Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 5, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 613 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• 2019-12-10

Filippa E skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt ett hus i Vitaby. Mäklaren Annika Månsson har varit tillmötesgående och trevlig då vi haft kontakt. Lugn, noggrann och saklig både i samtal och per mail. Jag är nöjd med hennes arbete. Läs mer
  • Ingmari S

2019-12-06

Ingmari S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt bostadsrätt kivik, Lovisa Björnberg som mäklare, proffsig, noggrann, med beröm godkänd" alla förväntningar uppfylldes, rekommenderar Lovisa Björnberg. Läs mer
  • 2019-12-06

Caroline H skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Professionell, stödjer både säljare o köpare. Jag fick alltid snabb respons från Lovisa på frågor. Jag som köpare av ett hus fick också bra rekommendationer på lokala ”bra att ha” kontakter. Läs mer
  • 2019-11-29

Kristin F skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har sålt min gård i Gladsax Österlen .
    Blev bemött på ett mycket glatt, tillmötesgående o trevligt sätt .
    Första gången Lovisa steg innanför dörren , såg hon sig runt , kände in och utbrast denna fastighet ska säljas på känsla !
    Det var exakt så vi köpt fastigheten , vi bodde kvar 26 år .
    Vi lät oss bli förälskade !!!

Lovisa är kunnig, alltid tillgänglig, lyhörd för mina förslag ,mycket duktig att beskriva objektet och och otroligt hjälpsam ! Läs mer

Hedvig L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag sålde min bostadsrätt via Lovisa. Hon gjorde ett toppen jobb, alltid trevlig och positiv. Allting gick fort och smidigt. Hon kändes närvarande och va helatiden mån om att allt skulle kännas bra och att man va med på vad som skedde. Kundd ibte valt en bättre mäklare! Läs mer

Nina W skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket positiv process med Lovisa, hon var både proffsig och trygg från början till slut. Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Nina W
    Nina, tack för fina ord! Det har varit trevligt att ha er som kunder, gott samarbete! VI ses snart igen, Lovisa

Mikael M skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika har stor erfarenhet och är kunnig.
    Bara positiva omdömen av henne i min husförsäljning
    Mikael Läs mer

Madeleine G skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan är trevlig, pålitlig, flexibel, hjälpsam, pedagogisk, diplomatisk, stötts de och en klippa! I största allmänhet när jag sålde mitt hus.
    Har bara gott och positivt att säga.
    Madeleine Gauffun Läs mer

Anne-merete W skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily har hela tiden varit jättejättejättebra - kunnig, trevlig, uppmärksam på alla detaljer - kort sagt UTMÄRKT!

Anne-Merete Wegmann Läs mer

Ants L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt hus
    Bästa tänkbara bemötande.
    Alla förväntningar uppfyllda med råge.
    Han tog hand om allt på bästa tänkbara vis.

. Läs mer

Margareta T skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt en fastighet i Brantevik. Det var ett skepparhus från förra sekelskiftet. Vår familj har haft det i sin ägo sedan 1975 och vi gjort en del förbättringar under årens lopp. Från det första mötet med Lovisa fick vi mycket stort förtroende för henne och hon har genomfört vår fastighetsaffär på ett mycket professionell sätt.
    Presentationen av fastighet en var vi också mycket nöjda med.
    Margareta Thorsen Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Margareta T
    Tack Margareta! Jag är mycket glad att ni valde mig som Er mäklare, tack. Må väl, Lovisa

Leif D skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jaennine har en unik kompetens med hur man hanterar en kund.
    Vi är mer en nöjda med hennes sätt att hantera vårt hus och göra ett bra avslut. Mycket strukturerad om hur man på bästa sätt lägger upp en försäljning. Kan mycket gärna vara en referens till nya kunder.
    Hälsningar
    Leif Dahlén Läs mer
  • 2019-11-25

Sigvard Bengtssons D skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi var mycket nöjda med Johans insats i försäljningen av vår fars hus/bostadsrätt. Johan var påläst, professionell och snabb med uppdatering och återkoppling. Vi kan varmt rekommendera Johan Sassersson som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-24

Marie I skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt hus i Simrishamn.
    Första intryck: proffsig!Tog god tid med mina gamla föräldrar.
    Efter hand lite kort i tonen. Skickade kortfattade sms. Hade nog känts mer personligt med ett telefonsamtal.
    Jag fick själv fråga hur det gått med visningar. Läs mer
  • 2019-11-24

Per O skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har använt Annika Månsson för flertalet försäljningar nu och är alltid lika nöjd med henne. Fantastiskt engagemang, tillgänglig, kunnig och erfaren. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-11-25 Annika M svarar Per O
    Tack så mycket, jag uppskattar dina vitsord! Mvh Annika
  • Anders P

Anders P skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt ett hus. Snabb och trevlig samt sålde huset.
    Mycket nöjd som helhet. Läs mer
  • Maire L

Maire L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt en enplansfastighet i Simrishamn
    Fantastiskt bemötande av Johan
    Mäklaren har levt upp till alla förväntningar och mer därtill
    En fantastisk person och mäklare. Rekommenderar honom gärna till mina vänner Läs mer
  • 2019-11-22

Ene L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    sålt ett enplans hus.
    Mycket bra bemött av mäklaren, kunnig och trevlig, och engagerad.håll kontakt hela tiden genom processen, behjälplig med allt vi tyckte vi ville ha hjälp med.
    En mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2019-11-22

Jörgen L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Johan sålde mitt hus en vecka efter första visningen, mycket engagerad i vad han gör o tar reda på fakta både för säljare o köpare, en väldigt duktig mäklare, högsta betyg. Läs mer
  • Anders B

Anders B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En alldeles utmärkt mäklare med stor kunskap och erfarenhet. Annika uppfyllde mina förväntningar och mer därtill. Läs mer
    2019-11-25 Annika M svarar Anders B
    Tack för fina vitsord, vi har samarbetat väl! Mvh Annika

Patrik A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt vårt sommarhus. Annika har bemött oss med professionalism och alltid korrekt.
    Många visningar men få bud. Vi fick inte vad vi ville prismässigt men är ändå hyfsat nöjda med affären. Läs mer

Ulrika R skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi sålde nyligen ett hus i Borrby. Annika har ett trovärdigt och behagligt sätt både mot oss som säljare som till spekulanter och sedan köpare. Läs mer

Håkan A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålde vårt hus på ett genomgående mycket proffesionellt sätt. Läs mer

Peter B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Det är andra gången jag anlita Annika
    Skall jag sälja mer anlita jag naturligtvis Annika igen. Det är ju svar nog
    Hon kan sitt Österlen Proffsig för både köpare o säljare
    Dessutom väldigt trevlig. Ett professionellt bemötande som varmt rekommenderas Läs mer
  • 2019-11-18

Jan V skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt tomt Äsperöd 1:18 på 17.305 m2.

Lovisa är lätttillgänglig, mycket kompetent, lyhörd och
    empatisk.

Det var mycket lätt att sända mail och få svar omedelbart.

Vid kontraktskrivning fungerade allt till belåtenhet.

Tack för allt!

Jan o Ewa Vorwerk Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Jan V
    Tack Jan & Ewa! Fin samarbete gav ett gott resultat. Må väl, Lovisa
  • 2019-11-18

Annette T skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt ett hus i Onslunda, Tomelilla kommun.
    Jag tycker att:
    Johan vara snabbt på mailkontakt.
    Han vsr väldigt trevlig.
    Klar och tydlig i sin komunikation.
    Allt bara helt ok. Läs mer
  • 2019-11-17

Louise S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, proffsig och personlig Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Louise S
    Tack för svar och ett gott samarbete! Vi ses, må gott. Lovisa
  • 2019-11-15

Sonny M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily Hagstedt är ytterst begåvad och kompetent som fastighetsmäklare. Hon hjälpte oss att sälja vårt hus på Österlen i Skåne och visade i detta uppdrag på ett klokt förhållningssätt med ett helhetsperspektiv för såväl säljare som köpare. Vi kan verkligen rekommendera Emily som mäklare till andra. Emily skapar förtroende och är tydlig med att kommunicera sitt pågående arbete med kunden.
    Anita och Sonny Mattisson Läs mer
  • 2019-11-15

Virpi Anita M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily har sålt en bostad åt oss. Hon har med sitt engagemang och professionella sätt gett oss som kunder trygghet.
    Våra förväntningar blev mer än väl uppfyllda.
    Vi vill ge Emily de bästa rekommendationer och som kund får man hög kvalitet av Emily som mäklare.
    Anita och Sonny Mattisson Läs mer
  • 2019-11-14

Madeleine S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har sålt Hantverksgatan 4 i Tommarp. Under hela försäljningsprocessen har Lovisa Björnberg ingett förtroende, engagemang och allt man kan önska av en mäklare vid försäljning. Hon är personlig och ger det lilla extra i alla lägen. Vi vill ge våra yttersta rekommendationer att anlita denna mäklare. Hon är fantastiskt! Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Madeleine S
    Tusen tack för dina fina ord, det värmer! Så glad att jag har fått hjälpa er till en lyckad försäljning!!
  • Ann M

2019-11-14

Ann M skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har sålt mitt hus. Annika har varit mycket positiv och gjort allt för att jag ska vara nöjd.Är mer än nöjd med Annikas insats . Hennes positiva anda smittade av sig på oss alla. Försäljningen gick över förväntan . Hon är värd sin vikt i guld 🌹🌹🌹🌹 Läs mer
    2019-11-18 Annika M svarar Ann M
    Tack, Ann, ja vi har samarbetat bra! Mvh Annika
    Annika M gillar detta
  • 2019-11-13

Monica K skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har köpt en fastighet i Simrishamn där Johan var förmedlande mäklare Har bara goda ord o säga om hela köpet från början till slut Johan har hela tiden skött kontakt med mig som köpare på ett mycket rekommenderbart sätt 😊Känner mig helt nöjd 🌹 Läs mer
  • 2019-11-08

Anders L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har fått den hjälp vi förväntade oss, på ett vänligt sätt, både vid köp och försäljning av fastigheter Läs mer
  • 2019-11-07

Anita B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt bostadsrätt enligt direkt överenskommelse med ägaren till begärt pris men med mycket professionell handläggning och trevligt bemötande av Annika Månsson. Läs mer
    2019-11-07 Annika M svarar Anita B
    Jag håller med, tack för god kontakt, vänligen Annika
  • 2019-11-07

Elna-Marie L skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevligt och professionellt bemötande. Gör ett utmärkt arbete. Kontaktar rätt personer vid rätt tillfälle. Gör realistiska bedömningar och når utmärkta resultat. Lätt att komma i kontakt med. Läs mer
  • 2019-11-06

Anna L skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt en liten vacker gård i Tunby. Lovisa tog emot vid visning, svarade på våra frågor och trots att det var fler på visningen fanns hon alltid närvarande Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Anna L
    Tack för fina ord, är glad att det blev ni som köpte! Hoppas ni ska trivas väl. Vänligen Lovisa
  • 2019-11-05

Anna N skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Professionell , trevlig , kunnig. Jag har köpt och såld flera fastigheter genom henne. Simrishamn , Bjärsjö, Komstad. Bra samarbete i frågan om presentation för av objekt . Alltid vänlig och lätt att få kontakt med. Läs mer
    2019-11-05 Annika M svarar Anna N
    Hej Anna och tack för fina vitsord, ja vi har samarbetat bra, stort tack för det! Vänligen Annika
  • 2019-11-05

Lars Gösta S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lovisa sålde vårt hus i Simrishamn och leverade enligt plan. Hon överträffade våra förväntningar genom sin lyhördhet och effektivitet. Diskretion och empati karaktäriserar också denna tillförlitliga och professionella fadtighetsmäklare. Läs mer
    2019-11-28 Lovisa B svarar Lars Gösta S
    Tusen tack LG för väldigt fina ord! VI har samarbetat väl. Vi ses igen. Lovisa
  • 2019-11-01

Mats P skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har sålt en brf, Johan är mycket trevlig och skötte försäljningen mycket bra, Johan uppfyllde alla förväntningar jag hade. Läs mer
  • 2019-10-28

Anders N skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte villa på Österlen och fick trevlig och bra hjälp och service genom hela processen. Läs mer
  • 2019-10-27

Marie S skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt en liten gård i Österlen.
    Bemötandet har rätt i genom varit trevligt och professionellt.
    Det enda som vi har synpunkter på är att utgångspriset upplevdes som väl lågt satt då köpeskillingen blev nästan 1 miljon över. Läs mer
  • Linda S

2019-10-20

Linda S skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpte nybyggt och vår mäklare var påläst och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-10-18

Marianne E skrev om Johan Sassersson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har köpt en bostadsrätt i Simrishamn och blivit bemött på allra bästa sätt av Johan Sassersson redan vid de första telefonsamtalen. Han har hållit sig till god mäklarsed inför mig som köpare. Jag uppfattar att han även har tagit hänsyn till säljaren, likväl som till övriga spekulanter. Några förväntningar hade jag inte, men uppskattar Johans trevliga sätt och tjänstvillighet ( att jag får även fortsättningsvis fråga honom om tips på exempelvis hantverkare och annat i Simrishamn). Det hade jag inte förväntat mig! Dessutom var han snyggt klädd, vilket ökar hans trovärdighet som mäklare. Läs mer
  • David D

2019-10-15

David D skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har nyligen köpt en tomt med tillhörande entreprenadskontrakt för uppförande av ett hus.
    Lovisa har varit ett mycket bra stöd under hela den processen där hon bemött oss på ett mycket professionellt och samtidigt vänligt sätt.
    Vi hade höga förväntningar på mäklarens kännedom om fastigheten, närområdet och, inte minst, entreprenadprocessen. Lovisa levde upp till, och överträffade på vissa punkter, våra förväntningar.
    Vi är mycket nöjda med Lovisa som mäklare och hur hon hjälpte oss som köpare i denna för oss viktiga affär, och kan därför varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Nursen M

2019-10-13

Nursen M skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi köpte en villa. Bemötande från mäklaren var hur bra som helst. Jag tycker att hon har varit duktigt på sitt. Hjälpte med alla frågor vi hade till och med tipps och telefon nummer till rörmokare . Jag hade gärna rekommenderat henne. Snäll och öppet att hjälpa till om vi behövde. Läs mer
  • 2019-10-11

Sead K skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bästa mäklare ++++++++++++
    😀 Läs mer
  • 2019-10-07

Lars Andersson A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Köpt hus i Kivik mycket nöjd med Annikas insatts. Läs mer
    2019-10-09 Annika M svarar Lars Andersson A
    Tack för svar som jag uppskattar, vänligen Annika
  • 2019-10-04

2019-10-10 Lovisa B svarar Peter G
    Tack Peter för fina ord! Hoppas ni ska trivas fint! Vänligen Lovisa
  • 2019-09-18

Maria K skrev om Lovisa Björnberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har köpt ett hus och blev utmärkt bemötta av Lovisa. Läs mer
    2019-10-10 Lovisa B svarar Maria K
    Tack för ditt svar och för en trevlig affär. Vi ses! Vänligen Lovisa.
  • 2019-09-17

Majvor R skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Sålt min lilla bostadsrätt i Kivik! Hon är trevlig glad o informativ. Positiv till att den går att sälja utan problem!
    Kände mig trygg med det.jag är supernöjd o snabbt gick det!
    Att få hjälp med alla papper o deklaration är ju så bra!😊🌹 Läs mer
    2019-09-25 Annika M svarar Majvor R
    Tack Majvor, så trevligt tyckt! Mvh Annika