HB Helénes Krog

3.0

16 omdömen om HB Helénes Krog

Jakob D
Skrev om HB Helénes Krog

Käkade en riktigt god köttbit här. Perfekt tillagad med en mängd goda såser!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Erik J
Skrev om HB Helénes Krog

Stora portioner, bra mat, men som en del skrivit så har personalen varit bättre förut.

Ola A
Skrev om HB Helénes Krog

personalen var ok, maten var ok, storleken på portionerna var perfekta. Helt klart godkänt

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Anna B
Skrev om HB Helénes Krog

Har besökte restaurangen ett flertal gånger. Mysig lokal, med god mat och fram för allt otroligt mycket mat för pengarna. För dom som går hit och inte är jätte hungriga råder jag att dela en portion med någon det räcker gott och väl. Har som sagt gått hit mer än en gång och har för det mesta känt mig riktigt nöjd med både mat och service. Men har hört av bekanta de tycker att restaurangens mat har blivit sämre och att servicen inte alls varit särskilt bra. Var nu ett tag sen jag var där så kanske borde gå dit igen för att få ryktet bekräftat.

Patrik B gillar detta
Daniel L
Skrev om HB Helénes Krog

Superbra kök och bra storlek på portionerna. Dessutom trevlig personal. Mycket bra kvarterskrog i vasastan.

Tobias B gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Elisabeth L
Skrev om HB Helénes Krog

Vill inte rekommendera detta ställe för när jag ringde och talade om att efter att ätit gambas och sedan kräkts av detta efter tre timmar och sedan mått bra...så säger mannen som svarade...tack för att du meddelade och ville inte tala längre....mycket otrevligt. Min kväll blev ju förstörd. Lite serviceminded tycker jag det skall vara.

Fredrik E gillar detta
Robert J
Skrev om HB Helénes Krog

Lever på gamla meriter. Trevlig Personal. Kött som lika gärna kunde vara dagens på en lunchrestaurang. Klyftpotatis som smakar som från frysdisken på ICA. Ej prisvärt längre. Har varit en mycket bra restaurang med lite känsla från köket kan de komma dit igen.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Lena J
Skrev om HB Helénes Krog

Supergod mat och mycket!! ... o trevlig personal!

nille s
Skrev om HB Helénes Krog

HK på söder skriver på sin hemsida att dom ska visa Gefle -Hammarby men när man kommer så är de stängt. jag kommer från och med nu dissa HK söder i så stor utsräkning som möjligt. frågade också om varför dom inte visade matchen svaret var att de är för lite folk. vad sägs om kontinutet

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Nima F
Skrev om HB Helénes Krog

Jag äter ganska ofta med kompisar efter jobbet på Helenes och har tidigare varit nöjd med maten och servicen. Sist jag åt där fick jag flugor i min sallad, kall klyftpotatis och en hk-burgare som mer var som en stor köttbulle som hade kokats i buljong...och till råga på allt så var det en torsdag och klockan var inte mer än 18. Tycker att en restaurang med så stor omsättning och kundkrets ska kunna leverera lite bättre än så en torsdagskväll!

Sandra M
Skrev om HB Helénes Krog

Denna restaurang kan jag verkligen rekommendera då man får god mat till väldigt bra pris. Porttionerna är jättestora och man blir hur mätt som helst även på minsta storleken. väldigt mysiga lokaler och proffsig personal. det rekommenderade vinet var jättegott.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Malou G
Skrev om HB Helénes Krog

Helenes krog är en restaurang som jag gott kan rekommendera. Man får mycket (!) och väldigt god mat till bra priser. Absolut värt varenda öre! Trevlig personal som man märker är vana inom branschen. Mysig lokal (den på Sankt Eriksgatan), dock relativt liten, så man bör boka bord. Den på Östermalm är inte lika mysig i lokalen, men har dock inte ätit där.

Elina E
Skrev om HB Helénes Krog

Jättemysig restaurang med jättegod mat. Stora portioner som även den hungrigaste kund knappt orkar äta upp. Perfekt för storätande killar... Brett urval av såväl förrätter, varmrätter och efterätter. Enligt mig är det rätt bra priser också, något dyrare prisklass men absolut prisvärt! Tyvärr är denna lokal väldigt trång och bullrig och drar därför ner snittet.

Amanda E
Skrev om HB Helénes Krog

Vill man ha mycket mat är det Helenes Krog man bör gå till. Här är portionerna alltid väl tilltagna och man brukar bli mätt enbart på förrätten. Deras hamburgare och fajitas rekommenderas varmt. Lokalen är inte så mysig och det blir ofta hög ljudnivå på kvällarna, dock är priserna bra och maten alltid god!

Joakim B
Skrev om HB Helénes Krog

Stora portioner, god mat och väldigt attraktiva priser - det är vad man kan vänta sig med ett besök på Helenes. Jag tycker inte lokalen är den mysigaste dock. Servicen är habil. Det är lite som en pålitlig gammal Volvo den här restaurangen. Kanske inte det mest spännande, men man vet samtidigt vad man får. Och det kan ju vara skönt...

Fredrik E
Skrev om HB Helénes Krog

Mysigt, och ganska stort ställe som ligger alldeles intill s:t eriksgatan vilket göra att det känns väldigt storstadsaktigt. Stora portioner som vanligt på Helens krog. Men de torkar borden med toalettrengöringsmedlel när man sitter och äter vilket tyder på dålig koll. Maten är alldaglig restaurangmat. Men för en måndagskväll när det kvittar så funkar det. Tre recos för läget.