HusmanHagberg Farsta

HusmanHagberg Farsta

Välkommen till Farsta och HusmanHagberg!

Är det söder om Stockholm du vill flytta? Då kanske Farsta passar. Vi på mäklarkontoret här hjälper dig gärna att hitta rätt på bostadsmarknaden på området. Vi har god koll på både lägenheter, radhus och villor och brinner verkligen för bostadsaffärer.

Eftersom vi inte är knutna till någon speciell bank eller något försäkringsföretag kan vi alltid anpassa affären efter dina önskemål. Kontakta oss så berättar vi mer om vad som händer i Farstas alla trevliga bostadsområden!

Läs vad 212 kunder tycker om HusmanHagberg Farsta 2

2021-07-06
    Serviceinriktade och punktliga personal
    2021-06-29
    När jag skulle köpa en bostad så kunde jag nästan ingenting eller vart man skulle börja men Diwan hjälpte till med allting, han tog sin tid och förklarade hur hela proceduren skulle gå till. Diwan var jättetrevlig och man kunde se att han vet vad han gör. I helhet så är jag riktigt nöjd och jag rekommenderar Diwan till er som söker en bostad eller värdering av nuvarande bostad.
    2021-06-18
    Otroligt fint jobbat av Diwan och Fredrik. Enkel och bekväm affär.
    Super nöjd!
    Tack!
    2021-06-15
    Trevlig, driven och kunnig mäklare!
    Då vi redan köpt nytt och snart semestertider var det lite bråttom, men Emma var snabb att boka både besiktning & fotograf.
    Visning och budgivningen gick otroligt smidigt. Väldigt nöjda!
    2021-06-03
    Bra bemötande,effektiv.
    Positiv energi.
    2021-06-01
    Har köpt en nyproducerad lägenhet. Jag har blivit mycket
    väl bemött och får alltid snabba svar när jag kontaktar dem
    2021-06-01
    Lägenhetsköp
    Fint bemötande och bra information
    2021-05-21
    Har en pågående kontakt med HusmanHagberg gällande köp av en nyproduktion.
    Det är ett väldigt fint bemötande och god information om vad som sker och komma skall.
    2021-05-14
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Emma L och är jätte nöjd. Emma är pålitlig, engagerad och hjälpsam.
    2021-05-12
    Fått ett mycket trevligt och professionellt bemötande av Fredrik Sangberg i samband med att vi köpte vår bostadsrätt.
    När jag kontaktade banken för att skicka över kontraktet hade han redan ordnat med det. Toppservice!
    2021-05-10
    Sålde radhuset till bra pris på rekordtid. Mäklaren har god kännedom om både tänkbara kunder och området.
    • Farsta-Fagersjö
    2021-05-05
    Engagerad, tillgänglig och lyhörd vid vår försäljning av hus. Vi är nöjda.
    2021-05-04
    Försäljning av radhus
    Bemötande var bra
    Utsatt pris i annons på radhuset för lågt och annons som kommande lades ut för lång tid innan planerad försäljning.
    • Farsta Strand
    2021-05-04
    Försäljning av lgh.
    Mäklaren genomförde försäljningen professionellt och som jag hoppades.
    2021-05-03
    Min mäklare Emma L Larsén har varit med mig hela tiden i processen med att sälja huset och invänta rätt lägenhet. Hon har skött försäljningen professionellt och ger ett varmt, kunnigt intryck samt ger många goda råd. Hela affären är dock inte klar ännu men jag förväntar mig och tror att jag även fortsatt får god service.
    • Hökarängen
    2021-04-16
    Jag köpte en lägenhet.
    Mäklaren var mycket trevlig och kändes kunnig och lättsam.
    2021-04-06
    Trevlig, kunnig och professionell.
    2021-04-05
    Fick ej förtroende för denna mäklare vid köp av radhus. Mäklaren hade tex ej tid att skriva på kontrakt men ville ej avsluta budgivning och ta ned från hemnet trots att säljare sagt att de var okej med att sälja till det priset och gärna ville skriva på så snart som möjligt. Mäklarfirmans besiktningsman hade ej bedömt taket eller krypgrunden pga diverse undanflykter men anmärkt kring mögel på vind som vi ej fått inspektera på visningen. Vid kontraktsskrivning var mäklaren dock ovillig att förlänga tid för besiktning med tre dagar för att ge tid att ta in en besiktningsfirma utan blev irriterad och hotade att ringa en annan potentiell köpare utan att först fråga vad säljarna ville. Hela processen kändes mycket obehaglig och otrygg.
    Hej Fredrik. Jag uppskattar att du tar dig tiden att ge svar på vad du var missnöjd över. Det ger mig möjlighet till utveckling. Även mäklare måste få tillåtas att vara lediga och att skriva sent på kvällen är inte hållbar arbetsmiljö. Vidare är det alltid säljaren som beslutar hur en affär ska genomföras och till vem och när de vill sälja. Som jag nämnde hade säljaren erfarenhet av en tidigare försäljning där objektet hade markerats som sålt och köparen ångrat sig. Därför ville de inte ta med annonsen innan ni skrivit under. Vi anlitar alltid en opartisk besiktningsman som i protokollet upplyst om alla eventuella fel och brister i fastigheten. Detta är något som alltid annonsera och ni som köpare har möjlighet att ta del av innan visning. Tyvärr är det svårt att besiktiga en krypgrund om det inte finns en inspektionslucka till grunden. Det är självklart beklagligt att det inte kunde göras. Sammanfattningsvis är jag glad att du är ärlig och hjälper mig utvecklas. Allt gott, Med vänlig hälsning, Emma L Larsén HusmanHagberg Farsta
  • Mia E
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    2021-04-04
    Jag kom i kontakt med Petrah för länge sen och tredje gången gillt gjorde vi slag i saken.
    Duktig, omtänksam och ordning.
    Eftersom det var tredje ggn gillt så har hon ändå hängt med ett tag.
    Inte på utan lyssnat och även när jag ångrat mig, förstått.
    En riktigt duktig mäklare, lysande och oerhört trevlig.
    Vi fick den såld och vilken försäljning ✨!!!
    Tack så mycket för allt..
    2021-04-01
    Mäklaren är pigg och alert, väldigt trevlig. Jag har köpt och förhoppningsvis sålt inom kort i samma förening, där mäklaren har gjort bra ifrån sig tidigare.
    2021-03-24
    Jag har köpt en lägenhet

Hon svarar inte när man försöker nå henne. Inte heller har har hon återkopplat till banken när de har försökt nå henne.
    Hon verkar stressad och ointresserad angående objektet som hon sålde.
  • 2021-03-21
    Lovar mycket, håller inte. Svarar bara på mejl då affären är viktig, men håller tyst då hjälp behövs när affären är avslutad, vid tjänster som ingått i mäklararvodet, som t ex deklaration. Mörkar fakta, som t ex krav på kvitton inför skatteredovisning av, som i detta fall, renovering av fastighet. Mörkade också utfallet på mig som säljare, då köparen prutade pga ominstallation av elen - att prutandet på försäljningspriset inte skulle sänka försäljningspriset (skattegrundande), utan föll bara negativt på mig som säljare. Vid visningen höll inte mäklaren koll på rundvandringen, utan någon besökare hade sönder ett handtag mot ytterterassen. Emma Larsén är trevlig och glad, men oprofessionell. Skulle aldrig anlita dem igen. Mäklare måste förstå, att allt uppdagas förr eller senare, och att deras ”vita lögner”, (eller svarta) biter dem själva i svansen. Seriös rådgivning! Om ni vill ha fortsatta uppdrag. Usch!
    Hej Anna. Det är tråkigt att du är besviken och känner dig missnöjd. Jag tycker det är bra att du framför detta då det ger mig möjligheten att utvecklas. Som jag nämnde för när vi talades vid i veckan. Huset såldes för ett belopp, där efter kom du och köparen överens om att du skulle ersätta honom för felaktiga installationer som du gjort i huset. Vidare nämnde jag även att det prisavdraget ni kom överens om, får du dra av i deklarationen. Således blir det ingen skattemässig skillnad för dig. Gällande deklarationen så kräver inte Skatteverket kvitton utan du måste kunna bevisa att kostnaden har ägt rum. Sådana bevis kan vara bilder där man visar att kostnaden har skett. Allt gott, Emma L Larsén HusmanHagberg Farsta
    • Trångsund
    2021-03-18
    Kompetent och bra kommunkation!
    2021-03-16
    Köpt lägenhet I sköndal vid hökarängenbadet
    2021-03-15
    Jag kan bara säga gott om HusmanHagberg Farsta. När jag ringt har jag snabbt fått svar eller inom kort blivit uppringd. De personer jag haft kontakt med har varit positiva och hjälpsamma. Jag har bokat en nyproducerad lägenhet .
    2021-03-11
    Köpt ett radhus, blev väldigt trevligt bemött av lugn och tålmodig mäklare som visade sig vara flexibel och tillmötesgående.
    2021-03-05
    Kan varmt rekommendera Emma som mäklare!
    Lyhörd, professionell och tydlig med allt från första kontakt till försäljning!
    2021-03-04
    Bra uppföljning och god förmåga att jaga på mig /oss att dokumentet flödet flyter på.
    • Farsta-Fagersjö
    2021-02-05
    Skrattmåsv. 30. Mycket trevlig mäklare med ett proffsigt intryck. Vi följde Petras råd och är mycket nöjda.
    2021-02-03
    Jag har köpt en lägenhet i en ombyggd skola och har från första visningen haft en god, professionell och lättsam kontakt med mäklaren Fredrik Sandberg.
  • Anne A
    köpte sin lägenhet med hjälp av
    2021-01-19
    Vi håller på att köpa en 3a i vår hus, vi har lagt handpenning. Det jag gillat skarpt med Fredrik hittills är att han är snabb att återkoppla. När jag ville ge mig in i budgivningen var han egentligen inte på jobbet men fixade det ändå på en söndag kväll. Även efter det har han återkopplat jättesnabbt när jag ringt eller mejlat.
    Fredrik är en professionell mäklare som samtidigt känns personlig och med snabb återkoppling! 5-plus!
    2020-12-29
    Snabb, hjälpsam och kunnig. Bra bemötande och levde upp till alla förväntningar.
    2020-12-22
    Fredrik Var o Är en mycket Duktig, noga o Sympatisk Mäklare , Välklädd o fin Man! 🌟🌟🌟🌟🌟
    Alltid i Tid o Svarar i Mob. Om man ringer, Känner sig Trygg med Honom, o Stor Empati, o Förståelse på olika Situationer♥️
    Jag söker Lägenhet , men ej någon på gång ennu , jag ska flytta till Västervik 🙏 Önskar Fredrik o er alla En Riktig God Jul o Ett Gott Nytt År ! ♥️ O Tack för Min försäljning, , Svårt att lämna mitt Härliga Hem o Tomt etc. , Thats LIFE ♥️🙏♥️
    Starta ett Nytt Liv o Tacker för mig , med många fina År i HUSET, Med Min Älskade Man , som Tyvärr Gick Bort 19/7-2017
    Ja, Måste Han Få Vila i Frid

🍃🥀🍃🥀♥️🥀🍃🥀🍃

♥️🙏♥️
    2020-12-17
    Tyvärr hade vi ingen positiv erfarenhet av mäklaren. Vi köpte ett radhus och det var flertalet gånger vi blandades ihop med andra kunder eller fick fel papper att signera. På visningen ville mäklaren först inte svara på frågor pga tidsbrist (visningen var dock bara en halvtimme trots coronapandemi). Fick allmänt känslan av att mäklaren var oengagerad och stressad.
    2020-12-17
    Har fått bra hjälp och stöttning av Emma både när vi skulle köpa och sälja.
    2020-12-16
    Köpt ännu ej färdig lägenhet - allt hittills fungerat perfekt.
    2020-12-07
    Sålde ett radhus i Farsta. Mäklaren från HusmanHagberg var mycket engagerad genom hela processen och engagemanget var också därför valet föll på just honom. Bemötandet, flexibiliteten och tillgängligheten (extra viktig eftersom huset inte var min faktiska bostad) överträffade alla förväntningar. Totalt sätt är jag väldigt nöjd med hela säljprocessen från börjar till slut.
    2020-12-04
    Bra, engagerad, lätt att prata med.
    2020-12-02
    Fredrik inger stort förtroende. Han är kunnig, tydlig och trevlig. Dessutom är han väldigt förstående till hur stressande det kan vara att leta efter och köpa ny bostad. En toppenmäklare helt enkelt!
    2020-11-28
    Jättebra bemötande! Svarade på mina frågor direkt via sms eller telefon.
    2020-11-09
    En mäklare med bra driv som lyckades sälja till ett mycket högre pris än vad vi förväntat
  • 2020-11-04
    Undvik Fredrik Sangberg från HusmanHagberg i Farsta. Han kommer med löften som han bryter väldigt lättvindigt, opålitlig som mäklare.
    Han använder sig dessutom av missvisande information i annons, där han skriver att näst högsta våningen i huset är högst upp för att locka fler potentiella köpare.
    När vi påtalade detta säger han att han inte förstod det, vilket är märkligt eftersom det syns på både bilderna i annons och på långt håll från vägen när man kommer emot huset.
    Han ändrade sedan inte detta i annonsen även fast han fått informationen.
    Väldigt låg kännedom om vad som byggs och pågår i området, frågade tom. oss frågor när han förstod att vi kollat upp i förhand.
    Sånt här borde vara något en mäklare ska vara insatt i och ha kollat upp på förhand.
    Så var uppmärksam när du går på visningar med denna mäklare eftersom det som står i annonsen inte stämmer och han har noll problem att ljuga om både framtida byggen och soltimmar på balkongen.
    Som säljare skulle jag vara rädd att han skrämmer bort potentiella köpare som faktiskt kollar upp och har lite koll.
    Det finns en hel del bra mäklare att välja i Stockholm, att undvika Fredrik Sangberg borde inte vara ett problem.
    2020-11-02
    Fredrik är effektiv, erfaren och proffsig. Vi är väldigt nöjda.
    2020-10-28
    Very nice to collaborate with Peder ! very satisfied.
    2020-10-07
    Jag och min sambo köpte en lägenhet i farsta strand.

Vi fick hjälp av Fredrik Sangberg, som gav oss en utmärkt service samt ett otroligt bra bemötande från första kontakten.

Vi har fått hjälp med alla frågor och funderingar vi har haft under köpet, med tanke på att de var vårt första köp så var de en del frågor men Fredrik fanns alltid där för oss om de var något vi undrade.

Rekommenderar starkt Husmanhagberg men framförallt Fredrik

10/10
  • aeb
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    2020-10-05
    Sålt bostadsrätt..
    Kunnig och självsäker mäklare.
    Bostaden såldes till rekordpris, här lyckades Maria riktigt bra.
    Skulle helt klart välja samma mäklare igen.
    Hej Anita, Tack för den fina rekommendationen! Det var väldigt roligt att samarbeta med dig och extra kul när vi fick så bra slutpris! Hoppas du kommer trivas i Norrland! mvh Emma L Larsén HusmanHagberg HusmanHagberg Farsta
    2020-10-04
    Mäklaren var mycket trevlig och lätt att kommunicera och samarbeta med. Dock kunde mäklaren ha varit mer kreativ när det gäller innehållet i annonsen både gällande text och omgivningsbilder. Mäklaren kunde ha haft bättre insikt och koll på hur rätt kundgrupp skulle nås.
    2020-10-04
    Köper en lägenhet, jag är mycket nöjd med mäklaren.
    2020-10-04
    Har antecknat en lägenhet, mäklaren har varit anpassbar och tydligt.
    2020-10-04
    Jag har köpt en bostadsrätt. Min mäklare har varit positiv, hjälpsam, trevlig. Har man undrat något så har hon snabbt kollat upp det.