Fastighetsbyrån Salem

Fastighetsbyrån Salem

I Salem hittar du en av Stockholms minsta kommuner, familjevänliga bostäder och vacker natur, samtidigt som du tar dig in till stan på 30 minuter med tåg eller bil. Vi på Fastighetsbyrån har funnits på plats här i tre decennier och är marknadsledande i detta område.

Vi hoppas att vi blir det självklara valet när du ska göra en bostadsaffär här. Vi är lyhörda, samarbetsvilliga och anpassar självklart våra tjänster efter dig och dina önskemål. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar, vi hjälper gärna till!

Läs vad 418 kunder tycker om Fastighetsbyrån Salem

• 2020-12-02

Rolf Å skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Feedback: se till så rätt ritning finns med i prospektet, visa förråd, var lite mer påläst om vad som gjorts i form av renoveringar. För övrigt trevlig och smidig affär🤗 Läs mer
  • 2020-11-26

Mikael R skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostaden
    Mycket professionellt och väl bemötande
    Hon levde upp till alla förväntningar
    Trevlig upplevelse, allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2020-12-02 Ann S svarar Mikael R
    Vad roligt Mikael att ni är nöjda och att allt gick så smidigt. Tack själva för ert förtroende!
  • KATJA J

2020-11-22

KATJA J skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi köpte nybyggnation av parhus i Rönninge och service var topp, svar på alla frågor och tillmötesgående. Mycket nöjda hela vägen. Läs mer
    2020-11-24 Ann S svarar KATJA J
    Tack Katja! Jag är glad att just ni har köpt och med några saker kvar att lösa så kommer ni att trivas utmärkt! Välkomna till Salem och Rönninge!
  • Moatez M

2020-11-20

Moatez M skrev om Stina Ericsson Larosa en del av Fastighetsbyrån Salem
    Med Stina affären har gått snabbt, lätt tydligt och ännu att vi är nöjda med priset. Jag kommer rekommendera alla mina bekanta att kontakta Stina i första hand. Läs mer
    2020-11-23 Stina E svarar Moatez M
    Tack snälla Moatez, vad glad jag blir! Jag hoppas och tror att ni kommer att trivas i er nya lägenhet.
  • 2020-11-17

Inger F skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt en bostadsrätt. Och har anlitat Ann vid ett tidigare tillfälle, då det gällde försäljning av ett kedjehus och köp av nämnda bostadsrätt. Ann är snabb, trevlig och proffsig. Allt har flutit på hur fint som helst. Dessutom har hon tagit initiativ till praktiska lösningar gällande lägenheten, som på ett enkelt och effektivt sätt, och väldigt kostnadseffektivt, löst "grejer" på vägen mot försäljning. Jag har bara positiva omdömen om Ann Sjöblom. Läs mer
    2020-11-17 Ann S svarar Inger F
    Tack Inger! Jag är så glad över att ha kunnat hjälpa till än en gång med bostadsbytet. Tack för de fina orden!
    Ann S gillar detta
  • 2020-11-16

Nader N skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Anlitade Jacob för min radhusförsäljning.
    Det jag kan säga om Jacob , att han är en professionell mäklare med stort engagemang, noggrann, lyhörd, mycket kunnig samt fokuserar på affärens genomförande.
    Jag fick ett proffsigt bemötande som var över förväntningarna. Han hjälpte mig att sälja radhusbostaden och det kändes tryggt genom hela processen. Han rådgör, ger tips, svarar på frågor och är väldigt tillgänglig. Vilket jag uppskattar enormt mycket.
    Jag kände mig delaktig i hela processen från start till försäljning. Mycket professionell mäklare som levererar det som efterfrågas. Dessutom är han oerhört trevlig ,social och flexibel. Utan tvekan en av de bästa mäklaren, jag har haft kontakt med.

Rekommenderas varmt till alla som vill ha en grym mäklare. Läs mer
    2020-11-16 Jacob J svarar Nader N
    Tusen tack för rekommendationen Nader! Jag skickar även tillbaka det fina omdömet till er. Smidigt och tydligt från er sida har bidragit till en god affär. Det var ett nöje. All lycka till dig och familjen!
  • 2020-11-11

Therese H skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi både köpte och sålde med hjälp av Jacob. Han är en jätteduktig mäklare som alltid är trevlig, smidig och lättsam. Högsta betyg från oss! Läs mer
    2020-11-11 Jacob J svarar Therese H
    Stort tack för rekommendationen! Det har varit super smidigt att samarbeta med er. Lycka till och hoppas ni trivs i nya bostaden!
  • 2020-11-05

Natalie K skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jacob hjälpte oss vid köp av bostad här i Salem. En otroligt hjälpsam, kunnig och service inriktad mäklare som såg till att allting flöt på bra.
    Vi kan värkligen rekommendera denna mäklare. Stort tack och lycka till! Läs mer
    2020-11-05 Jacob J svarar Natalie K
    Tusen tack för rekommendationen Natalie! Det var ett nöje. Tack igen och lycka till i nya bostaden!
  • 2020-11-02

Amel H skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    vi köpte en 3:a i Salem via Fastighetsbyrån. vi som köpare har inget annat än superlativ att komma med när det gäller Jacob. Läs mer
    2020-11-02 Jacob J svarar Amel H
    Stort tack för rekommendationen! All lycka till er i nya lägenheten!
  • 2020-10-27

Sven Michael K skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Lugnt och sansat!
    Hittar lösningar snabbt!
    Bättre resultat än förväntat! Läs mer
    2020-11-17 Ann S svarar Sven Michael K
    Tack Michael! Vad roligt att ni är nöjda. Då är jag nöjd!
  • 2020-10-24

Sonja Caroline H skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Lugnt och bra bemötande. Bra stylingtips. Läs mer
    2020-10-26 Ann S svarar Sonja Caroline H
    Tack så mycket för fin rekommendation!
  • 2020-10-19

Mustafa A skrev om Stina Ericsson Larosa en del av Fastighetsbyrån Salem
    We have purchased an apartment in Rönninge and Stina helped us through the whole process that we were not very familiar with. She handled everything in a professional way that we felt safe and ease. Good communication from start to end. Läs mer
    2020-10-20 Stina E svarar Mustafa A
    Thank you so much Mustafa! It was a pleasure working with you too. Best of luck with the new apartment.
  • 2020-10-19

Malin Paulina L skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Professionell, ser till både säljarens och köparens bästa. Vi har varit så nöjda med Ann Sjöblom så vi har både köpt och sålt via henne. Rekommenderar starkt. Ann har många år i branschen vilket medför att hon har stor kunskap inom området. Aldrig några problem att komma i kontakt med Ann, snabb återkoppling. Läs mer
    2020-10-26 Ann S svarar Malin Paulina L
    Tack själv Malin för mycket gott samarbete och tack för förtroendet! Lycka till med projektet nu!
  • 2020-10-14

Lucas B skrev om Stina Ericsson Larosa en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde en bostadsrätt i Salem och fick ett bra bemötande och bra kontakt genom hela försäljningen så är väldigt nöjd med hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2020-10-14 Stina E svarar Lucas B
    Tack för dina fina ord Lucas. Stort lycka till med ditt bostadsletande!
  • 2020-10-13

Charlotta H skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Från ”kommande” till avtalssignering av försäljningen så har Jacob hela tiden varit väldigt serviceminded och hjälpsam. Hela tiden med en positiv inställning. Läs mer
    2020-10-13 Jacob J svarar Charlotta H
    Tack för rekommendationen Charlotta! Det var ett nöje :) Det har varit hjälpsamt från båda hållen. Lycka till i nya bostaden!
  • 2020-10-12

Mattias H skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde radhus i brf. Från möte 1 kändes det helt rätt med Jacob.
    Ringde och uppdaterade ofta så vi kände oss delaktiga i försäljningen.

Rekommenderas Läs mer
    2020-10-12 Jacob J svarar Mattias H
    Tusen tack för rekommendationen Mattias! Det var otroligt smidigt att få samarbeta med er. Tack för erat förtroende!
    Lycka till i nya huset!
  • 2020-10-12

Henrik G skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jacob är hjälpsam och mycket proffsig i sin yrkesroll.
    Kan varmt rekommendera hans tjänster. Läs mer
    2020-10-12 Jacob J svarar Henrik G
    Stort tack för rekommendationen Henrik! Tack själva för samarbetet. All lycka till er i nya bostaden!
  • 2020-10-07

Erik S skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde en Bostadsrätt , Jacob med sitt lugn trotts våran lilla stress att få den såld gjorde så att vi lugnande ner oss och fick is i magen och mötte oss på ett proffsigt sätt. Sjukt nöjd med val av mäklare.
    Jacob som en relativt ny mäklare på marknaden visade att han platsar in och kan konkurrera med dom äldre rävarna som funnits i branchen i över 10 år.

Vi är super nöjda och allt gick smidigt till ! Läs mer
    2020-10-07 Jacob J svarar Erik S
    Tusen tack för rekommendationen Erik! Tack för erat förtroende och hoppas att ni trivs bra i nya bostaden!
  • 2020-10-07

Andréas V skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ann är kompetent, pålitlig och håller det hon lovar. Fastighetsbyrån Salem har även en opartiskhet och yrkesmässighet på orten som får konkurrenterna att blekna. Ett säkert och tryggt val både för köpare såväl som säljare.

Vi var tidigare i kontakt med Pia Anderssons Fastighetsbyrå som vi är väldigt glada över att vi inte valde mot bakgrund av vad vi sett, hört och erfarit. Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Andréas V
    Andréas, jag skickar tillbaka det fina omdömet även till er! Tydlighet och gemensamma mål har bidragit till 2 goda affärer. Tack själva! Ann
  • 2020-10-05

Kent L skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ann hjälpte oss att sälja vårat hus i Salem. Huset såldes redan innan visning och allt har fungerat väldigt smidigt. Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Kent L
    Tack Kent, det var även ni som bidrog till den smidiga affären. Allt gott! Ann
  • Pelle B

2020-10-02

Pelle B skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt en obebyggd tomt och Ann har medverkat till att det blev en bra affär för både säljare och köpare. Hon har på ett trevligt sätt förklarat allt. Det har gått mycket smidigt och säkert när vi träffats. Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Pelle B
    Tack själv för samarbetet hittills som har varit väldigt trevligt och smidigt!
    Hälsning Ann

Mats B skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ann är lätt att ha att göra med, löser knutar, och genomförde affären galant!! Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Mats B
    Tack Mats! Det är mitt nöje att vi har genomfört det tillsammans och med bra samarbete!

Bengt Erik B skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt en villa, mycket bra bemött och förväntningarna infriades Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Bengt Erik B
    Tack Bengt! Nöjet har verkligen varit på min sida och jag är glad att just ni har varit så tålmodiga och hjälpt till på alla sätt. Hälsning Ann

Carsten P skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt en bostadsrättslägenhet och köpt ett bostadsrättshus.
    Båda affär varit med Ann som mäklare.
    Allt har sköts bra på ett proffsigt sätt med mycket engagemang och en hög grad av i formation och uppriktigt intresse för bostadsaffärer.
    Jag har känd mig tryck hela vägar.

Tack så mycket. Läs mer
    2020-10-07 Ann S svarar Carsten P
    Tack Carsten, jag är glad att allt löste sig till det bästa för dig. Lycka till i nya huset! Ann
  • Kerstin B

2020-10-01

Kerstin B skrev om Stina Ericsson Larosa en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt min bostadsrätt i Salem.
    Hon var proffsig och lugn! Hon räknade ut hur mycket reavinsten skulle bli eftersom jag inte köpte en lägenhet utan fått en hyresrätt de hade inte andra bolag gjort !
    Jag hoppades att jag skulle få det pris som mäklaren satt som var mest troligt men jag fick mycket mer för lägenheten än vad jag trott från början !
    Mycket bra samarbete ! Läs mer
    2020-10-02 Stina E svarar Kerstin B
    Stort tack Kerstin för ditt fina omdöme. Det värmer! Det var ett nöje att samarbeta med dig också.
  • 2020-09-18

Carita B skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Trevligt bemötande bra kontakt ,kan rekommendera honom , sålt en tvåa i salem mosshagestigen 8 vänlig hälsning carita johansson Läs mer
    2020-09-18 Jacob J svarar Carita B
    Tusen tack för rekommendationen Carita! Hoppas ni kommer trivas i nya lägenheten!
  • 2020-08-18

Nabil Ben Youssef T skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Hej,
    Jag har sålt ett radhus via fastighetsbyrå, Ann Sjöblom som hjälpt oss, hon är professionell på vad hon gör.
    Vi blev bemött väl av henne, hon var tydlig med alla försäljnings moment och hon har uppfyllt allt som hon har lovat.
    slutligen det gick väldigt smidigt affär och vi är super nöjda.

MVH Nabil & Hajer Läs mer
    2020-08-19 Ann S svarar Nabil Ben Youssef T
    Tack fina ni! Jag är glad över att fått vara med i er bostadsbytarprocess och önskar er all lycka framöver! Ann
  • 2020-08-17

Andreas L skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jacob hjälpte mig att sälja en bostadsrätt i Rönninge. Han har under hela uppdraget haft ett professionellt bemötande och hela tiden hållit mig uppdaterad med vad som hänt runt försäljningen. Läs mer
    2020-08-17 Jacob J svarar Andreas L
    Tack för rekommendationen Andreas! Det var ett nöje att få samarbeta med dig. Lycka till med allt och hoppas ni hittar eran drömbostad!
  • 2020-08-14

Anna L skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt min lägenhet. Hela processen har gått smidigt. Mäklaren har haft ett professionellt bemötande och det har varit lätt att få tag i henne när jag haft frågor och funderingar. Mäklaren levde upp till mina förväntningar och slutpriset blev högre än jag hade trott. Läs mer
  • 2020-08-11

Frida L skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Mycket nöjd med kommunikation jag hade med Sara, väldigt lätt och trevlig. Förklarade kontrakten på ett bra och tydligt sätt. Läs mer
  • 2020-08-11

Maud Lisbeth H skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostaden via Ann, och hon är en toppen mäklare som hjälper till och är service inriktad! Man får all hjälp man behöver och alla frågor besvarade! Läs mer
    2020-08-11 Ann S svarar Maud Lisbeth H
    Tack vad glad jag blir! Det har varit ett nöje att få hjälpa till med förmedlingen av din bostad! Hälsning Ann
  • Irja Maria R

2020-07-31

Irja Maria R skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt vårt radhus i Salem
    Ann har varit mkt profisionell och lyhörd med alla våra önskemål.Även slutfört försäljningen 1 med 100% nöjda säljare,om jag någon gång i framtiden behöver en mäklare så blir det Ann vi kontaktar
    Kommer även att rekommendera henne vid förfrågan
    mvh:Irja Ramirez Läs mer
    2020-08-19 Ann S svarar Irja Maria R
    Gulliga Irja och E! Tack för att jag fick förtroendet igen och jag är så glad för er skull att allt blev bra. Kommer sakna er här i området! Ann
  • 2020-07-28

Filip H skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Både Ann och Sara gjorde ett toppenjobb med vår försäljning. Rekommenderas. Läs mer
    2020-08-19 Ann S svarar Filip H
    Tack för de fina orden! Vi är glada över att ha hjälpt er på vägen till nästa boende! Lycka till på nygamla marker! Ann och Sara
  • 2020-07-21

Therese L skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Glad, positiv och otroligt tillgänglig mäklare! Läs mer
  • 2020-07-18

Hans A skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi skulle sälja vår lägenhet i Salem och hade redan köpt en ny på annan ort.
    Jacob var från dag 1 ytterst förstående för våra önskemål och drev försäljningsuppdraget på ett mycket bra sätt!
    Jacob var under hela processen lätt tillgänglig via mobil/SMS.
    Jacob har levt upp till de förväntningar vi har på en mäklare

* Trevligt och korrekt bemötande
    * Engagement och kunskap
    * Tillgänglighet

Upplevelsen, av hela försäljningsprocessen, har varit perfekt! Läs mer
    2020-07-20 Jacob J svarar Hans A
    Stort tack för rekommendationen Hans! Det var ett nöje att få hjälpa er med eran bostadsaffärer och det glädjer mig att ni är nöjda!
    Lycka till i nya bostaden!
  • 2020-07-16

Xiaoxiao P skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sara är jättebra och är ansvarsfull med sitt jobb och har tålamod med kunderna. Det är jättekul att bli hennes vän och kund. Läs mer
  • 2020-07-14

Sofia W skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sålt en bostadsrättslägenhet via Sara och är mer än nöjd! En kunnig och påläst mäklare!
    Sara är trevlig och tydlig i sin kommunikation. Hon svarar snabbt på eventuella frågor och är lyhörd gentemot både säljare och köpare.
    Sara ger det lilla extra för att alla ska känna sig trygga med bostadsaffären. Anlita henne och du kommer inte bli besviken! Läs mer
  • Natalie V

2020-07-10

Natalie V skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Vi köpte en eftertraktad lägenhet av Sara i våras och har som köpare känt oss trygga hela vägen. Hon har varit trevlig och snabb med svar på eventuella frågor. Tydlig kommunikation och har absolut levt upp till de förväntningar man som köpare kan ha. Läs mer
  • 2020-07-09

Nina T skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Köpt radhus och sålde lägenhet
    Blev bemött på bästa möjliga sätt, mycket kunnig och pålitlig mäklare. Vi kände oss trygga hela vägen i vår bostadsaffär.
    Starkt rekommenderar! Läs mer
  • 2020-06-29

Linda S skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Bra kommunikation mellan oss som köpare och säljaren, Ann svarade fort och tog sig tid att ta reda på det vi undrade över. Rekommenderas! Läs mer
    2020-08-27 Ann S svarar Linda S
    Tack Linda! Jag förstår att ni trivs i huset och att sommaren där har varit bra. Ha det gott så ses vi i området! Ann
  • 2020-06-14

Carl Erik Gustaf K skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sara är bäst! Läs mer
  • 2020-06-13

Sarah D skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jättetrevlig och seriös mäklare som vi hade stort förtroende för under hela försäljningen av våran lägenhet, vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-06-07

Eva S skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Enkel och tydlig kommunikation. Svarar snabbt på frågor. Trevlig Läs mer
  • 2020-06-01

Mikaela B skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Är otroligt nöjda med Sara som hjälpte oss vid försäljningen av vår bostadsrätt. Vi fick snabb återkoppling vid frågor och vi upplever Sara som kunnig och trevlig. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-05-29

Ihuoma Chidiebere D skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi sålde rådhus och köpte vila.
    Bemötandet och omhändertagandet var fantastiskt.
    Super nöjd! Läs mer
    2020-08-27 Ann S svarar Ihuoma Chidiebere D
    Hej och tack! Jag är så glad att jag hittade ett fint hus som ni tycker om och att jag kunde hjälpa er med försäljningen av ert hus. Allt gott till er fina familjen! Ann
  • 2020-05-17

Atef S skrev om Jacob Jergos en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jacob är väldig duktig och trevlig och lyckades sälja skogvaktarstigen 17 med bra pris. snabb på att svara och respekterar tider. Läs mer
    2020-05-18 Jacob J svarar Atef S
    Tack för rekommendationen Atef! Det var ett nöje att hjälpa er med eran bostadsaffär och det glädjer mig att ni är nöjda.
  • 2020-05-09

Elin B skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sålt min bostadsrättslägenhet via Sara Engberg och hon levde verkligen upp till mina förväntningar och mer därtill !
    Otroligt duktig och gav ett starkt förtroende.
    Hon sålde min lägenhet på under 7 dygn till över utgångspris, under corona tiden.
    En enastående mäklare, rekommenderar henne starkt.
    Jag kommer definitivt att anlita Sara när jag säljer något igen. Läs mer
    2020-05-12 Sara E svarar Elin B
    Hej Elin! Jätte tack för ditt fina omdöme. Vi lyckades få till en lyckad försäljningen trots en utmanande marknad. Mycket tack vare dina goda förberedelser och ett oerhört smidigt samarbete. Jag ser fram emot en inbjudan för att se nya huset när du flyttat in. Ha det bäst!
  • 2020-05-08

Bojana M skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Vi har köpt ett hus i bostadsrättsform och bostadsaffären gick så smidigt tack vare Sara. Hon är den trevligaste mäklaren som vi någonsin träffat. Läs mer
  • Jesper D

2020-05-05

Jesper D skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sara är en mäklare som är som en mäklare borde vara, Vi sålde vår villa i Rönninge och har fått en fantastisk bra service av denna mycket serviceinriktade tjej.
    Sara är lyhörd och riktigt duktig på att återkomma med svar på dina frågor. Sara är bra på att samarbeta och gör ett mycket proffsigt intryck. Skulle jag sälja en bostad till skulle jag utan tvekan använda mig av Sara igen. Rekommenderas skarpt! Läs mer
    2020-05-05 Sara E svarar Jesper D
    Wow, vilket fint omdöme Jesper! Jag tackar ödmjukast för dessa välskrivna rader. Det var ett nöje att få hjälpa er genom denna snabba och smidiga affär.
  • 2020-05-04

Tania C skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt min lägenhet..

Sara är väldigt duktig mäklare.

Mycket trevligt och hjälpsam. lätt att förstå, lugn..

Jag är väldigt nöjd...mer än nöjd :) Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte