Varning utfärdas för Pretty Center 1 - gå INTE dit!
Jag klippte mig hos Pretty Center 1 (bara namnet borde ha fått mig att ana ugglor i mossen) och frisören Sonya via en Let's deal och jag ångrar mig idag att jag inte först kollade upp salongen via reco.se, för min erfarenhet av Let's deal efter ha försökt att få tillbaka mina pengar från dem för denna deal, är totalt värdelöst, Let's deal har totalt tappat greppet och är heller ingen seriös aktör, de kommer inte vara kvar länge. De försöker avsäga sitt ansvar för oseriösa aktörer och likafullt så låter de dessa oseriösa aktörer annonsera vecka efter vecka och lura allt fler människor. Men jag har lärt mig min läxa. Salongen skriver om sitt fina läge på Östermalm - men har totalt missat att det är folk från förorterna som mig själv och som inte har pengarna östermalmarna har - som besöker salongen via lets deal, östermalmarna väljer istället de seriösa salongerna då de har råd att frekventera dessa.
Jag kan meddela att jag gjort anmälan till ARN för felbehandling och även anmält salongen till varumärket Olaplex för falsk marknadsföring i deras Let's deal annons då det inte alls är Olaplex de erbjuder utan ett märke jag aldrig hört talas om, försökte även få pengar åter av salongen, men som övriga stackare som vart där, så blev jag nonchalant bemött och blev vägrad ersättning. Kan ni förstå att ägaren Sam erbjöd mig att komma tillbaka till salongen och få det jag var missnöjd med åtgärdat - men - nu kommer det - få b e t a l a för deras misstag, visserligen till ett specialpris. Det är så att man dånar. Dessutom så har det kommit till min kännedom att företaget i n t e är medlem av Frisörföretagarna och jag är tveksam till att frisörerna som jobbar i salongen har en godkänd utbildning. Ägaren försökte i otaliga mess förhala situationen och skrev tom en gång om Let's deal hade återbetalt mig ? Let's deal å sin sida påstår att det jag som kund sagt om mina trista upplevelser, i n t e (jo, ni läste rätt) överensstämmer med vad Sonya sagt till dem när de ringde upp salongen, har de glömt bort att det ändå är kunden som avgör om något gått fel och att kunden har på fötter som tagit bilder till ARN anmälan osv. INGEN tar något som helst ansvar, och ni som går dit och blir missnöjda, det kommer att sluta likadant för er. En annan sak som jag ångar, är att jag inte vägrade att betala de slingor jag hade valt som tillägg, att jag inte då bara sa nej.
Jag tycker även att ni som läser salongens rekommendationer ska ta de superlativer då de fått 5 av 5 med en STOR nypa salt, använd ert sunda förnuft ni som läser detta, gå inte på detta, utan en salong kan inte enbart ha 1:or och 5:or eller hur? det är något som är allvarligt fel här och ni som läser salongens sämsta recensioner kan vara säkra på att dessa stämmer till skillnad av de övriga som helt klart är fabricerade av salongen själva och deras vänner.
Vad var det då som gick så fel för mig?
Om vi börjar med bemötandet jag fick när jag kom dit så var det svalt och likgiltigt. Jag hade med mig en kamera med bilder på hur jag e x a k t ville ha mitt hår klippt, från bak, fram och från sidorna, hon sa att hon skulle fixa detta. Resultatet blev som ni kanske har gissat, inte alls som det jag visade upp och som hon lovade att fixa till. Jag var t o m tvungen att säga till henne att använda speciella saxar för att jag skulle få någon volym på håret, totalt okunnig och har verkligen inte alls det där " handlaget som en proffsig frisör ska ha. Håret blev slarvigt och fult klippt. Jag betalde sedan för slingor som tillval - vilket jag inte skulle ha gjort. Jag sa visserligen att jag ville ha diskreta slingor men att de gärna kunde få vara många, gick med på att inte ha på sidorna men fick kanske 16 små slingor på mitten av håret, inte alls tillräckligt. Dessutom, så skulle den sk Olaplexbehandligen få verka i h e l a håret och inte bara i slingorna. När jag påtalade detta så sa hon att mitt hår skulle bli risigt ifall jag hade det i hela håret, vem tror hon att hon är som kan stå och blåljuga till mig som om jag inte fattar något om produkter - att en inpackning i själva fallet gör precis t v ä r t o m - dvs ger näring och fukt - inte tar bort detta. Självklart var detta ett svepskäl för henne för att kunna förkorta den totala behandlingstiden.
Ni som köpt deals via Lets deal - och vart missnöjda - jag vill ärligt veta ifall Lets deal har återbetalat er - trots att salongen löst in koden. Vore toppen ifall ni som även skrivit tidigare kan skriva en kommentar och bekräfta eller dementera detta. Lets deal vägrar nämligen återbetala dealen till mig - men om de har återbetalt till andra - så måste de återbetala mig med.
Jag är visserligen förbannad för egen del - men vill med detta inlägg varna kunder från att gå i samma fälla som jag och andra gjort, de är inte värda att vara kvar i branschen och ger den ett dåligt namn. Jag fick heller inget kvitto av Sonya på mina slingor.
Läs mer