Vi var fem personer som åt en fredag kväll. Hade inte bokat bord men fick plats, vilket var bra. Däremot glömde serveringspersonalen bort våra dryckesbeställningar genomgående så i snitt fick vi vänta 15-20 minuter på varje vin glas, ibland mer på olika vin trots samtidig beställning. Vilken annan krog gör så? Att gästerna köper och dricker vin i väntan på maten är ju en vinst. Förutom att det var riktigt tråkigt för oss.
Vidare undrade jag som har en medicinsk åkomma som gör att jag inte kan äta allt om det gick att få en förrätt i lite större storlek. Ingen varmrätt gick att äta i sin helhet, och för 300 kr vill jag gärna bli mätt. Jag förklarade trevligt varför och det handlade om en bruschetta så det var rätt okomplicerat. Tyvärr ett trist och snorkigt svar och total oflexibilitet runt de andra rätterna och justering med. Jag fick alltså beställa en förrätt och vara nöjd med det.
Som om inte det räckte: när det var dags att betala - där vi blev stressade ut eftersom nästa sittning var i antågande - slängde servitrisen notan på vårt bord, och fnös surt när hon kom tillbaka en kvart senare och vi ville betala var för sig med kort. Argt kastade hon en penna på bordet och sa att vi skulle skriva namn och summa på baksidan av kvittot. En i sällskapet kommenterade: "Är det här pizzeria Kungsholmen?"
Alltså, för en restaurang som tar 300 spänn för en varmrätt förväntar man sig faktiskt myyyycket bättre service och attityd. Så jäkla dålig upplevelse, och inte ett ställe jag tänker besöka igen med tanke på hur många andra bra ställen det finns.
Läs mer
gillar detta