Alla kategorier Mäklare Skåne Simrishamn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 469 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• 2019-01-10

Ronny Å skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har fått hjälp med att köpa en två och sälja min etta. Lovisa har bemött mig på ett mycket trevligt och professionellt sätt. Hon har levt upp till alla förväntningar och gör ett mycket bra jobb! Läs mer
  • 2019-01-09

Elvira A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon är trevlig, tydlig och hjälpsam! Läs mer
  • 2019-01-07

Mårten G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt fastighet, korrekt o tydligt bemött på ett mkt bra sätt, trevligt o på alla sätt en mycket bra affär Läs mer
  • 2018-12-22

Beatrice E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika hjälpte mig att köpa ett hus på Österlen. Mitt första husköp i livet. Hon var väldigt påläst, förtroendeingivande och alltid snabb i sin respons. Jag kan varmt rekommendera Annika! Läs mer
    2019-01-04 Annika M svarar Beatrice E
    Tack för ditt svar, jag uppskattar det och önskar dig ett fint 2019! Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-12-12

Rolf O skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi köpte en villa nära havet. Mäklaren informerade oss väl, både om fördelarna med huset men även vilka brister som borde åtgärdas. Vi kände oss bra bemötta och tycker hela husaffären var en positiv upplevelse. Läs mer
  • Ludvig T

2018-11-20

Ludvig T skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag köpte ett hus i Järrestad genom Johan, hela affären gick väldigt snabbt. Jag tyckte att Johan som person var väldigt trevlig, hjälpsam, noggrann och effektiv. Jag kände mig lugn och säker med Johan trots att jag inte hade någon kunskap om husköp, vilket var väldigt skönt. Jag är supernöjd med min mäklare och husköpet! Läs mer

Agnes T skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket duktig o trevlig person. Bara positiva erfarenheter. Läs mer
    2018-11-20 Annika M svarar Agnes T
    Tack för svar som jag uppskattar, allt gott! Med vänlig hälsning Annika

Mia J skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålde bostadsrätt.
    Johan Sassersson är en bra mäklare.
    Håller en god kontakt med säljaren. Läs mer

Jimmy G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hej, Johan är duktig, men lite för stressad och avslutar alla samtal för fort...han är ung och oerfaren. Läs mer

Anders A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa var bra hjälp och tydlig i sin kommunikation. Gjorde ett utmärkt arbete. Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Anders A
    Tack för svar, det glädjer mig. Tack även för gott samarbete! Vänligen Lovisa.
  • 2018-11-16

Pia A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa är en suoerduktig mäklare som gjorde allt för att det skulle bli en bra affär. Återkom alltid och hjälpte till med allt kring visningar, då vi bor en bit från vårt sommarhus som vi sålde.
    Bästa rekommendationerna till Lovisa. Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Pia A
    Tack Pia för dina ord och för gott samarbete! Önskar dig en fin dag, Lovisa.
  • 2018-11-14

Niklas J skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt ett sommarhus från sekelskiftet i Karlsaby utanför simrishamn. Mäklaren gjorde ett mycket bra jobb där vi kännde oss medverkande till hela försäljningen samt lagom med avstämmningar. Bästa rekomendationer till Johan Läs mer
  • 2018-11-12

Anne H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En måndag gick jag runt till alla mäklarna på Storgatan i Simrishamn. Morgonen efter fick jag sms från Lovisa om en lägenhet de fått in på kvällen och hon kollat och tänkt på mig.
    Jag kollade, föll direkt och nu är min lägenhet snart helrenoverad och klar för inflytt. Tack för tipset Lovisa! Läs mer
    2018-11-19 Lovisa B svarar Anne H
    Anne, jag är så glad att just du köpte lägenheten. Ska bli spännande att se resultatet! Ha en fin dag, Lovisa.
  • 2018-11-10

Maria H skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra och tydlighet i bemötandet. Har inga direkta mäklarupplevelser vid tidigare husköp. Uppfattade Emily som positiv och korrekt. Läs mer
  • Ulla P

2018-11-08

Ulla P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt en enplansvilla
    Vi blev bemötta mycket bra av mäklaren
    Vi förvänta oss att försäljningen skulle vara lättsam, och det fungera perfekt
    Tiden för försäljningen var jäktig, men det gick snabbt över Läs mer

Claes P skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en Skånelänga på Österlen

Annika är väldigt professionell, social och snabb med svar och information.

Vi hade stött på Annica tidigare och var positiva till att hon skulle sälja huset vi köpte.

Vi kommer att vända oss till Annica den dagen vi skall värdera eller sälja vårt hus. Läs mer
    2018-11-05 Annika M svarar Claes P
    Hej Claes och tack för svar som jag uppskattar, vi ses säkert på Österlen framöver! Med vänlig hälsning Annika

Thord D skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan har varit väldigt hjälpsam under hela försäljningen av vårt hus. Rekommenderas varmt. Läs mer

Josefin N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt ett hus i skillinge
    Vi blev bra bemötta av mäklaren
    Hade inga förväntningar, Läs mer
    2018-11-05 Annika M svarar Josefin N
    Tack Josefin för ditt svar, jag uppskattar det, önskar god trivsel med nya huset. Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-11-03

Palle P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Solgt fritidshus i Vik.
    Vi er meget tilfreds med Lovisa Bjørnbergs håndtering af
    vurdering,fremvisning og salg.
    Levede fuldt ud op til vores forventninger.
    Vi havde stor tillid til Lovisa fra første dag.
    Palle Pedersen og Marchen Passer. Läs mer
    2018-11-06 Lovisa B svarar Palle P
    Tack för ert svar och för ett fint sammarbete, det har varit mycket trevligt! Vi ses snart. Lovisa
  • 2018-11-01

Linnéa R skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har aldrig träffat Johan Sassersson, hela affären sköttes, via fullmak, av min syster Lena Svennberg.

Kan alltså inte lämna något omdöme. Läs mer
    2018-11-01 Johan S svarar Linnéa R
    Hej Linnéa!
    Ja, tyvärr så träffades vi aldrig fysiskt, men jag tackar för god kontakt på distans och önskar er all lycka i er nya bostad!
  • 2018-10-22

Daniel J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt hus.
    Mycket trevlig och mycket hjälpsam.
    Hade hon inte koll så kollade hon upp det och åter kom ganska snabbt.
    En av de bästa mäklarna jag träffat Läs mer

Anders J skrev om Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra och proffsigt bemötande och handläggning vid försäljning av vårt fritidshus. Läs mer

Christer H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Utmärkt bemötande och hantering av försäljningen på alla sätt. Ett proffs i arbete...

Christer Heingård Läs mer
    2018-10-18 Annika M svarar Christer H
    Hej och tack Christer för fina vitsord, vänligen Annika

Mats E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Positivt och glatt mottagande under hela processen. Enda minuset var att den objektbeskrivning som mäklaren gjort och även dokumenterats via extern besiktningsman inte stämde helt med verkligheten. Hade den varit mer korrekt så är det inte osannolikt att budgivningen på fastigheten hade stannat något tidigare. Läs mer
    2018-10-18 Annika M svarar Mats E
    Hej Mats, tack för feedback, allt gott, Med vänlig hälsning Annika
  • Åsa H

2018-10-17

Åsa H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt ett stenhus från 30-talet.
    Vi är mycket nöjda med Annika och har stort förtroende för henne på alla plan. Hon är snabb och effektiv men också lyhörd och känner in vad vi vill och behöver.
    Sammanfattningsvis blir det högsta möjliga betyg till Annika. Läs mer
    2018-10-18 Annika M svarar Åsa H
    Hej och tack för fina vitsord, allt gott, Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-10-10

Carl Erik M skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har sålt mitt hus med hjälp av Johan. Han gjorde ett utmärkt jobb. Ett proffsigt bemötande och bra information under hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2018-11-01 Johan S svarar Carl Erik M
    Hej Carl Erik!
    Tack själv för gott samarbete.
  • 2018-10-08

Susanne H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi sålde vårt sommarställe med hjälp av Lovisa. Hon gjorde ett utmärkt jobb med mycket snabb och korrekt återkoppling, bra rådgivning och tog sig tid att svara på frågor b Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Susanne H
    Tack Susanne för dina ord och för ett fint samarbete! Vi ses. Vänligen Lovisa.
  • 2018-10-07

Kim M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en gård av Emily, har haft dåliga upplevelser från en tidigare mäklare vars hus som jag var intresserad av. Så jag blev positivt överraskad att Emily tog sig tid och lyssnade på mej som var köpare. Hon var lugn och trygg, gav mej tid. Stressade inte fram några snabba beslut. Hon var även mycket hjälpsam och tillmötesgående. Läs mer
  • 2018-10-05

Cecilia P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag hade haft mitt hus till salu under en längre tid och gått genom flertalet mäklare. Kommunikationen med Lovisa, personligen och via andra kanaler, var alltid positiv, rak och effektiv. Hon gjorde allt för att vara tillgänglig, hon var mycket engagerad, kompetent och trevlig och gjorde hela affären mycket positiv. Får man Lovisa som mäklare kan man känna sig trygg! Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Cecilia P
    Tusen tack Cecilia för dina fina ord och för ett mycket trevligt samarbete! Vänligen, Lovisa.
  • 2018-10-05

Siv P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt hus.
    Trevligt bemötande.
    För lite skyltar för att visa vilket hus som är till salu.
    Hände inget förän det var en vecka kvar på kontraktet. Läs mer
  • Riitta A

2018-10-04

Riitta A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi är oerfarna husköpare så vi känner oss lyckligt lottade att Lovisa Björnberg var vår mäklare. Hon skötte ALLT PÅ ETT YTTERST FÖREDÖMLIGT SÄTT. Hon är faktakunnig, hon kan området har kännedom om hantverkare, besiktningsmän m.m hon var alltid tillgänglig tog reda på och kunde svara på våra frågor. Affären sköttes effektivt tryggt och både säljaren och vi var nöjda. Lovisa Björnberg har ett väldigt trevligt kundbemötande. Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Riitta A
    Tack Riitta för ditt svar och din rekommendation! Jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i ert hus och här på Österlen. Vi ses på stan. Vänligen, Lovisa.
  • Zofia A

2018-10-04

Zofia A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fantastiskt proffsig och engagerad! Lätt att få tag på och alltid snabba svar. Kan varmt rekommendera Lovisa! Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Zofia A
    Tack Zofia för fina ord och för att jag fick möjligheten att förmedla ert fina hus!
  • 2018-10-04

Petter B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa har ett mycket vänligt och professionellt bemötande - även mot mig som köpare. Tillgänglig och hjälpsam på alla sätt. Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Petter B
    Tack för fina ord Petter! Vi har haft ett gott samarbete och fin kontakt. Vänligen, Lovisa.
  • 2018-10-03

Leif J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra bemötande på alla sätt. Läs mer
  • 2018-10-03

Bertil J skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt en enplansvilla.
    LOVISA var mycket proffsig som mäklare och gav svar på våra frågor mycket snabbt.
    Lovisa motsvarade en sådan mäklare som man vill ha kontakt med, när man skall köpa ett hus.
    Vi rekommenderar gärna henne till andra husköpare. Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Bertil J
    Tusen tack för svar, blir glad av dina ord. Hoppas ni trivs utmärkt i huset. Vänligen, Lovisa.
  • 2018-10-02

Berit S skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt en bostadsrätt i Simrishamn.
    Johan Sassersson, vår mäklare, gjorde ett bra arbete. Ställde upp på visning när det passade oss, höll kontakt med oss på ett bra sätt under uppgörelsen. Trots att det var lördagseftermiddag. Trevligt bemötande. Läs mer
    2018-11-01 Johan S svarar Berit S
    Hej Berit och Börge!
    Tack för det fina omdömet. Jag hoppas att ni kommit i ordning och trivs ypperligt i era nya bostad.
    Fortsatt trevlig höst!
  • Johan Å

2018-10-02

Johan Å skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Tydlig, snabbt kontaktbar och ett trevligt proffsigt mötesskapande mellan parterna vid visning och affär. Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Johan Å
    Tack Johan för svar, ser fram emot att få se vad ni skapar med ert hus! Vänligen, Lovisa.
  • Robin C

2018-10-02

Robin C skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har just sålt fastigheten Wettringsgatan 5, Simrishamn, genom Fastighetsbyråns mäklare Lovisa Björnberg. Lovisa har varit den bäst tänkbara mäklaren, välförberedd, punktlig, charmerande - och behövligt och smittsamt optimistisk när det drog ut på tiden. Jag tvekar inte att ge henne min varmaste rekommendation. Läs mer
    2018-10-09 Lovisa B svarar Robin C
    Jag tackar ödmjukast för dina fina ord och för ett gott samarbete, det har varit trevligt! Vi ses på stan. Vänligen Lovisa.
  • 2018-09-30

Christer H skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    intresserat och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2018-09-26

Göran B skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Göran Bengtssons dödsbo har sålt ett renoveringsobjekt och jag är mycket imponerad av Jaennines sätt att sköta affären. Hon har även sålt en annan fastighet åt mig för något år sedan och även då jobbade hon mycket proffsigt. Hon är lätt att nå och håller alltid kontakt. Informerar och svarar på frågor så även en lekman förstår. Känns tryggt att anlita henne. Läs mer
  • 2018-09-26

Barbro T skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bara fantastiska saker att säga om henne!! Läs mer
    2018-09-26 Jeannine O svarar Barbro T
    Hej Barbro! Tack för feedbacken. Tänker att Du get mig en "boll" Men det känns som om du menar fem? Trevligt att ha dig som säljare och Dina köpare är perfekta i Ditt underbara hus!
  • 2018-09-21

Erik O skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan är en mycket kunnig och hjälpsam mäklare. Alltid tillgänglig.
    Kan varmt rekommendera honom för framtida fastighetsaffärer. Läs mer
  • 2018-09-21

Inga N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har sålt fastighet i Gärsnäs och blev mycket väl bemött av mäklaren, Annika Månsson. Det var första gången jag behövde kontakta mäklare för försäljning av fastighet. Jag hade inga speciella förväntningar, men är mycket nöjd med hur Annika tog sig an detta. Oerhört tillmötesgående och hjälpsam. Läs mer
    2018-09-24 Annika M svarar Inga N
    Tack för vänliga ord Inga, ja vi har samarbetat bra! Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-09-12

Susanne G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi är mycket nöjda med Johan och hans arbete när vi köpte vårt hus. Läs mer
  • 2018-09-10

Ola G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi rekommenderar Johan, proffsig och korrekt mäklare! Läs mer
  • 2018-09-07

Henrik S skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Seriös på alla sätt! Jättenöjda! Läs mer
  • 2018-08-22

Erik O skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket skicklig fastighetsmäklare alltid tillgänglig och gav goda och kloka råd. Läs mer
  • 2018-08-06

Ulrika L skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Bra lokal kännedom. Kunnig på pålitlig mäklare. Läs mer
  • 2018-07-06

Robin O skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika har från visning till kontraktvisning visat stor professionalism genom sin kunskap, erfarenhet och mycket god kundservice. Hon är helt klart ett föredömme för sin yrkesgrupp! Läs mer
    2018-09-24 Annika M svarar Robin O
    Tack Robin för fint omdöme, önskar god trivsel med huset, allt gott, Med vänlig hälsning Annika
  • 2018-07-05

Thomas N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika har på ett mycket förtjänstfullt sätt skött försäljningen av vårt fritidshus strax utanför Skillinge. Från första mötet fick vi ett stort förtroende för Annika och hennes erfarenhet av fastighetsmarknaden. Annika var under hela försäljningsperioden lätt att komma i kontakt med och hade alltid bra och genomtänkta svar på de frågor vi hade.
    Vi hade valt Annika efter att ha träffat tre mäklare och hade högt ställda förväntningar på henne. Annika överträffade våra förväntningar. Professionell, lyhörd och engagerad. Läs mer
    2018-09-24 Annika M svarar Thomas N
    Tack Thomas för fina vitsord, ja vi samarbetade utmärkt bra, allt gott! Med vänlig hälsning Annika

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn