Alla kategorier Städ Städhjälp Stockholm Stockholms innerstad Norrmalm Rengörare Näslund Hemma AB
Rekommenderat företag 2015 - Rengörare Näslund Hemma AB
Rengörare Näslund Hemma AB

Rengörare Näslund Hemma AB

Ingemarsgatan 1 A, 102 40 Stockholm

Rengörare Näslund Hemma AB har över 40 års erfarenhet av städning för så väl hushåll som arbetsplatser. Vi vill inte bara göra våra kunder nöjda, vi vill överträffa era förväntningar. Välutbildad och professionell personal som arbetar med miljömedvetenhet och möter kundernas krav på kvalitet och resultat. Vi erbjuder hemstädning, flyttstädning, seniorstädning, fönsterputs med mera.
Välkomna att njuta av ett rent hem – utan ansträngning, med vår hjälp!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 165 kunder tycker om Rengörare Näslund Hemma AB

• Malin L
    Malin L skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Kan INTE rekommendera rengörare Näslund.
    2016-06-26 Christina H svarar Malin L
    Hej Malin
    Det skulle vara tacksamt om du svarade varför till oss direkt. Det finns alltid någon orsak som vi ev kan förklara men alla har olika bedömningar och vi är tacksamma att vi ändå har så många nöjda kunder. Viktig och ärlig kritik är bra att få så vi kan utvecklas mer därför uppskattar vi både negativa och positiva svar för att bli ännu bättre naturligtvis.
  • Andrea S
    Andrea S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra bemötande, alltid samma rengörare, smidigt och problemfritt.
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket bra städning. Kommer punktligt och går punktlligt. Jag är mycket nöjd
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra som veckostädning men missar ställen där dammet växer, bör flytta på fåtöljer och liknande- det gör vi och då syns det att det är "fuskstädat". Liksom avtorkning av ovansidor och lodräta ytor med fläckar.
  • Maj E
    Maj E skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Har fungerat fläckfritt! Emilia är superduktig och personalen på kontoret väld
  • Caroline G
    Caroline G skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Lite trist att städerska hade sönder en lampa och jag trots mail fick betala helt pris enligt överenskommelse innan. Dessutom var städningen inte bättre än min vanliga veckastädning för 1/4 del av priset.
  • Maria W
    Maria W skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Riktigt bra! Vi är supernöjda!
  • Titti H
    Titti H skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket proffsigt trevligt och rent, Tack
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Toppen nöjda med allt. Snabbt snyggt och prisvärt.
  • Anne S
    Anne S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket trevliga tjejer som kommer. Effektiva, alltid gott humör.
    Ibland har vissa ytor lite slarvig finish.
    Kontakterna på kontoret svarar snabbt och är flexibla, samarbetsvilliga.
  • Maria K
    Maria K skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Toppen fungerade alldelens utmärkt
  • Maritza B
    Maritza B skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jag har beställt fönsterputs förra året. Utmärkt utfört, snabbt och proffsigt. Sa till henne: be kontoret kontakta mig, jag är intresserad av städ också. Ingen hade ringt. Vill ni inte ha mer jobb?
  • Ulrika O
    Ulrika O skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Den person som nu kommer till oss från Rengörare Näslund är fantastiskt bra. Hon städar precis på det sätt som vi önskar (vilket inte alltid är fallet - vi har fått dåliga städningar, både från RN och andra).
    Vi uppskattar RN och vi har också valt dem eftersom de har kollektivavtal och, därmed,värnar om sina anställda, det är viktigt.
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Det är underbart att komma hem när Enche har varit här.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi får städhjälp varannan vecka 3 timmar, framför allt grovstädning. Samma person kommer (bra) utom t ex vid sjukdom. Mycket behaglig person som arbetar flitigt och nu är helt orienterad i lägenheten så att vi i princip bara behöver vara hemma och öppna rep låsa när hennes jobb är klart. - Proffsig städledning med god framförhållning. Mycket trevligt bemötande från ledningen men ibland svårt att snabbt nå någon ansvarig.
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket bra och duktig/trevlig personal!
  • Robert Å
    Robert Å skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Suveränt bemötande och arbete det gör. Till en rimlig peng.
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jag upplever att det är svårt att nå kontoret via telefon om man har brådskande ärende. Otydligt vem man ska kontakta och numret till den personen. Det är även sällan man får träffa en arbetsledare i samband man får en ny städare i sitt hem. Vore bra att veta vad städaren har gjort under tiden den personen har varit hos oss, någon slags check lista samt ifall personen gjort något extra.
    Jag är nöjd med det arbetet era städare gör, hemmet är alltid skinande rent :) Har ni tänkt någon lojal kund program etc för de som abonnerar er länge, typ som Linas matkasse har? Det skulle inspirera folk att vara mera lojala och måna om att ha sin städare från just er.
  • Peter F
    Peter F skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bara bra med städningen rent o fint,
    jag har också fått extra fönsterputs

lite strul med fakturor har det varit
  • Pernilla T
    Pernilla T skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jag har köpt privata städtjänster av Rengörare Näslund via GroupOn två gånger och har varje gång varit MYCKET nöjd med bemötane, bokningsporcess, städtjänsten etc. Jag kan varmt rekommendera Rengörare Näslund till alla mna vänner. Och jag kommer att titta på en fortsättning/prenumeration framöver.
    Hälsningar Pernilla Thelenius
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Har en fantastisk städare. Men sedan man bytt chef har vi inte varit nöja på grund av att inte uppgifter har stämt, ringt om att vi inte fått räkningar. Man sa att allt var betalt nästan ett år senare kommer ett krav att obetald räkningen inte är betald. Att chefen talat illa om medarbetare.
  • Tanja K
    Tanja K skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra i början! Varar krav var Att ha samma städerska vid städtillfällerna. I början var det så och städningen var bra.
    Sen började nya städerskor vid varje städ tillfälle och kvalitén var inte den samma.
    Isamband med detta byttes gruppchefen och förståelsen av vårat dillema försvann. En person som inte har förståelse vad problemet är och med en otrevlig attityd som man inte fick ngn respons av. Kontaktade chefen för hemmastäd men fick tyvärr ingen respons!
    Vi sa upp avtalet och bad om deras bästa städerska och när hon var här frågade hon om varför vi ville sluta och vi förklra att vi hade haft flera städerskor och att städningen var ojämn så tittade hon på vår lapp där alla städerskorsnamn stod och hon nicka och förstod varför vi var så missnöjda. För många städerskor.

Där utav vårat missnöje! Vi kommer inte att anlita eller rekommendera detta bolag, tråkigt då det började bra. Dessutom tycker jag att cheferna som varit på senare tid haft en mkt otrevlig attityd!!
    2016-05-06 Christina H svarar Tanja K
    Mycket tråkigt det du skriver. Vi har haft en ordinarie städare som var tilldelad dig. Vid några tillfällen har hon varit sjuk och det står på vår hemsida att vid semestrar och ev ledighet eller sjukdom personal erbjuder vi en vikarie det gjordes oxå och du tackade ja till att vi skickade en vikarie. Tyvärr blev du inte nöjd vid några tillfällen beklagar dock fick du kompensation för det oxå. .Attityd gruppchefer det var mkt mkt tråkigt höra. Vi har ringt vi har mailat försökt tillmötesgå er så långt möjligt. Vi ber om ursäkt om ni uppfattat att vi skulle vara negativa inte hört era krav det gör vi och vet att vi försöker tillmötesgå alla krav så långt möjligt. Bara beklagar att du uppfattat oss på detta viset. Vi har så många nöjda kunder men tråkigt inte du blev det . Lycka till med städningen i framtiden.Vi gör allt vi kan och alla blir kanske ändå inte nöjda. Vi tar självklart till oss detta och skall analysera och bli ännu bättre. Tack för dina synpunkter.
  • Pia F
    Pia F skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Det var 2 år sedan jag hadekvat er tjänst.
  • Robert E
    Robert E skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Väldigt nöjd!
    Hade hemmastädning via detta företag och allt sköttes perfekt från början till slut.
  • Heidi T
    Heidi T skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Aree städar hos oss 3 tim varannan vecka. Hon är fantastisk!!! Köpte även fönsterputs av er och det blev jättebra.
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Ny personal hela tiden när vi hade veckostädning. Flyttstädningen var en katastrof, städarna gjorde nästan inget förutom att dammsuga. Torkade inte ur skåp, dammtorkade inte lister ich slängde fimpar på tomten.
    2016-05-06 Christina H svarar Sofie A
    Hej Sofia
    Det är ju nästan ett år sedan du hade städning hos oss i samband med att du skulle flytta. Det är ledsamt att du inte då var nöjd men vi kan bara beklaga det som inte har utförts på rätt sätt. Vi har regler för hur en flyttstädning skall gå till . Jag hoppas du reklamerade flyttstädningen direkt till oss så hade vi självklart kommit och åtgärdat det som du inte var nöjd med. Våra regler är att reklamationer skall göras inom 24 timmar efter utförd flyttstädning.
    Christina Holmefalk
    Enhetschef
    Rengörare Näslund Hemma
  • Therese L
    Therese L skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi har städning varannan vecka. Kontakten har vänlig, snabb och proffsig. Rengörare Näslund uppfyllde alla våra förväntningar och mer därtill. Vi har samma person som hjälper oss varje vecka och hon gör ett helt fantastiskt jobb. Vi kunde inte vara mer nöjda.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Proffsiga men framförallt flexibla och kundorienterade.
  • Nils L
    Nils L skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Proffsig bemötande, mycket trevlig personal och städningen utmärkt. Skulle absolut rekommendera till andra.
  • Mia J
    Mia J skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra bemötande och flexibla att möta upp önskemål om tider och dagar.
    Mycket trevlig och bra personal som genomförde uppdraget.
  • Carl-olov S
    Carl-olov S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi är nog en kund som har kommit lite i "kläm", har städ var 3:e vecka, då det räcker för oss. Det har varit olika här, och endel ändringar av tid pga sjukdom av städare.
    Nu har vi en polska, hon är rar, men inte så duktig på varken svenska eller engelska, så jag känner fortfarande att jag måste tala om för henne vad jag vill ha gjort. Inngår det inte att tvätta kakel i badrum?? Kan hända begär jag för mycket?
    Hon har även en egen uppfattning om hur möbler, kuddar mm skall stå och ligga...Jag skulle vilja skriva 2 1/2 på betyget egentligen...
  • Mia P
    Mia P skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jättebra planering och kontakt med kontor och personal. Inte alltid perfekt städresultat men mycket bra!
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket nöjda! Rent och fint med finess!
  • Marie L
    Marie L skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jag har haft städning hemma i privatbostad, varannan vecka. Började med en Lets deal (eller kanske Groupon) kupong och efter den fortsatt. Haft städning ett år nu. Vi har fått allt vi bett om, samma städerska och uppehåll när vi bett om det. Ibland har det varit svårt att veta vem jag ska kontakta men jag har löst det med att leta upp ett gammalt mail och fortsätta tråden där.
    Uppriktigt nöjd med både företaget och "städerska"
  • Niclas O
    Niclas O skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Hemstädning 2ggr/månad. Kan inte alls rekommendera detta företag, väldigt dyra samt otroligt dåligt städad. Chefen fick följa med ut 3ggr för att visa sin personal hur dom skulle städa, men det hjälpte inte.
    2016-03-30 Christina H svarar Niclas O
    Hej,

Anledningen till att priserna kan upplevas högre än hos många mindre städföretag är för att vi har kollektivavtal. Detta för att vi vill erbjuda vår personal schyssta villkor och avtalsmässiga löner. Om man jämför oss med andra bolag som också har kollektivavtal ligger vi bland de lägre priserna.

Vad tråkigt att du upplever att det varit dåligt städat. Vi utbildar all vår personal och om det behövs åker vi, som du säger, med ut för att stötta personalen och för att med egna ögon se var vi kan bättra oss. Tråkigt att det då inte blivit bättre, det beklagar vi och tackar för din feedback så att vi kan fortsätta förbättra oss.

Ha en fortsatt trevlig dag!
  • Martin H
    Martin H skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Super städare
    Men tyvärr värdelös administration... Långsam och utan känsla för servis. Igen guld städare men hk 👎
    2016-03-30 Christina H svarar Martin H
    Hej! Det var tråkigt att höra att administration var värdelös. Hade varit schysst om vi får veta varför? Kan du kontakta oss till kontoret vänligen så vi får veta lite närmare om detta. Tacksam. Vi är glada du är nöjd med vår städare!
  • Marielouise B
    Marielouise B skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra städning! Dock meddelade företaget inte vid ett tillfälle då personalen var sjuk, vilket ställde till en del.
  • Micael S
    Micael S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Allting hänger på VEM man har som utgör jobbet, vår kontakt är vi supernöjda med
  • Lena E
    Lena E skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Jag och min man har varit privatkunder hos Rengörare Näslund i två år och vi är jättenöjda. Det har hela tiden varit en bra ömsesidig dialog oss emellan. Dom är lyhörda för våra önskemål och städningen med vår ordinarie städerska är optimal. Hon är dessutom omtänksam och gullig med vår katt, vilket är ett extra plus!
    Vi kan varmt rekommendera Rengörare Näslund.
  • Kurt E
    Kurt E skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Bra städning och trevlig personal. Alltid samma person som städar.
  • Kai-yee T
    Kai-yee T skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Snabb respons vid förfrågningar.
  • Lars H
    Lars H skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi har haft olika städerskor. Den först var mycket bra. När vi fick en ersättare så det betydligt sämre. Vi klagade och fick då svar från arbetsledaren att vi hade fel och att städerska var bra. Hursomhelst så fick vi byta till annan så är betydligt bättre. Det har varit en del strul med faktureringen. Det är svårt att veta vart man ska vända sig när man vill klaga på överdebitering. Det går inte att svar på mejlen. Sammanfattningsvis är vi dock ganska nöjda.
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Städaden var helt ok. Det var svårt att få tag på personal på kontoret vid frågor. Det var dålig kommunikation mellan personal på kontoret till städaren till exempel hade jag beställt extra städning men städaren visste inte om detta.
  • Annika H
    Annika H skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi har Hemstäd en gång i månaden. Trevligt bemötande från ansvariga, men ibland svåra att få tag i. Vi har klagat på vissa saker med städningen som inte följts upp. Städningen är helt ok, kunde vara betydligt mer noggrant, men priset är bra.
  • Johan S
    Johan S skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Proffsiga, tillmötesgående. Vi hade bokat in 4 timmars städning varannan vecka men deras bedömning var att de kunde göra det på 3,5 timmar, vilket gjorde att det blev billigare.

Enda negativa är att de inte har e-faktura.
  • Kajsa W
    Kajsa W skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Rekommenderar Rengörare Näslund varmt. Smidiga att ha att göra med, utför alltid en jättefin städning. Lyx att komma hem!
  • Lasse P
    Lasse P skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Mycket bra! Vi har Ewa Szprega som kommer hem till oss varannan torsdag och hon är fantastisk!!! Det får ni gärna framföra till henne.
    2016-02-26 Christina H svarar Lasse P
    Hej! Vad roligt att höra - det ska vi framföra! Trevlig helg!
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Det är så härligt och avkopplande att komma hem till ett fint och väldoftande hem.
  • Lina A
    Lina A skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Vi är mycket nöjda med vår städerska Ana. Men resen av verksamheten verkar lite oorganiserade. Hade problem med en faktura som i sin tur tog ca 6 månader att lösa pga ny personal. Väldigt oproffisionellt. Sen så är de lite dyra om mam kollar på andra firmor. Vi är kvar pga att vi är nöjda med städningen. Det är det viktigaste för oss.
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Rengörare Näslund Hemma AB
    Katastrof! Städningen och städpersonalen var bra men de som arbetade på administrationen gjorde oss galna. Administrationen skickade hit städare när vi inte hade avtalat ngt med dem och skickade inte hit ngnstädare när vi hade avtalat det. Likaså fakturerades vi många gånger för städning vi inte haft. Vi tröttnade och avslutade samarbetet med företaget. Betyg -10