Alla kategorier Mäklare Stockholms län Salem Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Salem

Fastighetsbyrån Salem

Säbytorgsvägen 4C, 144 30 Rönninge — Visa karta

I Salem hittar du en av Stockholms minsta kommuner, familjevänliga bostäder och vacker natur, samtidigt som du tar dig in till stan på 30 minuter med tåg eller bil. Vi på Fastighetsbyrån har funnits på plats här i tre decennier och är marknadsledande i detta område.

Vi hoppas att vi blir det självklara valet när du ska göra en bostadsaffär här. Vi är lyhörda, samarbetsvilliga och anpassar självklart våra tjänster efter dig och dina önskemål. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar, vi hjälper gärna till!

Läs vad 212 kunder tycker om Fastighetsbyrån Salem

• Stefan P
    Stefan P skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Vi är mycket nöjda med hjälpen, drivet och dialogen kring försäljningen av vår fars hus. Tack Fastighetsbyrån, Tack Sara! Läs mer
  • Elin Josefina W
    Elin Josefina W skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jag både köpte och sålde av henne. Sålde ett radhus och höpte en lägenhet. Hon visade stort engagemang i båda affärerna, hon var alltid tillgänglig i telefon och på sms. Svarade på frågor etc. Ett engagemang som var högre än mina förväntningar på en mäklare. Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    När min tjej skulle sälja sin lägenhet så gjorde mäklaren ett dåligt jobb. Svår att få tag på och återkom inte när hon skulle. Vi tror att vi skulle få mer betalt om vi andvände en annan mäklare. Läs mer
    2018-07-12 Ann S svarar Mats P
    Hej Mats P! Det är tråkigt att du/ni upplever det så. Eftersom detta troligtvis gäller den lägenhet vi sålde 2 ggr så hamnade vi i en speciell situation p g a att affären ej fullföljdes av din tjej, så blev det svårt att uppnå samma pris. Vi fick trots allt mer än det högsta budet. Be henne gärna höra av sig till mig! Med vänlig hälsning Ann
  • Simon K
    Simon K skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är en väldigt trevlig och proffsig mäklare. Hon hjälpte oss att köpa våran lägenhet i rönninge. Hon lyssnade på oss som köpare och inte bara på säljaren så det kändes genuint. Allting gick smidigt och vi är jätte nöjda med mäklaren och nya bostaden Läs mer
    2018-07-12 Sara E svarar Simon K
    Vad glad jag blir av att läsa detta Simon! Affären är lika stor för er som köpare som för säljaren så naturligtvis är det viktigt att ni båda känner er nöjda med utfallet. Ni har köpt en fantastiskt bra lägenhet och jag är säker på att ni kommer att stormtrivas. Vi ses säkert i krokarna!
  • Mats E
    Mats E skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Sofia är trygg, sakkunnig och har ett härligt personligt sätt att ta han dom kunden. Känns så bra!! Läs mer
  • Kerstin Z J
    Kerstin Z J skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålde en lägenhet med hjälp av Sara och är supernöjd med hennes profesionella hantering av hela processen. Hon var otroligt inkännande och engagerad samt förmedlade en känsla av att stå på min sida i affären trotts att hon var mycket tydlig med att hon är en oberoende part. Hennes engagemang, lyhördhet och tydlighet överträffade mina förväntningar likaväl som resultatet hon jobbade fram. Läs mer
    2018-06-10 Sara E svarar Per H
    Vad roligt att du är så nöjd med vårat samarbete. Det var otroligt skönt att det gick så bra trots en orolig marknad och allt handlar om ett gott samarbete. Det lyckades vi bra med så nöjet är helt och hållet på min sida. Hoppas ni hittar drömhuset snart (om ni inte redan gjort det).
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är en seriös, kompetent och trevlig mäklare. Skulle gärna anlita henne igen! Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Elisabeth S
    Tack för dina fina ord Elisabeth! Jag önskar dig all lycka till med nya lägenheten. Du kommer trivas jätte bra i det området, det är jag övertygad om.
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostad via Fastighetsbyrån och Sara var då den som fick ärendet på sitt bord. Hon är otroligt påläst inom sitt yrke och inger en väldig trygghet i hela försäljnings processen. Sara har också ett gott öga utåt och ser proaktivt på objektet och tänker även marknad. En grym mäklare som kommer gå långt. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Mikael O
    Vilken otroligt fin respons Mikael. Det värmer att läsa! Vi hade ett bra samarbete och jag är glad att vi hittade köpare som verkligen uppskattar huset så som det förtjänar. Hoppas du trivs i din nya "walk-in-closet" och tveka inte att kika in hos mig om du råkar ha vägarna förbi!
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sålt bostadsrätt 4 rum o kök. Sara glad trevlig o positiv. Eventuellt lite oerfaren men jag är trots allt nöjd fast jag hade högre förväntningar om försäljningspriset. Dock slog ju dippen på marknaden till i samma veva. Som helhet är jag ju glad att Sara hitta en köpare. Så med lite mer erfarenhet tror jag Sara har fina framtidsutsikter. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Thomas E
    Tack för din feedback Thomas! Det var ett nöje att få hjälpa dig genom denna affär. Även om den oroliga marknaden slog till i samma veva så fick vi till en smidig affär. Tur i oturen kan vi kalla det. Hoppas du kommit i ordning i nya lägenheten och att du inte saknar Rönninge allt för mycket.
  • Monica A
    Monica A skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har köpt ett radhus och har fått hjälp och trevligt bemötande vid kontakten. Läs mer
    2018-05-28 Ann S svarar Monica A
    Tack Monica för den fina responsen! Jag hoppas att du ska trivas i området!
  • HELENA J
    HELENA J skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Jättebra bemötande. I mitt fall gällde det en värdering. Läs mer
  • Alan B
    Alan B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag köpte en lägenhet från Sara Engberg.
    Sara Engberg är mycket professionell mäklare.
    Hon också hjälpte mig att sälja min lägenhet.
    jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Alan B
    Tack Alan! Allt handlar om ett gott samarbete och det tycker jag verkligen att vi hade! Lycka till med allt!
  • Annette P
    Annette P skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt min 3:a i Mosshagen. Sara har varit snabb på att återkoppla och alltid haft ett trevligt sätt. Hon har gjort allt för att jag ska känna mig trygg - det har varit lite turbulent milt sagt - med köpare som inte kunde komma på utsatt tid - men Sara löste det bra.
    Jag är mycket nöjd med vårt samarbete Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Annette P
    Vad glad jag blir av att läsa detta. Vi hade det svettigt ett tag du och jag men det löste sig bra och det känns skönt att både du och dina köpare var nöjda. Hoppas vi ses snart igen!
  • Eva B
    Eva B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Jag har sålt ich köpt min bostad i Salem av Sara.
    Sara har varit inkännande under den här tiden, det var viktigt för mig.
    Omtänksam, positiv och har peppat mig 🙂 Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Eva B
    Tack för dina fina ord Eva! Jag är så glad att du tillslut fick lägenheten som du kämpat för så länge. Jag hoppas verkligen du trivs lika bra som du tänkt, om inte ännu bättre. Kom gärna och hälsa på om du har vägarna förbi.
  • Eva B
    Eva B skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt vår Bostadsrätt. Fick kontakt med Sara via rekommendation från Rönningeborg. En pigg och trevlig tjej. Saklig och alert. Hon sålde vår bostadsrätt med ett pris över förväntan. Vi är mycket nöjda. Vi har och kommer att rekommendera henne till andra säljare. Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Eva B
    Det glädjer mig stort att ni är så nöjda och att ni valt att rekommendera mig vidare. Det är den bästa responsen man kan få. Trots många mil emellan så hoppas jag att ni har vägarna förbi någon dag och att ni kan komma förbi på en kopp kaffe. Hälsa Sven så gott!
  • Karin S
    Karin S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Anlitade henne för att sälja min lägenhet och köpte även min nya via henne som mäklare. Sara är en engagerad mäklare, positiv, vänlig och alltid beredd att hjälpa till. Hon var pålitlig i sin mejl- och telefonkontakt och alltid lätt att nå. Rekommenderas! Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Karin S
    Det glädjer mig att du känner som du skriver Karin. Det är alltid givande att kunna hjälpa till! Jag hoppas att du trivs i ditt nya hem och att renoveringarna har gått bra. Hojta till om du vill ha feedback på resultatet, jag är naturligtvis nyfiken på "före-och-efterbild!
    Sköt om dig!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Fastighetsbyran löste vår försäljning och köp på smidigt sätt. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Bra, snabb och proffsig kommunikation. Läs mer
  • Louise V
    Louise V skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt en bostadsrätt samt köpt en bostadsrätt av Sara. Jag blev alltid bra bemött av henne, alltid hjälpsam, svarade på mina frågor snabbt och tog reda på saker snabbt.
    Det jag vart lite missnöjd med var att hon var lite för negativ till pris av vår bostad som vi skulle sälja. Jag skulle velat ha lite mer stöttning och push så att vi kan få ut så mycket som möjligt i slutändan. Det är bra att vara realistisk men man bör våga satsa lite och där behövde jag mer stöd av henne. Men i det stora hela så var vi jätte nöjda med Saras både bemötande, och hjälp. Jag skulle absolut rekommendera henne vidare! Läs mer
    2018-06-01 Sara E svarar Louise V
    Tack för din feedback Louise! För mig är det viktigt att vara realistisk i min värdering och att inte räkna på några glädjekalkyler. Eftersom vi sålde precis när marknaden började bli orolig var jag införstådd med att det kunde påverka oss men det tar inte ifrån målsättningen om att nå höga slutsiffror. Jag önskar att jag hade förmedlat det tydligare och jag tar tacksamt med mig den feedbacken vidare. Jag hoppas ni trivs bra i det nya stora hemmet och att ni hunnit grilla massor sedan vi sågs sist! Hälsa Benny så gott.
  • Måns F
    Måns F skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Professionell, erfaren och lugn mäklare med god områdeskännedom. En väl genomförd affär utan större överraskningar. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Måns F
    Tack Måns! Det var kul att kunna hjälp dig med förmedlingen och jag tackar för gott samarbete!
  • Anna B
    Anna B skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ann hade ett trevligt bemötande och kändes proffsig i sin roll som mäklare, såväl gentemot oss som köpare som gentemot säljarna. Lyhörd. Tydlig i sin kommunikation. Återkopplade på våra frågor.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Trevlig, positiv och intresserad. Läs mer
    2018-04-25 Ann S svarar Yvonne F
    Tack Yvonne! Det var kul att kunna hjälpe er med försäljningen! Hoppas ni trivs bra på nya stället.
  • Gisela V
    Gisela V skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Har fungerat bra men med något missförstånd på vägen. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Gisela V
    Hej Gisela! Vad tråkigt att ni inte är helt nöjda. Jag är hur som helst glad att jag kunde hjälpa er när det väl var dags för försäljning!
  • Marie H
    Marie H skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Fantastiskt bemötande. Överträffade förväntningarna med service utöver förväntat. Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Marie H
    Vad glad jag blir! Tack Marie. Hoppas ni trivs bra i nya hemmet och att småttingarna fått massa nya lekkamrater. Jag hoppas naturligtvis också att vi ses på Midnattsloppet i år igen. Må väl!
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Proffsig, engagerad och påläst. Snabba och tydliga svar och återkopplingar Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Lisbeth W
    Tack Lisbeth! Efter lång kontakt så är jag glad att kunnat hjälpa er med försäljningen av er bostad.
  • Goran S
    Goran S skrev om Ann Sjöblom en del av Fastighetsbyrån Salem
    Bra och tålmodig mäklare som är med under processen även när saker oväntat går snett. Rekommenderas. Läs mer
    2018-04-23 Ann S svarar Goran S
    Tack Goran för det fina betyget! Ibland inträffar något man inte räknar med och då känns det skönt att samarbetet fungerar väl.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara var kunnig,proffsig och tog snabbt reda på de frågor vi hade.
    Positiv, hjälpsam och med ett trevligt bemötande! Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Lennart S
    Stort tack Lennart, det glädjer mig att ni uppskattade vårat samarbete. Lycka till med försäljningen!
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Hon va jättetrevligt gullig o väldigt kunnig.
    Hon hjälpte mig med sånt som jag behövde hjälp med utan nått problem som sagt en väldigt bra o kunning mäklare som jag gärna skulle ha den dagen jag behöver en mäklare 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara är proffisk, korrekt och kunning. Hon är snabb att ta reda på och ge svar på frågor. Läs mer
  • Annette M
    Annette M skrev om Fastighetsbyrån Salem
    All kontakt var mycket positiv under hela säljprocessen. Läs mer
  • Tommy N
    Tommy N skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi tog kontakt med flera mäklare då vi skulle sälja vår bostadsrätt i Salem, vi valde Sara då vi kände riktigt stort förtroende för henne, det skulle visa sig att vi hade rätt, hon är en mycket seriös och driven mäklare, svarar i princip alltid i telefon om inte ringer hon alltid tillbaka, hon är till och med tillgänglig när hon har semester, helt otrolig👍 Kan bara stort rekommendera Sara Engberg, det blir högsta betyg ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Tommy N
    Vilka fina ord Tommy! Jag ler när jag läser detta. Verkligen! Nöjet är helt och hållet på min sida. Vi hade ett otroligt smidigt samarbete och det var roligt att arbeta tillsammans med sånna härliga människor som ni. Jag hoppas ni inte saknar Salem allt för mycket (även om ni borde). Sköt om er och hälsa Kristine så gott!
  • Raed N
    Raed N skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Hej!
    Jag vill säga om Sara Engberg att hon är jätteduktig på sitt jobb. Bra bemötande folk.hon hjälper mycket innan och efter när man köper en bostad. Hon är vackert.
    Raed Nasser Läs mer
    2018-04-29 Sara E svarar Raed N
    Tack Raed! Det är alltid givande att hjälpa trevliga människor som ni. Jag hoppas ni känner er som hemma här i Salem. Har ni vägarna förbi får ni gärna komma förbi på en kopp kaffe.
  • Lars I
    Lars I skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Bra bemötande och klar o tydlig vad som gäller och mycket hjälpsam med allt som berör försäljningen till delkartion Läs mer
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Positiv och trevlig. Professionell. Höll bra kontakt under försäljningsprocessen. Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Trevligt bemötande och ett bra förtroende från start till mål. Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Professionellt bemötande och mycket kompetent inom sitt område. Läs mer
  • Sören R
    Sören R skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Bra, kunnig, trevlig och enkel att få tag i.
    Hanterade hela affären på ett bra sett tycker jag.
    (Har inget att jämföra med då detta var vårt första köp) :-) Läs mer
    2018-04-13 Sofia H svarar Sören R
    Stort tack för din positiva respons Sören! Glad att höra att ni fick ett bra intryck vid ert första köp :). Hoppas ni stortrivs i nya lägenheten. Vi kanske stöter på varandra i centrum någon gång.
  • Isabell W
    Isabell W skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Upplevs försiktig vid första mötet men väldigt trevlig och erfaren. Fanns där vid frågor och funderingar. Toppen tjej! Läs mer
  • Robin J
    Robin J skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Påläst och proffessionell. Känslig för att bli kontaktad utanför kontorstid. Läs mer
    2018-04-11 Sara E svarar Robin J
    Hej Robin!
    Tack för att du tar dig tid att ge dina synpunkter. Det uppskattar jag! Som mäklare jobbar jag ofta sena kvällar och jag har förstått att du är väldigt morgonpigg. Klockan 7 på morgonen så laddar jag batterier inför arbetsdagen och jag försöker alltid att återkomma om jag inte kunnat svara. Tillgänglighet är jätte viktigt som mäklare och jag tar verkligen till mig din feedback.
    Hoppas ni bott in er i nya huset och att ni känner er som hemma i Rönningeidyllen!
  • Carl L
    Carl L skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Mycket bra bemötande och engagemang under hela försäljningsprocessen Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara har varit väldigt professionell och kompetent genom hela processen. Sara bryr sig även om både affären och kunden även efter att avtal slutits och inflyttning gjorts.
    Jag har haft stort förtroende för Sara genom hela affären. Läs mer
    2018-04-09 Sara E svarar Johan W
    Stort tack för din positiva respons Johan! Det betyder väldigt mycket att läsa om ditt förtroende för mig och för vårat samarbete. Hoppas nya lägenheten känns lika rätt nu som när vi pratade sist. Du får gärna skicka lite bilder om du börjat göra om ännu. Vi ses säkert i Centrum eller kring Flaten framöver.
  • Marianne J
    Marianne J skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Vi har sålt vårt hus med 5 rum och kök och en härlig trädgård där småfåglarna slåss om jordnötterna men även hackspetten besökte oss.
    Sara var mycket närvarande, kunde alltid svara på våra frågor.Vi blev positivt överraskade eftersom vi inte hade så stor erfarenhet. Jajamän alla.
    Mycket glad trevlig genompositiv person som aldrig stönade över vår okunskap.Själv är hon mycket kunnig och 100% villig att hjälpa. Läs mer
    2018-04-12 Sara E svarar Marianne J
    Det är alltid givande att hjälpa personer som ni. Som uppskattar och ger minst lika mycket tillbaka. Vi hade ett gott samarbete och jag är mycket tacksam för att ni gav mig förtroendet att sälja erat fina hus! Stort tack för er fantastiska respons. Hoppas vi ses snart igen trots många mil emellan.
  • Sveneric O
    Sveneric O skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Ett helt igenom proffsigt genomfögrande
    Av en charmig och trevlig mäklare
    Va rädd om henne 😁
    Svenne o Eva Läs mer
    2018-04-06 Sara E svarar Sveneric O
    Stort tack för dina fina ord Sven-Eric! Det var en fröjd att samarbeta med er. Hoppas ni trivs bra i nya hemmet. Hälsa Eva så gott och lova att titta in nästa gång ni har vägarna förbi.
  • Christian
    Christian skrev om Sara Engberg en del av Fastighetsbyrån Salem
    Sara gjorde ett mycket bra jobb från början till slutet. Hon gav bra tips inför fotografering och visningar. Hon har bra koll på alla möjliga detaljer och det var en väldig öppen och bra kommunikation under hela försäljningen. Informationsflöde var väldigt bra - Man visste hela tiden vad nästa steg blir och vad som pågick. Vi är väldig nöjd med försäljningen och slutpriset och kan varmt rekommendera Sara som mäklare :) Läs mer
    2018-03-09 Sara E svarar Christian
    Hej Christian!
    Tack för dina fina ord. Det glädjer mig att höra att du är nöjd med försäljningen och med vårat samarbete. Det har varit ett nöje att samarbeta med er och ni har hjälpt till att göra mitt jobb lite roligare och enklare. Lycka till framöver och hälsa familjen!
  • Carl-Mikael Z
    Carl-Mikael Z skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Rekommenderas! Professionellt mottagande och tjänstvillighet utöver det normala. Läs mer
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Professionellt och trevligt bemötande. Kunnig, saklig och snabb. Läs mer
  • Zara L
    Zara L skrev om Fastighetsbyrån Salem
    Kunnig och ambitiös mäklare som fanns tillgänglig för frågor mm och som var lätt att få förtroende för. Skötte visningar och besiktning på ett bra sätt och förklarade hela tiden vad som var nästa steg i försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Lyhörd, Närvarande BRA ENKEL NÖJD!!!! Läs mer
    2018-05-16 Alexandra O svarar Susanna B
    Hej Susanna,
    Stor tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme. Det uppskattas stort! Jag är jätteglad att ni är nöjda med er bostadsaffär och hoppas att allt är bra med er i övrigt!
  • Fatrus B
    Fatrus B skrev om Alexandra Odell en del av Fastighetsbyrån Salem
    Väldigt nöjd med Alexandra, all gick bra. Hon är duktig, driven och trevlig som person. Läs mer
    2018-05-16 Alexandra O svarar Fatrus B
    Hej Fatrus,
    Stort tack för dina fina ord. Jag är glad att jag kunnat hjälpa er och finns här även framåt om det är något jag kan hjälpa er med framöver. Hoppas ni får er fin sommar!

Säbytorgsvägen 4C, 144 30 Rönninge