Notar Liljeholmen

Läs vad 1 kund tycker om Notar Liljeholmen

• Benjamin B
    Benjamin B skrev om Notar Liljeholmen
    Rekommendation om Notar Liljeholmen / Gröndal & Signe Caroline Sjövall

Jag anlitade Signe Caroline för att sälja min bostad i Ekensberg (Gröndal, Liljeholmen) och kan bara yttra min absoluta rekommendation över hennes jobb. Jag är otroligt nöjd med hennes prestation från start till slut, och här kommer min beskrivning av min kundresa/säljarresa med henne:

Jag träffade totalt 4 stycken mäklare som jag hade letat fram via dem som sålt mest & dyrast i Gröndal / Ekensberg (Notar, Svenska Mäklarhuset, Fastighetsbyrån & BoSTHLM) för att jämföra, konkurrensutsätta och hitta skillnader för att hitta rätt mäklare för mig. Jag träffade Signe Caroline sist av alla och hade tanken på att tänka några dagar innan val av mäklare – Men det slutade med att jag fattade beslut att gå med henne på stående fot. Detta gjorde jag av följande anledningar: Alla mäklarhus hade i princip liknande upplägg (Fast arvode + stege efter viss nivå, möjlighet till styling, marknadsföring i alla vanliga medier – Och pitchade på deras unika ”kundregister”, ”fotografer”, ”arbetsmetodik på visning”). De tre första mäklarna jag träffade började prata om sig själva direkt och pekade även ganska mycket på att de andra inte var lika bra och de andras avsaknad av erfarenhet & glöd, och att de i princip gör vad som helst för att sälja lägenheten – och antog att det var detta jag ville med en mäklare. De hade helt enkelt en förutfattad mening av mig som säljare och verkade bara vilja ha mina nycklar och köra – utan att riktigt tänka på vad jag ville.

Signe Caroline började i en helt annan ända – Hos mig. Hon frågade mig vad jag ansåg viktigt, vad jag ville uppnå, hur min erfarenhet var och ställde många bra frågor för att skapa sig en ordentlig uppfattning om exakt hur min situation såg ut. Sedan presenterade hon Notars koncept, och berättade ödmjukt att många mäklare hade liknande upplägg och vad som kunde skilja dem åt, men även att Notar var stora i området och visade sin breda kunskap om området.

Hon presenterade sedan förslag på olika strategier man skulle kunna ha för försäljning av den här lägenheten (allt anpassat efter min beskrivning av målbild och tidsram) och förklarade för och nackdelar, tidspåverkan och vad hennes erfarenheter var av de olika strategierna (detta gjorde ingen av de andra mäklarna). Hon pratade aldrig illa om någon annan utan var bara där för att skapa sig en bild över min säljsituation och vad hon kunde bidra med för mig. Hennes transparens, tydlighet, korrekthet och initiativtagande fick mig att besluta mig att välja henne som mäklare i rummet.

Fram till försäljning var hon blixtsnabb på att boka upp de olika förberedande momenten inför visningarna och se till att dessa fungerade smidigt – Ständigt återkopplande så fort något skett. Hon bad om mandat att få sätta utgångspriset på Hemnet efter hennes erfarenhet och aktuellt konkurrensläge, vilket hon fick – och lyckades maximera visningar på sidan samt anmälningar till visningarna.

Hon återkopplade direkt efter visningarna och såg till att jag hela tiden var up-to-date med vad som händer, och återigen frågade hon om det var något som var viktigt för mig, om jag hade några frågor, och hur det kändes. Hon jobbade systematiskt med att bygga upp en budgivning och hade hela tiden flertalet spekulanter intresserade (antagligen han hade hon ställt de kloka frågorna om varför DE var intresserade med lägenhet och vad DE tyckte var viktigt och sålde på det). När jag var nervös och ville stänga för tidigt var hon lugn och hård – Och bad mig lita på henne och tro på vår försäljning.

Det gjorde jag och hon höll i taktpinnen hela vägen in i mål där vi lyckades stänga försäljningen på nivåer som matchade min förväntansbild (och lite till).

Hon gjorde själva kontraktsskrivningen behaglig och det kändes hela tiden väldigt lugnt, juste och professionellt att ha att göra med henne.

Det finns en anledning till varför hon är så populär i Gröndal – och hon har mitt absoluta förtroende och jag skulle rekommendera alla som ska sälja lägenhet att anlita henne.

/Benjamin Läs mer

Bästa övriga företagen i Stockholm: