Mäklarbyrån

Mäklarbyrån

Välkommen till Mäklarbyrån i Helsingborg!

Vi är din personliga mäklare med koll på Nordvästra Skåne. Vi kan hjälpa dig att sälja och köpa bostäder i Adolfsberg, Eneborg, Högaborg, Olympia, Pålstorp, Ramlösa, Råå, Sofieberg, Västra Berga, Ättekulla och många andra ställen runt om Helsingborg med omnejd. Värdera gärna din bostad med oss oavsett om det gäller bostadsrätt, Villa, Tomt, Fritidshus, Storhus eller Lantbruk.

Vi på Mäklarbyrån har gjort det enkelt för dig som vill sälja din bostad. Genom 6 enkla steg får du din bostad såld. Värdering av bostad - Förberedelse - Marknadsföring av bostaden - Visning - Budgivning och avslutningsvis kontrakt. Besök gärna vår hemsida där vi går igenom processen mer detaljerat. Välkommen!

Läs vad 131 kunder tycker om Mäklarbyrån 2

• Högaborg
    2021-08-22
    Redan från början var Niklas mycket engagerad och positiv kring uppdraget. Han informerade oss om alla moment i förväg och det fanns inga överraskningar under processens gång.

Vi var tvungna att sälja fort men Niklas har verkligen tagit det till en helt annan nivå. Fotografen besökte oss en och en halv dag efter initiala mötet. Under tiden korrigerade Niklas planlösningen och såg till att alla dokument är redo inför annonsering. Dagen efter fick vi objektet ut på marknaden. Att bilder var makalösa är en underskattning och objektbeskrivningen var helt perfekt. Hans expertliga råd både när det gäller försäljningen samt tips på inredningen och mycket goda kontakter och koll på området resulterade i mycket intresse under visningar. Vi fick kontraktet i handen på så lite som en vecka efter vårt första möte vilket hade inte varit möjligt utan Niklas snabbt agerande och väl planerad process.

Hans mycket professionella och tillmötesgående arbetssätt ledde till att vi verkligen litade på honom och var aldrig roade eller kände oss besvikna. Niklas är en riktig stjärnmäklare som är exemplarisk i våra ögon! Vi kan inte rekommendera honom tillräckligt mycket, fantastisk person att sälja objekt med!
    Det var en ynnest att få hjälpa er med försäljningen! Niklas Friberg
    • Högaborg
    2021-08-22
    Mycket bra! Men hoppas att kanske samtalet mellan mäklare och låns bank som kan berättar till köparen, vilket köpare ska ha mer information om hela bearbetning .
    • Svalöv
    2021-08-20
    Bra bemötande och bra kommunikation under hela försäljningsprocessen.
    • Svalöv
    2021-08-20
    100% nöjd, från början till slutet!
    Det gick ju hur bra som helst :) Niklas Friberg
    • Adolfsberg
    2021-07-26
    Han var väldigt snäll och förtroende ingivande. Förklarade bra om vad som behövde fixas för att få sålt lägenheten till det pris jag ville ha och sa om jag fixar lägenheten så skulle han få sålt den. Han höll vad han lovade. Under försäljningen så lät han mig kolla på bilderna och texterna innan han la ut lägenheten om jag tyckte den var okej. Sen satte han datum för en första visning. Sen skrev han varje gång någon varit och kollat och om dem lämnat bud eller ej. Till slut fick jag ett bud som jag accepterade och sedan skrev vi ganska så snabbt på kontrakt så det hela kändes bra från första mötet till slutförd försäljning.
  • skrev om Mäklarbyrån
    2021-06-24
    Vi var guld värda vid själva köpet, men smuts värda när vi drog oss ur affären pga besiktningen av huset.

Man kanske borde tänka på hur man uppför sig oavsett utfallet.
    Även i strålande solsken kan det tydligen blixtra från klar himmel. Ni hävde köpet, jag bekräftade detta och att ni naturligtvis ej behövde betala in handpenningen. På uppmaningen att ni även ville ha en skriftlig bekräftelse från säljaren bad jag honom om det och hans svar var att jag skulle skicka vidare det mail han skickat till mig. Att ni uppfattade hans svar som "extremt löjligt" och att ni inte uppskattade mitt ärliga svar om hur jag uppfattade besiktningen får stå för er, men jag är ledsen att ni uppfattat er som "smuts värda". Jag har inte lagt in några som helst värderingar i att ni hoppade av. VI använder besiktningsklausulen som kallas för "öppet köp-klausul" och ibland väljer köpare att hoppa av efter genomförd besiktning. Så är det och så kommer det att förbli. Mäklarbyrån
    • Sofieberg
    2021-06-07
    Niklas Friberg hjälpte mig att sälja min mammas radhus. Hela affären genomfördes på ett mycket proffsigt och engagerat sätt. Niklas höll mig hela tiden informerad om händelsernas utveckling från första kontakt till färdigt kontrakt. Jag rekommenderar honom gärna till andra köpare/säljare.
    Jag är glad för er skull att det gick så snabbt och smidigt. Tack för förtroendet! Niklas Friberg
    2021-06-07
    Levererar varje gång man använder Märklarbyrån!
    • Husensjö
    2021-06-06
    Professionalism från första kontakt till sista, rekommenderad verkligen!
    2021-06-04
    Köpt en lägenhet samt sålt ett hus allt gick enligt plan
    2021-06-04
    Har bara positivt att säga om Henrik. Hade en bostadsrätt som jag trodde skulle ta tid att sälja på grund av skicket, men Henrik lyckades på några dagar att sälja den. Fick hela tiden feedback på hur det gick genom sms och email.
    2021-05-28
    Vi valde Niklas som mäklare då vi uppfattade honom som mycket mer intresserad än övriga mäklare när vi gjorde prisförfrågan. Samarbetet har fungerat toppen. Han har varit mycket mån om oss säljare och skickat information flera gånger per dag. Vi är mycket nöjda.
    Tack L och E för era fina ord! Det var en fröjd att arbeta med er och jag är så glad att vi fick ett sådant bra slutresultat. Niklas Friberg
    • Gantofta
    2021-05-20
    Sålt mitt hus med hjälp av Mäklarbyrån. Är nöjd med allt.
    • Miatorp
    2021-05-12
    Henrik har varit mycket hjälpsam vid försäljning av min fars dödsbo, en bostadsrätt. Han har gjort mer än vad han han behöver och jag är mycket tacksam för hjälpen då jag bor på annan ort.
    Han är en riktigt pärla.
    Mvh Camilla
    • Husensjö
    2021-05-10
    Henrik är en fantastik mäklare med bred kunskap i det han gör. Smidigt att sälja med och gör allt för att båda parterna ska bli nöjda! 10/10
    2021-05-07
    Har köpt en bostadsrätt.
    Blev bemött på ett vänligt och korrekt sätt.
    • Mörarp
    2021-03-24
    Henrik är och har varit mycket trevlig att ha och göra med. Han har fullgjort arbetet med att sälja mitt hus på Bjuvsleden 35 mycket bra.
    • Norr
    2021-03-08
    Mycket kompetent mäklare och trevlig att samarbeta med.
    2021-03-05
    Niklas har gjort ett fantastiskt jobb med att sälja lägenheten. Är veldigt tacksamma. Oerhört professionell.
    • Strövelstorp
    2021-03-03
    Sålt ett Parhus i Strövelstorp.Trevligt bemött.Att det skulle gå snabbt att sälja huset.Mäklaren hade kanske lite snabbt med tiden på visningarna.Men i de stora hela
    Är jag och min hustru nöjda.
    • Ramlösagården
    2021-02-25
    Pålitlig och lyhörd mäklare. Kommunikation och uppdateringar utmärkt. Rekommenderas!
    Tack för dina vänliga ord! Det tog lite längre tid än vi trodde men vi kom till slut i mål :) Niklas Friberg
    • Rosengården
    2021-02-04
    Mycket kompetent och duktig mäklar som har ett mycket trevligt och socialt sätt att presentera sin information mm.
    Tusen tack! Alltid enkelt och trevligt att göra affärer med er familj. :-) Mäklarbyrån
    2021-02-01
    Henrik var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han svarade tydligt på de funderingar och frågor som vi hade.
  • köpte sin bostad med hjälp av Mäklarbyrån
    2021-01-26
    Gård, utmärkt och proffsigt
    2021-01-25
    Niklas Friberg får av mig högsta möjliga betyg som mäklare.
    Med vänlig hälsning
    Ingrid Johansson
    2021-01-21
    Han levererade och levde upp till mina förväntningar. Bra jobbat!
    Kul att höra, tack för förtroendet! Niklas Friberg
    • Råå
    2021-01-01
    Henrik sålde min lägenhet på ett proffsigt och okomplicerat sätt. Man känner sig delaktig och uppdaterad hela tiden. Mycket komplett mäklare som jag alla dagar i veckan rekommenderar.
    Sjukt enkelt att göra affärer med dig. Tack gör ett gott samarbete!🤓 Mäklarbyrån
    Köpt lgh i Tågaborg,
    Bra service,
    Förväntningen va att han skulle kämpa lite mer för köparens sida eller åtminstone 50%50
    Upplevelsen i helhet är jätte bra, men alla kan bli bättre :)
    • Söders Höjder
    2:a 62 kvm sålt
    2:a 72 kvm köpt

Trevligt och lättsamt bemötande

Fick det priset jag ville ha men det är ju mer att det blir 2 som vill ha samma bostad

Enkelt och lätt
    2020-12-02
    Jag har köpt en bostadsrätt via Henrik. Han har haft ett ärligt och personligt bemötande. Rådgivande på ett bra sätt för en förstagångsköpare som mig.
    Jag har haft en bild av mäklare som personer som gärna driver upp priser en del för att få bättre provision osv. Så har jag inte uppfattat Henrik alls, mitt intryck är att han månar om såväl säljare som köpare för att få till såtnd en affär som alla parter är nöjda med.
    Han förstod min situation väl (flytt pga. separation) och var tillmötesgående med de bitar jag behövde hjälp med och har gjort ett bra jobb, sanbbt och effektivt.

Jag har bara gott att säga om Henrik i min roll som köpare.
    Tusen tack, Jesper! Värmande ord och roligt att läsa att du sär så nöjd. :-) Mäklarbyrån
    • Ramlösa
    2020-11-26
    Snabbt och smidigt! Bra mäklare!
    Tack så mycket! Ni var både snabba och smidiga själva också! :-) Mäklarbyrån
    2020-11-21
    Vi har köpt en lägenhet och vi tycker att mäklaren Niklas Friberg är väldigt seriös och väldigt punktlig. Förklarar allt och är tillmötesgående.
    Tack så mycket för de snälla orden :) Niklas Friberg
    2020-11-18
    Hej

En duktig mäklare. Återkopplade snabbt.
    Tack så mycket! Du var rätt snabb själv också. :-) Mäklarbyrån
    • Slottshöjden
    Köpt Bostadsrätt,
    Blev bemöt bra, men ej smidig att hantera köpet, var ej smidig som en mäklare skall vara både mot säljare och köpare. Upplevdes mer som det var mer till fördel på säljandes sida.
    Hej! Förvånad att läsa att du ej var nöjd. Jag gjorde allt vad jag kunde för att ni skulle komma överens och då krävs det lite "ge och ta" från båda sidor. Mäklarbyrån
    2020-11-17
    Vi sålde vårt hus med Henrik o mäklarbyrån.
    Han överträffar alltid oss med bra kunskap, korrekt värdering och toppen service.
    Bara +++++ från oss
    Tack så hemskt mycket! Extra roligt att få hjälpa er IGEN. :-) Mäklarbyrån
    • Mörarp
    2020-11-17
    Henrik är en utmärkt mäklare.
    Han gör sitt jobb!
    Tack så mycket för de fina orden! :-) Mäklarbyrån
    2020-11-10
    Anlitade Henrik pga av hans kunnighet, ärlighet och kunskap på marknaden. Har själv stor kännedom då jag själv varit mäklare tidigare.
    Tack för de vänliga orden! :-) Mäklarbyrån
  • sålde en tomt med hjälp av Niklas Friberg en del av Mäklarbyrån
    2020-11-06
    Har sålt en skogsfastighet. Blev väldigt bra bemött av Niklas Friberg på samtliga möten, han är en proffsig mäklare. Har känts tryggt m honom genom detta. Känner mig väldigt nöjd.
    Mvh Anna Andersson
    Tack det värmer! Det var enbart kul att få hjälpa er med försäljningen :) Niklas Friberg
  • sålde en tomt med hjälp av Niklas Friberg en del av Mäklarbyrån
    2020-11-06
    Fick rekommendationen att kontakta mäklarbyrån av en vän. Redan vid första mötet på gården vi skulle sälja visste vi att det var rätt vi valt. Snabbt och smidigt har det gått. Stort tack.
    Mvh Daniel
    Det var ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen! En av de mer roliga och erfarenhetsrika förmedlingar jag haft i min karriär. Nu vet jag dessutom mycket mer om gran och björk :) Niklas Friberg
    2020-10-23
    Snabb och smidig affär.
    Tack Henrik
    Tack själv. Blir gärna snabbt och smidigt om man själv inte är så krånglig! :-) Mäklarbyrån
  • sålde sin stuga med hjälp av Mäklarbyrån
    • Ekered
    2020-10-15
    Henrik sålde mitt Thalassa torp.
    Mkt seriös mäklare som både tänker på köpare och säljare.
    Tack så hjärtligt för de fina orden! Mäklarbyrån
    • Sonnarp - Lakeside
    2020-10-13
    Tydlig, rak o ärlig. Förtroendeingivande.
    Tack för de vänliga orden! Ett rent nöje att få hjälpa dig. Mäklarbyrån
    • Skånes Fagerhult
    2020-10-12
    Köpt en villa.
    Mycket proffsigt
    Han uppfyllde alla dessa
    Mycket bra och framförallt smidigt
    Rent nöje att få hjälpa er. Hoppas att ölbryggningen går bättre än i tvättstugan! Mäklarbyrån
    • Maria Park
    2020-10-11
    Vi köpte en bostadsrätt och mötes av en bra och intressant objekt och mäklare. Hade ingen förutfattade förväntningar men blev glad överraskat av hur smidigt allting gick.
    Hela projektet gick smärtfritt och proffsigt. Fick snabbt tillitskänsla för Henrik och det gjorde köpet lättare.
    En ömsesidig positiv känsla underlättar så klart samarbetet. Rent nöje att få hjälpa er! Mäklarbyrån
    2020-10-09
    Bra, tydligt och uppriktig mäklare. han tog sig tiden och svarade på alla frågor samt bjöd på härrlig humor!
    Ni var verkligen de rätta köparna för det här huset. Hoppas att ni trivs! Mäklarbyrån
    • Skånes Fagerhult
    2020-10-09
    Sålt en villa genom Henrik som är en effektiv mäklare som håller en informerad under hela processen.
    Kan verkligen rekommendera honom på det bästa.
    Bjarne L
    Vårt samarbete fungerade utmärkt från början till slut och jag hjälper dig såklart mer än gärna igen! Mäklarbyrån
  • Suzanne F
    sålde sin lägenhet med hjälp av Niklas Friberg en del av Mäklarbyrån
    • Ödåkra
    2020-09-30
    Köpt villa och sålt radhus med hjälp av samma mäklare. Ett professionellt, kunnigt och mycket trevligt bemötande av både mäklare såväl som byrå. Rekommenderas!
    2020-09-23
    Fick ett stort förtroende för honom o det kändes bra .
    Tack så mycket! Kändes alldeles utmärkt även för min del. :-) Mäklarbyrån
    • Ödåkra
    2020-09-20
    Vi har köpt ett radhus på kometgatan i ödåkra. Bra bemötande och kunnig mäklare. Vi fick hjälp på våra frågor och funderingar!
  • Kent Henric T
    sålde sin lägenhet med hjälp av Niklas Friberg en del av Mäklarbyrån
    2020-09-18
    Jag har köpt och sålt lägenheter
    Tyvärr måste jag sägs att hela affären var under all kritik.
    Hej Henric!
    Det var tråkigt att höra eftersom jag är väldigt mån om att mina kunder ska få en bra upplevelse av min förmedling.
    Jag skulle verkligen uppskatta om du vill precisera din kritik här så jag kan lära av mina misstag och gå starkare ur den här affären både som person och som mäklare. Ett mejl direkt till mig går också bra.

Vänligen
    Niklas