Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kungsholmen & Pontonen AB

Kungsholmen & Pontonen AB

Norr Mälarstrands Kajplatser 464, 112 20 Stockholm — Visa karta

Norra Agnegatan 39, 11229, STOCKHOLM
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

Restauranger nära Kungsholmen & Pontonen AB:

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Läs vad 12 kunder tycker om Kungsholmen & Pontonen AB

• Anna-Carin C
    Anna-Carin C skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Vi var fem personer som åt en fredag kväll. Hade inte bokat bord men fick plats, vilket var bra. Däremot glömde serveringspersonalen bort våra dryckesbeställningar genomgående så i snitt fick vi vänta 15-20 minuter på varje vin glas, ibland mer på olika vin trots samtidig beställning. Vilken annan krog gör så? Att gästerna köper och dricker vin i väntan på maten är ju en vinst. Förutom att det var riktigt tråkigt för oss.

Vidare undrade jag som har en medicinsk åkomma som gör att jag inte kan äta allt om det gick att få en förrätt i lite större storlek. Ingen varmrätt gick att äta i sin helhet, och för 300 kr vill jag gärna bli mätt. Jag förklarade trevligt varför och det handlade om en bruschetta så det var rätt okomplicerat. Tyvärr ett trist och snorkigt svar och total oflexibilitet runt de andra rätterna och justering med. Jag fick alltså beställa en förrätt och vara nöjd med det.

Som om inte det räckte: när det var dags att betala - där vi blev stressade ut eftersom nästa sittning var i antågande - slängde servitrisen notan på vårt bord, och fnös surt när hon kom tillbaka en kvart senare och vi ville betala var för sig med kort. Argt kastade hon en penna på bordet och sa att vi skulle skriva namn och summa på baksidan av kvittot. En i sällskapet kommenterade: "Är det här pizzeria Kungsholmen?"

Alltså, för en restaurang som tar 300 spänn för en varmrätt förväntar man sig faktiskt myyyycket bättre service och attityd. Så jäkla dålig upplevelse, och inte ett ställe jag tänker besöka igen med tanke på hur många andra bra ställen det finns.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    När sonen C skulle fylla 18 bokade jag bord inne på K. Men eftersom vi är gente di mare ville hela sällskapet sitta på Pontonen. Den gick bara att boka kl 12 samma dag. Fem över 12 ringde jag och bokade: det är fullt på Pontonen, var svaret.
    Då fick pappa (jag alltså) säga att det är det inte alls det – hit med ett bord din förbannade stropp. Vips hade vi ett bord och en underbar kväll tillsammans med personal som försökte men inte alltid lyckades.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Fräscht, modernt ställe som samtidigt kan upplevas lite 'stressigt', passar bra när man ska äta i större sällskap. Trevlig personal, goda drinkar och smaklig mat med väldigt fina upplägg på tallriken. Bäst på sommaren då det har sin härliga utsikt!
  • Anna B
    Anna B skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Besökte restaurangen en skön sommar kväll. Var otroligt mycke folk och svårt att få bord om man inte bokat ett innan. Finns en underbar terrass man kan sitta på men det går lika bra att sitta inne då lokalen har mycket fönster som de håller öppna sommartid så att det känns som man sitter ute. Gillade verkligen inredningen och maten var grym. Det var dock inte särskilt billig men jag tycker inte heller att det de tog några överpriser. Kommer helt klart gå hit igen, inte nödvändigtvis för att äta utan kanske bara ta något i baren och njuta av utsikten.
    Är väldigt sugen på att prova deras sushi me.. den såg inte helt fel ut!
  • Ida V
    Ida V skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Kul ställe med rolig inredning och god mat. Härligt på fina sommarkvällar. Stressig miljö.
  • Annika T
    Annika T skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Gillade inredningen skarpt och deras glas var jätte snygga. Besticken/Chops sticksen som man fick var i en sk "hygieniskt" pappersfodral som jag undrar om det är nödvändigt att ha? ( Tänkte mest på miljön ) Maten var super god speciellt deras koreanska carpaccio, mmmm... Den koreanska fläskfilén var super, men kanske hellre hade tagit hjortsteken. Efterrätten som var glass med pepparkaka var sådär tyckte den var torr men glassen var super! Till efterrätten beställde jag även en cappuccino som jag tyvärr tyckte var dålig, såg god och fluffig ut men smaken var inte alls bra, riktigt synd.

Kommer komma tillbaka och då är det pga goda drinkar, inredningen och den koreanska carpaccion.
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Bra mat och god service i en cool miljö. Sommartid är pontonen ett av NOrra Mälarstrands hetaste ställen att hänga. Snyggt inrett med skönt barhäng under bar himmel. De har även en "matsalsdel". Lite överpriser, men antar att man betlar för utsikten!
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    God mat och bra miljö. Ojämn servicenivå bland serveringspersonalen - därav det medelmåttiga betyget.
  • Petter S
    Petter S skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Trevligt, fint men uppenbart har "Kungsholmen" i sin prissättning cashat in på det att Stockholmarna tycker att stället är häftigt. Hade "Kungsholmen" legat i Berlin så hade priserna varit 50-70% lägre (trots den moderna inredningen), men bara för att detta råkar ligga vid vattnet & har inretts med designlampor, så kan de lura på folk att betala 600-800 kr för en normal middag. Dessutom så 2006...
    Janne J, Tobias B gillar detta
  • Melina G
    Melina G skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Detta är en favoritrestaurang. Man kan kanske bli avskräckt av priserna men när man väl ätit en middag här märker man att det är klart värt varenda öre. Toppservice och läcker inredning. Sju olika typer av kök att välja mellan, vilka man även kan se rakt in i och riktigt god mat. En upplevelse, precis som Melker Anderssons andra restauranger. Även om du är mätt måste du prova glassen till efterrätt. Otroligt god. Det är också trevligt att bara gå hit och ta en drink på Pontonen på sommaren.
  • Leon
    Leon skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Jag gillar Kungsholmen, för det känns inte alls som Stockholm, utan nånstans utomlands. Matsalen är ett ombyggt tullhus och det är nästan lite "diner"-känsla med de symmetriskt placerade borden som också är väldigt många. Bestick i en papperspåse, menyn på ett tryckt papper under bordskivan och vin som serveras i tumblerglas stärker den prestigelösa känslan man får av den stora matsalen. Det känns modernt och tillgängligt. Menyn är intressant upplagd i det att man kan välja antingen hela eller halva rätter istället för varmrätter och förrätter. Den kulinariska upplevelsen är minst sagt varierande. Blinin, den ryska pannkakan med löjrom, är en ren besvikelse och den grillade tonfisken är rätt så smaklös. Däremot får Kungsholmens utmärkta Biff Bearnaise och Anklevertoast en att längta tillbaks.
  • Lena C
    Lena C skrev om Kungsholmen & Pontonen AB
    Du måste verkligen gå till Kungsholmen, det är en så himla trevlig restaurang sa alla innan jag varit där första gången. Ännu en restaurang av "Melker" tänkte jag som ibland kan vara lite skeptisk. En dag hade vi iallafall bokat bord och begav oss dit en sen sensommar kväll. Servicen var utmärkt, bordet var lågt och lite trångt och maten var en gastronomisk smak upplevelse av små mått. Det rymdes otroligt många människor i lokalen vilket också speglade ljudnivån (behöver inte vara en nackdel om man inte vill prata med varandra) vilket vi då ville. Tuff inredning men ganska mörk, tyvärr levde inte förväntningarna upp till vad jag hoppats med tanke på vad notan slutade på. Då går jag hellre till Melkers restaurang GRILL istället (synd att den brunnit ned bara).
    Emma K gillar detta

Norr Mälarstrands Kajplatser 464, 112 20 Stockholm