Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende. Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!
Mån-Tor: 09:00-17:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 131 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå

• 2019-12-09

Johanna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona hjälpte oss med vår försäljning av vår bostadsrätt.
    Vi upplevde Ilona som väldigt lätt att ha att göra med. Hon kände av marknaden på ett utmärkt sätt och tog in våra tankar och funderingar på ett bra sätt.

Ilona motsvarade helt klart våra förväntningar med ett härligt engagemang, hon är lätt att ha kontakt med och svarade snabbt på frågor och funderingar.

Vi kan varmt rekommendera Ilona som mäklare, ni kommer inte bli besvikna! Läs mer
  • 2019-12-07

Örjan K skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket hjälpsam och engagerad! Läs mer
  • 2019-12-06

Maria K skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi sålde vår bostadsrätt i Vännäsby. Julia har varit hjälpsam, professionell och effektiv.
    Vi rekommenderar henne verkligen! Läs mer
  • 2019-11-27

Anne-lie S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt min bostadsrätt! Med mäklarens erfarenhet och flexibilitet gick försäljningen både snabbt och bra!
    Är mycket nöjd! Läs mer
    2019-11-27 Ronald B svarar Anne-lie S
    Tack Anne-lie! Tack för förtroendet att sälja din fina lägenhet 🤗
  • 2019-11-19

Peder E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    En lungn mäklare som svarar på det man undrar över samt även berättar om vad han tycker om fastigheten i skick o brister mycket bra bemötande känns som en mycket ärlig man Läs mer
    2019-11-19 Ronald B svarar Peder E
    Med harmoniska köpare blir man lugn själv :-). Ni köper ett fantastiskt ställe!
  • 2019-11-06

Josefin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt en lägenhet, sjukt trevlig och hjälpsam mäklare, har inget jag kan klaga på, väldigt nöjd Läs mer
    2019-11-06 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Josefin L
    Tusen tack för din fina reco Josefin! Vi ses på tillträdet! Allt gott //Ilona
  • 2019-10-29

Claudia L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Som förstagångsköpare så har mäklaren varit till stor hjälp och förklarat när man inte förstått. Har inte haft några förväntningar men hade jag haft några så hade han levt upp till dom, han är en väldigt bra mäklare! Läs mer
  • 2019-10-28

Monica S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt ett parhus och köpt en bostadsrätt. Mkt bra bemötande av båda mäklarna. Lyhörda och kompetenta. Supernöjd. Läs mer
    2019-11-27 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Monica S
    Tack så mycket Monica! Du har köpt en superfin lägenhet som vi hoppas och tror att du ska trivas i!
    Ha det gott! // Ilona och Jörgen
  • 2019-10-28

Jacob N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en fantastisk lantbruksfastighet med villa, ladugård, skog och åker. Mäklaren var själv intresserad av huset, och tänkte hyra det av en kompis som var med i budgivningen. Så han gjorde världens sämsta jobb med att promota det, undanhöll även information. Han ljög oss rakt upp i ansiktet om vissa grejer, framförde inte alla bud efter budgivningen, utan slutade med att säljaren ringde upp mig personligen för att bekräfta vårat bud och intresse. Har en ganska lång lista på fel och brister i hanteringen av fastighetsförsäljningen, får se om man ids med att anmäla dom, hade jag varit säljarna hade jag inte tvekat.
    Kommer givetvis inte använda eller rekommendera denna mäklare eller det företaget han representerar.
    Slutade dock med att vi fick en fin gård, så det är vi nöjda med. Läs mer
  • 2019-10-27

Peder N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt.
    Jag fick ett bra bemötande av mäklaren.
    Fick bra information om lägenheten och
    Känslan var positiv. Läs mer
  • 2019-10-26

Stina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpare av hus. Mycket dåligt med information, långsam återkoppling (förutom när det var dags att handpenningen skulle utbetalas till säljaren + egna provisionen). Dåligt hanterad budgivningsprocess. Läs mer
  • 2019-10-25

Håkan H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag och min sambo har köpt en enplansvilla på Segelbåtsvägen 17 i Täfteå, Umeå kommun. Har bara positiva saker att säga om mäklaren. Har varit lättsam att ha att göra med och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-10-24

Dennis V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Bra mäklare! Jobbar verkligen för både säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-24

Jan Anders O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt hus
    Mycket bra mäklare med lång erfarenhet Läs mer
  • Hans Sebastian L

2019-10-23

Hans Sebastian L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk service,
    Anlitade Svensk Fastighetsförmedling för skrivuppdrag då jag valde att marknadsföra själv.
    Hade mycket strul med köpare på fastigheten från min sida, Men fick ett tålmodigt bemötande och många goda råd. Om jag i framtiden behöver anlita mäklare igen så blir det dessa proffs utan tvivel! Läs mer
  • 2019-10-22

Maria K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt bostadsrätt.
    Snabb hantering, från uppdragsstart till dess att lägenheten var såld. Läs mer
  • 2019-09-30

Ragnar Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket trevlig och tillmötesgående, har stort förtroende för honom, vi känner oss trygga Läs mer
  • 2019-09-25

John Lennart L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Fritidshus

bra

över förväntan

nöjd med allt utom det "svettiga" arvodet Läs mer
  • 2019-09-21

Margot G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt en lägenhet i centrala Umeå, och vi är på alla sätt mycket nöjda med vår mäklare! Läs mer
    2019-09-21 Ronald B svarar Margot G
    Alltid ett nöje att åter få hjälpa återkommande kunder.Tack återigen för ert förtroende! /Mvh Ronald
  • 2019-09-17

Åsa S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    *köpt fritidshus
    *fått ett jättebra bemötande, är så nöjd!
    *lösningsorienterat arbetssätt Läs mer
    2019-09-18 Ronald B svarar Åsa S
    Tack för ditt fina omdöme och lycka till med ditt köp av stuga. Tror ni kommer att få många fina dagar där :-) / Ronald B
  • 2019-09-15

Bengt N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Med erfarenheten av att ha köpt bostadsrätt av denna mäklare var det ett självklart val när vi skulle sälja vår tidigare bostad.
    Full av energi och ger verkligen intrycket av att ha kundens bästa som sin målsättning. Läs mer
    2019-09-17 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Bengt N
    Tusen tack för denna fina reco! Det har varit så roligt att vara med er vid både köp och försäljning! Ha det gott och sköt om er! //Ilona
  • 2019-09-12

Kenneth O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Känns att det är en erfaren mäklare Läs mer
  • 2019-09-07

Anna-Lena L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Svensk Fastighetsförmedling har sålt min bostadsrätt. Jag upplever en ärlighet och rakhet i kommunikationen som gör att jag har känt mig trygg och inkluderad.
    Så jag kan verkligen rekommendera min mäklare, Jörgen Lundgren på alla sätt. Läs mer
  • 2019-09-02

Malin H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har sålt en trea på Västerslätt.
    Mäklaren har skött sitt jobb utmärkt. Bra dialog innan försäljning med tips och råd.
    Under försäljningen var det bra att kunna följa statistik och antal intresserade via en websida.
    Bra återkoppling av mäklaren under hela processen. Läs mer
  • 2019-09-02

Jimmy L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Hjälpte till med försäljning av vårt hus. Väl bemötande och stort tålamod då försäljningen drog ut på tiden. Läs mer
  • 2019-08-27

Monia Mabrouka K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jörgen L. på Svensk Fastighetsförmedling har nyligen hjälpt mig att sälja två bostadsrätter i Umeå, en på Sandåkern och en annan på Mariehöjd. Jörgen är en mycket kompetent, pålitlig och flexibel mäklare som är mån om att tillgodose både köparen och säljarens behov på bästa möjliga sätt. Läs mer
  • 2019-08-22

Hsb brf Trumpeten skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Brf förening som sålt bostad .från hyresrätt till bostadsrätt. Trevlig mäklare som håller en uppdaterad och mån om både säljare och köpare. Läs mer
    2019-08-26 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Hsb brf Trumpeten
    Tusen tack för era fina ord! Vi ses till tillträdet. Ha det gott så länge.
    //Ilona
  • 2019-08-22

Darja Kirillovna D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    1:an
    Väldigt professionellt, hjälpsamt och trevligt. Läs mer
    2019-08-26 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Darja Kirillovna D
    Tack så mycket Darja! Jag hoppas och tror att er dotter kommer trivas i lägenheten!
    MVH Ilona
  • 2019-08-06

Elin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde ett hus i centrala Umeå. Mäklaren var dålig på att höra av sig. Var dessutom svår att få tag på. Större delen av annonsen var felstavad och innehöll felaktig information som vi som säljare själv var tvungen att påpeka för att det skulle rättas till. Rent allmänt kändes det som att mäklaren inte var intresserad av att sälja vårat hus och inte ansträngde sig nog för att marknadsföra det. Resultatet blev att vi fick gå ner i pris för att få sålt huset. Mäklaren är inte att rekommendera. Det var mycket lovord och snack i början fram tills att vi valt mäklaren, sedan var det ingen verkstad när det väl kom till att sälja huset. Läs mer
  • 2019-07-05

Mats-Erik S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi både köpte och sålde vårt hus med hjälp av Jörgen. Jörgen arbetar metodiskt och målmedvetet genom processen. Han är tydlig, flexibel, inger ett mycket stort förtroende och besitter en imponerande kompetens. Katarina och Mats-Erik Skogfält Läs mer
  • 2019-07-03

Maritha J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Professionellt bemötande där jag som säljare känner mig trygg. Läs mer
  • 2019-07-02

Ronny J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Att sälja ett hus man bott i under 30år är en stor sak inte bara pekuniärt utan även väldigt laddat utifrån ett känsloperspektiv.
    Anton är suverän att leverera den helheten med ett engageman och en kompetensgrund som är enastående.
    Jag kommer fortsatt att rekommendera Anton till alla jag känner!

Ronny Jacobsson Läs mer

• 2019-06-24

Christer L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Hej
    Har sålt ett fritidshus

Har helt enkelt blivit bemött på ett excellent sätt från början till slut!😊😊😊

Mvh Christer o Carina Läs mer
  • 2019-06-24

Åke George J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    .jag har köpt en bostadsrätt
    .mycket bra
    .höga förväntningar, ja

.jag fick veta det jag ville om lägenheten Läs mer
    2019-06-24 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Åke George J
    Tack Åke för din Reco! Jag tror och hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet! Vi ses på tillträdet :) //Ilona
  • 2019-06-22

Simon S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag är oerhört nöjd med valet av Ilona som mäklare vid försäljningen av min bostadsrätt. En kunnig, proffsig och lyhörd person som jag helt klart hade valt igen. Uppskattade verkligen det faktum att hon ständigt var tillgänglig och återkopplade till mig vid eventuella funderingar, detta gjorde att jag kände mig trygg och informerad genom hela processen. Läs mer
    2019-06-24 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Simon S
    Tusen tack för din fina Reco Simon! Det har varit riktigt roligt att få sälja din fina lägenhet och jag hoppas att du ska trivas i södra Sverige :) //Ilona
  • Johan D

• 2019-06-17

Sven N skrev om Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt lägenhet
    Bra och trevligt bemötande
    Proffsigt och snabb återkoppling Läs mer
  • Göran N

2019-05-31

Göran N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har fått hjälp av Kristian Hermansson att sälja min bostad Lövholmen 34.Kristian har hjälpt mig med två fastighetsaffärer tidigare och han har skött sitt uppdrag på ett utmärkt sätt.De förväntningar jag hade på pris och på köpare har överträffat mina egna ställda förväntningar.Kristian har med råge genom sitt sätt och sitt engagemang uppfyllt de förhoppningar om att det skulle gå fort att få sålt huset samt att rätt köpare också skulle komma på visning. Jag kan på det varmaste rekommendera Kristian och på det sätt som han åtog sig uppgiften att annonsera, visa och genomföra försäljning av mitt hus. Läs mer
  • Tora H

2019-05-28

Tora H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket engagerad, trevlig och proffsig mäklare som gör det där extra. Rekommenderar verkligen Ilona. Läs mer
    2019-06-17 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Tora H
    Tusen tack! Det har varit så roligt att få hjälpa er. Stort lycka till med allt. Jag hoppas vi ses i framtiden! :) //Ilona
  • 2019-05-18

Malte B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi är väldigt nöjda med Antons arbete i samband med vår försäljning. Han har varit lyhörd för våra önskemål och gett oss service utöver vad vi förväntade oss. Kunde inte varit mer nöjd med vårt val av mäklare. Läs mer
  • 2019-05-17

Staffan L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt vårt fritidshus. Våra förväntningar på god service och bra bemötande har verkligen uppfyllts och vi är mycket nöjda med all den hjälp och information som vi fått. Ronald har svarat upp på ett personligt och engagerat sätt under hela processen. Läs mer
    2019-05-17 Ronald B svarar Staffan L
    Tack snälla ni :) Ni har varit ett sant nöje att få hjälpa och att få lära känna er!
  • 2019-05-07

Najib N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har köpt en lägenhet. Jörgen har varit tydligt och välplanerat när vi möts eller hade samtal. Vi blev väl informerad och väl bemött av mäklaren. Affären är inte över än men som det ser ut idag så är det inga några problem:) Läs mer
  • 2019-04-26

Spolander M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Försäljning av min lägenhet i centrala Umeå. Väldigt nöjd med hur Jörgen har hanterat denna affär från början till slut. Kan starkt rekommendera honom till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-04-02

Birgit Anita J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    A-C Säfström har arbetat flitigt lite strul på vägen men inte hennes fel allt löste sig fint Läs mer
  • 2019-03-21

Henrik Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag blev bra bemött av mäklaren och känner mig nöjd med arbetet som blev utfört för att få huset sålt. Läs mer
  • Rolf J

2019-03-21

Rolf J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi köpte en 4:a i Umeå. Visningen sköttes exemplariskt av mäklaren.
    Bemötandet var empatisk, engagerat och lyhört för våra frågor..
    Enbart positiva upplevelser av mötet. Läs mer
  • 2019-03-14

Nadja S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag och mina bröder skulle sälja ett sommarhus, ingen av oss bor på orten så vi visste inte vem eller vilket företag vi skulle anlita.
    Vi träffade tre olika mäklare från tre olika fastighetsbyråer och är i efterhand mycket nöjda och glada med vårt val som föll på Philip Forsman på Svensk Fastighetsförmedling i Umeå.
    Han var från början väldigt trevlig, kunnig, saklig och professionell. Han visade genuint intresse, lyssnade, var alltid tillgänglig för frågor och funderingar, återkopplade snabbt och höll oss uppdaterade under hela försäljningen.
    Det kanske allra viktigaste, vi kände förtroende och trygghet för Philip, under hela processen.
    Vi rekommenderar Philip varmt! Läs mer
  • 2019-03-09

Magnus F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min fjällstuga via Ronald. Trevligt och seriöst bemötande och snabb försäljning.

Kommer definitivt att använda honom igen. Läs mer
    2019-03-10 Ronald B svarar Magnus F
    Tack för förtroendet/ Mvh Rolle