Great India

Great India

Ring 08-651 99 01 greatindiastockholm.se
3.8

Great india har en meny med både klassiska och nutida rätter inspirerade från samtilga regioner i Indien. Genom att bara jobba med färska och kvalitativa råvaror kan vi garantera en äkta indisk smakupplevelse. Vårt mål är att servera den bästa maten i stan och att ha Stockholms mest nöjda gäster. Världskocken Gordon Ramsey är...

21 omdömen om Great India

SVEIN HELGE K
Skrev om Great India

Probably the best Indian in Stockholm (and I have tried a few...). If you are not too afraid of a little spicy I can recommend Dal Gosht which is delicious at this restaurant! I would describe this as a slightly spicy cassoulet and very tasty! Otherwise, their less spicy Chicken Tikka Sizlar is excellent also! A small minus is that they only serve less alcoholic beer but who goes to an Indian restaurant to booze anyway...

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7923 omdömen 4.3 av 7923 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sandra
Skrev om Great India

Förutom att bemötandet var otrevligt när min sambo skulle beställa gårdagens take-away här, så ligger har nu magsjuk sedan inatt.. en hel dag av diarré och kräk efter en meny bestående av biffgryta. Vi har varit återkommande kunder här men går aldrig tillbaka, bemötandet var nästan värst.

Tor H
Skrev om Great India

Bra, god indisk mat. Äter där flera dagar i veckan, och är nästan alltid nöjd.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4724 omdömen 4.2 av 4724 omdömen

Penelope S Penelope S
Lisette O
Skrev om Great India

Bästa lunchrestaurangen i området! Flexibla och trevliga med bra service!

Wladimir M
Skrev om Great India

Väldigt god indisk mat, och helt ok priser på lunchen.

NOEL H gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8075 omdömen 4.3 av 8075 omdömen

Ida A
Skrev om Great India

Bästa Indiska maten i stan. En stadig stammis på lunchen!

Nikola T
Skrev om Great India

Väldigt god indisk mat. Bra priser. Ett stamställe nära kontor där jag ofta käkar lunch. Rekommenderas!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4148 omdömen 4.0 av 4148 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Cajsa J
Skrev om Great India

Den utsökta maten kombinerat med att personalen alltid är glad och trevlig, trots den långa ringlade kön av hungriga lunchgäster, gör att jag återkommer minst en gång i veckan. Mitt nästa mål är att få avnjuta en middag på Great India, jag tror verkligen inte att jag kommer bli besviken.

Peter A
Skrev om Great India

mycket god mat bra service trevliga lokaler. Brödet är underbart. har gått igenom många rätter, återkommer när jag provat alla Peter

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Jonathan R
Skrev om Great India

Riktigt trevlig restaurang med bra stämning, nyss hemkommen från Indien så kände jag mig riktigt hemma i miljön och smakerna.

NOEL H och Jakob D gillar detta
NOEL H
Skrev om Great India

Riktigt bra indier strax bortom Fridhemsplan. Maten håller hög standard, är prisvärd och det går, i alla fall på lunchen, mycket fort att få maten. Rekommenderas!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4110 omdömen 4.0 av 4110 omdömen

Jessica I Jessica I
Björn W
Skrev om Great India

Har käkat på Great India många gånger nu så det är dags för en reco. Maten är riktigt bra, inte minst prisvärd som f-n. Rejäla portioner med riktigt vällagad mat, fint upplagt och allmänt fräscht. Kan vara lite rörigt i restaurangen på lunchtid eftersom det verkar vara fler som uppskattar maten, men det brukar lösa sig. Servicen är bra och det råder en skön stämning på stället. Rekommenderas

Joakim B
Skrev om Great India

Var precis och klämde en mix-tallrik. Vi satt i solen på deras lilla uteservering och avnjöt en riktigt god lunch. Mixtallriken var riktigt bra och kul att få testa några olika rätter. Personalen är avslappnad på ett skönt sätt. En mycket bra indisk restaurang att spisa lunch på.

Tobias B och Björn W gillar detta
Mikael E
Skrev om Great India

Käkade lunch där rätt nyligen och blev inte imponerad. Valde nån slags mixtallrik som mycket väl kunnat vara riktigt bra. Dock var det tämligen smaklöst och inte särskilt varm mat heller. Har även käkat middag där vi hämtade mat därifrån. Den gången höll maten okej klass så det kanske var just lunchen de i mina ögon inte klarade av riktigt. Det finns bättre indiska restauranger så det finns egentligen ingen anledning att besöka just denna.

Nikke L
Skrev om Great India

Kanske var Great India bäst när de öppnade. Nu är de bara väldigt snabba, åtminstone på lunchen och det är allt jag har erfarenhet av. En lustig detalj är att det nästan alltid blir fel mes specialbeställningarna. Jag krånglar aldrig, så det brukar inte drabba mig, men "ingen körvel" kan lika gärna resultera i "dubbelt så mycket körvel", nan-bröden (som är supergoda) levereras sällan i exakt rätt antal. Sånt drar ner betyget en smula nuförtiden.

Jakob D
Skrev om Great India

Bra Indier som serverar maten snabbt. Har dock lite problem med att hålla koll på om man vill ha eller inte vill ha koriander på sin mat. Great India är definitivt värt ett besök, jag rekommenderar Punjabi grytan.

Tobias B
Skrev om Great India

Helt okej indier med väldigt gott Nan bröd, jag och flickvännen tog vitlöksbrödet och det var riktigt god, tikka masalan var lite för mycket yoghurt för min smak men annars väldigt god. Allt detta till ett riktigt attraktivt pris. Väl värt ett besök

daos
Skrev om Great India

Great India drivs av ett gäng trevliga killar från punjab, bengal och nepal och är en pårla bland stockholms tyvärr rätt så ordinär och ointressant utbud av indisk mat som är för det mesta anpassad till medelsvennes okunnig gom. lätt bland stockholms bästa indiska restauranger med äkta och nyansrika rätter till bra priser.

Tobias B gillar detta
Anna
Skrev om Great India

Har varit där 3 gånger nu, alltid lika otrevliga så nu blir det inte fler gånger.

Bart D
Skrev om Great India

The interior is indeed a bit dark, but some places outside. Asked them to do it up pretty spicy, and they actually came close to something hot, while still having a great flavour. Certainly one of the better Indian places around

Tobias B
Skrev om Great India

Uppdaterad: Är det här bästa Indiern i stan? Jag tror det. I Absinths gamla lokaler har en indier nyligen öppnat. Lite besviken över renoveringen men klart positiv till maten. Du själv kan anpassa hur starkt det ska vara och rätterna är såklart typiskt indiska. Det verkar finnas en del nya rätter att upptäcka vilket kommer se till att jag går dit fler gånger. Prisvärt och gott.