Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende. Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 166 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå

• 2020-07-11

Pär L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    En mäklare som har tillgodosett mig som köpare, med mina krav och önskningar.
    Därför blev det hos denna mäklare en bostadsrätt i Umeå. Läs mer
  • 2020-07-03

Thomas H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har köpt en villa. Blev bra bemött av mäklaren. Presentationen av fastigheten innehöll en del missvisande information och annan information hade utelämnats, som rötskada i husets takutsprång. Läs mer
  • 2020-07-02

Ulla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Affären är ännu inte avslutad m så här långt har det varit bra. Trevligt bemötande o tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-01

Curt S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Villa utanför Umeå
    Bra bemötande initialt, men kommer med synpunkter på mig och min sambos förhållande när vi köpte huset och även efter försäljningen genomförts.
    Hade höga förväntningar då flera intressenter kom till visningar, men mäklaren visade dåligt engagemang vid visningar och svaga försök till att få till en budgivning, trots flera intressenter.
    Ingen mäklare jag kommer rekommendera till andra. Läs mer
  • 2020-06-30

Mikael H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Proffsigt och kunnigt bemötande, Läs mer
  • 2020-06-24

Lennart R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min avlidna systers lägenhet. Eftersom jag inte bor på orten var telefon- och mejlkontakter viktiga. Tycker mäklaren skötte detta bra och höll mej informerad om läget Läs mer
  • 2020-06-24

Ingrid Maria H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt och fått mycket hjälp av mäklaren med svar på frågor på sådant som inte varit så tydligt beskrivet i annonseringen. Läs mer
  • 2020-06-17

Leif J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt bostadsrätt och försäljning av mitt hus pågår.
    Bedömer mäklaren som kunnig, saklig och okomplicerad och på så sätt uppfyllde hon mina förväntningar. Läs mer

Daniel J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt bostadsrätt.
    Uppfattade henne som irriterad, svårarbetat, vimsig.

Mina förväntningar var att allt skulle gå rätt tillväga, ärligt och för alla parter en stor seriositet. Inget av dessa ovan nämnda exempel levde min mäklare upp till med facit i hand.

Känner mig lurad, först får jag bara ett förnamn på den som budade emot mig längst i budgivningen då hon säger citat: ''Jag har inte hennes fullständiga namn eller uppgifter'' Slut citat. Får enbart 1 nyckel till min nya lägenhet med löftet om att resterande nycklar absolut skall finnas i lägenheten (vi åkte aldrig dit gemensamt med säljaren, möttes upp på mäklarens kontor). Så hon bad mig skriva under alla papper på affären med löftet om att nycklar finns. Väl inne i lägenheten finns således inte alla nycklar varvid jag ringde och påtalade detta, får då svar att säljaren skall försöka leta fram dem men annars får jag stå för fakturan med cylinderbyte då jag rent juridiskt har skrivit på detta tidigare på förmiddagen samma dag, alltså vid samma tidpunkt som jag blev lovad att allt står rätt till och blev pressad att skriva under!
    Känns otroligt tråkigt, och djupt besviken på att det är såhär Svensk fastighetsförmedling sköter sina affärer. Jag kommer aldrig på några villkor rekommendera denna firma i Umeå till någon pga av dessa lurendrejare. Läs mer

Åsa Helene J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag är mycket nöjd med Jörgen Lundgren som ansvarade för min fastighetsförsäljning. Han agerade profissionellt,sakligt och drev affären framåt på ett effektivt och förtroendeingivande sätt. Jag uppskattade hans noggranhet på detaljnivå från första dagen vilket gjorde mig som säljare lugn och trygg. Jag kommer att rekommendera Sv. Fastighetsförmedling och Jörgen som mäklare i mitt nätverk och kontaktnät. Läs mer

Arvid L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Snabbt och enkelt. Bra kommunikation Läs mer
  • 2020-06-04

Andreas T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ann-Christine has been a great broker to work with. Very fast at setting things up. She has been very good at keeping us up to date. 5/5! Läs mer
  • 2020-05-28

Henrik J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Stöd vid försäljning => mycket bra från start till mål

Bra bemötande och bra stöd i hela processen Läs mer
  • 2020-05-28

Agneta F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Trevligt, något överdrivet översvallande. Läs mer
  • Joakim H

2020-05-25

Joakim H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Julia Ackermann. Väldigt trevlig och tillmötesgående i alla avseenden. Resulterade en snabb och smidig försäljning. Känner mig väldigt nöjd med henne som mäklare och jag skulle gärna anlitat henne igen. Läs mer
  • 2020-05-22

Mattias S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt Fredagsvägen i Ersmark Umeå med en mycket bra mäklare som verkligen gjorde sitt bästa för att visa huset.

Trevligaste mäklaren vi stött på och helheten är mycket bra! Läs mer
  • 2020-05-05

Ida N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt bostad och bra service och trevligt bemötande.
    Mäklaren kunde svara på våra frågor och skötte allt.

Toppen bra! Läs mer
    2020-05-05 Ronald B svarar Ida N
    Tack Ida! Förstår att ni längtar tills inflyttning. Sköt om er //Rolle
  • 2020-04-29

Nina F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Trevlig, noggrann och sympatisk mäklare. Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Nina F
    Tusen tack Nina för din fina reco! Hoppas allt är bra! :) //Ilona
  • 2020-04-28

Elias H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sämre bilder än vad jag önskat och bristfällig kontakt med mäklaren. Läs mer
  • 2020-04-27

Karin Frida Charlotte L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Fick fantastisk hjälp av Ilona att sälja min lägenhet.
    Redan vid första mötet fick jag väldigt bra bemötande. Hon är ständigt på tårna, lyhörd, båda fötterna på jorden och gör allt och lite till. Jag känner ett starkt förtroende till Ilona och vill varmt rekommendera henne då det är dags för dig att sälja din bostad! Jag är supernöjd! Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Karin Frida Charlotte L
    Tack så otroligt mycket Frida! Det var ett nöje att få sälja din fina lägenhet! Vi ses på tillträdet :) //Ilona
  • 2020-04-27

Tom E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi ble møtt av en hyggelig megler og fikk veldig god oppfølging. Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Tom E
    Tusen tack Tom! Vi ses till tillträdet! :) //Ilona
  • Britta V

2020-04-26

Britta V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt en mindre jordbruksfastighet.
    En öppen och trevlig mäklare som redan från första början gav ett positivt, kunnigt och intresserat intryck.
    Lätt att ha göra med, social och trevlig. Han klargjorde direkt vad som var hans uppgift och vad som var våran och hur en försäljning går till.
    Såg möjligheter och potential i vår fastighet, vilket andra mäklare som vi varit i kontakt med före honom inte gjorde på samma sätt. Mycket skicklig i sitt yrkesutövande, och han visade på stor kunskap och kompetens. Höll oss hela tiden uppdaterade i hur försäljningen fortlöpte, och i vilket skede han/vi var.
    Alltså - den bästa mäklare vi kunnat tänka oss. Tacksamma över att våra vänner rekommenderade honom till oss och som vi nu själva varmt rekommenderar vidare! Läs mer
  • 2020-04-19

Anna-karin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mäklaren var ärlig och genuint intresserad av att hitta rätt köpare till kunden och har stor kunskap om bostadsmarknaden. Läs mer
  • 2020-04-16

2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Kersti A
    Tackar så mycket Kersti för din reco! //Ilona
  • 2020-03-31

Thomas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt 4;a i Umeå på Sofiehem på ett mycket bra och atteaktivt läge i bra område Läs mer
  • 2020-03-28

Adam E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Julia var väldigt hjälpsam i samband med försäljningen av vårt radhus. Hon ställde upp, var lyhörd och kom med nya lösningar då det krävdes. Vi hade bra kontakt under hela försäljningen med genomgående trevligt bemötande. Jag upplevde att hon genuint ville det bästa för oss och skulle varmt rekommendera henne till bekanta. Läs mer
  • 2020-03-25

Emil J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde en lägenhet. Allt gick bra och min mäklare var alltid lätt att få tag på. Läs mer
  • 2020-03-23

Moa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi skulle köpa en lägenhet men hävde köpet efter besiktning. Mycket bra bemötande i alla lägen! Julia i Umeå är en klippa att ha vid sin sida och gjorde att vi kände oss trygga och glada genom hela processen. Läs mer
  • 2020-03-20

Britt-marie A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt hus. Hjälpsam tydlig och väldigt trevlig mäklare. Har bara positivt att säga👍 Läs mer
  • 2020-03-01

Linda G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt en lägenhet med vinst. Illona är en förtroendeingivande, seriös, kunnig och tydlig mäklare med hjärtat på rätt ställe. Hon överträffade mina förväntningar helt klart. Rekommenderar Illona varmt till alla som funderar på att sälja. Läs mer
  • 2020-02-01

Linda L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt. Bra kommunikation. Kändes som att man kunde lita på mäklaren. Läs mer
  • 2020-01-31

Hampus G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    30tecken30tecken30tecken30teck Läs mer
    2020-03-10 Ronald B svarar Hampus G
    Tack för förtroendet och hoppas att du hittar det du söker i Sth!
  • 2020-01-05

Fredrik S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpte en bostadsrätt i Umeå, glad och trevlig mäklare! Läs mer
    2020-01-30 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Fredrik S
    Tack Fredrik! Jag hoppas du ska trivas i din nya lägenhet! Ha det gott. MVH// Ilona
  • 2019-12-31

Christina O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har personligen inte sålt något Läs mer
  • Monica D

2019-12-13

Monica D skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt en bostadsrätt i Umeå. Jullia Ackerman tog sig an uppgiften med försäljningen med stor entusiasm. Vi har endast goda erfarenheter av Julias sätt att hantera affären. Julia höll oss informerade kontinuerligt genom hela processen - vilket vi sätter stort värde på. Hon levde verkligen upp till de förväntningar vi hade om ett snabbt avslut på försäljningen.

Julia får härmed högsta betyg Läs mer
  • 2019-12-09

Johanna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona hjälpte oss med vår försäljning av vår bostadsrätt.
    Vi upplevde Ilona som väldigt lätt att ha att göra med. Hon kände av marknaden på ett utmärkt sätt och tog in våra tankar och funderingar på ett bra sätt.

Ilona motsvarade helt klart våra förväntningar med ett härligt engagemang, hon är lätt att ha kontakt med och svarade snabbt på frågor och funderingar.

Vi kan varmt rekommendera Ilona som mäklare, ni kommer inte bli besvikna! Läs mer
  • 2019-12-07

Örjan K skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket hjälpsam och engagerad! Läs mer
  • 2019-12-06

Maria K skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi sålde vår bostadsrätt i Vännäsby. Julia har varit hjälpsam, professionell och effektiv.
    Vi rekommenderar henne verkligen! Läs mer
  • 2019-11-27

Anne-lie S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt min bostadsrätt! Med mäklarens erfarenhet och flexibilitet gick försäljningen både snabbt och bra!
    Är mycket nöjd! Läs mer
    2019-11-27 Ronald B svarar Anne-lie S
    Tack Anne-lie! Tack för förtroendet att sälja din fina lägenhet 🤗
  • 2019-11-19

Peder E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    En lungn mäklare som svarar på det man undrar över samt även berättar om vad han tycker om fastigheten i skick o brister mycket bra bemötande känns som en mycket ärlig man Läs mer
    2019-11-19 Ronald B svarar Peder E
    Med harmoniska köpare blir man lugn själv :-). Ni köper ett fantastiskt ställe!
  • 2019-11-06

Josefin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt en lägenhet, sjukt trevlig och hjälpsam mäklare, har inget jag kan klaga på, väldigt nöjd Läs mer
    2019-11-06 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Josefin L
    Tusen tack för din fina reco Josefin! Vi ses på tillträdet! Allt gott //Ilona
  • 2019-10-29

Claudia L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Som förstagångsköpare så har mäklaren varit till stor hjälp och förklarat när man inte förstått. Har inte haft några förväntningar men hade jag haft några så hade han levt upp till dom, han är en väldigt bra mäklare! Läs mer
  • 2019-10-28

Monica S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt ett parhus och köpt en bostadsrätt. Mkt bra bemötande av båda mäklarna. Lyhörda och kompetenta. Supernöjd. Läs mer
    2019-11-27 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Monica S
    Tack så mycket Monica! Du har köpt en superfin lägenhet som vi hoppas och tror att du ska trivas i!
    Ha det gott! // Ilona och Jörgen
  • 2019-10-28

Jacob N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en fantastisk lantbruksfastighet med villa, ladugård, skog och åker. Mäklaren var själv intresserad av huset, och tänkte hyra det av en kompis som var med i budgivningen. Så han gjorde världens sämsta jobb med att promota det, undanhöll även information. Han ljög oss rakt upp i ansiktet om vissa grejer, framförde inte alla bud efter budgivningen, utan slutade med att säljaren ringde upp mig personligen för att bekräfta vårat bud och intresse. Har en ganska lång lista på fel och brister i hanteringen av fastighetsförsäljningen, får se om man ids med att anmäla dom, hade jag varit säljarna hade jag inte tvekat.
    Kommer givetvis inte använda eller rekommendera denna mäklare eller det företaget han representerar.
    Slutade dock med att vi fick en fin gård, så det är vi nöjda med. Läs mer
  • 2019-10-27

Peder N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt.
    Jag fick ett bra bemötande av mäklaren.
    Fick bra information om lägenheten och
    Känslan var positiv. Läs mer
  • 2019-10-26

Stina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpare av hus. Mycket dåligt med information, långsam återkoppling (förutom när det var dags att handpenningen skulle utbetalas till säljaren + egna provisionen). Dåligt hanterad budgivningsprocess. Läs mer
  • 2019-10-25

Håkan H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag och min sambo har köpt en enplansvilla på Segelbåtsvägen 17 i Täfteå, Umeå kommun. Har bara positiva saker att säga om mäklaren. Har varit lättsam att ha att göra med och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-10-24

Dennis V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Bra mäklare! Jobbar verkligen för både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-24

Jan Anders O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt hus
    Mycket bra mäklare med lång erfarenhet Läs mer
  • Hans Sebastian L

2019-10-23

Hans Sebastian L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk service,
    Anlitade Svensk Fastighetsförmedling för skrivuppdrag då jag valde att marknadsföra själv.
    Hade mycket strul med köpare på fastigheten från min sida, Men fick ett tålmodigt bemötande och många goda råd. Om jag i framtiden behöver anlita mäklare igen så blir det dessa proffs utan tvivel! Läs mer

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå