Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Restaurang Rött

Restaurang Rött

Rörstrandsgatan 19, 113 40 Stockholm — Visa karta

Rött är ett varmt ord och en varm färg som sprider glädje. Rött står för kärlek, temperament & sammanhållning. Restaurang Rött är den perfekta mötesplatsen ute i Birkastan. Serverar klassisk mat i moderntappning.
Kista Galleria, 16491, Kista
Lord al Dente
Kristina N:
Glad trevlig,hjälpsam och uppmärksam personal

Restauranger nära Restaurang Rött:

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Odengatan 85, Stockholm
Ett stenkast från Odenplan erbjuds god mat och fräscha drinkar i en njutbar atmo... Läs mer ›
Kerstin S:
Bra bemötande och god mat men det var länge sedan vi åt hos BankOmat.

Dalagatan 28, STOCKHOLM
På restaurang Hemma Vasastan erbjuder vi lunch, after work, á la carte och cater... Läs mer ›
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...
Öppet just nu
Mån-Lör: 11:00-01:00
Sön: 14:00-22:00

Läs vad 12 kunder tycker om Restaurang Rött

• Andreas I
    Andreas I skrev om Restaurang Rött
    Ett helt okej lunchställe som har gott om alternativ för alla oss kräsna. Dessutom inte jättedyrt för att ligga i det området.
  • Björn W
    Björn W skrev om Restaurang Rött
    2013-0501: Uppdatering, Fick riktigt br mat för en väldigt rimlig peng. Fortfarande bra och trevlig service:) Höjer betyget till en stabil 4:a

Trevlig lokal, tillmötesgående service, vi käkade lunch till ett klart rimligt pris (svamp-risotto med kyckling. Det var första gången vi käkade på Rött, så mitt omdöme grundar sig på rätt lite erfarenhet, men risotton och kycklingen var inte jättebra, alldeles för salt. Jag kommer dock ge Rött chansen igen, för stället känns som att det har potential.
  • Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Restaurang Rött
    Min favoritrestaurang på Rörstrandsgatan!
    Mysigt och prisvärt med riktigt bra mat, i en lokal som lever upp till sitt namn, och med personal som ofta anstränger sig rejält och som ofta lägger ens namn på minnet - imponerande!
    Nikke L gillar detta
  • Lars L
    Lars L skrev om Restaurang Rött
    Åt deras vildsvinsytterfilé och det var ngt av det värsta jag ätit. Torrt, segt och en sås som smakade kaviar och gräddde? Överkokta rödbetor. Snyggt upplagt, bra service och trevlig miljö förvisso men fy vad det smakade illa. Vinet var en höjdare men löjligt överpris.
  • Christina G
    Christina G skrev om Restaurang Rött
    Sämsta mat och service jag har sett. Kan absolut ej rekommendera detta ställe!!
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Restaurang Rött
    Mesut har serverat Rörstrandsgatans bästa käk länge nu. Trots att nya restauranger svampar upp på denna gata, är det Rött som toppar. Fastän jag kanske bara går dit ett par gånger om året vet Mesut var jag bor, vad jag heter och exakt hur gammal min son är. Är man som jag inte sprungen ur en familj är det skönt att finna en, som i Mesut. Maten då; menyn har varit tjatigt lika – men nu har den visst bytts ut läste jag här på Reco. Jag tar med L dit; vi börjar i baren – snackar lite lojt med Mesut, och två dry martini senare har vi ett bord.
  • Marie H
    Marie H skrev om Restaurang Rött
    De två första besöken var ok. Då satt vi ute i kvällssolen. De två sista samma månad gav inte mersmak. Vi fick vänta enormt länge på servicen och serverades hafsigt och slafsigt. Ceacarsalladen full av majonäs och massor med rå gul lök. Den första chilligambasräkan var så stark att jag, som älskar stark mat, fick andnöd: "Den ska vara stark" svichade servitören nonchalant förbi. Tyvärr kan jag inte rekommendera detta ställe, där jag tänkt bli stammis eftersom jag bor så nära.
  • Kalle B
    Kalle B skrev om Restaurang Rött
    Ny fräsch meny som visar omtanke om både gäster och råvaror. Löjrom är alltid en höjdare som förrätt. Personalen bryter gärna in ochc rekommenderar både drycker och rätter vilket gör besöket mer personligt. Finns också en prisvärd barmeny

Kalle
  • Johan E
    Johan E skrev om Restaurang Rött
    Åt lunch här och blev nöjd med atmosfären och servicen. Snabb servering av maten med fint upplägg. Maten kunde dock varit snäppet bättre men för 70 kr så begär jag inte lyx. Plock salladen var fräsch och generös.
    Björn W gillar detta
  • Anders E
    Anders E skrev om Restaurang Rött
    Jag har lunchat på Rött typ 50 gånger. Bra personal, hög ambition på upplägget, men tyvärr pendlar kvaliteten på maten mellan uaäck och riktigt bra. Så ett ganska osäkert kort skulle jag vilja säga. Har bara ätit där på kvällen, en gång för typ fyra år sedan, så det är tyvärr en upplevelse jag inte kan recensera.
  • beer a
    beer a skrev om Restaurang Rött
    Bara++++++++recomanderas
  • Annika T
    Annika T skrev om Restaurang Rött
    Kan verkligen rekommendera Restaurang Rött på Rörstrandsgatan, var här på lunch och var riktigt nöjd. Betalade 70 kronor och fick en fantastisk Stroganoff som dom hade lagt upp jätte fint på tallriken med skålar osv. Blev verkligen paff hur snyggt dom hade gjort det med tanke på att jag "bara" skulle äta lunch. Och till det fick man sallad och bröd och även kaffe till maten. Prisvärt!!
    Måste komma hit och prova deras meny!
    Emma K gillar detta

Rörstrandsgatan 19, 113 40 Stockholm