Alla kategorier Mäklare Skåne Simrishamn Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Österlen

Fastighetsbyrån Österlen

Storgatan 1, 272 31 Simrishamn — Visa karta

Österlen är otroligt vackert med massor av hav och natur! En och en halv timme bort från Köpenhamn hittar du denna pärla med vackra småbyar och vänliga människor. Vi på Fastighetsbyrån har kontor på Storgatan 1 i Simrishamn. Om det är till Österlen du ska flytta är det oss du ska kontakta.

Vi hjälper dig under hela processen med bostadsbytet. Köp, försäljning, värdering, kontraktskrivning - vad du än vill att vi tar om. Hos oss får du garanterat en mäklare med engagemang och affärsmässighet. Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 10:00-17:00
Fre: 10:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 339 kunder tycker om Fastighetsbyrån Österlen

• Ola B
    Ola B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Seriös, saklig, kunnig, inläst på objektet, snabb återkoppling, trevligt bemötande, neutral part mellan köpare och säljare.
  • Emma N
    Emma N skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Absolut en av de bästa mäklarfirmorna på Österlen!
  • Ann-christin F
    Ann-christin F skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra, intresserad,positiv ,kunnig och vänlig.
  • Ivan S
    Ivan S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Professionell , erfaren och artig mäklare.
    Jag är tacksam för hennes utmärkt bemötande.
    2017-09-17 Annika M svarar Ivan S
    Stort tack för svar, Med vänlig hälsning Annika
  • Eva S
    Eva S skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Man kan väl säga att Annika o jag fann varandra ganska omgående. Glad blev jag när jag förstod att de gamla delarna i huset uppskattades av henne också. Inte bara av mig som behållt dem. Uppskattningen av min fina gamla trädgård hjälpte också till!
    Det hela flöt på väldigt bra. Hela vägen....
    Kände också att Annika hade båda köpare o säljares bästa för ögonen.
    Över huvud taget mycket nöjd med kontakten
    2017-09-17 Annika M svarar Eva S
    Ja vi samarbetade bra, tack för svar Eva. Med vänlig hälsning Annika
  • Anders H
    Anders H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag upplever Annika Månsson som en mycket professionell
    och rutinerad person…lagom vänlig utan att tappa fokus på
    sitt uppdrag. Jag ger henne full pott..!!
    2017-09-17 Annika M svarar Anders H
    Hej Anders och tack för fina vitsord, Med vänlig hälsning Annika
  • Jan F
    Jan F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket proffsig och informativ. Saknar inget
    2017-09-17 Annika M svarar Jan F
  • Lisa G
    Lisa G skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsig, bra på bemötande och kunnig på området.
    2017-09-04 Annika M svarar Lisa G
    Tack för ditt svar, uppskattar det, Med vänlig hälsning Annika
  • Nina P
    Nina P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Vi känner stort förtroende för henne och är jättenöjda med vår bostadsaffär!
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra prospekt och omfattande bakgrundsinformation. Pragmatisk och målinriktad som ställer krav på både säljare och köpare. Snabb i återkopplingen och bra tidsdiciplin.
  • Angelika J
    Angelika J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra bemötande med bra energi med snabb återkoppling.
    Ger toppbetyg!
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jaennine är en väldigt trevlig och kompetent mäklare. Hon ger ett intryck av att älska sitt yrke och skapar därmed stort förtroende hos säljare och köpare
  • Mats N
    Mats N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi är definitivt väldigt positiv till hur Emily skötte sitt uppdrag. Eftersom vi är köpare, så ser vi oss egentligen inte som kund till henne. Men i rollen som köpare så levde hon definitivt upp till de förväntningar vi har på en mäklare.
  • Mathilda S
    Mathilda S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Ganska bra, började lite tokigt men det blev bra mot slutet då vi fick förklarat en del för oss som var otydligt innan.
  • Karin B
    Karin B skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra!
    Kunnig, trevlig.
    Profitionell.
    2017-09-04 Annika M svarar Karin B
    Tack för ditt svar, jag uppskattar det.
  • Jesper T
    Jesper T skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lyckades skickligt lotsa affären iland och stå ut med och hantera diverse besvärliga kunder och markägare.
    2017-09-17 Annika M svarar Jesper T
  • Despina C
    Despina C skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt och trevligt bemötande, tydlig information, snabb handläggning.
    2017-09-17 Annika M svarar Despina C
  • Lars-göran M
    Lars-göran M skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily ger mycket bra information och är väldigt korrekt, ställer upp och hjälper till hon är mycket proffsig.

Lars-Göran
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Glad och tillmötesgående...tog reda på svaret på frågan.
  • Barbro F
    Barbro F skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag tyckte Emelie var en bra mäklare . Hon hjälpte mig med det nödvändigaste .
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Riktigt bra bemötande, och supersnabb service. Kan starkt rekommendera Emily till andra.
  • Ingegerd R
    Ingegerd R skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag har svarat på detta en gång tidigare, men gör det nu en gång till.
    * Annika Månsson körde med falsk markandsföring när det gällde broschyren av mitt objekt. Hon visade mig en mycket påkostad och förespeglade mig att det var en sådan som skulle tas fram. Men så blev det inte - det blev en högst ordinär broschyr.
    * Annika Månsson rådde mig att låta huset besiktigas före försäljningen och jag ångrar bittert att jag lydde rådet eftersom besiktningsprotokollet delades ut förbehållslöst till samtliga presumtiva köpare. Det ändrades efter att jag påtalat att det enbart skulle ges till seriösa spekulanter samt att protokollet tarvade en noggrann genomgång i lugn och ro.
    Helst av besiktningsmannen, men det var aldrig på tal.
    * Jag upplevde oftast att Annika Månsson var stressad när vi talades vid i telefon och det kändes naturligtvis inte bra. Dessutom var det nästan alltid jag som sökte henne istället för tvärtom.
    * Annika framhöll sig också som mäklarnas mäklare, men det anser inte jag.
    * Sist men inte minst....Annika Månsson gav köparna besked om tillträdesdag (som i det här fallet var oerhört snäv) trots att jag hade bett henne vänta tills jag återkom med besked.
    Detta gjorde att mötet med kontraktskrivning blev väldigt spänd och pressad. Jag var fly förbannad!!!
    Sedan väntade jag mig att Annika Månsson skulle ringa upp mig och förklara sig, men det var jag som ringde och påtalade att den här fadäsen vill jag ha kompensation för (vilket jag fick genom att Doldafel-försäkringen betalades av mäklarbyrån)
    * En gång fick jag visa huset själv. Jag valde detta själv beroende på att Annika Månsson ej kunde av personliga skäl. Den mäklare som s.a.s. vikarierat för Annika Månsson kunde inte heller utan det skulle komma en tredje mäklare som inte satt sin fot i huset. Så då valde jag att visa själv.
    * Som framgår med all önskvärd tydlighet levde inte Annika Månsson upp till förväntningarna om hur en bra mäklare ska fungera. Och jag har erfarenhet av 4 mäklare sedan tidigare.
    Ingegerd Råberg
  • Christina S
    Christina S skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Till en början väldigt kort i sitt sätt men sedan blev det bättre och fick en bra känsla och bra kontakt.
  • Lars F
    Lars F skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Erfarenheten från denna affär och köp av en bostad som förmedlats av Annika Månsson är att väldigt positiv i alla delar gällande bemötande och vänlighet.Även mäklaren Lovisa Björnberg som skötte alla kontakter under Annikas semester har varit till till stor belåtenhet.
  • Sven-arne L
    Sven-arne L skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Emily är en toppenmäklare. Dessutom tror jag att hon är uppskattad av såväl säljare som köpare. Skulle mer än gärna rekommendera henne till andra om tillfälle ges.
    Med vänlig hälsning,
    Sven-Arne Lönnberg
  • Inger L
    Inger L skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Allt fungerade bra, snabb återkoppling och smidig affär (köp).
    2017-09-17 Annika M svarar Inger L
  • Pia Ö
    Pia Ö skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt bemötande hela vägen. Snabb och tydlig information. Jag är mycket nöjd, både med hur affären genomfördes och med slutpriset.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika är mkt professionell och vänlig i alla sina bemötanden. Vi kände oss väl omhändertagna och trygga i vårt köp.
    2017-09-01 Annika M svarar Jonas H
    Tack för fina ord, jag uppskattar det, Med vänlig hälsning Annika
  • Anders W
    Anders W skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Lite svår at få kontakt med, men det var nog på grund av semestertid
    Nær vi væl var igång med budgivning funkade alt fint och info kom undervægs.
  • Annika C
    Annika C skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Det var utomordentligt bra. Snabbt och effektivt. Trevligt och professionellt. Kunnigt och samtidigt inkännande.
    Hälsningar
    Annika
  • Madeleine N
    Madeleine N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Jag blev mycket väl bemött. En ung tjej som förklarade pedagogiskt och som verkligen var på "hugget". Varje vecka fick jag redovisats om läget på hemnet och hur läget var på försäljarfronten. Emily ställde upp och lämnade över nycklarna och huset när jag själv inte kunde. Vid kontrakt skrivningen på huset med köparna förklarade Emily allt vad som stod i kontraktet för både mej och köparna, så att vi förstod. Jag har bara gott att säga om Emily. Jag hade mitt fulla förtroende för henne.
  • Mohammad R
    Mohammad R skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Hon är mycket energisk, positiv, duktig, arbetsamt, lätt och jobba med, kommer med konkreta förslag och jag är mycket nöjd med hennes uppdrag.
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi fick bästa Bemötande man kan få
  • Anders P
    Anders P skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra. Vänlig och professionell.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Väldigt trevlig mäklare! Kan sin sak och man känner man kan lita på henne. Vi har både köpt och sålt hus av henne. Både som köpare och säljare av hus tyckte vi art vi blev bra bemötta och hon tog tag i sakerna! Hon jobbar för att alla parter ska känna sig nöjda.
  • Christina R
    Christina R skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig, kunnig, insatt, flexibel och oerhört lätt att få kontakt med.
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    En alldeles utmärkt mäklare, väl påläst med mycket god marknadskännedom.
    Tydliga svar på mina frågor och lätt att komma i kontakt med, ringde snabbt upp då hon var upptagen. Tydlig med information under budgivningen och senare i processen.
    Trevlig och korrekt på ett tilltalande sätt.
    Jag vill verkligen rekommendera henne till andra☺

Bengt W
    2017-09-17 Annika M svarar Bengt W
    Tack Bengt för svar, jag uppskattar det, Med vänlig hälsning Annika
  • Torbjörn N
    Torbjörn N skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vid försäljningen av vårt kära Skånehus blev vi verkligen mycket väl omhändertagna av Emily och försäljningen har hanterats på ett fint och mycket proffsigt sätt!
  • Gunilla I
    Gunilla I skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra bemötande.
    Annika är erfaren och uppfyller förväntningarna mer än väl.
  • Kent P
    Kent P skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Proffsigt från början till slut.
    2017-09-17 Annika M svarar Kent P
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Har anlitat Annika vid två försäljningar. Alltid mycket trevlig och professionell. Inger trygghet.
  • Janina A
    Janina A skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Bra och trevlig bemötande. Engagerad och kunnig. Trevlig, tillmötesgående. Hon bör informera att ägarna hade djur ( jag har allergi). Annika levde upp till min förväntan. Jag kände mig trygg när jag köpte lägenheten, litade på henne. Mvh Janina Ahlgren
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Trevlig hjälpsam och snabb! Emily Gjorde affären mycket smidig och angenäm! Eftersom jag mor i Stockholm behövdes denna kontinuerliga fina kontakt med mäklaren och det skötte Emily fint! Dessutom önskar jag henne ett underbart bröllop!
    Susanna på Lidingö
  • Kjell P
    Kjell P skrev om Annika Månsson en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Annika har allt sedan jag lät engagera henne med att sälja vår bostadsrätt i Kivik handlagt alla moment med den största noggrannhet och med personligt engagemang. Hon har ett bemötande som tillgodoser både köparens och säljarens förväntningar. Jag kan varmt rekommendera henne som fastighetsmäklare.
    Kjell Plantin
  • Elsy O
    Elsy O skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Vi har enbart positivt att säga om Emily, som mäklare är hon kunnig om gamla hus och deras byggnadssätt vilket inger ett förtroende för både säljare och köpare. Hon är positiv i sin framtoning, har massor av förslag som var en hjälp för oss som säljare. Hon var alltid nåbar på telefon och sms, gav snabbt respons om man hade någon fråga.
    Skulle inte tveka att anlita henne igen om behov för mäklare uppstår i vår familj, hon levde mer än väl upp mot vår förväntan av en seriös mäklare.
  • Mats G
    Mats G skrev om Jaennine Olesen en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Extremt professionellt agerande. En mäklare med engagemang som verkligen är intresserad. Total koll på allt!
  • Chris H
    Chris H skrev om Emily Hagstedt en del av Fastighetsbyrån Österlen
    Superbra, snabb och framförallt tillgänglig service!!!
  • Kjell P
    Kjell P skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Mycket bra bemötande och genomförande!
  • Håkan U
    Håkan U skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    Stort engagemang och bra återkoppling. Kunde hantera såväl säljare som köpare på ett bra sätt
  • Carl Gustav W
    Carl Gustav W skrev om Fastighetsbyrån Österlen
    100% nöjda med allt.
    Värdet bra, inget man kanske kan påverka, eller...

Storgatan 1, 272 31 Simrishamn