Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Mäster Anders

Mäster Anders

Pipersgatan 1, 112 24 Stockholm — Visa karta

Lunch måndag till fredag mellan 11:00 och 15:00, middag måndag till söndag 17:00 till 24:00. Välkommen!
FLEMINGGATAN 39, 11232, Stockholm
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Restauranger nära Mäster Anders:

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:

Västra Järnvägsgatan 11, STOCKHOLM
På Västra Järnvägsgatan 11 i Centrala Stockholm finner du restaurang CLOU. En ny... Läs mer ›
Helene D:
Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpake...

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Läs vad 26 kunder tycker om Mäster Anders

• Gunnar N
    Gunnar N skrev om Mäster Anders
    Hög ljudvolym under luncherna - bättre äta efter 13. Lite mager matsedel, men maten okej, även om köttbullarna inte smakade så mycket och var lite brända. Trevlig och snabb service
    Anton J gillar detta
  • Manne S
    Manne S skrev om Mäster Anders
    Bra kvalitet, schysst miljö och personal och allt till en rimlig slant
  • Per N
    Per N skrev om Mäster Anders
    Alltid nöjd och belåten. Trevlig och lagom stökig atmosfär och bra kök.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Mäster Anders
    En stark tre! Bra bemötande, skön atmosfär och stämning. Dessvärre fick vi vänta över 1 timme på att få in förrätten och en bra stund till för att få in huvudrätten. Väldigt god mat men tveksam om den långa väntetid får mig att vilja besöka Mäster Anders igen.
    Nikola T, Jakob J gillar detta
  • Mårten T
    Mårten T skrev om Mäster Anders
    Jag gillar verkligen atmosfären och maten på Mäster Anders. Man känner sig hemma och omhändertagen. Lite som en bra hemmamiddag men på lokal. Genre: Franskt-svenskt? Vågar man kalla det Kungsholmens Sturehof?
  • Johan K
    Johan K skrev om Mäster Anders
    Var och åt något de kallade katalansk fiskgryta och fick in en passerad smörja. Troligen hade kocken ingen bra dag och grytan skar sig, men man kan inte mixa allt med gårddagens fisk (fick ett kvitto där gårdagens fiskrätt stod)och kalla det fiskgryta. Frågade personalen om detta men fick bara ett surt kommentar att det ska se ut så? Med tanke på lunchpriset så borde de se över både personal och meny.
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Mäster Anders
    Mycket vällagad husman till lunch. Bra service. Snabb servering av dagens lunch.
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Mäster Anders
    Mkt trevlig atmosfär och personal, alltid ett säkert kort.
  • Christian B
    Christian B skrev om Mäster Anders
    Missa inte den prisvärda tvårätterslunchen på vardagar eller de intima vin- & rökborden på Hantverkargatan sommartid.
  • Erik J
    Erik J skrev om Mäster Anders
    Köttet alltid grillat till perfektion. Finns nog inget annat ställe där jag lätt skulle kunnat betala +500 kr för en enkel rätt som Entrecote, Pommes och Bearnaise. Men här är det oslagbart.
    Tobias B, Nikke L gillar detta
  • Erik P
    Erik P skrev om Mäster Anders
    Detta är en riktig favorit. Maten, drycken personalen och lokalen. Alltid lika god kavring före maten. Luncherna kan varmt rekommenderas, alltid med förrätt.
  • Karl G
    Karl G skrev om Mäster Anders
    Hade hört mycket bra saker om Mäster Anders och förväntade mig en upplevelse i toppklass. Vad besviken jag blev! Servitrisen var stressad, rent otrevlig vid några tillfällen och maten var en katastrof. Skickade tillbaka huvudrätten, en köttbit som var grå, seg och med mer senor och fett än kött. Har aldrig behövt göra detta tidigare!

En riktigt tråkig upplevelse som inte blev bättre mot slutet då det visade sig att man på notan försökte ta betalt för den dyrare rätten jag skickade tillbaka. Då jag påpekade detta strök man helt min huvudrätt från notan, vilket ändå var schysst gjort och en OK kompensation, men det sammantagna betyget på kvällen blir ändå underkänt. Kommer inte att återvända.
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Mäster Anders
    Mäster Anders gör sig förtjänta av detta betyg på alla kriterier:

Servicen: En av de bästa i stan. Trevlig personal som är precis lagom avslappnade. De tar inte för mycket tid från gästerna men finns ändå där och är alltid korrekta och proffsiga. Av de 20-tal gånger jag varit där har jag även lärt mig att det lönar sig att fråga vad de rekommenderar för dryck till olika varmrätter, eller för den del vad man ska ta för efterrätt. Är man osäker på vad det är för rätt man beställer ska man definitivt be om en utförligare förklaring och vara säker på att man får det. Full pott för servicen.

Maten: Av de 20-tal gånger jag ätit har jag aldrig stött på segt kött, överkokta tillbehör eller ofräscha råvaror. Köket lever verkligen upp till förväntningarna med otroligt hög lägstanivå. Sen smakar maten naturligtvis väldigt bra. Är du sugen på kött får du bara inte missa oxfilén, kombinera gärna den med spenat & parmesansalladen, rödvinssåsen och varför inte potatisgratängen. Ruggit gott. Gillar du fisk ska du absolut äta rödingen med chili & ingefärasås. Suveränt!

Lokalen: Relativt många sittplatser, man får nästan alltid bord men det gäller att boka och jag älskar personligen den franska bistrokänslan som inredningen skapar. Senapsgult kakel halva väggarna, öppet kök så man kan se vad som händer därinne samt en bar för de som bara vill ta ett glas.

Priset: Prisklass mellan men definitivt värt varenda krona!

Fran till dagens datum vet jag inget ställe i stan som håller bättre klass än Mäster Anders. Grill Ruby, Pastis, Restaurang Landet, Döden i grytan mfl har fortfarande en liten bit kvar för att komma upp till Mäster Anders division. Stockholms solklara val om du uppskattar bra mat och grym service!
  • Hans M
    Hans M skrev om Mäster Anders
    Lite kal och bullrig lokal men deras biff var fantastisk.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Mäster Anders
    Mäster Anders är ett löjligt bra ställe. Varför? Därför...att när jag frågar vad de rekommenderar för öl kommer de tillbaka med en Brooklyn Lager. När jag frågar om vad de rekommenderar för varmrätt föreslår de Oxfilé med pommes...och café de Paris-smör. Jag äter, dricker och känner mig euforisk. Och jag är inte ensam, stället är fullt av nöjda gäster och nya gäster trängs vid dörren för att få sätta sig och äta deras vällagade mat.

Mäster Anders har förutom den utmärkta maten och den trevliga personalen en riktigt trevlig miljö/atmosfär och prislappen är inte galen, snarare mycket prisvärd. Mäster Anders, Kungsholmen, rekommenderas varmt!
    Nikola T, Erik J, Jakob J, Marc S, Kristoffer F gillar detta
  • Mårten G
    Mårten G skrev om Mäster Anders
    Bra, trevlig och jämn service. Även köket håller stadig nivå - "Man vet vad man får" på det bra sättet.

Den enda nackdelen med den stramt kaklade lokalen är att ljudnivån kan bli lite väl hög om det är fullsatt.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Mäster Anders
    Fransk bistro med mycket känsla och miljö. Riktigt bra för affärsluncher, men boka bord om du vill vara säker på att få plats.

Också perfekt om du fira något på tu man hand. Rekommenderar en riktig fransk middag med ostron (testa gärna ett glas sherry till) och ta sedan en riktigt bra biff från grillen.

Kunnig, intresserad och serviceinriktad personal både i servisen och i köket garanterar ett restaurangbesök som du minns ett bra tag.
  • Sonja v
    Sonja v skrev om Mäster Anders
    Kunnig och lättsam personal. Bra service. Alltid god mat! Rekommenderar både för affärslunch och kvällsmys. Funkar för ensamätare, par, sällskap ... Aldrig besviken på Micke & co.
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Mäster Anders
    Trevligt ställe med härlig atmosfär och god mat. Levde med råge upp till min förväntan.
  • Per S
    Per S skrev om Mäster Anders
    Bra Grill! Påminner om Grill Ruby i Gamla Stan, men frågan är om detta inte är ett par snäpp bättre? En gedigen lokal och trevlig service och personal. Mycket bra ställe att gå på tu man hand.
  • Håkan C
    Håkan C skrev om Mäster Anders
    Gemytlig atmosfär. bra mat. Trevlig personal.
    Ni blir inte besvikna!
  • Marc S
    Marc S skrev om Mäster Anders
    kan bara instämma med de övriga Recos - alltid värt ett besök!
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Mäster Anders
    God mat, bra service och mysig atmosfär!!
  • Martin S
    Martin S skrev om Mäster Anders
    Bra och lite annorlunda rätter. Trevlig personal. Snyggt och rent.
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Mäster Anders
    Ett orginal på Kungsholmen. Personligen så älskar jag ställen med lite fransk bistro känsla och Mäster Anders är inget undantag. Bra mat och bra service i en helt underbar miljö! En klassiker.
  • Martin S
    Martin S skrev om Mäster Anders
    Väldigt trevligt, mycket god grillad mat. trevllig personal.

Pipersgatan 1, 112 24 Stockholm