Hard Rock Cafe

2.9

18 omdömen om Hard Rock Cafe

Ulrika A
Skrev om Hard Rock Cafe

Usel servitris. Ung tjej med glasögon. Hon glömde bort vår mat när den var klar och hämtade den när vi såg att gästerna bredvid oss fått mat. Hon dissade oss med att ”det fattar ni väl” att barnmenyer går snabbare. Maten var sval när vi fick den. Sen stressade hon med notan och glömde fråga om vi ville ha kvitto. Trist och vi kommer INTE tillbaka. VARNING!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4121 omdömen 4.0 av 4121 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Lisa A
Skrev om Hard Rock Cafe

Bemötandet var ok. Men ölet var utspätt! Det tyckte jag var riktigt uselt.

johan e
Skrev om Hard Rock Cafe

Åt en lunch eftersom det ligger nära mitt jobb. Helt ok mat, men inget mer.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Björn W
Skrev om Hard Rock Cafe

Jag gillar verkligen hard rock, visst det är kanske inte genuin charm...men det är skön stämning, trevlig service och bra amerikansk meny. Väl värt ett besök ett par gånger varje år.

Emma
Skrev om Hard Rock Cafe

Jag tycker att vara här! Maten är god, stämningen är skön och det är alltid mycket folk vilket är viktigt för mig. Det är inte som alla andra ställen man har besökt under sina år!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Robert
Skrev om Hard Rock Cafe

Finns det något mer överskattat matställe? Hamburgarna är inte ens i närheten av vad andra restauranger kan fixa fram. gå hellre till Retro bar om du är i närheten. Snurrig service när jag var där.

ANDREAS I
Skrev om Hard Rock Cafe

Jag har nästan alltid dragit mig för att äta på Hard Rock Café eftersom det känns så sjukt turistigt, lite som ett ställe där holländska turister springer runt med kamerorna och plåtar på. Men man kan strunta i det och bara äta utan att bry sig. Stället har väldigt schysta lunchburgare och dessutom den goda smaken att servera sallad på en separat tallrik.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Erik J
Skrev om Hard Rock Cafe

Klassiskt amerikanskt bureskt burgarhak, på gott och ont. Bra käk när man är riktigt sugen på en bra burgare.

Valter C
Skrev om Hard Rock Cafe

Skön atmosfär. Knappast ett ställe jag går till för maten. Personalen är härligt internationell, hipp, trevlig och med en massa julgransdingel i skjortan där engelskan är en bra hävstång i beställningsförfarandet. Underbart bemötande och stresståliga servitörer/servitriser. Dyrt, nja, inte med bukfyllan och atmosfären. Men en 3 rätters gourmet middag för två, där smakupplevelsen är prioritet, ja då känns det nog dyrt och fel ställe!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8054 omdömen 4.3 av 8054 omdömen

C.P.N. A
Skrev om Hard Rock Cafe

Stockholmsvarianten av Hard Rock Café är dessvärre inte alls någon höjdare. Jag har varit frekvent kund där sedan början av 90-talet, och det har tyvärr stadigt försämrats. Inredningen är förskräcklig numera, det är absolut inte prisvärt utan maten smackar i många fall sämre än färdiggrillade kycklingar på ICA. För stora portioner till för höga priser. Servicen kan man väl inte klaga på, även om det ibland är underdimensionerat i köket. Rekommenderas inte till den som inte har väldigt mycket pengar att spendera på burgare som är knappt bättre än McDonald's

Anders E
Skrev om Hard Rock Cafe

Väldigt goda hamburgare, men löjligt höga priser. Ska du beställa dricka, beställ en öl. En läsk kostar nästan lika mycket. En riktig turistfälla. Men som sagt, inget fel på burgaren.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Johanna O
Skrev om Hard Rock Cafe

Servicen var bara ok, men anledningen till det ändå höga betygen är den amerikanska maten, som har en jämn och mycket hög kvalitét! Allt jag har ätit där har varit 10-poängare. Smakar det så kostar det dock, och det är inget ställe man har råd att gå på ofta... iaf inte om man är student. Dessutom cool inredning.

John H
Skrev om Hard Rock Cafe

Maten är amerikansk kvalitetsmat, personalen tycker jag är trevlig och snabba. Däremot tycker jag att det är på tok för lite rock på Hard Rock! Mycket icke kvalitets musik kommer ut ur deras högtalare. Trevligt när Rockklassiker sänder därifrån. Då är det extra mycket värt ett besök.

David H
Skrev om Hard Rock Cafe

Jag har varit här en gång och kommer aldrig mer att besöka stället. De tycker tydligen inte att man behöver klara av så enkla saker som att servera.

Emma K gillar detta
Joakim L
Skrev om Hard Rock Cafe

Jag fick min hamburgare! Längtat efter att hitta ett lunch hak sen förra veckan för att få en fet burgare! Hard rock gav mig den! Grymt gott!! Men minus för att dom inte har bearnaise.... Annars SMASKENS! :D mätt och belåten, gå hit om du är sugen på en gedigen burgare och trevlig personal.

Amanda E
Skrev om Hard Rock Cafe

Hard Rock Café är en klass för sig när det gäller amerikansk mat. Deras revbenspjäll är jättegoda liksom hamburgarna och nachotallriken. Dessutom har de alltid stora portioner. Till efterrätt kan man ta in en jättestor glass som räcker till alla vid bordet. Servicen varierar men maten är alltid god, plus för den speciella inredningen.

Elina E
Skrev om Hard Rock Cafe

Här finns Stockholms helt klart godaste ribs. Det vattnas fortfarande i munnen på mig när jag tänker på maten här.. Portionerna är stora, maten supergod men jag håller med Camilla om att personalen är lite kall och distancerad.. Vore det inte för personalen skulle nog stället få fler recos... Trots personalen är Hard Rock Café väldigt populärt och ska man äta här så måste man boma bord rätt lång tid i förväg. Ett tips är annars att gå dit när de öppnar och se om det finns några platser man kan få på plats. De bokar bara upp 80% av platserna i förväg..

Camilla
Skrev om Hard Rock Cafe

Hard Rock är som namnet avslöjar stället för den som gillar rockmusik och rockkuriosa. Restaurangen har en tydligt amerikansk profil och det fullkomligt kryllar av tv-apparater som visar bilder från rockkonserter och videos. Maten serveras i stora portioner och är helt ok. Dock blir det tummen ner för personalen, oengagerad på snudd till otrevlig.