits i norra Dalarna sedan 1970-talet och tack vare vår långa erfarenhet i området har en stark lokal förankring och ett stadigt nätverk utvecklats här i Mora, Älvdalens kommuner och Orsa.

Vi jobbar alltid med marknadsföring på våra och Swedbanks kontor i närområdet samt i flera andra kanaler för att varje objekt ska få så stor spridning och exponering som möjligt. Våra mäklare är målinriktade och engagerade och genom stark lokalkännedom, mycket kunskap och vårt samarbete med Swedbank kan vi garantera en trygg bostadsaffär för dig.

Kontakta oss gärna med dina frågor och funderingar kring bostadsbyte eller be om en fri värdering. Välkommen!

Läs vad 265 kunder tycker om Fastighetsbyrån Mora 2

2021-08-03
    Bra bemötande,engagerad mäklare.
    2021-08-02
    Alla mina förväntningar motsvarades
    2021-08-01
    Bra bemötande och trevlig mäklare, kändes bra.
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Mora
    2021-07-19
    Uppdaterade till oss hela tiden vad som händer. Trevligt bemötande och proffsiga vid försäljningen
    Hej! Tack för fint omdöme, roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-07-19
    Mycket bra bemötande och snabba svar av mäklaren hon ordnade allt.
    Alla förväntningar uppfylldes.
    Vi är mycket nöjda
    Hej, Tack så mycket för de fina orden! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Oxberg
    2021-07-11
    Mäklaren skötte uppdraget otroligt proffsigt.
    Vi är supernöjda med hennes jobb.
    Hej, Varmt tack! Superkul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-07-08
    Korrekt och professionellt bemötande, lyhörd och konstrukiv attityd.
    • Orsa Centrum
    2021-07-04
    Trevlig och kunnig mäklare.
    Är sammanlagt väldig nöjd med valet av mäklar firma.
    • Orsa
    2021-07-02
    Mäklaren visade ett väldigt stort ointresse av mig som säljare. Ingen dialog med mig när det gällde datum för publicering, visning och tillträde.
    Jag upplevde mäklaren som ointresserad och att han körde sitt eget race byggt på rutin.
    Bl a hämtade han uppgifter från underlaget vid mitt köp istället för att fråga mig. Väldigt nonchalant.
    Däremot har mäklarassistenten ett trevligt bemötande.
    Jag förväntade mig en dialog då jag bor långt ifrån. Men tyvärr infriades det inte.
    Affären är inte avslutad ännu så jag hoppas att det inte påverkar.den delen som är kvar av affären.
    Hej, Tack för din feedback som vi naturligtvis tar till oss & förstås tar lärdom av. Vi önskar dig en fin sommar! Fastighetsbyrån Mora
    • Venjan
    2021-07-02
    Blev bra bemött. Trevlig och ofta kontakt med mäklaren.
    Hej, Tack så mycket, det värmer! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Morkarlby
    2021-06-20
    Mkt bra bemött och allt motsvarade mina förväntningar
    • Morkarlby
    2021-06-20
    Professionell, trevlig och engagerad.
    • Älvdalen
    2021-06-14
    Utmärkt bemötande av mäklaren.
    Alltid tillgänglig.
    Hej! Tack så mycket för fint omdöme, kul att höra att ni är nöjda. Välkomna åter. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Kallholen
    2021-06-14
    Har fått bra uppföljning under köpet och personlig service.
    Hej, Tack så mycket! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-06-11
    Upplevelsen var inte så positiv i början, återkopplingen var dålig. Men sen flöt köpet på och utformningen av kontraktet vid köpet gjorde att slutintrycket blev positivt.
    Hej, Tack för bra feedback som vi naturligtvis tar till oss och vad roligt att höra att ni är nöjda överlag. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Älvdalen
    2021-06-10
    Det mesta bra. Har varit på flera visningar och upplevt att mäklaren inte riktigt tagit reda på tomtgränser och hur de är utmärkta. Där kan man bli bättre.
    Man hade också kunnat ringt upp då kontraktet skickades för påskrift. Då hade en bättre beskrivning av vad som behöver
    fixas för att få allt att gå i lås, kunnat ske.
    Hej, Tack så mycket för bra feedback som vi naturligtvis tar till oss. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-06-10
    Mycket bra bemött, hon visste precis vad vi sökte och lyckades hitta det till oss.
    Hej! Tack för fint omdöme, kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Gesunda
    2021-06-09
    Försäljning av fastighet i gesunda. Mycket väl bemött av fastighetsbyråns representant
    Jag trodde att fastigheten skulle vara svårsåld men säljaren var optimistisk och entusiasmerande. Vi gjorde en plan på hennes inrådan som sen följdes nästan exakt
    Alla förväntningar ja hade levde Madeleine Hassa upp till
    Det gick så bra jag hade hoppats på
    Hej, Vad kul att ni är nöjda med affären. Vi tackar för fin respons och hoppas ni hör av er om ni behöver hjälp med något annat i framtiden 😊 /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-06-03
    Vi skulle sälja vårt fritidshus och behövde en mäklare till det.
    Bemötandet har varit fantastiskt fin och vänlig. De har under hela processen hållt oss uppdaterade.
    Våra förväntningar var rätt värdering, upplägg för försäljning och information. Det levde ni upp till.
    Bra kontakt från första början med mäklaren, fina bilder som presenterade vårt hus, tips och info om försäkringar, försäljning, köpeavtal mm har fungerat hela vägen.
    Hej, Tack så mycket för sådan fantastisk respons på vårt arbete, varmt tack för det! Ha en superbra sommar! /Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
    • Färnäs
    2021-05-30
    Madeleine Hassa på fastighetsbyrån har hjälpt oss på ett mycket bra sätt i samband med vårt köp av en fastighet i Färnäs.
    Hej, Vi tackar så mycket för så fin respons och hoppas ni hör av er om ni behöver hjälp med något annat i framtiden. Ha en bra sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Hindriksheden
    2021-05-29
    Bostadsrätt
    Smidigt trots att vi är 50 mil bort och bra att kunna sköta köper på distans.
    Hej och tack så mycket för det! Ha en fin sommar & välkomna åter, Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
    2021-05-19
    Mycket trevlig och kunnig mäklare. Fick stort förtroende direkt och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    • Mora Centrum
    2021-05-07
    Har sålt en lägenhet och även köpt ett fritidshus.
    De har vart ett trevligt och professionellt bemötande i båda affärerna.
    Hej Martin, Tack för den fina feedbacken. Hoppas du kommer trivas i ditt nya fritidshus! Mvh Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-05-07
    Vi köpte ett fritidshus och vi blev trevligt bemött av företaget.
    Vi hade förväntningar på att få så bra information som möjligt om huset/tomten och hur budgivning och köp går till. Vi är nöjda med processen, men så här i efterhand inser vi att vi skulle behövt mer tid att undersöka status på huset.
    Vi är trots allt nöjda med affären.
    Hej Helena, Vad kul att ni är nöjda med affären. Hoppas ni får många fina dagar i stugan! Vi tackar för fin respons och hoppas ni hör av er om ni behöver hjälp med något annat i framtiden 😊 /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-05-07
    Trygg och smidig affär med fasighetsbyrån!
    Hej, Tack för den fina recensionen, det värmer. Ni är alltid välkomna att återkomma om vi kan hjälpa till med något i framtiden. Ha en bra sommar! Fastighetsbyrån Mora
    2021-04-12
    Köpt en tomt i Grönklitt.
    Trevlig mäklare
    Tack för det fina omdömet och lycka till med byggnationen! Hälsningar Johan H, Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
    • Hemus
    2021-04-11
    Köpt bostad
    Jag tyckte mäklarens bemötande var perfekt ingen konstigheter .sammanfattning tycke rush att mäklare gjorde ett fantastisk jobb
    Tack så mycket för fint omdöme. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende! Hälsningar Emma, Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
    2021-04-10
    Tomt i Orsa Grönklitt
    Allt har gått smidigt och bra. Fått den hjälp vi behöver.
    • Skogsbacken - Morkarlby - Hånåkni
    2021-04-06
    Köpt Bostadsrätt.
    Blev bra bemött av mäklaren och dess mäklarkollega, de berättade och förklarade en del och var det något jag undrade över så återkopplade de till mig och jag fick svar på mina frågor.
    Vet egentligen inte vilka förväntningar jag hade men det kändes som det var något som saknades för att jag skulle känna mig 100% nöjd, sedd och trygg.
    Hej Maria, Kul att höra att du är nöjd och hoppas att du kommer att trivs bra i ditt nya boende. Vi tar åt oss och hoppas kunna sätta fingret på det lilla extra så du och alla andra framöver kan känna er 100% nöjda och trygga i mötet med oss. Tack för responsen! Fastighetsbyrån Mora
    • Orsa
    2021-04-05
    Bra bemötande, helt nöjd med mäklaren kommer att rekommendera dom till andra
    Hej! Tack för fint omdöme, roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-03-26
    Köp av tomt. Mycket vänligt och kompetent bemötande och agerande genom, under och efter affären.
    Härligt att er upplevelse av köpet har varit bra genom hela processen och tack för det fina omdömet, det värmer verkligen. Ni är alltid välkomna att höra av er om vi kan hjälpa er med något framöver. Lycka till med byggnationen! Fastighetsbyrån Mora
    2021-03-24
    Köpt ett undebart hus utanför Mora.
    Mäklaren var jätte duktig och kunnig om området. Hon tog sig tid och ställde upp, både med extravisning och besiktning.
    Hej Jon, Tack för den fina recensionen. Alltid lika kul att kunna göra det lilla extra, med nöjda köpare som resultat. Hoppas att ni fortsatt kommer att trivas bra i ert nya hus och stort lycka till. Ni är alltid välkomna att återkomma om vi kan hjälpa till med något i framtiden. Fastighetsbyrån Mora
    2021-03-15
    Har sålt fritidshus, bemötandet var bra och förväntningarna uppfyllda.
    Hej Anita, Vad kul att du känner dig nöjd! Då har vi lyckats med vår målsättning. Du är alltid varmt välkommen in till oss här på Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-03-11
    fritidshus i Älvdalen nära skjutfältet och Rotälven. Utmärkt bemött. Mäklaren levde upp mina förväntningar. Duktig och kunnig mäklare.
    Hej Stig, Tack för dom fina orden! Mycket trevlig ställe som jag säkert tror att köparna kommer att trivas gott i under många år framåt. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2021-02-21
    Köp av villa inom Mora kommun. Allt har fungerat utmärkt från visning tom tillträde. Inga som helst problem för oss som köpare. Vi har fått all support som vi behövt genom hela processen.
    Hej Hans! Vad kul att ni är nöjda med hela köparupplevelsen hos oss, det värmer. Vi vill önska er ett stort lycka till med ert nya hus och hoppas att ni kommer trivas bra. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. / Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
  • Marie Ronja Erica M
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Mora
    2021-02-20
    Jag och min familj har köpt en fristående villa, enplan med källare och garage. Vi hade god kommunikation med mäklaren under hela processen, från visning till tillträde. Detta var första gången jag var med under ett husköp och jag hade därför inga förväntningar, men jag, och min man, är nöjda!
    Hej Ronja med familj! Tusen tack för er feedback. Vad kul att höra att ni tyckte att processen var lyckad. Det glädjer oss! Lycka till i ert nya hus och må så gott. Fastighetsbyrån Mora
    2021-02-08
    Har köpt tomt.
    För att få högsta betyg hade jag velat ha lite mera info under tiden vi väntade på avstyckning mm.
    I övrigt ett mkt bra bemötande.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Och tack så mycket för bra feedback! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Garsås
    2020-12-27
    Köpte hus i Garsås. Mäklaren vi hade var dålig på att återkoppla och allmänt ointresserad.
    Tack för feedback som vi naturligtvis tar med oss i framtiden. Må så gott /Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
    2020-12-20
    Husköp. Mäklaren var lätt att få tag på, vilket var bra. Men hon var generellt väldigt negativt inställd till mig som köpare och det var tydligt att hon inte tyckte säljaren skulle godta mitt bud, trots att vi kommit överens. Sen var det lätt att lösa alla problem längs vägen, och det ställde de upp på till 100%.
    Tack för ditt omdöme & feedback, som vi naturligtvis tar lärdom av i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter /Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Mora
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Mora
    • Kråkberg
    2020-12-17
    Kontakten gällde försäljning av tomt/fastighet. Mäklaren gjorde ett proffsigt och korrekt intryck. Detta intryck levde han upp till under hela processen, allt från den första kontakten till avslut.
    Han var förklarande i de olika stegen och gav oss utrymme att ställa följdfrågor. Sammantaget är vi mycket nöjda med mäklaren och kontakten.
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Finnsnäs
    2020-12-14
    Lägenhetsköp.
    Bra och saklig information och uppföljning från visning till slutfört köp!
    Hej! Stort tack för värmande ord, superroligt att höra att du är nöjd. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om det är någonting vi kan göra för dig i framtiden. Vi hoppas att du ska trivas bra i din nya lägenhet. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2020-12-10
    Vi har nyligen köpt en fritidsbostad, och har under köpet fått god och seriös hjälp med att på ett proffsigt sätt genomföra köpet. De 2 mäklare som deltagit i affären har varit lyhörda för våra önskemål, och anpassat insatsen till våra förutsättningar och tidigare erfarenhet, från ett flertal tidigare bostadsaffärer.
    Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter & vi hoppas ni ska trivas bra i fritidshuset, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    • Östnor
    2020-12-09
    Vi har både sålt och köpt hus genom Fastighetsbyrån i Mora. De mäklare vi har haft att göra med är både kunniga och trevliga. Vi visste sedan tidigare hur det hela sköts. Därför valde dem denna gång också.
    Våra förväntningar vi hade införlivades till fullo.
    • Mora Centrum
    2020-11-30
    100% nöjd med Johans bemötande, attityd, uppföljning mm.
    Hej och tack för den fina responsen på vårt arbete. Det har verkligen vart ett nöje att för hjälpa er och så kul att höra att ni är nöjda. Må så gott och hör av er till oss om vi kan hjälpa till med något i framtiden. //Fastighetsbyrån Mora Orsa Idre Fastighetsbyrån Mora
    • Finnsnäs
    2020-11-21
    Sålt bostad. Bra hjälp och kommunikation under hela processen.
    Hej! Vad roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna Fastighetsbyrån Mora
    2020-11-18
    sålt villa
    mycket bra bemötande och kunnig
    förväntningarna var väl att få villan såld, och den blev såld före visning
    mycket nöjd
    2020-11-16
    Vi köpte en semesterlägenhet, så här långt har allt fungerat bra. Vissa saker skulle vi ta när vi kommer upp och vi hoppas det fungerar lika bra som själva köpet och övertagandet gjorde.
    Hej och stort tack för det, det värmer att höra att ni är nöjda. Vi ska naturligtvis göra vad vi kan för att affären ska slutföras lika smidigt :) Vi hoppas ni ska trivas bra i er fritidsbostad. //Fastighetsbyrån Mora Fastighetsbyrån Mora
    2020-11-11
    Kan förbättra sin kommunikation men pappersexercisen gick väldigt smidigt.
    Hej och tack för er feedback och omdöme. Varmt välkommen åter och ha en fortsatt fin höst & vinter! //Fastighetsbyrån Mora Fastighetsbyrån Mora
    • Skogsgläntan - Morkarlby - Hånåkni
    2020-11-07
    Köpte radhuset för 1200000.
    Mäklarna ordnade speciellt visning för oss.
    Bra bemötande, allt gick hur smidigt som helst😃
    Hej och stort tack för den fina rekommendationen, det värmer att höra att ni är nöjda med vårt arbete gällande ert bostadsköp. Vi hoppas att ni ska trivas bra i ert nya radhus. Varmt välkomna åter och ha en fortsatt fin höst & vinter! //Fastighetsbyrån Mora Fastighetsbyrån Mora
    2020-11-02
    -okunnig.