Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 697 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• 2020-07-05

Maria A skrev om Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fastighet med 2stycken separata hus ett med veranda på sol sidan,;garage och uthus.stor trädgård
    Blev bemött bra affärsmässig för båda parTER.
    Gaförväntningar och positiva diskutioner ,till fördel av båda parter.
    Mycket vänlig klok ömsesiddig diskution och positiv utgång.till ett bra avtal och vänlig och proffessionelt möte där alla parter var nöjda. Läs mer

Henrik N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi anlitade Annika Månsson på Fastighetsbyrån för att få hjälp med att sälja vår lilla gård i Hammenhög. Eftersom hon hade sålt vår förra villa. Visste vi att hon är en fantastisk mäklare. Även denna gången gjorde hon ett mycket bra jobb. Vår erfarenhet är att Annika är mycket seriös, noggrann och energisk. Vi uppskattar verkligen all tid hon lägger ned på visningar och även uppföljningen efter varje visning.

Så våra förväntningar på mäklaren levde hon upp till. Även vid denna försäljning. Så vi kan verkligen varmt rekommendera Annika Månsson i framtiden. Läs mer

Dylan A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Ger ett bra lugnt och stabilt intryck, är påläst och kunnig inom sitt yrke. Mycket nöjd. Läs mer

Kenneth L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Kunnig, vänlig och tillmötesgående. Läs mer

Christina M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte ny bostad. Emily Hagstedt är en mycket kunnig och trevlig mäklare. Fötroendeingivande och lika lojal mot säljare som köpare, bra egenskap hos en mäklare. Det blev en bra affär, mycket tack vare Emily, kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Fanny S

2020-07-02

Fanny S skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En toppenbra mäklare som verkligen arbetar utifrån de bästa förutsättningarna. Social, kunnig, påläst, plikttrogen och sätter kunden i fokus. Har känts tryggt hela vårt köp.
    Anlita Emily, ni kommer inte bli besvikna!
    /Fanny Läs mer
  • Monica P

2020-07-01

Monica P skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt. Lovisa är engagerad, påläst och mycket socialkompetent. Bästa mäklaren! Läs mer

Ingvor A skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan Saddersom har varit.lyhörd för mina önskemål, följt upp.med. feedback och varit saklig och vänlig.
    Ingvor Ask Läs mer

Gunilla T skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Villa i Brantevik. Trevligt bemötande. Positiv till nya grepp. Läs mer

Jan E skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    vi har bara positivt omdöme .De frågor och problem vi har haft har löst på ett perfekt sätt. Läs mer

Thomas R skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa är helt enkelt bäst, det kan inte bli bättre än så. Läs mer
  • 2020-06-30

Anneli W skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa är i en klass för sig. Bästa mest lyhörda mäklaren vi träffat. Varmt tack för att du hjälpte oss hitta hem, Lovisa! Läs mer
  • 2020-06-29

Ghinwa K skrev om Joel Carlberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    We sold our apartment at Björkebogatan 6F.

Joel was very helpful and patient with us. He provided us with many information and answered our inquiries even on the weekends. He was honest and did his best. Läs mer
  • 2020-06-27

Omar M skrev om Joel Carlberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi sålt våra bostadrätt. Vi fick rekonstruktion från vänner på Joel som är jättebra och duktig mäklare. Det gick jättebra och snabbt. vi är jätt nuida och kan stark rekommenderar Joel Carlberg som mäklare. Läs mer
  • Hans E

2020-06-15

Hans E skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte brf på ritning och distans. Lovisa var snabb med att höra av sig och svara på frågor. Ordning och reda på avtal och övriga handlingar. Bra mäklare, rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-12

Paul S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika är en mycket kunnig och professionell mäklare. Hon har ett trevligt och tillmötesgående sätt som skapar förtroende hos både säljare och köpare. Vårt gamla 1800 tals hus sålde hon på rekordtid. Vi är mycket nöjda med hela säljprocessen och kan rekommendera henne på det varmaste. Läs mer
    2020-06-15 Annika M svarar Paul S
    Tack Palle, ja vi har samarbetat fint! Mvh Annika
  • 2020-06-12

Eva F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Min bror och jag är mycket nöjda med vårt val av mäklare. Vi kunde inte fått någon bättre, trevligare och mer tillmötesgående. Jag har tyvärr inte träffat henne personligen, eftersom min bror, som bodde i huset skötte om allt. Avståndet från min bostad till Kivik var tyvärr för långt i coronatider, men vi har utväxlat trevliga Mail och sms. Vi rekommenderar Annika på det varmaste. Eva Fredriksson Läs mer
    2020-07-01 Annika M svarar Eva F
    Stort tack Eva och vi har samarbetat utmärkt, mvh Annika
  • Therese K

2020-06-10

Therese K skrev om Joel Carlberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Engagerad mäklare som också sköter kommunikationen mycket väl! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-06-10

Pernilla P skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Väldig bra och proffsigt bemötande från Johan, vi köpte en villa i gröstorp där köpet gick smidigt och kontakten emellan oss som köpare, säljaren och mäklare var utmärkt.

Hela processen har gått över förväntan och väldigt smidigt. Jag rekommenderar gärna Johan som mäklare till andra. Läs mer
  • 2020-06-04

Siv J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Snabb och mycket smidig försäljning!! Läs mer
    Emily H gillar detta
  • 2020-05-28

Eva L skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt ett fritidshus/permanent bostad
    Mycket bra bemötande
    Snabb försäljning till rätt köpare
    Blev precis som vi hoppades Läs mer
  • 2020-05-24

Lennart S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt ett hus på Österlen genom Annika, som har varit mycket hjälpsam och proaktiv, hon har erbjudit att ta fram vissa underlag för begärda handlingar och har varit lätt att kommunicera med.
    Bra kontakt med min banks representant. Inget verkar omöjligt för Annika, rekommenderar hennes tjänster starkt.
    Jag är supernöjd. Om alla mäklare vore om Annika (..men detär dom inte, jag vet...)
    Även nöjd med Fastighetsbyrån och deras presentation av fastigheten på nätet. Läs mer
    2020-05-25 Annika M svarar Lennart S
    Tack för ditt svar Lennart, hoppas allt går fint med nya huset, mvh Annika
  • 2020-05-23

Rebecca B skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Väldigt trevlig och bra mäklare som jag varmt kan rekommendera! Vi blev bemött på ett väldigt bra sätt, hon var lättillgänglig och bra att prata med. Vi köpte en bostadsrätt i Tomelilla. Läs mer
  • 2020-05-18

Hanna W skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sommarhus på Österlen
    Saklig information. Snabba svar. Kunnig Läs mer
  • 2020-05-18

Elisabeth J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily har sålt vår villa i Tomelilla, kan verkligen rekommendera henne. Alltid positiv och trevlig, svarar i tid och otid på alla frågor som dyker upp hela tiden. Hon är trygg och proffsig, det enda vi behövt göra är städa inför visningarna. Läs mer

Britt-mari N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi tycker Annika gjort ett bra jobb. När vi äntligen fick en helt seriös kund skötte hon allt mycket proffesionellt. Ingen lätt fastighet att sälja även om läge, bostad och byggnader är mycket bra. Allt pappersarbete har skötts perfekt.
    Tack Annika Läs mer
    2020-06-09 Annika M svarar Britt-mari N
    Tack för kommentar och vi har samarbetat fint, allt gott, mvh Annika

Carin F skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hon är mkt trevlig och proffsig
    Man känner att man betyder något. Håller tider och löften
    Rekommenderar henne gärna Läs mer

Jan K skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Smidig affär och ett mycket trevligt bemött av Lovisa.

Köpt bostadsrätt på Littorinavägen 14 i Kivik Läs mer
  • 2020-05-08

Magnus B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Kompetent, serviceinriktad, noggrann. Läs mer
  • 2020-05-07

Maria S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt fritidshus genom Fastighetsbyrån och Annika Månsson.
    Från första början då Annika besökte oss inför en eventuell försäljning har hon agerat väldigt omsorgsfullt och professionellt. Därför valde vi att låta henne sälja vårt hus.
    Hon har agerat snabbt, effektivt och varit väldigt lyhörd inför hur vi ville ha det. Samtidigt har hon kommit med goda råd och synpunkter längs vägen.
    Vi har tidigare haft en del negativa erfarenheter av mäklare vid tidigare försäljningar. Denna gång uppfylldes dock förväntningarna med råge och vi kan varmt rekommendera andra att anlita henne.
    Det som kan sammanfatta Annikas sätt att arbeta är omsorgsfullhet och noggrannhet. Läs mer
    2020-05-07 Annika M svarar Maria S
    Stort tack Maria, ja vi har samarbetat fint, allt gott!

Jörgen L skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Just sålt vår villa i Simrishamn med hjälp av Jaennine som gjorde ett alldeles utmärkt jobb med vår försäljning. Rak och tydlig i sin kommunikation och hon förklarade mycket bra på de frågor vi hade. Vi önskade en snabb och enkel försäljningsprocess och detta lovade Jaennine oss och detta höll hon också på ett ypperligt sätt. Läs mer

Jan Ö skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hus i Simrishamn. Bra och flexibelt bemötande. Tog sig god tid att visa bostaden. Levde helt klart upp till förväntningarna. Läs mer

Rasmus R skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lugnt och stabilt bemötande.
    Bra och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2020-05-04

Sandra R skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag och min familj (sambo och fyra barn) flyttar från Stockholm till gården Östhem i Rörum. Johan har varit tillgänglig och lätt att samarbeta med. Läs mer
  • 2020-05-04

Sara K skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily är en trevlig och engagerad mäklare som har lyckats bra med sitt jobb. Läs mer
  • 2020-05-03

Jens S skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt bemötande och snabb smidig affär. Läs mer
  • 2020-05-02

Roland N skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra upplägg och bemötande Läs mer
  • 2020-04-30

Susanne K skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt en villa tänkt för fritidsboende. Annika är mycket professionell och har gjort mer än förväntat i köppprocessen och för att vi ska få en bra start i vårt nya hus. Känner stort förtroende för Annika - proffsig och omtänksam. Läs mer
    2020-05-01 Annika M svarar Susanne K
    Tack Susanne för fina ord, ja det är så jag försöker jobba, allt gott! Mvh Annika
  • Lars N

2020-04-29

Lars N skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt parhus.
    Utmärkt bemött men alla kontakter sköttes på nätet.
    Förväntningarna infriades.
    Det var en enkel affär och ett nybyggt hus. Läs mer
  • 2020-04-28

Patrik K skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har bara gott att säga om Annika Månsson som var mäklare när vi köpte hus i Kivik. Vi fick ett professionelt och trevligt bemötande. Annika hjälpte oss på ett pragmatiskt sätt att lösa våra olika utmaningar. Läs mer
    2020-05-01 Annika M svarar Patrik K
    Tack för orden och god kontakt, vi ses i Kivik framöver, vänligen Annika
  • 2020-04-27

Anne P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt en bostadsrätt. Mäklaren, Emily har gjort detta på absolut bästa sätt. Fina bilder som lockar i annonsen, hela tiden informerat om vad som händer, hur många visningar o om vad de tyckte. Alltid svarat direkt när jag ställt frågor, även på helgen.
    Vi kan bara sammanfatta att vi är så nöjda o det kunde inte varit bättre! Stor eloge till Emily!!!! 😀 Läs mer
  • 2020-04-25

Linus W skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket trevlig och hjälpsam, sålt villa på Österlen Läs mer
  • 2020-04-17

dag skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra bemötande och värdefull support genom hela köpprocessen. Bra lokalkunnande och värdefulla tips och råd. Kort sagt; det fungerade nog så bra som det bara kunde. Läs mer
  • 2020-04-17

Elisabeth L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte en villa i våras och var mycket nöjd med bemötandet både under visningen och budgivningen. Jag rekommenderar varmt Lovisa och Fadtighetsbyrån I Simrishamn Läs mer
  • 2020-04-10

Mohamed Ali A skrev om Joel Carlberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    I believe that Joel is a good marketer with his filled as he was selling my apartment with my target.
    Therefore I appreciate his effort and I would say to Joel good luck 👍

Thanks Läs mer
  • 2020-04-10

Alexander I skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fantastiskt bemötande av henne när vi skulle köpa en bostadsrätt! Läs mer
  • 2020-04-05

Lars T skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi köpte en nyproducerad bostadsrätt på Österlen efter tips från Lovisa. Vi har blivit mycket bra bemötta under hela resan, från uppdragsavtal till tillträde. Lovisa har mött våra förväntningar om en kunnig och engagerad mäklare där inget är helt omöjligt att genomföra. Alltid tillgänglig för funderingar och frågor.

Sammanfattningsvis så har Lovisa levt upp till och bemött våra förväntningar. Läs mer
  • Bo N

2020-04-04

Bo N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi köpte en bostadsrättsvilla och fastnade direkt för mäklaren då hon skickade oss ett sms, om vi hade fler frågor och var fortsatt intresserade eftersom vi blev avbrutna vid visningen. Emily var mycket trevligt och kunnig, och det hon inte visste, tog hon snabbt reda på. Vi har aldrig köpt/sålt med mäklares hjälp så vi visste inte vad vi kunde förvänta oss, men så som Emily tog hand om oss, hade troligtvis varit över förväntningarna. Vi kände oss trygga med köpet från början till slut och vi bytte både bostadsform och kommun, så det var viktigt att vi fick all den information som vi fick. Läs mer
  • 2020-04-03

Gladina S skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily was the same maklare when I bought the property, so I asked her to sell the same property. A very professional maklare from day one with an excellent customer/client service attitude! She is also very pleasant, lovely, and very helpful. She is so easy to deal with, and she made everything easy for me. I couldn't ask for a better maklare. Läs mer
  • 2020-04-03

Anna S skrev om Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt en gård på Österlen. Oscar har varit väldigt professionell, samtidigt som han på ett personligt sätt har delgivit oss av sina erfarenheter kring gårdsinnehav. Han har bjudit på sig själv men ändå hållit professionell distans. Han har varit kunnig, lugn, naturlig och väldigt trevlig. Han har dessutom alltid varit lätt att få tag på. Vi ger honom allra högsta betyg!

Med vänliga hälsningar köparna Anna och Pär Läs mer

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn