GL Flytt & Städ

GL Flytt & Städ tillhandahåller professionell hjälp inom såväl städ som flytt. Vi gör jobbet både för företag och privatpersoner och bistår med ett brett utbud av tjänster. Vare sig det är hemmet eller kontoret som behöver städas eller flyttkartonger som behöver lånas kan du höra av dig till oss.

Självklart har vi tryggheten i fokus. Vi har ansvarsförsäkring via Trygg-Hansa och vårt mål är alltid att våra kunder ska ha fullt förtroende för oss. Vi erbjuder tim-priser, nöjd-kund-garanti och självklart får du godkänna jobbet när det är slutfört. Välkommen!

Läs vad 91 kunder tycker om GL Flytt & Städ 2

2021-10-14
    Bra service, kommer i tid, fakturan väntade vi länge den biten är det bra om de kan förbätra
    2021-09-16
    Vi har använt oss av GL städs tjänster i drygt 7 år och har haft en och samma tjej som städat hos oss i 5 års tid. Det funkar väldigt bra med henne.
    Kommunikationen går smidigt med företaget där det från början främst var via Mail, men numer är via sms eller telefon. Vår städerska har lärt sig mer svenska och vi kan kommunicera bra.
    Våra förväntningar var att huset ska vara rent och fint efter att städerskan har varit på plats och det är det verkligen. Vi trivs jättebra med detta företaget.
  • Josivaldo S
    2021-09-11
    Very good company! They work fast and they have a very good price! I really recommend it!
    2021-09-11
    Väldigt bra, både vad gäller flytt och städ. Extremt vänligt bemötande och lyhörda. Kan varmt rekommendera dem.
    2021-09-11
    Jag är nöjd med företagets bemötande. De lever ofta upp till mina förväntningar. Jag har fått både hjälp med flytten, flyttstädningen, fönsterputsningen och regelbundna hemstädningar.
    2021-09-10
    jag fick en fantastisk bra hjälp med min flytt, duktiga, kunniga
    och mycket trevliga, jag och mina tar ALLTID hjälp av GLflytt och
    jag rekommenderar de till alla vid flytt.
    2021-09-10
    Enkelt att samarbete, alltid glada och inget är ett problem.
    Helt enkelt super nöjda.
    2021-09-09
    Jag är mycket nöjd med städningen. Huset är i strålande skick varannan vecka efter att vi fått hjälp med städningen. Gl flytt och städ har varit flexibla när vi velat byta dag eller hoppa över städning en vecka. Jag har också använt företaget vid flytt vilket fungerat mycket bra till förmånligt pris.
    2021-09-09
    Snabbt och försiktigt. Och prisvärt!
    2021-09-09
    Vi beställde flytthjälp, trevligt bemötande och väldigt effektiva - skulle definitivt rekommendera/använda igen!
    2021-09-09
    Flöt på helt enligt överenskommelse
    2021-09-04
    Trevlig bemötande. Snabbt och smidigt.
  • 2021-07-20
    Kom på avtalad tid. effektiva, varsamma och trevliga. Vi blev verkligen jättenöjda med flyttenhjälpen.
    Skulle gärna använda dem igen.
  • 2021-03-18
    Vi hade bara flytthjälp, ingen packning. De kom på utsatt tid, mycket effektiva, hade med sig packtejp och övrig packmateriel som extra om vi hade packat lite dåligt.
    Inget gick sönder i flytten och de var lyhörda var vi ville ha alla flyttkartonger och möbler.
  • 2020-09-28
    I used the moving service. Very good service! Great communication and very nice, effecient and professional personnel . Definitely recommend it :)
    2020-07-10
    Hej,
    Vilken bra städfirma! Allt gick mycket smidigt, från början till slut. Själva flytten tog 12 timmar. Under den långa tiden arbetade flyttkarlarna hårt och i perfekt samarbete med varandra. De diskuterade och planerade och lyfte kartongerna, helt fantastiskt. Under tiden flyttstädades lägenheten med mycket bra resultat. Jag har redan rekommenderat firman till någon annan.

Jag vill tacka er allihopa och önskar att ni fortsätter trots alla motgångar.

Varma hälsningar
    Shidrokh Namei
    2020-05-05
    Jag är mycket nöjd med både flytt och städning och kan rekommendera företaget. Blivit väl bemött av dem jag mött och haft telefonkontakt med.
    Hej Gunilla,

2020-05-05
    Jag kan rekommendera starkt företaget!

2020-05-04
    Snabb flytt.
    Bra personal.

Kommunikation innan flytt kan förbättras.
    Hej Robin,

Tack för att du tog dig tiden och bedömde vår service.
    Vi tar till oss kritiken och försöker förbättra kommunikationen framöver

Flytthjälp,städning och omhändertagande
    Av gamla möbler. Mycket bra service.
    Allt gick mycket smidigt
    Jag är mycket nöjd.
    Rekommenderas.
    Hej Marie,

Tack för att du tog dig tiden och bedömde vår service.
    Jag hoppas att vi ska nå 5/5 vid nästa tillfälle :)

2020-05-03
    Proffsigt och effektivt. Flytten gick utan problem. Helt fantastisk uppställning med städpersonal. GL Flytt och Städ rekomenderar jag gärna.
    Hej Bo,

2020-05-03
    Punkliga och försiktiga vid flytten. Bra på att paketera på ett säkert sätt i sin lastbil. Vi anlitar dem gärna igen.
    Hej Johan,

2020-05-03
    Jag hade flytthjälp ifrån er. Jag rekommenderar er. Trevligt bemötande och effektivt med flytten
    Hej Martina,

2020-05-03
    Jag anlitade dem för en lägenhetsflytt. De flyttade ut min lägenhet till en annan hyresgäst som flyttade in i min lägenhet.

Bemötandet både från admin och flyttkillar mycket bra.

Var lite orolig över logistiken men det lösta killarna väldigt proffsigt med lite hjälp från mig.

Väldigt duktig personal som jobbade enormt snabbt och proffsigt.
    Hej Roger,

Tack för att du tog dig tiden och bedömde vår service.
    Samarbetet med er gjorde allting mycket smidigare och enklare.

2020-05-03
    Flyttade in 6trappor upp. Hissen gick sönder samma dag som flytten men de bar ändå upp allt snabbt och effektivt
    Hej Mattias,

Tack för att du tog dig tiden och bedömde vår service.
    Tyvärr kan vi inte påverka allt i vår omgivning och hiss som går sönder är ibland en del av vårt arbete, bra att allting gick smidigt ändå.

2020-05-02
    Jättebra service, pålitliga, inget att klaga på!
    Hej Sarah,

2020-04-28
    Killarna som hjälpte mig flytta var väldigt trevliga, arbetsamma och varsamma med mina saker. jag kan varmt rekommendera dem.
    Hej Towe,

Tack för att du tog dig tiden och skrev omdömet! Vi ser fram emot att hjälpa er i framtiden.

2020-04-26
    Snabba och trevliga killar 👍🏼 tack vare dem, blev hela processen så simidig och smärtfri
    Tack för omdömmet Dena!
    Vi är resultatdrivna och prioriterar kundbelåtenhet.

Vi ser fram emot att hjälpa er igen i framtiden!
    2020-02-29
    Flyttkillarna kom prick i tid och startade med en gång, väldigt effektiva och det gick fort men ändå på ett lugnt sätt, snart var vi på väg till min nya adress, där gick avlastning lika fort och smidigt! Kände mig avslappnad och inte stressad när jag märkte hur bra de jobbade vilket är något av det viktigaste för mig, tycker att anlita folk för hjälp med olika sysslor är väldigt stressigt generellt. Så är otroligt nöjd med upplevelsen och arbetet av hela flytten och rekommenderar GL Flytt starkt! :)
    2019-10-11
    Unfortunately it was awful experience when after flyttstädning by GL we had no choice but hire another company to do it after.

- the car was late 20-25 mins without notice, with update only after I called.
    - no cleaning under the bed (!)
    - no proper cleaning of oven and mirrors.
    - cleaning was done in a rush and checking was done when literally everything was wet (and I waited 20 minutes more of estimated time), so no chance to see real quality though we offered to do it next day and were told this time is enough.

After it, I unfortunately did not see any will to manage this case properly. Even paying partially was not considered as an option.

And for the desert, in email they dare to call me childish, which pretty much shows the level of professionalism and overal client service.
  • Kostiantyn C
    2019-10-11
    Det VÄRSTA tjänsten jag någonsin sett i mitt liv.

Flyttstädning slutfördes inte, städare var sent och slutade arbetet mycket senare, så det var inte möjligt att kontrollera everithing i bråttom.
    De flyttar inte ens möbler. Alla dessa tjänster stod i deras lista för flyttstädning, men räkningen innehöll fullt pris.
    När vi föreslog att betala en del av priset för INTE FÖRSTÄNDIG städning, förutsatt MED LATENS, skrev Irma nästa: "To me this whole email from you is just you trying to get away with paying less.".

INTE ANBEFALA DIGT DETTA "FÖRETAG" ALLA.
    2018-04-23
    Jag valde GL Flytt & Städ firma för deras goda rykte. Och det viasde absolut att folk hade 100% rätt, ,, vi var väldigt nöjda med deras nogranhet och profisig arbete .... och med ett pris svårt att jämföra. och killarna som utförde jobbet var väldigt trevliga och ärliga. Vi rekommenderar GL Flytt & Städ firma för deras absolut fantastisk arbete .
    Hej Tarik
    Så härligt att höra, Tack för de fina orden Tarik och stort tack för din rekommendation!
    Hälsningar
  • Mats F
    2018-01-26
    Utmärkt stöd från start till stopp.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Hej Mats!
    Gl Flytt & Städ
    2018-01-24
    Både flytt och städ gick som planerat!
    Bra och prisvärt
    Hej Tero!
    2018-01-24
    Jag har använt mig av både flytt och städ vid ett flertal tillfällen och alltid varit väldigt nöjd med kommunikationen, genomförande och resultat. Proffsigt och bra priser!
    Hej Mirjam!
    2018-01-22
    Snabba, effektiva och trevliga flyttare som var jätteförsiktiga med mina saker och mitt nya golv! Rekommenderas varmt.
    Hej Anton!
    2018-01-22
    Snabba och bra att ha att göra med. Inget krångel.
    Hej Mikael!
    2018-01-19
    Jag är mycket nöjd med hela förloppet, ifrån den trevliga damen som jag talade med vid beställningen! Flytten utfördes utav två trevliga killar som var verkligen duktiga så min upplevelse med erat företag har varit bättre än mina förväntningar. Jag har öst lovord om Er till mina vänner o bekanta. Men ingen utav dem skall flytta just nu. Men är det någon som frågar kommer jag att Rekommendera Er för jag har sparat Era uppgifter.
    Tack så mycket för dem varma orden Yvonne! Vår prioritet som ett service minded organisation är att prioritera kunden, att du är nöjd med vår service är precis det vi vill höra och det vi strävar efter.
    Du är alltid varmt välkommen åter
  • Lahdo S
    2018-01-18
    Allt gick bra!
    Vänlig bemötande och flixibla personal
    Tack Lahdo
    Alltid varm välkommen
    Hälsningar
    2018-01-18
    Jag rekomenderar varm GL Flytt & Städ som hjälpte mig med bärhjälp och bortforsling av möbler till soptippen. En snabb och smidig flytt för ett bra pris.
    Hej Camilla!
    2018-01-17
    Prisvärt och snabbt utfört arbete. Har anlitat de vid två tillfällen, och kommer absolut att höra av mig igen vid behov i framtiden. Mvh Janne H
    Hej Jan!
    2018-01-16
    Bra bemötande av de två män och det har uppfyllt med våra förväntningar. Det flöt utmärkt med mailkonservation med bokningen via internet.
    Har ingen anmärkning om företaget.
    Hej Lena!
    2018-01-16
    Vi använde GL flytt och städ för både flyttstädning och flytt. Vi är mycket nöjda med flyttstädningen (hade önskat att firman som städade dit vi flyttade hade varit så noggranna). Flytten gick också jättebra snabba och försiktiga. Lite panik när de ringde och hade åkt till fel adress när de skulle börja men det löste sig snabbt. Skulle absolut använda GL igen.
    Hej Michael!
    Tack så mycket för rekommendationen. Tyvärr så sker det mindre misstag i livet, men vi lär oss med varje uppdrag. Skönt att allting gick bra trots allt!
    2018-01-16
    Supernöjd med firman! Flytten gick snabbt och smidigt, ingenting gick sönder, killarna proffsiga och tjejen städerskan gjort ett fantastiskt jobb. Genom att vi köpte både tjänsterna fick vi låna kartongerna gratis och de levererades hem till oss, bekvämt och enkelt. Rekommenderas varmt!
    Hej Lana!
    2018-01-16
    Jättetrevliga och snabba med flytthjälp! Kan varmt rekomenderas.
    Hej Heidi!
    2018-01-16
    Väldigt effektiv flytthjälp. Rekommenderas!
    Hej Gustav!
    2018-01-16
    Toppenbra och prisvärd flytt och städ.
    Hej Ann!
    Snabba och trevliga, rekommenderar
    Hej Charlotte!
    2018-01-16
    Supernöjd! Det gick snabbt och smidigt till ett bra pris. Jag rekommenderar GL Flytt och Städ varmt.
    Hej Katrin!
    2017-08-03
    Mycket bra och prisvärd flytthjälp.
    Hej Tobias