Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende. Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 187 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå

• 2020-11-29

Martin B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mäklaren var kompetent, trevlig och kommunikativ Läs mer
  • 2020-11-29

Tobbe J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket bra, engagemang, proffsigt bemötande. Kommer att rekommendera han till andra Läs mer
  • 2020-11-15

Gustav V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Fick hjälp med att sälja våran lägenhet. Allt gick snabbt och smidigt. Vi hade inte kunnat haft en bättre mäklare. Läs mer
  • 2020-11-06

Gunnel Anita W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt bostadsrätt. Julia var till belåtenhet! Läs mer
  • 2020-11-01

Lars Roger Johannes E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde en fastighet
    Mäklare skötte sig utmärkt!
    Kan rekommendera företaget!! Läs mer
  • 2020-10-30

Nils-ivar A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt villa i mindre stad. Utomordentligt bra bemötande av mäklaren som var informativ på ett lugnt och bra sätt. Gick dit förutsättningslöst vad gäller vad man kan förvänta sig av en mäklare. Hon var mycket bra tycker jag och visst kanske man innerst inne har någon förväntan på saklighet och framförallt inte vara överdrivet informativ så att det på något sätt tar fokus från ens egen uppfattning av det man ser. Det skötte mäklaren mycket bra. Läs mer
  • mujda s

2020-10-30

mujda s skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde vår bostad i Umeå via Svensk fastighetsförmedlingen och Mattias som var vår mäklare var professionell och trevlig. Hade stor förtroende för honom och han hanterade försäljningen på ett bra sätt. Läs mer
  • 2020-10-29

Edel P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Svenskfast har fått uppdraget att säja både mina lägenheter. Anton Eriksson sålde den första, och Jörgen Lundgren sålde den andra. Jag är nöjda med båda mäklare. Och jag blev chockad över hur mycket dom lyckades sälja lägenheterna för!! 😊 Läs mer
  • 2020-10-23

Tony C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mäklaren var Kompetent, trevlig och tydlig. Läs mer
  • 2020-10-03

Peter V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt lägenhet
    Väldigt sympatisk och hjälpsam mäklare Läs mer

Linn F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi köpte en liten gård. Väldigt bra bemötande av mäklare som svarade på alla frågor och tog sig tid att ta reda på allt.
    Väldigt pedagogiskt och förklarade allt i avtalen.
    Är väldigt nöjd med hela upplevelsen! Läs mer

Kent A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Markus S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt ett fritidshus
    Mäklaren gjorde ett kanonjobb med beskrivning, fotografering och försäljning
    Blev långt över vår förväntan
    Jättenöjda Läs mer
  • 2020-08-25

Emma L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Kände stort förtroende för Ilona, hon är noggrann, trevlig och hjälpsam! Mån om att det ska kännas bra för både köpare och säljare. Kan varmt rekommendera att anlita henne! Läs mer
    2020-09-18 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Emma L
    Tack så mycket för denna fina reco! Det var ett nöje att få hjälpa er med försäljningen av er lägenhet!
    //Ilona
  • 2020-08-24

Roger N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har köpt en villa och vi blev väldigt bra bemötta av mäklaren och gav ett positivt och trovärdigt intryck. Lätt att ha att göra med. Läs mer
  • 2020-08-23

Anna T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Julia är lyhörd, professionell och extremt engagerad från start till mål. Kontinuerlig återkoppling och rådgivning från hennes sida genom hela processen. Hennes lugn och positiva inställning smittar av sig! Anlita henne, ni kommer inte ånga er. Läs mer
  • 2020-08-21

Lars J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Trevligt bemötande men svår att nå. Nu är inte allt klart så jag har för liten erfarenhet av mäklaren för att kunna svar på frågan. Läs mer
  • 2020-08-21

Christina H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt en fin lbostad Fått mycket bra svar på frågor som vi ställt👍 Läs mer
  • 2020-07-24

Ingela M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt. Fick snabb återkoppling av mäklaren efter visat intresse. Mäklaren har hittills mer än väl levt upp till våra förväntningar. Läs mer
    2020-08-21 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Ingela M
    Tusen tusen tack för er fina reco! Hoppas Axel ska trivas i lägenheten!
    //Ilona
  • 2020-07-21

Kristina H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi tycker att Ronald är perfekt! Snabbt och smidigt tog han tag i vårt projekt. Med förståelse, kunskap och känsla drog han igång detta. Vi är innerligt tacksamma att han hittat rätta köparna för vårt paradis! Ronald är lätt att prata med och han är samtidigt rätt realistisk, vilket ger en trygghet som säljare.

mvg

Kristina & Tom Houwing Läs mer
  • 2020-07-20

Fia T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona erbjöd en fantastisk upplevelse där gi kände oss trygga hela vägen. Läs mer
    2020-08-21 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Fia T
    Tusen tack Fia för din fina Reco! Vi ses till tillträdet! // Ilona
  • 2020-07-11

Pär L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    En mäklare som har tillgodosett mig som köpare, med mina krav och önskningar.
    Därför blev det hos denna mäklare en bostadsrätt i Umeå. Läs mer
  • 2020-07-03

Thomas H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har köpt en villa. Blev bra bemött av mäklaren. Presentationen av fastigheten innehöll en del missvisande information och annan information hade utelämnats, som rötskada i husets takutsprång. Läs mer
  • 2020-07-02

Ulla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Affären är ännu inte avslutad m så här långt har det varit bra. Trevligt bemötande o tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-07-01

Curt S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Villa utanför Umeå
    Bra bemötande initialt, men kommer med synpunkter på mig och min sambos förhållande när vi köpte huset och även efter försäljningen genomförts.
    Hade höga förväntningar då flera intressenter kom till visningar, men mäklaren visade dåligt engagemang vid visningar och svaga försök till att få till en budgivning, trots flera intressenter.
    Ingen mäklare jag kommer rekommendera till andra. Läs mer
  • 2020-06-30

Mikael H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Proffsigt och kunnigt bemötande, Läs mer
  • 2020-06-24

Lennart R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min avlidna systers lägenhet. Eftersom jag inte bor på orten var telefon- och mejlkontakter viktiga. Tycker mäklaren skötte detta bra och höll mej informerad om läget Läs mer
  • 2020-06-24

Ingrid Maria H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt och fått mycket hjälp av mäklaren med svar på frågor på sådant som inte varit så tydligt beskrivet i annonseringen. Läs mer
  • 2020-06-17

Leif J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt bostadsrätt och försäljning av mitt hus pågår.
    Bedömer mäklaren som kunnig, saklig och okomplicerad och på så sätt uppfyllde hon mina förväntningar. Läs mer

Daniel J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt bostadsrätt.
    Uppfattade henne som irriterad, svårarbetat, vimsig.

Mina förväntningar var att allt skulle gå rätt tillväga, ärligt och för alla parter en stor seriositet. Inget av dessa ovan nämnda exempel levde min mäklare upp till med facit i hand.

Känner mig lurad, först får jag bara ett förnamn på den som budade emot mig längst i budgivningen då hon säger citat: ''Jag har inte hennes fullständiga namn eller uppgifter'' Slut citat. Får enbart 1 nyckel till min nya lägenhet med löftet om att resterande nycklar absolut skall finnas i lägenheten (vi åkte aldrig dit gemensamt med säljaren, möttes upp på mäklarens kontor). Så hon bad mig skriva under alla papper på affären med löftet om att nycklar finns. Väl inne i lägenheten finns således inte alla nycklar varvid jag ringde och påtalade detta, får då svar att säljaren skall försöka leta fram dem men annars får jag stå för fakturan med cylinderbyte då jag rent juridiskt har skrivit på detta tidigare på förmiddagen samma dag, alltså vid samma tidpunkt som jag blev lovad att allt står rätt till och blev pressad att skriva under!
    Känns otroligt tråkigt, och djupt besviken på att det är såhär Svensk fastighetsförmedling sköter sina affärer. Jag kommer aldrig på några villkor rekommendera denna firma i Umeå till någon pga av dessa lurendrejare. Läs mer

Åsa Helene J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag är mycket nöjd med Jörgen Lundgren som ansvarade för min fastighetsförsäljning. Han agerade profissionellt,sakligt och drev affären framåt på ett effektivt och förtroendeingivande sätt. Jag uppskattade hans noggranhet på detaljnivå från första dagen vilket gjorde mig som säljare lugn och trygg. Jag kommer att rekommendera Sv. Fastighetsförmedling och Jörgen som mäklare i mitt nätverk och kontaktnät. Läs mer

Arvid L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Snabbt och enkelt. Bra kommunikation Läs mer
  • 2020-06-04

Andreas T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ann-Christine has been a great broker to work with. Very fast at setting things up. She has been very good at keeping us up to date. 5/5! Läs mer
  • 2020-05-28

Henrik J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Stöd vid försäljning => mycket bra från start till mål

Bra bemötande och bra stöd i hela processen Läs mer
  • 2020-05-28

Agneta F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Trevligt, något överdrivet översvallande. Läs mer
  • Joakim H

2020-05-25

Joakim H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Julia Ackermann. Väldigt trevlig och tillmötesgående i alla avseenden. Resulterade en snabb och smidig försäljning. Känner mig väldigt nöjd med henne som mäklare och jag skulle gärna anlitat henne igen. Läs mer
  • 2020-05-22

Mattias S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt Fredagsvägen i Ersmark Umeå med en mycket bra mäklare som verkligen gjorde sitt bästa för att visa huset.

Trevligaste mäklaren vi stött på och helheten är mycket bra! Läs mer
  • 2020-05-05

Ida N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt bostad och bra service och trevligt bemötande.
    Mäklaren kunde svara på våra frågor och skötte allt.

Toppen bra! Läs mer
    2020-05-05 Ronald B svarar Ida N
    Tack Ida! Förstår att ni längtar tills inflyttning. Sköt om er //Rolle
  • 2020-04-29

Nina F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Trevlig, noggrann och sympatisk mäklare. Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Nina F
    Tusen tack Nina för din fina reco! Hoppas allt är bra! :) //Ilona
  • 2020-04-28

Elias H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sämre bilder än vad jag önskat och bristfällig kontakt med mäklaren. Läs mer
  • 2020-04-27

Karin Frida Charlotte L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Fick fantastisk hjälp av Ilona att sälja min lägenhet.
    Redan vid första mötet fick jag väldigt bra bemötande. Hon är ständigt på tårna, lyhörd, båda fötterna på jorden och gör allt och lite till. Jag känner ett starkt förtroende till Ilona och vill varmt rekommendera henne då det är dags för dig att sälja din bostad! Jag är supernöjd! Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Karin Frida Charlotte L
    Tack så otroligt mycket Frida! Det var ett nöje att få sälja din fina lägenhet! Vi ses på tillträdet :) //Ilona
  • 2020-04-27

Tom E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi ble møtt av en hyggelig megler og fikk veldig god oppfølging. Läs mer
    2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Tom E
    Tusen tack Tom! Vi ses till tillträdet! :) //Ilona
  • Britta V

2020-04-26

Britta V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt en mindre jordbruksfastighet.
    En öppen och trevlig mäklare som redan från första början gav ett positivt, kunnigt och intresserat intryck.
    Lätt att ha göra med, social och trevlig. Han klargjorde direkt vad som var hans uppgift och vad som var våran och hur en försäljning går till.
    Såg möjligheter och potential i vår fastighet, vilket andra mäklare som vi varit i kontakt med före honom inte gjorde på samma sätt. Mycket skicklig i sitt yrkesutövande, och han visade på stor kunskap och kompetens. Höll oss hela tiden uppdaterade i hur försäljningen fortlöpte, och i vilket skede han/vi var.
    Alltså - den bästa mäklare vi kunnat tänka oss. Tacksamma över att våra vänner rekommenderade honom till oss och som vi nu själva varmt rekommenderar vidare! Läs mer
  • 2020-04-19

Anna-karin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mäklaren var ärlig och genuint intresserad av att hitta rätt köpare till kunden och har stor kunskap om bostadsmarknaden. Läs mer
  • 2020-04-16

2020-04-29 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Kersti A
    Tackar så mycket Kersti för din reco! //Ilona
  • 2020-03-31

Thomas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt 4;a i Umeå på Sofiehem på ett mycket bra och atteaktivt läge i bra område Läs mer
  • 2020-03-28

Adam E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Julia var väldigt hjälpsam i samband med försäljningen av vårt radhus. Hon ställde upp, var lyhörd och kom med nya lösningar då det krävdes. Vi hade bra kontakt under hela försäljningen med genomgående trevligt bemötande. Jag upplevde att hon genuint ville det bästa för oss och skulle varmt rekommendera henne till bekanta. Läs mer
  • 2020-03-25

Emil J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde en lägenhet. Allt gick bra och min mäklare var alltid lätt att få tag på. Läs mer
  • 2020-03-23

Moa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi skulle köpa en lägenhet men hävde köpet efter besiktning. Mycket bra bemötande i alla lägen! Julia i Umeå är en klippa att ha vid sin sida och gjorde att vi kände oss trygga och glada genom hela processen. Läs mer
  • 2020-03-20

Britt-marie A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt hus. Hjälpsam tydlig och väldigt trevlig mäklare. Har bara positivt att säga👍 Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte