Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Restaurang Peppar

Restaurang Peppar

Torsgatan 34, 113 62 Stockholm — Visa karta

Mörka Kroken 28-30, 11527, STOCKHOLM

Restauranger nära Restaurang Peppar:

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Husse S:
mycket bra lunch och bra salladsbuffe!!! Men bäst av allt är AW där speciellt Ons-Fre så har dom en fin tilltuggs buffe som man gillar nå...

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Henrik R:
Bra och trevlig service. Fantastisk mat. Bra restaurang både för stora och små sällskap.

Västmannagatan 48, Stockholm
Välkommen till Restaurang Minako! Här serveras traditionell japansk sushi både s... Läs mer ›
Robin:
Har försökt få min fru att äta sushi i flera år. Helt omöjligt. Har försökt förklara hur magiskt det är på Minako. Efter att hon läst alla o...

Upplandsgatan 50, STOCKHOLM
Wok, grytor, nudlar, vårrullar, grillspett – vi har något för alla magar! Även t... Läs mer ›
Husse S:
Mycket bra mat för små pengar trots att de ligger mitt i stan! Utifrån tror man inte att ett sådant ställe håller den nivån men när man är i...

Läs vad 11 kunder tycker om Restaurang Peppar

• Mikael M
    Mikael M skrev om Restaurang Peppar
    Peppar har haft sin storhetstid. Nu kan det bara gå utför. Maten har alltid varit medioker. Det är stämningen man har gått hit för. Men nu med ägarbyte och delvis ny personal, var av många är otrevliga så finns det ingen anledning att gå hit. VARNING! Gå inte hit och betala deras svindyra öl och andra drycker till överpris. Peppar är ett sunkställe! Läs mer
  • Sara S
    Sara S skrev om Restaurang Peppar
    Kitschigt inrett, skönt avslappnat ställe med helt fantastiska fajitas. Helt klart ett skönt ställe att hänga på men främst för maten. Helt rimliga priser. Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Restaurang Peppar
    En hamburgare som får soltorkad köttfärslimpa att framstå som saftig, dessutom riktigt lång tid innan maten serverades. Varning för deras burgare! Läs mer
  • M
    M skrev om Restaurang Peppar
    Dålig trist hamburgare i stil med MC
    för 55 spänn men här 170!!! torr trist och smaklös. Dessutom sevice som ej kan läsa och skilja på en nota under tidspress och ja dom tar 72 spänn för en stor stark, det måste var värst i stan faktiskt. Jag rekommenderar ingen att gå hit för här figurerar bara stället och dess kompisar och folk som inte vet att man kan få rejält mycket bättre mat och dryck till bättre pris på annat ställe. Don´t go here! Läs mer
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Restaurang Peppar
    Amerikansk vällagad mat, personal som fattat vad service betyder, en väldigt udda men charmig inredning och kanske den restaurang i stan som enligt mig spelar bäst musik. Ett måste är att någongång testa deras shot "rattlesnake bit", en shot som får den döde att vakna till liv! Rock on Peppar! Läs mer
    Petter L, Patric M gillar detta
  • Victor S
    Victor S skrev om Restaurang Peppar
    Skön, avslappnad och lagom högljudd miljö med lite lagom osmaklig inredning. Riktigt, riktigt bra mat; rekommenderar Tigerribs alternativt den stora Jambalayan (om man är två personer som är riktigt hungriga). Stor och god (men relativt dyr) öl. Godhjärtad och skönt syrlig personal som man måste ta på rätt sätt.

Notera att det inte går att boka bord och att det ofta är fullt. Vanligtvis så räcker det dock att hänga någon halvtimme i baren och vänta. Något svårare med riktigt stora sällskap (fler än 4) vissa tider.

Överlag en personlig favorit som rekommenderas varmt. Läs mer
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Restaurang Peppar
    Peppar har nog det godaste brödet i stan. Dom bakar ett vanligt formbröd med cheddar och chilli i....to die for! Brödet i sig är en anledning att gå hit men själv styr jag stegen hit för stämningens skull. Min favorittid att besöka Peppar är på julen då dom formligen går loss i en orgie av julpynt. Ägaren berättade ett år att dom hade 25 kartonger julpunt uppslängt på väggarna =). Som grädde på moset har dom även gott öl. Som sagt, väl värt ett besök, året om =) Läs mer
  • Emma J
    Emma J skrev om Restaurang Peppar
    Gillade musiken, när jag var där var det rhythm 'n' blues och jazz från 30/40-talen. Gillade även inredningen (galna, glittriga juldekorationer överallt!)
    Maten var i flottigaste laget, jag åt vego så jag vågar inte uttala mig huruvida deras mat är bra eller dålig, mitt smakade ok i alla fall.

STOOORT minus för fruktansvärt otrevlig servitris. Så otrevlig att vi bara kunde skratta åt det, faktiskt! Läs mer
  • Nicolas E
    Nicolas E skrev om Restaurang Peppar
    Jag åt burgaren. Den var god men inte fantastisk. Borden var vingliga och servitrisen lite glömsk. Men annars hur trevligt som helst. Min vän åt ribs, och detvar mycket kladdigt och "hur gott som helst". Han fick en våtservett för allt kladd, vilket var snyggt. Läs mer
  • Camilla
    Camilla skrev om Restaurang Peppar
    Peppar är ett skönt och avspänt hak med en helt egen stil. De har förmodligen stans mest överdådiga och galnaste julpynt. Schysst ställe för en öl och lite snack i den dämpade belysningen i baren eller för att äta den heta cajunmaten - chilin är kanongod. Ta dig gärna tid att spana in alla roliga små lappar, prylar och sedlar som sitter på väggarna och i baren. Läs mer
  • Carl-Fredrik W
    Carl-Fredrik W skrev om Restaurang Peppar
    Peppar är Cajun och Rock n' Roll. Lite ruffigt på ytan men låt inte det avskräcka er för väl inne blir man omhändertagen på ett avslappnat och okonstlat sätt. Maten är het men inte för het, och jäkla god bör tilläggas. Baby spare ribs och chillin sitter som ett smäck. Man kan även trilla in lite senare för att bara surpla lite drycker. Läs mer

Torsgatan 34, 113 62 Stockholm