Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 5 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!

1032 omdömen om Fastighetsbyrån Österlen

Sedan starten hos Reco 2013
  • Kristin W
    sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen
    2023-01-26 Verifierad kund
    Proffsiga och engagerade. Trevliga att ha att göra med. Bra att ha med representant från bank på visningar
    2022-12-08 Spontant omdöme
    (Hade satt minus om det gått.) Jeannine sålde en fastighet till oss som visade sig sakna slutbesked. Trodde att Fastighetsbyrån var seriösa och hade kunniga mäklare men vi fick lära oss, den mycket kostsamma och tidsödande vägen, att så inte var fallet i Jeannines fall. Har köpt och sålt flera fastigheter men aldrig upplevt något liknande.
    2022-12-08 Spontant omdöme
    Österlens största skojare, säljer fasigheter utan slutbesked. Vill ni ha ytterligare info så gooogla mitt namn o ring!
    Köper ni av Janine så var beredda på många o långa lööööögner…..
  • köpte sitt hus med hjälp av Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    2022-11-09 Verifierad kund
    Trevlig som person men brister i att återkomma med begärd information.
    Kort sagt levererar inte det köparen kan begära.
    I dagsläge saknas:
    Energideklaration
    Restlager olja
    Säljarens frågelista
    Hej Jarl, trist att du känner så vi jobbar för att kunna få fram information så fort som möjligt. Energideklarationen är på gång och finns på tillträdet som utlovat, restlagret oljan behöver säljaren få dit någon att kolla då hon inte själv kan ta sig ner och frågelistan finns att finna i köpekontraktet som du skrivit under. Men detta tar vi såklart åt oss och hoppas att du är nöjd med tjänsten för övrigt! Eljena Knutsson
    • Spjutstorp
    2022-11-02 Verifierad kund
    * Proffsigt och vänligt
    * Höga förväntningar som väl möttes
    *Utmärkt
    • Onslunda
    2022-10-25 Verifierad kund
    Jenny har varit engagerad i att kontakta intressenter även att uppdatera mig som säljare.
    Givit tips och rekommendationer som varit stöttande och bra.
    Utmärkt utförande från Jennys sida!
  • sålde sitt hus med hjälp av Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    • Gärsnäs
    2022-08-24 Verifierad kund
    Mycket proffsig och duktig.
    Dessutom trevlig som person.
    2022-08-16 Verifierad kund
    bra bemött av mäklaren.
    mäklaren gjorde sitt jobb.
    2022-07-26 Verifierad kund
    Oscar var mycket trevlig och kunnig.

Alltid glad och lättsam att prata med

och man fick bra förklaring på de frågor man hadde.
    2022-07-25 Verifierad kund
    Hans bemötande vid visning var vänligt och tillmötesgående. Trevlig och lättsam. Han levde upp till våra förväntningar.
    Efter visning var Han ibland svår att få tag på. När vi fick kontakt var han oss behjälplig
    2022-07-25 Verifierad kund
    Trevlig och drivande. Kunde varit mer påläst på husets utförande.
    Hade inga förväntningar.
    2022-07-23 Verifierad kund
    Oskar Sandberg är en fantastisk mäklare som gav ett mycket gott intryck redan på första träffen vi hade.
    Brinner för sitt arbete alla timmar på dygnet och han kommer att gå långt och sälja många bostäder framöver.
    Skulle lätt välja honom igen om jag skulle sälja fler hus 👍
    2022-07-07 Verifierad kund
    Bra bemötande och smidigt att ta kontakt
    • Ullstorp
    2022-06-27 Verifierad kund
    Vi upplevde Oskar som vänlig, trygg, arbetsam, hjälpsam och kunnig i sitt jobb.

Maj-Lis o Jan
    • Baskemölla
    2022-06-21 Verifierad kund
    Personligt och professionellt.
    Uppfyllde förväntningarna väl och förstod vad vi ville uppnå
    2022-06-16 Verifierad kund
    Han är helt underbar.
    Han är ju sig själv 😎
    2022-06-15 Verifierad kund
    Alltid påläst, saklig, lätt att få tag på, ringde tillbaka om hon inte kunde svara. Då jag ej har sålt så många hus upplevde jag att hon kunde det hon stod för. Hon svarade på alla de frågor vi hade, hon har ett trevligt bemötande, hon förklarar på ett begripligt sätt, hon har ett sätt att ibland tänka utanför boxen vilket tillför ett mervärde i konversationen vi är båda Tommy och Marianne positiva till hennes agerande i våra kontakter( vi delar denna upplevelsen om henne på detta svar är från oss båda) MVH Tommy o Marianne
    Tack snälla för de fina orden, vi har haft ett fint samarbete! Eljena Knutsson
    2022-06-14 Verifierad kund
    Det har fungerat bra på alla vis.
    2022-06-14 Verifierad kund
    En duktig mäklare.som lyssnade på vad vi ville med affären. 👍👍👍
    • Gärarp
    2022-04-21 Verifierad kund
    Jag har fått ett proffsigt, gott och trevligt bemötande. Oskar har varit öppen för mina önskemål och bidragit till att jag är mycket nöjd med försäljningen. Han har gett mig väldigt god service under hela försäljningen. Kunde inte fått en bättre mäklare.
    • Gärarp
    2022-04-21 Verifierad kund
    Trevlig, förstående och proffsig
    2022-04-12 Verifierad kund
    Eljena är mycket professionell och påläst! Känns tryggt med Eljena som mäklare.
    2022-04-12 Verifierad kund
    Eljena är duktig och snabb på återkoppling, vårt hus blev sålt fortare än vi kunnat drömma om.
    • Kverrestad
    2022-04-11 Verifierad kund
    Jeannine har hela tiden varit mycket professionell.
    Hela försäljningen gick snabbt och smidigt, det kändes tryggt. Jeannine höll oss uppdaterade under resans gång och gav bra råd. Hon såg möjligheter.
    • Kverrestad
    2022-04-11 Verifierad kund
    Ett erfaret proffs som gör sitt jobb på ett utmärkt sätt.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Fastighetsbyrån på Österlen, mäklare Oscar Sandberg han har jag inget förtroende för. Han lovar men smiter undan när problem uppstår men är avslöjad. Finns en notis i tidningen Ystad Allehanda nu den 24 juni.
    2022-03-18 Verifierad kund
    Jenny är en smart och professionell tjej. Sättet det fungerar är väldigt snyggt och snabbt. Jag är väldigt glad över att få jobba med henne!
    • Spjutstorp
    2022-02-24 Verifierad kund
    Jag har blivit mycket bra bemött. Jag anser även att Oscar Sandberg absolut har levt upp till de förväntningar jag hade på honom som professionell mäklare.
    2022-02-15 Verifierad kund
    -På ett trevligt och proffsigt sätt.

- Att på ett smärtfri sätt sälja huset och få bra betalt, allt funkade Kanon.

-Oscars lyhördhet och närvarande via mail/telefon var imponerande. Säljer vi fler bostäder i framtiden kommer vi anlita Oscar igen.
    Högsta betyg

M.v.h Thomas
    & Lotta
    2022-01-22 Verifierad kund
    Alltid fått ett trevligt bemötande. Empatisk och kunnig mäklare. Vi har inte haft de bästa erfarenheter vid tidigare husförsäljningar men med Oscar kändes det bra redan från början.
    2022-01-21 Verifierad kund
    He worked hard for us. It wasn't an easy property to sell but we got there.
    Not always the easiest to contact but I do understand we are not his only clients.
    Honest, helpful and willing to go above and beyond, I would happily work with him again.
    2022-01-20 Verifierad kund
    Uppfyllde sitt uppdrag långt över förväntan. En toppsäljare!
    2022-01-19 Verifierad kund
    Mycket väl bemött av mäklaren!
    Ett riktigt superproffs och Senior i rollen.
    Hon överträffar alla förväntningar, tar hand om oss och skapar trygghet.
    Hon har en mycket klar tydlighet, både med säljare och köpare.
    Summeringen är att vi är fullt tillfredsställda med vår mäklares hantering av oss och försäljningen av Vetegatan 5
    2022-01-17 Verifierad kund
    Bra bemötande. Proffsig. Tydlig. Kunnig.
    Bara en liten oklarhet ang. Bredband gör att hon inte får toppbetyg.
    2022-01-13 Verifierad kund
    Lugn, trygg och engagerad mäklare!
    2021-12-31 Spontant omdöme
    Oscar är trevlig och hjälpsam.

Vi känner oss trygga som köpare.
  • sålde en tomt med hjälp av Fastighetsbyrån Österlen
    • Gyllebo
    2021-12-29 Verifierad kund
    Vi blev väldigt väl bemötta av en lugn och trygg mäklare, Oscar Sandberg, som vi hade fin kontakt med från början till avslut vid försäljning av vår fastighet. Vi är super nöjda med hans sätt att utföra uppdraget.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eljena Knutsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    • Gärsnäs
    2021-12-12 Verifierad kund
    Erfaren och kunnig mäklare, lätt att få kontakt med när man har frågor.
    • Vik
    2021-12-11 Verifierad kund
    Bra bemötande och fick bra hjälp då vi tex inte hade möjlighet att vara på plats vid tillträdet.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Jag blev väldigt proffsigt mött av mäklaren, hon var snabb på att svara på mina frågor , fixade allt och var väldigt lyhörd. Kändes väldigt tryggt och förtroendefullt med min mäklare
    2021-12-09 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med allt från början till slut. Vi kände att mäklarn var väldigt lyhörd för våra önskemål och hade mycket bra idéer och goda råd att tillföra. Det var bara trevligt att samarbeta med Fastighetsbyrån och allt flöt på smidigt och bra.
    Vi har bara positivt att säga om hela affären, vi var/är jättenöjda och kunden blev jättenöjd.
    Kommer definitivt att välja Fastighetsbyrån nästa gång med! Vänliga hälsn. Kristina & Christer.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Mycket bra proffsig mäklare.
    Bra mottagande vid kontraktsskrivning.
    Nöjd.
    • Kivik
    2021-12-09 Verifierad kund
    Johan Sassersson var mycket kundfokuserad och brydde sig om både köpare och säljare på ett balanserat sätt.
    • Mellby
    2021-12-04 Verifierad kund
    Bästa, allt gick som det ska , bra planering, bra information
    inga favoriter eller kompisar prioriterades
    2021-12-01 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Märklare
    Han var otroligt tillmötesgående för oss
    Kan varmt rekommendera honom
    Det är andra gången vi använder denna byrån
    • Kivik
    2021-12-01 Verifierad kund
    Professionell
    Trevligt
    Snabbt och effektivt
    • Simrishamn
    2021-11-30 Verifierad kund
    Vårt första samtal med vår mäklare gav en positiv känsla samt att hon kände till marknaden. Förväntningar fanns på att hon skulle hitta en BRA köpare gärna boende heltid i huset.
    Huset läge var positivt det visste vi men hade vissa skavanker som innebar en längre tidsresa än vi trott.
    Mäklaren kunde dock genom sina kontakter ta fram en bra besiktningsman som i sin tur kunde ge förslag på rätt firma för jobbet.
    Mäklaren har hela tiden varit tillgänglig och kommit med goda synpunkter - in i det sista - samt ordnade med en mycket trevlig överlämning .
    Susanne och Lars Malmborg
    • Borrby
    2021-11-30 Verifierad kund
    Kan ju egentligen inte bedöma Fastighetsbyrån i sin helhet men jag har på det stora hela fått ett positivt intryck av byrån. Den mäklare som jag har haft kontakt med har slutat med utförde sitt uppdrag på ett utmärkt sätt.
    • Vik
    2021-11-29 Verifierad kund
    Vi har inte träffat henne ännu träffar henne inte förrän tillträdesdagen
    • Simrislund
    2021-11-29 Verifierad kund
    Jag beskriver gärna Jaennine Olesen eftersom hon är en förebildlig person. Jaennines förmåga att vara rotad på en liten ort, och samtidigt se sina egna och hela lokalsamhällets möjligheter till utveckling är inspirerande även för mig, och jag hoppas att hon också inspirerar unga simrishamnsre, inte minst kvinnor, MEN hon är inte min mäklare. Vi har haft Annika Månsson och har nu Eljena Knutsson.