Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Mäklarcity

Mäklarcity

Kungsgatan 64, 903 26 Umeå — Visa karta

Engagemang och kunskap är nyckeln.

Att sälja eller köpa en bostad är ett stort beslut – så välj en mäklare med ett genuint engagemang, personlig service och effektiv marknadsföring. Mäklarcity har den erfarenhet, lokalkännedom och kompetens som gör resan trygg före, under och efter affären. Proffsig homestyling, smakfullt foto och smart annonsering är några av de verktyg som våra rutinerade mäklare använder för att hitta rätt köpare för ditt hem.

Funderar du på att sälja? Med planering och framförhållning skapar du de bästa förutsättningarna för en bra affär. Även om du inte helt bestämt dig för att sälja kan det löna sig att förbereda sig, ”utifall att…”
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 119 kunder tycker om Mäklarcity

• Susanne E skrev om Mäklarcity
    Köpte villa. Blev bra bemött av mäklaren och andra personer i bolaget.
    Bra återkoppling vid efterfrågan. Läs mer
  • Maria J skrev om Mäklarcity
    Köpt bostadsrätt
    Trevligt bemötande
    Kunde svara på våra frågor och funderingar Läs mer
  • Clara T skrev om Mäklarcity
    Köpt bostadsrätt, mkt nöjd med bemötande osv! Läs mer
  • Mats B skrev om Mäklarcity
    Blev bemött på ett personligt och förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • Lars Ö skrev om Mäklarcity
    Emily har varit lätt att ha att göra med, alltid positiv och tjänstvillig, flexibel och entusiastisk. Läs mer
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Mäklarcity
    Vi har sålt ett kedjehus. Vår mäklare är erfaren, proffesionell och trygg. Vi är mkt nöjda med hans arbete och det sätt han hanterat affären och den dialog som han hela tiden har haft med både oss som säljare och köpare. 5+ Läs mer
  • Rakel A skrev om Mäklarcity
    Köpte lägenhet på Mariestrand. Mycket trevligt bemötande. Hon tog sig tid att visa både lägenhet och förråd. Läs mer
  • Emilia N skrev om Mäklarcity
    Sålde min bostadsrätt i Sept 2018.
    Supernöjd med Mäklarcity som skötte försäljningen på ett smidigt och effektivt sätt samtidigt som dom höll mig informerad under hela processen.
    Från första kontakt till såld lägenhet tog det tre veckor.
    Rekommenderar Hans Lundgren! Läs mer
  • Maria A skrev om Mäklarcity
    Sålt ett radhus. Mycket nöjd med mäklaren, engagerad och lätt att ha och göra med. Fyllde våra förväntningar. Rak och tydlig. 🤗 Läs mer
  • Tommy B skrev om Mäklarcity
    Har köpt en bostadsrätt där mäklaren gjort vad man kan förvänta sig. Enda anmärkningen är att jag upplevde mäklaren väldigt stressad. Tror att även säljaren kände sig obekväm och lite överkörd när det ändå är stora steg för både köpare och säljare. Läs mer
  • Patrik A skrev om Mäklarcity
    Professionell och kunnig mäklare som skapade ett stort förtroende😃 Läs mer
  • Camilla A skrev om Mäklarcity
    Vi sålde vår bostadsrätt på bara en vecka och fick mer än vi hade vågat hoppas på! Vår mäklare kändes kunnig och noggrann och kom med kloka tankar och råd kring försäljningen samtidigt som han lyssnade när vi kom med förslag. Vi är väldigt nöjda med både försäljning och mäklare och kommer abslut rekommendera honom till andra! Läs mer
  • Ulrik S skrev om Mäklarcity
    Mitt andra köp via Mäklarcity, den här gången en villa. Bra sakligt och neutralt bemötande av mäklaren. Läs mer
  • Anton L skrev om Mäklarcity
    Hej!

Vi hade inga specifika förväntningar att mäklareb skulle sälja för en exakt summa, däremot de förväntningar som vi lägger vikt på är att mäklaren är kontaktbar och lägger vikt på att sätta oss som kund i centrum. Vi kände att vi bara var en i mängden och att Hans Lundgren mest ville bli av med lägenheten enkelt utan en utmaning.

Stort tack för hjälpen av försäljningen, men i framtiden blir det annan mäklaren om inte Mäklarcity bevisar motsatsen.

Med vänliga hälsningar

Anton Lundqvist Läs mer
  • Erik L skrev om Mäklarcity
    Kändes seriösa! Sålde en lägenhet i Umeå på 60 kvm. Läs mer
  • Pär F skrev om Mäklarcity
    Köpt lägenhet på mariehem! fick ett otroligt bra intryck av mäklare vid visning. har också känt att det finns kompetens och humanitet Läs mer
  • Stefan M skrev om Mäklarcity
    Allt fungerat snabbt, korrekt, profesionellt. Mycket nöjd. Läs mer
  • Lena W skrev om Mäklarcity
    Köpt bostadsrätt
    Snabbt svar från mäklaren, trevligt bemötande, bra info. Framför allt otroligt bra tillgänglighet och en känsla av ärlighet och pålitlighet. Snabb affär, känsla av att det var viktigare att köpare och säljare blev nöjda med hela förfarandet än att priset på objektet blev så högt som möjligt. Läs mer
  • Åke N skrev om Mäklarcity
    Vi har köpt och sålt vår lgh.
    Alltid fantastiskt att vara i kontakt med MC, alla ger allt och lite till! MC är vår mäklare sedan 2002, vi köper o säljer via MC.
    Denna affär påbörjades 2017-05 IOM vårt köp av en nyproducerad lgh. En resa på drygt 18 månader när sista penndraget sätts. Mycket angenämt!
    Vi är grymt nöjda! Läs mer
  • Aster B skrev om Mäklarcity
    Jag har sålt en bostadsrätt. Jag har upplevt en professionellt och snyggt skött kundbemötande och genomförd bostadsförsäljning. Nina var väldigt inlyssnande till mig som kund och jag kände att jag fick ett personligt men professionellt bemötande av Nina från dag ett. Hon lyssnade på mina frågor och önskemål och när det uppstod funderingar från min sida var hon snabb på att återkoppla både genom mail och telefon, vilket har varit väldigt uppskattat från min sida.

Jag tycker att Nina har varit tydlig i sitt sätt att kommunicera och förklara saker både vid personliga möten, på mail och över telefon. Jag upplevde att hon visade på stor yrkeskunnighet genom sitt sätt att förklara samt motivera för-och nackdelar gällande vissa detaljer om bostadsförsäljningen, på ett tydligt, trevligt och ödmjukt sätt.

Jag är väldigt nöjd över min upplevelse av Nina som mäklare. Ninas personliga men professionella bemötande i kombination med sin tydliga kommunikation, tillgänglighet och yrkeskunnande har gjort att jag som kund har känt mig trygg och lugn under hela försäljningsprocessen. Läs mer
  • Åsa A skrev om Mäklarcity
    Tycker kanske att man tog för lätt på att sälja lägenheten omöblerad. Vi fick intryck av att vi inte behövde göra någonting.

Vi hade dålig erfarenhet från det att vi köpte lägenheten och var tydliga med att vi ville att detta skulle bli bra för både oss och köpare. Vi litade helt och hållet på mäklarens erfarenhet.
    Tillslut blev det Ok när vi anlitat en stylist och bilderna blev trevliga och intressanta. Tror inte att de första bilderna kändes lockande för en köpare.
    I annat fall har det varit helt Ok. Vi har en fått erfarenhet av att vara säljare också. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Mäklarcity
    Trevligt bemötande och proffsigt upplägg vid visning. Bra kontakt och snabb återkoppling vid affär. Läs mer
  • Mats J skrev om Mäklarcity
    Bostadsrätt
    Bra bemötande, lyssnar och kommer med förslag
    Har köpt lägenhet av samma mäklare och fick förtroende då, som hon även levererade denna gång. Läs mer
  • Ing-Marie B skrev om Mäklarcity
    Köpt Biologigränd 4
    Utmärkt och fint bemötande och snabb service! Läs mer
  • Sara E skrev om Mäklarcity
    En 2a på haga.

Mäklaren var väldigt duktig, trevlig och kunnig. Jag är supernöjd!

Mina förväntningar var att lägenheten skulle bli såld men det slutade med budgivning! Läs mer
  • Erik L skrev om Mäklarcity
    Sålt en lägenhet 2a på 66kvm. Bra bemött,proffsigt.mäklaren levde upp till förväntningarna. bra helhet Läs mer
  • Micael Säll L skrev om Mäklarcity
    Snabb, korrekt, proffsig, lyhörd och hjälpsam. Läs mer
  • Olivia S skrev om Mäklarcity
    Jag har köpt en lägenhet, en etta!
    Mäklaren var väldigt trevlig och verkade väldigt intresserad av lägenheten när hon pratade om den. Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med min erfarenhet av mäklarcity! Läs mer
  • Åsa E skrev om Mäklarcity
    Bostadsrätt. Mycket nöjd med mäklare Läs mer
  • Erik Å skrev om Mäklarcity
    Köpte ett fritidshus.
    Blev bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • Lennie N skrev om Mäklarcity
    Proffsigt och seriöst från början till slut. Bra råd på vägen om vad man ska tänka på inför försäljning. Läs mer
  • Sture Gunnar J skrev om Mäklarcity
    Väl utfört jobb, trevliga kontakter med mäklaren. Läs mer
  • Ilir R skrev om Mäklarcity
    Jag har köpt en bostadsrätt. Till en början fick jag ett bra bemötande. Inga problem ända tills efter inflyttningen skedde.

Mäklaren och säljaren hade uppgivit en felaktig hyresavgift, en lägre än den som faktiskt var.

När jag kontaktade mäklaren var hon inte så hjälpsam och villig att hjälpa mig, allt hon gjorde var att skylla ifrån sig på föreningens revisor. Det är som att efter lägenheten blivit såld så skiter man i köparen även om man gjort fel.

Om inte mäklaren kan förmedla en fastighet korrekt, vilket är deras jobb, varför ska man ens anlita mäklare? Mitt förtroende för mäklarcity och andra mäklare är inte bra, det här var mitt första lägenhetsköp, upplevelsen var inte som jag hade förväntat mig och jag har inte mått bra av det. Läs mer
  • Lena Elisabet A
    Lena Elisabet A skrev om Mäklarcity
    Vi har köpt en bostadsrätt. Då vi först sa nej till att vara med på budgivning p g a att den inglasade balkongen inte hade kvällssol och sedan efter 2 dagar mejlade mäklaren och frågade om lägenheten var såld eller om vi kunde få en andra visning för att riktigt känna efter. Mäklaren var fullbokad men "klämde" ändå in oss för en visning samma eftermiddag och sedan hade vi turen att vinna budgivningen. Eftersom vi var oroliga att någon annan än de som var med på budgivningen skulle komma och ge ett högre bud ville vi skriva så fort som möjligt. Trots att mäklaren var mycket bokad lyckades hon få till ett möte som passade både oss, mäklaren och säljaren. Vi är supernöjda med allt som har med detta köp att göra och kan varmt rekommendera Emilie Svedberg som mäklare till vänner och bekanta. Läs mer
  • Viktor S skrev om Mäklarcity
    Super aggagerad i alla parter, Känner sig både trygg som köpare och säljare. Läs mer
  • Thomas A skrev om Mäklarcity
    Snabb enkel och bra kommunikation under hela säljprocessen Läs mer
  • Anita Åhs d skrev om Mäklarcity
    Bra bemötande med ett stort engangemang Läs mer
  • Mikael L skrev om Mäklarcity
    Köpt hus.
    Proffesionell och trevlig.
    Hade inga speciella förväntningar. Men ett stort pluss var den privata visningen. Mycket bättre än öppen för man fick egen tid och svar utan att vänta på massa andra. Läs mer
  • Lars-ola B skrev om Mäklarcity
    Jag har sålt en villa
    Mycket bra bemött (kände honom genom hans far och idrotten)
    Fick den summa som jag har begärd helt ok
    Hade 16 st på visningarna,men bara en bjöd. Läs mer
  • Anna Karolina Q skrev om Mäklarcity
    Köpt ett litet gammalt hus. Mkt trevligt bemötande, mäklaren hade inte riktigt koll på vissa saker som jag och andra frågade om på visningen eller efteråt, men kollade upp det och återkom med info. Läs mer
  • Sandra H skrev om Mäklarcity
    Vi köpte nyligen en villa utanför Umeå. Mkt nöjd med Mäklarcity. Läs mer
  • Egil B skrev om Mäklarcity
    Har sålt en villa via Mäklarcity. Vår kontaktperson Nina Lundström var mycket professionell och serviceinriktad. Försäljningsprocessen var väl planerad och allt löpte på enligt plan. Kan inte önska oss ett bättre bemötande! Läs mer
  • Sanna G
    Sanna G skrev om Mäklarcity
    Nina var väldigt trevlig och hjälpsam när vi sålde våran bostadsrätt. Vi är supernöjda! 😊 Läs mer
  • Simon P skrev om Mäklarcity
    Genomsnittligt utförande av en försäljning. Ingen vidare glöd i bemötandet! Läs mer
  • Lisbeth Fors M skrev om Mäklarcity
    Mycket bra bemötande
    Vi har sålt både svärmors bostad och snart vårt radhus
    Vi visste genom bekanta att mäklaren var bra och det stämde Läs mer
  • Robert B skrev om Mäklarcity
    Hej!
    Sålde en villa i Umeå med Bo-Gunnar på Mäklarcity.
    Vi blev bemötta på ett seriöst och proffsigt sätt av BG, precis som vi ville och förväntade oss.

Vi fick bra hjälp med allt från styling, till allmänna tips, till lån av släpvagn.
    Ovanpå detta såldes villan innan visning till högre pris än annonserat och vi är såklart mer än nöjda!
    MVH
    Robban Läs mer
  • Sten Ö skrev om Mäklarcity
    Hans Lundgren har alltid varit en seriös och mycket skicklig mäklare med goda kunskaper om bostadsmarknaden ! Jag har anlitat honom vid ett flertal tillfällen och han har fullföljt uppdragen på ett utmärkt sätt! Läs mer
  • Britt Yvonny Bäärnhielm S skrev om Mäklarcity
    Sålt en gammal sommarstuga med mycket fin tomt. Läs mer
  • Sarita N skrev om Mäklarcity
    Sålt min bostadsrätt. Tog tid men till slut blev den såld. Läs mer
  • Åke N skrev om Mäklarcity
    Köpt en nyproducerad lgh i Umeå, snabbt och korrekt handläggande, inget tjafs. Läs mer

Kungsgatan 64, 903 26 Umeå