Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende.

Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 312 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå 2

• sålde sitt hus med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Bjurholm
    2022-07-04 Verifierad kund
    Gjorde jobbet som förväntat, med bra försäljning.
  • sålde sitt hus med hjälp av Ronald Blomqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Bjurholm
    2022-07-04 Verifierad kund
    Vänlig, positiv och alltid anträffbar. Gör det som behövs. Aldrig omöjlig.
    Kunnig. Önskar jag lyssnat och följt hans anvisningar. Då hade försäljningen blivit bättre ekonomiskt. Roland är kunnig och erfaren. Det ger en känsla av trygghet. Han levde verkligen upp till de förväntningar vi hade.
    Kan varmt rekommendera Roland som mäklare. Mvh Katarina Jönsson
    Tack för de fina orden. Lycka till i flytten söderöver! Sköt om er ! Ronald Blomqvist
  • sålde sitt hus med hjälp av Jörgen Lundgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Vännäsby
    2022-07-04 Verifierad kund
    Jättebra på alla sätt och vis. Har inga problem att rekommenderar Jörgen till mina vänner!
  • köpte sin stuga med hjälp av Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Lycksele
    2022-07-04 Verifierad kund
    Julia är en mycket förtroendeingivande mäklare som är kunnig, engagerad och snabb på att respondera. Vi kan varmt rekommendera henne!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Ersboda
    2022-07-04 Verifierad kund
    Allt var jättebra.Julia var professionella och bra.
    • Täfteå
    Bra personligt bemötande.
    Trevliga hundar.
    Väl genomfört köp.
    Fin presentation av villan.
    Mycket bra fotograf
    Pengatransaktionen inte genomförd än.
    Lycka till ! Nu när ni lämnar norrland! Ronald Blomqvist
  • köpte sin stuga med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-07-04 Verifierad kund
    Engagerad, bra på att uppdatera, lätt att få kontakt med
    • Lantvallen
    2022-07-04 Verifierad kund
    Mycket kunnig, engagerad och trevlig. Vi rekommenderar honom!
    • Mariehem
    2022-07-04 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Julia som vår mäklare. Våra behov kring försäljningen blev uppmärksammade och hela processen var smidig. Vi kan starkt rekommendera Julia, en mäklare som är professional och närvarande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mathias Degerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Ålidhem
    bemött med mycket respekt
    lätt att nå
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jörgen Lundgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Mariestrand
    2022-07-04 Verifierad kund
    God service och snabb på att svara. Eftersom jag köpt lägenheten via nätet, osedd, så krävdes mycket kommunikation. Super nöjd!
    • Södra Norum
    2022-07-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande genom hela processen. Har anlitat honom förr och skulle gärna göra det igen! :-) Mycket nöjd!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jörgen Lundgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-07-04 Verifierad kund
    På alla sätt en perfekt mäklare. Förtjänar ett toppbetyg.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ronald Blomqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-07-04 Verifierad kund
    Bra, påläst och kunnig mäklare. Snabb återkoppling på frågor.
    Tack för fint omdöme. Tror lägenheten komer att passa perfekt! Ronald Blomqvist
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ronald Blomqvist en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-07-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande, lätt att få kontakt med . Försäljningen gick snabbt och enkelt .
    Det var en fin lägenhet! Tack för förtroendet! Ronald Blomqvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Ersboda
    2022-07-03 Verifierad kund
    Snabb återkoppling i alla lägen, tydlig beskrivning av hela processen och sedan avtalen. Kunde inte vara nöjdare!
  • Britta V
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mathias Degerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-06-22 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Intresserade och engagerade mäklare som höll oss uppdaterade om processen hela tiden.
    Vi hade höga förväntningar innan och Anton & Mattas levde verkligen upp till dem.
    Vi har anlitat Anton vid en tidigare försäljning, där vi innan hade haft kontakt med fyra andra mäklare men Anton var den som vi kände verkligen brann för sitt uppdrag. Därför var valet inte svårt när vi nu skulle boka mäklare till Drottninggatan. Hans samarbete med Mattias funkade klockrent och denna gång har vi haft mera kontakt med Mattias, vilket oxå har varit positivt.
    Vi kan verkligen rekomendera dessa mäklare.
    " 10 av 10 p"
  • köpte sitt hus med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Robertsfors
    2022-06-17 Verifierad kund
    Broker was very knowledgeable about the property
    Good communication even though not his native language
    Felt like a personalised service, not just one of many
  • sålde sitt hus med hjälp av Ann-Christine Säfström en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mycket bra. Kunnig och trevlig mäklare. Kommer absolut rekomandera mina bekanta, vid deras eventuelle försäljning. Höll kontakt och informerade mig under tiden. Ingen långdragen affär, snabbt och effektivt. Högsta betyg från mig som kund.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kristian Hermansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-06-06 Verifierad kund
    Bra bemötande av en kunnig mäklare
    Överlag positiv upplevelse
    De mindre negativa saker som finns är:
    * planlösning på objektet saknades
    * avtalet för varudeklarerat är i min mening viktat till säljarens fördel, vilket på detta objekt nog inte är ett problem men vilket på ett objekt i sämre skick är farligt
    * denna undersökning skickas ut nu och inte efter nyår då överlåtelsen hunnit ske och vi har hunnit komma till rätta och fått möjligheten att upptäcka eventuella fel
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anton Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-06-06 Verifierad kund
    Vi blev bemötta superbra av vår mäklare Anton. Affären gick super snabbt och smidigt.
    Vi kunde inte önskat oss en bättre mäklare.
    2022-05-26 Verifierad kund
    Nöjd med allt det finns ingenting att klaga på.
    • Böle
    2022-05-19 Verifierad kund
    Genomförde en snabb affär från uppdrag till kontrakt, med öppen kommunikation under hela processen
  • sålde sitt hus med hjälp av Mathias Degerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Stöcksjö
    2022-05-03 Verifierad kund
    Supertrevlig bemötande. Av mäklaren.
    Allt gick enligt plan. Och han trodde på vårat hus. Så det känns så skönt.
    Så tusen tack 😊
    Hej Stefan och tack för dom vänliga orden! Det har varit ett nöje att förmedla eran bostad! :) / Mathias Degerström Mathias Degerström
    • Stöcksjö
    2022-05-03 Verifierad kund
    Positiv anda från start. Mäklaren var engagerad och inlyssnande. Utstrålade lugn. Vi är jättenöjda!
    Hej Annika, jag kan inte göra annat än att säga detsamma, det har varit jättetrevligt att få hjälpa er med försäljningen! Lycka till med nya boendet! :) / Mathias Degerström Mathias Degerström
  • köpte sitt hus med hjälp av Jörgen Lundgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Vännäsby
    2022-04-28 Verifierad kund
    Tillmötesgående, lätta att få tag på, trevliga och glada, inlyssnande och lösningsorienterade.
    Mycket bra upplevelse!
  • sålde sitt hus med hjälp av Kristian Hermansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Obbola
    2022-04-28 Verifierad kund
    Trevlig och väldigt fint bemötande. Snabb återkoppling.
    • Obbola
    2022-04-27 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med mäklaren. Vänligt bemötande, god kännedom om fastigheten utan att på något sätt överdriva. Smidig affär inga konstigheter. //Anders
    • Öbackastrand
    2022-04-14 Verifierad kund
    Our impression of the real estate agent was that she was very professional. She provided answers to our inquiries and made the process easy and efficient.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Bra bemötande, ordning och reda vid avtalsskrivningen.
    Tack! Grattis till fin lägenhet! Ronald Blomqvist
    2022-03-22 Verifierad kund
    Jörgen har varit fantastisk i vår affär. Han har däremot kollegor som inte varit så bra att ha att göra med. Enda anledningen till att det inte blir fullt betyg. Tyvärr inte Jörgens fel men helheten blir lite haltande..
  • köpte en tomt med hjälp av Anton Eriksson en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Borgafjäll
    2022-03-18 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av säljaren, bra insatt i sitt uppdrag, kunde svara på alla frågor
    • Östermalm
    2022-02-24 Verifierad kund
    Jörgen är att rekommendera. En lyhörd, erfaren och trygg mäklare. Sålde vår bostadsrätt snabbt, smidigt och till ett bättre pris än vad vi trodde.
  • köpte en tomt med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-02-20 Verifierad kund
    Enkelt ärligt och rättfram. Svarade på alla frågor och var väldigt trevlig
    2022-02-14 Verifierad kund
    Ett proffesionellt bemötande av en mäklare som verkligen kan sitt jobb. Jag kunde luta mig tillbaka, trygg i förvissningen att jag var i de bästa händer.
  • sålde en tomt med hjälp av Philip Forsman en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Blåviksjön
    2022-02-02 Verifierad kund
    Klockrent kan inte bli bättre.
    • Blåviksjön
    2022-01-28 Verifierad kund
    Det är inte färdig ännu, men mäklare är trevlig och hjälpsam. Jag har haft kontakt via telefon och hade bra kommunikation.
    2022-01-15 Verifierad kund
    Hade bra kontakt med en mäklare som är kunnig, pedagogisk och trevlig. Nöjd med hela upplevelsen.
    • Ersmark
    2022-01-15 Verifierad kund
    Bra och enkel kommunikation. Lyhörd. Inga problem.
  • köpte sitt hus med hjälp av Julia Ackermann en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2022-01-14 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med Julia Ackermann, väldigt trevligt bemötande, engagerad och svarar i telefonen direkt. Hon sätter kundens intressen i fokus och är kunnig. Skulle verkligen rekommendera henne!
  • sålde sin bostad med hjälp av Jörgen Lundgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Vindeln
    2021-12-06 Verifierad kund
    Ett bra, respektfullt, bemötande av mäklare. Bra fortlöpande information
    2021-12-02 Verifierad kund
    Super bra service, svara alltid och väldigt flexibel.
    Super bra mäklare som verkligen kan prata om objektet.
    Helt klart 5 stjärnor
    2021-11-26 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd! Har känt stöd genom hela processen av en kunnig mäklare och försäljningen av min villa har genomförts med gott resultat. Är väldigt glad över att köparna blev just de som vann budgivningen. Perfekt, helt enkelt!
    Tack för förtroendet. Hoppas du trivs i lägenheten. Är ju ett stort steg att flytta från stort hus till betydligt mindre lägenhet. Sköt om dig! Ronald Blomqvist
    2021-11-13 Verifierad kund
    Vart mycket bra bemött
    Att radhuset skulle bli sålt. Han levererade fullt ut.

En mycket bra mäklare som lyssnade på oss.
    Tack så mycket Marie, det var kul att få hjälpa er och det ska bli kul att se erat nya boende! Mvh Mathias Degerström Mathias Degerström
    2021-11-13 Verifierad kund
    Blev mycket bra bemött
    Att radhuset skulle bli sålt.
    Han levererade fult ut
    Mycket bra mäklare som lyssnade på oss
    Tack så mycket Roar, det var mitt nöje att få hjälpa er med försäljningen! Ni får återkomma när ni fått klart allt i nya boendet. Mvh Mathias Degerström Mathias Degerström
    • Ånäset
    2021-11-10 Verifierad kund
    Mycket positivt och förtroendegivande.
    Han levde i stort upp till vår förväntan.
    Mycket tillmötesgående och hjälpsam.
    • Öst På Stan
    2021-11-10 Verifierad kund
    Ilona är en seriös och driven mäklare med stort engagemang. Jag är mycket nöjd med Ilona och kan varmt rekommendera henne.

Joakim
    • Ålidhem
    2021-11-05 Verifierad kund
    Ilona är en pärla! Proffsig, omtänksam, lyhörd och genuin. Hade inte kunnat önska mig en bättre mäklare och vi fick till en toppen affär. Hon har varit super snabb på att svara på frågor och alltid bemött mig på ett toppen sätt. Skulle våga säga att Ilona är Umeås bästa mäklare.
    • Sandåkern
    2021-10-29 Verifierad kund
    Mycket kunnig och proffesionell mäklare.
    • Haga
    2021-10-27 Verifierad kund
    Jättetrevlig mäklare! Jag ville ha en snabb försäljning med bra vinst och snabbt avslut. Allt gick till och med fortare än jag kunde önska. Jättebra jobbat, Ilona.👍