Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Flippin' Burgers

Flippin' Burgers

Observatoriegatan 8, 113 29 Stockholm — Visa karta

Flippin' Burgers är resultatet av flera års utforskande, världen över, för att hitta den perfekta hamburgaren. Nu har man hittat den, och den serveras på Kungsholmen. Sajten är en blogg om äventyret. Läs den!
Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Sofia M:
Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Restauranger nära Flippin' Burgers:

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 13 kunder tycker om Flippin' Burgers

• Herman B
    Herman B skrev om Flippin' Burgers
    Har ätit på Flippin' ett antal gånger, håller alltid samma kvalitet och klass! Det är enkelheten som gör det bra! Ett riktigt bra bemötande. Lätt topp 3 i Sverige!
  • Johannes E
    Johannes E skrev om Flippin' Burgers
    Supergott, dock lite för lång väntetid!
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Flippin' Burgers
    Senast jag var på Flippin så låg det på Kungsholmsstrand och var sjukt hypat. Nu ligger det på Observatoriegatan och verkar vara ännu mer hypat. Hippstergraden var hög. Det gick ca 4 hippsters på varje vanlig människa inne på stället. Utanför stod fixie-cyklarna uppradade snyggt. Högst hippsterpoäng fick killen som hade sytt på ett cykellås-hölster på brallorna. Riktigt Nice!

Kötiden skulle vara 45 minuter men det blev en timme och en kvart.
    Maten var riktigt bra. Tog en vanlijshake till som smakade gott. Vet inte riktigt vad jag tycker att servitrisen pratade engelska. Kändes mer som en image grej än att hon inte kunde prata svenska.
    Joakim B, Tobias B, Noel H gillar detta
  • rabajs f
    rabajs f skrev om Flippin' Burgers
    tyvärr fortfarande den bästa hamburgare i stan. men den är knappast värd den extrema väntetid. gå inte dit om du inte har 2-3h över för att vänta på maten. dom måste bli bättre på att skicka ut folk som är klara. eller skaffa större lokal igen. för slutade kvällen med panik mat på mcdonalds för att dom inte höll utlovad tid. en barnfamilj fick sin mat serverad när vi kom dit. 1.5h senare satt dom fortfarande kvar trots att dom ätit klart efter ca 30min.
  • Karin S
    Karin S skrev om Flippin' Burgers
    Goda hamburgare, gudomliga milkshakes. Men tyvärr alldeles för långa köer!
  • Noel H
    Noel H skrev om Flippin' Burgers
    Har funderat och kan inte komma på vad jag ska tycka och skriva om Flippin' Burgers. Hypen har varit näst intill osannolik, vilket även har trissat upp förväntningarna till näst intill orimliga nivåer. Burgarna levde upp precis till mina personliga förväntningar men jag tycker nog ändå att snacket och den allmänna hypen inte riktigt går att leva upp till. Personalen var trevlig, med det sagt tycker jag ändå att de var något självgoda över vad de har skapat. Man får lite intrycket av att man ska vara tacksam för att gå dit och betala för att äta, om sådana ställen ens finns kan jag tyvärr inte påstå att Flippin' Burgers är ett av dem. Sammanfattningsvis måste man ändå säga att de serverar fantastiska hamburgare och milkshakes i en skön miljö. Flippin Burgers är absolut värt ett besök, om inte för maten så för själva hypen kring det!
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Flippin' Burgers
    Öh?! Hamburgare som knappt når upp till medioker nivå, Coop-pommes, industritillverkat bröd i fula korgar. Därtill ful inredning som andas 50-tal på ett töntigt sätt. Hela stället ser ut som och smakar som Hard Rock Café.

Hypen är obegriplig.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Flippin' Burgers
    Trots att vi var på plats några minuter innan öppning så var kön redan påbörjad. Hamburgarna var goda, men förväntningarna var trots det högre. Att sedan ha hungriga gäster som står bredvid bordet och inväntar deras tur för ett bord samtidigt som servitören försöker skynda på en gör att jag troligen inte kommer åter.
  • Björn W
    Björn W skrev om Flippin' Burgers
    Ruggigt bra burgare, men alldeles för omständligt att få sig dessa burgare. Service och prisnivå imponerar inte heller. Ändå blir det en 4:a....då förstår ni hur mkt jag gillade burgarna!
  • Mats L
    Mats L skrev om Flippin' Burgers
    Fantastisk hype har man lyckats fixa. Lysande!
    Däremot förstår jag inte vad man köar för - burgarna håller väl ungefär medelmåttig amerikansk klass.
  • Alexander W
    Alexander W skrev om Flippin' Burgers
    Har länge längtat efter att få testa dessa burgare och i måndags så blev det äntligen av! Självklart var det kö för att få bord även en trist måndag i oktober men inte mer än en timme (vi var bara två) så vi tyckte det var okej att vänta.

När vi väl fick bord (vid baren) så var bemötandet som Tobias B skriver väldigt bra, vänliga och trevliga är ord som stämmer överens med min upplevelse.

Vår beställning blev burgare och milkshakes, vi testade choklad mint och cookie dough milkshakes och båda var helt jävla underbara! Men längsta strået av dom två drar nog cookie dough.
    Burgarna var som jag hade förväntat mig. Alltså riktigt bra. Det blir väl en överdrift att säga att upplevelsen av euforisk men nog lever dom upp till sitt namn och rykte alltid!

Som avslutning när vi skulle betala så frågade jag också om man fick köpa med sig några av deras bröd. Dom får nämligen färska bröd levererade dagligen från ett bageri i hamarby-sjöstad och dessa var klart bättre än de frisco bröd jag annars brukar köpa. Att få färska bröd gick tyvärr inte då deras leverans de senaste dagarna hade varit ganska exakt deras behov, men jag fick i alla fall köpa två påsar från frysen vilket funkade fint för mig. Han bjussade till och med på några extra bröd i påsarna :)

Att köa för ett bord här kommer jag definitivt att göra igen!
    Tobias B, Noel H gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Flippin' Burgers
    Flippin Burgers har lyckats hålla liv i hypen sedan de öppnade i mars. I fredags släntrade vi ned för Industrigatan och möttes mycket riktigt av ett fullsatt Flippin Burgers, inne och ute samt 90 minuter kö.

Efter 90 minuter är vi tillbaka och bordet är redo, bemötandet är till skillnad mot det Per beskriver alldeles utmärkt, unga killar och tjejer ser till att vi får hjälp och tips på vad som ska gör en fulländad kväll.

Vi beställer milkshakes med järn enligt devisen "Flippin Kombo" och jag vill, för framtida besökare, verkligen rekommendera mixen av chokladmilkshakes (något med brownie i namnet) och Captain Morgan-järn. När väl burgarna kommer in är vi glada i hatten och burgarna smakar alldeles utmärkt.

Eftersom hypen ändå sätter burgaren i centrum vill jag säga att den håller. Burgarna kör åttor runt så kallade Hamburgare på diverse ställen nere på stan men är egentligen inget annat än enkla burgare tillagade på "rätt" sätt.

Överlag en jävligt bra och prisvärd upplevelse med goda burgare och FANTASTISKA milkshakes. Återvänder gärna till Flippin Burgers inom kort!
    Nikola T, Alexander W, Mikael S gillar detta
  • Per W
    Per W skrev om Flippin' Burgers
    Jo, hamburgarna är goda. Men servicen har långt kvar innan den når samma standard som burgarna. Det är möjligt att det ligger i konceptet att vara uppnäst mot kunderna och ha det som sin (tyvärr inte så unika) USP men risken är väl att det slår tillbaka. Jag har i alla fall ingen lust att gå dit igen.

Observatoriegatan 8, 113 29 Stockholm