Fastighetsbyrån Östhammar

Drottninggatan 7, 742 36 Östhammar — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån Östhammar!

Ungefär 1 timme nordöst om Uppsala ligger Östhammar, en idyllisk tätort där du kan åka båt hela vägen in till centrum. Här finns restauranger, caféer och annan service som butiker, banker och sjukhus. Oss hittar du på Drottninggatan i Östhammar, men vi jobbar inte bara i Östhammar utan även i Öregrund och Gräsö, Alunda, Österbybruk och Gimo med omnejd.

Att vara mäklare på en mindre ort som denna är en stor fördel när det kommer till lokalkännedom och ett nära kontaktnät. Det har utvecklats båda genom åren och tillsammans vet vi var köpare och säljare finns, vad de vill se och hur vi kan hjälpa båda parter till en så bra bostadsaffär som möjligt.

Kontakta oss eller kom in och prata med oss på kontoret om du har frågor kring bostad och fastighet i Östhammarområdet! Välkommen!
Öppet just nu
13:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 328 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östhammar

• Brf S

2020-08-31

Brf S skrev om Arvid Holgersson en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi har sålt vår lägenhet på Terrilörsgatan 6, i Östhammar.

Arvid har varit engagerad, informerat oss fortlöpande. Visat lägenheten varje vecka!!

Väldigt behaglig, kan sin sak, en person som verkligen lyssnar på kundens önskemål.

Vi har sålt både hus och lägenheter hemma i Sverige och när vi bodde utomlands och haft kontakt med många mäklare.

Vi kommer absolut rekommendera Arvid till våra vänner och bekanta som går i säljtankar!

Leena och Ben Rung Läs mer
  • 2020-08-20

Andreas Bror B skrev om Arvid Holgersson en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Har sålt vår stuga, snabb handel, bra pris och professionell hantering från mäklaren. Läs mer
  • 2020-08-19

Filip U skrev om Arvid Holgersson en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Fantastisk mäklare som ger ett professionellt och lugnt intryck. Mycket hjälpsam och inger stor trygghet som säljare, rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-08-17

Ralf L skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Anders var engagerar och svarade på alla mina frågor (och de var många). Läs mer
  • Yvonne L

2020-08-03

Yvonne L skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Har köpt en bostadsrätt. Utan kunskap om orten blev jag vägledd på ett bra sätt och fick hjälp med de frågeställningar jag hade inför köpet.

Upplevde mäklaren som kunnig och engagerad i området, så ... nu bor jag här. Läs mer
  • 2020-07-27

Peter L skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jag köpte ett fritidshus i Östhammar kommun. Upplevde mäklaren som korrekt och trovärdig, lätt att få tag på och tydligt företrädande både säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-07-23

Anette D skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Elin är Noggran och tydlig hon får högsta betyg av mig! Läs mer
  • 2020-07-22

Pernilla D skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi har köpt ett fritidshus genom Fastighetsbyrån i Östhammar. Mäklaren var rätt igenom trevlig att ha att göra med men usel på att kommunicera och att svara på frågor. Han undlät helt att svara på SMS eller intalade röstmeddelanden. Det var en krångligt köp (relaterat till säljarna) och vi hade verkligen behövt löpande information och stöd från mäklaren. I detta avseende är vi mycket besvikna. Läs mer
  • Osama S

2020-07-18

Osama S skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Hej, jag har köpt en lägenhet på Centrumvägen i Alunda och jag fick mecka hjälpa från Fanny.
    Jag tycker att mäklaren hon hjälpte mig makt ❤️❤️❤️❤️Tack.

Mvh Osamah Läs mer
  • 2020-07-17

Ulf G skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jag har köpt ett fritidshus i Öregrund.
    Mycket bra bemött av mäklaren (Elin)
    Hon levde upp till våra förväntningar.
    Lugn sansad och tydlig!
    Ulf Godén Läs mer
  • 2020-07-16

Maria J skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Sålt en lgh 2 rok. Ett bra bemötande men hade förväntat mej ett högre slutpris men i utbrottet av covid 19 just då så var intresset svalt. Jag hade ifrågasatt arvodet från början och på henne lät det som vi skulle få ett lägre arvode men så blev inte fallet. Vet att andra som sålt lgh har fått betalt lägre arvoden, så det är min anmärkning för högt arvode. Läs mer
  • 2020-07-15

Camilla L skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi är nöjda med vår mäklare Anders. Eftersom han gick på semester så hade vi Alfred istället. Han gjorde ett gott intryck intryck och hade alltid ett gott bemötande.
    Vi är nöjda :-) Läs mer

Sissela C skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Köpte hus. Fick driva hela affären framåt själv. Svår att få tag i, fick påminna och be om svar via sms. Verkade inte så intresserad av just denna affär. Läs mer

Gabriella B skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi sålde vårt hus med hjälp av Fanny. Till en början hände inte så mycket men sen tog det fart och försäljningen gick över förväntan.
    Ibland upplevde jag att vi inte visste vad som hände men ett sms till mäklaren så kontaktade hon oss inom kort. Läs mer

Moa K skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jag sålde en lägenhet och köpte ett radhus med hjälp av Fanny och tycker det har funkar superbra! Väldigt bra bemött från första början, hade nästan alltid svar på frågorna man hade och hade hon inte svar tog hon reda på det och återkom snabbt!
    Rekommenderar verkligen Fanny och fastighetsbyrån i Östhammar🙌🏼 Läs mer

Birgitta D skrev om Fanny Palsander en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Köpt bostadsrätt mycket bra bemötande och trevligt sätt och levde upp till mina förväntningar på ett bra sätt
    Skulle jag sälja någon. Lägenhet så skulle jag anlita Fanny och rekommendera henne till vänner och bekanta Läs mer
  • Mikael J

2020-07-11

Mikael J skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jätte bra hjälp med att sälja mitt ärvda hus
    ➕➕➕➕➕ Läs mer
  • 2020-07-07

Arne P skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi har köpt ett fritidshus och hade förväntat oss lite mer snabb och proffessionell hantering framför allt av budgivningen. Nu blev information om bud upplagda väldigt sent på nätet inför visningen och påverkade troligen prisutvecklingen. I övrigt fungerade det bra i kontakterna med Anders. Läs mer
  • 2020-06-26

Ingrid L skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Noggrann och trevlig. Fick mkt utförlig info redan före visning. Läs mer
  • 2020-06-25

Lena C skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Kompetent mäklare med personligt engagemang ! Hårt arbetande ! Hjälpsam ! Tog mig igenom en säljprocess som höll på att hänga upp sig ! Jag har bara bra erfatrenheter av Anders ! Sanda 436 heter min fastighet som precis blivit såld ! Han får dock vara rädd om sig så han inte bränner ut sig ! 🌻 Läs mer
  • 2020-06-25

Agnes S skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Har köpt lägenhet.
    Bra erfarenhet Läs mer
  • 2020-06-24

Camilla P skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Hjälpsam, trevlig och kunnig !! På mindre än 2 månader har vi med hjälp av Anders köpt vårt Nya drömställe och sålt det gamla! Tusen tack för all hjälp Fastighetsbyrån Läs mer
  • 2020-06-22

Bengt D skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Försäljning av villafastighet.
    Bra kommunikation och bemötande. Läs mer
  • 2020-06-15

Hans W skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Hej
    Vi har sålt en fritidsfastighet på Gräsö.
    Affären är inte helt klar för vår del, hade helst sett att ni hade skickat denna till mig någon månad efter att fastigheten har bytt ägare. För utom detta så har jag bara positiva erfarenheter av Anders. Läs mer
  • 2020-06-11

Anna Elisabet W skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Sympatiskt och professionellt bemötande vid försäljning av fritidshus. Läs mer
  • 2020-05-25

Albin E skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jag har sålt en lägenhet med hjälp av Elin Ahlund.
    Elin har bemött mig på ett väldigt bra sätt och levt upp till alla mina förväntningar.
    Jag kan varmt rekommendera att Elin Ahlund som mäklare. Läs mer
  • 2020-05-18

Karin S skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Bra service, positivt med flexibilitet och uthållighet Läs mer
  • 2020-05-16

Wendy M skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Köpt en lägenhet.
    Vänligt bemöttande.
    Professionella.
    Samarbett levde upp till förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-11

Åsa C skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi har sålt ett Fritidshus för 2 050 000kr
    Fanny har varit proffsig, kunnig och engagerad.
    Lite svår att få tag på vissa dagar och har inte återkommit på 24 tim vilket vi inte tycker är ok mitt i en affär. Läs mer
  • 2020-05-10

Birgitta D skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Snabb saklig trevlig och kunnig köpte bostadsrätt Läs mer
  • 2020-05-08

Gunnar M skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Hej, jag sålde ett fritidshus. Jag har blivit trevligt bemött av Elin.
    Hon levde nog upp till förväntningarna vilka inte var mer än vad man förväntar sig av en etablerad mäklarfirma.
    Hon har uppträtt och agerat korrekt på ett trevligt sätt.
    Om jag ska sammanfatta upplevelsen så var Elin påläst och kunnig och gjorde sitt arbete enligt den mall som förmodligen finns. Hon är ju ung och skulle vinna på att vara lite mer avslappnad och personlig. ” bjuda på sig själv” men det kommer nog med ålder och självkänsla.
    På en skala 1 till 10 får hon 8 poäng !!
    Gunnar Läs mer
  • 2020-04-30

Camilla J skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Köpt en villa och även sålt bra och smidigt upplägg med mäklaren Gillar verkligen tjänsten via hemsidan Läs mer
  • 2020-04-25

Anna H skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    köpt bostadsrätt
    Fick ang alla frågor jag hade ta reda på info själv,
    När mäklare ringer och säger att säljaren valt att sälja till mig men sedan fick ett högre bud ,fick jag se det på hemnet och jaga mäklaren ang budgivningen , flera dagar senare hör mäklaren av sig och frågar hur jag tar ställning till detta , vilken jag då bjuder över,
    MYCKET DÅLIGT HANTERAT Läs mer
  • 2020-04-23

Mikael V skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Har blivit mycket väl bemött. En väl organiserad mäklare som alltid har hjälpt till när problem uppståt och hela tiden hjälpt med lösningar och kontakt med säljare.
    Mvh Mikael Vallgren Läs mer
  • 2020-04-14

Johan A skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Köpt fritidshus.

Långsam återkoppling, ofta svårt att få svar i telefon, via SMS och mejl. Frågor förblev obesvarade. Mycket kan förklaras av en "långsam" säljare, men mäklaren skulle då kunna oftare berätta att hen väntar på svar från säljaren.

Förväntningen var en "rappare" feedback - en mäklare kan gärna "ligga på" mer. Läs mer
  • 2020-04-07

Ingela S skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Förvärvat boende.
    Ytligt bemötande, vill ge sken utåt att hen är professionell men dåligt engagemang under hela processen. Ursäkter som tillslut inte blev trovärdiga. Mäklaren levde verkligen inte upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-03-20

Josefina H skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Elin hjälpte oss att både köpa vår drömvilla men också att få vår nuvarande villa såld, allt detta under bara 14 dagar.
    Bra kunnigt och proffsigt bemötande.
    Tät kommunikation.
    Vi kan verkligen rekommendera Elin som mäklare till andra! Läs mer
  • Abbas H

2020-03-06

Abbas H skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Min Mäkrare var trevlig och kunde sitt jobb fick massa införmation med mera tills min lägenhet blev såld. Läs mer
  • 2020-03-05

Sebastian H skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi fick hjälp att sälja våran villa i centrala Östhammar, och hjälp med att hitta en ny bostad. Jätte bra service och kanon mottagna. Rekommenderar Elin och fastighetsbyrån i Östhammar. Läs mer
  • 2020-03-02

Astrid B skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Mycket bra bemötande och effektiv service i samband med en försäljning. Läs mer
  • 2020-02-17

Joakim J skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Sålt bostadsrätt. Trevlig och proffsig mäklare. Läs mer
  • 2020-02-05

Amjad H skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Elin was very professional, she was very understanding and compassionate. As a buyer I was impressed with her sales skills that are solution oriented. Good luck to her and congratulations to the company for having such a good agent in Elin. Läs mer
  • 2020-01-15

Angela S skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Sålde en sommarstuga. Blev bra bemöt. Inte helt nöjd med beskrivning av objektet men bilderna var mycket bra Läs mer
  • 2020-01-07

Jörgen B skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Bostadsrätt
    Jag blev väldigt bra bemött.
    Allt gick jätte smidigt. Läs mer
  • 2019-12-27

Christina S skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Jag har sålt ett fritidshus. Bemötandet var mycket bra.anders gjorde det bästa som läget var. I det stora hela har samarbetet varit bra. Jag rekommenderar med det varmaste Anders Lindgren som mäkiare.En varm, omtänksam,lyssnande och lättsam människa. MVH Christina Sannervik. Läs mer
  • 2019-12-20

Anna B skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Påläst, snabb återkoppling, noggrann. Läs mer
  • 2019-12-16

Anders G skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Proffesionellt och seriöst hanterande av vår husförsäljning. Upplevde att Anders överträffade våra förväntningar och att han ställde upp för att nå en bra affär för både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-12-11

Lisa J skrev om Elin Ahlund en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Sålt min villa mha Elin.
    Fantastiskt bra mäklare: Noggrann, uppdaterande och känns trygg och mycket kunnig.
    Över all förväntan och enormt glad jag bytte mäklare till Elin.
    Jag upplevde att hon hela tiden gjorde det lilla extra!
    Kan varmt rekommendera henne till alla som ska sälja eller köpa för den delen. Läs mer
  • 2019-12-09

Cecilia E skrev om Anders Lindgren en del av Fastighetsbyrån Östhammar
    Vi köpte fritidshus. Han var tillmötesgående och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-12-08

Lennart E skrev om Fastighetsbyrån Östhammar
    Sålt villa.
    På bästa sätt.
    Mäklaren levde upp över våra förväntningar.

Som förstagångsäljare har vi fått bästa tänkbara hjälp. Läs mer

Drottninggatan 7, 742 36 Östhammar