Friekosör

Bastugatan 57, 118 25 Stockholm — Visa karta

Friekosör är en salong som satsar på enbart ekologiska hårbehandlingar. Salongen drivs av mig, Lena Jansson, som har trettio års erfarenhet av frisöryrket både från Sverige och England. Kom in till min salong på Bastugatan 5
Nybrogatan 83, 11441, Stockholm
Colours By Jenny Hansson
Katrin L:
En proffsigare frisör går inte att hitta! Jenny är superduktig på att få fram det där lilla extra som jag inte upplevt att andra frisörer få...

Frisörer nära Friekosör:

Bondegatan 16, STOCKHOLM
Deevi Sthlm är en moden frisersalong på Södermalm vars frisörer har yttersta kom... Läs mer ›
Malin R:
Trevligare och duktigare frisör ska man leta länge efter. Matilda uppfyller alla önskemål, är behagelig och lyhörd. Efter ett besök hos henn...

Scheelegatan 12, Stockholm
Välkommen till Rosa Alejandria | HAIR & ART, du hittar oss på Kungsholmen i Sto... Läs mer ›
Maria V:
Bra hårklippning och blekning, trevligt familjärt ställe. Lite för dålig hårtvätt. Kändes som om håret inte sköljdes ordentligt.

Torsgatan 1, STOCKHOLM
Lyhörd och kompetent frisör med stor passion för sitt yrke, specialiserad på lös... Läs mer ›
Johanna A:
Jätteduktig och trevlig! Blev rekordnöjd med min slingning/toning och kommer absolut gå till Martina även nästa gång!

Östgötagatan 89, STOCKHOLM
Salong SOMDUVILL ligger på Södermalm och erfarna frisörer erbjuder klippning, sl... Läs mer ›
Eva B:
Det är sällan jag blivit nöjd eller väl bemött hos en frisör, men Tina var fantastisk! Social, glad och lyhörd till både mina önskemål och i...

Läs vad 17 kunder tycker om Friekosör

• Elisabet N
    Elisabet N skrev om Friekosör
    Första gången jag kom till Lena på Friekosör hade jag ett stort, burrigt och risigt hår fullt av statisk elektricitet. Sprak! Sprak, spark, sprak!
    Orsak?
    Kemikalierna på badrumshyllan. Syntetiska schampon, syntetiska balsam, plastkammar, syntetborstar.
    Lena och hennes ljuvliga produkter samt träkammarna jag köpt hos henne har fått bukt med all elektricitet. Jag har ett friskt, lättskött hår som genom åren haft en rad trevliga färger. Alltid lika nöjd när jag går ut genom dörren.
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Friekosör
    Bra service och bra produkter. Engagerad frisör!
  • malin f
    malin f skrev om Friekosör
    salongens service och standard ligger i topp! kunderna är det som står i centrum för friekosör. jag har aldrig varit med om någon som gått ut ur salongen utan att fått hjälp me de dem velat.
  • anette b
    anette b skrev om Friekosör
    Mycket bra! Tur att det finns alternativ till att använda massor av läskiga kemikalier i hårbotten.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Friekosör
  • Karin F
    Karin F skrev om Friekosör
    Såg framemot att få håret färgat med naturligfärg. Efter 30 sekunder i stolen fick jag veta att det inte alls går. Mitt hår är för grått och att färga i mörkbrunt som är min naturliga hårfärg var omöjligt. Jag blev ledsen och besviken.
    2011-07-09 Eko-Lena J svarar Karin F
    Jag vill hoppas att du kan uppskatta att jag är ärlig.Just nu går det inte att färga gråa hår till mörkbruna men vem vet vad som händer i framtiden .Mvh Eko-Lena Friekosör
  • Gaila S
    Gaila S skrev om Friekosör
    Kunnigt, proffsigt och seriöst. Här vet man vad man talar om och lever som man lär.
    Det bästa för kunden och ekosystemet i en unik kombination!
  • Marina O
    Marina O skrev om Friekosör
    Väldigt bra, hon klipper så bra att håret står sig väl även om det skulle gå långt mellan besöken. Hon vet hur man ska behandla en dålig hårbotten. Känner väl till om örter och hur de påverkar oss. Trevlig att prata med, har bred kompetens inom alternativmedicinen. Det enda som kunde vara bättre är priset.
  • Charlotte K
    Charlotte K skrev om Friekosör
    En superbra frisörsalong driven av en kunnig entusiast. Här kan en få sitt hår omhändertaget av en specialist med ambition att endast använda produkter som är bra för både håret, hårbottnen och miljön. De flesta produkter är dessutom egenproducerade.
  • K
    K skrev om Friekosör
    Ringde för att boka en tid, fick då reda på att klippningen skulle kosta 900+ kr. Skulle varmt rekommendera Ecohair på Södra Agnegatan 28 istället.
    2011-07-09 Eko-Lena J svarar K
    Kul att du hitta till mina före detta anställda som har öppnat eget efter att de gott i lära hos mig under ett par år i växtfärg o ekohår tänk. Där kan man också köpa den serien hårvårds produkter som jag skapade för 12år sedan som har bytt ägare o namn.
    Mvh Eko-Lena Friekosör
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Friekosör
    Bästa frisören med hög kvalitet i produkter och tjänster. Dagens och morgondagens frisör i ett samhälle för alla.
  • Maripi
    Maripi skrev om Friekosör
    Ekofrisören Lena är en ocean av hårkunnande och ständigt nyfiken på att vidareutvecklas.

Med ett förflutet som traditionell frisör, bl.a. hos namnkunniga salonger i London - som Vidal Sassoon, har hon sedermera helt gått över till ekologiska produkter som hon dessutom framställer själv.
    Hon vet verkligen vad hon pratar om!

Att besöka Friekosören känns familjärt och hemtrevligt. Jag känner mig alltid otroligt väl omhändertagen. Lena har hjälpt mig från ett, med kemiska preparat, sönderfärgat, haklångt hår, till ett friskt hår, med välmående naturliga lockar som strax når ned till svanken (!) *lycklig* och de grå hårstråna tryggt täckta av nyttig, vårdande växtfärg. :-D

Svårt att med ord beskriva hur tacksam och glad jag är att jag har hittat Lena!

Rekommenderas å det varmaste till dig som bryr dig om ditt hår.
  • Nina T
    Nina T skrev om Friekosör
    Mycket bra, kunnig och lyhörd frisör.
  • Kajsa K
    Kajsa K skrev om Friekosör
    Efter att ha gjort en vanlig toning hos en duktig frisör men med cyntetiska ämnen som irriterade hårbotten är jag mycket nöjd när jag hitta Lena, Friekosör, som bara använder naturliga medel,(som hon själv framtäller!). Hon har även en bra produktkunskap och helhetskunskap i hårvård som jag saknat hos tidigare frisörer.
    Toppen med hennes små enkla hårvårdstips, och hur man kan använda sådant man redan har.
    Känns bra att vara Friekosörkund då hon även har rättviseprojekt med hennes produkttillverkning. Friekosör är det naturliga valet för mig.
  • Maj G
    Maj G skrev om Friekosör
    Mycket bra med produkter utan skadliga kemikalier!
    På grund av skicklig klippteknik, så har jag sluppit permanent i över 10 år!
  • Carmen E
    Carmen E skrev om Friekosör
    Kunnig och duktig ägare/personal. Bra produkter. Fantastiskt bemötande. Känner mig alltid UNIK när jag är där.
  • Karin N
    Karin N skrev om Friekosör
    Underbart med helt kemikaliefri hårfärgning!
    Elisabet N gillar detta

Bastugatan 57, 118 25 Stockholm