Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 1000 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen 2

• köpte sitt hus med hjälp av Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2022-01-17
    Bra bemötande. Proffsig. Tydlig. Kunnig.
    Bara en liten oklarhet ang. Bredband gör att hon inte får toppbetyg.
    2022-01-13
    Lugn, trygg och engagerad mäklare!
  • skrev om Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2021-12-31
    Oscar är trevlig och hjälpsam.

Vi känner oss trygga som köpare.
  • sålde en tomt med hjälp av Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2021-12-29
    Vi blev väldigt väl bemötta av en lugn och trygg mäklare, Oscar Sandberg, som vi hade fin kontakt med från början till avslut vid försäljning av vår fastighet. Vi är super nöjda med hans sätt att utföra uppdraget.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    • Gärsnäs
    2021-12-12
    Erfaren och kunnig mäklare, lätt att få kontakt med när man har frågor.
    • Vik
    2021-12-11
    Bra bemötande och fick bra hjälp då vi tex inte hade möjlighet att vara på plats vid tillträdet.
    2021-12-09
    Jag blev väldigt proffsigt mött av mäklaren, hon var snabb på att svara på mina frågor , fixade allt och var väldigt lyhörd. Kändes väldigt tryggt och förtroendefullt med min mäklare
    2021-12-09
    Vi är jättenöjda med allt från början till slut. Vi kände att mäklarn var väldigt lyhörd för våra önskemål och hade mycket bra idéer och goda råd att tillföra. Det var bara trevligt att samarbeta med Fastighetsbyrån och allt flöt på smidigt och bra.
    Vi har bara positivt att säga om hela affären, vi var/är jättenöjda och kunden blev jättenöjd.
    Kommer definitivt att välja Fastighetsbyrån nästa gång med! Vänliga hälsn. Kristina & Christer.
    2021-12-09
    Mycket bra proffsig mäklare.
    Bra mottagande vid kontraktsskrivning.
    Nöjd.
    2021-12-09
    Johan Sassersson var mycket kundfokuserad och brydde sig om både köpare och säljare på ett balanserat sätt.
    • Mellby
    2021-12-04
    Bästa, allt gick som det ska , bra planering, bra information
    inga favoriter eller kompisar prioriterades
    2021-12-01
    Vi är väldigt nöjda med Märklare
    Han var otroligt tillmötesgående för oss
    Kan varmt rekommendera honom
    Det är andra gången vi använder denna byrån
    2021-12-01
    Professionell
    Trevligt
    Snabbt och effektivt
  • sålde sitt hus med hjälp av Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2021-11-30
    Vårt första samtal med vår mäklare gav en positiv känsla samt att hon kände till marknaden. Förväntningar fanns på att hon skulle hitta en BRA köpare gärna boende heltid i huset.
    Huset läge var positivt det visste vi men hade vissa skavanker som innebar en längre tidsresa än vi trott.
    Mäklaren kunde dock genom sina kontakter ta fram en bra besiktningsman som i sin tur kunde ge förslag på rätt firma för jobbet.
    Mäklaren har hela tiden varit tillgänglig och kommit med goda synpunkter - in i det sista - samt ordnade med en mycket trevlig överlämning .
    Susanne och Lars Malmborg
    2021-11-30
    Kan ju egentligen inte bedöma Fastighetsbyrån i sin helhet men jag har på det stora hela fått ett positivt intryck av byrån. Den mäklare som jag har haft kontakt med har slutat med utförde sitt uppdrag på ett utmärkt sätt.
    • Vik
    2021-11-29
    Vi har inte träffat henne ännu träffar henne inte förrän tillträdesdagen
    2021-11-29
    Jag beskriver gärna Jaennine Olesen eftersom hon är en förebildlig person. Jaennines förmåga att vara rotad på en liten ort, och samtidigt se sina egna och hela lokalsamhällets möjligheter till utveckling är inspirerande även för mig, och jag hoppas att hon också inspirerar unga simrishamnsre, inte minst kvinnor, MEN hon är inte min mäklare. Vi har haft Annika Månsson och har nu Eljena Knutsson.
    2021-11-29
    Bra info från mäklarn och samt återkopplade snabbt vid frågor efter köpet.
    • Mellby
    Mkt bra………,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Xxxxxxccccccc
    2021-11-28
    Bra bemötande och kunnig personal. Behandla en med respekt o omtanke. Proffsigt bemötande, hjälpsam är jätte nöjd.
    • Brösarp
    2021-11-28
    Jag har bara goda erfarenheter av mäklarna på Fastghetsbyrån. Alltid glada, trevliga och hjälpsamma.
    2021-11-28
    Allt bara bra, mäklaren duktig och kunnig
    Bra fotograf och fin presentation av fastigheten
    • Östra Vemmerlöv
    2021-11-27
    Bra bemötande. Hade önskat en genomgång av processen efter kontraktsskrivningen fram till tillträde.
    • Gärsnäs
    2021-11-27
    Har träffat mäklaren ett flertal gånger och varje gång har vi varit nöjda med alla svar vi fått.
    Vid köpet så fungerade allt perfekt!
    Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån i Simrishamn och mäklare Johan Sassersson.
  • sålde sitt hus med hjälp av Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    återkommer när allt är klart. Mvh Jeanette Nielsen
    • Rörums Strand
    2021-11-27
    Mäklaren ställde en del konstiga frågor. Hon ville veta vilken relation jag hade med en viss granne. Bland annat ställde hon frågan ”Har du varit hemma hos dem?”. Jag fick intrycket att hon hade en annan agenda än att bara förmedla försäljningen av fastigheten.
  • Anna F
    köpte sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen
    • Komstad
    2021-11-27
    Den här mäklaren - Lovisa - har skött uppdraget lysande. Informerade, uppdaterade och fanns tillgänglig på alla sätt och vis. Hon får mitt högsta betyg. Dock - tidigare har jag haft kontakt med en mäklare från samma firma som gav mig tråkiga erfarenheter. Därav en fyra i betyg.
    2021-11-27
    Bra information, vänliga personer på byrån som hjälpte både oss och säljarna på ett bra vis. Väldigt nöjd med hanteringen av affären.
    2021-11-27
    Proffsig, påläst, kunnig och glad mäklare som bjöd på sig själv och hennes erfarenheter från branschen. En senior mäklare som skapade förtroende!
    • Östra Vemmerlöv
    2021-11-26
    har ingen uppfattning då Jaennine ko in i absoluta slutskedet av tillträdet!
    kan inte betygsätta eller ge omdöme.
    2021-11-26
    Annika Månsson är en mycket bra mäklare. Kompeten, erfarenhet både som mäklare o om Österlen.
    • Hannas
    2021-11-26
    Bra bemötande och hantering vi köp av bostad.
    2021-11-26
    Inte en mäklare jag skulle anlita
    2021-11-25
    Johan upplevde vi som kunnig och väl insatt i husobjektet. Han gav oss ett mycket trevligt bemötande vid varje kontakt oavsett tidpunkt. Johan var väldigt tillgänglig och tog sig alltid tid för våra frågor oavsett tidpunkt. Vi fick ett gott förtroende och kände direkt att detta är en mäklare att lita på. Vid nästa husaffär vill vi gärna anlita Johan på Fastighetsbyrån Österlen.
    2021-11-25
    Vi fick precis den servicen som vi ville ha. Allt gick precis som vi ville snabbt o effektivt
    2021-11-25
    Blev mycket bra bemött! Han var trevlig, mycket hjälpsam och var tillgänglig i stort sätt hela tiden.
    2021-11-25
    Vi hade lite erfarenhet av Fastighetsbyrån genom ett tidigare köp av bostad. Samt utifrån att vi över tid träffat flera av mäklarna i samband med olika visningar på jakt efter en lite större fastighet. Utifrån de kontakter vi haft kändes en ny affär via Fastighetsbyrån som vårt absolut första och bästa val.
    Vi blev absolut till fullo nöjda även vid affären med vårt drömhus. En trevlig, kunnig, påläst och otroligt serviceminded mäklare fanns med oss genom hela affären.
    • Simris
    2021-11-25
    Mäklaren överraskade med sin personliga och kompetenta attityd. Hon ingav stor trygghet genom hela processen. En mäklare utöver det vanliga. Försäljningen och uppföljningen genomfördes helt smärtfritt. Inget glömdes. Grymt imponerande.
    • Lönhult
    2021-11-25
    Kompetent och trevlig mäklare, kunnig avseende försäljning av gårdsfastighet.
    2021-11-25
    Mäklaren som sålde mitt hus var Annika Månsson. Jag kan bara en sak. Super bäst!!
  • Tommy F
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen
    2021-11-25
    Lyhörd och väldigt musikalisk. Hade höga förväntningar som infriades.
    Kort och gott ett utmärkt arbete.
    • Rörums Strand
    Seriöst bemötande

Motsvarade våra förväntningar, professionellt och kunnigt.

Mycket bra.
    • Järrestad
    2021-11-25
    Tillgänglig när vi hade frågor, bra ordning på
    alla dokument.
    2021-11-25
    Proffsig, kunnig och tydlig och med ett vänligt bemötande och service
    • Onslunda
    2021-11-25
    Väldigt nöjd när jag sålde huset. Min mäklare Emelie på fastighetsbyrån i Simrishamn var verkligen en klippa. 100% professionell, ställde alltid upp och hade ett otroligt bra bemötande med kunderna på visningen och efteråt enda fram till försäljningen. Kan helt klart rekommendera henne om man skall sälja.
    2021-11-25
    Trevligt bemötande och lyhördhet för kundens önskemål
    2021-11-25
    Vår mäklare gjorde så att allt gick lätt och smidigt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Oscar Sandberg en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2021-11-23
    Han är lyhörd, tillmötesgående, tydlig och alltid tillgänglig. Han lyssnade på oss och man kände sig delaktig i hela processen. Han gav tips och rekommendationer. Han var professionell så man kände sig trygg och vi fick en oväntat bra relation.
    Redan utgångspriset var över våra förväntningar och slutpriset blev även mer än så. Helheten var en mycket positiv upplevelse.
    2021-11-19
    Serviceminded, vänlig, ödmjuk och kunnig!
    2021-11-19
    Snabb respons och trevligt bemötande!
    Bra jobbat Oscar!