Mäster Anders

Mäster Anders

Ring 08-654 20 01 www.masteranders.se
4.0

Lunch måndag till fredag mellan 11:00 och 15:00, middag måndag till söndag 17:00 till 24:00. Välkommen!

26 omdömen om Mäster Anders

Gunnar N
Skrev om Mäster Anders

Hög ljudvolym under luncherna - bättre äta efter 13. Lite mager matsedel, men maten okej, även om köttbullarna inte smakade så mycket och var lite brända. Trevlig och snabb service

Anton J gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Manne S
Skrev om Mäster Anders

Bra kvalitet, schysst miljö och personal och allt till en rimlig slant

Per N
Skrev om Mäster Anders

Alltid nöjd och belåten. Trevlig och lagom stökig atmosfär och bra kök.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Caroline N
Skrev om Mäster Anders

En stark tre! Bra bemötande, skön atmosfär och stämning. Dessvärre fick vi vänta över 1 timme på att få in förrätten och en bra stund till för att få in huvudrätten. Väldigt god mat men tveksam om den långa väntetid får mig att vilja besöka Mäster Anders igen.

Nikola T och Jakob D gillar detta
Mårten T
Skrev om Mäster Anders

Jag gillar verkligen atmosfären och maten på Mäster Anders. Man känner sig hemma och omhändertagen. Lite som en bra hemmamiddag men på lokal. Genre: Franskt-svenskt? Vågar man kalla det Kungsholmens Sturehof?

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

Johan K
Skrev om Mäster Anders

Var och åt något de kallade katalansk fiskgryta och fick in en passerad smörja. Troligen hade kocken ingen bra dag och grytan skar sig, men man kan inte mixa allt med gårddagens fisk (fick ett kvitto där gårdagens fiskrätt stod)och kalla det fiskgryta. Frågade personalen om detta men fick bara ett surt kommentar att det ska se ut så? Med tanke på lunchpriset så borde de se över både personal och meny.

Daniel E
Skrev om Mäster Anders

Mycket vällagad husman till lunch. Bra service. Snabb servering av dagens lunch.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Rebecka S
Skrev om Mäster Anders

Mkt trevlig atmosfär och personal, alltid ett säkert kort.

Christian B
Skrev om Mäster Anders

Missa inte den prisvärda tvårätterslunchen på vardagar eller de intima vin- & rökborden på Hantverkargatan sommartid.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Erik J
Skrev om Mäster Anders

Köttet alltid grillat till perfektion. Finns nog inget annat ställe där jag lätt skulle kunnat betala +500 kr för en enkel rätt som Entrecote, Pommes och Bearnaise. Men här är det oslagbart.

Tobias B och Nikke L gillar detta
Erik P
Skrev om Mäster Anders

Detta är en riktig favorit. Maten, drycken personalen och lokalen. Alltid lika god kavring före maten. Luncherna kan varmt rekommenderas, alltid med förrätt.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4136 omdömen 4.0 av 4136 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Karl G
Skrev om Mäster Anders

Hade hört mycket bra saker om Mäster Anders och förväntade mig en upplevelse i toppklass. Vad besviken jag blev! Servitrisen var stressad, rent otrevlig vid några tillfällen och maten var en katastrof. Skickade tillbaka huvudrätten, en köttbit som var grå, seg och med mer senor och fett än kött. Har aldrig behövt göra detta tidigare! En riktigt tråkig upplevelse som inte blev bättre mot slutet då det visade sig att man på notan försökte ta betalt för den dyrare rätten jag skickade tillbaka. Då jag påpekade detta strök...

Jonas Ö
Skrev om Mäster Anders

Mäster Anders gör sig förtjänta av detta betyg på alla kriterier: Servicen: En av de bästa i stan. Trevlig personal som är precis lagom avslappnade. De tar inte för mycket tid från gästerna men finns ändå där och är alltid korrekta och proffsiga. Av de 20-tal gånger jag varit där har jag även lärt mig att det lönar sig att fråga vad de rekommenderar för dryck till olika varmrätter, eller för den del vad man ska ta för efterrätt. Är man osäker på vad det är för rätt man beställer ska man definitivt be om en utförligare...

Hans M
Skrev om Mäster Anders

Lite kal och bullrig lokal men deras biff var fantastisk.

Tobias B
Skrev om Mäster Anders

Mäster Anders är ett löjligt bra ställe. Varför? Därför...att när jag frågar vad de rekommenderar för öl kommer de tillbaka med en Brooklyn Lager. När jag frågar om vad de rekommenderar för varmrätt föreslår de Oxfilé med pommes...och café de Paris-smör. Jag äter, dricker och känner mig euforisk. Och jag är inte ensam, stället är fullt av nöjda gäster och nya gäster trängs vid dörren för att få sätta sig och äta deras vällagade mat. Mäster Anders har förutom den utmärkta maten och den trevliga personalen en riktigt trevlig...

Nikola T och 4 andra gillar detta
Mårten G
Skrev om Mäster Anders

Bra, trevlig och jämn service. Även köket håller stadig nivå - "Man vet vad man får" på det bra sättet. Den enda nackdelen med den stramt kaklade lokalen är att ljudnivån kan bli lite väl hög om det är fullsatt.

Nikke L
Skrev om Mäster Anders

Fransk bistro med mycket känsla och miljö. Riktigt bra för affärsluncher, men boka bord om du vill vara säker på att få plats. Också perfekt om du fira något på tu man hand. Rekommenderar en riktig fransk middag med ostron (testa gärna ett glas sherry till) och ta sedan en riktigt bra biff från grillen. Kunnig, intresserad och serviceinriktad personal både i servisen och i köket garanterar ett restaurangbesök som du minns ett bra tag.

Sonja v
Skrev om Mäster Anders

Kunnig och lättsam personal. Bra service. Alltid god mat! Rekommenderar både för affärslunch och kvällsmys. Funkar för ensamätare, par, sällskap ... Aldrig besviken på Micke & co.

Joakim A
Skrev om Mäster Anders

Trevligt ställe med härlig atmosfär och god mat. Levde med råge upp till min förväntan.

Per S
Skrev om Mäster Anders

Bra Grill! Påminner om Grill Ruby i Gamla Stan, men frågan är om detta inte är ett par snäpp bättre? En gedigen lokal och trevlig service och personal. Mycket bra ställe att gå på tu man hand.

Håkan C
Skrev om Mäster Anders

Gemytlig atmosfär. bra mat. Trevlig personal. Ni blir inte besvikna!

Marc S
Skrev om Mäster Anders

kan bara instämma med de övriga Recos - alltid värt ett besök!

Sofia E
Skrev om Mäster Anders

God mat, bra service och mysig atmosfär!!

Martin S
Skrev om Mäster Anders

Bra och lite annorlunda rätter. Trevlig personal. Snyggt och rent.

Emilie L
Skrev om Mäster Anders

Ett orginal på Kungsholmen. Personligen så älskar jag ställen med lite fransk bistro känsla och Mäster Anders är inget undantag. Bra mat och bra service i en helt underbar miljö! En klassiker.

Martin S
Skrev om Mäster Anders

Väldigt trevligt, mycket god grillad mat. trevllig personal.