Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Östermalm Pretty Center 1

Birger Jarlsgatan 62, 114 29 Stockholm — Visa karta

Sollentunavägen 163 c, 19122, Sollentuna
Spolvision AB
Joel E:
Mycket trevligt bemötande. Snabbt och effektivt jobb. Dock väldigt dyrt för 5 min arbete.

Läs vad 16 kunder tycker om Pretty Center 1

• Sonya
    Sonya skrev om Pretty Center 1
    Hej!

Jag är frisören som klippte Nina och det är toppen att hon skrev här så att jag kan få förklara hur det egentligen gick till. För det första är jag väldigt stolt över mitt yrke och jag älskar att få människor att känna sig fina i håret eftersom jag vet hur mycket det gör för självförtroendet. Därför är jag alltid väldigt tydlig - speciellt när det gäller färgning och blekning av hår eftersom resultatet kan variera beroende på vilken hårtyp man har och huruvida håret tidigare varit behandlat. Nina ville göra ombre och jag förklarade mycket tydligt för henne att rött på grund av hennes hår. Jag frågade henne om hon fortfarande ville göra det och hon sa ja. Jag var alltså mycket tydlig, precis som jag är med alla kunder eftersom jag vill deras bästa. Om det däremot sedan blir precis så som jag varnade Nina för, så är det hon som är ansvarig eftersom jag varnade henne och hon valde att chansa och ändå göra det. Sen förstår jag att det inte är så kul att inte få önskat resultat, men om man har valt att göra en behandling trots frisörens information så kan man inte skylla på att frisören är inkompentent, salongen dålig, eller liknande. Den enda man har att skylla är sig själv. Man kan heller definitivt inte kräva att få pengarna tillbaka.
    Jag brinner för mitt yrke och jag ser det som min plikt att alltid vara uppriktig mot mina kunder. Det är så man får kunder tillbaka. Dock finns det tyvärr sådana som Nina, som inte vill erkänna att felet ligger på dem själva - de kan till och med gå så långt att beskylla en oskyldig frisör och en hel salong. Jag önskar dig Nina, självinsikt och fortsatt lycka till!

PS. Med tanke på vårt utmärkta läge på salongen så har vi klientel som har mycket höga krav. Dessutom en chef som inte accepterar något annat än det bästa. Därav ser vi alltid till att informera våra kunder för att leva upp till vår höga standard! Jag håller med en som tidigare skrev här - de flesta som skriver är de som är missnöjda, även om det bara är 4 klagomål på några år av tusentals kunder... Jag älskar att göra mina kunder nöjda - vilket är en stoor majoritet av alla! Välkomna till vår underbara salong!
  • Nina
    Nina skrev om Pretty Center 1
    Märkligt att det endast var 4 omdömen alla negativa under loppet av 3 år. Men helt plötligt så är det 4 st fullpottare den 18/9 och 3 st den 19/9 och 1 st den 20/9. Och då har dealen varit aktiv länge
    Och helt plötsligt kommer 8 st fullpottare inom loppet av 3 dagar. Man måste vara bra dum om man går på det. Själv har jag försökt kontakta Sonya sedan 28 augusti
    För att hon skulle justera det hon gjort fel. Har man inte gjort fel är man samarbetsvillig och inte nonchalerar kunden. Jag skulle ha en ombre med brunt upptill och blond i en skön övergång . Det blir vinrött i det bruna. Jag sa, det är ju rött??? Sonya sa då att det lägger sig efter 4-6 tvättar och det blir som
    Du vill ha det. OM du inte står ut : säger hon "så hör av dig så åtgärdar vi det. " Jag ringde efter 6 tvättar och sa att det blir inte bättre, hon sa att jag skulle avvakta 1 vecka till. Det blev bara värre och värre. Då ringde jag men inget svar. Jag smsade då och hon svarade inte. Sedan den 28 juli så har jag försökt att nå henne via tel och sms. I och med att jag inte fått tag på henne var jag tvungen att gå till en Annan frisör för att justera. Det kostade mig 2500kr och nu begär jag 3000kr tillbaka från Pretty Center. Jag har betalt 899 på PC1 Och den andra
    Frisören 2500kr. Pga Sonyas misstag så förväntar jag mig som kund att antingen få det åtgärdar via backjob eller att jag får pengarna tillbaka. Men jag får inget svar. Jag har fullt av bevis men ingen är samarbetsvilliga. Nej jag rekommenderar verkligen absolut aldrig varken PC1 eller Sonya som ej har färgkunskaper.
    Akta er om ni blir missnöjda, för ni kommer bli nonchalerade. Gå till en annan frisör. Sonya får - poäng från mig och skulle aldrig i livet rekommendera henne. Hon ljuger även för sin chef och säger att jag inte har hört av mig😱
    Herregud men jag är inte nöjd förrän jag fått det som tillhör mig.

Jag ger mig inte och pengarna skall tillbaka på mitt konto.
  • Mona  B
    Mona B skrev om Pretty Center 1
    På begäran av ägare att skriva vad jag tyckte när jag var klar i salongen så skriver jag här! Jag brukar faktiskt inte skriva så ofta, utan det brukar ju mest bli när man klagar (som man ser på tidigare recensioner här - 5 missnöjda kunder på 3 år). Så självklart vill jag hjälpa salongen att få en mer rättvis bedömning och inte en efter några jobbiga kunder som säkert hade varit missnöjda var dom än gick! Jag hade verkligen en toppenupplevelse! Bra service, trevlig frisör, bra läge på salongen och mycket bra pris genom lets deal! Helt enkelt - den stund man som kvinna vill ha för sig själv! Jag rekommenderar definitivt pretty center!!
  • Sofia P
    Sofia P skrev om Pretty Center 1
    Jätte nöjd!
    Proffsiga och kunniga personal !
    Supper servis 🙏♥️
  • OLGA C
    OLGA C skrev om Pretty Center 1
    En av de bästa salong jag har vart hos!
    Trevliga personal
  • Linda J
    Linda J skrev om Pretty Center 1
    Jag var precis på pretty Center och jag hade som man kan säga nästan fyra olika färger på mitt hår innan... Ni förstår. Och nu till slut efter 3,5 sköna timmar fick jag färgen som jag velat ha senaste två åren! Tack alla ni som jobbar på pretty som gjorde mig så fin!! Rekommenderas!
  • Maria T
    Maria T skrev om Pretty Center 1
    Alltså! Vi var fem tjejer som skulle på möhippa och hade den bästa tiden ever!! Vi kände oss som i sex and the city! Vi blev ompysslade, så väl omhändertagna, såå fina i håret och klara på bara 3,5 h! Stoort tack till Sonya som fixade mitt hår!! Om ni vill bli fina i håret (vem vill inte det?!) Gå till pretty center!
  • SARA L
    SARA L skrev om Pretty Center 1
    Tack så mycket . Ni är bästa bra deal hos er med jätte bra service
  • Lota L
    Lota L skrev om Pretty Center 1
    Faktiskt vi var fem tjejer nu som skulle på möhippa och vi köpte någon deal genom lets deal för att till ett bra pris göra oss reda för stan! Då rekommenderade en av oss att köpa en deal i stan eftersom vi ändå skulle vara i stan efter och vi hittade till pretty center! Jag brukar aldrig skriva något bra omdöme utan det brukar ju mest bli när man klagar som min gamla kära mamma lärt mig. Men när jag såg omdömet för pretty center så bestämde jag mig att jag måste skriva för det är helt fel att några få som klagat ska få presentera hur salongen verkligen är. Jag och alla de andra fyra tjejerna - ursäkta mitt språk - tyckte verkligen att salongen var skitbra! Vi fick bemötande så vi kände oss som vi satt i ett femstjärnigt hotell. De tog oss i grupp om tre och två och vi var klara på 3,5 h alla oss och det fanns inte någon av oss som inte var nöjd! Tack för lets deal som gav oss chansen att vara i en så fin salong, med så bra läge till mycket bra pris och som fick oss att känna oss som prinsessor! Supertack till de duktiga frisyrerna Sonya, Johanna och Jelanta! Rekommenderas från hela våra hjärtan - och jag har bett de andra tjejerna att också skriva så att pretty center får en rättvis bedömning!
  • Linda K
    Linda K skrev om Pretty Center 1
    Efter såå många dealköp på letsdeal har jag till slut hittat någon som faktiskt gör det som lovar, tack för trevligt bemötande!! Rekommenderas varmt!
  • Victoria L
    Victoria L skrev om Pretty Center 1
    Supernöjd! Slingade mitt hår och klippte, det blev helt rätt nyans och hon som klippte var så gullig och det blev exakt som jag ville ha det! 🖒
  • Nina
    Nina skrev om Pretty Center 1
    Kan någon av er som varit där maila mig? Jag har själv varit där och är sååååå sjukt missnöjd.
    Det måste vara någon som köpt via lets deal.
    solna75@hotmail.com
  • Nina L
    Nina L skrev om Pretty Center 1
    Om du köpt en deal hos Pretty Center 1 via Letsdeal och ännu inte använt dealen så föreslår jag att du ångrar ditt köp. Denna salong lurar kunder och påstår sig genomföra Olaplex-behandlingar men i själva verket är det inget annat än lite vanlig inpackning i topparna som ingår. Dom försöker uppenbarligen bara lura kunder. Dåligt och oproffsigt bemötande från början till slut. Gå inte dit!
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Pretty Center 1
    Köpte en deal och meddelade på telefon min kod och frågade om lämplig tid för klippning och sling. Tiden passade inte jag sa att skulle återkomma senare. Ser när jag ska beställa ny tid att de har registrerat min kod utan att jag varit där!!!
    Ringer och försöker få upprättelse men de återkopplar inte. Oseriöst företag! Även Lets deal försökte få kontakt med ägaren utan att lyckas. Lets Deal ersatte mig så all heder till dem.
  • Maija R
    Maija R skrev om Pretty Center 1
    Köpte lets deal kupong för slingning med Olaplex behandling klippning fölning med styling men fick tyvärr bara slingning.,tror inte hon blandat nån olaplex i blekning.,håret känns jätte slitet.ingen ordentlig klipp utan bara nappade av en bit på två sekunder...slarvig
  • Å
    Å skrev om Pretty Center 1
    Mitt besök kan sammanfattas som en förfärlig upplevelse. Efter att ha varit på Pretty Center 1 för en "klipp o sling" kan jag skatta mig lycklig som kom därifrån utan ett förstört hår. Visserligen var slingorna inte den nyans vi kommit överens om, och håret är inte välklippt - putsningen snarare förstörde helheten - men jag slipper gå med mössa till dess det växer ut. Ingen av de tre frisörer som arbetade då jag var där hade tillräckliga kunskaper eller erfarenheter av yrket. De påvisade stora tekniska brister i både klippning och färgning, och total avsaknad av kundomvårdnad/förståelse. Under de fyra timmar jag var där gick två kunder därifrån med mer eller mindre förstört hår. Droppen var att ägaren hade mage att snacka skit till alla oss andra om den kund som stormade ut gråtandes efter att hon fått sitt hår förstört av två oacceptabelt dåliga färgningar. En äcklig kopp nescafé och en härsken småkaka fullbordade faktum. Kanske inte konstigt att firmans näringsverksamhet har angivits som: "Aktiebolaget ska bedriva taxi och åkeri och bud verksamhet, inköp och försäljning, service och reparationer av klockor, smycken, present artiklar, personal uthyrning, import och export av kläder, leksaker, telefoni och data tillbehör, bil försäljning, resebyrå verksamhet och därmed förenlig verksamhet."
    Maija R gillar detta

Birger Jarlsgatan 62, 114 29 Stockholm