Islandia Resor

Islandia Resor

Ring 08-545 215 60 www.islandia.se
4.5

Islandia Resor har bistått resenärer sedan 1993 vid resor till Island, Grönland, Färöarna och även till USA. Goda kontakter, lokalkännedom och starka kontaktnät i branschen bidrar till att vi kan erbjuda dig förmånliga priser och intressanta paketresor. Vi tycker att personlig kontakt och service är av största vikt och vi...

246 omdömen om Islandia Resor

Maria J
Skrev om Islandia Resor

Oerhört hjälpsamma. Enkelt att boka med dem, för de fixade mina resor, å till ett ok pris också,tyckte jag.

Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 368 omdömen 4.7 av 368 omdömen
BadgeThreeYears

Eget program i Borneo Bra o konkret rådgivning när vi köpte resan. Flexibel hantering av frågor o ändringar. Programmet blev precis som vi

Catharina L
Skrev om Islandia Resor

Bokningshjälp transfer Keflavik Blå lagunen sedan hotellet. Snabb bra service . Tack !

Marie G
Skrev om Islandia Resor

Vänliga och tillmötesgående. Lätt att få kontakt via telefon

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Kersti A
Skrev om Islandia Resor

En välfungerande och väldigt positiv resupplevelse- Vår guide Anders Svensson var en stor del av detta. Hotellet kändes väl inte som det riktigt levde upp till de stjärnor de har däremot. Frukostmatsalen kändes som en "bamba"- matsal lagd utan fönster som i underjord...

Maria T
Skrev om Islandia Resor

Väldigt bra och trevligt bemötande Köpte flyg + upplevelser och bokade även bussar. Mycket bra upplevelse och lever helt upp till vår förväntan.

Peter B
Skrev om Islandia Resor

Mycket bra. Resan var mycket intressant och med en toppguide. Hotellet hyfsat, men särskilt frukostmatsalen kunde hållt en högre standard.

Alf Å
Skrev om Islandia Resor

Resa till Island 13-17.9.2015. Svårt för guiden att hitta rätt resenärer för sin grupp på flygplatsen. Flygplatsen är nog underdimensionerad för den stora mängd turister som anlände/avreste samtidigt som vi. Dåligt skyltat.

Palle L
Skrev om Islandia Resor

Språkresan sept 2015 var en fantastisk upplevelse. Jag "upptäckte" Island på nytt. Beskrivningen av resan som jag fick för avresan infriades till 100%. Reseledaren var perfekt.

Margreth V
Skrev om Islandia Resor

Trevligt och snabbt bemötande av Nirina på Islandia Resor vid beställning och frågor. Hittade resan "Den stora rundturen" i en katalog jag hämtat på en resebyrå. Ri gde upp f frågor. Sammanfattning av resan: Islandair hade inte manuell incheckning. Lite frustrerande när man är ovan vid tekniken. Hur görs det med incheckning för de som inte klarar själva??? Resan i sig från landning på Island var mycket bra. Lagunen före reykjavik är inte värd det beröm den fått. Ojämn botten m vassa sfenar, högt trappsteg ner...

Karin V
Skrev om Islandia Resor

Islandia Resor Språk- och kulturresa till Island 6-11 sept. 2015 Vi är mycket nöjda. Utmärkt och kunnig reseledare Anders Svensson. Intressanta rundresor och muséer. Konserthuset Harpa borde ingå i reseprogrammet, helst med en konsert el dyl. Det enda negativa var besöket på Blue Lagoon alldeles efter det man landat på Island, som första programpunkt. Trångt och halt golv, svårt begripa sig på skåp med nycklar. Stort och svårt att hitta i omklädningsrummen. Hemskt att börja sin vistelse med att behöva klä av sig och...

Anders R
Skrev om Islandia Resor

Den s k språkresan var mycket intressant och givande. Visserligen regnade och stormade det mest hela tiden, men detta gjorde inget. Det var en lagom blandning mellan "teoriavsnitt" och sight-seeing. Och de måltider som vi bjöds på var fantastiska - färsk fisk, havskräftor ... Reseledaren var mycket kunnig och lagom "finurlig" - kort sagt mycket bra. Vi är mycket nöjda

Mona E
Skrev om Islandia Resor

Jag hade en 5 dagars tur på Island med hotel och guide som var mycket bra. Hotellets rum var inte så bra utsikten var mot en bakgård och det var även badkar Som man skulle kliva upp i för att duscha. Frukosten var bra mycket frukt.

Björn H
Skrev om Islandia Resor

Kan med gott samvete rekommendera Islandia. Planering o genomförande har fungerat mycket bra och helt friktionsfritt. Bekvämt och tryggt att få alla arrangemang via en enda kontakt som bevisligen sitter inne med stor sakkunskap. Allt i ett paket, flygresa, bilhyra, logi, resetips med sevärdheter, väganvisningar via gps, guidebok etc dvs verkligen ett komplett paket. Mycket bra val av logi, hög kvalité.

Mats B
Skrev om Islandia Resor

Proffsiga, kunniga, inlyssnande och gör allt för att tillgodose våra önskemål. I somras var det för tredje gången de la upp en Islands-resrutt åt oss. Det har varit kanon alla tre gånger.

Torbjörn E
Skrev om Islandia Resor

allt funkade fin fint åker nästa år med samma bolag

Marianne H
Skrev om Islandia Resor

Allt fungerade bra förutom incheckningen , Bagdrop från Stockholm som tog så lång tid att vi trots att vi var ute 3 timmar för tidigt inte ens hann dricka något kaffe.

Eva L
Skrev om Islandia Resor

Jag är mycket nöjd med Islandia. Särskilt glad är jag för det trevliga bemötandet.

Siv A
Skrev om Islandia Resor

Allt var bra förutom frånvaron på flygplatsen.Vi hade inga uppgifter hur vi skulle ta oss till hotellet.Vi saknade även möjlighet att få kontakt med er om vi hade några frågor.Alla utflyckter fungerade utmärkt.

Susanne P
Skrev om Islandia Resor

Snabba svar och bokningar men du måste vara påläst själv för att välja aktiviteter. Deras rekommendationer var inte särskilt bra.

Eivor A
Skrev om Islandia Resor

Island, stora rundan. Flickan som mötte oss i Reykjavik borde gjort mer väsen av sig. Vi hade svårt att hitta henne. Väl komna till hotellet helt ok. Rakka chaufför, helt fantastisk chaufför. "Gukka" vår guide kunde inte varit bättre. Vi fick uppleva och se så mycket. Gukka berättade sagor, sjöng, höll modet uppe på oss när det regnade (vilket det gör ibland). Jag är jättenöjd med min resa till Island.

Ulf-thomas M
Skrev om Islandia Resor

Kompetensen är stor och jag har bara positiva erfarenheter.

Karin P
Skrev om Islandia Resor

Vi anlitade Islandiaresor inför vår resa till Island nu i sommar. Vi är jättenöjda med resa, boende och till och med vädret! Allt funkade bra och resan blev ett helt fantastiskt minne för livet!

Tommy N
Skrev om Islandia Resor

Alltid lika serviceminded. Ordning och reda - håller vad man lovar. rekommenderas

Maria K
Skrev om Islandia Resor

Rundresa runt Island med utmärkt guide! Toppenresa,mycket välordnat. Island är ett fantastiskt land,och motsvarade alla mina förväntningar!Tur med vädret hade vi också.

Anders M
Skrev om Islandia Resor

Fantastiskt bemötande! Engagerad personal. Fungerade perfekt med alla bokningar!

Gudrun H
Skrev om Islandia Resor

Jag fick det bästa bemötande jag kan tänka mig. Full service med både förslag och uppfyllda önskemål. Jag rekommenderar Islandia till alla:)

Anna H
Skrev om Islandia Resor

hjälpsamma och trevliga vid bokning av flygbiljett

Margareta B
Skrev om Islandia Resor

Beställt utflykter och hotell genom Islandia och fått utmärkt service, så vi är mycket nöjda.

Mari E
Skrev om Islandia Resor

Toppenservice, min kontakt berättade till och med att jag beställt hemresan på fel dag, så den bokade hon om! Alla utflykter vi bokat var bra, upphämtning vid hotellet i rätt tid.

Christina H
Skrev om Islandia Resor

Lätt att få tag i personalen på Islandia Resor per telefon, ingen väntetid! 2 utmärkta utflykter på Island med duktiga guider: "Brandon" till Sydkusten/Jökursalon. Möjligen var resan något lång och övriga stopp utöver slutmålet (Jökursalon) inte så givande (2 vattenfall). Dock intressant att få se vulkanen som orsakade askmolnet Eyjafjallajökull. ( Synd att Volvobussen hade så trånga säten båda på bredden och benutrymmet, som i princip "saknades", synd på så lång utfärd. Utmärkt lokal guide på Hemöya (Vestmannaöarna)....

Gunilla Å
Skrev om Islandia Resor

Har ingenting at klaga på allt var helt ok

Ulla B
Skrev om Islandia Resor

Vi köpte ett Sommarpaket på Island, måndag-fredag. Vi var sent ute med beställningen men fick ett fint bemötande och hjälp. Hotellet vi fick var mycket centralt beläget och trevligt. De aktiviteter som fanns med i paketet gav en fin bild av Island och informationen i resehandlingarna var lätt att ta till sig.

Sofia E
Skrev om Islandia Resor

Allt fungerade mkt bra och bra bemötande vid bokning/ köp av resa.

Eyglo I
Skrev om Islandia Resor

Toppen bra företag och värdens bästa personal

Leif J
Skrev om Islandia Resor

Allt fungerade bra, tider, information mm.

Susanne K
Skrev om Islandia Resor

Jag fick ett väldigt bra bemötande vid bokning av min biljett till Island. Vi var ca 10 stycken som skulle åka, och samordningen fungerade väldigt bra. Som kund kan det nog inte bli så mycket bättre.

Lena Maria H
Skrev om Islandia Resor

Kan varmt rekommendera Islandia Resor.

Eva S
Skrev om Islandia Resor

Fantastisk service! Vi skulle först åka som en grupp på 35-40 personer, men avbokade sent. Bara jag och min son som kom iväg.

Carl Johan J
Skrev om Islandia Resor

Dålig erfarenhet med hjälp att få blanketter för inhiberad resa.

Lina L
Skrev om Islandia Resor

Vi fick mkt bra bemötende och en härlig resa. Om vi åker tillbaka igen vet vi lite mer vad vi kan hitta på då vi sett med egna ögon Vi vet att vi gillar vara ute och fara I de områden som inte är så "turistiga" utan mer det naturliga Island

Ewa L
Skrev om Islandia Resor

Trevligt bemötande. Vi deltog i, Blå lagunen, gyllene cirkeln , stadsrundtur och ridning. Allt var bra men stadsrundturen var lite simpel och inte speciellt givande.

Rolf C
Skrev om Islandia Resor

Vi är nöjda med resan och särskilt med Fridrik Brekkan - kunnig och humoristisk!

Margit G
Skrev om Islandia Resor

Seniorresan: Jag bjöds på stora upplevelser som förstärktes och lyftes fram av en mycket engagerad guide, Fridrik, Jag fick uppleva en bit av Islands historia, natur, kultur, byggnader, vädrets makter, känna på bad i den välgörande Blå lagunen. Sist men inte minst av allt, de små alvernas betydelse. Det enda som inte fungerade bra var mottagandet på Keflaviks flygterminal som blev rörigt på grund av ombyggnation av in och utgångar. ,

Jan H
Skrev om Islandia Resor

Resan varade torsdag till söndag med färdigt program. Lagom tempo, vi fick se och uppleva de vi hade önskat. Vår guide var Kanooon.

Nils S
Skrev om Islandia Resor

Fantastisk service! Jag ger företaget mina varmaste rekommendationer!

Gunnar H
Skrev om Islandia Resor

Trevlig resa med bra guide.Bra hotell centralt.

Ann-sofie H
Skrev om Islandia Resor

Bemötandet var helt ok,och jag bokade transfer och upplevelser av islandia.Upplevelserna var mycket givande,helt underbara.Sammanfattningsvis var allt bra.

Sören K
Skrev om Islandia Resor

Vi köpte paketet som heter Island på Svenska. Allt fungerade utmärkt från det att vi bokade till själva resan till vistelsen på Island

Maj W
Skrev om Islandia Resor

Resan visade sig vara långt över förväntan. Den var bara 3 nätter, men innehöll så många fina upplevelser man kan få på så kort tid. Supertrevlig svensktalande isländsk guide, god mat. För att inte tala om busschauffören, som stannade överallt och lät oss kliva ur bussen och ta kort. Hotellet var också mycket fint och trevligt med god mat och serviceinriktad personal, som hjälpte till med det mesta man frågade om. Kan verkligen rekommendera denna resa!

Johan P
Skrev om Islandia Resor

Med stor professionalism, kreativitet och lyhördhet försöker Islandia Resor alltid leverera det jag behöver istället för att försöka få mina behov att passa in i deras standardsortiment Härigenom blir alltid en kontakt med Islandia Resor både värdeskapande och trevlig för mig som kund och person Johan Permert