Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Svensk Fastighetsförmedling Umeå

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Umeå!

Här i norra delarna av Sverige hittar du Umeå, residensstaden i Västerbottens län. Med närheten till Umeälven och Bottniska vikens kust kan du hitta fantastiska boendemöjligheter.

Vi på Svensk fastighetsförmedling har haft kontor här sedan 1968, och kan därför både området och mäklarbranschen i minsta detalj. Vare sig du vill ha en lägenhet i Umeås centrala delar eller en härlig stuga nära skog och mark kan vi hitta ditt drömboende. Vi hjälper dig genom hela bostadsaffären - kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 228 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Umeå 2

• köpte en tomt med hjälp av
    • Borgafjäll
    2021-06-21
    Har förmodligen mycket att göra men har agerat snabbt o korrekt när vi väl fick kontakt med varandra.
    • Carlshöjd
    2021-06-17
    Snabb och smidig kommunikation. Flexibel med tider.
    • Håknäsbacken
    2021-06-15
    Bra skött även om den som skulle sköta försäljningen fick förhinder och ersättare togs in.
    2021-06-10
    - Bra med snabb återkoppling på meddelanden, även under obekväma tider under dygnet.

- Vi förväntade oss tydlig information och bra återkoppling på våra frågor. Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar.

- Vårt husköp genomfördes snabbt och smidigt trots att vi hade stort geografiskt avstånd till fastigheten. Vi uppskattar de underlättande insatserna.
    2021-06-10
    Vi blev fantastiskt bemötta av Jörgen med snabba svar oavsett tidpunkt på dagen. Allt gick väldigt snabbt, från första kontakten till att köpet var gjort. Det uppskattar vi enormt!! Och pappa och vår vän som gick på visning åt oss var även de extremt imponerande över både huset och dig som mäklare. Så super tack för hjälpen, det här ser vi såå fram emot!! 🙏😃
    Hej Rebecca. Vad roligt att ni är nöjda. Det är verkligen ett fint hus ni har köpt, det kommer bli hur bra som helst för er. Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2021-06-08
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande
    2021-06-08
    Sälja lgh, kort o saklig info om vad som skulle ske, olika tips ang fix på lgh. Snabb försäljn o även kontraktsskrivn, allt skötts av mäklare ang pappersarbete. Stor kunnighet i ärendet o tryggt bemötande.
  • köpte sin stuga med hjälp av
    • Norrbyn
    2021-05-24
    Köpt nytt hus och säljer mitt hus .
    Snabb handläggning och återkoppling.
    Glad och trevlig mäklare .
    Känns korrekt och noga . Söker samsyn .
    Hej Jenny, tack för dina vänliga ord! Det har varit ett nöje att få förmedla både till och från dig. Ser fram emot att höra hur du trivs i nya bostaden! Mvh Mathias Degerström Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Mariehöjd
    2021-05-21
    Julia Ackermann har varit en fantastisk mäklare! Hjälpsam, duktig och trevlig.
  • sålde sin stuga med hjälp av
    • Norrmjöle
    2021-05-21
    Försäljningsuppdrag. Väl bemött. Trevlig och tydlig information.
    2021-05-18
    Försäljning av hus, Roland Blomqvist gjorde ett fantastiskt jobb.
    2021-05-07
    Köpte en lägenhet. Mäklaren var proffsig och trevlig.
    • Obbola
    2021-04-30
    Min mamma har sålt sin villa och jag fanns med som stöd till mamma. Mäklaren Mathias gav ett stort förtroende, lyssnade in mor, gav henne alltid information om varje steg i försäljningen, gav henne möjlighet att reflektera och fundera vilken gjorde att mamma har känt sig trygg i hela processen. citat mamma "vi kunde inte haft en bättre mäklare" :)
    Alla våra förväntningar har blivit uppnådda
    Tack så hemskt mycket Karin för dom vänliga orden! Det var mitt nöje att få hjälpa både dig och din mamma med försäljningen. Mvh Mathias Degerström Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Obbola
    2021-04-30
    Bra tillgänglighet och kunskap gällande frågor som uppkommit vid köpen av min bostad.
    Köp av lgh
    Mycket fint och personligt bemötande
    Överträffade mina förväntningar
    Philip är väldigt tillmötesgående och verkar styras av en hög moralisk och etisk kompass, vilket han verkligen visade fram.
    Han gav oss också bra och relevant information i alldeles lagom mängd. En förträfflig ambassadör för ert företag!
    • Bjurholm
    2021-04-14
    Mkt bra och kunnig, kundvänlig och trevlig mäklare.
    • Tomtebo
    2021-04-11
    Har köpt en lägenhet. Upplever att mäklaren varit proffsig. Hon har bemött mig väl, varit tillmötesgående, hjälpsam och förtroendeingivande. Jag är hittills mycket nöjd
    • Tomtebo
    2021-03-31
    Köpt en bostadsrätt av Ilona. Fantastiskt smidigt, allt bara rullade på. Har svårt att tro att man kan få en bättre service. Väldigt nöjd och kommer rekommendera henne till andra.
    • Öst På Stan
    2021-03-27
    Vi har anlitat Julia för försäljning av vår sommarstugetomt och vår lägenhet. Vi är jättenöjda!

Hon är väldigt trevlig och kunnig som mäklare. Hon har en väldigt bra energi, är inte ”säljig” på ett jobbigt sätt och är lätt att prata med.
    2021-03-23
    Jag har köpt en fin 3:a på 60kvm.
    Under hela affären så kände jag ett stort lugn med att ha Philip som mäklare. Han var tydlig och hjälpsam vid alla frågor som kom upp. Han var mycket professionell från visningen fram till att affären var färdig.

Jag är mycket nöjd med hur Philip skötte hela affären och skulle varmt rekommendera honom till andra.
    • Stöcke
    2021-03-22
    Stressigt, budgivning innan visnin, hann ej kolla upp med banken, haft visning för andra innan bostaden var ute. Blev sjuk blev stressad av alla sms från mäklaren
    • Röbäck
    2021-03-18
    Köpt parhus via mäklaren. Philip har varit tillmötesgående, vänlig, kunnig, tillgänglig & professionell. Rekommenderas!
    2021-03-18
    Oerhört trevligt bemötande. Kunnig och kompetent mäklare som jag varmt skulle rekommendera vidare.
    • Bullmark
    2021-03-09
    Har haft en bra säljar upplevelse.
    Bra kontakt och bra bemötande.
    • Haga
    2021-03-05
    Har köpt bostadsrätt, men har ännu inte fått ta del av budgivarlistan.
    Hej Christer! Grattis till den fina lägenheten med öppen pis på Haga. Enligt mäklarsamfundets rekommendationer så skall budgivningslistan delas ut i samband med tillträdet. Så du kommer att få den om ett par veckor när ni tillträder lägenheten. Vilken jag tror ni kommer att trivas ypperligt i. Välkommen till Umeå! / Rolle Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Teg
    Köpt bostadsrätt.
    Proffesionellt, engagerat och noggrannhet
    2021-02-20
    Lättsam person som hjälpt mig med försäljningen av min bostad
    Tack för din fina respons! Roligt att få möjligheten att hjälpa till med den fina lägenheten. Tror att både säljare och köpare är riktigt nöjda. / Rolle Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    2021-02-20
    Väldigt bra mäklarbyrå. Svarar snabbt och väldigt tillmötesgående på olika vis. Rekommenderas starkt.
    Hej Susanne, tack så mycket för dom vänliga orden! Det var kul att få hjälpa dig och din mor med försäljningen. / Mathias Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Rödäng
    2021-02-19
    Våran Mäklare Anton typ brann för sitt jobb👍. Vi sålde ett radhus. Vi hade höga förväntningar men det slutade med att Anton överträffade dessa! Anton var alltid posetiv, glad, lyhörd. Vi var ofta i kontakt med varandra, han hörde av sig direkt om det var något. Har bara goda vitsord om Anton en kanon kille. Vi kommer att tipsa andra om er och Anton.

Mvh Dick å Lena Vikström.
    2021-02-19
    Mycket proffsigt skött uppdrag
    Sålde våran villa .
    Bra kontakt med mäklaren hela vägen .
    Trygg helhetslösning enligt mig .
    Roligt att få hjälpa er och det känns som att vi skapat en fin vänskap, som kommer att finnas även efter försäljningsuppdraget slutförande / Rolle Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Haga
    2021-02-18
    Jag har köpt en etta på Haga i Umeå. Detta var den första lägenheten jag köpt och jag upplever att jag fick den hjälp med svar på frågor jag behövde av mäklaren. Hon var ofta tillgänglig med visningar och svar på meddelanden och upplevdes kunna sitt arbete samt hade ett mycket trevligt bemötande vilket gjorde att processen kändes trygg.
    Mycket nöjd!
    • Ersboda
    2021-02-05
    Sålt min bostad och allt gick mycket smidigt. Julia var framåtgående, tydlig och otroligt trevlig. Bara en bra upplevelse med försäljningen.
    • Väst På Stan
    2021-01-28
    Jag har köpt en lägenhet väst på stan. Upplever att min mäklaren har hjälpt mig så gott han kan och ett väldigt bra bemötande till mig. Jörgen är en väldigt trevlig och duktig mäklaren, brinner för sitt jobb och får mig att känna mig trygg som första köpare till en bostadsrätt. Hoppas på att den dagen jag ska sälja min lägenhet vidare att han fortfarande är mäklaren så att jag kan anlita honom på nytt.
    2020-12-28
    Jag har sålt min lägenhet. Mycket fint bemötande och med stor hänsyn till mina behov. Jag är mycket nöjd.
    • Yttre Storbäcken
    2020-12-14
    Sålt sommarstuga o torpställe. Blev fint bemött av en människa med hjärtat på rätta stället. Professionell, kunnig, erfaren o lyhörd. Den bästa mäklare jag träffat.
    Vad glad jag blir att att ni är nöjda med mitt arbete. Det har varit väldigt kul att få hjälpa er och ser fram emot att få höra hur ni har det på ert nya smultronställe. //Jörgen Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Ålidhem
    2020-12-11
    Jag har sålt min 1a på 46 kvm i Umeå.

Mäklaren, Ilona, har varit helt fantastisk! Från första möte till att min bostad var såld! Har känts mer som en kompis än en mäklare. Vilket har varit superskönt!

När försäljning blir på kartan igen kommer jag absolut kontakta Ilona först!!
    • Ålidhem
    2020-12-11
    Jag är väldigt nöjd med min mäklare! Hon har bemött mig bra under alla steg av köpet, från bokning av visning till påskrivning av kontrakt. Hon har varit väldigt lätt att få tag på, och känts engagerad och positiv vid varje kontakt. Jag är mycket nöjd!
    2020-12-11
    Vi har köpt en lägenhet och är otroligt nöjd med bemötandet vi fått. Vi har fått tydliga svar på alla funderingar och känt oss otroligt trygga. Vi kommer absolut att rekommendera svensk fastighetsförmedling och specifikt mäklaren vi haft kontakt med under denna process!
    • Vindeln
    2020-12-11
    Gott och professionellt bemötande och ingav trygghet i hela processen.
    Tack så mycket Åsa för dom goda orden, det var väldigt trevligt att få hjälpa er med försäljningen! / Mathias Svensk Fastighetsförmedling Umeå
    • Ratu
    2020-12-09
    Då skilsmässan var ett faktum så hjälpte Anton till både professionellt och snabbt! Han såg till att allt skulle flyta på så snabbt och smidigt som möjligt samtidigt som han försäkrade sig om att det inte gick för fort. Från första kontakt till kontrakt skrivning så tog det knappa 14 dagar! Vi anlitade Anton vid förra husförsäljningen också och jag kommer med all säkerhet anlita honom i framtiden om jag någon gång behöver en mäklare igen!
    • Mariehem
    2020-12-06
    Har sålt en bostadsrättslägenhet. Vi fick tydlig information kontinuerligt av mäklaren. Vi är nöjda med försäljningspriset. Mäklaren hade ett trevligt bemötande.
  • köpte sin stuga med hjälp av
    • Långreveln
    2020-11-29
    Mäklaren var kompetent, trevlig och kommunikativ
  • sålde sin stuga med hjälp av
    • Långreveln
    2020-11-29
    Mycket bra, engagemang, proffsigt bemötande. Kommer att rekommendera han till andra
    2020-11-15
    Fick hjälp med att sälja våran lägenhet. Allt gick snabbt och smidigt. Vi hade inte kunnat haft en bättre mäklare.
    • Centrala Stan
    2020-11-06
    Köpt bostadsrätt. Julia var till belåtenhet!
  • sålde sin bostad med hjälp av
    • Ånäset
    2020-11-01
    Sålde en fastighet
    Mäklare skötte sig utmärkt!
    Kan rekommendera företaget!!
    • Lycksele
    2020-10-30
    Köpt villa i mindre stad. Utomordentligt bra bemötande av mäklaren som var informativ på ett lugnt och bra sätt. Gick dit förutsättningslöst vad gäller vad man kan förvänta sig av en mäklare. Hon var mycket bra tycker jag och visst kanske man innerst inne har någon förväntan på saklighet och framförallt inte vara överdrivet informativ så att det på något sätt tar fokus från ens egen uppfattning av det man ser. Det skötte mäklaren mycket bra.
  • mujda s
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    2020-10-30
    Sålde vår bostad i Umeå via Svensk fastighetsförmedlingen och Mattias som var vår mäklare var professionell och trevlig. Hade stor förtroende för honom och han hanterade försäljningen på ett bra sätt.
  • Edel P
    sålde sin lägenhet med hjälp av
    • Sandåkern
    2020-10-29
    Svenskfast har fått uppdraget att säja både mina lägenheter. Anton Eriksson sålde den första, och Jörgen Lundgren sålde den andra. Jag är nöjda med båda mäklare. Och jag blev chockad över hur mycket dom lyckades sälja lägenheterna för!! 😊
  • köpte sin bostad med hjälp av
    • Djupvik
    2020-10-23
    Mäklaren var Kompetent, trevlig och tydlig.