Friekosör

Friekosör

3.9

Friekosör är en salong som satsar på enbart ekologiska hårbehandlingar. Salongen drivs av mig, Lena Jansson, som har trettio års erfarenhet av frisöryrket både från Sverige och England. Kom in till min salong på Bastugatan 5

18 omdömen om Friekosör

ANNA M
Skrev om Friekosör

Jag skulle vilja varna er för Lena på Friekosör. Sedan 7 månader tillbaka har jag gröna slingor i håret som inte går att färga eller bleka (har gått till 3 frisörer som ens vågade sig på att försöka på detta, många avstod), eftersom färgen innehåller metaller, som träder fram. Det är fruktansvärt och det har kostat mig mycket pengar för att få ett drägligt resultat, men det finns inget man kan göra tyvärr. Det började med att jag bad om ett vanligt balayage, och Lena lyssnade inte på mig och gjorde tjocka blonda slingor,...

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1042 omdömen 4.8 av 1042 omdömen

Ulrika H
Skrev om Friekosör

Tänket är bra för miljön och håret, men tyvärr är priset högt i förhållande till bemötande och kundfokus. Mycket förbehåll, så läs det finstilta och fråga noga vad som gäller innan. Annars finns risk för besvikelse om man inte blir nöjd, för då finns inte mycket vilja att tillmötesgå och försöka komma med en lösning.

Elisabet N
Skrev om Friekosör

Första gången jag kom till Lena på Friekosör hade jag ett stort, burrigt och risigt hår fullt av statisk elektricitet. Sprak! Sprak, spark, sprak! Orsak? Kemikalierna på badrumshyllan. Syntetiska schampon, syntetiska balsam, plastkammar, syntetborstar. Lena och hennes ljuvliga produkter samt träkammarna jag köpt hos henne har fått bukt med all elektricitet. Jag har ett friskt, lättskött hår som genom åren haft en rad trevliga färger. Alltid lika nöjd när jag går ut genom dörren.

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 267 omdömen 4.8 av 267 omdömen
BadgeTwoYears

Jessica L
Skrev om Friekosör

Bra service och bra produkter. Engagerad frisör!

malin f
Skrev om Friekosör

salongens service och standard ligger i topp! kunderna är det som står i centrum för friekosör. jag har aldrig varit med om någon som gått ut ur salongen utan att fått hjälp me de dem velat.

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 291 omdömen 4.6 av 291 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd, trevlig! Fick mycket bra konsultation för lämpliga produkter och vid klippning 🌟🌟🌟🌟

anette b
Skrev om Friekosör

Mycket bra! Tur att det finns alternativ till att använda massor av läskiga kemikalier i hårbotten.

Cecilia S

WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 469 omdömen 4.9 av 469 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Karin F
Skrev om Friekosör

Såg framemot att få håret färgat med naturligfärg. Efter 30 sekunder i stolen fick jag veta att det inte alls går. Mitt hår är för grått och att färga i mörkbrunt som är min naturliga hårfärg var omöjligt. Jag blev ledsen och besviken.

Gaila S
Skrev om Friekosör

Kunnigt, proffsigt och seriöst. Här vet man vad man talar om och lever som man lär. Det bästa för kunden och ekosystemet i en unik kombination!

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Marina O
Skrev om Friekosör

Väldigt bra, hon klipper så bra att håret står sig väl även om det skulle gå långt mellan besöken. Hon vet hur man ska behandla en dålig hårbotten. Känner väl till om örter och hur de påverkar oss. Trevlig att prata med, har bred kompetens inom alternativmedicinen. Det enda som kunde vara bättre är priset.

Charlotte K
Skrev om Friekosör

En superbra frisörsalong driven av en kunnig entusiast. Här kan en få sitt hår omhändertaget av en specialist med ambition att endast använda produkter som är bra för både håret, hårbottnen och miljön. De flesta produkter är dessutom egenproducerade.

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2017 omdömen 4.9 av 2017 omdömen

Annette W Annette W
Kajsa F
Skrev om Friekosör

Ringde för att boka en tid, fick då reda på att klippningen skulle kosta 900+ kr. Skulle varmt rekommendera Ecohair på Södra Agnegatan 28 istället.

Jenny L
Skrev om Friekosör

Bästa frisören med hög kvalitet i produkter och tjänster. Dagens och morgondagens frisör i ett samhälle för alla.

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Nina T
Skrev om Friekosör

Mycket bra, kunnig och lyhörd frisör.

Kajsa K
Skrev om Friekosör

Efter att ha gjort en vanlig toning hos en duktig frisör men med cyntetiska ämnen som irriterade hårbotten är jag mycket nöjd när jag hitta Lena, Friekosör, som bara använder naturliga medel,(som hon själv framtäller!). Hon har även en bra produktkunskap och helhetskunskap i hårvård som jag saknat hos tidigare frisörer. Toppen med hennes små enkla hårvårdstips, och hur man kan använda sådant man redan har. Känns bra att vara Friekosörkund då hon även har rättviseprojekt med hennes produkttillverkning. Friekosör är det naturliga valet för mig.

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1054 omdömen 4.8 av 1054 omdömen

Maj G
Skrev om Friekosör

Mycket bra med produkter utan skadliga kemikalier! På grund av skicklig klippteknik, så har jag sluppit permanent i över 10 år!

Carmen E
Skrev om Friekosör

Kunnig och duktig ägare/personal. Bra produkter. Fantastiskt bemötande. Känner mig alltid UNIK när jag är där.

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Karin N
Skrev om Friekosör

Underbart med helt kemikaliefri hårfärgning!

Elisabet N gillar detta