Alla kategorier Mäklare Stockholms län Salem Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Salem

Fastighetsbyrån Salem

Säbytorgsvägen 4C, 144 30 Rönninge — Visa karta

I Salem hittar du en av Stockholms minsta kommuner, familjevänliga bostäder och vacker natur, samtidigt som du tar dig in till stan på 30 minuter med tåg eller bil. Vi på Fastighetsbyrån har funnits på plats här i tre decennier och är marknadsledande i detta område.

Vi hoppas att vi blir det självklara valet när du ska göra en bostadsaffär här. Vi är lyhörda, samarbetsvilliga och anpassar självklart våra tjänster efter dig och dina önskemål. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar, vi hjälper gärna till!

Läs vad 230 kunder tycker om Fastighetsbyrån Salem

• Krissana K
    Krissana K skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde en villa.
    Jag kontaktade Swedbank fastighetsbyrån i Salem.
    Det var väldigt bra bemötande. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Har både köpt och sålt lägenhet med samma mäklare.
    Kan rekommendera, ambitiös, erfaren, trevlig och lugn. Kunnig
    och hjälpsam.
    Fick hjälp med allt som behövdes, i tid och fick sålt
    inom en vecka. Läs mer
  • Angelica M
    Angelica M skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Köpte ett parhus i rönninge. Mäklaren var påläst och kunnig om objektet och kunde svara på dem frågor vi hade. Däremot hade jag önskat ett lite positivare bemötande under själva budgivning. Vid påskrift av kontrakt var mäklaren flexibel och trevlig, vilket vi uppskattade mycket! Läs mer
  • Helena D
    Helena D skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag köpte en lägenhet (2a) i Salem och är supernöjd med Alexandra! Jätteproffsig och duktig. Läs mer
  • Hussein J
    Hussein J skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har köpt bostad av henne. Hon är mycket trevlig person. Och kan göra sitt jobb på bästa sätt Läs mer
  • Åke S
    Åke S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har köpt en bostadsrätt av Sara och hon var påläst, tillmötesgående, trevlig och lätt att samarbeta med. Läs mer
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara hjälpte oss både vid vårt köp av nytt boende samt vid försäljningen av vårt tidigare boende. Sara var informativ och lösningsorienterad. Hon hanterade båda dessa affärer på ett mycket professionellt vis. Alltid med ett leende på läpparna och med kunden i focus. Läs mer
  • Katja K
    Katja K skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara var engagerad och hjälpte oss under hela processen. Det var lätt och smitt att nå henne. Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara var till stor hjälp för oss nör vi köpte vårat nya hus, det blev en väldigt snabb och lite invecklad affär som Sara löste med stor proffesionalism. Bemötandet från Sara var alltid glatt och väldigt seriöst när det behövdes. De förväntningar vi hade, motsvarades till fullo av Sara. Så vår upplevelse av denna affär är helt ovh hållet väldigt positiv. Läs mer
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Köpt etage- lägenhet efter att ha bott i villa o radhus i 40 år. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Uppfyllde alla förväntningar. Läs mer
  • Kerstin Z J
    Kerstin Z J skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Har sålt radhus har blivit proffsigt och vänligt bemött Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Försäljning av lgh.

Sara är en mycket förtroendeingivande person. Hon gjorde verkligen mer än vad man kan kräva av en mäklare.

Sammanfattningsvis är mitt intryck gott. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Daniel S
    Det glädjer mig att läsa detta Daniel! Jag är så glad att jag fick äran att hjälpa er med denna stora affär. Er positiva energi fick mig nästan att glömma bort att vi arbetade under en trög marknad. Stort tack för allt!
  • Malin E
    Malin E skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara såld vår lägenhet nyligen efter väldigt många visningar. Hon tappade aldrig sitt engagemang för försäljningen trots en trög marknad. Vi är väldigt nöjda med hennes insats som mäklare. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Malin E
    Stort tack Malin! Vi jobbade hårt men det lönade sig i slutändan. Allt tack vare erat goda samarbete. Vi ses inom kort igen!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Arbetar energiskt för att hitta bästa lösningen för både kund och köpare. Sara ger ett vänligt men korrekt bemötande och har uppfyllt samtliga förväntningar. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Henrik L
    Tack för din fina respons Henrik! Det glädjer mig massor att läsa. Vi ses inom kort!
  • Alejandra L
    Alejandra L skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Hon var snällt
    Glömde bort att smsa eller mejlar mig om visningen informationen. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Alejandra L
    Tack för ditt omdöme Alejandra! Jag tar till mig din feedback och ser till att vara noggrannare i fortsättningen med att informera samtliga inblandade. Vid detta tillfälle hade jag räknat med att informationen skulle föras vidare från den ena till den andra men jag kunde naturligtvis ha dubbelkollat detta innan eller tagit kontakt med dig direkt. Jag beklagar missförståndet från min sida och tar till mig detta för att bli bättre i fortsättningen.
    Hoppas du trivs bra med ditt nya boende.
  • Maj-Britt Kristina R
    Maj-Britt Kristina R skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Försäljningen gick väldigt snabbt. Vår mäklare var förtroendegivande, mycket trevlig och proffsig. Fanns alltid till hands vid funderingar och frågor som uppkom under tiden. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Maj-Britt Kristina R
    Stort tack för dina fina ord Maj-Britt! Resultatet är en kombination av rimliga förväntningar och gott samarbete. Hoppas flytten har gått bra och att ni snart kommer i ordning med nya hemmet. Tack för allt och hoppas det inte dröjer länge tills vi ses igen.
  • Elisabet L
    Elisabet L skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev proffsigt och trevligt bemött av mäklaren.
    Hade inga förväntningar då detta var den första visningen jag varit på. Upplever ändå att mäklaren var mycket kunnig och ärlig och besvarade alla mina frågor proffsigt.

Min upplevelse är mycket positiv. Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Elisabet L
    Tack för din fina respons Elisabeth. Lägenheten känns som klippt och skuren för dig och jag är glad att just du fick ta över nycklarna för denna. Du kommer trivas som fisken i vattnet och jag hoppas inte det dröjer länge tills vi ses igen!
  • Aphram A
    Aphram A skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    ni har bästa mäklare i hela stockholm Läs mer
    2018-09-11 Sara E svarar Aphram A
    Tack Aphram! Det är alltid kul att hjälpa trevliga personer som du.
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Lugn, seriös, proffsig och bra på att återkoppla. Jag kan varmt rekommendera Alexandra. Läs mer
    2018-09-07 Alexandra O svarar Emelie R
    Stort tack Emelie, både för den fina rekommendationen samt att jag fick förtroendet att hjälpa er med en lägenhetsförsäljning. Jag hoppas ni ska trivas bra i ert nya boende!
  • Kristoffer H
    Kristoffer H skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Rak och tydlig kommunikation genom hela försäljningen. Uppfyllde samtliga förväntningar exceptionellt, kan starkt rekommendera Alexandra till era kommande försäljningar. Läs mer
    2018-09-04 Alexandra O svarar Kristoffer H
    Hej,
    Vad kul att du är nöjd med din försäljning och med mig som mäklare. Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna en rekommendation Kristoffer, det uppskattas verkligen! Ha det gott så ses vi för de sista bitarna inom kort.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Vi är mycket nöjda med hjälpen, drivet och dialogen kring försäljningen av vår fars hus. Tack Fastighetsbyrån, Tack Sara! Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    När min tjej skulle sälja sin lägenhet så gjorde mäklaren ett dåligt jobb. Svår att få tag på och återkom inte när hon skulle. Vi tror att vi skulle få mer betalt om vi andvände en annan mäklare. Läs mer
    2018-07-12 Ann S svarar Mats P
    Hej Mats P! Det är tråkigt att du/ni upplever det så. Eftersom detta troligtvis gäller den lägenhet vi sålde 2 ggr så hamnade vi i en speciell situation p g a att affären ej fullföljdes av din tjej, så blev det svårt att uppnå samma pris. Vi fick trots allt mer än det högsta budet. Be henne gärna höra av sig till mig! Med vänlig hälsning Ann
  • Simon K
    Simon K skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är en väldigt trevlig och proffsig mäklare. Hon hjälpte oss att köpa våran lägenhet i rönninge. Hon lyssnade på oss som köpare och inte bara på säljaren så det kändes genuint. Allting gick smidigt och vi är jätte nöjda med mäklaren och nya bostaden Läs mer
    2018-07-12 Sara E svarar Simon K
    Vad glad jag blir av att läsa detta Simon! Affären är lika stor för er som köpare som för säljaren så naturligtvis är det viktigt att ni båda känner er nöjda med utfallet. Ni har köpt en fantastiskt bra lägenhet och jag är säker på att ni kommer att stormtrivas. Vi ses säkert i krokarna!
  • Kerstin Z J
    Kerstin Z J skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde en lägenhet med hjälp av Sara och är supernöjd med hennes profesionella hantering av hela processen. Hon var otroligt inkännande och engagerad samt förmedlade en känsla av att stå på min sida i affären trotts att hon var mycket tydlig med att hon är en oberoende part. Hennes engagemang, lyhördhet och tydlighet överträffade mina förväntningar likaväl som resultatet hon jobbade fram. Läs mer
    2018-06-10 Sara E svarar Per H
    Vad roligt att du är så nöjd med vårat samarbete. Det var otroligt skönt att det gick så bra trots en orolig marknad och allt handlar om ett gott samarbete. Det lyckades vi bra med så nöjet är helt och hållet på min sida. Hoppas ni hittar drömhuset snart (om ni inte redan gjort det).
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är en seriös, kompetent och trevlig mäklare. Skulle gärna anlita henne igen! Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Elisabeth S
    Tack för dina fina ord Elisabeth! Jag önskar dig all lycka till med nya lägenheten. Du kommer trivas jätte bra i det området, det är jag övertygad om.
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostad via Fastighetsbyrån och Sara var då den som fick ärendet på sitt bord. Hon är otroligt påläst inom sitt yrke och inger en väldig trygghet i hela försäljnings processen. Sara har också ett gott öga utåt och ser proaktivt på objektet och tänker även marknad. En grym mäklare som kommer gå långt. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Mikael O
    Vilken otroligt fin respons Mikael. Det värmer att läsa! Vi hade ett bra samarbete och jag är glad att vi hittade köpare som verkligen uppskattar huset så som det förtjänar. Hoppas du trivs i din nya "walk-in-closet" och tveka inte att kika in hos mig om du råkar ha vägarna förbi!
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostadsrätt 4 rum o kök. Sara glad trevlig o positiv. Eventuellt lite oerfaren men jag är trots allt nöjd fast jag hade högre förväntningar om försäljningspriset. Dock slog ju dippen på marknaden till i samma veva. Som helhet är jag ju glad att Sara hitta en köpare. Så med lite mer erfarenhet tror jag Sara har fina framtidsutsikter. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Thomas E
    Tack för din feedback Thomas! Det var ett nöje att få hjälpa dig genom denna affär. Även om den oroliga marknaden slog till i samma veva så fick vi till en smidig affär. Tur i oturen kan vi kalla det. Hoppas du kommit i ordning i nya lägenheten och att du inte saknar Rönninge allt för mycket.
  • Monica A
    Monica A skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har köpt ett radhus och har fått hjälp och trevligt bemötande vid kontakten. Läs mer
    2018-05-28 Ann S svarar Monica A
    Tack Monica för den fina responsen! Jag hoppas att du ska trivas i området!
  • HELENA J
    HELENA J skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jättebra bemötande. I mitt fall gällde det en värdering. Läs mer
  • Alan B
    Alan B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag köpte en lägenhet från Sara Engberg.
    Sara Engberg är mycket professionell mäklare.
    Hon också hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Alan B
    Tack Alan! Allt handlar om ett gott samarbete och det tycker jag verkligen att vi hade! Lycka till med allt!
  • Annette P
    Annette P skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt min 3:a i Mosshagen. Sara har varit snabb på att återkoppla och alltid haft ett trevligt sätt. Hon har gjort allt för att jag ska känna mig trygg - det har varit lite turbulent milt sagt - med köpare som inte kunde komma på utsatt tid - men Sara löste det bra.
    Jag är mycket nöjd med vårt samarbete Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Annette P
    Vad glad jag blir av att läsa detta. Vi hade det svettigt ett tag du och jag men det löste sig bra och det känns skönt att både du och dina köpare var nöjda. Hoppas vi ses snart igen!
  • Eva B
    Eva B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt ich köpt min bostad i Salem av Sara.
    Sara har varit inkännande under den här tiden, det var viktigt för mig.
    Omtänksam, positiv och har peppat mig 🙂 Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Eva B
    Tack för dina fina ord Eva! Jag är så glad att du tillslut fick lägenheten som du kämpat för så länge. Jag hoppas verkligen du trivs lika bra som du tänkt, om inte ännu bättre. Kom gärna och hälsa på om du har vägarna förbi.
  • Eva B
    Eva B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt vår Bostadsrätt. Fick kontakt med Sara via rekommendation från Rönningeborg. En pigg och trevlig tjej. Saklig och alert. Hon sålde vår bostadsrätt med ett pris över förväntan. Vi är mycket nöjda. Vi har och kommer att rekommendera henne till andra säljare. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Eva B
    Det glädjer mig stort att ni är så nöjda och att ni valt att rekommendera mig vidare. Det är den bästa responsen man kan få. Trots många mil emellan så hoppas jag att ni har vägarna förbi någon dag och att ni kan komma förbi på en kopp kaffe. Hälsa Sven så gott!
  • Karin S
    Karin S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Anlitade henne för att sälja min lägenhet och köpte även min nya via henne som mäklare. Sara är en engagerad mäklare, positiv, vänlig och alltid beredd att hjälpa till. Hon var pålitlig i sin mejl- och telefonkontakt och alltid lätt att nå. Rekommenderas! Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Karin S
    Det glädjer mig att du känner som du skriver Karin. Det är alltid givande att kunna hjälpa till! Jag hoppas att du trivs i ditt nya hem och att renoveringarna har gått bra. Hojta till om du vill ha feedback på resultatet, jag är naturligtvis nyfiken på "före-och-efterbild!
    Sköt om dig!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Fastighetsbyran löste vår försäljning och köp på smidigt sätt. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Bra, snabb och proffsig kommunikation. Läs mer
  • Louise V
    Louise V skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt en bostadsrätt samt köpt en bostadsrätt av Sara. Jag blev alltid bra bemött av henne, alltid hjälpsam, svarade på mina frågor snabbt och tog reda på saker snabbt.
    Det jag vart lite missnöjd med var att hon var lite för negativ till pris av vår bostad som vi skulle sälja. Jag skulle velat ha lite mer stöttning och push så att vi kan få ut så mycket som möjligt i slutändan. Det är bra att vara realistisk men man bör våga satsa lite och där behövde jag mer stöd av henne. Men i det stora hela så var vi jätte nöjda med Saras både bemötande, och hjälp. Jag skulle absolut rekommendera henne vidare! Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Louise V
    Tack för din feedback Louise! För mig är det viktigt att vara realistisk i min värdering och att inte räkna på några glädjekalkyler. Eftersom vi sålde precis när marknaden började bli orolig var jag införstådd med att det kunde påverka oss men det tar inte ifrån målsättningen om att nå höga slutsiffror. Jag önskar att jag hade förmedlat det tydligare och jag tar tacksamt med mig den feedbacken vidare. Jag hoppas ni trivs bra i det nya stora hemmet och att ni hunnit grilla massor sedan vi sågs sist! Hälsa Benny så gott.
  • Måns F
    Måns F skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Professionell, erfaren och lugn mäklare med god områdeskännedom. En väl genomförd affär utan större överraskningar. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Måns F
    Tack Måns! Det var kul att kunna hjälp dig med förmedlingen och jag tackar för gott samarbete!
  • Anna B
    Anna B skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ann hade ett trevligt bemötande och kändes proffsig i sin roll som mäklare, såväl gentemot oss som köpare som gentemot säljarna. Lyhörd. Tydlig i sin kommunikation. Återkopplade på våra frågor.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Trevlig, positiv och intresserad. Läs mer
    2018-04-25 Ann S svarar Yvonne F
    Tack Yvonne! Det var kul att kunna hjälpe er med försäljningen! Hoppas ni trivs bra på nya stället.
  • Gisela V
    Gisela V skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Har fungerat bra men med något missförstånd på vägen. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Gisela V
    Hej Gisela! Vad tråkigt att ni inte är helt nöjda. Jag är hur som helst glad att jag kunde hjälpa er när det väl var dags för försäljning!
  • Marie H
    Marie H skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Fantastiskt bemötande. Överträffade förväntningarna med service utöver förväntat. Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Marie H
    Vad glad jag blir! Tack Marie. Hoppas ni trivs bra i nya hemmet och att småttingarna fått massa nya lekkamrater. Jag hoppas naturligtvis också att vi ses på Midnattsloppet i år igen. Må väl!
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Proffsig, engagerad och påläst. Snabba och tydliga svar och återkopplingar Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Lisbeth W
    Tack Lisbeth! Efter lång kontakt så är jag glad att kunnat hjälpa er med försäljningen av er bostad.
  • Goran S
    Goran S skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Bra och tålmodig mäklare som är med under processen även när saker oväntat går snett. Rekommenderas. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Goran S
    Tack Goran för det fina betyget! Ibland inträffar något man inte räknar med och då känns det skönt att samarbetet fungerar väl.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara var kunnig,proffsig och tog snabbt reda på de frågor vi hade.
    Positiv, hjälpsam och med ett trevligt bemötande! Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Lennart S
    Stort tack Lennart, det glädjer mig att ni uppskattade vårat samarbete. Lycka till med försäljningen!
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Hon va jättetrevligt gullig o väldigt kunnig.
    Hon hjälpte mig med sånt som jag behövde hjälp med utan nått problem som sagt en väldigt bra o kunning mäklare som jag gärna skulle ha den dagen jag behöver en mäklare 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är proffisk, korrekt och kunning. Hon är snabb att ta reda på och ge svar på frågor. Läs mer
  • Annette M
    Annette M skrev om Fastighetsbyrån Salem
    All kontakt var mycket positiv under hela säljprocessen. Läs mer
  • Tommy N
    Tommy N skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi tog kontakt med flera mäklare då vi skulle sälja vår bostadsrätt i Salem, vi valde Sara då vi kände riktigt stort förtroende för henne, det skulle visa sig att vi hade rätt, hon är en mycket seriös och driven mäklare, svarar i princip alltid i telefon om inte ringer hon alltid tillbaka, hon är till och med tillgänglig när hon har semester, helt otrolig👍 Kan bara stort rekommendera Sara Engberg, det blir högsta betyg ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Tommy N
    Vilka fina ord Tommy! Jag ler när jag läser detta. Verkligen! Nöjet är helt och hållet på min sida. Vi hade ett otroligt smidigt samarbete och det var roligt att arbeta tillsammans med sånna härliga människor som ni. Jag hoppas ni inte saknar Salem allt för mycket (även om ni borde). Sköt om er och hälsa Kristine så gott!

Säbytorgsvägen 4C, 144 30 Rönninge