Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Mamas and Tapas

Scheelegatan 3, 112 23 Stockholm — Visa karta

Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Sofia M:
Jättegod mat, bra service och härlig lokal

Restauranger nära Mamas and Tapas:

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Läs vad 13 kunder tycker om Mamas and Tapas

• Lin H
    Lin H skrev om Mamas and Tapas
    Jag har testat många tapasrestauranger i Stockholm och hit går jag aldrig tillbaka igen!

Vi hade middagen där under en möhippa så bordet var förbokat. Fick ett trångt litet bord, så pass att varje gång servispersonal eller gäster gick förbi bakom fick man sig en smäll!

Vi beställde in många rätter då vi var ett gäng, normalt kanske detta skulle ta 30-40 min att få serverat. Inom 10 minuter kom alla 25 rätterna ut och serverades. Trevligt med snabb service MEN inte om det är dålig mat! Det kändes nästan som den var färdiglagad eller värmd i mikro? De spanska köttbullarna var kalla och hade en hinna som bekräftade att de inte alls var fräscha. "Vitlöksbröden" var samma bröd som vi fick in innan maten med lite hackad tomat på - ingen vitlök eller smör så långt ögat kunde nå...

Otrevlig servispersonal utan någon som helst känsla för service. När de skulle duka av staplade de tallrikar, bar dem ÖVER en av oss och tappade en hel tallrik med räkskal över henne. Ursäkten vart "oj, jag ska hämta en servett".

Vi betalade ca 500.-/person för mat och dryck vilket det inte alls var värt. För er som vill äta tapas i Stockholm - gå inte hit! Det finns de som vet hur man lagar tapas och hur man bemöter gäster med service!
  • Carolina L
    Carolina L skrev om Mamas and Tapas
    Förstår inte riktigt hypen kring detta ställe. Har hört att det ska vara en av de bästa tapasbarerna i stan. Knappast! Tog in de traditionella tapas-rätterna men ingenting var särskilt gott, servicen var långsam och personalen verkade väldigt stressad och det var svårt att få kontakt med de. När vi äntligen hade fått betala och skulle gå ville de ha pengar för att hämta ut jackan som de hängt in i garderoben. Så fick man stå och försöka skramla ihop 20 kr efter en dålig middag för 700 kr. Ett tips är att säga till innan eller ge möjlighet att ta garderobsavgiften på notan om man inte har kontanter...
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Mamas and Tapas
    God mat och väldigt prisvärt, kanske sthlm billigaste tapas? Dock var personalen väldigt stressad och de han vid flera tillfälle bara höra halv ens beställning, innan dem sprang vidare..
  • Fritjof A
    Fritjof A skrev om Mamas and Tapas
    Riktigt goda tapas, dessutom ovanligt prisvärt. Svårt att få bord ibland dock och lite trångt, men det bygger bara till på atmosfären. Fönsterbordet är mitt dock, bara så ni vet. Hands off.
    Sim V, Jan V gillar detta
  • Valter C
    Valter C skrev om Mamas and Tapas
    Besökte stället med vänner och blev kalasfint bemötta. De förvarnade oss om att de hade 2 timmars sittningar, som visade sej vara en alldeles utmärkt längd för 2 omgångar tapas och 2 flaskor vin. Personalen sprang som myror och fixade effektivt med servering. Kunniga, proffsiga, snabba men inte stressade. Man får beakta att den spanska stilen på uppförande är stolt och på gränsen till arrogant (men ändå inte otrevliga), vilket tillhör och ska tillhöra miljön i en spansk restaurang!
    Maten var bra. Samtliga tapas var serverade på små asietter med lagom portioner för att 4 ska få en munsbit eller mer. Stenungsbakat surdegsbröd kommer färskt skuret i brödkord i sällskap med bestick och sevetter, du får själv distribuera och duka. Såserna är fantastiska. Varma tapas serveras i varma ungsfasta keramikformar som håller värmen.
    Vinet kommer med rätt temperatur och urvalet är ok.
    Lokalen är liten och ger en skön atmosfär. Dock är den lite väl mörk.

Mamas & Tapas får 3 Pack-man (eller vad det är Reco vill symbolen ska föreställa).
    Helt ok, ganska bra "faktiskt"... vad är detta för slutsatts i en betygsättning? Vadå "faktiskt"?... typ, trotts att det regnade så var det "ganska bra faktiskt", så slutsattsen är att det är bra? Ska inte medelbetyget i en 5 gradig betygskala representera ett medel?.
    2 Pack-man är kass.
    1 Pack-man är föremål för häktning och förundersökning... underligt...
    4-5... Pack-man. Vad kan man mer än rekomendera ett ställe varmt? Det gör man väl med extremt bra, exceptionella ställen/företag?
  • Lina W
    Lina W skrev om Mamas and Tapas
    Bästa tapas stället som jag provat i sthlm. Har prisvärd tapas, mycket att välja på och mysigt ställe. Rekommenderas varmt!
  • johan c
    johan c skrev om Mamas and Tapas
    GÅ INTE DIT! Vi ringde innan och frågade om det fanns plats, de sa ”inga problem, bara att komma förbi” när vi sedan går dit 30 minuter senare känns det som att man blir attackerad i dörren av ”entrévärden”, de tvingar av dig jackan för att få sin 20-lapp och uppträder otroligt otrevligt, vi blev så dåligt bemötta i entrén att vi gick.
  • Karin A
    Karin A skrev om Mamas and Tapas
    Underbart god mat, men servicen och bemötandet är bedrövligt. Man känner sig inte välkommen. Synd på ett så annars bra ställe.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Mamas and Tapas
    Brukade gå hit ofta och käka men nu var det sista gången då vi möttes av en sjukt otrevlig vakt/garderobsvärd (låtsasmänniska) i dörren när vi skulle gå som på fullaste allvar skulle ta betalt 10:-/jacka när vi käkat. Det här var något nytt då vi aldrig drabbats av det innan. Ingen hade kontanter på sig och är det inte ens självklarhet att det ingår när man är på restaurang att man får hänga av sig sin jacka. Ta kort kunde han inte heller göra så man undrar ju vart pengarna går... han kommenterade flera ggr att "det var inget jävla mc donalds vi var på" och frågade "om vi inte hade råd med att betala för jackorna" haha jo för det är det de handlar om... skrattretande att man låter en sån idiot stå och dra ner restaurangen i botten men också hela idén om att ta betalt för att få ut sina jackor är för mig helt ofattbart. Var glada om ni får go på toa gratis! Riktigt uselt bemötande!
  • Peter C
    Peter C skrev om Mamas and Tapas
    Otroligt bra ställe! Alltid mycket folk och trevlig personal! God och kall öl också!
    Jag går ofta dit och sitter en stund i baren efter jobbet! Klart bra!
  • Malin H
    Malin H skrev om Mamas and Tapas
    Underbart god mat med en spansk miljö. Takeaway fungerar precis lika bra.
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Mamas and Tapas
    Stabbigt och maten känns inte vällagad. Känns som att "det här har vi gjort i 20år och behöver inte ändra på något". Inte värt något besök.
  • Marcus Ö
    Marcus Ö skrev om Mamas and Tapas
    God mat med trevlig spansk miljö. Bra priser och man går hem mätt och belåten.

Scheelegatan 3, 112 23 Stockholm