MB Flytt och Städ AB

Cypressvägen 10, 213 63 Malmö — Visa karta

Välkommen till MB Flytt och Städ AB!

Flytt och städ är saker som är nödvändiga men kanske inte alltid så kul. Anlita därför experter på området. Vi står för trygghet och kvalitet på MB Flytt och Städ AB.

Tjänster: Hemstädning, fönsterputs, flyttstädning, kontorsstädning, storstädning, flytthjälp, visningsstädning, butiksstädning.
  • TRYGG och SÄKER
  • NÖJD KUND GARANTI
  • KOMPETENT PERSONAL
  • KVALITET TILL RÄTT PRIS
Vi är Städ- och flyttproffs med nöjd kund garanti. Vi hjälper dig med packning, transport och flyttstädning i hela Skåne. Varmt välkommen att kontakta oss eller be om offert här ovan.

Vi finns även i Stockholm.
Mån-Sön: 07:00-18:00

Läs vad 95 kunder tycker om MB Flytt och Städ AB

Mirah W skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jag använde MB Flytt och Städ när jag och familjen flyttade från Stockholm till Göteborg. De var så hjälpsamma och gjorde flytten mycket smidigare. De var anpassningsbara efter våra önskemål och gav ett professionellt bemötande under hela processen. Kan verkligen rekommendera denna flyttfirma! Läs mer
  • Christina N

2020-09-23

Christina N skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi flyttade från Sundbybergs till Stockholms innerstad Trevliga och noggranna. Vi är jätte nöjda
    Kan varmt rekommendera MB flytt och städ Läs mer

Andreas P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Proffsigt bemötande och bra pris, de kom hem till oss och därefter fick vi en offert. Läs mer

Beefalo Steak B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Proffsigt och snabbt.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-09-17

Johan H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt hjälp väldigt hjälpsamma och trevliga sakkunniga rädda om våra saker Läs mer
  • 2020-09-17

Anna M skrev om MB Flytt och Städ AB
    Trevliga och duktiga! Stort tack och kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-15

Jonas P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flyttning från Helsingborg till Stockholm.

All personal jag var i kontakt med var trevlig och kompetent, skulle inte tveka att anlita detta företag igen vid behov. Läs mer
  • 2020-09-14

Charlotte F skrev om MB Flytt och Städ AB
    Beställde flyttstäd. Bad om en tid men kunde inte få reda på den förrän dagen innan. Blev lovad städning 12-13 men först 15:30 påbörjades städningen. Inte alls nöjd med återkoppling och service kring tidsbokningen. Själva städningen var ok men inte mer. Stod i beskrivningen att alla listor skulle torkas, att spik på väggar skulle tas bort med detta var inte gjort. Inte heller fönsterbläcken på balkongen var avtorkade. Skulle inte rekomendera MB Flytt och Städ. Läs mer
  • 2020-09-08

Caroline L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi anlitade MB flytt för att flytta en soffa mellan två adresser i Malmö. De hjälpte oss snabbt, enkelt och var väldigt tillmötesgående. Vi kontaktade dem på sön och på ons var soffan flyttad. Soffan kom fram hel och bars in av två trevliga män. Läs mer
  • 2020-09-07

Linda P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Punktliga. Jätte försiktiga grabbar.
    Bar allt på sin plats
    Städningen var med kanon bra Läs mer
  • 2020-09-05

Erika E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Mycket bra service, rekommenderar!! Läs mer
  • PETER L

2020-09-01

PETER L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt och städ, 3 rok 80kvm.
    Trevliga, punktliga och mycket snabba. Får mina värmaste rekomendationer. Läs mer
  • 2020-08-31

Ann-charlotte P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flyttstäd av mindre lägenhet.
    Bra bemötande, god kommunikation både före och under uppdraget. Kom i tid. Utförde ett gott jobb. Läs mer
  • KARIN K

2020-08-20

KARIN K skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi har anlitat MB-Städ i 2 år och är jättenöjda. Pålitliga och noggranna.

Flexibla under föräldraledigheten, då vi valde att ha städning varannan vecka istället för varje vecka. Läs mer
  • 2020-08-18

Liselott J skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt av ett piano och lite diverse små saker. Blev bemött på ett positivt sätt. De var snabba och gjorde ett bra jobb och de var trevliga. Läs mer
  • 2020-08-05

Anna S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Fantastisk service! Duktiga och kompetenta flyttkillar, både varsamma och snabba, mycket prisvärd tjänst - rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-08-03

Malin K skrev om MB Flytt och Städ AB
    MB Flytt och Städ utförde både flytt och flyttstädning åt mig. Jag var mycket nöjd med båda tjänsterna. Den jag pratade med på företaget var flexibel och trevlig. Flyttarna var professionella, lösningsorienterade och effektiva. Städarna gjorde ett bra och grundligt jobb.

Mycket nöjd med MB!

Malin Läs mer
  • Romina D

2020-08-03

Romina D skrev om MB Flytt och Städ AB
    We hired the company to help us move and clean the apartment as well. It was quick and easy to communicate via email.
    Someone came beforehand to take a look at the apartment’s furniture so they could give us an accurate quote (offert). We lived on 4th floor with no elevator and also had a lot of stuff in the attic. Three workers showed up exactly on time and the first thing they did was also look at all the boxes and furniture so they could organize themselves.
    Nothing got lost or damaged. Even though we labeled everything, they still asked where exactly we wanted the bigger furniture in our new place so we don’t have to move it ourselves later. The whole move took less time than we anticipated, too.
    We are very happy with the moving (and cleaning) job they’ve done and the price was great! (They automatically take care of the RUT-avdrag for you.)

Based on our experience, we definitely recommend MB Flytt och Städ AB. Läs mer
  • 2020-07-30

Sinan A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Väldig oförsiktiga med möbler , fick skador på möbler Läs mer
  • 2020-07-24

Gun L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Allt funkade jättebra och smidigt, kn verkilgen rekomendera denna flyttfirman! Läs mer
  • 2020-07-13

Fuga G skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi har aldrig haft så rent o fint i butiken.
    Städar på helgen så de stör inte vår verksamhet Läs mer
    2020-07-14 MB Flytt och Städ AB svarar Fuga G
    Hej,

Tack för du tog dig tid att ge oss feedback!

Med vänlig hälsning, MB Flytt och Städ AB
  • 2020-07-10

Ingrid S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Bra utförd flytt av mitt piano! Läs mer
  • 2020-07-08

Carlos H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jag beställde flytt mellan olika städer samt nerpackning av bohaget på lastningsstället. Tillmötesgående hantering av flytten och mycket hjälpsam personal som fick jobba ensam på lastningsstället de sista två timmarna för att jag skulle hinna till nya adressen 600 km bort. Dessutom har de det absoluta bästa priset i marknaden. Varmt rekommenderas! Läs mer
    2020-07-14 MB Flytt och Städ AB svarar Carlos H
    Hej,

Tack för du tog dig tid att ge oss feedback!

Med vänlig hälsning, MB Flytt och Städ AB
  • 2020-07-03

HELEN J skrev om MB Flytt och Städ AB
    Sämsta flyttfirman jag någonsin varit med om! Jag begärde in offert på totalt ca 30 kbm bohag, inkl omkring 50 flyttkartonger. En person kom på hembesök och tittade, och meddelade därefter att det inte var några problem. Men för att jag inte skulle behöva betala för mycket kunde jag kanske själv ta ett par kartonger i bilen om de inte fick plats, så de inte behövde köra någon extra runda med nästan tom bil? Det tyckte jag var ok och fick en offert där det enbart stod "Flytthjälp" och så ett pris.

Vid dagen för flytten visade det sig att de hade en bil som enbart rymde 20 kubik och som inte packades på ett optimalt sätt så de tog bara med sig ungefär hälften av bohaget och lämnade resten kvar. Eftersom jag hade bokat flyttstädning som inte gick att ändra (med annan firma tack och lov) blev det akututryckning för mig och mina vänner på kvällen och hela den efterföljande dagen för att försöka tömma lägenheten själva. Totalt slet vi 32 timmar, plus att jag fick hyra in en skåpbil. Dessutom orsakade flyttkillarna skador på ett vitrinskåp, ett matbord, en byrå och gjorde märken och hål i väggarna på både nya och gamla lägenheten.

När jag klagade och skickade foton till dem på skadorna de orsakat fick jag bara svaret "Mycket små brister har hänt i leverans av tjänsten (absolut ingen skada)".
    Nu har jag bestridit fakturan tre gånger och den är på väg till inkasso. Jag kommer ändå inte att betala, istället kommer jag att fakturera dem för alla kostnader som uppstått pga dem. Jag ska också kontakta ARN.

Jag undrar vad de menar med "nöjd kund garanti". Läs mer
  • 2020-07-02

Eile B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Great cleaning service! Was very happy Läs mer
  • 2020-07-02

Benny N skrev om MB Flytt och Städ AB
    Trevligt folk, försiktiga och bra. Läs mer
  • 2020-06-30

Johannes D skrev om MB Flytt och Städ AB
    Snabbt, proffsigt och trevligt folk! Läs mer
  • 2020-06-29

Ivan O skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vänliga och samarbetsvilliga.
    Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2020-06-26

Filip B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Mycket nöjd. Snabbt arbetar och det var en fröjd att komma hem till en storstädad lägenhet efter att ha bott i ett stambyte Läs mer
  • 2020-06-26

Anne L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Professional och snabba ❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2020-06-17

Lina S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytten var helt fantastiska och snabba!

Dock var flyttstädningen något slarvig samt att kommunikationen inte fungerade helt optimalt då missförstånd uppstod mellan kund och de som utförde städningen. Läs mer
  • 2020-06-12

Lars Å skrev om MB Flytt och Städ AB
    Trevliga, effektiva flyttkillar. Läs mer
  • 2020-06-10

Erik B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Beställde flyttstädning. Allt sköttes väldigt smidigt och var noggrant utfört. Läs mer
  • 2020-06-10

Marcus E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Var superbra kan verkligen rekomendera! Bra pris, smidig flytt av hela lägenheten. Vi fick proffsig hjälp med packning av ömtåliga föremål. Exakt i tid för både upphämtning och avlämning av möbler. Snabb och skicklig bärhjälp samt uppmontering! Även flexibla lösningar. Stort tack!! Läs mer
  • 2020-06-08

Pia H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi är väldigt nöjda med MB Flytt & Städ. De var ute och tittade, gav offert och bokade in tid. De dyker upp i tid, glada goa killar som hugger i direkt! Otroligt proffsiga! Snabba och noggranna, de monterade isär möbler och monterade sedan ihop dem igen.
    De lyckades få upp en stor 140 säng uppför en trång trappa utan minsta märke någonstans. Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • 2020-06-07

Charlotte S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Har under senaste månaden anlitat MB Flytt och Städ AB till
    hjälp med flyttning och upphämtning av leveranser.
    Proffsiga och mycket hjälpsamma! Läs mer
  • 2020-06-07

Liz O skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt. Killarna som flyttade åt mig var 2 timmar försenade. Jag hade bokar andra som oxå skulle hjälpa mig vilket medförde en väldig tidspress. Läs mer
    2020-06-12 MB Flytt och Städ AB svarar Liz O
    Hej Liz,

Här är din timrapport:

Start från kontoret:13.45
    Ankomst kund:14.00
    Paus:nej
    Avslut kund:18.20
    Ankomst kund:18.30

Det var nog mer än dem 2 timmar du skriver och vi har till och med hjälpt med att hämta grejer på en annan adress också så jag förstår inte vad är det som fanns kvar när vi har hämtat allt och vad medförde en tidspress för dig?

Mvh Boban
  • 2020-06-04

Amanda B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi köpte flyttstäd och var mycket nöjda med städningen som var noggrant utförd och inkluderar många städmoment. Fick god service av företaget som skickade extra personal för att städningen skulle hinna bli klar innan vår besiktning. Smidig kommunikation och bokning. Över förväntan:) Läs mer
  • 2020-05-21

Josefin H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Är verkligen nöjd och kan varmt rekommendera dem. Hög service, snabb och effektiv flytthjälp och flyttstädning utan anmärkningar. Läs mer
  • 2020-05-20

Anita J skrev om MB Flytt och Städ AB
    God kommunikation
    Pålitliga
    Städning utmärkt Läs mer
  • 2020-05-15

Maria H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Kom inte på utsatt tid, pratade inte svenska och var inte direkt samarbetsvilliga.
    Själva flyttandet av möblerna var ok. Läs mer
    2020-06-12 MB Flytt och Städ AB svarar Maria H
    Hej Maria!

Vi uppskattar din feedback. Jag ber om ursäkt att vi var försenade men vi har också meddelat dig om det att vi är försenade 30-60 minuter eftersom vi har stannat lite längre hos en annan kund.

Du får gärna höra av dig ifall du vill ha nån kompensation eftersom vi var försenade.

Med vänlig hälsning, MB Flytt och Städ
  • 2020-05-08

John V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Blev ett fint resultat efter att de fått komma tillbaka och bättra på vissa saker. Godkänd besiktning! Läs mer
  • 2020-05-07

Jan S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Kom i tid. Skötte det hela professionellt. Nöjd. Läs mer
  • 2020-05-05

Ken L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi fik hjælp til flytning og alt gik efter planen:)

Kan kun anbefale MB flytt, god service og dygtige folk. Läs mer
  • Tiina V

2020-04-27

Tiina V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Beställde flytt och städ; snabba svar, enkla att ha att göra med. Hade lite speciella önskemål som bemöttes på ett jättebra sätt! Jag rekommenderar MB Flytt varmt; de hämtar även upp tomma flyttkartonger efteråt vilket är väldigt bekvämt. Jättetrevliga flyttkillar och allt funkade väldigt smidigt. Läs mer
  • Fredrik A

2020-04-22

Fredrik A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi köpte flytthjälp av privat bohag.

Allt från offertförfarande till själva flytten sköttes professionellt och förtroendeingivande.

Killarna som skötte själva flytten var duktiga och arbetade hårt och effektivt. Läs mer
  • 2020-04-21

Mikael K skrev om MB Flytt och Städ AB
    Köpte Flyttstädning som blev mycket bra utförd. Läs mer
  • 2020-04-21

Elisabeth N skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jag köpte packning och flytt till ett fast pris. Det tog runt 6 timmar allt som allt (63 m2) vilket var väldigt snabbt med tanke på de problem vi stötte på.

Jag kontaktade MB några dagar innan flytten för att bekräfta att allt var i sin ordning. Det var det, kom svaret, men när de dök upp på flyttdagen var man inte medveten om att de skulle packa, och hade inget packmaterial med sig. Kommunikationen kändes allt igenom dålig. Vi hade ingen genomgång innan de satte igång, de ställde inga frågor utan började bara bära bort mina möbler utan att kolla med mig vad som gällde. Det var jag som fick stoppa dem och reda ut situationen om packning.

Packningen, som trots allt blev av, var slarvig, och i många fall tömde de inte lådor utan bar helt enkelt iväg möblerna med innehållet i. Kläder slängdes ner i lådor utan omsorg, och jag hittade toalettrengörningsmedlet i samma låda som tandkrämen. Jag hade kunnat göra ett bättre jobb själv, och det var ju just därför jag beställt packning - för att få det gjort ordentligt, och se till att inget kom till skada.

I samband med att de bar in våra möbler i det nya huset tappade de ett tungt föremål som skadade vår trappa (föremålet gick även sönder, men det var mindre viktigt). Jag har fått ersättning, men det kändes så onödigt att det skulle hända eftersom de bar in ett skrivbord utan att ta av ett underlägg i metall som låg på skrivbordet. Det hade enkelt kunnat undvikas om man bara tagit sig lite mer tid.

I slutändan blev det dyrare med fast pris än timlön, och jag tror att det fasta priset var en av anledningarna till att det slarvades så. Jag är inte speciellt nöjd och skulle inte använda MB igen. Läs mer
    2020-06-12 MB Flytt och Städ AB svarar Elisabeth N
    Hej Elisabeth,

När vi pratade om ersättning för den föremål som gick sönder så kunde du berätta din upplevelse och att packning var dåligt så vi hade åtminstone reducerat pris ifall jag hade vetat vad som hände...

Mvh MB Flytt och Städ AB

Cypressvägen 10, 213 63 Malmö