Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Restaurang Peppar

Restaurang Peppar

Torsgatan 34, 113 62 Stockholm — Visa karta

Greta Garbos Väg 4, 16940, SOLNA
Restaurang Backstugan
Mikael L:
Mycket bra lunchmat (jag har ännu inte besökt dom kvällstid), med bra variation, utmärkt kvalitet och trevligt personal.

Restauranger nära Restaurang Peppar:

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Västmannagatan 48, Stockholm
Restaurang Minako erbjuder högkvalitativ sushi intill Odenplan i Stockholm. Kara... Läs mer ›
Peder O:
Hej på er. Tveklöst Sveriges bästa sushirestaurang och troligen en av de bästa på vår glob. Den närmasta sushrestaurang jag kan komma på ä...

Läs vad 10 kunder tycker om Restaurang Peppar

• Sara S
    Sara S skrev om Restaurang Peppar
    Kitschigt inrett, skönt avslappnat ställe med helt fantastiska fajitas. Helt klart ett skönt ställe att hänga på men främst för maten. Helt rimliga priser.
    Jakob J gillar detta
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Restaurang Peppar
    En hamburgare som får soltorkad köttfärslimpa att framstå som saftig, dessutom riktigt lång tid innan maten serverades. Varning för deras burgare!
  • M
    M skrev om Restaurang Peppar
    Dålig trist hamburgare i stil med MC
    för 55 spänn men här 170!!! torr trist och smaklös. Dessutom sevice som ej kan läsa och skilja på en nota under tidspress och ja dom tar 72 spänn för en stor stark, det måste var värst i stan faktiskt. Jag rekommenderar ingen att gå hit för här figurerar bara stället och dess kompisar och folk som inte vet att man kan få rejält mycket bättre mat och dryck till bättre pris på annat ställe. Don´t go here!
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Restaurang Peppar
    Amerikansk vällagad mat, personal som fattat vad service betyder, en väldigt udda men charmig inredning och kanske den restaurang i stan som enligt mig spelar bäst musik. Ett måste är att någongång testa deras shot "rattlesnake bit", en shot som får den döde att vakna till liv! Rock on Peppar!
    Petter L, Patric M gillar detta
  • Victor S
    Victor S skrev om Restaurang Peppar
    Skön, avslappnad och lagom högljudd miljö med lite lagom osmaklig inredning. Riktigt, riktigt bra mat; rekommenderar Tigerribs alternativt den stora Jambalayan (om man är två personer som är riktigt hungriga). Stor och god (men relativt dyr) öl. Godhjärtad och skönt syrlig personal som man måste ta på rätt sätt.

Notera att det inte går att boka bord och att det ofta är fullt. Vanligtvis så räcker det dock att hänga någon halvtimme i baren och vänta. Något svårare med riktigt stora sällskap (fler än 4) vissa tider.

Överlag en personlig favorit som rekommenderas varmt.
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Restaurang Peppar
    Peppar har nog det godaste brödet i stan. Dom bakar ett vanligt formbröd med cheddar och chilli i....to die for! Brödet i sig är en anledning att gå hit men själv styr jag stegen hit för stämningens skull. Min favorittid att besöka Peppar är på julen då dom formligen går loss i en orgie av julpynt. Ägaren berättade ett år att dom hade 25 kartonger julpunt uppslängt på väggarna =). Som grädde på moset har dom även gott öl. Som sagt, väl värt ett besök, året om =)
  • Emma J
    Emma J skrev om Restaurang Peppar
    Gillade musiken, när jag var där var det rhythm 'n' blues och jazz från 30/40-talen. Gillade även inredningen (galna, glittriga juldekorationer överallt!)
    Maten var i flottigaste laget, jag åt vego så jag vågar inte uttala mig huruvida deras mat är bra eller dålig, mitt smakade ok i alla fall.

STOOORT minus för fruktansvärt otrevlig servitris. Så otrevlig att vi bara kunde skratta åt det, faktiskt!
  • Nicolas E
    Nicolas E skrev om Restaurang Peppar
    Jag åt burgaren. Den var god men inte fantastisk. Borden var vingliga och servitrisen lite glömsk. Men annars hur trevligt som helst. Min vän åt ribs, och detvar mycket kladdigt och "hur gott som helst". Han fick en våtservett för allt kladd, vilket var snyggt.
  • Camilla
    Camilla skrev om Restaurang Peppar
    Peppar är ett skönt och avspänt hak med en helt egen stil. De har förmodligen stans mest överdådiga och galnaste julpynt. Schysst ställe för en öl och lite snack i den dämpade belysningen i baren eller för att äta den heta cajunmaten - chilin är kanongod. Ta dig gärna tid att spana in alla roliga små lappar, prylar och sedlar som sitter på väggarna och i baren.
  • Carl-Fredrik W
    Carl-Fredrik W skrev om Restaurang Peppar
    Peppar är Cajun och Rock n' Roll. Lite ruffigt på ytan men låt inte det avskräcka er för väl inne blir man omhändertagen på ett avslappnat och okonstlat sätt. Maten är het men inte för het, och jäkla god bör tilläggas. Baby spare ribs och chillin sitter som ett smäck. Man kan även trilla in lite senare för att bara surpla lite drycker.

Torsgatan 34, 113 62 Stockholm