Alla kategorier Mäklare Skåne Simrishamn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 538 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• 2019-06-24

Jannike A skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, pålitlig och realistisk. Läs mer
  • 2019-06-24

Catharina B skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt vår sommarbostad och kan bara säga att vi fått det bästa av allt när det gäller Emily Hagstedt. Vi kan rekomendera henne på alla sätt när det gäller husförsäljning. Läs mer

Bodil A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    När vi köpte vår lägenhet blev Lovisa vår mäklare och det är vi glada för.Hon är en glad, positiv tjej och kunde svara på alla våra frågor. Hon hade kunskap om allt som rörde lägenheten och vi önskar att alla kan få en lika bra mäklare på Fastighetsbyrån. Läs mer

Lars-Åke S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    vi köpte en lägenhet och redan vid första samtalet ingav Lovisa ett förtroende. På visningen blev vi bemötta av en väldigt glad och trevlig tjej som hade kunskap om objektet och kunde svara på frågor på ett utmärkt sett. Vi skulle utan problem kunna rekommendera Lovisa och Fastighetsbyrån till andra. Läs mer

Ingela S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika är den absolut bästa mäklare vi någonsin haft kontakt med och som nu har hjälpt oss med tre husaffärer under årens lopp.
    Alltid lika engagerad och oerhört kunnig och professionell i sin profession och ett fantastiskt bemötande av oss som kunder. Läs mer
  • 2019-06-17

Anders O skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bemött på ett utmärkt sätt, där mäklaren försökte göra så att allt löpte så smidigt som möjligt. Även när det krånglade till sig lite försökte hon finna på lösningar på ett lugnt och smidigt sätt. Läs mer
  • 2019-06-17

Viktor B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Solig och glad. Alltid svar och hjälp när jag behövde det.
    Jag köpte en bostadsrätt i Simrishamn.
    Som förstagångs köpare kände jag mig trygg med Lovisa att allt skulle gå bra till.
    Kommer att återvända när jag ska sälja. Läs mer
  • 2019-06-15

Kent H skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag är mycket nöjd med Johan Sassersson . Han är trevlig och intresserad av att allt skall bli till allas belåtenhet. Vilket det också blev.
    Jag skulle gärna anlita honom om det skulle bli aktuellt att sälja min lägenhet. Läs mer
  • Keld B

2019-06-13

Keld B skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Väldig fin hjälp med allt i samband med husköp i Kivik. Läs mer
  • 2019-06-13

Christina A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köp en villa i Kivik. Väldigt trevlig och kunnig, upplevdes sympatisk och trovärdig. Saklig, fakta orienterad, upplevde gott samarbete med banken och jag fick de upplysningar som behövdes. Läs mer
  • 2019-06-12

Britt-Mari J skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte en etta vilket gick väldigt snabbt tack vare en mycket professionell mäklare som ingav väldigt stort förtroende och som genomförde affären på för mig bästa sätt, gav råd och uppgifter som jag själv inte hade funderat över. Läs mer
  • Per J

2019-06-12

Per J skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt en villafastighet i Simrishamn och mäklaren har skött detta på ett utmärkt sätt! Läs mer
  • 2019-06-12

Gerd W skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika är alltid glad, trevlig och väldigt tydlig. Lätt att kommunicera med. Läs mer
  • 2019-06-10

Kommer varmt att rekommendera fastighetsbyrån i Simrishamn Läs mer
  • 2019-06-07

Christian L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte Ängen 6 i Vik.
    Snabb och smidig affär! Snabba svar och tydlig kommunikation. Mycket nöjd med Johans insats i affären. Kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Carina K

2019-06-03

Carina K skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt bostadsrätt. Snabb, vänlig och tillmötesgående, hjälpsam. Glad.
    Eftersom jag använt Fastighetsbyrån i annat ärende och trivdes med service och bemötande infriades dessa även denna gång.
    Är överraskad över hur Fastighetsbyrån på olika orter Malmö, Höganäs och nu Kivik ändå lyckas knyta medarbetare med stort hjärta, engagemang och proffsighet i deras utövande.
    Vackert! Läs mer
  • 2019-06-03

Einar Albert S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en liten gård. Bra bemötande och ytterst tjänstvillig och ställde upp med en visning som passade oss eftersom vi bor i Nyköping. Alla våra förväntningar uppfyllda genom snabba svar, delgett oss viktig information och lyssnat på våra önskemål.
    Lovisa är en mäklare som vi fick stort förtroende för redan vid första mötet och vi är mycket nöjda med hur fastighetsaffären hanterades. Läs mer
  • 2019-06-03

Susanne S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt Onslunda 4421 och Lovisa har varit fenomenalt tillmötesgående, snabb och skicklig i vår kontakt med henne. I vårt sökande av boende har vi varit i kontakt med flera mäklare och Lovisa har tveklöst varit den som vi uppfattat som mest professionell och serviceinriktad. Läs mer
  • 2019-06-01

Kim M skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Lovisa. Hon är en mycket bra mäklare. Med bra svar och idéer på allt!
    Kan inte mer än säga att jag är väldigt glad över valet av Lovisa och kommer ta hjälp av henne fler gånger om det kommer bli försäljning igen! Läs mer
  • 2019-05-29

Anneli K skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En professionell, saklig och väldigt kunnig mäklare med tät kontakt, vilket vi uppskattat enormt mycket vid försäljningen utav våran hästgård. Vi är förstagångssäljare och kände att vi var i väldigt trygga händer. Hade vi eller intressenter funderingar så tog hon reda på svar om det inte fanns. Vi har en väldigt positiv upplevelse av hela affären och kan varmt rekommendera Annika när du ska sälja din fastighet. Läs mer
    2019-05-30 Annika M svarar Anneli K
    Stort tack för ert svar, ja vi har samarbetat bra! Mvh Annika
  • 2019-05-29

Susann K skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt en tomt i Kivik, där vi lagt en handpenning för att invänta bygglov innan vi ska betala hela köpeskillingen.

Lovisa är en mycket trevlig, professionell mäklare. Hon har en mycket trevlig ton, är snabb att svara på mail och i telefon. Köpet gick mycket smidigt. Vi har fortsatt kontakt med henne eftersom hon säljer huset bredvid vår tomt. Men det är hela tiden en mycket positiv upplevelse.

Lovisa lever helt upp till våra förväntningar av en mäklare. Läs mer
  • 2019-05-27

Anna B skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan skötte affären på ett utmärkt sätt, proffesionell och kunnig mäklare. Bra återkoppling och tillgänglig. Läs mer
  • 2019-05-26

Christoffer H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi tycker att Annika har varit proffsig och trevlig. Läs mer
    2019-05-26 Annika M svarar Christoffer H
    Tack för vitsord, hoppas ni får god trivsel med nya huset! Mvh Annika
  • 2019-05-24

Torbjörn B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig och hjälpsam!
    Kunnig och professionell Läs mer
  • 2019-05-23

skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    jag..har anlitat annika månsson vid två tillfällen hon är en utomordentlig och duktig mäklare som jag vid någon ytterligare fastighetsaffär kommer att vända mig annika månsson Läs mer
    2019-05-23 Annika M svarar
    Hej och tack för fint betyg, mvh Annika
  • Marielle B

2019-05-20

Marielle B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt vårt hus.

Lovisa är väldigt trevlig och lätt att samarbeta med. Alltid glad och trevlig och det känns alltid som att hon har koll på läget och hittar lätt intressenter.

Väldigt trevlig och får en att hålla hoppet uppe även när kunder tackar nej. Håller en informerad och uppdaterad. Läs mer
  • 2019-05-13

Erica O skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt villa. Vi är väldigt nöjda med mäklaren. Bra kontakt, engagerad mäklare☺️ Läs mer
  • 2019-05-08

Tom E skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt tvåplanshus på Österlen. Bra bemött redan vid visningen. Fortsatt bra kontakt under hela köpesprocessen. Mäklaren hjälpte till med kontakter och liknande i samband med vår besiktning som drog ut på tiden. Inget att klaga på! Läs mer
    2019-05-16 Lovisa B svarar Tom E
    Tack för fin feedback och trevlig kontakt. Vänligen, Lovisa
  • 2019-05-07

Filip L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en gård på Österlen. Väldigt proffsigt bemötande.
    Tyckte att hon gjorde ett gediget arbete och var lyhörd för våra önskningar. Läs mer
    2019-05-16 Lovisa B svarar Filip L
    Tack för fin feedback Filip! Må gott, Lovisa
  • Fredric S

2019-05-06

Fredric S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en villa och blev bemött på allra bästa vis. Proffsig, vänlig och tillgänglig. Allt en kan förvänta sig och hoppas möta när en ska göra en lyckad bostadsaffär. Läs mer
  • 2019-05-02

Hanna S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt en villa. Jaennine gav ett tydligt och trevligt bemötande. Har varit tillgänglig och tillmötesgående. Uppfyller våra förvätningar till fullo. Läs mer

Ann-Catrin S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt sommarhus och upplever att vi blivit mycket bra bemötta av Annika på alla sätt. Hon är driven och kunnig samt väldigt hjälpsam. Läs mer
    2019-04-09 Annika M svarar Ann-Catrin S
    Tack för fin återkoppling, jag uppskattar det, mvh Annika

Sarah S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Väldigt genuin och professionell mäklare som lyssnade till oss köpare när vi vädjade med hjärtat. Glad att det va hon som hjälpte oss att hitta vårt hem! Läs mer
    2019-05-16 Lovisa B svarar Sarah S
    Tack för trevlig kontakt och jag är glad att ni är nöjda! Må gott, Lovisa.
  • Saralisa B

2019-04-08

Saralisa B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa sålde vårt blivande hem till oss och vi är verkligen hur nöjda som helst med allt. Hon var professionell, ödmjuk, tydlig, hade alltid ett leende till övers och gav snabb respons! Läs mer
    2019-05-16 Lovisa B svarar Saralisa B
    Tusen tack för fin rekommendation! Allt gott till er, vi ses! Lovisa.

Naime P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt lägenheten. Lovisa var professionell och mycket trevlig. Lätt att få tag på och svarade snabbt på mina frågor. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-05-16 Lovisa B svarar Naime P
    Tack Naime för ditt svar, uppskattas! Vi ses, Lovisa
  • 2019-04-03

Göran S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt Fastighet i Simrishamns kommun.

Trevligt, sakligt, noggrant och professionellt hanterat från första mötet och genom hela processen.

Absolut en av de bästa mäklarna jag har haft kontakt med.

Det har varit ett privilegier att genomfört denna affär med Annikas " lotsning". Läs mer
    2019-04-08 Annika M svarar Göran S
    Hej och tack för fina vitsord, jag uppskattar det, mvh Annika
  • 2019-04-02

Pathos H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köp av villa.
    Professionellt bemötande rakt igenom. Ordning och reda, tydliga instruktioner. Läs mer
    2019-04-08 Annika M svarar Pathos H
    Hej och tack för fina vitsord, jag uppskattar det, mvh Annika
  • 2019-04-02

Maura A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har sålt Fästanvägen 10 i Kivik.

Johan har varit min trygghet genom hela försäljningen.Han är lätt att diskutera med och har svar på alla frågor som man ställer. Jag är jätte nöjd med Johan som mäklare. Läs mer
  • 2019-03-20

Eric A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt Bostadsrätt,
    Blev bemött på ett väldigt professionellt sätt. Hjälpsam och kunnig!
    Förväntningarna var överträffade.

Kommer absolut rekommendera Johan Läs mer
  • 2019-03-19

Tommy Johan L skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt fritidshus
    Blev bemöt mycket bra
    Levde upp till alla förväntningar

Sen första träffen så var Jeanine lyhörd på att vi ville sälja relativt fort så med hennes kunskap så såldes huset snabbt och med över förväntan gällande pris. Läs mer
  • 2019-03-09

Lena Simonsson B skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag kopte en fastighet I brantevik/Osterlen sommaren 2018.
    Ran pa visningen fick jag ett mycket positivt intryck av Jaennine. Hennes positive attityd var inbjudande och hon ingav fortroende direct. Jaennines bemotande var precis ratt; inte patrangande men anda tillganglig for fraor nar som helst.
    Hennes snabba och raka satt att ge bade svar och rad var perfekt. Det var mina beslut hela tiden under en ganska lang budgivning men hon fans alltid dar och gav mig sjalvfortroende.
    Mina forvantningar pa en maklare fylldes till 100% av Jaennine.
    Enkel, rak, arlig, effektiv och positiv. Läs mer
  • 2019-03-04

Ulrika L skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, jordnära mäklare som har koll på den lokala marknaden och dessutom kan hantera intressenter på rätt sätt. Läs mer
  • 2019-03-03

Marina H skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    sålt hus, bästa tänkbara bemötande och Emily levde upp till mycket mer än vi väntat oss, hon var proffsig kompetent snabb engagerad positiv lätt att ha att göra med, snabba svar alltid tillgänglig alla dagar, tydlig och helt enkelt super trevlig. Vår bostad såldes snabbt. Vi är mycket nöjda och ger henne högsta betyg! Läs mer

Marcus K skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fantastisk mäklare. Hon gjorde det där lilla extra och hjälpte oss hela vägen till vårt drömhus! Läs mer

Inger N skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    VI köpte ett fritidshus via Fastighetsbyrån Österlen på våren 2018.
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande av Johan Sassersson i alla kontakter vid både visning och alla kontakter därefter tills köpet var klart. Läs mer

Björn D skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hon verkade bra i början men sen ändrade hon de muntliga till något annat
    På papperet .säljaren gjorde likadant .
    En så kallad överenskonmelse don emellan .jag har tagit upp detta med fastighetmäklarombudet.o kommer att lägga en skrivelse till fmr.säljaren har jag mail från att saker skulle lämnas tillbaka men han ändrade sig igen efter några dagar o jag har vittne på vad som sagts
    O ett muntligt avtal är lika mycket värt som ett skrivit Läs mer
  • 2019-02-28

Anna Catharina Birgitta G skrev om Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag sålde mitt hus i Blästorp genom Eljena, hon var lyhörd och lugn o svarade kunnigt på de frågor jag ställde, .hon motsvarade de förväntningar jag hade.och jag rekommenderar henne.
    Med vänlig hälsning, Catharina G Läs mer

Peter N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt en Skånelänga och fann en bra dialog mellan oss som köpare, och Emily samt vidare till säljaren så att man kunde knyta ihop affären på ett bra sätt, för alla parter.
    Peter Nilhammer Läs mer

Bodil P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily var intresserad, engagerad, kunnig och alltid beredd att svara på frågor etc när vi sålde vår villa.
    Kan inte tänka mig en bättre mäklare. Läs mer

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn