Mamas and Tapas

2.9

14 omdömen om Mamas and Tapas

Kerstin W
Skrev om Mamas and Tapas

Vi fick vår kväll förstörd av en mkt otrevlig och ogästvänlig kypare😡

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Lin H
Skrev om Mamas and Tapas

Jag har testat många tapasrestauranger i Stockholm och hit går jag aldrig tillbaka igen! Vi hade middagen där under en möhippa så bordet var förbokat. Fick ett trångt litet bord, så pass att varje gång servispersonal eller gäster gick förbi bakom fick man sig en smäll! Vi beställde in många rätter då vi var ett gäng, normalt kanske detta skulle ta 30-40 min att få serverat. Inom 10 minuter kom alla 25 rätterna ut och serverades. Trevligt med snabb service MEN inte om det är dålig mat! Det kändes nästan som den var...

Carolina L
Skrev om Mamas and Tapas

Förstår inte riktigt hypen kring detta ställe. Har hört att det ska vara en av de bästa tapasbarerna i stan. Knappast! Tog in de traditionella tapas-rätterna men ingenting var särskilt gott, servicen var långsam och personalen verkade väldigt stressad och det var svårt att få kontakt med de. När vi äntligen hade fått betala och skulle gå ville de ha pengar för att hämta ut jackan som de hängt in i garderoben. Så fick man stå och försöka skramla ihop 20 kr efter en dålig middag för 700 kr. Ett tips är att säga till innan...

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Caroline N
Skrev om Mamas and Tapas

God mat och väldigt prisvärt, kanske sthlm billigaste tapas? Dock var personalen väldigt stressad och de han vid flera tillfälle bara höra halv ens beställning, innan dem sprang vidare..

Fritjof A
Skrev om Mamas and Tapas

Riktigt goda tapas, dessutom ovanligt prisvärt. Svårt att få bord ibland dock och lite trångt, men det bygger bara till på atmosfären. Fönsterbordet är mitt dock, bara så ni vet. Hands off.

Sim V och Jan V gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Valter C
Skrev om Mamas and Tapas

Besökte stället med vänner och blev kalasfint bemötta. De förvarnade oss om att de hade 2 timmars sittningar, som visade sej vara en alldeles utmärkt längd för 2 omgångar tapas och 2 flaskor vin. Personalen sprang som myror och fixade effektivt med servering. Kunniga, proffsiga, snabba men inte stressade. Man får beakta att den spanska stilen på uppförande är stolt och på gränsen till arrogant (men ändå inte otrevliga), vilket tillhör och ska tillhöra miljön i en spansk restaurang! Maten var bra. Samtliga tapas var serverade...

Lina W
Skrev om Mamas and Tapas

Bästa tapas stället som jag provat i sthlm. Har prisvärd tapas, mycket att välja på och mysigt ställe. Rekommenderas varmt!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

johan c
Skrev om Mamas and Tapas

GÅ INTE DIT! Vi ringde innan och frågade om det fanns plats, de sa ”inga problem, bara att komma förbi” när vi sedan går dit 30 minuter senare känns det som att man blir attackerad i dörren av ”entrévärden”, de tvingar av dig jackan för att få sin 20-lapp och uppträder otroligt otrevligt, vi blev så dåligt bemötta i entrén att vi gick.

Karin A
Skrev om Mamas and Tapas

Underbart god mat, men servicen och bemötandet är bedrövligt. Man känner sig inte välkommen. Synd på ett så annars bra ställe.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4136 omdömen 4.0 av 4136 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Jenny T
Skrev om Mamas and Tapas

Brukade gå hit ofta och käka men nu var det sista gången då vi möttes av en sjukt otrevlig vakt/garderobsvärd (låtsasmänniska) i dörren när vi skulle gå som på fullaste allvar skulle ta betalt 10:-/jacka när vi käkat. Det här var något nytt då vi aldrig drabbats av det innan. Ingen hade kontanter på sig och är det inte ens självklarhet att det ingår när man är på restaurang att man får hänga av sig sin jacka. Ta kort kunde han inte heller göra så man undrar ju vart pengarna går... han kommenterade flera ggr att "det var...

Peter C
Skrev om Mamas and Tapas

Otroligt bra ställe! Alltid mycket folk och trevlig personal! God och kall öl också! Jag går ofta dit och sitter en stund i baren efter jobbet! Klart bra!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Malin H
Skrev om Mamas and Tapas

Underbart god mat med en spansk miljö. Takeaway fungerar precis lika bra.

Henrik C
Skrev om Mamas and Tapas

Stabbigt och maten känns inte vällagad. Känns som att "det här har vi gjort i 20år och behöver inte ändra på något". Inte värt något besök.

Marcus Ö
Skrev om Mamas and Tapas

God mat med trevlig spansk miljö. Bra priser och man går hem mätt och belåten.