Alla kategorier Mäklare Västerbotten Umeå Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende. Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 97 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå

• 2019-08-06

Elin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde ett hus i centrala Umeå. Mäklaren var dålig på att höra av sig. Var dessutom svår att få tag på. Större delen av annonsen var felstavad och innehöll felaktig information som vi som säljare själv var tvungen att påpeka för att det skulle rättas till. Rent allmänt kändes det som att mäklaren inte var intresserad av att sälja vårat hus och inte ansträngde sig nog för att marknadsföra det. Resultatet blev att vi fick gå ner i pris för att få sålt huset. Mäklaren är inte att rekommendera. Det var mycket lovord och snack i början fram tills att vi valt mäklaren, sedan var det ingen verkstad när det väl kom till att sälja huset. Läs mer
  • 2019-07-05

Mats-Erik S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi både köpte och sålde vårt hus med hjälp av Jörgen. Jörgen arbetar metodiskt och målmedvetet genom processen. Han är tydlig, flexibel, inger ett mycket stort förtroende och besitter en imponerande kompetens. Katarina och Mats-Erik Skogfält Läs mer
  • 2019-07-03

Maritha J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Professionellt bemötande där jag som säljare känner mig trygg. Läs mer
  • 2019-07-02

Ronny J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Att sälja ett hus man bott i under 30år är en stor sak inte bara pekuniärt utan även väldigt laddat utifrån ett känsloperspektiv.
    Anton är suverän att leverera den helheten med ett engageman och en kompetensgrund som är enastående.
    Jag kommer fortsatt att rekommendera Anton till alla jag känner!

Ronny Jacobsson Läs mer

• 2019-06-24

Christer L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Hej
    Har sålt ett fritidshus

Har helt enkelt blivit bemött på ett excellent sätt från början till slut!😊😊😊

Mvh Christer o Carina Läs mer
  • 2019-06-24

Åke George J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    .jag har köpt en bostadsrätt
    .mycket bra
    .höga förväntningar, ja

.jag fick veta det jag ville om lägenheten Läs mer
    2019-06-24 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Åke George J
    Tack Åke för din Reco! Jag tror och hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet! Vi ses på tillträdet :) //Ilona
  • 2019-06-22

Simon S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag är oerhört nöjd med valet av Ilona som mäklare vid försäljningen av min bostadsrätt. En kunnig, proffsig och lyhörd person som jag helt klart hade valt igen. Uppskattade verkligen det faktum att hon ständigt var tillgänglig och återkopplade till mig vid eventuella funderingar, detta gjorde att jag kände mig trygg och informerad genom hela processen. Läs mer
    2019-06-24 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Simon S
    Tusen tack för din fina Reco Simon! Det har varit riktigt roligt att få sälja din fina lägenhet och jag hoppas att du ska trivas i södra Sverige :) //Ilona
  • Göran N

2019-05-31

Göran N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har fått hjälp av Kristian Hermansson att sälja min bostad Lövholmen 34.Kristian har hjälpt mig med två fastighetsaffärer tidigare och han har skött sitt uppdrag på ett utmärkt sätt.De förväntningar jag hade på pris och på köpare har överträffat mina egna ställda förväntningar.Kristian har med råge genom sitt sätt och sitt engagemang uppfyllt de förhoppningar om att det skulle gå fort att få sålt huset samt att rätt köpare också skulle komma på visning. Jag kan på det varmaste rekommendera Kristian och på det sätt som han åtog sig uppgiften att annonsera, visa och genomföra försäljning av mitt hus. Läs mer
  • Tora H

2019-05-28

Tora H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket engagerad, trevlig och proffsig mäklare som gör det där extra. Rekommenderar verkligen Ilona. Läs mer
    2019-06-17 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Tora H
    Tusen tack! Det har varit så roligt att få hjälpa er. Stort lycka till med allt. Jag hoppas vi ses i framtiden! :) //Ilona
  • 2019-05-18

Malte B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi är väldigt nöjda med Antons arbete i samband med vår försäljning. Han har varit lyhörd för våra önskemål och gett oss service utöver vad vi förväntade oss. Kunde inte varit mer nöjd med vårt val av mäklare. Läs mer
  • 2019-05-17

Staffan L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt vårt fritidshus. Våra förväntningar på god service och bra bemötande har verkligen uppfyllts och vi är mycket nöjda med all den hjälp och information som vi fått. Ronald har svarat upp på ett personligt och engagerat sätt under hela processen. Läs mer
    2019-05-17 Roland B svarar Staffan L
    Tack snälla ni :) Ni har varit ett sant nöje att få hjälpa och att få lära känna er!
  • 2019-05-07

Najib N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har köpt en lägenhet. Jörgen har varit tydligt och välplanerat när vi möts eller hade samtal. Vi blev väl informerad och väl bemött av mäklaren. Affären är inte över än men som det ser ut idag så är det inga några problem:) Läs mer
  • 2019-04-26

Spolander M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Försäljning av min lägenhet i centrala Umeå. Väldigt nöjd med hur Jörgen har hanterat denna affär från början till slut. Kan starkt rekommendera honom till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-04-02

Birgit Anita J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    A-C Säfström har arbetat flitigt lite strul på vägen men inte hennes fel allt löste sig fint Läs mer
  • 2019-03-21

Henrik Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag blev bra bemött av mäklaren och känner mig nöjd med arbetet som blev utfört för att få huset sålt. Läs mer
  • Rolf J

2019-03-21

Rolf J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi köpte en 4:a i Umeå. Visningen sköttes exemplariskt av mäklaren.
    Bemötandet var empatisk, engagerat och lyhört för våra frågor..
    Enbart positiva upplevelser av mötet. Läs mer
  • 2019-03-14

NADJA S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag och mina bröder skulle sälja ett sommarhus, ingen av oss bor på orten så vi visste inte vem eller vilket företag vi skulle anlita.
    Vi träffade tre olika mäklare från tre olika fastighetsbyråer och är i efterhand mycket nöjda och glada med vårt val som föll på Philip Forsman på Svensk Fastighetsförmedling i Umeå.
    Han var från början väldigt trevlig, kunnig, saklig och professionell. Han visade genuint intresse, lyssnade, var alltid tillgänglig för frågor och funderingar, återkopplade snabbt och höll oss uppdaterade under hela försäljningen.
    Det kanske allra viktigaste, vi kände förtroende och trygghet för Philip, under hela processen.
    Vi rekommenderar Philip varmt! Läs mer
  • 2019-03-09

Magnus F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde min fjällstuga via Ronald. Trevligt och seriöst bemötande och snabb försäljning.

Kommer definitivt att använda honom igen. Läs mer
    2019-03-10 Roland B svarar Magnus F
    Tack för förtroendet/ Mvh Rolle
  • 2019-02-17

Åke B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    köpt en bostadsrätt i centrala Umeå
    Ilona har på ett föredömligt sätt utfört sitt uppdrag, snabb med återkoppling och väldigt trevlig.
    Kan varmt rekommendera Svensk Fastighetsförmedling Läs mer
    2019-02-20 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Åke B
    Tusen tack Åke! Jag ser framemot vårt framtida samarbete med er superfina lägenhet och jag hoppas (och tror) att ni kommer trivas i ert nya boende!
  • 2019-02-14

Marie Forsén Spetz skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi sålde vårt radhus med hjälp av Jörgen och är supernöjda! Jörgen är rak och ärlig och verkligen mån om att såväl säljare som köpare ska bli nöjda. Det känns tryggt. Vi rekommenderar mer än gärna! Läs mer
    2019-02-15 Jörgen L svarar Marie Forsén Spetz
    Hej Marie.
    Kul att ni är nöjda. Ser fram emot att få besöka er i er nya bostad när det blir klart.
  • 2019-02-07

Charlotte Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi sålde en villa. Allt sköttes mkt professionellt. Mkt kompetent mäklare med ett behagligt sätt. Rekommenderas högt. Läs mer
  • 2019-02-01

Katrine S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt en bostadsrätt 4;a, och är jättenöjda med Ilona som mäklare. Trevlig och serviceinriktad, bra på att återkoppla, driven och positiv. Raka besked och inga konstigheter. Vi kan rekommendera henne med gott samvete! Läs mer
  • 2019-01-11

Lina H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har sålt vårt hus. Med hjälp av vår trevliga mäklare blev det en snabb och smidig affär. Vi är jättenöjda. Tack och vi återkommer gärna. Läs mer
  • Eva A

2019-01-01

Eva A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona sålde vår mammas lägenhet (dödsbo). Vi är tre systrar som hon hanterat bra. Ilona har alltid varit tillgänglig och snabbt gett respons. Försäljningen gick snabbt, 3 månader trots trög marknad. Priset blev det vi begärt. Ilona hanterade hela processen på bästa sätt. Vi är tacksamma för hennes arbetsinsats. Läs mer
    2019-01-04 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Eva A
    Hej Eva,
    Tusen tack för din rekommendation, och tack för ett fint samarbete! God fortsättning till er alla!
    Med vänlig hälsning
    Ilona
  • Anton B

2018-12-11

Anton B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Allt va kanon, bra ordning på alla papper och allt man behöver veta som kan vara lite oklart för en svensson👌😊 Läs mer
  • 2018-12-11

Anna T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en villa där Jörgen var mäklare. Det känns tryggt att ha honom som mäklare då det känns som att han är mån om att såväl köpare som säljare ska känna att de är nöjda med affären. Det gör att man som köpare känner förtroende för honom. Läs mer
  • 2018-12-06

Kerstin H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt ett radhus. Hela försäljningen sköttes mycket proffsigt av mäklaren. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-28

Ugh Fastigheter Ab skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har sålt industrifack.
    Har blivit mycket väl bemött av min mäklare.
    Han är en mycket trevlig och allmänt behaglig person som man får förtroende för. Läs mer
  • 2018-10-23

Bert-ove H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Toppen mäklare utförde sitt uppdrag med bravur för både säljare o köpare Läs mer
    2019-01-04 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Bert-ove H
    Tack Bert-Ove för din reco! Ta hand om er!
    Med vänlig hälsning
    Ilona
  • 2018-10-23

Lillemor S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi är så nöjda med vårt val av dig Ilona, och kunde inte valt en bättre mäklare till försäljningen av vår 3:a i Umeå!

Vid första mötet fick vi direkt en känsla av att Ilona är en väldigt kompetent och kunnig mäklare. Detta tillsammans med en personlighet som är välkomnande och ger ett härligt bemötande gjorde att vårt val föll på Ilona.

Under hela försäljningen flöt allt smidigt, och vi som innan varit lite oroliga att inte få sälja till ett bra pris såg hur vår lägenhet gick upp till ett slutpris som var högre än vi kunnat drömma om! Vi tänker att detta dels hade att göra med lägenheten i sig, men också Ilonas gedigna jobb för att få de intressenter som fanns till lägenheten att känna sig trygga med hur försäljningen sköttes.

Stort lycka till dig Ilona i framtiden också! Vi kommer rekommendera dig till alla vi känner som funderar på att sälja! 😁

Vänliga hälsningar

Lillemor Läs mer
    2018-10-23 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Lillemor S
    Tack så hemskt mycket för den fina rekommendationen. Det har varit ett otroligt fint samarbete och jag är väldigt glad att ni uppskattat mitt arbete!

Ha det gott så länge så ses vi till tillträdet!
  • 2018-10-18

Karl Bertil B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Efter en bra genomgång inför försäljningen av Mo 414.
    så fick vi sälja vår fastighet på ett smidigt och enkelt sätt.

Ann-Christine gjorde ett stabilt och gott intryck på oss . Läs mer
  • 2018-10-17

Sara Marie Camilla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona sålde min bostadsrätt och jag har bara positivt att säga om hennes insats. Lätt och rak kommunikation, snabb handläggning och jag kände hela tiden att jag var i goda händer. Läs mer
    2018-10-31 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Sara Marie Camilla S
    Varmt tack för den fina rekommendationen och för att jag har fått hjälpa dig med försäljningen!
  • Magnus D

2018-10-17

Magnus D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Lugn, ärlig och trevlig! Löste att vi fick en förmånlig affär med säljaren. Läs mer
  • 2018-10-14

Ulrika H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Har köpt en bostadsrätt.
    Mäklaren visade stort engagemang, tydlighet och ansvar i processen. Läs mer
  • Ridval L

2018-10-02

Ridval L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Vi har köpt en lägenhet på Mariehemsvägen 27A . Vi måste säga att Ilona var fantastisk och hennes bemötande var underbart både på visningen och under hela proseccen.
    Ilona överträffade våra förväntningar , hon är väldigt social ,öppen och kommunikativ . Vi är supernöjda med henne. Läs mer
    2018-10-09 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Ridval L
    Tusen tack för den fina rekommendationen Ridval! Vi ses på tillträdet!
  • 2018-09-25

Mattias B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt villa på landet, allt gick mycket smidigt och med snabbhet. Mäklaren hade stor flexibilitet vilket jag uppskattade! 10/10 Läs mer
  • 2018-08-31

Kristi H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har köpt ett hus
    Blev bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • 2018-08-31

Marie L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt en bostadsrätt.3:a på Ersboda.
    Trevlig,saklig och professionell mäklare.
    Lätt att ha att göra med. Hon har gett bra återkoppling hela tiden. Uppfyllde med råge mina förväntningar.
    Kommer att rekommendera denna mäklare till alla jag får kännedom om som ska sälja sin lägenhet eller hus.
    Imponerad av att en så ung kvinna redan är så duktig. Läs mer
    2018-10-09 Svensk Fastighetsförmedling Umeå svarar Marie L
    Tusen tack Marie! Vad glad jag blir av att läsa din fina rekommendation!
    Vi ses på tillträdet!
  • 2018-08-28

Margareta K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Köpt Fritidshus.
    Vi är väldigt positiva till Mäklarens bemötande, och engagemang i vårt köp av Fritidshuset. Vi tyckte att Mäklaren levde upp till de förväntningar vi hade. Läs mer
  • 2018-08-17

Catarina B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt villan och han skötte det med bravur. Jordnära trygg person med uppdrag att sälja villan åt oss. Vi första gångs säljare och vår okunskap så hjälpte han oss genom detta i upp och nedgångar med ett resultat som vi är nöjda med. Läs mer
  • 2018-08-17

Magdalena M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    köpt fritidshus, trevligt bemötande fast han hade semester, blev förvånad att han svarade med ett sms gode omg. Har inte träffats personligen men jag får intrycket att han är en trevlig person med humor. Läs mer
  • Daniel H

2018-07-30

Daniel H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Ilona Bergqvist har sedan dag ett varit behjälplig med försäljningen av min lgh på Berghem, en lagom stor tvåa. Helt igenom försäljningen har hon varit oerhört engagerad och lyhörd för mina önskemål kring prissättning och budgivning. Hon var vidare enormt tillgänglig under veckans alla dagar för frågor och råd kring försäljningen. Jag rekommenderar henne å det starkaste vid bostadsförsäljning.
    Daniel Hirschberg Läs mer
  • 2018-07-30

Oskar w skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag fick hjälp med att sälja min lägenhet i en stor brf där flera andra lägenheter var till salu samtidigt som min. Ilona är trevlig och utstrålar positiv energi. Jag kände mig trygg redan från början och visste att Ilona skulle fixa det. Jag följde hennes råd och lägenheten såldes snabbt och med vinst. Läs mer
  • 2018-06-30

Bertil K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Mycket bra sätt. Köpt ett fritidshus.HAN levde upp till dem. Läs mer
  • 2018-06-30

Veronica L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Denna gång hjälpte Jörgen oss med försäljning av en villa. Jörgens bemötande och kunnande är mer än utmärkt, har således fullt förtroende för honom. Skulle rekommendera honom till alla jag känner. /Veronica Läs mer
  • 2018-06-20

Sara Maria M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålde en bostadsrätt. Väldigt trevligt bemötande och bra service! Tydlig och leveranssäker. Allt jag söker i en bra mäklare. Läs mer
  • 2018-06-03

Eva Ingela H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Redan från start när jag kontaktade mäklaren för en visning så här det varit snabb respons och ett mycket positivt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2018-05-31

RoseMarie N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Jag har blivit bemött mycket positivt,
    Jag hade denna fastighet i åtanke under lång tid och det löste sig till slut. Trevligt bemötande av mäklaren i perioder, då vi hade kontakt. Säljer även min egna bostad via samma fastighetsföretag kan det ha betydelse för helhetsupplevelsen? Läs mer
  • Lars Linus Sebastian S

2018-05-31

Lars Linus Sebastian S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    Sålt kedjehus på Umedalen.

Bra bemötande trovärdig, öppen, glad.

Bra från början till slut. Riktigt nöjd med denna mäklare Läs mer

Kungsgatan 46, 903 26 Umeå