Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Stockholm Södermalm MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

Borgargatan 8, 117 34 Stockholm — Visa karta

Välkommen till din MECA bilverkstad i Hornstull!
Meca Car Service - Hornstull är en bilverkstad som servar och reparerar alla vanligt förekommande bilar. Oavsett om det handlar om bilservice eller reparation, gör vi vad som är bra för just "din bil" och "din plånbok"
Om din bil omfattas av "garantier" fortsätter de att gälla också efter ditt besök hos oss. Det beror på att vi utför bilservice och reparationer enligt biltillverkarens anvisningar – och att vi använder "reservdelar" av föreskriven kvalitet.
Servar du din bil enligt biltillverkarens specifikationer hos oss på Meca Car Service - Hornstull så ingår dessutom "MECA Assistansservice " i ett helt år.
Du kan känna dig trygg med att lämna in din bil till oss.
MECA-stämpeln du får i serviceboken talar om att du varit extra rädd om din bil.
Öppet just nu
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 355 kunder tycker om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik

• Hailu A
    Hailu A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra bemötande och snabb service. Jag fick service på bilen väldigt bra pris. Läs mer
  • Michelle L
    Michelle L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt. Bra. Lätt att få kontakt med. Gjorde en service och bytte pollenfilter, bränslefilter och oljefilter. Läs mer
  • Rawnd R
    Rawnd R skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra ، bra service , snabb , tillgänglighet . Mycket bra kund bemötande . Tid flexibilitet Läs mer
  • Attilio C
    Attilio C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Klart, tydligt o professionellt! Läs mer
  • Karin U
    Karin U skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Snabb och bra service. De gjorde en basservice på min bil. Hade en offert klar till mig på vad som behövde åtgärdas, efter servicen var gjord. Bytte drivrem, bromsbelägg och ok, motortvätt, tvättade av bilen utvändigt. De fixade allt direkt till ett helt okej pris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Köpte en standard service till min Volvo. Fick ett väldigt bra bemötande, jag kan varmt rekommenderar dem. Mvh Åsa Läs mer
  • Boubker E
    Boubker E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service! Professionel Och snab Läs mer
  • Sven H
    Sven H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Utmärkt service. Bra jobb och korrekt pris. Trevligt bemötande dessutom. Läs mer
  • Tuss S
    Tuss S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Vänligt och proffsigt bemötande. Blev snabbt informerad om vad som behövdes göra utan att känna mig tvingad att fixa det på en gång. Vi gjorde en full service. Läs mer
  • Hans O
    Hans O skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra, trevligt bemötande och bra service! Läs mer
  • Roland A
    Roland A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och vänligt bemötande. Dessutom snabba utan att tumma på kvaliteten av jobbet. Läs mer
  • Ulf F
    Ulf F skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Vi köpte service med bromsvätskebyte på Letsdeal till ett mycket fördelaktigt pris.
    När jag ringde för att boka tid hade dem tid inom en mycket rimlig tid.
    Lämning av bil skedde mellan 8-9 (mycket skönare än 7 som andra firmor har)
    Trevligt och snabbt bemötande på morgonen.
    Bilen blev klar på utsatt tid.
    Jag fick en noggrann redogörelse för vad som gjorts samt vad som upptäckts. Vi fick det även skriftligt, mycket bra!
    Supertrevliga och proffsiga killar.
    Jag fick tips och råd hur jag skulle kunna fixa problemen på billigaste sätt, vilket uppskattas!
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Inga-lill
    Inga-lill skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Var aldrig där ! Ringde bara och ville
    ha information ! Läs mer
  • Orod T
    Orod T skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Duktig och kunniga mekaniker. Dem var verkligen hjälpsamma och fick bra information om min bil. Pålitliga killar! Kommer att serva min bil bara hos dem f.o.m. nu! Rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Roland E
    Roland E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket nöjd!
    Kollade upp denna verkstad på reco, såg alla fina recensioner och bokade tid. Recensionerna ljög inte.
    Lämnade in min bil för 15000 mil-service samt kamremsbyte.
    + Mycket trevlig, kompetent och ärlig personal som utförligt berättade vad som utförts och visade mig alla utbytta delar samt berättade och visade vad jag ska tänka på framöver.
    + Någon plast del/skruv som de tyckte såg slut ut, de åker och köper en ny och byter ut utan extra kostnad!
    + De bytte trasig lampa till positionsljus fram samt lampor till reg.skylt bak utan kostnad!
    + Innan jag skulle få nycklarna så gjorde mekanikern Sam en sista check och upptäckte att det läckte lite kylarvätska, han hade redan slutat för dagen men istället för att lämna över det till någon annan så stannade han kvar och började direkt att felsöka och åtgärdade felet, det kallar jag för engagemang och yrkesstolthet!
    + Åker därifrån med serviceprotokoll, felsökningsprotokoll, stämpel i boken och ett stort leende :D

Tack!

/Roland Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra och korrekt bemötande.
    Har gjort stora jobb på min Peugeot och bytt bromsbelägg fram på min Audi S5. Läs mer
  • Gun M
    Gun M skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt bemötande bra information under servicens gång när det tillkom mer arbete på bilen + prisuppgift.👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Waqar A
    Waqar A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Väldigt bra, trevliga personal Läs mer
  • Malte K
    Malte K skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Snabb, trevlig och bra verkstad. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    De är väldigt tillmötesgående, snabb och bra respons vid förfrågningar. Bra på att lämna offerter på olika jobb, jag har gjort service där flera gånger och kommer fortsätta lämna in bilen där. Läs mer
  • Dan M
    Dan M skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Vad jag kan se så är bilen servad som den ska. Läs mer
  • Hans-erik L
    Hans-erik L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Emanuel C
    Emanuel C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt mottagande och bra utfört arbete. Läs mer
  • Robin P
    Robin P skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Snabb och grym service och ärliga, jag är jättenöjd och kommer att anlita dom fler gånger.
    Robin Läs mer
  • Suzana C
    Suzana C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Grym service, bemötande. Trevlig personal. Mycket professionella. Är supernöjd med hjälpen jag har fått. Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Lätt att boka, bra service. Inga konstigheter! Läs mer
  • Karl-gösta A
    Karl-gösta A skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service och hjälp med och kontrollera bilen tips och trix härliga kunniga Läs mer
  • Philip G
    Philip G skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra! Och billigt ! Helt nöjd! Rekommenderas Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Service bra. Även ordentlig diagnos med protokoll om befintliga och intermittenta fel Läs mer
  • Karl Å
    Karl Å skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket trevliga och tillmötesgående. Jobbade snabbt och verkar vara ett väl utfört arbete. Läs mer
  • Bo R
    Bo R skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Gjorde årsservice, blev väl bemött från bokning till hämtningen av bilen efter 4 timmar Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra rekommendationer och rimliga priser
    Bra bemötande ringer och frågar om man hittar. Något utanför det som är överenskommelse Läs mer
  • Inge G
    Inge G skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Nappade på ett erbjudande om orginalservice till ett rabatterat pris till min V70. Mycket bra bemötande både per tfn o på plats. Snabbt utfört. Ett litet minus pga att de klistrade på reklam vid regskylten utan att fråga. Läs mer
  • Oday B
    Oday B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mecket bra bil servic ............. Läs mer
  • Personuppgiften S
    Personuppgiften S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Tack så mycket för väldigt bra jobb👍 Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra bemötande och service som fungerade som överenskommet Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Enkelt att få tid. Lättsam personal. Vad jag kan se så var allt i sin ordning och allt är gjort som skulle bli gjort. Utförde en bas service och bromsvätskebyte. Jag ger 4 poäng av 5 möjliga för att det skall finnas utrymme för ständiga förbättringar :-) Läs mer
  • Christian C
    Christian C skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra service. Trevligt bemötande. Proffsig. Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Tyvärr så är det ont om parkeringsplatser och lite klurigt att hitta dit. Dock är det smidigt att det ligger nära tunnelbanan.
    Personalen är trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Liz I
    Liz I skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket trevligt och profisionellt bemötande. Läs mer
  • Gun E
    Gun E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Det började med ett bra erbjudande på Lets deal. Jag betalade 995kr för service. Blev väldigt trevligt bemött både vid lämning o hämtning av bilen. På de fel han hittat hade lagts en offert i bilen på det som borde åtgärdas. Mycket upplysande och trevligt. Detta gjorde att jag återkom för att åtgärdA detta. Lina trevligt bemötande, allt bra gjort till ett BRA pris (jag jämförde 3 andra verkstäder). Förutom service har han fixat nya bromsbelägg dag nya damasker. Nöjd och belåten gör att jag kommer att åka dit fler gånger. Tusen tack!👍🏻 Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Oerhört bra bemötande. Snabba levererar på ett utmärkt sätt samt mycketyrevligt o kunnigt tillmötesgående. Avs johan Holmsäter Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra bemötande & service! Kändes seriöst.Återkommer! 👍 Läs mer
  • Sirak S
    Sirak S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra sevice. Trevlig personal med bra bemötande. Bra upplevelse Läs mer
  • Merage S
    Merage S skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Väldigt bra service och trevlig personal. Blev rekommenderad av min pappa att lämna bilen hos er. Läs mer
  • Sven T
    Sven T skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Trevligt och bra bemötande, kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Johannes Y
    Johannes Y skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Bra verkstad, rekommenderar starkt! Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Förlåt, men detta var den SÄMSTA upplevelsen med ett verkstadsbesök!

Min Jeep Wrangler var på service som man inte kunde hantera.

Oljefiltret exploderade efter ca 200 mil och hela motorn höll på att haverera pga. att all olja rann ut och att det var ett fruktansvärt rökmoln från motorrummet som jag trodde brann. När bilen bogserats till en annan verkstad så konstaterade dom att oljefiltret exploderat (av okänd anledning och att det INTE var ett orginaloljefilter(!) samt att det fanns spår av skador på oljefiltret som märkesbundna verkstaden antog var att ett felaktigt verktyg hade används). Både Meca Hornstull och Meca som koncern vägrar att ge ngn for av kompensation eller att servicen kan reklameras! Man undrar ju hur mkt värd garantistämpeln i serviceboken är värd?!? INGET då man inte tar ansvar för felet!

Måste vara världens sämsta och uslaste företag att ha att göra med!

SCAM varning! Läs mer
    2017-12-14 Sam E svarar Per N
    Hej Per Vi Ville Hjälpa dig med en reklamation men det är svårt att vi ska kunna utföra en reklamation när oljefiltret försvinner efter bara en dag du va på en verkstad där de sa felet är på oljefiltret den verkstaden du va på som du nu säger är jeep verkstad om inte du förstod att filtret måste finnas för att kunna utföra en reklamation som bevis så borde din jeep verkstad veta det sen använder sig Meca av delar som är godkända av bill tillverkaren så de ska hålla minst lika mycket och en till sak vi har olika verktyg till olika oljefilter och som är anpassade för just de olika modellerna .vi tar ansvar för vårt arbete och material men du måste förstå när du mejlade oss direkt dagen efter så skrev jag till dig på mejlet att kom bara in med oljefiltret så ska vi lösa en reklamation åt dig .Men i mina öron så låter det väldigt konstigt att en oljefilter har försvunnit från din jeep verkstad efter bara 24 Tim man har en oljefilter fat där man slänger oljefiltret vilket varje verkstad har skyldig het att har enligt miljö och hälsa så vill man komma åt den så kan man göra det . sund att du känner som du gör men rekommenderar att du i framtiden innan du godkänner ett arbete som redan är utfört på en annan verkstad att kontakta den verkstaden och berätta va felet är så de är medvetna om allt .Du måste förstå bara för att Jeep säger att felet ligger på Oljefiltret enligt dig och du godkänner byte av olja och filter hur ska jag kunna bevisa för min leverantör att felet faktiskt ligger på oljefiltret de har sålt till oss och begära att de ska betala ut din kostnad Mvh Markus
  • Michael L
    Michael L skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Mycket bra och prisvärd bilservice Läs mer
  • Bengt E
    Bengt E skrev om MECA Hornstull Allbilmek & Elektronik
    Lämnade in bilen på en bas service, mycket snabbt och vänligt bemötande .
    Mvh Bengt Läs mer

Borgargatan 8, 117 34 Stockholm