Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge MK Flytt & Städ KB

Olof O:

Läs vad 2 kunder tycker om MK Flytt & Städ KB

• Alexander D
    Alexander D skrev om MK Flytt & Städ KB
    Vad som sägs här gäller för JSB Flyttransport mfl tillhörande bolag. I princip är det samma bolag som bytt namn med samma huvudpersoner. ABSOLUT VARNING för detta bolag. Var själv en tid anställd som säljare som varade endast en vecka då MK påstod att jag aldrig blivit anställd trots anställninsgbevis. Min fackförening stämde bolaget inför Tingsrätten och de blev tvugna att betala skadestånd. Visst om du är ute efter något billigt, anlita dem. Men det är inte säkert att det är dina grejor som kommer fram eller är hela. Man får vad man betalar för skräp!!!
  • Amin B
    Amin B skrev om MK Flytt & Städ KB
    Anlitade MK för löpande lägenhetsstädning. Första intrycket var att städerskan kommer 15 minuter för sent, vilket hon inte ens ber om ursäkt för trots att vi varit tydliga med att vi måste komma iväg till jobb.

Efter det har det bara varit problem med det mesta. När jag ringer och talar om att jag är missnöjd får jag höra att man har problem med stulna kundregister etc och skyller på medarbetare som lämnat firman och tagit med kundregister, vilket jag förklarade att jag inte ens ska behöva veta som kund.

Eftersom man inte skickade faktura efter städningen ringde jag själv och påminde. Fakturan kom nästan en månad senare, dock med fakturadatum som om den hade skickats direkt efter städningen. Det innebar även att förfallodatum hade gått ut sedan nästan en månad tillbaka, vilket resulterar i att jag får felaktig påminnelse. Som om inte det vore nog står det på påminnelsen att det är påminnelse nr 2. På så sätt har man snabbt fått ett ursprungligt fakturabelopp på 410 kronor att växa till 720 kr.

Otroligt oseriöst företag som bör undvikas.

Vretvägen 13, 142 34 Skogås