Alla kategorier Mäklare Skåne Simrishamn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 499 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• 2019-03-20

Eric A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt Bostadsrätt,
    Blev bemött på ett väldigt professionellt sätt. Hjälpsam och kunnig!
    Förväntningarna var överträffade.

Kommer absolut rekommendera Johan Läs mer
  • 2019-03-19

Tommy Johan L skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt fritidshus
    Blev bemöt mycket bra
    Levde upp till alla förväntningar

Sen första träffen så var Jeanine lyhörd på att vi ville sälja relativt fort så med hennes kunskap så såldes huset snabbt och med över förväntan gällande pris. Läs mer
  • 2019-03-09

Lena Simonsson B skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag kopte en fastighet I brantevik/Osterlen sommaren 2018.
    Ran pa visningen fick jag ett mycket positivt intryck av Jaennine. Hennes positive attityd var inbjudande och hon ingav fortroende direct. Jaennines bemotande var precis ratt; inte patrangande men anda tillganglig for fraor nar som helst.
    Hennes snabba och raka satt att ge bade svar och rad var perfekt. Det var mina beslut hela tiden under en ganska lang budgivning men hon fans alltid dar och gav mig sjalvfortroende.
    Mina forvantningar pa en maklare fylldes till 100% av Jaennine.
    Enkel, rak, arlig, effektiv och positiv. Läs mer
  • 2019-03-04

Ulrika L skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, jordnära mäklare som har koll på den lokala marknaden och dessutom kan hantera intressenter på rätt sätt. Läs mer
  • 2019-03-03

Marina H skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    sålt hus, bästa tänkbara bemötande och Emily levde upp till mycket mer än vi väntat oss, hon var proffsig kompetent snabb engagerad positiv lätt att ha att göra med, snabba svar alltid tillgänglig alla dagar, tydlig och helt enkelt super trevlig. Vår bostad såldes snabbt. Vi är mycket nöjda och ger henne högsta betyg! Läs mer

Marcus K skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fantastisk mäklare. Hon gjorde det där lilla extra och hjälpte oss hela vägen till vårt drömhus! Läs mer

Inger N skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    VI köpte ett fritidshus via Fastighetsbyrån Österlen på våren 2018.
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande av Johan Sassersson i alla kontakter vid både visning och alla kontakter därefter tills köpet var klart. Läs mer

Björn D skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hon verkade bra i början men sen ändrade hon de muntliga till något annat
    På papperet .säljaren gjorde likadant .
    En så kallad överenskonmelse don emellan .jag har tagit upp detta med fastighetmäklarombudet.o kommer att lägga en skrivelse till fmr.säljaren har jag mail från att saker skulle lämnas tillbaka men han ändrade sig igen efter några dagar o jag har vittne på vad som sagts
    O ett muntligt avtal är lika mycket värt som ett skrivit Läs mer
  • 2019-02-28

Anna Catharina Birgitta G skrev om Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag sålde mitt hus i Blästorp genom Eljena, hon var lyhörd och lugn o svarade kunnigt på de frågor jag ställde, .hon motsvarade de förväntningar jag hade.och jag rekommenderar henne.
    Med vänlig hälsning, Catharina G Läs mer

Peter N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt en Skånelänga och fann en bra dialog mellan oss som köpare, och Emily samt vidare till säljaren så att man kunde knyta ihop affären på ett bra sätt, för alla parter.
    Peter Nilhammer Läs mer

Bodil P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily var intresserad, engagerad, kunnig och alltid beredd att svara på frågor etc när vi sålde vår villa.
    Kan inte tänka mig en bättre mäklare. Läs mer

Elsa Gudrun P skrev om Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    My kort nöjd. Läs mer
  • Torbjörn N

2019-02-27

Torbjörn N skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Enkelt, proffsigt, trevligt när vi hittade vår återkomst till Österlen!
    Tack Johan! Läs mer

Anders A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan har varit aktiv och varit bra på att hålla kontakten med mig under hela processen. Läs mer
  • Christer C

2019-02-25

Christer C skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt lgh. Bemött på ett professionellt sätt. Letade efter ett fritidsboende . LB lyssnade på våra önskemål och efter en tid fann vi vårat nya boende. Rekommenderar gärna LB till andra kunder. Läs mer

Monica P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt en fritidsfastighet och blev väl bemött av Lovisa på alla sätt. Kunnig och lyssnade på mina behov. Läs mer

Monica Jacobsson H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Tydlig, strukturerad och drivande i försäljningen av vårt hus.
    Gav många värdefulla råd och tips för att vår försäljning skulle bli så bra som möjligt.
    Var professionellt i mäklarrollen. Underlättade och stöttade både oss som säljare och köparna.

Hela försäljningsprocessen bli bra och jag är mycket nöjd med Annikas insats. Hon får mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2019-02-26 Annika M svarar Monica Jacobsson H
    Tack för fina ord som jag verkligen försöker uppnå, vi har samarbetat bra! Mvh Annika

Eva Christina J skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt ett nybyggnadsprojekt på Littorinavägen i Kivik, med hjälp av Lovisa. Hon gav ett suveränt bra intryck redan från start - blixtsnabb och trevlig respons och fixade privat visning på just den tid som passade mig. Även avtalsskrivande och övriga formaliteter fungerade väldigt snabbt och effektivt, trots att Lovisa egentligen var på utbildning precis när det "hettade till". Skulle jag sälja eller köpa något i regionen kommer hon garanterat att vara mitt förstahandsval! Läs mer

Gunilla B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag fick fantstisk service och hjälp vid försäljningen av familjens fritidshus. Läs mer
  • 2019-02-24

Agneta E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag var köpare av en enrumslägenhet. Jag blev positivt bemött av mäklaren, som visade lägenheten även på tid som passade mig. Hon hade intresse och engagemang både vid visning av lägenheten, i budgivningen och vid mötet då vi skrev avtalet.
    Annika Månsson levde upp till de förväntningar som jag hade och skötte våra kontakte, både de vi hade per telefon och när vi möttes på ett professionellt och engagerat sätt. Läs mer
    2019-02-24 Annika M svarar Agneta E
    Hej och tack för svar, ja det var trevliga möten, allt gott och god trivsel med nya lgh, mvh Annika
  • 2019-02-22

Kristina S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika är otroligt duktig mäklare, hon är mycket proffsig, vänlig,visar andra respekt,och värdighet, har lätt att skratta samt ett stort kunnande rekommenderar henne varmt. Mvh Kristina . Läs mer
    2019-02-24 Annika M svarar Kristina S
    Tack för svar Kristina, ja vi har samarbetat bra! Mvh Annika
  • 2019-02-21

Jörgen L skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Första gången jag sålt ett hus och jag tycker att Annika har tagit hand om allt som jag förmodar hör en hus försäljning till.
    Har absolut inget att klaga på, hon kunde sin sak och har varit mycket behjälplig med allt och man har fått svar på allt man bett om. bara plus :-) Läs mer
    2019-02-24 Annika M svarar Jörgen L
    Hej JÖrgen och tack för svar, ja vi har samarbetat bra! Mvh Annika
  • Malin J

Malin J skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt en hästgård och jag är väldigt nöjd med Johan som mäklare. Han var alltid tillgänglig och förstående. Han uppfyllde alla mina förväntningar och ingav ett förtroende.
    Att han hörde av sej långt efter köpet och önskade god jul, var över förväntan. Läs mer
  • Gun B

Gun B skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt vår villa i Simrishamn.. Tråkigt men nödvändigt, då vårt liv är annorlunda i dag. Johan har förstått exakt hur vi har tänkt. Han har bemött oss proffsigt och med vårt bästa i tankarna. Samtalen från Johan, har varit informativa och trevliga och han har varit snabb med återkoppling på våra frågor
    Johan är en positiv och proffsig kille, han har alltid kunden i fokus och bjuder på sig själv Läs mer
  • 2019-02-21

Christer B skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    mkt bra personlig service. passade tider. levde upp till våra förväntningar Läs mer
  • Bernt H

Bernt H skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Engagerad! När vi sålde vårt hus! Läs mer
  • Lena L

Lena L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan har sålt vårt hus och kan inte vara något annat än supernöjd! Han är väldigt bra på att förklara saker, han har ett trevligt bemötande och inger förtroende. Jag rekommenderar verkligen Johan till alla som funderar på husförsäljning.
    Stort tack ännu en gång! Läs mer
  • Karin S

2019-02-18

Karin S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt min mors hus med fullmakt från min mor Aina.
    Bra att Annika tog fram husets historik, tipsade mig om en mycket bra röjnings/städfirma.
    Löpande kontakt med vad som händer inför försäljningen, fotograf, bokning med energirådgivare.
    Följer upp när det är röjt.
    En fördel med Fastighetsbyrån att Annika hade med en kvinna från banken vid visningarna.
    Fin mapp om huset till ev köpare, fina bilder på hemnet
    Snabb kommunikation vid budgivning, mm.
    Tog emot på en lördag för att skriva köpeavtal, bjöd på kaffe , mor fick tulpaner .
    Jag har upplevt Annika som mycket sympatisk och effektiv mäklare.
    Kan varmt tipsa vänner om Fastighetsbyrån och på Österlen om Annika. Läs mer
    2019-02-21 Annika M svarar Karin S
    Tack Karin för ditt svar, vi har samarbetat bra!
  • Fredric S

2019-02-11

Fredric S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Allt har fungerat precis som vi önskat. Vi har känt oss helt trygga genom hela processen trots att det är ett stort och viktigt beslut som i perioder är ganska jobbigt. Läs mer
  • 2019-01-20

Nicklas J skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte bostad av Jaennine och fick klanderfri
    service, vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-01-10

Ronny Å skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har fått hjälp med att köpa en två och sälja min etta. Lovisa har bemött mig på ett mycket trevligt och professionellt sätt. Hon har levt upp till alla förväntningar och gör ett mycket bra jobb! Läs mer
  • 2019-01-09

Elvira A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon är trevlig, tydlig och hjälpsam! Läs mer
  • 2019-01-07

Mårten G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt fastighet, korrekt o tydligt bemött på ett mkt bra sätt, trevligt o på alla sätt en mycket bra affär Läs mer
  • 2018-12-22

Beatrice E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika hjälpte mig att köpa ett hus på Österlen. Mitt första husköp i livet. Hon var väldigt påläst, förtroendeingivande och alltid snabb i sin respons. Jag kan varmt rekommendera Annika! Läs mer
    2019-01-04 Annika M svarar Beatrice E
    Tack för ditt svar, jag uppskattar det och önskar dig ett fint 2019! Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-12-12

Rolf O skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi köpte en villa nära havet. Mäklaren informerade oss väl, både om fördelarna med huset men även vilka brister som borde åtgärdas. Vi kände oss bra bemötta och tycker hela husaffären var en positiv upplevelse. Läs mer
  • Ludvig T

2018-11-20

Ludvig T skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag köpte ett hus i Järrestad genom Johan, hela affären gick väldigt snabbt. Jag tyckte att Johan som person var väldigt trevlig, hjälpsam, noggrann och effektiv. Jag kände mig lugn och säker med Johan trots att jag inte hade någon kunskap om husköp, vilket var väldigt skönt. Jag är supernöjd med min mäklare och husköpet! Läs mer

Agnes T skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket duktig o trevlig person. Bara positiva erfarenheter. Läs mer
    2018-11-20 Annika M svarar Agnes T
    Tack för svar som jag uppskattar, allt gott! Med vänlig hälsning Annika

Mia J skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålde bostadsrätt.
    Johan Sassersson är en bra mäklare.
    Håller en god kontakt med säljaren. Läs mer

Jimmy G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hej, Johan är duktig, men lite för stressad och avslutar alla samtal för fort...han är ung och oerfaren. Läs mer

Anders A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa var bra hjälp och tydlig i sin kommunikation. Gjorde ett utmärkt arbete. Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Anders A
    Tack för svar, det glädjer mig. Tack även för gott samarbete! Vänligen Lovisa.
  • 2018-11-16

Pia A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa är en suoerduktig mäklare som gjorde allt för att det skulle bli en bra affär. Återkom alltid och hjälpte till med allt kring visningar, då vi bor en bit från vårt sommarhus som vi sålde.
    Bästa rekommendationerna till Lovisa. Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Pia A
    Tack Pia för dina ord och för gott samarbete! Önskar dig en fin dag, Lovisa.
  • 2018-11-14

Niklas J skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt ett sommarhus från sekelskiftet i Karlsaby utanför simrishamn. Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb där vi kännde oss medverkande till hela försäljningen samt lagom med avstämmningar. Bästa rekomendationer till Johan Läs mer
  • 2018-11-12

Anne H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En måndag gick jag runt till alla mäklarna på Storgatan i Simrishamn. Morgonen efter fick jag sms från Lovisa om en lägenhet de fått in på kvällen och hon kollat och tänkt på mig.
    Jag kollade, föll direkt och nu är min lägenhet snart helrenoverad och klar för inflytt. Tack för tipset Lovisa! Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Anne H
    Anne, jag är så glad att just du köpte lägenheten. Ska bli spännande att se resultatet! Ha en fin dag, Lovisa.
  • 2018-11-10

Maria H skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra och tydlighet i bemötandet. Har inga direkta mäklarupplevelser vid tidigare husköp. Uppfattade Emily som positiv och korrekt. Läs mer
  • Ulla P

2018-11-08

Ulla P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt en enplansvilla
    Vi blev bemötta mycket bra av mäklaren
    Vi förvänta oss att försäljningen skulle vara lättsam, och det fungera perfekt
    Tiden för försäljningen var jäktig, men det gick snabbt över Läs mer
  • 2018-11-05

Claes P skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en Skånelänga på Österlen

Annika är väldigt professionell, social och snabb med svar och information.

Vi hade stött på Annica tidigare och var positiva till att hon skulle sälja huset vi köpte.

Vi kommer att vända oss till Annica den dagen vi skall värdera eller sälja vårt hus. Läs mer
    2018-11-05 Annika M svarar Claes P
    Hej Claes och tack för svar som jag uppskattar, vi ses säkert på Österlen framöver! Med vänlig hälsning Annika
  • Thord D

2018-11-05

Thord D skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan har varit väldigt hjälpsam under hela försäljningen av vårt hus. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-11-05

Josefin N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt ett hus i skillinge
    Vi blev bra bemötta av mäklaren
    Hade inga förväntningar, Läs mer
    2018-11-05 Annika M svarar Josefin N
    Tack Josefin för ditt svar, jag uppskattar det, önskar god trivsel med nya huset. Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-11-03

Palle P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Solgt fritidshus i Vik.
    Vi er meget tilfreds med Lovisa Bjørnbergs håndtering af
    vurdering,fremvisning og salg.
    Levede fuldt ud op til vores forventninger.
    Vi havde stor tillid til Lovisa fra første dag.
    Palle Pedersen og Marchen Passer. Läs mer
    2018-11-06 Lovisa B svarar Palle P
    Tack för ert svar och för ett fint sammarbete, det har varit mycket trevligt! Vi ses snart. Lovisa
  • 2018-11-01

Linnéa R skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har aldrig träffat Johan Sassersson, hela affären sköttes, via fullmak, av min syster Lena Svennberg.

Kan alltså inte lämna något omdöme. Läs mer
    2018-11-01 Johan S svarar Linnéa R
    Hej Linnéa!
    Ja, tyvärr så träffades vi aldrig fysiskt, men jag tackar för god kontakt på distans och önskar er all lycka i er nya bostad!
    Med vänlig hälsning, Johan

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn