Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Pretty Center 1

Pretty Center 1

Birger Jarlsgatan 62, 114 29 Stockholm — Visa karta

Läs vad 33 kunder tycker om Pretty Center 1

• Anna skrev om Pretty Center 1
    Jag gav pretty center en chans då jag är på jakt efter en ny frisör och de hade ett bra erbjudande på Olaplex på lets deal så tänkte att jag skulle köra för att se vad jag fick för intryck av stället. Jag vet att mitt hår är väldigt slitet efter mycket färgningar locktång o.s.v Frisören som behandlade mig dissade mitt hår totalt inte en gång utan många gånger. Full respekt om hon säger att det är slitet jag vet det, men det var sättet hon gjorde det på. När hon skulle blåsa håret blåste hon så det for rakt i ansiktet på mig och höll hårtorken så nära huvudet att det gjorde ont av värmen.
    När jag sen skulle gå så vill hon ha mer betalt än vad jag förbetalat för dealen för att jag har så långt hår.

Man kan ju sammanfatta med att min jakt på ny frisör går vidare för det här besöket var ett riktigt bottennapp tyvärr. Läs mer
  • Caroline R skrev om Pretty Center 1
    Bra salong och frisör, läget är såklart toppen, men lite aircondition i salongen hade inte skadat Läs mer
  • Malva O skrev om Pretty Center 1
    Var hos Pretty Center nu för andra gången och de är så duktiga!! Jag blev väl omhändertagen, stämningen var trevlig och viktigast av allt så blev jag såklart supersnygg i håret!:) Läs mer
  • Anna N skrev om Pretty Center 1
    Superduktig frisör!! Fick verkligen till helt rätt nyans på min färgning :) Läs mer
  • Therese B skrev om Pretty Center 1
    Slingade och klippte mitt hår och gjorde även en vårdande inpackning i helgen och det blev verkligen exakt som jag ville att det skulle bli! Har fått så många komplimanger av mina vänner och klienter på jobbet för håret! Extra plus att salongen ligger så centralt! Läs mer
  • Tina E skrev om Pretty Center 1
    Jag som en MYCKET NÖJD stamkund hos Pretty center känner ett litet ansvar att försvara salongen (som egentligen inte behöver något försvar) från den ofantligt dumma och inkompetenta kommentaren nedanför. Jag har klippt mig hos Sonya i 3 år och har bara haft underbara upplevelser, även om ingen såklart är perfekt och alla har sina dagar. Jag har även flera bekanta som går hos Pretty center och som också är supernöjda. Om därför en person skriver om en upplevd förfärlig upplevelser så förstår man att det inte är något fel på salongen, utan på personen. Det finns folk som älskar att klaga och som aldrig hade varit nöjda oavsett var de hade gått och som egentligen bara är ute efter att få tillbaka sina pengar eftersom de i princip ville ha det gratis från början. Om man dessutom har lite koll på konsumentslagen så vet man att om man som kund inte är nöjd med håret så har salongen rätt att försöka åtgärda det, och INTE betala pengarna tillbaka.
    Sammantaget - nedan är ett bevis och ett praktexempel på en människa som helt enkelt mår bra genom att förstöra för andra människor. Sådana människor finns överallt, men det är bara synd att en sådan människa lyckades nå Pretty Center.
    Jag rekommenderar STARKT pretty center och framför allt Sonya! :) TACK pretty center för underbara 3 år och förhoppningsvis mååånga framtida!! :) Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Pretty Center 1
    Varning utfärdas för Pretty Center 1 - gå INTE dit!

Jag klippte mig hos Pretty Center 1 (bara namnet borde ha fått mig att ana ugglor i mossen) och frisören Sonya via en Let's deal och jag ångrar mig idag att jag inte först kollade upp salongen via reco.se, för min erfarenhet av Let's deal efter ha försökt att få tillbaka mina pengar från dem för denna deal, är totalt värdelöst, Let's deal har totalt tappat greppet och är heller ingen seriös aktör, de kommer inte vara kvar länge. De försöker avsäga sitt ansvar för oseriösa aktörer och likafullt så låter de dessa oseriösa aktörer annonsera vecka efter vecka och lura allt fler människor. Men jag har lärt mig min läxa. Salongen skriver om sitt fina läge på Östermalm - men har totalt missat att det är folk från förorterna som mig själv och som inte har pengarna östermalmarna har - som besöker salongen via lets deal, östermalmarna väljer istället de seriösa salongerna då de har råd att frekventera dessa.

Jag kan meddela att jag gjort anmälan till ARN för felbehandling och även anmält salongen till varumärket Olaplex för falsk marknadsföring i deras Let's deal annons då det inte alls är Olaplex de erbjuder utan ett märke jag aldrig hört talas om, försökte även få pengar åter av salongen, men som övriga stackare som vart där, så blev jag nonchalant bemött och blev vägrad ersättning. Kan ni förstå att ägaren Sam erbjöd mig att komma tillbaka till salongen och få det jag var missnöjd med åtgärdat - men - nu kommer det - få b e t a l a för deras misstag, visserligen till ett specialpris. Det är så att man dånar. Dessutom så har det kommit till min kännedom att företaget i n t e är medlem av Frisörföretagarna och jag är tveksam till att frisörerna som jobbar i salongen har en godkänd utbildning. Ägaren försökte i otaliga mess förhala situationen och skrev tom en gång om Let's deal hade återbetalt mig ? Let's deal å sin sida påstår att det jag som kund sagt om mina trista upplevelser, i n t e (jo, ni läste rätt) överensstämmer med vad Sonya sagt till dem när de ringde upp salongen, har de glömt bort att det ändå är kunden som avgör om något gått fel och att kunden har på fötter som tagit bilder till ARN anmälan osv. INGEN tar något som helst ansvar, och ni som går dit och blir missnöjda, det kommer att sluta likadant för er. En annan sak som jag ångar, är att jag inte vägrade att betala de slingor jag hade valt som tillägg, att jag inte då bara sa nej.

Jag tycker även att ni som läser salongens rekommendationer ska ta de superlativer då de fått 5 av 5 med en STOR nypa salt, använd ert sunda förnuft ni som läser detta, gå inte på detta, utan en salong kan inte enbart ha 1:or och 5:or eller hur? det är något som är allvarligt fel här och ni som läser salongens sämsta recensioner kan vara säkra på att dessa stämmer till skillnad av de övriga som helt klart är fabricerade av salongen själva och deras vänner.

Vad var det då som gick så fel för mig?

Om vi börjar med bemötandet jag fick när jag kom dit så var det svalt och likgiltigt. Jag hade med mig en kamera med bilder på hur jag e x a k t ville ha mitt hår klippt, från bak, fram och från sidorna, hon sa att hon skulle fixa detta. Resultatet blev som ni kanske har gissat, inte alls som det jag visade upp och som hon lovade att fixa till. Jag var t o m tvungen att säga till henne att använda speciella saxar för att jag skulle få någon volym på håret, totalt okunnig och har verkligen inte alls det där " handlaget som en proffsig frisör ska ha. Håret blev slarvigt och fult klippt. Jag betalde sedan för slingor som tillval - vilket jag inte skulle ha gjort. Jag sa visserligen att jag ville ha diskreta slingor men att de gärna kunde få vara många, gick med på att inte ha på sidorna men fick kanske 16 små slingor på mitten av håret, inte alls tillräckligt. Dessutom, så skulle den sk Olaplexbehandligen få verka i h e l a håret och inte bara i slingorna. När jag påtalade detta så sa hon att mitt hår skulle bli risigt ifall jag hade det i hela håret, vem tror hon att hon är som kan stå och blåljuga till mig som om jag inte fattar något om produkter - att en inpackning i själva fallet gör precis t v ä r t o m - dvs ger näring och fukt - inte tar bort detta. Självklart var detta ett svepskäl för henne för att kunna förkorta den totala behandlingstiden.

Ni som köpt deals via Lets deal - och vart missnöjda - jag vill ärligt veta ifall Lets deal har återbetalat er - trots att salongen löst in koden. Vore toppen ifall ni som även skrivit tidigare kan skriva en kommentar och bekräfta eller dementera detta. Lets deal vägrar nämligen återbetala dealen till mig - men om de har återbetalt till andra - så måste de återbetala mig med.

Jag är visserligen förbannad för egen del - men vill med detta inlägg varna kunder från att gå i samma fälla som jag och andra gjort, de är inte värda att vara kvar i branschen och ger den ett dåligt namn. Jag fick heller inget kvitto av Sonya på mina slingor. Läs mer
  • Linn O skrev om Pretty Center 1
    Klippte och slingade håret och blev sååå nöjd! Vinterfräscha blonda slingar i exakt den kalla ton jag ville ha dom! Så bra frisör och jag kommer defintivt tillbaka!! Be om att få bli klippt av Sonja när ni går dit! Läs mer
  • Lisa A skrev om Pretty Center 1
    Klippte mig idag, skulle toppa främst men också lite uppklippt, blev supernöjd! Duktig frisör! Läs mer
  • Sofia S skrev om Pretty Center 1
    Var och klippte och slingade håret blev verkligen inte nöjd. Frisören lyssnade inte på mig alls jag är i vanligt fall brun hårig och vela få min utväxt färgad till blond som skulle passa in i resten av håret hon färgade allt utom utväxten. Blev allt annat än glad bara fattigare! Läs mer
  • Tindra W skrev om Pretty Center 1
    Var och slingade och klippte mitt hår idag och blev så nöjd! Det märktes att det var en del att göra för min frisör så tyckte lite synd om henne, men hon var verkligen så duktig och lyhörd! Jag har redan fått så många komplimanger för mitt hår!! Jag kommer definitivt komma tillbaka!:) Läs mer
  • Sindra W skrev om Pretty Center 1
    Från att ha varit ett bra ställe med bra priser, trevlig personal och en bra frisör till att börja prata i telefonen under tiden de har kunder, vara så upptagen med telefonen att jag fick fel färg på ögonbrynen och färgen på mina fransar satt i för länge så det började bränna och frisören kom inte när jag ropade på henne. Likadant nästa gång när håret skulle klippas, det tog en timme för att bara klippa topparna för att hon pratade i telefonen hela tiden. Dålig service.

Och sen var det stängt när man har bokat tid, två gånger! Noll svar när man ringer eller mailar. Tänker aldrig mer gå dit. Läs mer
  • Lexie M
    Lexie M skrev om Pretty Center 1
    Gjorde en olaplex behandling och klippte mitt hår. Otroligt nöjd med min nya frisyr..
    Tusen tack!
    Rekommenderar Sonya varmt! Läs mer
  • Frida A skrev om Pretty Center 1
    Jag och min väninna gjorde båda varsin fristående Olaplexbehandling samt klipp här för att få mer lyster i håret samtidigt som vi gör oss vinterfräscha och det blev faktiskt skillnad! Vanligtvis kan man ju vara lite skeptiskt till olika former av inpackningar, men Olaplex förvånade verkligen! Min frisör var dessutom supergullig! Läs mer
  • Lisa skrev om Pretty Center 1
    Gjorde Olaplex-behandling hos Pretty Center och har gjort det tidigare, men det var sån stor skillnad! Det märks verkligen att de använder kvalitetsprodukter!! Rekommenderar starkt!! Håret blev så fint! Läs mer
  • Madeleine skrev om Pretty Center 1
    Färgade och slingade håret hos Pretty Center! Trevlig frisör som lyssnade och kom därifrån jättenöjd! Läs mer
  • ann m skrev om Pretty Center 1
    Hej!
    Tänkte tacka för det underbara håret jag fick Sonja.
    det är inte lätt och vara tålmodig som du är.
    uppskattar och är glad att jag hittade dig !<3
    du kommer vara min frisör framöver...
    inte lätt och få alla vara nöjda, men eftersom jag såg din bemötande och servis tror att det är svårt och inte vara nöjd.
    väldigt professionell
    tussen tack

rekommenderar absolut . Läs mer
  • Sonya skrev om Pretty Center 1
    Hej!

Jag är frisören som klippte Nina och det är toppen att hon skrev här så att jag kan få förklara hur det egentligen gick till. För det första är jag väldigt stolt över mitt yrke och jag älskar att få människor att känna sig fina i håret eftersom jag vet hur mycket det gör för självförtroendet. Därför är jag alltid väldigt tydlig - speciellt när det gäller färgning och blekning av hår eftersom resultatet kan variera beroende på vilken hårtyp man har och huruvida håret tidigare varit behandlat. Nina ville göra ombre och jag förklarade mycket tydligt för henne att rött på grund av hennes hår. Jag frågade henne om hon fortfarande ville göra det och hon sa ja. Jag var alltså mycket tydlig, precis som jag är med alla kunder eftersom jag vill deras bästa. Om det däremot sedan blir precis så som jag varnade Nina för, så är det hon som är ansvarig eftersom jag varnade henne och hon valde att chansa och ändå göra det. Sen förstår jag att det inte är så kul att inte få önskat resultat, men om man har valt att göra en behandling trots frisörens information så kan man inte skylla på att frisören är inkompentent, salongen dålig, eller liknande. Den enda man har att skylla är sig själv. Man kan heller definitivt inte kräva att få pengarna tillbaka.
    Jag brinner för mitt yrke och jag ser det som min plikt att alltid vara uppriktig mot mina kunder. Det är så man får kunder tillbaka. Dock finns det tyvärr sådana som Nina, som inte vill erkänna att felet ligger på dem själva - de kan till och med gå så långt att beskylla en oskyldig frisör och en hel salong. Jag önskar dig Nina, självinsikt och fortsatt lycka till!

PS. Med tanke på vårt utmärkta läge på salongen så har vi klientel som har mycket höga krav. Dessutom en chef som inte accepterar något annat än det bästa. Därav ser vi alltid till att informera våra kunder för att leva upp till vår höga standard! Jag håller med en som tidigare skrev här - de flesta som skriver är de som är missnöjda, även om det bara är 4 klagomål på några år av tusentals kunder... Jag älskar att göra mina kunder nöjda - vilket är en stoor majoritet av alla! Välkomna till vår underbara salong! Läs mer
    Anna N, ann m gillar detta
  • Nina skrev om Pretty Center 1
    Märkligt att det endast var 4 omdömen alla negativa under loppet av 3 år. Men helt plötligt så är det 4 st fullpottare den 18/9 och 3 st den 19/9 och 1 st den 20/9. Och då har dealen varit aktiv länge
    Och helt plötsligt kommer 8 st fullpottare inom loppet av 3 dagar. Man måste vara bra dum om man går på det. Själv har jag försökt kontakta Sonya sedan 28 augusti
    För att hon skulle justera det hon gjort fel. Har man inte gjort fel är man samarbetsvillig och inte nonchalerar kunden. Jag skulle ha en ombre med brunt upptill och blond i en skön övergång . Det blir vinrött i det bruna. Jag sa, det är ju rött??? Sonya sa då att det lägger sig efter 4-6 tvättar och det blir som
    Du vill ha det. OM du inte står ut : säger hon "så hör av dig så åtgärdar vi det. " Jag ringde efter 6 tvättar och sa att det blir inte bättre, hon sa att jag skulle avvakta 1 vecka till. Det blev bara värre och värre. Då ringde jag men inget svar. Jag smsade då och hon svarade inte. Sedan den 28 juli så har jag försökt att nå henne via tel och sms. I och med att jag inte fått tag på henne var jag tvungen att gå till en Annan frisör för att justera. Det kostade mig 2500kr och nu begär jag 3000kr tillbaka från Pretty Center. Jag har betalt 899 på PC1 Och den andra
    Frisören 2500kr. Pga Sonyas misstag så förväntar jag mig som kund att antingen få det åtgärdar via backjob eller att jag får pengarna tillbaka. Men jag får inget svar. Jag har fullt av bevis men ingen är samarbetsvilliga. Nej jag rekommenderar verkligen absolut aldrig varken PC1 eller Sonya som ej har färgkunskaper.
    Akta er om ni blir missnöjda, för ni kommer bli nonchalerade. Gå till en annan frisör. Sonya får - poäng från mig och skulle aldrig i livet rekommendera henne. Hon ljuger även för sin chef och säger att jag inte har hört av mig😱
    Herregud men jag är inte nöjd förrän jag fått det som tillhör mig.

Jag ger mig inte och pengarna skall tillbaka på mitt konto. Läs mer
  • Mona B skrev om Pretty Center 1
    På begäran av ägare att skriva vad jag tyckte när jag var klar i salongen så skriver jag här! Jag brukar faktiskt inte skriva så ofta, utan det brukar ju mest bli när man klagar (som man ser på tidigare recensioner här - 5 missnöjda kunder på 3 år). Så självklart vill jag hjälpa salongen att få en mer rättvis bedömning och inte en efter några jobbiga kunder som säkert hade varit missnöjda var dom än gick! Jag hade verkligen en toppenupplevelse! Bra service, trevlig frisör, bra läge på salongen och mycket bra pris genom lets deal! Helt enkelt - den stund man som kvinna vill ha för sig själv! Jag rekommenderar definitivt pretty center!! Läs mer
  • Sofia P skrev om Pretty Center 1
    Jätte nöjd!
    Proffsiga och kunniga personal !
    Supper servis 🙏♥️ Läs mer
  • OLGA C skrev om Pretty Center 1
    En av de bästa salong jag har vart hos!
    Trevliga personal Läs mer
  • Linda J skrev om Pretty Center 1
    Jag var precis på pretty Center och jag hade som man kan säga nästan fyra olika färger på mitt hår innan... Ni förstår. Och nu till slut efter 3,5 sköna timmar fick jag färgen som jag velat ha senaste två åren! Tack alla ni som jobbar på pretty som gjorde mig så fin!! Rekommenderas! Läs mer
  • Maria T skrev om Pretty Center 1
    Alltså! Vi var fem tjejer som skulle på möhippa och hade den bästa tiden ever!! Vi kände oss som i sex and the city! Vi blev ompysslade, så väl omhändertagna, såå fina i håret och klara på bara 3,5 h! Stoort tack till Sonya som fixade mitt hår!! Om ni vill bli fina i håret (vem vill inte det?!) Gå till pretty center! Läs mer
  • SARA L skrev om Pretty Center 1
    Tack så mycket . Ni är bästa bra deal hos er med jätte bra service Läs mer
  • Lota L skrev om Pretty Center 1
    Faktiskt vi var fem tjejer nu som skulle på möhippa och vi köpte någon deal genom lets deal för att till ett bra pris göra oss reda för stan! Då rekommenderade en av oss att köpa en deal i stan eftersom vi ändå skulle vara i stan efter och vi hittade till pretty center! Jag brukar aldrig skriva något bra omdöme utan det brukar ju mest bli när man klagar som min gamla kära mamma lärt mig. Men när jag såg omdömet för pretty center så bestämde jag mig att jag måste skriva för det är helt fel att några få som klagat ska få presentera hur salongen verkligen är. Jag och alla de andra fyra tjejerna - ursäkta mitt språk - tyckte verkligen att salongen var skitbra! Vi fick bemötande så vi kände oss som vi satt i ett femstjärnigt hotell. De tog oss i grupp om tre och två och vi var klara på 3,5 h alla oss och det fanns inte någon av oss som inte var nöjd! Tack för lets deal som gav oss chansen att vara i en så fin salong, med så bra läge till mycket bra pris och som fick oss att känna oss som prinsessor! Supertack till de duktiga frisyrerna Sonya, Johanna och Jelanta! Rekommenderas från hela våra hjärtan - och jag har bett de andra tjejerna att också skriva så att pretty center får en rättvis bedömning! Läs mer
  • Linda K skrev om Pretty Center 1
    Efter såå många dealköp på letsdeal har jag till slut hittat någon som faktiskt gör det som lovar, tack för trevligt bemötande!! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Victoria L skrev om Pretty Center 1
    Supernöjd! Slingade mitt hår och klippte, det blev helt rätt nyans och hon som klippte var så gullig och det blev exakt som jag ville ha det! 🖒 Läs mer
  • Nina skrev om Pretty Center 1
    Jadu Sonya, Jag är också glad att du skrev här,. För det första så blir jag djupt chockerad över att en frisör som du säger som älskar sitt yrke inte svarar varken på det ena eller andra kontakt sättet. Jag har försökt att nå dig sedan 29 juli och då du även sa att efter det att jag reagerade på det röda att och jag citerar dig "Om du inte står ut med det röda så hör av dig så fixar vi de". Och då talade du om det röda som jag ABSOLUT INTE GODKÄNDE skulle lägga sig efter mellan 4-6 tvättar. lägga sig hur menar du???
    Kan inte du beskriva för samtliga här vilken typ av hår jag har?
    Att sitta och ljuga för människor som du gör är väldigt oprofessionellt. För det första hatar jag rött och skulle aldrig i mitt liv falla mig in att låta någon en lägga en röd ton i.

OCH SÅNA SOM JAG som du också tilltalar dina kunder finns det nog gott om och som bara sitter och applåderar att jag skriver och säger sanningen om dig och din kompetens. Så beskriv vad hade jag för hår och när skulle du ens nämnt det röda. En annan brun färg sa du men inte ett ord om rött för då hade jag garanterat stoppat dig. Nä 3000kr för att justera ett förstört hår det lät du mig att betala. MITT ANSVAR: Att du ens har mage att sitta där och hävda att det du gjorde var rätt.

Men nu vet samtliga hur du tilltalar dina kunder som inte är nöjda samt att dom INTE blir ersatta när ni gör fel. Det lockar säkert fler kunder.

Jag kommer att göra en anmälan så snart jag kan mot dig som frisör och salonger du respresenterar. Om 5 andra PROFESSIONELLA frisörer helt oberoende av varandra hävdar att du förstört mitt hår, hur kan du då hävda annat.

Varför la du ens i rött i mitt hår? det skulle jag vilja veta.

Jag skall fortfarande ha tillbaka de pengar du blåst mig på. Läs mer
  • Nina L
    Nina L skrev om Pretty Center 1
    Om du köpt en deal hos Pretty Center 1 via Letsdeal och ännu inte använt dealen så föreslår jag att du ångrar ditt köp. Denna salong lurar kunder och påstår sig genomföra Olaplex-behandlingar men i själva verket är det inget annat än lite vanlig inpackning i topparna som ingår. Dom försöker uppenbarligen bara lura kunder. Dåligt och oproffsigt bemötande från början till slut. Gå inte dit! Läs mer
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Pretty Center 1
    Köpte en deal och meddelade på telefon min kod och frågade om lämplig tid för klippning och sling. Tiden passade inte jag sa att skulle återkomma senare. Ser när jag ska beställa ny tid att de har registrerat min kod utan att jag varit där!!!
    Ringer och försöker få upprättelse men de återkopplar inte. Oseriöst företag! Även Lets deal försökte få kontakt med ägaren utan att lyckas. Lets Deal ersatte mig så all heder till dem. Läs mer
  • Maija R
    Maija R skrev om Pretty Center 1
    Köpte lets deal kupong för slingning med Olaplex behandling klippning fölning med styling men fick tyvärr bara slingning.,tror inte hon blandat nån olaplex i blekning.,håret känns jätte slitet.ingen ordentlig klipp utan bara nappade av en bit på två sekunder...slarvig Läs mer
  • Å skrev om Pretty Center 1
    Mitt besök kan sammanfattas som en förfärlig upplevelse. Efter att ha varit på Pretty Center 1 för en "klipp o sling" kan jag skatta mig lycklig som kom därifrån utan ett förstört hår. Visserligen var slingorna inte den nyans vi kommit överens om, och håret är inte välklippt - putsningen snarare förstörde helheten - men jag slipper gå med mössa till dess det växer ut. Ingen av de tre frisörer som arbetade då jag var där hade tillräckliga kunskaper eller erfarenheter av yrket. De påvisade stora tekniska brister i både klippning och färgning, och total avsaknad av kundomvårdnad/förståelse. Under de fyra timmar jag var där gick två kunder därifrån med mer eller mindre förstört hår. Droppen var att ägaren hade mage att snacka skit till alla oss andra om den kund som stormade ut gråtandes efter att hon fått sitt hår förstört av två oacceptabelt dåliga färgningar. En äcklig kopp nescafé och en härsken småkaka fullbordade faktum. Kanske inte konstigt att firmans näringsverksamhet har angivits som: "Aktiebolaget ska bedriva taxi och åkeri och bud verksamhet, inköp och försäljning, service och reparationer av klockor, smycken, present artiklar, personal uthyrning, import och export av kläder, leksaker, telefoni och data tillbehör, bil försäljning, resebyrå verksamhet och därmed förenlig verksamhet." Läs mer
    Maija R gillar detta

Bästa frisörerna i Stockholm: