Ramen Ki-Mama

3.7

6 omdömen om Ramen Ki-Mama

Ningjing C
Skrev om Ramen Ki-Mama

Very Nice Ramen!!! The best in Stockholm!!! But the place is really a little bit too tight!!

Jakob D gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Oll E
Skrev om Ramen Ki-Mama

Jag håller inte med nedanstående kritik. Extremt intressant mat som för tankarna till den härliga animéserien Naruto. Har provat de flesta olika rätterna och min personlia favorit är Udon-grytan! Detta är helt klart värt ett försök då de flesta jag har tagit med mig hit har blivit nöjda!

Albin C gillar detta
Maria S
Skrev om Ramen Ki-Mama

Gigantiska skålar med Sthlms bästa ramen väger upp för den tråkiga personalen och de obekväma stolarna.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Hedda
Skrev om Ramen Ki-Mama

Hit kommer man inte för lokalen utan för maten. Fräscha råvaror och väl tilltagna portioner för en förvånansvärt vettig penning. Servicen vi fick sist var under all kritik men det är som tur den goda maten vi minns mest.

JOHAN H
Skrev om Ramen Ki-Mama

Trevligt bemötande, men lokalen var inte alls så inbjudande vi trott. Speciellt inte efter att de fått Gulddraken i Dagens Nyheter. Slamrig är okej då ens röster ändå överröstar, men placeringen kändes inte speciellt mysig. Priserna var inte i närheten av den Budget-stämpel DN gav Ki-Mama. 110 kroner för en Miso Ramen soppa som smakade.. sådär? Nja. Om det blir fler besök blir det i så fall på den andra Ki-mama restaurangen, tyvärr.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4137 omdömen 4.0 av 4137 omdömen

Isabelle R Isabelle R
K
Skrev om Ramen Ki-Mama

Enda stället (?) i Stockholm där man kan äta japansk ramen (matig nudelsoppa), och det smakar faktiskt nästan precis som i Japan. Lite slamrig lokal, och tyvärr saknade de alkoholrättigheter sist jag var där (en öl till ramen kan ju vara väldigt gott). Det och en efterrätt som inte direkt var tip-top vad gäller fräschör drar ner betyget, annars är det här en riktig pärla om man gillar Japansk mat.