Alla kategorier Mäklare Skåne Simrishamn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 1, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 1 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 362 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• Hildur B
    Hildur B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Omtänksam och idérik. Gav alltid intrycket att hon ville göra allt för mig. Snabba åtgärder.
  • Sigbritt A
    Sigbritt A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Kompetent, hjälpsam och trevlig. Alltid nåbar, om hon var upptagen ringde hon upp så fort det gick. Bra för både köpare och säljare.
  • Louise E
    Louise E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika Månsson är en mycket sympatiskt, noggran och proffsig mäklare som gjorde sitt bästa för att både jag som säljare och köparen av mitt hus skulle känna oss nöjda. Jag kan varmt rekommendera henne.
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra mäklare, som var påläst och engagerad i försäljningen. Hade bra tips och råd. Höll oss informerade om läget.
  • Claus K
    Claus K skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi fick respekt för Annika Månsson redan vid vårt första samtal per telefon angående fastigheten som vi var intresserad av. Hon gav oss ett seriöst och professionellt intryck som mäklare och vid visningen så bemötte hon oss på ett trevligt sätt och vi fick intrycket av att hon visste vad hon talade om.
    Vi är nöjda och rekommenderar henne till det bästa.
  • Eva F
    Eva F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Professionell och samtidigt personlig från första mötet. Verkade tillvarata våra intressen. Arbetade för att få ett snabbt avslut, vilket vi uppskattade.
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, pålitlig och lätt att ha att göra med, toppenbra hela vägen!
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Fint och professionellt bemötande
    Ingen påflugenhet vilket vi tyvärr har dåliga erfarenheter av tidigare
    Kompetens och intresse kring objektet
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Bra mäklare som engagerade sig i försäljningen, anlitade proffsfotograf så presentationen av vårt hus blev mycket bra. Ständig kontakt och lägesrapport.
  • Christer  J
    Christer J skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Sammanfattande omdömet är trevligt bemötande, stort intresse från mäklarens sida och väldigt god support i vår fastighetsaffär.
  • Ami  S
    Ami S skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket nöjda med mäklaren under hela försäljningsprocessen.
  • Hildur B
    Hildur B skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Hjärtligt mottagande, saklig bedömning av min bostad. Förslag att få en oberoende bedömning av konkurrerande mäklare. Förslag att låta skicklig stylist få min bostad att visa sina bästa sidor.
    Utsökt utformat prospekt.
    Tack vare energiundersökningen känner jag mig trygg gentemot köparen.
  • Bengt Olof  B
    Bengt Olof B skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevligt och professionellt bemötande. Tycker att arvodet var mycket skäligt i förhållande till byråns nedlagda arbete. Mycket duktig mäklare. (Lovisa Björnberg)
    Jeannine O gillar detta
  • Pierre H
    Pierre H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Superbra! Väldigt professionell och hjälpsam! Gjort ett klockrent jobb hittills!
  • Mina M
    Mina M skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Är så glad att jag valde just Lovisa, trevlig, flexibel, alltid kontaktbar. Hon medlade opartiskt mellan mig och säljaren och har verkligen naturlig fallenhet för jobbet. Har kännt mig 100% nöjd och trygg i denna försäljning. Nu förstår jag varför man väljer att anlita en mäklare, jag fick hjälp med så mycket mer än jag föreställt mig behöva hjälp med. Ren lyx!
    2017-10-16 Lovisa B svarar Mina M
    Tusen tack för fina ord och för bra samarbete Mina, det värmer! Ha en fin dag!
  • Ia L
    Ia L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa är lyhörd, ger bra råd och har en kännedom om området som är mycket värdefull. Vi fick väldigt bra service och information. Det vi inte kände till redde Lovisa snabbt ut och om det var något hon inte kände till så skaffade hon snabbt information och återkopplade. Som många andra mäklare lite svår att nå på telefon, men sms och epost besvarades snabbt. Första gången vi sålde en fastighet, men det kändes tryggt hela vägen!
    2017-10-16 Lovisa B svarar Ia L
    Tack för gott samarbete och för värmande ord. Allt gott. Vänligen Lovisa.
  • Carl O
    Carl O skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Riktigt bra service. Oklanderligt. 5 av 5
    2017-10-16 Lovisa B svarar Carl O
    Tusen tack för fint betyg Carl! Vänligen Lovisa.
  • Christina R
    Christina R skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Absolut helt nöjd med Fastighetsbyrån Österlen och med alla mina kontakter med Lovisa Björnberg!
    Jag har redan skrivit och personligen tackat Lovisa för hennes goda arbete som helhet och att hon var så bra och lätt att samarbeta med under hela processen. Alltid på alerten och alltid vänlig och tydlig.
    2017-10-16 Lovisa B svarar Christina R
    Vi har verkligen haft ett gott samarbete! Tack för dina ord. Vänligen Lovisa
  • Eleni A
    Eleni A skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag upplevde ett väldigt trevligt och gott bemötande av Lovisa. Jordnära och kunnig. Det var första gången vi anlitat en mäklare vid försäljning av vår fastighet och hon levde upp till våra förväntningar. Vi kan varmt rekommendera henne.
    2017-10-16 Lovisa B svarar Eleni A
    Glad för att ni är nöjda! Tack och ha en fin dag!
  • Liss-mari O
    Liss-mari O skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Allt till belåtenhet. Högsta betyg.
    2017-10-16 Lovisa B svarar Liss-mari O
    Tack för fint betyg! Vänligen Lovisa.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Engagerad, glad, positiv och lägger ner mycket jobb på att få både köpare och säljare nöjda. Bäst mäklaren jag träffat och det hon inte vet tar hon reda på.
    2017-10-16 Lovisa B svarar Annelie L
    Tack Annelie för fina ord! Önskar dig en fin dag.
  • Åsa J
    Åsa J skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra. Ordning och reda. Duktig på sitt jobb i alla avseenden.
    2017-10-10 Lovisa B svarar Åsa J
    Tack Åsa för fina ord, vänligen Lovisa!
  • Kristina F
    Kristina F skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Det kändes tryggt att anlita Emily Hagstedt som var rakt igenom professionell i sin mäklarroll och mycket snabb på att svara på frågor som dök upp längs vägen.
  • Ola B
    Ola B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Seriös, saklig, kunnig, inläst på objektet, snabb återkoppling, trevligt bemötande, neutral part mellan köpare och säljare.
  • Emma N
    Emma N skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Absolut en av de bästa mäklarfirmorna på Österlen!
  • Ann-christin F
    Ann-christin F skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra, intresserad,positiv ,kunnig och vänlig.
  • Ivan S
    Ivan S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Professionell , erfaren och artig mäklare.
    Jag är tacksam för hennes utmärkt bemötande.
    2017-09-17 Annika M svarar Ivan S
    Stort tack för svar, Med vänlig hälsning Annika
  • Eva S
    Eva S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Man kan väl säga att Annika o jag fann varandra ganska omgående. Glad blev jag när jag förstod att de gamla delarna i huset uppskattades av henne också. Inte bara av mig som behållt dem. Uppskattningen av min fina gamla trädgård hjälpte också till!
    Det hela flöt på väldigt bra. Hela vägen....
    Kände också att Annika hade båda köpare o säljares bästa för ögonen.
    Över huvud taget mycket nöjd med kontakten
    2017-09-17 Annika M svarar Eva S
    Ja vi samarbetade bra, tack för svar Eva. Med vänlig hälsning Annika
  • Anders H
    Anders H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag upplever Annika Månsson som en mycket professionell
    och rutinerad person…lagom vänlig utan att tappa fokus på
    sitt uppdrag. Jag ger henne full pott..!!
    2017-09-17 Annika M svarar Anders H
    Hej Anders och tack för fina vitsord, Med vänlig hälsning Annika
  • Jan F
    Jan F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket proffsig och informativ. Saknar inget
    2017-09-17 Annika M svarar Jan F
  • Lisa G
    Lisa G skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsig, bra på bemötande och kunnig på området.
    2017-09-04 Annika M svarar Lisa G
    Tack för ditt svar, uppskattar det, Med vänlig hälsning Annika
  • Nina P
    Nina P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Vi känner stort förtroende för henne och är jättenöjda med vår bostadsaffär!
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra prospekt och omfattande bakgrundsinformation. Pragmatisk och målinriktad som ställer krav på både säljare och köpare. Snabb i återkopplingen och bra tidsdiciplin.
  • Angelika J
    Angelika J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra bemötande med bra energi med snabb återkoppling.
    Ger toppbetyg!
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jaennine är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Hon ger ett intryck av att älska sitt yrke och skapar därmed stort förtroende hos säljare och köpare
  • Mats N
    Mats N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi är definitivt väldigt positiv till hur Emily skötte sitt uppdrag. Eftersom vi är köpare, så ser vi oss egentligen inte som kund till henne. Men i rollen som köpare så levde hon definitivt upp till de förväntningar vi har på en mäklare.
  • Mathilda S
    Mathilda S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Ganska bra, började lite tokigt men det blev bra mot slutet då vi fick förklarat en del för oss som var otydligt innan.
  • Karin B
    Karin B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra!
    Kunnig, trevlig.
    Profitionell.
    2017-09-04 Annika M svarar Karin B
    Tack för ditt svar, jag uppskattar det.
  • Jesper T
    Jesper T skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lyckades skickligt lotsa affären iland och stå ut med och hantera diverse besvärliga kunder och markägare.
    2017-09-17 Annika M svarar Jesper T
  • Despina C
    Despina C skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt och trevligt bemötande, tydlig information, snabb handläggning.
    2017-09-17 Annika M svarar Despina C
  • Lars-göran M
    Lars-göran M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily ger mycket bra information och är väldigt korrekt, ställer upp och hjälper till hon är mycket proffsig.

Lars-Göran
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Glad och tillmötesgående...tog reda på svaret på frågan.
  • Barbro F
    Barbro F skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag tyckte Emelie var en bra mäklare . Hon hjälpte mig med det nödvändigaste .
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Riktigt bra bemötande, och supersnabb service. Kan starkt rekommendera Emily till andra.
  • Ingegerd R
    Ingegerd R skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har svarat på detta en gång tidigare, men gör det nu en gång till.
    * Annika Månsson körde med falsk markandsföring när det gällde broschyren av mitt objekt. Hon visade mig en mycket påkostad och förespeglade mig att det var en sådan som skulle tas fram. Men så blev det inte - det blev en högst ordinär broschyr.
    * Annika Månsson rådde mig att låta huset besiktigas före försäljningen och jag ångrar bittert att jag lydde rådet eftersom besiktningsprotokollet delades ut förbehållslöst till samtliga presumtiva köpare. Det ändrades efter att jag påtalat att det enbart skulle ges till seriösa spekulanter samt att protokollet tarvade en noggrann genomgång i lugn och ro.
    Helst av besiktningsmannen, men det var aldrig på tal.
    * Jag upplevde oftast att Annika Månsson var stressad när vi talades vid i telefon och det kändes naturligtvis inte bra. Dessutom var det nästan alltid jag som sökte henne istället för tvärtom.
    * Annika framhöll sig också som mäklarnas mäklare, men det anser inte jag.
    * Sist men inte minst....Annika Månsson gav köparna besked om tillträdesdag (som i det här fallet var oerhört snäv) trots att jag hade bett henne vänta tills jag återkom med besked.
    Detta gjorde att mötet med kontraktskrivning blev väldigt spänd och pressad. Jag var fly förbannad!!!
    Sedan väntade jag mig att Annika Månsson skulle ringa upp mig och förklara sig, men det var jag som ringde och påtalade att den här fadäsen vill jag ha kompensation för (vilket jag fick genom att Doldafel-försäkringen betalades av mäklarbyrån)
    * En gång fick jag visa huset själv. Jag valde detta själv beroende på att Annika Månsson ej kunde av personliga skäl. Den mäklare som s.a.s. vikarierat för Annika Månsson kunde inte heller utan det skulle komma en tredje mäklare som inte satt sin fot i huset. Så då valde jag att visa själv.
    * Som framgår med all önskvärd tydlighet levde inte Annika Månsson upp till förväntningarna om hur en bra mäklare ska fungera. Och jag har erfarenhet av 4 mäklare sedan tidigare.
    Ingegerd Råberg
  • Christina S
    Christina S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Till en början väldigt kort i sitt sätt men sedan blev det bättre och fick en bra känsla och bra kontakt.
  • Lars F
    Lars F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Erfarenheten från denna affär och köp av en bostad som förmedlats av Annika Månsson är att väldigt positiv i alla delar gällande bemötande och vänlighet.Även mäklaren Lovisa Björnberg som skötte alla kontakter under Annikas semester har varit till till stor belåtenhet.
  • Sven-arne L
    Sven-arne L skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily är en toppenmäklare. Dessutom tror jag att hon är uppskattad av såväl säljare som köpare. Skulle mer än gärna rekommendera henne till andra om tillfälle ges.
    Med vänlig hälsning,
    Sven-Arne Lönnberg
  • Inger L
    Inger L skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Allt fungerade bra, snabb återkoppling och smidig affär (köp).
    2017-09-17 Annika M svarar Inger L
  • Pia Ö
    Pia Ö skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt bemötande hela vägen. Snabb och tydlig information. Jag är mycket nöjd, både med hur affären genomfördes och med slutpriset.

Storgatan 1, 272 31 Simrishamn