MB Flytt och Städ AB

Cypressvägen 10, 213 63 Malmö — Visa karta

Välkommen till MB Flytt och Städ AB!

Flytt och städ är saker som är nödvändiga men kanske inte alltid så kul. Anlita därför experter på området. Vi står för trygghet och kvalitet på MB Flytt och Städ AB.

Tjänster: Hemstädning, fönsterputs, flyttstädning, kontorsstädning, storstädning, flytthjälp, visningsstädning, butiksstädning.
  • TRYGG och SÄKER
  • NÖJD KUND GARANTI
  • KOMPETENT PERSONAL
  • KVALITET TILL RÄTT PRIS
Vi är Städ- och flyttproffs med nöjd kund garanti. Vi hjälper dig med packning, transport och flyttstädning i hela Skåne. Varmt välkommen att kontakta oss eller be om offert här ovan.
Mån-Sön: 07:00-18:00

Läs vad 57 kunder tycker om MB Flytt och Städ AB

• 2020-05-21

Josefin H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Är verkligen nöjd och kan varmt rekommendera dem. Hög service, snabb och effektiv flytthjälp och flyttstädning utan anmärkningar. Läs mer
  • 2020-05-20

Anita J skrev om MB Flytt och Städ AB
    God kommunikation
    Pålitliga
    Städning utmärkt Läs mer
  • 2020-05-15

Maria H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Kom inte på utsatt tid, pratade inte svenska och var inte direkt samarbetsvilliga.
    Själva flyttandet av möblerna var ok. Läs mer
  • 2020-05-08

John V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Blev ett fint resultat efter att de fått komma tillbaka och bättra på vissa saker. Godkänd besiktning! Läs mer
  • 2020-05-07

Jan S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Kom i tid. Skötte det hela professionellt. Nöjd. Läs mer
  • 2020-05-05

Ken L skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi fik hjælp til flytning og alt gik efter planen:)

Kan kun anbefale MB flytt, god service og dygtige folk. Läs mer
  • Tiina V

2020-04-27

Tiina V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Beställde flytt och städ; snabba svar, enkla att ha att göra med. Hade lite speciella önskemål som bemöttes på ett jättebra sätt! Jag rekommenderar MB Flytt varmt; de hämtar även upp tomma flyttkartonger efteråt vilket är väldigt bekvämt. Jättetrevliga flyttkillar och allt funkade väldigt smidigt. Läs mer
  • Fredrik A

2020-04-22

Fredrik A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi köpte flytthjälp av privat bohag.

Allt från offertförfarande till själva flytten sköttes professionellt och förtroendeingivande.

Killarna som skötte själva flytten var duktiga och arbetade hårt och effektivt. Läs mer
  • 2020-04-21

Mikael K skrev om MB Flytt och Städ AB
    Köpte Flyttstädning som blev mycket bra utförd. Läs mer
  • 2020-04-21

Elisabeth N skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jag köpte packning och flytt till ett fast pris. Det tog runt 6 timmar allt som allt (63 m2) vilket var väldigt snabbt med tanke på de problem vi stötte på.

Jag kontaktade MB några dagar innan flytten för att bekräfta att allt var i sin ordning. Det var det, kom svaret, men när de dök upp på flyttdagen var man inte medveten om att de skulle packa, och hade inget packmaterial med sig. Kommunikationen kändes allt igenom dålig. Vi hade ingen genomgång innan de satte igång, de ställde inga frågor utan började bara bära bort mina möbler utan att kolla med mig vad som gällde. Det var jag som fick stoppa dem och reda ut situationen om packning.

Packningen, som trots allt blev av, var slarvig, och i många fall tömde de inte lådor utan bar helt enkelt iväg möblerna med innehållet i. Kläder slängdes ner i lådor utan omsorg, och jag hittade toalettrengörningsmedlet i samma låda som tandkrämen. Jag hade kunnat göra ett bättre jobb själv, och det var ju just därför jag beställt packning - för att få det gjort ordentligt, och se till att inget kom till skada.

I samband med att de bar in våra möbler i det nya huset tappade de ett tungt föremål som skadade vår trappa (föremålet gick även sönder, men det var mindre viktigt). Jag har fått ersättning, men det kändes så onödigt att det skulle hända eftersom de bar in ett skrivbord utan att ta av ett underlägg i metall som låg på skrivbordet. Det hade enkelt kunnat undvikas om man bara tagit sig lite mer tid.

I slutändan blev det dyrare med fast pris än timlön, och jag tror att det fasta priset var en av anledningarna till att det slarvades så. Jag är inte speciellt nöjd och skulle inte använda MB igen. Läs mer
  • 2020-04-14

Medicon V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Dök upp på utsatt tid, noggranna och försiktiga vid flyttning.
    Utmärkt insats! Läs mer

Jenny W skrev om MB Flytt och Städ AB
    Hemstädning bra.
    Storstädning tyvärr många missar som stod skulle ingå. Läs mer

Marcus H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Hemstädning. Riktigt rent och fräscht blev det! Läs mer

Dragutin K skrev om MB Flytt och Städ AB
    Super bra jätte trevlig firma nograna pålitliga snabba. Läs mer
  • 2020-04-09

Jonas H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi hade både flytthjälp och flyttstädning från företaget.
    De var flexibla och hjälpsamma och löste förändring i tiden på kort varsel och hjälpte oss att göra vår flytt så stressfri som möjligt.
    De tog väl hand om oss och våra prylar. Vi rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2020-04-09

Elin H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Anlitade MB flytt och städ för flytthjälp samt flyttstäd.
    Flexibla, lätta att få tag i innan flyttdagen.
    På flyttdagen kom de i tid, de var tom en kvart tidiga, och utförde flytten med största försiktighet och var lyhörda till våra önskemål!

Kan varmt rekomendera MB flytt och städ till alla som skall flytta! Läs mer
  • 2020-04-08

Annie P skrev om MB Flytt och Städ AB
    * Fick tömt en lägenhet.
    * Vänligt och klara besked.
    * Hade behov av snabbt utförande, och de kom dagen därpå,vilket
    var perfekt för mig. Läs mer
  • Stefan V

2020-04-06

Stefan V skrev om MB Flytt och Städ AB
    Mycket bra service, artig och flexibel personal och hjälp och de ser till att allt är fint och rent efter! Rekommendera dem!Very good service, polite and flexible staff and helping and they make sure everythings is nice and clean after! Recommend them! Läs mer

Aliaksei B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Duktiga, snygga, snabba och trevliga folk! Läs mer

Annika E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi fick hjälp med flytt och städ. Kontakten med företaget har varit jättebra hela vägen. Snabba och professionellt bemötande. Uppskattade att man kom och tittade innan definitiv offert. Det kändes mycket seriöst. Killarna som skötte flytten var punktliga, vänliga och väldigt effektiva. Städningen var perfekt. Vi är verkligen mycket nöjda och man överträffade våra förväntningar! Kan varmt rekommendera. Läs mer

Peter W skrev om MB Flytt och Städ AB
    Rekommenderas verkligen. Flyttningen fungerade klockrent och slutstädningen också.
    /Peter Läs mer

Susanna T skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi köpte flyttstäd och är mycket nöjda med resultatet, noggrant utfört med trevligt bemötande! Läs mer
  • 2020-03-24

Karin M skrev om MB Flytt och Städ AB
    Det är ojämt. Ibland är det toppen men ibland slarvigt. På det senaste har det varit mer slarvigt utfört än tidigare. Och ibland har man inte gjort det mest basala som att dammtorka ytor eller dammsuga. Det var mycket bättre i början, då träffade jag också teamet.

Jag hade hellre sett att samma team kom varje gång så att de känner lägenheten och känner ett ansvar inför mig som kund.

Jag har alltid blivit väl bemött när jag haft kontakt med företaget och blivit uppringd direkt då jag framfört klagomål på mail.

Det är ofta detaljer som gör det. De stora sakerna som att det ska vara rent ska bara vara gjort, det är vad man betalar för. Sen blir man ju extra glad när någon vikt handdukarna helt perfekt. Det var det någon som gjorde tidigare. Läs mer
  • 2020-03-20

Sarah S skrev om MB Flytt och Städ AB
    *Flytthjälp
    *Helt ok,
    *Enkel smidig flytt, försiktighet med mina saker. Visade sig senare att en stol gått sönder i flytten. Svårt att kommunicera med flyttgubbarna
    *Skulle inte använda igen. Läs mer
  • 2020-03-20

Anosheh C skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi valde hemstäd och vi är supernöjda med det arbete de utför. De är professionella, trevliga, har en bra personalgrupp, de har ett super trevligt kundbemötande och många fler fina egenskaper och för att inte tala om att de alltid lämnar ett glänsande & skinande rent hus/lgh efter sig.
    Kan inte begära eller önska mer än detta 🤩
    vi rekommenderar starkt MB städ AB/flytt. Vill även tillägga att företaget skall inom kort hjälpa oss med även flytt 👍🙏 Läs mer

Malin E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi har köpt hemstädning under en längre tid. Vi får snabba svar från företaget och de erbjuder byte av dagar om städning infaller på röd dag. De städar snabbt och effektivt men ibland går det lite väl fort vilket tyvärr kan märkas på resultatet. Önskar att själva grundstädning av tex golv och bord kunde vara noggrannare men är nöjd överlag. Läs mer

Åsa A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi har hemstädning varannan vecka. Det funkar utmärkt. Bra kvalitet på städning, god service och felexibilitet. Läs mer

Jacob E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Storstädning+hemstädning.
    Bemötande ok.
    Förväntningarna var att allt skulle städas enligt deras specifikation. Så var dock inte fallet och resultatet är lite ojämnt från gång till gång.
    Glömde två fönster öppna på vid gavel vid en städning. Läs mer

Sara P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Bra arbete och snabb kontakt. Läs mer

Max P skrev om MB Flytt och Städ AB
    Duktiga och arbetade snabbt. Trevliga. Läs mer

Cecilia A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Proffsiga killar! Punktliga och ärliga! Mycket nöjd! Läs mer

Bogicevic G skrev om MB Flytt och Städ AB
    Allt som vi kom överens hände I praktiken. Snabba,noggrana,ärliga,hjälpsamma. Läs mer

Jonas G skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flexibla och tillmötesgående. Gör jobbet snabbt o effektivt Läs mer
  • Ingrid Ö

2020-03-19

Ingrid Ö skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jag har varannanveckas städavtal sedan tre år tillbaka. Är för det mesta mycket nöjd med den städpersonal som företaget skickar ut. Läs mer

Sven Å skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt och flyttstädning. Gjorde ett bra och noggrant jobb. De var försiktiga vid flytten oturligt nog hade vi en sak som gick sönder men det ersatte MB flytt utan diskussioner.
    Jag kommer att anlita MB Flytt igen. Läs mer

Asta E skrev om MB Flytt och Städ AB
    Varannan veckostäfning
    Mycket nöjd med personalen o utförandet . Har dock endast erfarenhet i 4 månader. Läs mer
  • 2020-03-18

Åke A skrev om MB Flytt och Städ AB
    Städning av bostad.
    Alltid blivit korrekt och bra bemött

företaget har motsvarat mina förväntningar.

Städningen har blivit utförd helt enl. mina förväntningar Läs mer
  • 2020-03-18

Emma H skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi anlitade MB Flytt och Städ AB för flyttstäd då vi skulle flytta och själva hade väldigt mycket att stå i.

Kontakten fungerade bra och trevligt men däremot tänkte jag på att servicen kunde varit bättre i att jag skulle slippa ta anvisningar per telefon om vad jag behövde uppge skriftligen i ett mail.

> Man kunde antingen ringt och meddelat att ett formulär kommer via mail, som jag ska fylla i o sända tillbaka.
    Eller
    > Man kunde frågat om uppgifterna per telefon, antecknat dem själva och sedan mailat över en sammanställning som jag som kund skulle få bekräfta.

Själva städningen var ju verkligen i Topp! Har aldrig sett vår lägenhet renare. De fick bort smuts och kalkrester som vi aldrig själv kunnat få bort. Såå fint! Och så skönt att få det gjort med så bra resultat. Vi är jättenöjda!!

Tack Läs mer
  • Kim C

2020-03-18

Kim C skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi anlitade dem för flytt och flyttstäd.
    Personalen de hade på plats var superduktiga och trevliga.
    De utförde sitt arbete med högsta betyg:) Läs mer

Fredrik B skrev om MB Flytt och Städ AB
    Köpte flytt och städning. De jobbade hårt och resultatet blev mycket bra, kan rekommendera. Läs mer

Jörgen G skrev om MB Flytt och Städ AB
    Vi har städhjälp var 14:e dag.
    Bra bemötande.
    En kompis till oss använde deras tjänster och rek de.

Det går lite fort enligt vad jag tycker med städningen.
    blir lite slarvigt städat samt så är många saker som man själv får rätta till efter städningen. Läs mer

Almira S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flytt, mycket bra bemötande.
    Professionella och väldigt snabba.
    Mycket nöjd, rekommenderas. Läs mer

Birger N skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flyttning från en tvåa i Malmö till ett lager samt till en etta i Arlöv. Mycket duktiga och tillmötesgående killar som tog stort ansvar för flytten både till lager och bostad.
    De kontrollerade att där inte var mer att göra innan de körde därifrån.
    Mycket bra. Läs mer

Quinn K skrev om MB Flytt och Städ AB
    Honestly the service of the movers was great. We got two movers and the small truck as we were moving from an apartment in Malmö to Hyllie withiut furniture. It took two hours in total and was absolutely worth the money. They were on time (actually 10 minutes early), hard working, kind and overall we had a great experience with them.

But we did have one issue. We paid shortly after we received the invoice, as you do, but two months later they sent us a second invoice saying we hadn't paid yet. This was a bit annoying because then we had to look back through our bank history, call and get that sorted, which they were nice about when we called and sent them the confirmation of the faktura payment. I would guess it was only a data error. But still left us having to ask eachother if we were sure we paid and then looking for which account we had sent the payment from. I would still recommend them as a company to others looking for movers. Läs mer

Alice M skrev om MB Flytt och Städ AB
    Flyttstäd. Städningen var utan anmärkning jättebra. Kontakten kunde varit bättre. Jag fick fel faktura vilket korrigerades snabbt. Läs mer

Susanna T skrev om MB Flytt och Städ AB
    Jättebra service! Rekommenderar både till flytthjälp och städ. Läs mer

Gustav T skrev om MB Flytt och Städ AB
    De kom ett helt gäng, alla supertrevliga och professionella och de lämnade mitt hem skinande rent - ugn, kyl, fönster, ventiler, allt var perfekt. Dessutom till ett rimligt pris! Läs mer

Vincent S skrev om MB Flytt och Städ AB
    Very professional, punctual and hard-working. Highly recommended. Läs mer